Last news in Fakti

11 Февруари, 2021 18:12, обновена 12 Февруари, 2021 10:35 22 706 219

Притеснително: Вече половината от автомобилите у нас са на възраст над 20 години

  • аап-
  • стари коли-
  • мерки-
  • авто парк
Притеснително: Вече половината от  автомобилите у нас са на възраст над 20 години - 1

Това става ясно от едно изявление на Храбрин Иванчев, Председател на Асоциацията на автомобилните производители, който показва една доста притеснителна тенденция, която продължава да нараства с всяка изминала година. Става дума за продължаващото застаряване на авто парка в България.

По последни данни само през месец януари 2021 година броят на автомобилите на възраст над 20 години се е увеличил с 8% спрямо същия месец на миналата година, като тези автомобили са достигнали рекордно висок дял - 48% от всички регистрирани ППС в България, или 1 845 856 броя ППС от общо регистрирани 3 813 677 бр.

Това означава, че половината от използваните автомобили в нашата държава имат стандарти за екологичност и безопасност отпреди 20 и повече години. И още нещо интересно от статистиката. Делът на автомобилите, които са на възраст над 15 години, вече е достигнал безпрецедентните 75%.

Предвид тези данни от Асоциацията на автомобилните производители в България се обръщат към държавните институции с призив за спешни мерки за справяне с негативните тенденции, свързани със застаряването на авто парка у нас.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 61 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аззз

    155 13 Отговор
    Паля баничарката и почвам да бегам бате ...

    Коментиран от #80

  • 2 Рошко

    477 6 Отговор
    Това е защото каза че се развиваме и забогатяваме, по телевизора го каза човека 😁😁😁😁😁

    Коментиран от #24, #81, #105

  • 3 Притеснителното е,

    434 10 Отговор
    Че хората нямат пари. Т.нар средна класа почти изчезна. Има много богати и хора изпитващи трудноти. Иначе всеки знае каква кола да кара - нова. Не си заслужаваме съдбата, потомци сме на славен народ, но явно трябва да си вземем поуките и да се помъчим! Преди изгрев е най тъмно

    Коментиран от #31, #68

  • 4 Рошко

    154 9 Отговор
    Боко така каза,
  • 5 Онзи

    150 21 Отговор
    Тези,които не избягаха от управлението на ГЕРБ и пеш ще тръгнат...но нали са си роби ще си траят .
  • 6 Грух Джуланов

    253 30 Отговор
    Какво да се прави, новите коли хем скъпи хем се развалят и постоянно трябва да висиш в фирмен сервиз. А така в кварталното сервизче почти за без пари....

    Коментиран от #9

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Пръц

    218 17 Отговор
    Имам едно BMW 320 купе точно на 20 год.В гаража е.На 58000 км.Няма забележки,не го и карам имам други коли.След 10 год.ако все още продават бензин ще се повозя ако ми разрешат Белите фашисти.
  • 9 Злобюл

    253 10 Отговор

    До коментар #6 от "Грух Джуланов":

    Прав си колега, но не само това, купуваш си примерно 5 годишна кола, няма къде да я паркираш, постоянно я драскат, удрят с врати, Каско не си заслужава. А тези старите не ги мислиш, спирам където намеря и това е.

    Коментиран от #20

  • 10 ТОТАЛНО

    78 11 Отговор
    Претиснение е,ЧЕ жената вече е с 67годишна тенекия!😈и „амортисьорите” тропат😈

    Коментиран от #22

  • 11 Боко Тъпото

    175 5 Отговор
    Абсурд,държавата “цъфти”
  • 12 atakade

    112 3 Отговор
    а милионерите се множат - как така - дали хората продължават да живеят в миналото или някой ги е оставил в миналото м ?
  • 13 Шофьор

    271 5 Отговор
    Асоциацията на автомобилните производители в България

    От кога имаме производители на автомобили в България че и асоциация да имат.

    И поредните ужким загрижени за екологията но не ги интересуват вредните емисии а на колко години са колите - най ги интересува новите коли да се продават а екологията е само предтекст защото стара малолитражка на газ е по-екологична от нов джип с 500 коня двигател.

    Коментиран от #19, #210

  • 14 Верно ли

    195 6 Отговор
    Публикувано във факти.бг: призив за спешни мерки за справяне с негативните тенденции??? И какви ще да са тези мерки? Ще ни глобавят, ако не сме си купили нова бракма на лизинг?
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Четник

    87 14 Отговор
    На Запад новите коли се наемат(купуват ако искаш)от 1до4 год.Изминатите километри ги определя наем(лизингодателят).Караш и връщаш,взимаш нова и така.Но колата не е твоя,палаш си наема.Когато изтече ,колата има остатъчна стойност и ако ти изнася доплащаш.

    Коментиран от #126, #133

  • 17 Барба Янис

    219 16 Отговор
    Кое му е притеснителното? Работя в производството на автомобилни компоненти в България. Мога да си позволя айде бмв не, но нова Шкода Октавиа от магазина. И за какво ми е трицилиндров турбо мини мотор дето след 100к трябва да купя нов. Карам 20 годишен Опел на метан и останалите ми пари ги давам на децата си... Нашия стандарт толкова. Като знам какви части-бокл**и произвеждан щото VW искат евтино производство - нова кола никога в БГ.

    Коментиран от #169, #181

  • 18 тарикату

    155 3 Отговор
    Тя и жена мие на над 20 години, ама не я сменям.

    Коментиран от #113

  • 19 Де Факто

    192 6 Отговор

    До коментар #13 от "Шофьор":

    ТИКВАТА каза, че имаме купища автомобилни заводи.🤣
    Мика Зайкова каза, че ТИКВАТА ИЛИ НЕ ЗНАЕ КАКВО Е ЗАВОД, ИЛИ НЕ ЗНАЕ КАКВО Е АВТОМОБИЛ.....ХАХАХАХА🤣🤣🤣
  • 20 Грух Джуланов

    169 9 Отговор

    До коментар #9 от "Злобюл":

    От всички гледни точки старите коли са по удобни за живота на обикновените българи.

    Коментиран от #25

  • 21 Хари

    155 7 Отговор
    Еваала, Борисов! За голям ръст на икономиката постоянно говориш. Само не знам защо не го усещаме в джоба си
  • 22 БожиГол

    70 6 Отговор

    До коментар #10 от "ТОТАЛНО":

    В "Пайнер" има по-нови, ама ти трябват пачки €€€€ в чекмеджето.Ако ти е тъпкано с €€€€€ чекмеджето "ВЪРВИШ", ако не,си оставаш със старата тенекия.🤣
  • 23 Шпек

    180 10 Отговор
    Каквато и кола да караш в България ,нова или стара то ти и тя сте обречени.Скапаният бензин,нафта уътепва двигателят,хубавото масло е скъпо а евтиното е отрова за двигателя.Антифриз—боклук,гуми ментета,резервни части —плаче ми се.Пътищата са като след война,окачването заминава бързо.Снегът с химикалите—генерацията и корозия по калниците.Законът за светлините—всичко по ел.инсталацията се износва бързо.Вие сами знаете,само напомням.
  • 24 Така е

    56 96 Отговор

    До коментар #2 от "Рошко":

    Цените на жилищата скачат, нали? Причината е, че старата кола излиза изгодно да се кара в България, а не че толкова няма пари българина! Старата има евтини застраховки, данъци, поддръжка и т. н. Така се субсидират старите коли! И за това се карат!

