ФАКТИ.БГ

Притеснително: Вече половината от автомобилите у нас са на възраст над 20 години

Публикувана: 11 Февруари, 2021 18:12 Обновена: 12 Февруари, 2021 10:35
219 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 20363
Притеснително: Вече половината от  автомобилите у нас са на възраст над 20 години
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.4 от 61 гласа.

Това става ясно от едно изявление на Храбрин Иванчев, Председател на Асоциацията на автомобилните производители, който показва една доста притеснителна тенденция, която продължава да нараства с всяка изминала година. Става дума за продължаващото застаряване на авто парка в България.

По последни данни само през месец януари 2021 година броят на автомобилите на възраст над 20 години се е увеличил с 8% спрямо същия месец на миналата година, като тези автомобили са достигнали рекордно висок дял - 48% от всички регистрирани ППС в България, или 1 845 856 броя ППС от общо регистрирани 3 813 677 бр.

Това означава, че половината от използваните автомобили в нашата държава имат стандарти за екологичност и безопасност отпреди 20 и повече години. И още нещо интересно от статистиката. Делът на автомобилите, които са на възраст над 15 години, вече е достигнал безпрецедентните 75%.

Предвид тези данни от Асоциацията на автомобилните производители в България се обръщат към държавните институции с призив за спешни мерки за справяне с негативните тенденции, свързани със застаряването на авто парка у нас.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.4 от 61 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Аззз
1 Отговор
Паля баничарката и почвам да бегам бате ...

Коментиран от #80


Оценка:
-13 +155

Рошко
2 Отговор
Това е защото каза че се развиваме и забогатяваме, по телевизора го каза човека 😁😁😁😁😁

Коментиран от #24, #81, #105


Оценка:
-6 +477

Притеснителното е,
3 Отговор
Че хората нямат пари. Т.нар средна класа почти изчезна. Има много богати и хора изпитващи трудноти. Иначе всеки знае каква кола да кара - нова. Не си заслужаваме съдбата, потомци сме на славен народ, но явно трябва да си вземем поуките и да се помъчим! Преди изгрев е най тъмно

Коментиран от #31, #68


Оценка:
-10 +433

Рошко
4 Отговор
Боко така каза,

Оценка:
-9 +154

Онзи
5 Отговор
Тези,които не избягаха от управлението на ГЕРБ и пеш ще тръгнат...но нали са си роби ще си траят .

Оценка:
-21 +150

Грух Джуланов
6 Отговор
Какво да се прави, новите коли хем скъпи хем се развалят и постоянно трябва да висиш в фирмен сервиз. А така в кварталното сервизче почти за без пари....

Коментиран от #9


Оценка:
-30 +252

7
Този коментар е премахнат от модератор.
Пръц
8 Отговор
Имам едно BMW 320 купе точно на 20 год.В гаража е.На 58000 км.Няма забележки,не го и карам имам други коли.След 10 год.ако все още продават бензин ще се повозя ако ми разрешат Белите фашисти.

Оценка:
-17 +217

Злобюл
9 Отговор

До коментар #6 от "Грух Джуланов":


Прав си колега, но не само това, купуваш си примерно 5 годишна кола, няма къде да я паркираш, постоянно я драскат, удрят с врати, Каско не си заслужава. А тези старите не ги мислиш, спирам където намеря и това е.

Коментиран от #20


Оценка:
-10 +252

ТОТАЛНО
10 Отговор
Претиснение е,ЧЕ жената вече е с 67годишна тенекия!😈и „амортисьорите” тропат😈

Коментиран от #22


Оценка:
-11 +78

Боко Тъпото
11 Отговор
Абсурд,държавата “цъфти”

Оценка:
-5 +175

atakade
12 Отговор
а милионерите се множат - как така - дали хората продължават да живеят в миналото или някой ги е оставил в миналото м ?

Оценка:
-3 +112

Шофьор
13 Отговор
Асоциацията на автомобилните производители в България

От кога имаме производители на автомобили в България че и асоциация да имат.

И поредните ужким загрижени за екологията но не ги интересуват вредните емисии а на колко години са колите - най ги интересува новите коли да се продават а екологията е само предтекст защото стара малолитражка на газ е по-екологична от нов джип с 500 коня двигател.

Коментиран от #19, #210


Оценка:
-5 +271

Верно ли
14 Отговор
Публикувано във факти.бг: призив за спешни мерки за справяне с негативните тенденции??? И какви ще да са тези мерки? Ще ни глобавят, ако не сме си купили нова бракма на лизинг?

Оценка:
-6 +195

15
Този коментар е премахнат от модератор.
Четник
16 Отговор
На Запад новите коли се наемат(купуват ако искаш)от 1до4 год.Изминатите километри ги определя наем(лизингодателят).Караш и връщаш,взимаш нова и така.Но колата не е твоя,палаш си наема.Когато изтече ,колата има остатъчна стойност и ако ти изнася доплащаш.

Коментиран от #126, #133


Оценка:
-14 +87

Барба Янис
17 Отговор
Кое му е притеснителното? Работя в производството на автомобилни компоненти в България. Мога да си позволя айде бмв не, но нова Шкода Октавиа от магазина. И за какво ми е трицилиндров турбо мини мотор дето след 100к трябва да купя нов. Карам 20 годишен Опел на метан и останалите ми пари ги давам на децата си... Нашия стандарт толкова. Като знам какви части-бокл**и произвеждан щото VW искат евтино производство - нова кола никога в БГ.

Коментиран от #169, #181


Оценка:
-16 +218

тарикату
18 Отговор
Тя и жена мие на над 20 години, ама не я сменям.

Коментиран от #113


Оценка:
-3 +155

Де Факто
19 Отговор

До коментар #13 от "Шофьор":


ТИКВАТА каза, че имаме купища автомобилни заводи.🤣
Мика Зайкова каза, че ТИКВАТА ИЛИ НЕ ЗНАЕ КАКВО Е ЗАВОД, ИЛИ НЕ ЗНАЕ КАКВО Е АВТОМОБИЛ.....ХАХАХАХА🤣🤣🤣

Оценка:
-6 +192

Грух Джуланов
20 Отговор

До коментар #9 от "Злобюл":


От всички гледни точки старите коли са по удобни за живота на обикновените българи.

Коментиран от #25


Оценка:
-9 +168

Хари
21 Отговор
Еваала, Борисов! За голям ръст на икономиката постоянно говориш. Само не знам защо не го усещаме в джоба си

Оценка:
-7 +155

БожиГол
22 Отговор

До коментар #10 от "ТОТАЛНО":


В "Пайнер" има по-нови, ама ти трябват пачки €€€€ в чекмеджето.Ако ти е тъпкано с €€€€€ чекмеджето "ВЪРВИШ", ако не,си оставаш със старата тенекия.🤣

Оценка:
-6 +70

Шпек
23 Отговор
Каквато и кола да караш в България ,нова или стара то ти и тя сте обречени.Скапаният бензин,нафта уътепва двигателят,хубавото масло е скъпо а евтиното е отрова за двигателя.Антифриз—боклук,гуми ментета,резервни части —плаче ми се.Пътищата са като след война,окачването заминава бързо.Снегът с химикалите—генерацията и корозия по калниците.Законът за светлините—всичко по ел.инсталацията се износва бързо.Вие сами знаете,само напомням.

Оценка:
-10 +180

Така е
24 Отговор

До коментар #2 от "Рошко":


Цените на жилищата скачат, нали? Причината е, че старата кола излиза изгодно да се кара в България, а не че толкова няма пари българина! Старата има евтини застраховки, данъци, поддръжка и т. н. Така се субсидират старите коли! И за това се карат!

Коментиран от #48


Оценка:
-96 +56

Вълчо
25 Отговор

До коментар #20 от "Грух Джуланов":


По търговете във ФАЩ стари 40-50 годишни трактори изобщо не се застояват.Яко се купуват, защото са евтини, и поддръжката им е много евтина.Единствено харчат малко повече, но това явно не е проблем.

