Една от колите, които най-много се харесват у нас е именно Volkswagen Golf. Първото и особено второто поколение на модела бяха истинска наслада за голяма част от шофьорите, но днес тези модели са доста остарели и трудно се намират запазени екземпляри.
Надеждността им, особено на второто поколение обаче е пословична, което може лесно да се докаже по броя на Golf-ове "двойки", които все още се движат по родните пътища. Ще стане ли обаче този автомобил своеобразна класика или ще последва съдбата на своите събратя, като Kadett, Escort и компания?
Има хора, които ненавиждат модерните автомобили, а причината е много проста. През годините автомобилостроенето се изроди. Компаниите започнаха да бълват нов модел на всеки 2-3 години, а колите се превърнаха в еднодневки - без душа. Именно поради тази причина първите две поколения на Golf имат шанс да се превъртан в т.нар. колекционерски коли.
Първообразът на “вездесъщия хечбек” излиза през 1974 г. и се произвежда до 1983 г. С тази кола Volkswagen най-накрая решава успешно задачата да открие достоен заместник на остарелия Beetle. От първия Golf са сглобени близо 7 милиона автомобила по целия свят, но въпреки това откриването на добър екземпляр може да се превърне в цяло приключение.
Точно заради това, много хора се ориентират към Golf MK2, който няма такъв легендарен статут, но пък е известен със своята издръжливост и семпъл дизайн. Ако търсите бъдеща класика от втората генерация на Golf, то ориентирайте се към версиите G60, Country, Rallye или поне GTI. Какви "единички" и "двойки" се продават у нас, можете да видите в най-големия автомобилен сайт в България mobile.bg.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Кокич
Коментиран от #13
12:02 06.02.2021
2 Скот Килмър
12:02 06.02.2021
3 Не знам голфа
12:03 06.02.2021
4 Директора
12:03 06.02.2021
5 Браво, че са минало!
12:03 06.02.2021
6 Винкел щрасе
12:05 06.02.2021
7 Пагани Зонда
Коментиран от #29
12:08 06.02.2021
8 гларус
12:09 06.02.2021
9 Японеца
12:11 06.02.2021
10 Гост
Коментиран от #15
12:16 06.02.2021
11 класик
12:17 06.02.2021
12 MGewehr
Велики!!!
12:18 06.02.2021
13 Тойота
До коментар #1 от "Бай Кокич":
Точно пък тройката гние като опел. Един познат от село има такъв и праговете са целите в ръжда. Същият човек също има Форд и Опел, случил е на най-скапаните коли. По-добре спести за четворка или двойка. Иначе Двойката си е Пернишка Класика !!! Като ретро кола няма стойност, а заради здравината. Почти се доближава по здравина до Тойотата.Коментиран от #17
12:22 06.02.2021
14 водач
12:24 06.02.2021
15 ДВГ
До коментар #10 от "Гост":
Коментарът ти е много точен, но на Ганьо му е трудно да ги разбере тия работи.Ганьо си остава каруцара Ганьо.🤣Това е.🤣12:27 06.02.2021
16 дада
12:28 06.02.2021
17 водач
До коментар #13 от "Тойота":
Абсолютно вярно,аз карам голф4 вече доста време,без грам ръжда никъде!Има значение и за коя държава е произведен автомобила.12:29 06.02.2021
18 ПСР
Коментиран от #21
12:29 06.02.2021
19 MGewehr
12:32 06.02.2021
20 Киро Краваря
Коментиран от #22
12:48 06.02.2021
21 водач
До коментар #18 от "ПСР":
Аз имам едно трабантче в движение.Дали мога да го шитна някъде като класика в жанра?Коментиран от #23, #43, #50
12:57 06.02.2021
22 БАУ
До коментар #20 от "Киро Краваря":
Имам същата дето търсиш, дизелак и без да е пушено вътре! Но, ако може само кравите без теленцата, и да са девствени!12:59 06.02.2021
23 MGewehr
До коментар #21 от "водач":
Предложи го в "MOBILE.DE"!13:16 06.02.2021
24 jap
Коментиран от #34
13:18 06.02.2021
25 Behemoth
Коментиран от #26
13:34 06.02.2021
26 Иво
До коментар #25 от "Behemoth":
А пък в нашия блок има една закъсняла мутра(с около 25 години) с W140 която носи ланец-бобено зърно и слуша тигре тигре на пиратска аудиокасета.13:44 06.02.2021
27 Вагена правят боклуци
Коментиран от #33
14:09 06.02.2021
28 Киро Краваря
14:43 06.02.2021
29 перничанин
До коментар #7 от "Пагани Зонда":
Браво колега, познавач си.15:06 06.02.2021
30 Морето
Коментиран от #31
15:15 06.02.2021
31 И аз имах
До коментар #30 от "Морето":
подобен Голф но въпреки,че по това време много хора мечтаеха за такъв на мен ми беше адски дървен.С 3 копчета на таблото и стъкла отварящи се с чакръци се чувствах като в кола от семейство Флинстоун.Коментиран от #32