    Коментиран от #48

  • 25 Вълчо

    92 7 Отговор

    До коментар #20 от "Грух Джуланов":

    По търговете във ФАЩ стари 40-50 годишни трактори изобщо не се застояват.Яко се купуват, защото са евтини, и поддръжката им е много евтина.Единствено харчат малко повече, но това явно не е проблем.
  • 26 ккк

    168 6 Отговор
    Колата ми е 20 годишна,работи си добре,върши ми работа и е на газ,екологично чиста?Защо трябва да давам пари за по-скъпа,когато мога да ги дам за по-необходими неща?

    Коментиран от #134

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 вагнер

    46 4 Отговор
    трийте,трийте и вие ще изчезнете
  • 29 Реалист

    132 10 Отговор
    Да ми направят заплатата 2000 евра още утре сменям колата:) а де:)

    Коментиран от #74

  • 30 666666

    91 6 Отговор
    И защо е така !?!? Като Тиквун наляво и на дясно разправя как цъфтим финансово и икономически.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Скоро у бегето ше останат само дараците

    36 2 Отговор
    Живити ше са кът😂😂😂
  • 34 Сички от гроб са за гилотината

    58 6 Отговор

    До коментар #31 от "Скот Килмър":

    Без съд само по партиина книжка
  • 35 НОРМАЛНО

    102 7 Отговор
    Аз пък викам че е нормално! Първо, народа яко обедня последните години; второ, новите коли са скъпи за поддръжка трошляци; трето, старите също са трошляци, но евтини за поддръжка и с евтини данъци. Евтино е да имаш стара кола в България.

    Коментиран от #183

  • 36 Камен

    83 5 Отговор

    До коментар #31 от "Скот Килмър":

    Как да се возя в градския транспорт, като в Пловдив е отчайващо зле? Освен това с тази велика Пандемия само трябва да се тъпча като в консервена кутия с другите, на което са им забранили да ползват колите си. Как за спазвам дистанция в автобуса? Или като тръгна пеша в 6 сутринта, до обяд може и да стигна до работата.
  • 37 НОРМАЛНО

    77 8 Отговор

    До коментар #31 от "Скот Килмър":

    Като цяло си прав, но грешиш че "всеки българин ще изкара пари да си купи що-годе чиста и що-годе нова кола." Хората са бедни и няма от къде да ги изкарат. Друг е въпроса на колко от тях им трябват тези коли.
  • 38 тиквострой

    88 7 Отговор
    Не сме толкова богати да трошим нови коли по тия разбити пътища, дето прави тиквострой!!! В Пловдив тази зима падна 2 пръста сняг за 2 дни, но се отвариха страшни ями.
  • 39 Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди

    61 60 Отговор
    Вкарайте пушещите дизели от Италия на скрап всичко до 1!!!!!!!!!!! Пълно е с лайнарки без ДПФ и катализатори!!!!!!!!! Тровете се боклуци от мръсните си коли като сваляте ДПФ!!!!!!!! ДПФ се сваля и чисто за 150лв НЕ ГИ СВАЛЯЙТЕ!!! Пълно е с е60 гробници и ф10 Ауди и кви ли не тровещи коли!!!!!! Всичките текила кенефи на скрап и само коли с ДПФ и въздуха ще е друг!!!!!!!!!!!!! Купил селянина кенефски премиум на 1 милион и 900 Хил км от Горубляне или района или Перник или Дупница ест село труд и свали ДПФ и сложи чип!!!! Де*****а и нищожествата!!!! Затвор съд и гробницата на скрап!!!!!!!!! Нали искате чист въздух?????????

    Коментиран от #95, #97

  • 40 Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди

    21 89 Отговор
    Евтино викате излиза да картате стар кенеф? А като плащате със здравето си от отровния въздух кое е по на сметка? Никави акъл в главата смях до тавана 😃

    Коментиран от #59, #65, #186

  • 41 любител

    89 16 Отговор

    До коментар #31 от "Скот Килмър":

    герберче нещо си в грешка не всеки българин може да краде като вас за да си купи нова кола.

    Коментиран от #57

  • 42 хахахахахахахахаха

    50 4 Отговор
    единственото притеснително е че това полазва колко сме бедни инъче с въздуха няма проблем да му мислят комплексарите дето се бутат по софия да пият кафета в задръстванията на път за работа ...
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Гост

    98 7 Отговор
    Ами какво да направя, като много обичам да карам изгнили ламарини на по 25 години. И да доливам по литър масло на 100 км много обичам. И да не мога да запаля сутрин за работа, също. И седалките да им падат облегалките. Не ме разбирайте погрешно, работя по 50 ч на седмица за 430 Е на месец, и за нула време спестявам 30000 лв за нова кола от магазина, ама като ми е хубаво да се мъча с този ко4 пред разпадане, как да се пречупя и да търпя нова кола в ръцете си?
  • 45 ФАКТ

    30 38 Отговор
    АБЕ 20 ГОДИШНИ АМА СТО ПЪТИ ПО ХУБАВИ, ПО ВЪРВЯЩИ И ПО МАЛКО ЗАМЪРСЯВАЩИ ОТ ЧИСТО НОВИ ЗАЗ, МОСКВИЧ И ТРАБАНТ!!!!!!!!!
  • 46 пич смени хапчетата

    41 6 Отговор

    До коментар #31 от "Скот Килмър":

    викаш здрава власт в европа а ???

    Коментиран от #51

  • 47 пилот на Ферари

    20 5 Отговор
    Аз това го разправям от две години. Сега ли се усетиха да го признаят официално.
  • 48 Гост

    36 1 Отговор

    До коментар #24 от "Така е":

    Защо не направят и на новите коли данъците и застраховките евтини, да ги субсидират и тях?
  • 49 Alex

    91 6 Отговор
    С нашите пътища, като след бомбардировка, дори и новите магистрали, дори близкоизточните пътища са по-добри от нашите, затова се движим с 20 годишни таратайки. Най-бедната държава сме в ЕС, нормално е и автопарка да е такъв. Една 10 годишна внос от Швейцария на 200 000 км е технически по-добра от 6 годишна кола от Бг на 80 000 км.
    А едно ново Рено Зои от Бг е 30 000 евро, а от Франция новото е 20 000 евро, защото има държавни стимули, а при нас има кражби.

    Коментиран от #56

  • 50 любител

    69 4 Отговор
    каква асоциация на автомобилни производители че нещо не съм наясно да кажат какви коли произвеждат.нещастник ти да не живееш в румъния или си вносител на нови коли и искате да лапате милиони.мръсни лобисти.
  • 51 Скот Килмър

    29 50 Отговор

    До коментар #46 от "пич смени хапчетата":

    Пич от двайсет години съм в Европа. 20 годишни коли в Европа няма. Има евтини нови коли взети на лизинг. Всичката скрап свършва пред панелката в България.

