6 Февруари, 2021 12:00 13 812 55

VW Golf "двойка" - автомобил за скрап или бъдеща класика

  • volkswagen-
  • golf-
  • mk1-
  • mk2
VW Golf "двойка" - автомобил за скрап или бъдеща класика - 1
VW Golf MK2

Една от колите, които най-много се харесват у нас е именно Volkswagen Golf. Първото и особено второто поколение на модела бяха истинска наслада за голяма част от шофьорите, но днес тези модели са доста остарели и трудно се намират запазени екземпляри.

Надеждността им, особено на второто поколение обаче е пословична, което може лесно да се докаже по броя на Golf-ове "двойки", които все още се движат по родните пътища. Ще стане ли обаче този автомобил своеобразна класика или ще последва съдбата на своите събратя, като Kadett, Escort и компания?

Има хора, които ненавиждат модерните автомобили, а причината е много проста. През годините автомобилостроенето се изроди. Компаниите започнаха да бълват нов модел на всеки 2-3 години, а колите се превърнаха в еднодневки - без душа. Именно поради тази причина първите две поколения на Golf имат шанс да се превъртан в т.нар. колекционерски коли.

VW Golf
VW Golf MK1

Първообразът на “вездесъщия хечбек” излиза през 1974 г. и се произвежда до 1983 г. С тази кола Volkswagen най-накрая решава успешно задачата да открие достоен заместник на остарелия Beetle. От първия Golf са сглобени близо 7 милиона автомобила по целия свят, но въпреки това откриването на добър екземпляр може да се превърне в цяло приключение.

Точно заради това, много хора се ориентират към Golf MK2, който няма такъв легендарен статут, но пък е известен със своята издръжливост и семпъл дизайн. Ако търсите бъдеща класика от втората генерация на Golf, то ориентирайте се към версиите G60, Country, Rallye или поне GTI. Какви "единички" и "двойки" се продават у нас, можете да видите в най-големия автомобилен сайт в България mobile.bg.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Кокич

    16 82 Отговор
    Тройката си е най-добре от мен да знаете ! Карал съм я,по лудо животно няма !

    Коментиран от #13

  • 2 Скот Килмър

    40 56 Отговор
    Скрап
  • 3 Не знам голфа

    45 7 Отговор
    Ама гледам 35 г. Лади за по 10000 евра.....
  • 4 Директора

    33 88 Отговор
    Kaква класика е тоя кенеф?!
  • 5 Браво, че са минало!

    40 72 Отговор
    И двойката и тройката са пълни буклуци, особено тройката!
  • 6 Винкел щрасе

    41 16 Отговор
    Пернишка класика естествено!
  • 7 Пагани Зонда

    37 10 Отговор
    Голфо КR с корадовия двигател е дъбест!

    Коментиран от #29

  • 8 гларус

    24 36 Отговор
    Най - наи е ХОНДА ДЖАЗ 83 к.с . От този клас това е супер колата.Като марка препоръчвам това което карат американците /джапан/ХОНДА , ТОЙОТА .Немски каруци никога повече ..
  • 9 Японеца

    41 17 Отговор
    Класика! Но без стойност, при милиони бройки!
  • 10 Гост

    88 0 Отговор
    Класика е ако е в запазено автентично фабрично състояние, а ако е очукана коруба със селски тунинг е отпадък за боклука...

    Коментиран от #15

  • 11 класик

    20 33 Отговор
    Движат се, щото хората нямат пари за друго. Двойката е по гадна от тройката. Имал съм двойка и тройка. И двете дадоха еднакви дефекти на еднакви километри.
  • 12 MGewehr

    55 21 Отговор
    Велики!!! GOLF 1, 2, 3,... автомобили за истински шофьори а не компютри на които са монтирани четри автомобилни колела.
    Велики!!!
  • 13 Тойота

    34 10 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Кокич":

    Точно пък тройката гние като опел. Един познат от село има такъв и праговете са целите в ръжда. Същият човек също има Форд и Опел, случил е на най-скапаните коли. По-добре спести за четворка или двойка. Иначе Двойката си е Пернишка Класика !!! Като ретро кола няма стойност, а заради здравината. Почти се доближава по здравина до Тойотата.