Оценка:
-7 +92

ккк
26 Отговор
Колата ми е 20 годишна,работи си добре,върши ми работа и е на газ,екологично чиста?Защо трябва да давам пари за по-скъпа,когато мога да ги дам за по-необходими неща?

Коментиран от #134


Оценка:
-6 +167

27
Този коментар е премахнат от модератор.
вагнер
28 Отговор
трийте,трийте и вие ще изчезнете

Оценка:
-4 +46

Реалист
29 Отговор
Да ми направят заплатата 2000 евра още утре сменям колата:) а де:)

Коментиран от #74


Оценка:
-10 +132

666666
30 Отговор
И защо е така !?!? Като Тиквун наляво и на дясно разправя как цъфтим финансово и икономически.

Оценка:
-6 +91

31
Този коментар е премахнат от модератор.
32
Този коментар е премахнат от модератор.
Скоро у бегето ше останат само дараците
33 Отговор
Живити ше са кът😂😂😂

Оценка:
-2 +36

Сички от гроб са за гилотината
34 Отговор

До коментар #31 от "Скот Килмър":


Без съд само по партиина книжка

Оценка:
-6 +58

НОРМАЛНО
35 Отговор
Аз пък викам че е нормално! Първо, народа яко обедня последните години; второ, новите коли са скъпи за поддръжка трошляци; трето, старите също са трошляци, но евтини за поддръжка и с евтини данъци. Евтино е да имаш стара кола в България.

Коментиран от #183


Оценка:
-7 +102

Камен
36 Отговор

До коментар #31 от "Скот Килмър":


Как да се возя в градския транспорт, като в Пловдив е отчайващо зле? Освен това с тази велика Пандемия само трябва да се тъпча като в консервена кутия с другите, на което са им забранили да ползват колите си. Как за спазвам дистанция в автобуса? Или като тръгна пеша в 6 сутринта, до обяд може и да стигна до работата.

Оценка:
-5 +83

НОРМАЛНО
37 Отговор

До коментар #31 от "Скот Килмър":


Като цяло си прав, но грешиш че "всеки българин ще изкара пари да си купи що-годе чиста и що-годе нова кола." Хората са бедни и няма от къде да ги изкарат. Друг е въпроса на колко от тях им трябват тези коли.

Оценка:
-8 +77

тиквострой
38 Отговор
Не сме толкова богати да трошим нови коли по тия разбити пътища, дето прави тиквострой!!! В Пловдив тази зима падна 2 пръста сняг за 2 дни, но се отвариха страшни ями.

Оценка:
-7 +88

Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди
39 Отговор
Вкарайте пушещите дизели от Италия на скрап всичко до 1!!!!!!!!!!! Пълно е с лайнарки без ДПФ и катализатори!!!!!!!!! Тровете се боклуци от мръсните си коли като сваляте ДПФ!!!!!!!! ДПФ се сваля и чисто за 150лв НЕ ГИ СВАЛЯЙТЕ!!! Пълно е с е60 гробници и ф10 Ауди и кви ли не тровещи коли!!!!!! Всичките текила кенефи на скрап и само коли с ДПФ и въздуха ще е друг!!!!!!!!!!!!! Купил селянина кенефски премиум на 1 милион и 900 Хил км от Горубляне или района или Перник или Дупница ест село труд и свали ДПФ и сложи чип!!!! Де*****а и нищожествата!!!! Затвор съд и гробницата на скрап!!!!!!!!! Нали искате чист въздух?????????

Коментиран от #95, #97


Оценка:
-60 +61

Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди
40 Отговор
Евтино викате излиза да картате стар кенеф? А като плащате със здравето си от отровния въздух кое е по на сметка? Никави акъл в главата смях до тавана 😃

Коментиран от #59, #65, #186


Оценка:
-89 +21

любител
41 Отговор

До коментар #31 от "Скот Килмър":


герберче нещо си в грешка не всеки българин може да краде като вас за да си купи нова кола.

Коментиран от #57


Оценка:
-16 +89

хахахахахахахахаха
42 Отговор
единственото притеснително е че това полазва колко сме бедни инъче с въздуха няма проблем да му мислят комплексарите дето се бутат по софия да пият кафета в задръстванията на път за работа ...

Оценка:
-4 +50

43
Този коментар е премахнат от модератор.
Гост
44 Отговор
Ами какво да направя, като много обичам да карам изгнили ламарини на по 25 години. И да доливам по литър масло на 100 км много обичам. И да не мога да запаля сутрин за работа, също. И седалките да им падат облегалките. Не ме разбирайте погрешно, работя по 50 ч на седмица за 430 Е на месец, и за нула време спестявам 30000 лв за нова кола от магазина, ама като ми е хубаво да се мъча с този ко4 пред разпадане, как да се пречупя и да търпя нова кола в ръцете си?

Оценка:
-7 +98

ФАКТ
45 Отговор
АБЕ 20 ГОДИШНИ АМА СТО ПЪТИ ПО ХУБАВИ, ПО ВЪРВЯЩИ И ПО МАЛКО ЗАМЪРСЯВАЩИ ОТ ЧИСТО НОВИ ЗАЗ, МОСКВИЧ И ТРАБАНТ!!!!!!!!!

Оценка:
-38 +30

пич смени хапчетата
46 Отговор

До коментар #31 от "Скот Килмър":


викаш здрава власт в европа а ???

Коментиран от #51


Оценка:
-6 +41

пилот на Ферари
47 Отговор
Аз това го разправям от две години. Сега ли се усетиха да го признаят официално.

Оценка:
-5 +20

Гост
48 Отговор

До коментар #24 от "Така е":


Защо не направят и на новите коли данъците и застраховките евтини, да ги субсидират и тях?

Оценка:
-1 +36

Alex
49 Отговор
С нашите пътища, като след бомбардировка, дори и новите магистрали, дори близкоизточните пътища са по-добри от нашите, затова се движим с 20 годишни таратайки. Най-бедната държава сме в ЕС, нормално е и автопарка да е такъв. Една 10 годишна внос от Швейцария на 200 000 км е технически по-добра от 6 годишна кола от Бг на 80 000 км.
А едно ново Рено Зои от Бг е 30 000 евро, а от Франция новото е 20 000 евро, защото има държавни стимули, а при нас има кражби.

Коментиран от #56


Оценка:
-6 +91

любител
50 Отговор
каква асоциация на автомобилни производители че нещо не съм наясно да кажат какви коли произвеждат.нещастник ти да не живееш в румъния или си вносител на нови коли и искате да лапате милиони.мръсни лобисти.

Оценка:
-4 +69

Скот Килмър
51 Отговор

До коментар #46 от "пич смени хапчетата":


Пич от двайсет години съм в Европа. 20 годишни коли в Европа няма. Има евтини нови коли взети на лизинг. Всичката скрап свършва пред панелката в България.

Коментиран от #58, #63, #152, #177


Оценка:
-50 +29

Спокойно
52 Отговор
Моята е на 18 години вече, на газ, без ръжда, двигателя и без никакви проблеми, работи като като нов, тихичка е, удобна ми е, има си климатик, ABS, евтин данък, евтина поддръжка. За какво да я сменям с по-нова ?
Притеснително е, че производителите правят новите коли нетрайни и неизгодни за поддръжка. Ако взема една от магазина, не вярвам докато направи 18 години да мина с 1000 лева за разходи по поддръжката и дефектирали части, колкото съм платил за последните 8 години през които я карам. Предния собственик освен за масло и ремъци едва ли е давал за друго пари, като я е карал нова, след като на мен за каране на старо не ми се е наложило кой знае какво.

Коментиран от #60


Оценка:
-5 +63

Начо
53 Отговор
При нас има 5% хипер скъпи нови премиуми и 10% нови бюджетни мпс-ета и 85% над 20 годишен скрап

Оценка:
-3 +42

Sts
54 Отговор
Ама чакай малко ,давам пример отивам със двулитров дизел 2019 година модел на годишен технически преглед и нормите му на вредни емисий на максимум.Отивам със ретро автомобила също двулитров ,нема грам емисия вредна.Всичко в норми !?!?Ха сега де Кои да карам новия или стария които е по комфортен вечен.