    Коментиран от #58, #63, #152, #177

  • 52 Спокойно

    63 5 Отговор
    Моята е на 18 години вече, на газ, без ръжда, двигателя и без никакви проблеми, работи като като нов, тихичка е, удобна ми е, има си климатик, ABS, евтин данък, евтина поддръжка. За какво да я сменям с по-нова ?
    Притеснително е, че производителите правят новите коли нетрайни и неизгодни за поддръжка. Ако взема една от магазина, не вярвам докато направи 18 години да мина с 1000 лева за разходи по поддръжката и дефектирали части, колкото съм платил за последните 8 години през които я карам. Предния собственик освен за масло и ремъци едва ли е давал за друго пари, като я е карал нова, след като на мен за каране на старо не ми се е наложило кой знае какво.

    Коментиран от #60

  • 53 Начо

    42 3 Отговор
    При нас има 5% хипер скъпи нови премиуми и 10% нови бюджетни мпс-ета и 85% над 20 годишен скрап
  • 54 Sts

    53 8 Отговор
    Ама чакай малко ,давам пример отивам със двулитров дизел 2019 година модел на годишен технически преглед и нормите му на вредни емисий на максимум.Отивам със ретро автомобила също двулитров ,нема грам емисия вредна.Всичко в норми !?!?Ха сега де Кои да карам новия или стария които е по комфортен вечен.
  • 55 Lance Link

    56 2 Отговор
    Причините за предимно старите коли в България са много - високата цена на новите коли, предвид стандарта на живот, скъпите им и чести ремонти, заради лошите пътища, горива и масла, както и заради ниското качество и неуместно вложени материали при производство им.

    Коментиран от #107

  • 56 любител

    34 1 Отговор

    До коментар #49 от "Alex":

    прав си а в уж тъпа румъния дават по 10000евро за новите коли а тука
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 любител

    31 3 Отговор

    До коментар #51 от "Скот Килмър":

    стой си там явно си отишъл с куфарчетата ако се върнеш тука няма да мислиш така а може и при бай ставри в централния.
  • 59 Скот Килмър

    12 34 Отговор

    До коментар #40 от "Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди":

    Не се ко̀си приятелю. Никой няма да те чуе. Матряла е такъв. Каквито са им колите, такива са и те - мръсни смърдялници.

    Коментиран от #70

  • 60 Реалист

    2 4 Отговор

    До коментар #52 от "Спокойно":

    Каква кола караш приятел?

    Коментиран от #82

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Стоян

    4 8 Отговор
    Ми да направят някакви облекчения за автомобили, които не замърсяват толкова...
  • 63 Дърт

    83 5 Отговор

    До коментар #51 от "Скот Килмър":

    Не е вярно, не лъжи хората! Аз от двадесет години съм в Германия и хората си карат старите минита, опели, голфчета и даже рено туинго има доста а и смартчета на по 15 20 години.

    Коментиран от #73, #118

  • 64 Петко Морския

    18 7 Отговор
    И ся, къф е пробуема, 1 милион коли нови ся купуват, по 40 000 лева, има няма 40 милиарда. Догодина пак. Ко.
  • 65 любител

    48 7 Отговор

    До коментар #40 от "Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди":

    герберче като крадеш е много лесно иди и работи спечели с честен труд да видим дали ще спестиш и за колело.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 СЛОНА

    8 25 Отговор
    2006КАРАХ МОСКВИЧ 8ЦА ОТ1977ГНА 30 ГОДИНИ
    2006 КУПХИХ АСТРА КОМБИ 1992 И Е КАРАХ ДЕСЕТ ГОДИНИ СТАНАХ АВТО МОНТЙЛФ ПОКРАЙ ТАЗ ЕВРО КОЧИНКА И 2016 СИ КУПИХ КОРЕЕЦ С ЯПОНСКО СЪРЦЕ И СЕ РОДИХ И ДНЕС СИ ГО ЯЗДА НИЩО ЧЕ Е НА 17 ГОДИНИ НОЕ КАТО МЛАДА МОМА КИА РИО КОМБИ 2003Г
    И ЗАТОВА ТЪПАМ ВСИЧКО ЕВРОПЕЙСКО И СИ ЯЗДА КОРЕЕЦА ДОКАТО СМЕ В ЕС
    ОТ ВСЕ СЪРЦЕ СЕ РАДВАМ ,ЧЕ ДОЙДЕ И ВИРУСА
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Смотания старец

    16 5 Отговор

    До коментар #31 от "Скот Килмър":

    Много ли обичаш ГЕРБ ДЯДОВОТО умен си еииий много си умен
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Ромул

    11 28 Отговор
    Имам три автомобила. Единия е Опел Вектра В, бензин, 2000г. евро 3. Ползвам я за ежедневни нужди в града. Поддържам си я, но 20г употреба вече й личат. Другата е 10-годишна Астра J, бензин, с турбина. Семеен автомобил за разходки, сватби, почивки. Обаче най-много разчитам на последния автомобил: Сеат Леон FR 4х4 бензин V6 2003г. Яде масло,пуши доста, гори много, но......въпреки, че го карам рядко, трудно бих се разделил с него. Българина се интересува от коли, къщи и жени-това е.
  • 72 Анонимен

    8 15 Отговор
    И няма нито една с катализатор, така че замърсяването е в пъти повече от статистиките им. Бръкни в аспуха и измери газовете вместо да пишете глупости!
  • 73 някой си

    38 4 Отговор

    До коментар #63 от "Дърт":

    Точно,на две години си взимаш прегледа и си караш.Пасат 2007 . Нищо няма свалено,изтърбушено, всичко си е ок. Зелен стикер. Само че в БГ не ги интерсува автомобила даэе изправен,а че бил стар Да им ........нали.
  • 74 Кракра

    44 7 Отговор

    До коментар #29 от "Реалист":

    Моята заплата и тази на жена ми са доста над 2000 Евро и караме 10-годишни коли.
    В България просто не си заслужава да караш нова кола.