    Коментиран от #17

  • 14 водач

    47 4 Отговор
    Абсолютна класика у Перник,ако нямяш голф 2 не мое се ожениш.
  • 15 ДВГ

    30 3 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Коментарът ти е много точен, но на Ганьо му е трудно да ги разбере тия работи.Ганьо си остава каруцара Ганьо.🤣Това е.🤣
  • 16 дада

    41 3 Отговор
    Държа 1 двойка 1,6 карбуратор от 1999г пройзведена е 1989г хода с нея за риба на 500 000км е откакто е при мен няма ръжда а седи пред дома вече 22г. ремонт вижда и то на дребни неща на 5-7 години. За риба е много добра.
  • 17 водач

    25 4 Отговор

    До коментар #13 от "Тойота":

    Абсолютно вярно,аз карам голф4 вече доста време,без грам ръжда никъде!Има значение и за коя държава е произведен автомобила.
  • 18 ПСР

    28 4 Отговор
    Естествено,че ще се превърне в класика.И изобщо не е вярно,че Кадет или екземпляри на Ескорт,са потънали в забвение.По Света има цял бранш от колекционери,автоманиаци и монтьори,които реставрират подобни коли.

    Коментиран от #21

  • 19 MGewehr

    22 2 Отговор
    Което е истина засега само GOLF 1, 2, 3, "GTI" имат някaква ретро стойност, особено "единицата"!
  • 20 Киро Краваря

    27 2 Отговор
    Тая кола е номер1! Туй сегашните боклуци за нищо не стават! Две крави с телетата барабар давам за такваз що годе прилична,нафтова да е без турбо и ако може да не е пушено вътре.

    Коментиран от #22

  • 21 водач

    22 1 Отговор

    До коментар #18 от "ПСР":

    Аз имам едно трабантче в движение.Дали мога да го шитна някъде като класика в жанра?

    Коментиран от #23, #43, #50

  • 22 БАУ

    12 3 Отговор

    До коментар #20 от "Киро Краваря":

    Имам същата дето търсиш, дизелак и без да е пушено вътре! Но, ако може само кравите без теленцата, и да са девствени!
  • 23 MGewehr

    13 0 Отговор

    До коментар #21 от "водач":

    Предложи го в "MOBILE.DE"!
  • 24 jap

    17 17 Отговор
    Имах Голф-2 през далечната 2001-ва който тогава закупих за колосалната сума от 3500ДМ.Това,че е най здравата кола са абсолютни измишльотини.Винаги от някъде нещо течеше въпреки примитивната механика.

    Коментиран от #34

  • 25 Behemoth

    19 4 Отговор
    Играчите от нашия блок имат една двойка и една четворка...плюс нов и стар анцунг за всяка от тях...

    Коментиран от #26

  • 26 Иво

    23 1 Отговор

    До коментар #25 от "Behemoth":

    А пък в нашия блок има една закъсняла мутра(с около 25 години) с W140 която носи ланец-бобено зърно и слуша тигре тигре на пиратска аудиокасета.
  • 27 Вагена правят боклуци

    16 21 Отговор
    Имал съм пасат 2 бензин и по проклета кола не съм имал смених всичко мотор окачване и се имаше нещо криво това преди 15 години и се зарекох тогава никога повече ваген никога

    Коментиран от #33

  • 28 Киро Краваря

    12 6 Отговор
    Много разбирачи ве! Доси тракториста има една двойка дизел такваз дето търся,купи я преди 20 години кога още се крадеше от кооперацията,кара я с крадена нафта и масло дет на трактора го налива,и още върви пущината.Само седалката до него се скъса,ама една табуретка е турил,ей тъй да има чиляк де да седне.Иначе здраво нещо!Та тъй.
  • 29 перничанин

    11 0 Отговор

    До коментар #7 от "Пагани Зонда":

    Браво колега, познавач си.
  • 30 Морето

    39 2 Отговор
    Имах Голф 2 - 1,8 бензин, моно. С 5 врати, плюшен салон, 5 скорости, 91г. Верно колко добре стоеше на пътя, мека возия, от Варна до Свиленград и обратно изобщо не ме измори шофирането.Беше си удоволствие да си я карам, пъргав двигател- с кеф натисках газта. Решетката отпред беше с място за четири фара, по два на страна. Нощно време се виждаше чудесно пътя. Отделно и халогени долу. Все едно карах съвременен автомобил, модел 2020г.-така се чувствах на пътя. Тези времена отминаха и понякога виждам същия модел Голф по улиците, гледам го с носталгия, но нищо не е същото.

    Коментиран от #31

  • 31 И аз имах

    8 26 Отговор

    До коментар #30 от "Морето":

    подобен Голф но въпреки,че по това време много хора мечтаеха за такъв на мен ми беше адски дървен.С 3 копчета на таблото и стъкла отварящи се с чакръци се чувствах като в кола от семейство Флинстоун.