Оценка:
-8 +53

Lance Link
55 Отговор
Причините за предимно старите коли в България са много - високата цена на новите коли, предвид стандарта на живот, скъпите им и чести ремонти, заради лошите пътища, горива и масла, както и заради ниското качество и неуместно вложени материали при производство им.

Коментиран от #107


Оценка:
-2 +56

любител
56 Отговор

До коментар #49 от "Alex":


прав си а в уж тъпа румъния дават по 10000евро за новите коли а тука

Оценка:
-1 +34

57
Този коментар е премахнат от модератор.
любител
58 Отговор

До коментар #51 от "Скот Килмър":


стой си там явно си отишъл с куфарчетата ако се върнеш тука няма да мислиш така а може и при бай ставри в централния.

Оценка:
-3 +31

Скот Килмър
59 Отговор

До коментар #40 от "Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди":


Не се ко̀си приятелю. Никой няма да те чуе. Матряла е такъв. Каквито са им колите, такива са и те - мръсни смърдялници.

Коментиран от #70


Оценка:
-34 +12

Реалист
60 Отговор

До коментар #52 от "Спокойно":


Каква кола караш приятел?

Коментиран от #82


Оценка:
-4 +2

61
Този коментар е премахнат от модератор.
Стоян
62 Отговор
Ми да направят някакви облекчения за автомобили, които не замърсяват толкова...

Оценка:
-8 +4

Дърт
63 Отговор

До коментар #51 от "Скот Килмър":


Не е вярно, не лъжи хората! Аз от двадесет години съм в Германия и хората си карат старите минита, опели, голфчета и даже рено туинго има доста а и смартчета на по 15 20 години.

Коментиран от #73, #118


Оценка:
-5 +83

Петко Морския
64 Отговор
И ся, къф е пробуема, 1 милион коли нови ся купуват, по 40 000 лева, има няма 40 милиарда. Догодина пак. Ко.

Оценка:
-7 +18

любител
65 Отговор

До коментар #40 от "Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди":


герберче като крадеш е много лесно иди и работи спечели с честен труд да видим дали ще спестиш и за колело.

Оценка:
-7 +48

66
Този коментар е премахнат от модератор.
СЛОНА
67 Отговор
2006КАРАХ МОСКВИЧ 8ЦА ОТ1977ГНА 30 ГОДИНИ
2006 КУПХИХ АСТРА КОМБИ 1992 И Е КАРАХ ДЕСЕТ ГОДИНИ СТАНАХ АВТО МОНТЙЛФ ПОКРАЙ ТАЗ ЕВРО КОЧИНКА И 2016 СИ КУПИХ КОРЕЕЦ С ЯПОНСКО СЪРЦЕ И СЕ РОДИХ И ДНЕС СИ ГО ЯЗДА НИЩО ЧЕ Е НА 17 ГОДИНИ НОЕ КАТО МЛАДА МОМА КИА РИО КОМБИ 2003Г
И ЗАТОВА ТЪПАМ ВСИЧКО ЕВРОПЕЙСКО И СИ ЯЗДА КОРЕЕЦА ДОКАТО СМЕ В ЕС
ОТ ВСЕ СЪРЦЕ СЕ РАДВАМ ,ЧЕ ДОЙДЕ И ВИРУСА

Оценка:
-25 +8

68
Този коментар е премахнат от модератор.
Смотания старец
69 Отговор

До коментар #31 от "Скот Килмър":


Много ли обичаш ГЕРБ ДЯДОВОТО умен си еииий много си умен

Оценка:
-5 +16

70
Този коментар е премахнат от модератор.
Ромул
71 Отговор
Имам три автомобила. Единия е Опел Вектра В, бензин, 2000г. евро 3. Ползвам я за ежедневни нужди в града. Поддържам си я, но 20г употреба вече й личат. Другата е 10-годишна Астра J, бензин, с турбина. Семеен автомобил за разходки, сватби, почивки. Обаче най-много разчитам на последния автомобил: Сеат Леон FR 4х4 бензин V6 2003г. Яде масло,пуши доста, гори много, но......въпреки, че го карам рядко, трудно бих се разделил с него. Българина се интересува от коли, къщи и жени-това е.

Оценка:
-28 +11

Анонимен
72 Отговор
И няма нито една с катализатор, така че замърсяването е в пъти повече от статистиките им. Бръкни в аспуха и измери газовете вместо да пишете глупости!

Оценка:
-15 +8

някой си
73 Отговор

До коментар #63 от "Дърт":


Точно,на две години си взимаш прегледа и си караш.Пасат 2007 . Нищо няма свалено,изтърбушено, всичко си е ок. Зелен стикер. Само че в БГ не ги интерсува автомобила даэе изправен,а че бил стар Да им ........нали.

Оценка:
-4 +38

Кракра
74 Отговор

До коментар #29 от "Реалист":


Моята заплата и тази на жена ми са доста над 2000 Евро и караме 10-годишни коли.
В България просто не си заслужава да караш нова кола.

Коментиран от #76


Оценка:
-7 +44

plovdiv
75 Отговор

До коментар #31 от "Скот Килмър":


Аве *капацитет* , когато ти взимат тол такса по магистрала , трябва да имаш и алтернативен път , сещаш ли се горе долу , за кво иде реч , с 650 лв минимална заплата ти какво желаеш хората да карат , хеликоптери ли ........хората не са прости , нито мазохисти , ама чекмеджета трябва да се пълнят с евра , затова си караме 20 годишните щайги , за да цоцат програмки от Европа за лични цели и блага , държавната хранилка да расте , нензнайно защо , може би са гласоподаватели и тн. и тн ...та не ни обяснявай кой къде да се вози......не си открил топлата вода.....

Оценка:
-6 +50

Реалист
76 Отговор

До коментар #74 от "Кракра":


Имам предвид със жената 4000 хилки:) веднага нова хич не мислим:) че всичките нов внос са сдухани.

Оценка:
-7 +8

аг08
77 Отговор
Благоденствие, осигурено от ГЕРБ!

Оценка:
-3 +24

Случаен
78 Отговор
Нищо лошо няма стига да са изправни.
Тия ги е яд че никой не им купува новите боклуци, то е ясно.

Оценка:
-2 +43

Стефан Петров
79 Отговор
Този човек е председател на автомобилните производители. За него е важно да купуваме нови коли и му правим оборот. Иначе за екологията не му пука- бъдете сигурни. Между старите и новите коли има стратегическа разлика. Преди колите се правеха за нуждите на купувача, а днес се правят за да докарат по-голяма печалба на производителите, дистрибуторите и сервизите. В Румъния ако купиш нова кола ти дават 7 000лв., а тук ще те натоварят със 7000 такси и данъка.

Оценка:
-2 +56

сектант
80 Отговор

До коментар #1 от "Аззз":


аз пък се чудя къде са минионите на илън мъск? електрификатъорите?

Оценка:
-2 +4

pokoloko
81 Отговор

До коментар #2 от "Рошко":


той говори сигурно истината, развиваме се, забогатяваме казва. за тях говори - родата, близките

Оценка:
-1 +16

Спокойно
82 Отговор

До коментар #60 от "Реалист":


Западна :)

Коментиран от #87


Оценка:
-2 +2

Сираков
83 Отговор

До коментар #31 от "Скот Килмър":


Като ти е мръсно, ще се преместиш в Родопите.

Оценка:
-3 +18

неук
84 Отговор
"Асоциацията на автомобилните производители в България" - моля някой да ми обясни....

Оценка:
-2 +38

Дое
85 Отговор
??

В Германия е пълно със стари коли по улиците.

Дайте статистика и за другите европейски държави

Оценка:
-1 +41

Политикът
86 Отговор
Какво като са на 20 години? Колите се делят на изправни и неизправни

Оценка:
-3 +60

Реалист
87 Отговор

До коментар #82 от "Спокойно":


Бе и аз западна карам ама ми стана интересно каква кола е, понеже останах с впечатлението че само караш без да сменяш нищо:)

Коментиран от #119, #131


Оценка:
-2 +5

Гост
88 Отговор
В България автопарка не е по-стар от другите европейски държави.