    Коментиран от #76

  • 75 plovdiv

    50 6 Отговор

    До коментар #31 от "Скот Килмър":

    Аве *капацитет* , когато ти взимат тол такса по магистрала , трябва да имаш и алтернативен път , сещаш ли се горе долу , за кво иде реч , с 650 лв минимална заплата ти какво желаеш хората да карат , хеликоптери ли ........хората не са прости , нито мазохисти , ама чекмеджета трябва да се пълнят с евра , затова си караме 20 годишните щайги , за да цоцат програмки от Европа за лични цели и блага , държавната хранилка да расте , нензнайно защо , може би са гласоподаватели и тн. и тн ...та не ни обяснявай кой къде да се вози......не си открил топлата вода.....
  • 76 Реалист

    8 7 Отговор

    До коментар #74 от "Кракра":

    Имам предвид със жената 4000 хилки:) веднага нова хич не мислим:) че всичките нов внос са сдухани.
  • 77 аг08

    24 3 Отговор
    Благоденствие, осигурено от ГЕРБ!
  • 78 Случаен

    43 2 Отговор
    Нищо лошо няма стига да са изправни.
    Тия ги е яд че никой не им купува новите боклуци, то е ясно.
  • 79 Стефан Петров

    56 2 Отговор
    Този човек е председател на автомобилните производители. За него е важно да купуваме нови коли и му правим оборот. Иначе за екологията не му пука- бъдете сигурни. Между старите и новите коли има стратегическа разлика. Преди колите се правеха за нуждите на купувача, а днес се правят за да докарат по-голяма печалба на производителите, дистрибуторите и сервизите. В Румъния ако купиш нова кола ти дават 7 000лв., а тук ще те натоварят със 7000 такси и данъка.
  • 80 сектант

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Аззз":

    аз пък се чудя къде са минионите на илън мъск? електрификатъорите?
  • 81 pokoloko

    16 1 Отговор

    До коментар #2 от "Рошко":

    той говори сигурно истината, развиваме се, забогатяваме казва. за тях говори - родата, близките
  • 82 Спокойно

    2 2 Отговор

    До коментар #60 от "Реалист":

    Западна :)

    Коментиран от #87

  • 83 Сираков

    18 3 Отговор

    До коментар #31 от "Скот Килмър":

    Като ти е мръсно, ще се преместиш в Родопите.
  • 84 неук

    38 2 Отговор
    "Асоциацията на автомобилните производители в България" - моля някой да ми обясни....
  • 85 Дое

    41 1 Отговор
    ??

    В Германия е пълно със стари коли по улиците.

    Дайте статистика и за другите европейски държави
  • 86 Политикът

    60 3 Отговор
    Какво като са на 20 години? Колите се делят на изправни и неизправни
  • 87 Реалист

    5 2 Отговор

    До коментар #82 от "Спокойно":

    Бе и аз западна карам ама ми стана интересно каква кола е, понеже останах с впечатлението че само караш без да сменяш нищо:)

    Коментиран от #119, #131

  • 88 Гост

    25 8 Отговор
    В България автопарка не е по-стар от другите европейски държави.
  • 89 инж

    45 3 Отговор
    За модерните нови автомобили... ония с многото екстри и глезотии.. дето глезят ама за кратко... важи старата мъдрост: Нещата които притежаваме, в същност притежават нас... Днес седалката не се движи, утре прозореца не се затваря.. и.. ставаш абонат и спонсор на поредния автосервиз с третокласни разбирачи... Да живее автомобилостроенето... Остава едничкия кех да видиш завистливия поглед на съседа... щото все пак си българин... Фара бил LED, и завивал с колелата, пък като изгасне насред гората до село, чепа дето ще ядеш е същия като на съседа, че и по-голям...
  • 90 gost

    37 0 Отговор
    Имаме и най-много милионери на глава от населението, благодарение на същите евро чиновници дето ревят, че ние мръсен въздуха.
  • 91 Гнида

    33 0 Отговор
    Просто хората немат възможност за нови коли .
  • 92 шопендар

    26 1 Отговор
    и повече от половината българи притежаващи коли са бедни
  • 93 Кико

    48 7 Отговор
    Карам си дъртия курник и хич не ми дреме. Вози ми задника и си върша работа. Улични а е моята кола все навън нощува, никой не я разбива или краде. Като ме остави найде, се мятам отново на някакъв стар, дърт курник и те така са нещата. Ама хич не ми дреме, че карам стар таралясник, за такъв съм можал да си отделя лев, такъв см си купил, кво да се прави, такива са ни тънки парите и такива са ни стари колите. Айде със здраве и много без аварийни килиметри на всички български шофери със стари курници.

    Коментиран от #146

  • 94 Hellish

    48 8 Отговор
    Колата ми е на 32 гаджето ми е на 20.И двете си ги обичам и не ги заменям за нищо. Не искам електронна кола. Харесвам си старата аналогова и истинска. Има всичко което ми трябва, голям 6 цилиндров бензинов двигател,, двузонов климатроник и знам, че няма да умре насред пътя със светнала лампа на таблото.
    Да си ги карат новите пластмаси. Въпрос на избор

    Коментиран от #104

  • 95 РосРус

    36 5 Отговор

    До коментар #39 от "Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди":

    КОлко трови една кола и колко някой тец, горящ боклука на Европа? В колко държави се използват твърди горива за отопление и се секат дървета за печката.

    Коментиран от #103

  • 96 Gosho

    27 4 Отговор
    И въпреки всичко има доста хора , например аз , които биха предпочели стари коли. Харесвам и новите , но бих предпочел по-стар модел просто защото ми харесва повече на визия !

    Коментиран от #156

  • 97 минувач

    33 1 Отговор

    До коментар #39 от "Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди":

    Самолетите и корабите имат ли катализатори?
  • 98 А ся де

    37 1 Отговор
    Бе само на мен ли ми прави впечатление зверската инфлация последните години? Която не засяга доходите на трудещите се, разбира се, поне не много.
    Помня 2003 един познат си взе нова Корола хечбег за 14К. Сега един приятел мисли да си взима 3 год Пежо 3008 на 50К км за близо 38К. Нещо ми се вие свят от разликата...
  • 99 Бай Онзи

    19 4 Отговор
    Ми че то старите са по харни от новите бре за гмо ние да караме нови?Старите коли са мнооого по-здрави.
  • 100 6X6

    18 1 Отговор
    ...всъщност представител на автомобилните вносители,оторизирани представители, лизинг и т. н. ... Не, че нещо имам против нова кола, ама заради тези надупчени пътища ще ме е яд, че съм дал толкова пари на вятъра. Нека да има съответствие ново - с ново. Отново се слага каруцата пред коня.
  • 101 1520

    24 2 Отговор
    притеснителното е че хората не могат да си купят нови

    Коментиран от #108

  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Гоуст

    3 12 Отговор

    До коментар #95 от "РосРус":

    Ми всъщност колата замърсява бая повече.
  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Боби

    11 20 Отговор

    До коментар #2 от "Рошко":

    Не това е така защото българина предпочита да си вземе Мерцедес или БМВ на 20г за 6000-7000лв вместо да си купи за тези пари по Нидал клас кола но на 10г Опел Хонда vw Форд и д-р.но той обича да се гъзари нищо че е 20годишен ама Мерцедес печка пуши отзаде та мани мани това сме ние още не сме дораснали европейското мислене може да харчи 10нафта ама е мерц ще си дадем за гориво и последните стотинки ама караме Мерцедес нищо че е 20гофишен
  • 106 Нафърфорий

    27 2 Отговор
    от Асоциацията на автомобилните производители в България се обръщат към държавните институции с призив за спешни мерки за справяне с негативните тенденции, свързани със застаряването....Мерси прочетох достатъчно, всичко е за пари....
  • 107 Шекел