    Коментиран от #32

  • 32 Морето

    27 1 Отговор

    До коментар #31 от "И аз имах":

    Да, стъклоповдигачите ми бяха механични, дръжките на вратите се чупеха като солети, бутона на жабката през два месеца се разваляше, скоростния лост понякога танцуваше, преди да включи правилната предавка, заради бялата пластмасова втулка под кожения калъф на лоста, релсите на предните седалки понякога се инатяха, миризмата на таблото беше специфична, но въпреки всичко-този модел Голф бе железен! Само великия и могъщ R32 може да се доближи до него. :)
  • 33 Шперца

    5 3 Отговор

    До коментар #27 от "Вагена правят боклуци":

    Като си я купил на 73г ноф фнос.Ще сменяш старши и купето.
  • 34 Куртев

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "jap":

    Тоя паааа.Що не се сам зае..беш.

    Коментиран от #38

  • 35 перничанин

    16 2 Отговор
    И аз като всеки уважаващ се перничанин имах Голф 2 1,6 бензин. След Жигулата ми се струваше извънземен. Вероятно щях още да го пазя, ако не беше го ударил Пасат 2 на паркинг :)) Сега съм в преговори със собственик на Голф 2 чист дизел, за боя е, но познавам собственика и му знам километрите , малко са.
  • 36 Асд

    14 3 Отговор
    Карам 3-ка от 15г и не я давам за нищо .Имам и БМВ което подарих на жената.имал съм ситроен -хубав беше но го продадох ,Опел , Мазда но голфа не го давам за нищо на света .Удовлетворява ме откъм екстри -климатик,Ел,стъкла ,хидравлика,централно,борд компютър,4 дискови спирачки ,вдига 200км/ч ,пъргава кола,със спортно окачване - доста стабилна на завоите минус е леко твърдото окачване,но се свиква .Съединител сменям 3 пъти -струва 60лв марков (не 500 не 1000 не 5000).Супер здраво окачване за нашите пътища .за 25г кола има малко корозия -нормална.Никога не съм я кърпил, не съм сменял прагове като на опелите и японските каруци .от 1 година насам (15 000км) съм сменил един регулатор на заряд за 22лв.Нищо друго не се е счупило за тази година .Само гориво и каране .Разход на масло никога не е имал .Нивото пада от максимум на 2/3 най-много.За 1000лв по колкото гледам ще вървят в момента никога не бих го дал.Дори за 5000лв няма да го дам !

    Коментиран от #40

  • 37 Rado

    12 3 Отговор
    Последният надежден Volkswagen Golf. Първите западни автомобили по пътищата и в сравнение с Лада 2106 бяха като хеликоптер. През 2021 г. е приличен работен автомобил и евтин за притежание.
  • 38 jap

    6 13 Отговор

    До коментар #34 от "Куртев":

    Карам само японски коли така,че ти се чувствай прее.ан.
  • 39 шефа

    12 6 Отговор
    Карам Голф-2 1.3 бензин пълна инжекция от 2003 г . Безгрешен автомобил прост за обслужване евтини части.Правени са Щатите . В момента е на 350 000км и не гори и грам масло.НЕ БИХ ГО ЗАМЕНИЛ ЗА НИЩО НА СВЕТА............................

    Коментиран от #53

  • 40 Изумен

    7 9 Отговор

    До коментар #36 от "Асд":

    От коментара ти оставам с впечатление,че за теб една кола е ценна само с евтината си поддръжка.Частите за тези коли може да са на символични но какво друго "ценно" намираш в тях?Аз също имах 3-ка и то от последните(07м97г)при това автоматик но освен,че вървеше мудно и харчеше 14/100 градско с друго не ме е впечатлила.Последните 8 години смених 3 Хонди(1Джаз и 2Сивик-а) и най "тежкия" ремонт който ми се е налагал е смяна на пистов ремък на стойност "цели" 15 лева а на "съвършения" Голф смяната на маслото в кутията струваше "само" 180 лева.

    Коментиран от #47

  • 41 Хккхх

    7 2 Отговор
    Който не се е качвал на g60 , моля да не плюе. Двигателя е много по лек от vr6, осем винтила, прост и лесен за лек тунинг до към 200 коня и е супер лек. Ако е със здрава ламарина, едно прилично окачване и гуми е супер забавление.