Оценка:
-8 +25

инж
89 Отговор
За модерните нови автомобили... ония с многото екстри и глезотии.. дето глезят ама за кратко... важи старата мъдрост: Нещата които притежаваме, в същност притежават нас... Днес седалката не се движи, утре прозореца не се затваря.. и.. ставаш абонат и спонсор на поредния автосервиз с третокласни разбирачи... Да живее автомобилостроенето... Остава едничкия кех да видиш завистливия поглед на съседа... щото все пак си българин... Фара бил LED, и завивал с колелата, пък като изгасне насред гората до село, чепа дето ще ядеш е същия като на съседа, че и по-голям...

Оценка:
-3 +45

gost
90 Отговор
Имаме и най-много милионери на глава от населението, благодарение на същите евро чиновници дето ревят, че ние мръсен въздуха.

Оценка:
-0 +37

Гнида
91 Отговор
Просто хората немат възможност за нови коли .

Оценка:
-0 +33

шопендар
92 Отговор
и повече от половината българи притежаващи коли са бедни

Оценка:
-1 +26

Кико
93 Отговор
Карам си дъртия курник и хич не ми дреме. Вози ми задника и си върша работа. Улични а е моята кола все навън нощува, никой не я разбива или краде. Като ме остави найде, се мятам отново на някакъв стар, дърт курник и те така са нещата. Ама хич не ми дреме, че карам стар таралясник, за такъв съм можал да си отделя лев, такъв см си купил, кво да се прави, такива са ни тънки парите и такива са ни стари колите. Айде със здраве и много без аварийни килиметри на всички български шофери със стари курници.

Коментиран от #146


Оценка:
-7 +47

Hellish
94 Отговор
Колата ми е на 32 гаджето ми е на 20.И двете си ги обичам и не ги заменям за нищо. Не искам електронна кола. Харесвам си старата аналогова и истинска. Има всичко което ми трябва, голям 6 цилиндров бензинов двигател,, двузонов климатроник и знам, че няма да умре насред пътя със светнала лампа на таблото.
Да си ги карат новите пластмаси. Въпрос на избор

Коментиран от #104


Оценка:
-8 +48

РосРус
95 Отговор

До коментар #39 от "Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди":


КОлко трови една кола и колко някой тец, горящ боклука на Европа? В колко държави се използват твърди горива за отопление и се секат дървета за печката.

Коментиран от #103


Оценка:
-5 +36

Gosho
96 Отговор
И въпреки всичко има доста хора , например аз , които биха предпочели стари коли. Харесвам и новите , но бих предпочел по-стар модел просто защото ми харесва повече на визия !

Коментиран от #156


Оценка:
-4 +27

минувач
97 Отговор

До коментар #39 от "Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди":


Самолетите и корабите имат ли катализатори?

Оценка:
-1 +33

А ся де
98 Отговор
Бе само на мен ли ми прави впечатление зверската инфлация последните години? Която не засяга доходите на трудещите се, разбира се, поне не много.
Помня 2003 един познат си взе нова Корола хечбег за 14К. Сега един приятел мисли да си взима 3 год Пежо 3008 на 50К км за близо 38К. Нещо ми се вие свят от разликата...

Оценка:
-1 +37

Бай Онзи
99 Отговор
Ми че то старите са по харни от новите бре за гмо ние да караме нови?Старите коли са мнооого по-здрави.

Оценка:
-4 +19

6X6
100 Отговор
...всъщност представител на автомобилните вносители,оторизирани представители, лизинг и т. н. ... Не, че нещо имам против нова кола, ама заради тези надупчени пътища ще ме е яд, че съм дал толкова пари на вятъра. Нека да има съответствие ново - с ново. Отново се слага каруцата пред коня.

Оценка:
-1 +18

1520
101 Отговор
притеснителното е че хората не могат да си купят нови

Коментиран от #108


Оценка:
-2 +24

102
Този коментар е премахнат от модератор.
Гоуст
103 Отговор

До коментар #95 от "РосРус":


Ми всъщност колата замърсява бая повече.

Оценка:
-12 +3

104
Този коментар е премахнат от модератор.
Боби
105 Отговор

До коментар #2 от "Рошко":


Не това е така защото българина предпочита да си вземе Мерцедес или БМВ на 20г за 6000-7000лв вместо да си купи за тези пари по Нидал клас кола но на 10г Опел Хонда vw Форд и д-р.но той обича да се гъзари нищо че е 20годишен ама Мерцедес печка пуши отзаде та мани мани това сме ние още не сме дораснали европейското мислене може да харчи 10нафта ама е мерц ще си дадем за гориво и последните стотинки ама караме Мерцедес нищо че е 20гофишен

Оценка:
-20 +11

Нафърфорий
106 Отговор
от Асоциацията на автомобилните производители в България се обръщат към държавните институции с призив за спешни мерки за справяне с негативните тенденции, свързани със застаряването....Мерси прочетох достатъчно, всичко е за пари....

Оценка:
-2 +27

Шекел
107 Отговор

До коментар #55 от "Lance Link":


Не причината е само една половин българия се изхранва с "ноф фнос" които пълнят чекмеджетата на Борисович

Оценка:
-2 +17

Тони
108 Отговор

До коментар #101 от "1520":


Напротив могат да си купят аз съм си купил Опел Корса Д 2012г за 6500лв можех да си купя Мерцедес Е класа за тези пари ама на 18г дизеляк и евро3 а тази е евро 5 така че може човек да си купи по нова кола ако иска но Сички искат мерцове и бмвета който вече са на по 400хил км и пушат яко

Коментиран от #109


Оценка:
-11 +12

109
Този коментар е премахнат от модератор.
PlimP
110 Отговор
няма стар и нов двигател, има износен и здрав, чисто информативно си закачих колата на газ. анализ, близо до горната граница за евро2(колата е евро 2 по документи) и е БЕЗ катализатор, тва е при работа на бензин, на газ е значително по-добре, но всичко тва се постига със здрава горивна система+читаво ДВГ

Коментиран от #112


Оценка:
-1 +33

111
Този коментар е премахнат от модератор.
Случаен
112 Отговор

До коментар #110 от "PlimP":


Така е, островитяните имат сайт където може да влезеш и да погледнеш данните за изгорелите газове на всякакви марки и модели(след 2000г.). Еми влизам, отварям за някоя 20-годишна "бангия" и то какво се оказва - кола сертифицирана за евро 3 напълно покрива евро-5, и дори замалко евро-6. Обаче нали е от 2000г., за властите си е дърт курник евро-3. Евро нормите са пълен та*ак. На всичкото отгоре аз ако искам мога да си сменя управлението на двигателя и да сложа катализатор на някоя евро-0 кола, обаче властите няма да ми дадат да си сменя евро категорията. Еми, властите да ми _ ядат...

Оценка:
-2 +34

васко
113 Отговор

До коментар #18 от "тарикату":


като стане на 40 я смени за две по202729

Оценка:
-1 +1

114
Този коментар е премахнат от модератор.
Защо
115 Отговор
Зашо ли е така? Малцина могат да си позволят чисто нова кола от магазина на 0км, а пък тези които могат да си позволят предпочитат да купят голям семеен автомобил на 4-5г пред чисто нова малолитаржка. От друга страна болшинството от хора които притежават 20г коли за по 2000лв могат да ги заменят за 10г за 5000-10000лв във всеки един момент. Зашо не го правят автомобилите на 10г по добри ли са, по надежни ли са, по малко ли се повреждат, по евтина ли им е подръжката, лиспва ли нещо нешо като комфорт и екстри в 20г кола което го има в 10г кола, 10г коли по сигурни ли са (може би ще имат 5 зведи на краш тест вместо 4) макар че има и коли около 2000 с 5 звезди на краш на тест.

Коментиран от #187


Оценка:
-4 +10

ГоЩо
116 Отговор
Да се забрани вносът на коли по стари от 10г. Да се облекчи лизингът на нови коли и готово! Направи така,че всеки с нормална работа да изкара нова кола за 150-300лв на месец и готово!