    17 2 Отговор

    До коментар #55 от "Lance Link":

    Не причината е само една половин българия се изхранва с "ноф фнос" които пълнят чекмеджетата на Борисович
  • 108 Тони

    12 11 Отговор

    До коментар #101 от "1520":

    Напротив могат да си купят аз съм си купил Опел Корса Д 2012г за 6500лв можех да си купя Мерцедес Е класа за тези пари ама на 18г дизеляк и евро3 а тази е евро 5 така че може човек да си купи по нова кола ако иска но Сички искат мерцове и бмвета който вече са на по 400хил км и пушат яко

    Коментиран от #109

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 PlimP

    33 1 Отговор
    няма стар и нов двигател, има износен и здрав, чисто информативно си закачих колата на газ. анализ, близо до горната граница за евро2(колата е евро 2 по документи) и е БЕЗ катализатор, тва е при работа на бензин, на газ е значително по-добре, но всичко тва се постига със здрава горивна система+читаво ДВГ

    Коментиран от #112

  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Случаен

    34 2 Отговор

    До коментар #110 от "PlimP":

    Така е, островитяните имат сайт където може да влезеш и да погледнеш данните за изгорелите газове на всякакви марки и модели(след 2000г.). Еми влизам, отварям за някоя 20-годишна "бангия" и то какво се оказва - кола сертифицирана за евро 3 напълно покрива евро-5, и дори замалко евро-6. Обаче нали е от 2000г., за властите си е дърт курник евро-3. Евро нормите са пълен та*ак. На всичкото отгоре аз ако искам мога да си сменя управлението на двигателя и да сложа катализатор на някоя евро-0 кола, обаче властите няма да ми дадат да си сменя евро категорията. Еми, властите да ми _ ядат...
  • 113 васко

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "тарикату":

    като стане на 40 я смени за две по202729
  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 Защо

    10 4 Отговор
    Зашо ли е така? Малцина могат да си позволят чисто нова кола от магазина на 0км, а пък тези които могат да си позволят предпочитат да купят голям семеен автомобил на 4-5г пред чисто нова малолитаржка. От друга страна болшинството от хора които притежават 20г коли за по 2000лв могат да ги заменят за 10г за 5000-10000лв във всеки един момент. Зашо не го правят автомобилите на 10г по добри ли са, по надежни ли са, по малко ли се повреждат, по евтина ли им е подръжката, лиспва ли нещо нешо като комфорт и екстри в 20г кола което го има в 10г кола, 10г коли по сигурни ли са (може би ще имат 5 зведи на краш тест вместо 4) макар че има и коли около 2000 с 5 звезди на краш на тест.

    Коментиран от #187

  • 116 ГоЩо

    12 16 Отговор
    Да се забрани вносът на коли по стари от 10г. Да се облекчи лизингът на нови коли и готово! Направи така,че всеки с нормална работа да изкара нова кола за 150-300лв на месец и готово!

    Коментиран от #127

  • 117 Гражданин

    20 5 Отговор
    С увеличаване на данъка за стар автомобил няма да накараш бедния да си купи нова кола. Нали това направиха, а резултата е увеличаване на старите коли! Повишаване на доходите и бонуси за нов автомобил/електромобил трябват!
  • 118 АУУУУУ

    6 11 Отговор

    До коментар #63 от "Дърт":

    Точно по писаниците ти е ясно че изобщо не си бил скоро, ако изобщо си бил в Германия. За справка на 15.годишен курник колко струва Зеления лепенчица на предното стъкло.... Ако изобщо можеш да я получиш.... 2000 - 2500 Евро за около 2 години. 🤔🤔🤔
  • 119 Спокойно

    2 4 Отговор

    До коментар #87 от "Реалист":

    За 8 години съм сменил горе-долу това:
    3-4 биалетки по 15 лв.
    Няколко тампона и носач и още някакави неща по окачването за около 250 лева досега.
    Ремонт на динамото 150 лева.
    Нова запалителна бобина 130 лв.
    Помпа за чистачките 30 лв.
    Задни амортисьори 140 лв, оригинални.
    2 пъти резистори за вентилатора на радиатора 30 лв.
    Стъпково моторче 45 лв.
    2 пъти гумената гарнитура на капака на клапаните -15 лева.
    Лагер главина, около 200 лева.
    Съединител 130 лева.
    И двете помпи на съединителя около 100 лева.
    Не е съвсем да не съм сменял, но стойността е около 1000 лева и само динамото като изпрегна останах на пътя.
    Другото е по обслужването и консумативи:
    Гуми, масло ремъци и ролки, филтри, крушки, спирачни дискове и накладки, чистачки, веднъж акумулатор, сигурно са около 1000 лв също.

    Коментиран от #120, #138

  • 120 Дфен

    9 7 Отговор

    До коментар #119 от "Спокойно":

    Сега аз да ти кажа нищо не съм сменил от тези работи които ти си сменил за 3 години но съм врътнал 100 000 км. Колата е върната от лизинг и е на 100 000 км когато я купих и струваше 12 000 лв.Е вярно дачия не е премиум марка но не съжалявам изобщо.

    Коментиран от #122

  • 121 GTE

    18 1 Отговор
    В Хамбург има лъскави квартали, където хората имат само скъпи премиуми не по-стари от 4 г., но масово се карат всякакви коли. Въпроса е, че дори и 20 годишна, притежание на германци или хора средна ръка, се подържа и е като нова. Тъмно лилавите, дори и те не могат да карат кошове. Но колкото е по-стара, при минаване на ТЮВ трабва да се сменят бая неща. Частите не са скъпи, но сервизното обслужване може да е по-скъпо от авомобила. А нови коли среден клас, на лизинг не исискват чак такава инвестиция и дет се вика 8 години се кара без особени разходи.
  • 122 Спокойно

    7 1 Отговор

    До коментар #120 от "Дфен":

    И аз да ти кажа,
    Това е за 8, не за 3 години.
    Първите 3 години (90-100000 км от мен врътнати, след 170000 които бяха на километража), и аз нищо не смених, а беше "върната" от италианец, които не беше и сменял сигурно никога маслото, защото масления филтър се беше разпаднал.
    Взех я за 4500 лв, на 10 години.
    Твоята че е Дачия не виждам нищо лошо, Рената са си хубави коли, но малко скъпи ми се вижда че си го взел.