    Коментиран от #46

  • 42 Я.Петров

    8 4 Отговор
    Имам си Голф 2 GTI и не си го давам за нищо.Имам и Шкода Фабия R5 цивилна...Не е същото.Кучето си е куче...Колко малолитражни от новите 1... съм разплакал..Особено на баир или след 160... Майка плаче.

    Коментиран от #48

  • 43 Тойота

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "водач":

    Колко пари му искаш?
  • 44 Кракра

    9 3 Отговор
    Навремето - преди повече от 30 години - беше приличен автомобил, нищо повече. Днес е пълна талига. За да струва нещо, трябва да е идеално запазен екземпляр и то GTI.
  • 45 ретро

    8 1 Отговор
    Golf II 1.8 GTI G60 с компресор G-Lader, задвижване синхро, отдавна е класика ;) Ако не се лъжа мисля само 5 хил бр. са произведени такива. Другта класика 1-ка кабрио gti ;) На тези може да заложите смело, а за останалите не се знае ? Костенурките са произведени милиони, но са класика за масовия голф 2 обаче с оглед на еко, био, трансдженд и пр. тенденции не съм оптимист !
  • 46 Имах

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "Хккхх":

    PASSAT GT G60 SYNCHRO от 91-ва но 2 пъти сменях компресора и почти бях се решил да дам около 4000 лева за чисто нов и ми го откраднаха но не съжалявам защото тези пари вероятно щяха да са на вятъра.
  • 47 Асд

    6 1 Отговор

    До коментар #40 от "Изумен":

    Изброил съм още с какво ме впечатлява колата освен с евтините части.14 /100 може да ти гори ако си карал VR6 2.8i...и какво е това масло на скоростна кутия 180лв.купих 2 литра масло от представителството на vw/porsche оригинално за 27лв/л и си го смених сам с 1 шестограм.нищо сложно.има масла и за по 10лв /л разни Манол/Стамат .И с тях ще върви защото голфа е непретенциозен ,но предпочетох оригинално скъпо масло и ми излезе 54лв като чаках 2 седмици за него .

    Коментиран от #49

  • 48 Дали ще

    3 1 Отговор

    До коментар #42 от "Я.Петров":

    Разплаче 309 гти
  • 49 Изумен

    6 0 Отговор

    До коментар #47 от "Асд":

    Голф-а беше 1.6бензин 101к.с а разхода който ми даваше дори беше по нисък от дадения от VW(14.8) за този модел вероятно защото карам плавно и внимателно.Смяната на маслото,филтъра и гарнитурата на картера струваше толкова защото тогава (2008-ма) имаше възможност единствено във фирмения сервиз и понеже гледах как става,не е само източване и наливане.
  • 50 ПСР

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "водач":

    Направо ме разби-любимата ми кола от младостта!!!
  • 51 Probe 1 GT

    7 0 Отговор
    Дори гаджето на приятел с Голф 3 й направи впечатление разликата с Пробето с активно окачване в режим Soft: "абе на тая кола предницата не помръдва". Голфарата си танцува по ъглите и си е посредствена, икономична кола откъдето и да я погледнеш. МПС за пазаруване
  • 52 Съдията Дред

    3 2 Отговор
    1991 бяха много актуални у нас. А сега, струва ми се, че доста отдавна не съм видял такава в движение. А в "класика" едва ли ще се превърне.
  • 53 Оправи датата на производство

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "шефа":

    Че голф 2 не се произвежда от 93'та година, широката лайсна. Твоя от 2001 трябва да е мега-хипер ексклузивна серия от 1 бройка произведена специално за теб 🤣🤣🤣
  • 54 шефа

    0 2 Отговор
    до коментар 53.... А бе разбирач Голфа съм купил 2003 а не е произведен тогава и след като си бавноразвиващ не се изказвай неподготвен т.е ти сигурно тогава си бил плануван и си бил на друго място...........................

    Коментиран от #55

  • 55 Шефче

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "шефа":

    Когато си си гупувал голфа съм бил на 4та сменена кола вече. Предния ти коментар е така написан, че не се разбира какво казваш. Не обвинявай мен, че ти не знаеш как да се изразяваш правилно. Не си спомням да съм използвал обиди към теб, така че се въздържай и ти от такива към мен. Опредлено смятам че съм доста добре образован технически. За годините няма да коментирам на колко съм но са доста повече от колкото ти си мислиш. Айде със здраве, и просто се научи да приемаш малко градивна критика. Няма нищо лошо в това