Коментиран от #127


Оценка:
-16 +12

Гражданин
117 Отговор
С увеличаване на данъка за стар автомобил няма да накараш бедния да си купи нова кола. Нали това направиха, а резултата е увеличаване на старите коли! Повишаване на доходите и бонуси за нов автомобил/електромобил трябват!

Оценка:
-5 +20

АУУУУУ
118 Отговор

До коментар #63 от "Дърт":


Точно по писаниците ти е ясно че изобщо не си бил скоро, ако изобщо си бил в Германия. За справка на 15.годишен курник колко струва Зеления лепенчица на предното стъкло.... Ако изобщо можеш да я получиш.... 2000 - 2500 Евро за около 2 години. 🤔🤔🤔

Оценка:
-11 +6

Спокойно
119 Отговор

До коментар #87 от "Реалист":


За 8 години съм сменил горе-долу това:
3-4 биалетки по 15 лв.
Няколко тампона и носач и още някакави неща по окачването за около 250 лева досега.
Ремонт на динамото 150 лева.
Нова запалителна бобина 130 лв.
Помпа за чистачките 30 лв.
Задни амортисьори 140 лв, оригинални.
2 пъти резистори за вентилатора на радиатора 30 лв.
Стъпково моторче 45 лв.
2 пъти гумената гарнитура на капака на клапаните -15 лева.
Лагер главина, около 200 лева.
Съединител 130 лева.
И двете помпи на съединителя около 100 лева.
Не е съвсем да не съм сменял, но стойността е около 1000 лева и само динамото като изпрегна останах на пътя.
Другото е по обслужването и консумативи:
Гуми, масло ремъци и ролки, филтри, крушки, спирачни дискове и накладки, чистачки, веднъж акумулатор, сигурно са около 1000 лв също.

Коментиран от #120, #138


Оценка:
-4 +2

Дфен
120 Отговор

До коментар #119 от "Спокойно":


Сега аз да ти кажа нищо не съм сменил от тези работи които ти си сменил за 3 години но съм врътнал 100 000 км. Колата е върната от лизинг и е на 100 000 км когато я купих и струваше 12 000 лв.Е вярно дачия не е премиум марка но не съжалявам изобщо.

Коментиран от #122


Оценка:
-7 +9

GTE
121 Отговор
В Хамбург има лъскави квартали, където хората имат само скъпи премиуми не по-стари от 4 г., но масово се карат всякакви коли. Въпроса е, че дори и 20 годишна, притежание на германци или хора средна ръка, се подържа и е като нова. Тъмно лилавите, дори и те не могат да карат кошове. Но колкото е по-стара, при минаване на ТЮВ трабва да се сменят бая неща. Частите не са скъпи, но сервизното обслужване може да е по-скъпо от авомобила. А нови коли среден клас, на лизинг не исискват чак такава инвестиция и дет се вика 8 години се кара без особени разходи.

Оценка:
-1 +18

Спокойно
122 Отговор

До коментар #120 от "Дфен":


И аз да ти кажа,
Това е за 8, не за 3 години.
Първите 3 години (90-100000 км от мен врътнати, след 170000 които бяха на километража), и аз нищо не смених, а беше "върната" от италианец, които не беше и сменял сигурно никога маслото, защото масления филтър се беше разпаднал.
Взех я за 4500 лв, на 10 години.
Твоята че е Дачия не виждам нищо лошо, Рената са си хубави коли, но малко скъпи ми се вижда че си го взел.

Коментиран от #153


Оценка:
-1 +7

жоижоф
123 Отговор
Старите коли са с много по-лесна поддръжка от по-новите модели. Лесно се карат и поддържат и на газ. Сегашните 10годишни модели са трошливи и скъпи и трудни за поддръжка. На газ не се препоръчва да се движат. Та не е ясно какво ще се кара след някоя друга година когато поддръжката на каквато и да е кола ще бъде още по-обременяваща.

Оценка:
-4 +6

Daro
124 Отговор
За дългите уикенди или ваканциите си взимам комфортна кола под наем и честно казано, този вариант ми харесва.
А за в града имаме сравнително нови Сузуки Суифт и Мицубиши Спейстар.

Оценка:
-7 +5

Един
125 Отговор
Радо, притеснителното е , че средната възраст на нацията е между 40 и 50 години!

Оценка:
-1 +27

Коце
126 Отговор

До коментар #16 от "Четник":


Че, то и тук представителствата го предлагат това...връщаш старата кола и взимаш по-новата (ако имаш с какво).

Оценка:
-0 +13

Малчо
127 Отговор

До коментар #116 от "ГоЩо":


Първо трябва обаче да се наппавят адекватни закони и правила за ретро автомобилите. Наскоро си купих автомобил от 1942 година за реставрация. Защо само в България всичко е толкова сложно и малоумно? Само тук автомобила се ползва за рекетиране на собственика му.

Оценка:
-1 +27

Гост
128 Отговор
И на повече ще стават, като продавате трицилиндрови турбо кенефи със CVT.

Оценка:
-3 +9

дрт
129 Отговор
Супер няма да ги пускат в центъра

Оценка:
-5 +4

айде айде
130 Отговор
Какво трябва да правят хората, като нямат пари, г-н Иванчев ?

Оценка:
-1 +12

Пламен
131 Отговор

До коментар #87 от "Реалист":


Прочетох коментар #119. Обзалагам се, кара Опел. Щото и аз така с една Астричка, "болките" са същите.

Коментиран от #141


Оценка:
-0 +3

ЕЕЕ
132 Отговор
Що бе, баце нали каза, че всички живеят все по-добре, магистрали ви направи, са стари били колите....свобода, демокрация, сигурност така скачахте....

Оценка:
-1 +11

Пурко
133 Отговор

До коментар #16 от "Четник":


И в България отдавна е така! Почти 90% от продадените нови автомобили са на фирми точно по тази схема! Не разбирам защо не се информираш преди да пишеш за прехваления Запад или Изток?!?

Оценка:
-1 +10

Пурко
134 Отговор

До коментар #26 от "ккк":


Еееее не разбрахте че прехвалената ви ГАЗ НЕ Е ЕКОЛОГИЧНА ЧИСТА!!! НАУЧЕТЕ СЕ НАЙ-ПОДИР де неграмотни люде!

Оценка:
-16 +4

aaaaaa
135 Отговор
Я ПИТАЙТЕ ДРУГАРЯ ОТ БАНКЯ ДА ВИ ОБЯСНИ КАК СМЕ 1-ВИ В ЕВРОПА И СМЕ НАЙ-НАЙ ДОБРЕ.....

Оценка:
-2 +6

Майна
136 Отговор
Призовавали държавата да вземала мерки ?? И кеи мерки ще вземе държавата ? Ще направи НС хората заплатите Европейски по СРЗ 7000-8000 лв че да може народа да почне да ви купува по нови коли или просто ще разстрелва всеки съд стара кола ? Аз имам Пежо на 19 години След година става на 20 . Да не би аз да искам да карам толкова стара кола ?Че аз дори данъците й не мога да плащам и ог месец не съм в карал щото 11 месеца съм без работа .шайката нарочно ме е оставила без препитание и доходи . Кога ще започна работа кога ще взимам СРЗ като в Европа 8000 лв кога ше си взема по нов автомобил ? Това в България няма как да се случи ако не съм трето поколение комунист или част от ОП

Оценка:
-3 +25

гост
137 Отговор
Здрави немски коли от добрите години! И повечето са на газ - не замърсяват. Кое е притеснителното, че нямат лайн-асистънт?

Оценка:
-4 +13

Реалист
138 Отговор

До коментар #119 от "Спокойно":


Така може:) консумативите не ги смятам ама помислих че и една авария няма колата, та исках да разбера марка и модел евентуално за следваща покупка.