    Коментиран от #153

  • 123 жоижоф

    6 4 Отговор
    Старите коли са с много по-лесна поддръжка от по-новите модели. Лесно се карат и поддържат и на газ. Сегашните 10годишни модели са трошливи и скъпи и трудни за поддръжка. На газ не се препоръчва да се движат. Та не е ясно какво ще се кара след някоя друга година когато поддръжката на каквато и да е кола ще бъде още по-обременяваща.
  • 124 Daro

    5 7 Отговор
    За дългите уикенди или ваканциите си взимам комфортна кола под наем и честно казано, този вариант ми харесва.
    А за в града имаме сравнително нови Сузуки Суифт и Мицубиши Спейстар.
  • 125 Един

    27 1 Отговор
    Радо, притеснителното е , че средната възраст на нацията е между 40 и 50 години!
  • 126 Коце

    13 0 Отговор

    До коментар #16 от "Четник":

    Че, то и тук представителствата го предлагат това...връщаш старата кола и взимаш по-новата (ако имаш с какво).
  • 127 Малчо

    27 1 Отговор

    До коментар #116 от "ГоЩо":

    Първо трябва обаче да се наппавят адекватни закони и правила за ретро автомобилите. Наскоро си купих автомобил от 1942 година за реставрация. Защо само в България всичко е толкова сложно и малоумно? Само тук автомобила се ползва за рекетиране на собственика му.
  • 128 Гост

    9 3 Отговор
    И на повече ще стават, като продавате трицилиндрови турбо кенефи със CVT.
  • 129 дрт

    4 5 Отговор
    Супер няма да ги пускат в центъра
  • 130 айде айде

    12 1 Отговор
    Какво трябва да правят хората, като нямат пари, г-н Иванчев ?
  • 131 Пламен

    3 0 Отговор

    До коментар #87 от "Реалист":

    Прочетох коментар #119. Обзалагам се, кара Опел. Щото и аз така с една Астричка, "болките" са същите.

    Коментиран от #141

  • 132 ЕЕЕ

    11 1 Отговор
    Що бе, баце нали каза, че всички живеят все по-добре, магистрали ви направи, са стари били колите....свобода, демокрация, сигурност така скачахте....
  • 133 Пурко

    10 1 Отговор

    До коментар #16 от "Четник":

    И в България отдавна е така! Почти 90% от продадените нови автомобили са на фирми точно по тази схема! Не разбирам защо не се информираш преди да пишеш за прехваления Запад или Изток?!?
  • 134 Пурко

    4 16 Отговор

    До коментар #26 от "ккк":

    Еееее не разбрахте че прехвалената ви ГАЗ НЕ Е ЕКОЛОГИЧНА ЧИСТА!!! НАУЧЕТЕ СЕ НАЙ-ПОДИР де неграмотни люде!
  • 135 aaaaaa

    6 2 Отговор
    Я ПИТАЙТЕ ДРУГАРЯ ОТ БАНКЯ ДА ВИ ОБЯСНИ КАК СМЕ 1-ВИ В ЕВРОПА И СМЕ НАЙ-НАЙ ДОБРЕ.....
  • 136 Майна

    25 3 Отговор
    Призовавали държавата да вземала мерки ?? И кеи мерки ще вземе държавата ? Ще направи НС хората заплатите Европейски по СРЗ 7000-8000 лв че да може народа да почне да ви купува по нови коли или просто ще разстрелва всеки съд стара кола ? Аз имам Пежо на 19 години След година става на 20 . Да не би аз да искам да карам толкова стара кола ?Че аз дори данъците й не мога да плащам и ог месец не съм в карал щото 11 месеца съм без работа .шайката нарочно ме е оставила без препитание и доходи . Кога ще започна работа кога ще взимам СРЗ като в Европа 8000 лв кога ше си взема по нов автомобил ? Това в България няма как да се случи ако не съм трето поколение комунист или част от ОП
  • 137 гост

    13 4 Отговор
    Здрави немски коли от добрите години! И повечето са на газ - не замърсяват. Кое е притеснителното, че нямат лайн-асистънт?
  • 138 Реалист

    5 0 Отговор

    До коментар #119 от "Спокойно":

    Така може:) консумативите не ги смятам ама помислих че и една авария няма колата, та исках да разбера марка и модел евентуално за следваща покупка.
  • 139 Дсдсфс

    15 5 Отговор
    Ами направете икономиката ни европейска и да взимаме по 4000 евро като средно при европейците и ще караме нови коли . То всеки знае с глоби и репресии би така не оправяте проблема а само хо задълбочавате . Другия вариант е всеки с кола над 10 години да бъде освободен от данъци за следващите 10 години като- застраховка,винетка,преглед,данък МПС ,данък сграда,данък смет и др. За Да може хората да поемат глътка въздух и да помислят реално за по нова кола Също тскс при закупуване НС кола под 10 години да бъде освободен от вдички сапътсващи данъци по МПС за следващите 7 години . Стига държавата е драла кожи от гърба на народа

    Коментиран от #180, #188

  • 140 Сиромах човек

    13 2 Отговор
    Добре де искат да си вземем по нови коли не замърсяващи това е много трудно за обикновен човек
    Първо коли до 15г почват от 7хл лева нагоре(коли гробници)
    Второ да вземеш семейна кола е финансово трудно дори и абсурд
    Трето Колички на по 10 или по малко годинки са едни малки тесни градски малолитрашки които човек може да се опита събере пари за някоя ако е седан комби просто е непосилно (10бона нагоре)
    Четвърто нашите авто търговци надуват цените на коли по 20 години и не знаят парите
    И последно но и най важното как внесат някоя кола която и да е ВЕДНАГА и махат катализатора само за допълнителна печалба а след това що нема катализатор колата
    Крайно време е поне да почват да има контрол поне на вноса и цените на МПСтата във България кога точно незнам може би никога ..
  • 141 Реалист

    1 7 Отговор

    До коментар #131 от "Пламен":

    До сега съм карал ваг групата и бмв та. В момента съм с шкода октавия,за 6 год до момента само консумативи. Та не мога да се престраша да опитам японска кола, помислих че колегата е с японска.Ако беше казал еди си каква японка щях да го имам в предвид.
  • 142 RMilaner

    28 3 Отговор
    Евтини пазарски чалъми.Няма стари коли, има неподдържани, при нас в
    Германия е пълно с олдтаймери по пътищата.Пасат 2 1,8 моноинжекция,кола която ще вози 5 поколения, ама нали трябва да се лъжат хората да купуват лъскави нови едногаранционни боклуци

    Коментиран от #150

  • 143 Баги Багериста

    11 4 Отговор
    У назе има 4 трошки сите след 2000та: едно Ц класа от 2003, Гоуф 5ца 2004та, Астра 2006та, Фабия 2007ма. Всичките вървят ама Мерцедесо се оказа най-големио боклук.
  • 144 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 145 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 146 Пурко

    5 12 Отговор

    До коментар #93 от "Кико":

    Майка й Жална на България с индивиди разсъждаващи като теб! За това винаги ще сме 100 години зад другите! Царя за едно беше прав, че докато не сменим чипа на българина оправия няма!!!
  • 147 Пешо Бедняка

    14 3 Отговор
    Аз карам стар (на 15 години) автомобил/джип на газ и зная, че е доста по-чист от много нови коли на дизел или бензин(без газ) Данъците ми, обаче не отразяват този факт. Като комфорт, динамика и безопасност знам, че превъзхожда доста от "екологичните" коли на Дачия/Рено/и т.н. "служебни". В крайна сметка всеки сам решава какво да кара :)
  • 148 Тролеле