15:26 06.02.2021
32 Морето
До коментар #31 от "И аз имах":
Да, стъклоповдигачите ми бяха механични, дръжките на вратите се чупеха като солети, бутона на жабката през два месеца се разваляше, скоростния лост понякога танцуваше, преди да включи правилната предавка, заради бялата пластмасова втулка под кожения калъф на лоста, релсите на предните седалки понякога се инатяха, миризмата на таблото беше специфична, но въпреки всичко-този модел Голф бе железен! Само великия и могъщ R32 може да се доближи до него. :)15:34 06.02.2021
33 Шперца
До коментар #27 от "Вагена правят боклуци":
Като си я купил на 73г ноф фнос.Ще сменяш старши и купето.18:33 06.02.2021
34 Куртев
До коментар #24 от "jap":
Тоя паааа.Що не се сам зае..беш.Коментиран от #38
18:35 06.02.2021
35 перничанин
19:45 06.02.2021
36 Асд
Коментиран от #40
20:46 06.02.2021
37 Rado
20:55 06.02.2021
38 jap
До коментар #34 от "Куртев":
Карам само японски коли така,че ти се чувствай прее.ан.21:19 06.02.2021
39 шефа
Коментиран от #53
21:34 06.02.2021
40 Изумен
До коментар #36 от "Асд":
От коментара ти оставам с впечатление,че за теб една кола е ценна само с евтината си поддръжка.Частите за тези коли може да са на символични но какво друго "ценно" намираш в тях?Аз също имах 3-ка и то от последните(07м97г)при това автоматик но освен,че вървеше мудно и харчеше 14/100 градско с друго не ме е впечатлила.Последните 8 години смених 3 Хонди(1Джаз и 2Сивик-а) и най "тежкия" ремонт който ми се е налагал е смяна на пистов ремък на стойност "цели" 15 лева а на "съвършения" Голф смяната на маслото в кутията струваше "само" 180 лева.Коментиран от #47
21:42 06.02.2021
41 Хккхх
Коментиран от #46
23:09 06.02.2021
42 Я.Петров
Коментиран от #48
23:10 06.02.2021
43 Тойота
До коментар #21 от "водач":
Колко пари му искаш?00:42 07.02.2021
44 Кракра
00:55 07.02.2021
45 ретро
09:20 07.02.2021
46 Имах
До коментар #41 от "Хккхх":
PASSAT GT G60 SYNCHRO от 91-ва но 2 пъти сменях компресора и почти бях се решил да дам около 4000 лева за чисто нов и ми го откраднаха но не съжалявам защото тези пари вероятно щяха да са на вятъра.09:39 07.02.2021
47 Асд
До коментар #40 от "Изумен":
Изброил съм още с какво ме впечатлява колата освен с евтините части.14 /100 може да ти гори ако си карал VR6 2.8i...и какво е това масло на скоростна кутия 180лв.купих 2 литра масло от представителството на vw/porsche оригинално за 27лв/л и си го смених сам с 1 шестограм.нищо сложно.има масла и за по 10лв /л разни Манол/Стамат .И с тях ще върви защото голфа е непретенциозен ,но предпочетох оригинално скъпо масло и ми излезе 54лв като чаках 2 седмици за него .Коментиран от #49
12:45 07.02.2021
48 Дали ще
До коментар #42 от "Я.Петров":
Разплаче 309 гти13:05 07.02.2021
49 Изумен
До коментар #47 от "Асд":
Голф-а беше 1.6бензин 101к.с а разхода който ми даваше дори беше по нисък от дадения от VW(14.8) за този модел вероятно защото карам плавно и внимателно.Смяната на маслото,филтъра и гарнитурата на картера струваше толкова защото тогава (2008-ма) имаше възможност единствено във фирмения сервиз и понеже гледах как става,не е само източване и наливане.14:01 07.02.2021
50 ПСР
До коментар #21 от "водач":
Направо ме разби-любимата ми кола от младостта!!!18:42 07.02.2021
51 Probe 1 GT
23:28 07.02.2021
52 Съдията Дред
14:21 08.02.2021
53 Оправи датата на производство
До коментар #39 от "шефа":
Че голф 2 не се произвежда от 93'та година, широката лайсна. Твоя от 2001 трябва да е мега-хипер ексклузивна серия от 1 бройка произведена специално за теб 🤣🤣🤣07:57 09.02.2021
54 шефа
Коментиран от #55
13:17 09.02.2021
55 Шефче
До коментар #54 от "шефа":
Когато си си гупувал голфа съм бил на 4та сменена кола вече. Предния ти коментар е така написан, че не се разбира какво казваш. Не обвинявай мен, че ти не знаеш как да се изразяваш правилно. Не си спомням да съм използвал обиди към теб, така че се въздържай и ти от такива към мен. Опредлено смятам че съм доста добре образован технически. За годините няма да коментирам на колко съм но са доста повече от колкото ти си мислиш. Айде със здраве, и просто се научи да приемаш малко градивна критика. Няма нищо лошо в това18:51 09.02.2021