Оценка:
-0 +5

Дсдсфс
139 Отговор
Ами направете икономиката ни европейска и да взимаме по 4000 евро като средно при европейците и ще караме нови коли . То всеки знае с глоби и репресии би така не оправяте проблема а само хо задълбочавате . Другия вариант е всеки с кола над 10 години да бъде освободен от данъци за следващите 10 години като- застраховка,винетка,преглед,данък МПС ,данък сграда,данък смет и др. За Да може хората да поемат глътка въздух и да помислят реално за по нова кола Също тскс при закупуване НС кола под 10 години да бъде освободен от вдички сапътсващи данъци по МПС за следващите 7 години . Стига държавата е драла кожи от гърба на народа

Коментиран от #180, #188


Оценка:
-5 +15

Сиромах човек
140 Отговор
Добре де искат да си вземем по нови коли не замърсяващи това е много трудно за обикновен човек
Първо коли до 15г почват от 7хл лева нагоре(коли гробници)
Второ да вземеш семейна кола е финансово трудно дори и абсурд
Трето Колички на по 10 или по малко годинки са едни малки тесни градски малолитрашки които човек може да се опита събере пари за някоя ако е седан комби просто е непосилно (10бона нагоре)
Четвърто нашите авто търговци надуват цените на коли по 20 години и не знаят парите
И последно но и най важното как внесат някоя кола която и да е ВЕДНАГА и махат катализатора само за допълнителна печалба а след това що нема катализатор колата
Крайно време е поне да почват да има контрол поне на вноса и цените на МПСтата във България кога точно незнам може би никога ..

Оценка:
-2 +13

Реалист
141 Отговор

До коментар #131 от "Пламен":


До сега съм карал ваг групата и бмв та. В момента съм с шкода октавия,за 6 год до момента само консумативи. Та не мога да се престраша да опитам японска кола, помислих че колегата е с японска.Ако беше казал еди си каква японка щях да го имам в предвид.

Оценка:
-7 +1

RMilaner
142 Отговор
Евтини пазарски чалъми.Няма стари коли, има неподдържани, при нас в
Германия е пълно с олдтаймери по пътищата.Пасат 2 1,8 моноинжекция,кола която ще вози 5 поколения, ама нали трябва да се лъжат хората да купуват лъскави нови едногаранционни боклуци

Коментиран от #150


Оценка:
-3 +28

Баги Багериста
143 Отговор
У назе има 4 трошки сите след 2000та: едно Ц класа от 2003, Гоуф 5ца 2004та, Астра 2006та, Фабия 2007ма. Всичките вървят ама Мерцедесо се оказа най-големио боклук.

Оценка:
-4 +10

144
Този коментар е премахнат от модератор.
145
Този коментар е премахнат от модератор.
Пурко
146 Отговор

До коментар #93 от "Кико":


Майка й Жална на България с индивиди разсъждаващи като теб! За това винаги ще сме 100 години зад другите! Царя за едно беше прав, че докато не сменим чипа на българина оправия няма!!!

Оценка:
-11 +5

Пешо Бедняка
147 Отговор
Аз карам стар (на 15 години) автомобил/джип на газ и зная, че е доста по-чист от много нови коли на дизел или бензин(без газ) Данъците ми, обаче не отразяват този факт. Като комфорт, динамика и безопасност знам, че превъзхожда доста от "екологичните" коли на Дачия/Рено/и т.н. "служебни". В крайна сметка всеки сам решава какво да кара :)

Оценка:
-3 +13

Тролеле
148 Отговор
Мислех да я продам моята 25 годишна немска студентка и да ходя с метрото, ама то пък нали е ново, счупи се и сега е в сервиза, та ще си джиткам с VAG-а още.

Оценка:
-3 +13

123
149 Отговор
Ама са поддържани. Хората си ги карат от сантимент, защото излиза по-скъпо да поддържаш кола на 20 години от нова. А при нас в БГ масово хората карат стари коли, защото са комплексари. Знаеш ли, че в България се регистрират на година над 300 000 нов внос, включително нови. Новите са около 30 000. И знаеш ли, че към 100 000 автомобила от тези старите са по-скъпи от доста нови автомобили. Но, както казах, комплексите се избиват така. Вместо да си купи нормална кола - среден клас, нова - Шкода, Дачия, Рено за 20-30 000 лева, комплесарят си купува Х5 или МЛ на 15 години за същата цена. Който вече е смлян от каране с орязани ДПФ-и и катализатори. Ама кара премиум..

Оценка:
-16 +9

5288
150 Отговор

До коментар #142 от "RMilaner":


Не се лъжат хората! Опитват се да ни принудят да се заробим с лизинги!

Оценка:
-2 +14

Кирил Георгиев
151 Отговор
Отговора на въпроса защо караме стари коли е много елементарен, първо да каже колко печели на година той , а после колко е годишната заплата на неговите служители. И да не говорят глупости че , сме мързеливи и ниско квалифицирани защото милионите които имат сме ги изкарали ние.

Оценка:
-2 +18

дада
152 Отговор

До коментар #51 от "Скот Килмър":


я се върни за 6 месеца в България да ти вземат това дето си го изкарал в европата и друга песен ще запееш.

Оценка:
-1 +13

Дфен
153 Отговор

До коментар #122 от "Спокойно":


Там е разликата че твоите са на километраж а моите реални.

Коментиран от #170


Оценка:
-0 +1

ссср
154 Отговор
моята е на 31

Оценка:
-1 +4

И какво
155 Отговор
ще направят от Асоциацията на автомобилните производители в България?Ще вдигнат стандарта на живота ли?Ще ни повишат заплатите ли?Че да не би НИЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ да сме малоумни и да не искаме да караме нови и съвременни автомобили?Стига вдигахте пушилка,ами се занимавайте със смислени неща!От лобисти - полза никаква за обикновения потребител!

Оценка:
-2 +15

Атом
156 Отговор

До коментар #96 от "Gosho":


Стига,бе,честно ли?

Оценка:
-2 +2

Иван
157 Отговор
Така е, защото само в БГ няма високи данъци за стари автомобили.
Тук сме свикнали така. За да караш кола ти трябват 500 лв и газова уредба. Живееш в собствено, но старо жилище, с увехтели мебели. Мама готви, баба праща провизии. Животът е лесен и евтин. Спокойно си харчиш паричките в казиното и търсиш зимни гуми втора ръка на оферта. Ей така се създава един нискоамбициозен, мързелив и мрънкащ народ, на чиято баница мекото е направо разкашкано, а се храни от средствата на Европа.

Коментиран от #160


Оценка:
-20 +11

Имаше
158 Отговор
едно време един виц.По времето на комунизма,когато все още нямаше Интернет и се комуникираше с писма си кореспондирали двама приятели от детските си години още.Единия емигрирал в САЩ.Разбрал,че нещата в България не са добре и писал на приятеля си - "Вярно ли е,че при Вас месото станало много скъпо"?....Нашенецът му отговори - "А,не,не е вярно.Аз за 10 лева мога да си купя цял слон.Ама какво да го правя,ще се развали.Предпочитам да добавя още 1о лева и да си купя едно пиле.......Отнася се и за новите коли!

Оценка:
-2 +7

Павел Пенев
159 Отговор
Ами то и правителството ни е над 10 години, ама какво да направим?

Оценка:
-1 +15

Шоп от СО
160 Отговор

До коментар #157 от "Иван":


Каза им го. Нека сега да им видя минусите.

Оценка:
-7 +4

161
Този коментар е премахнат от модератор.
162
Този коментар е премахнат от модератор.
vasik atanasova
163 Отговор
за това и измислиха още да ни дерат
то не стига синя зона преглед данък гражданска каско винетка
сега и още едни стикер ее

Оценка:
-2 +8

164
Този коментар е премахнат от модератор.
165
Този коментар е премахнат от модератор.
СВИДЕТЕЛ
166 Отговор
Моят стана 30 год. , но няма още 200 000 км. пробег. От 12 год. е с газова уредба. Има си действащ катализатор и плащах данък от 18 лв. за 90 к.с. 1800 куб. д-л. Най-много замърсяват дизелите когато остареят и не се подържат , заради високите разходи по подръжката им.

Оценка:
-4 +11

167
Този коментар е премахнат от модератор.
дърт шофьор
168 Отговор
Правителството, т.е. Бойко да ни даде евро пари да си купим нови коли. Както ще дават пари на тъмно русите да спрат да се топлят на твърдо гориво.