    13 3 Отговор
    Мислех да я продам моята 25 годишна немска студентка и да ходя с метрото, ама то пък нали е ново, счупи се и сега е в сервиза, та ще си джиткам с VAG-а още.
  • 149 123

    9 17 Отговор
    Ама са поддържани. Хората си ги карат от сантимент, защото излиза по-скъпо да поддържаш кола на 20 години от нова. А при нас в БГ масово хората карат стари коли, защото са комплексари. Знаеш ли, че в България се регистрират на година над 300 000 нов внос, включително нови. Новите са около 30 000. И знаеш ли, че към 100 000 автомобила от тези старите са по-скъпи от доста нови автомобили. Но, както казах, комплексите се избиват така. Вместо да си купи нормална кола - среден клас, нова - Шкода, Дачия, Рено за 20-30 000 лева, комплесарят си купува Х5 или МЛ на 15 години за същата цена. Който вече е смлян от каране с орязани ДПФ-и и катализатори. Ама кара премиум..
  • 150 5288

    14 2 Отговор

    До коментар #142 от "RMilaner":

    Не се лъжат хората! Опитват се да ни принудят да се заробим с лизинги!
  • 151 Кирил Георгиев

    19 2 Отговор
    Отговора на въпроса защо караме стари коли е много елементарен, първо да каже колко печели на година той , а после колко е годишната заплата на неговите служители. И да не говорят глупости че , сме мързеливи и ниско квалифицирани защото милионите които имат сме ги изкарали ние.
  • 152 дада

    13 1 Отговор

    До коментар #51 от "Скот Килмър":

    я се върни за 6 месеца в България да ти вземат това дето си го изкарал в европата и друга песен ще запееш.
  • 153 Дфен

    1 0 Отговор

    До коментар #122 от "Спокойно":

    Там е разликата че твоите са на километраж а моите реални.

    Коментиран от #170

  • 154 ссср

    4 1 Отговор
    моята е на 31
  • 155 И какво

    16 2 Отговор
    ще направят от Асоциацията на автомобилните производители в България?Ще вдигнат стандарта на живота ли?Ще ни повишат заплатите ли?Че да не би НИЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ да сме малоумни и да не искаме да караме нови и съвременни автомобили?Стига вдигахте пушилка,ами се занимавайте със смислени неща!От лобисти - полза никаква за обикновения потребител!
  • 156 Атом

    2 2 Отговор

    До коментар #96 от "Gosho":

    Стига,бе,честно ли?
  • 157 Иван

    11 21 Отговор
    Така е, защото само в БГ няма високи данъци за стари автомобили.
    Тук сме свикнали така. За да караш кола ти трябват 500 лв и газова уредба. Живееш в собствено, но старо жилище, с увехтели мебели. Мама готви, баба праща провизии. Животът е лесен и евтин. Спокойно си харчиш паричките в казиното и търсиш зимни гуми втора ръка на оферта. Ей така се създава един нискоамбициозен, мързелив и мрънкащ народ, на чиято баница мекото е направо разкашкано, а се храни от средствата на Европа.

    Коментиран от #160

  • 158 Имаше

    7 2 Отговор
    едно време един виц.По времето на комунизма,когато все още нямаше Интернет и се комуникираше с писма си кореспондирали двама приятели от детските си години още.Единия емигрирал в САЩ.Разбрал,че нещата в България не са добре и писал на приятеля си - "Вярно ли е,че при Вас месото станало много скъпо"?....Нашенецът му отговори - "А,не,не е вярно.Аз за 10 лева мога да си купя цял слон.Ама какво да го правя,ще се развали.Предпочитам да добавя още 1о лева и да си купя едно пиле.......Отнася се и за новите коли!
  • 159 Павел Пенев

    15 1 Отговор
    Ами то и правителството ни е над 10 години, ама какво да направим?
  • 160 Шоп от СО

    4 8 Отговор

    До коментар #157 от "Иван":

    Каза им го. Нека сега да им видя минусите.
  • 161 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 162 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 163 vasik atanasova

    8 2 Отговор
    за това и измислиха още да ни дерат
    то не стига синя зона преглед данък гражданска каско винетка
    сега и още едни стикер ее
  • 164 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 165 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 166 СВИДЕТЕЛ

    12 4 Отговор
    Моят стана 30 год. , но няма още 200 000 км. пробег. От 12 год. е с газова уредба. Има си действащ катализатор и плащах данък от 18 лв. за 90 к.с. 1800 куб. д-л. Най-много замърсяват дизелите когато остареят и не се подържат , заради високите разходи по подръжката им.
  • 167 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 168 дърт шофьор

    8 0 Отговор
    Правителството, т.е. Бойко да ни даде евро пари да си купим нови коли. Както ще дават пари на тъмно русите да спрат да се топлят на твърдо гориво.
  • 169 инж Химик

    9 10 Отговор

    До коментар #17 от "Барба Янис":

    Колега, от тва дето си го написал, значи , че НЕ МОЖЕШ ДА СИ ПОЗВОЛИШ нова Шкода.
    Да можеш да си позволиш -значи , децата ти да имат всичко нужно, да имаш прилично жилище , да можеш да водиш семеиството си на почивка минимум 1 път в годината и т.н.
    По твоята логика -аз мога да позволя БМВ 5 та серия със всички ектри . Друг е въпроса, че ще трябва да спра да ходя на почивка за години наред, ще трябва да ям най-боклучивата и евтина храна и т.н.
    Аз съм инж в голяма чужда фирма и това което наистина мога да си позволя е нова Дачия и това съм направил. Возя се в нова кола и ме боли х. колко цилиндъра е , щото върши идеално работата за която е създадена - транспортиране на хора. Също така ,слабо ме интересува мнението на други хора.
  • 170 Сппкойно

    6 1 Отговор

    До коментар #153 от "Дфен":

    Това че са на километраж означава че не са по малко. Може да са повече, не и по-малко реалните. Та идеята си остава, с доста километри, сравнително малко разход е направила колата.

    Коментиран от #216

  • 171 Нане

    9 3 Отговор
    кой в Бг мое си купи нова кола - пампурджии. заболекари, адвокати, програмисти, мафиоти, политици с пълни шкафчета 2-3% от матриала с тия заплати толкова
  • 172 Сандокан

    10 0 Отговор
    Процентите не са вярни защото в тях са включени и новите патрулки , колите на ДАИ, НАП, парламента, общини ДВСК,ХЕИ и др. държавни институции ако , ги махнем картинката е още по-зловеща
  • 173 КРАДЦИИИИ

    9 0 Отговор
    МУТРИТЕ НИ ВМЕНЯВАТ ПОСТОЯННО ЧЕ ИМ ПРЕЧИМ , БЕЗ ДА ОТЧИТАТ ЧЕ НИ КРАДАТ , ТАКА АКО ПРОДЪЛЖАВАТ ЩЕ ИМ СЕ СЛУЧИ СЛУЧКА НА ДЪРВОТО !
  • 174 40номер Даваш акъл, а имашли?? Кваптала

    5 0 Отговор
    Са поръси и не с юпясък тази сутрин, а с трошет, млян камък, казва се единица!!! Забранен е да се прави бетон с него, защото, са дърта много фини прахови частици!!! А бетон с прах не се прави, а с речен пясък!!! Кано исъхнеи грейне слънцето по пътищата колите ще вдигат тези фини прахови часници от тази "фракция Единица" до 1мм са най Голямите и толкова са отворите на ситата в Кариерите и пресевните след Трошачките!! Но тази Единица е на половина по Евтина от Речния пясък!!!! За това ще пишат за старите коли които са основно на Газ, не за поръсените улици с прах!!! Справка улиците на Банкя!!!
  • 175 Квартала

    0 0 Отговор
    Квартала
  • 176 Някой пипа букви по време на писането!!