Оценка:
-0 +7

инж Химик
169 Отговор

До коментар #17 от "Барба Янис":


Колега, от тва дето си го написал, значи , че НЕ МОЖЕШ ДА СИ ПОЗВОЛИШ нова Шкода.
Да можеш да си позволиш -значи , децата ти да имат всичко нужно, да имаш прилично жилище , да можеш да водиш семеиството си на почивка минимум 1 път в годината и т.н.
По твоята логика -аз мога да позволя БМВ 5 та серия със всички ектри . Друг е въпроса, че ще трябва да спра да ходя на почивка за години наред, ще трябва да ям най-боклучивата и евтина храна и т.н.
Аз съм инж в голяма чужда фирма и това което наистина мога да си позволя е нова Дачия и това съм направил. Возя се в нова кола и ме боли х. колко цилиндъра е , щото върши идеално работата за която е създадена - транспортиране на хора. Също така ,слабо ме интересува мнението на други хора.

Оценка:
-10 +9

Сппкойно
170 Отговор

До коментар #153 от "Дфен":


Това че са на километраж означава че не са по малко. Може да са повече, не и по-малко реалните. Та идеята си остава, с доста километри, сравнително малко разход е направила колата.

Коментиран от #216


Оценка:
-1 +5

Нане
171 Отговор
кой в Бг мое си купи нова кола - пампурджии. заболекари, адвокати, програмисти, мафиоти, политици с пълни шкафчета 2-3% от матриала с тия заплати толкова

Оценка:
-3 +9

Сандокан
172 Отговор
Процентите не са вярни защото в тях са включени и новите патрулки , колите на ДАИ, НАП, парламента, общини ДВСК,ХЕИ и др. държавни институции ако , ги махнем картинката е още по-зловеща

Оценка:
-0 +10

КРАДЦИИИИ
173 Отговор
МУТРИТЕ НИ ВМЕНЯВАТ ПОСТОЯННО ЧЕ ИМ ПРЕЧИМ , БЕЗ ДА ОТЧИТАТ ЧЕ НИ КРАДАТ , ТАКА АКО ПРОДЪЛЖАВАТ ЩЕ ИМ СЕ СЛУЧИ СЛУЧКА НА ДЪРВОТО !

Оценка:
-0 +9

40номер Даваш акъл, а имашли?? Кваптала
174 Отговор
Са поръси и не с юпясък тази сутрин, а с трошет, млян камък, казва се единица!!! Забранен е да се прави бетон с него, защото, са дърта много фини прахови частици!!! А бетон с прах не се прави, а с речен пясък!!! Кано исъхнеи грейне слънцето по пътищата колите ще вдигат тези фини прахови часници от тази "фракция Единица" до 1мм са най Голямите и толкова са отворите на ситата в Кариерите и пресевните след Трошачките!! Но тази Единица е на половина по Евтина от Речния пясък!!!! За това ще пишат за старите коли които са основно на Газ, не за поръсените улици с прах!!! Справка улиците на Банкя!!!

Оценка:
-0 +5

Квартала
175 Отговор
Квартала

Оценка:
-0 +0

Някой пипа букви по време на писането!!
176 Отговор
Модератор лиси?

Оценка:
-0 +0

Е, как няма
177 Отговор

До коментар #51 от "Скот Килмър":


20-годишни коли в Европа, откъде са тогава тези "нов внос"?

Оценка:
-1 +10

Джим Бийм
178 Отговор
Вероятно е така, но анализът на причините ще обясни и защо е така:

1. Старите автомобили са по-евтини;
2. Старите автомобили са с по-малко електроника, която дава много проблеми;
3. Не се инвестира в скъп автомобил, ако след 10 години ще минеш на електричка. Има ли смисъл, щом няма на кой да го продадеш после?;
4. Старите автомобили са по-издръжливи и по-лесно се ремонтират;
5. Цената на някои автомобили само ще расте във времето.
Има и още, но българинът си прави сметка и знае, че е по-добре да инвестира 20,000 лв в апартамент или къща, отколкото в кола, която няма да струва повече от трошка за 1,500 лв, която ще поддържа още 10 години. Не е от недоимък!

Оценка:
-5 +14

Тъпаци !
179 Отговор
Когато една кола с поддържа , няма възраст !

Оценка:
-2 +12

Добре добре
180 Отговор

До коментар #139 от "Дсдсфс":


Ако направят описаното от теб, никой няма да има интерес да кара нова кола, защото със старата ще е освободен от данък, винетка, екотакси и т.н. Държавата и сега е зарината с трошки, тогава ще е само с антики по пътищата...

Оценка:
-1 +1

Компира
181 Отговор

До коментар #17 от "Барба Янис":


Продължавай да си даваш парите на децата и ще ги направиш бок..уци като теб!

Оценка:
-7 +1

wgw
182 Отговор
Ниски доходи-нисък стандарт на живот. Несигурна работа.

Оценка:
-0 +4

Кокъл
183 Отговор

До коментар #35 от "НОРМАЛНО":


И кой коли са евтини за подръжка бе колега.Аз карам Фиат браво 2,да не ти казвам колко са скъпи частите,не са оригинални,но доста скъпи.Все едно подържаш,примерно,японски или корейски автомобил,не знам защо така.Нели е европейски,пак части,не питай.

Оценка:
-0 +1

джоджен
184 Отговор
Аз също карам Фиат,и частите са доста скъпи ,защо е така?

Оценка:
-0 +1

Ха ха
185 Отговор

До коментар #31 от "Скот Килмър":


Ма то метрото канала го отнесе.Сега като се стопи и снега на Витоша и автобусите ще се превърнат в подводници.

Оценка:
-0 +5

Само питам
186 Отговор

До коментар #40 от "Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди":


А ти ваксинира ли се?

Оценка:
-2 +4

Йойо
187 Отговор

До коментар #115 от "Защо":


Карам 10 год.фиат ,подръжката е ужасно скъпа.А,за колата,като всека 10 год.чуплива к трудна за обслужване.Карах 20 год Фиат,е голямо куче беше,никакви проблеми,сега 10 год.фиат,чуплив и скъп за подръжка,това е.

Коментиран от #189


Оценка:
-3 +4

Боко Биби
188 Отговор

До коментар #139 от "Дсдсфс":


Идеята ти е добра.Обаче, как ще пълня чекмедженцето?

Оценка:
-0 +3

Ко не
189 Отговор

До коментар #187 от "Йойо":


То колега не само 10 год.фиат се чупи .Всички се чупят и подръжката е солена.След като вече правят всукателните колектори и изпускателните пластмасови,и се чупят здраво,думи нямам. Всичко е от пластмаса,а струват тези колектори по 1000-2000 лв.зависи от марката,и труд между 300-500 лв.подле карай 10 год.коли,по добре по стара просто,направи си сметка.

Оценка:
-3 +8

Аз не знам
190 Отговор
апартамент в квартала с по- малко от две коли. Кажи- речи по една на човек.... а пък сборът е 3 милиона?

Оценка:
-0 +1

191
Този коментар е премахнат от модератор.
Реално
192 Отговор
Старите коли са по-здрави от новите,карам БМВ на 18 години от 7 месеца нищо не се е разваляло по него. Защо да го сменям има абсолютно всички екстри и вози перфектно, на газ гори 10 лева на сто километра.мога да си купя и ново от магазина,но защо това са излишни разходи .

Оценка:
-2 +5

Реално
193 Отговор
Старата кола е стигнала дъното на обезценяване,а новата колкото по-нова губи от стойността си. И не споменавам маслото, което на нова кола е поне 1500 лева на година, които са поддръжката на стара кола.

Коментиран от #217


Оценка:
-2 +1

Реално
194 Отговор
Маслото имам в предвид.

Оценка:
-1 +0

Реално
195 Отговор
Каско .

Оценка:
-1 +2

Йордан,дан,дан
196 Отговор
Автомонтьор съм в Германия.Новите автомобили са с много електроника,сложни,слаби мотори(за да покриват еконормите)Тук за нормален сервиз на колата-смяна на консумативи и малки ремонти се плащат много пари.Аз предпочитам златната среда-имам десетгодишни коли,купени след 4годишен лизинг,на40х км.euro5,с нормални атмосферни двигатели.Новите-с директно впръскване,променливи турбини,валвотроници....хранят семейството ми!

Оценка:
-4 +7

волен сидеров
197 Отговор
ЕТО ПАК-СТАВАМЕ ПО ПАПИ ОТ ПАПАТА -САМИ СИ ГО ТУРИМ БЕЗ НЯКОЙ ДА НИ ГО НАЛАГА

Оценка:
-1 +1

Васил
198 Отговор
Нормално за страните управлявани от диктатори

Оценка:
-0 +1

СТОП
199 Отговор
Стоп на вноса на бараките! В България на всеки ъгъл, вход и изход-автокъщи и автоморги! Тровят природата-почва,вода и въздух!Трябва да разследват не ония с вносния опакован боклук в бали, а да въведат ЗАБРАНА вноса на таратайките, такива да не се допускат и в движение!

Коментиран от #206


Оценка:
-5 +3

Аха
200 Отговор
Че кой има пари за кола, която след лихвата по лизинга, високите данъци и каското излиза колкото 1/2 апартамент? За електричките да не говорим дори!

Оценка:
-2 +1

Тото 1 и Тото 2
201 Отговор
И какво от това , щом Бойчо си кара на вола джипката ! И то нее някава си очукана , а е Тойота даже.

Оценка:
-1 +0

гост
202 Отговор
Първо, това че е на 20 години няма никакво значение: пример, Тойота Ланд Крузер на 20 години е в пъти по-здрава и надеждна от Мерцедес МЛ или БМВ Х5 на 10 години! И второ, пак ще го кажа, с 1600 лева заплата, Тесла ли да карам или Ланд Крузер...за един прЕател питам!?

Оценка:
-1 +2

Владимир Кънчев
203 Отговор
Метнал съм се на един тридесет когишен кенеф ( съгласно харесваната от някои терминология) и не мисля да слизам.Гори по 25 на сто, минава от всякъде - все пак е оргинален Jeep, очукан е като трудовашка манерка. Всички се пазят от него. И Хиляда лева да му направят данъка, пак ще развалям настроенито на електричките! На електрокар няма да се кача! Познайте ако до моят кенеф спре една нова тесла, коя от двете коли ще откраднат! Моята е отключена и всички се срамуват да ги видят в нея. Не е само това - тя не знае пътя към сервиз - карам си я още с оргиналната немска кал с която я купих по интернет преди десет години - просто така за кеф! Единствената електроника при това развалена в нея е радиото. Замлъкна отдавна. Конкуренция на нейните потребителски качества и правят само руските машини - карал съм всички от тях и пак ще си намеря някое Москве 412 - такова ме направи домашен механник - винаги се прибирам когато дръгна с кола при това без чужда помощ. Замърсяването на въздуха - тема. Преди бяха печките с твърдо - сега всички софета са роби на топлофикацията фалираща всяка година по веднъж. Ами тока от какво се прави бе разбирачите - от вятър. Е аз мога да карам на вятър - в морето - на Вас да са ви яки дупетата. Няма тока - скачай на скейтборда! Зелените ще ви докарат да се храните само с трева - грях е да се убиват животни за храна. В края ви чака Мъск - по един чип в главата и готово - няма нужда от кола - обикаляш виртуално света - ставаш постхуманоид.

Оценка:
-2 +3

верно ли
204 Отговор
Асоциацията на автомобилните производители в България

НАП и икономическа милиция, спите ли бе? някой някъде произвежда в бг коли и си има асоциация !!!! тия калинки данъци плащат ли?

аман от всякаква бюрокрация в тая малка държава! аман

от утре и асоциация на самолетните производители да направите, нищо че и самолети нямаме буклуцииииии

Оценка:
-0 +4

Васил
205 Отговор
Новите автомобили са по големи боклуци от коли произведени през 2000-2004 като ти светне някоя лапма по таблото и си до там само в оторизиран сервиз и много кинти

Оценка:
-2 +3

СТАРТ
206 Отговор

До коментар #199 от "СТОП":


Защо да спират вноса ?
Достатъчно е годишния технически преглед да е реален. Ако трябва да го направят само в държавни сервизи, да е по-малко злоупотребата.
Тогава и 30 годишна да е колата, като е здрава няма проблем.

Оценка:
-2 +2

Никата
207 Отговор
75% над 15г.? Спешни мерки? Ми да върнем тогава комунизма? ще чакаме по 20г за кола, само че не щото коли няма, а щото пари ще събираме; Да забраним вноса, да пуснем само нови коли, за да може да карат макс 5г, и да задължим всеки да киха по 30К за кола, (лизинг с 60% ГПР, ъфкорс) и тва е? Други мерки аз не виждам какви може да има - айде примерно нормални заплати, ама нали тва е много имагинерно да стане, опазил бог... ша ва в... на две места бачкам, не ме мързи, ама грам - и няма как да си я зема нова :)

Оценка:
-2 +1

някой
208 Отговор
ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ДОХОДИТЕ

Оценка:
-0 +3

Васил
209 Отговор
В Англия се карат доста ретро коли на 50-60 никой не ги спира от движение просто им слагат катализатори. Там на прегледа не се гледа какво евро е колата а дали е в нормата за емисии и отговаря на показателите.

Оценка:
-0 +1

сър Чобан
210 Отговор

До коментар #13 от "Шофьор":


Нали трябва се лапат пари.

Оценка:
-0 +0

Бай Шиле
211 Отговор
Благодаря от сърце на всички умници,които ме отвориха каква кола трябва да карам и как трябва да живея.Аз глупакът харесвах BMW, макар и 20 годишно,без да знам,че новата Дачия е правилният автомобил.Благодаря ви практични мишоци.

Коментиран от #212


Оценка:
-1 +1

Газ
212 Отговор

До коментар #211 от "Бай Шиле":


Няма правилен автомобил за всички, за някой това е нова Дачия, за друг 20 годишно БМВ. И няма лошо в дъртичката кола, стига да не трови въздуха с разни подобрения и икономии от подръжката.

Коментиран от #215


Оценка:
-0 +1

Бесен
213 Отговор
Колата според джоба ,сами си вадете заключение какво му е дереджето на средно статистическият работещ българин

Оценка:
-0 +0

Цоко
214 Отговор
Ами това е естествения резултат от благоденствието на българите през 10-те години мутренски погром на шайката на тлъстия сикаджия.

Оценка:
-1 +0

Бай Шиле
215 Отговор

До коментар #212 от "Газ":


Наблягаш все пак на "зелената" тема.Кажи ми тогава кое замърсява повече "старата" бензинка 2 литра или 5-годишен дизелов джип с 3-4 литров двигател.Ако и двете са по на 350х. км?

Оценка:
-0 +1

Дфен
216 Отговор

До коментар #170 от "Сппкойно":


Колата е във фирмата която работя панимаеш

Оценка:
-0 +0

LOW
217 Отговор

До коментар #193 от "Реално":


Тука много бъркаш. Моята нова кола е с цена за подръжка за целия период на гаранцията от 1500 лв.(ЗА 7 ГОДИНИ ГОВОРИМ). ПРИ ПОЛЗВАНЕ ОТ 3 ГОДИНИ ГУБИШ АКО Я ПРОДАДЕШ НО ПРИ 10+ ГОДИНИ ПОЛЗВАНЕ ОБЕЗЦЕНЯВАНЕТО НЕЕ ФАКТОР , ЗАЩОТО НИКОЙ СТАР ДРЪНГЕЛ НЯМА ДА МИНЕ 60000 км НА ГОДИНА

Оценка:
-0 +0

218
Този коментар е премахнат от модератор.
219
Този коментар е премахнат от модератор.
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Виктор Орбан
Унгарският премиер коментира Джордж Сорос
Големи хищници плуват в тези води. Това е трансграничната империя на Сорос."

Още бисери
ТОП 5