    0 0 Отговор
    Модератор лиси?
  • 177 Е, как няма

    10 1 Отговор

    До коментар #51 от "Скот Килмър":

    20-годишни коли в Европа, откъде са тогава тези "нов внос"?
  • 178 Джим Бийм

    15 5 Отговор
    Вероятно е така, но анализът на причините ще обясни и защо е така:

    1. Старите автомобили са по-евтини;
    2. Старите автомобили са с по-малко електроника, която дава много проблеми;
    3. Не се инвестира в скъп автомобил, ако след 10 години ще минеш на електричка. Има ли смисъл, щом няма на кой да го продадеш после?;
    4. Старите автомобили са по-издръжливи и по-лесно се ремонтират;
    5. Цената на някои автомобили само ще расте във времето.
    Има и още, но българинът си прави сметка и знае, че е по-добре да инвестира 20,000 лв в апартамент или къща, отколкото в кола, която няма да струва повече от трошка за 1,500 лв, която ще поддържа още 10 години. Не е от недоимък!
  • 179 Тъпаци !

    12 2 Отговор
    Когато една кола с поддържа , няма възраст !
  • 180 Добре добре

    1 1 Отговор

    До коментар #139 от "Дсдсфс":

    Ако направят описаното от теб, никой няма да има интерес да кара нова кола, защото със старата ще е освободен от данък, винетка, екотакси и т.н. Държавата и сега е зарината с трошки, тогава ще е само с антики по пътищата...
  • 181 Компира

    1 8 Отговор

    До коментар #17 от "Барба Янис":

    Продължавай да си даваш парите на децата и ще ги направиш бок..уци като теб!
  • 182 wgw

    4 0 Отговор
    Ниски доходи-нисък стандарт на живот. Несигурна работа.
  • 183 Кокъл

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "НОРМАЛНО":

    И кой коли са евтини за подръжка бе колега.Аз карам Фиат браво 2,да не ти казвам колко са скъпи частите,не са оригинални,но доста скъпи.Все едно подържаш,примерно,японски или корейски автомобил,не знам защо така.Нели е европейски,пак части,не питай.
  • 184 джоджен

    1 0 Отговор
    Аз също карам Фиат,и частите са доста скъпи ,защо е така?
  • 185 Ха ха

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "Скот Килмър":

    Ма то метрото канала го отнесе.Сега като се стопи и снега на Витоша и автобусите ще се превърнат в подводници.
  • 186 Само питам

    4 2 Отговор

    До коментар #40 от "Не сваляйте ДПФ и катализатор изроди":

    А ти ваксинира ли се?
  • 187 Йойо

    4 3 Отговор

    До коментар #115 от "Защо":

    Карам 10 год.фиат ,подръжката е ужасно скъпа.А,за колата,като всека 10 год.чуплива к трудна за обслужване.Карах 20 год Фиат,е голямо куче беше,никакви проблеми,сега 10 год.фиат,чуплив и скъп за подръжка,това е.

    Коментиран от #189

  • 188 Боко Биби

    3 0 Отговор

    До коментар #139 от "Дсдсфс":

    Идеята ти е добра.Обаче, как ще пълня чекмедженцето?
  • 189 Ко не

    8 3 Отговор

    До коментар #187 от "Йойо":

    То колега не само 10 год.фиат се чупи .Всички се чупят и подръжката е солена.След като вече правят всукателните колектори и изпускателните пластмасови,и се чупят здраво,думи нямам. Всичко е от пластмаса,а струват тези колектори по 1000-2000 лв.зависи от марката,и труд между 300-500 лв.подле карай 10 год.коли,по добре по стара просто,направи си сметка.
  • 190 Аз не знам

    1 0 Отговор
    апартамент в квартала с по- малко от две коли. Кажи- речи по една на човек.... а пък сборът е 3 милиона?
  • 191 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 192 Реално

    5 2 Отговор
    Старите коли са по-здрави от новите,карам БМВ на 18 години от 7 месеца нищо не се е разваляло по него. Защо да го сменям има абсолютно всички екстри и вози перфектно, на газ гори 10 лева на сто километра.мога да си купя и ново от магазина,но защо това са излишни разходи .
  • 193 Реално

    1 2 Отговор
    Старата кола е стигнала дъното на обезценяване,а новата колкото по-нова губи от стойността си. И не споменавам маслото, което на нова кола е поне 1500 лева на година, които са поддръжката на стара кола.

    Коментиран от #217

  • 194 Реално

    0 1 Отговор
    Маслото имам в предвид.
  • 195 Реално

    2 1 Отговор
    Каско .
  • 196 Йордан,дан,дан

    7 4 Отговор
    Автомонтьор съм в Германия.Новите автомобили са с много електроника,сложни,слаби мотори(за да покриват еконормите)Тук за нормален сервиз на колата-смяна на консумативи и малки ремонти се плащат много пари.Аз предпочитам златната среда-имам десетгодишни коли,купени след 4годишен лизинг,на40х км.euro5,с нормални атмосферни двигатели.Новите-с директно впръскване,променливи турбини,валвотроници....хранят семейството ми!
  • 197 волен сидеров

    1 1 Отговор
    ЕТО ПАК-СТАВАМЕ ПО ПАПИ ОТ ПАПАТА -САМИ СИ ГО ТУРИМ БЕЗ НЯКОЙ ДА НИ ГО НАЛАГА
  • 198 Васил

    1 0 Отговор
    Нормално за страните управлявани от диктатори
  • 199 СТОП

    3 5 Отговор
    Стоп на вноса на бараките! В България на всеки ъгъл, вход и изход-автокъщи и автоморги! Тровят природата-почва,вода и въздух!Трябва да разследват не ония с вносния опакован боклук в бали, а да въведат ЗАБРАНА вноса на таратайките, такива да не се допускат и в движение!

    Коментиран от #206

  • 200 Аха

    1 2 Отговор
    Че кой има пари за кола, която след лихвата по лизинга, високите данъци и каското излиза колкото 1/2 апартамент? За електричките да не говорим дори!
  • 201 Тото 1 и Тото 2

    0 1 Отговор
    И какво от това , щом Бойчо си кара на вола джипката ! И то нее някава си очукана , а е Тойота даже.
  • 202 гост

    2 1 Отговор
    Първо, това че е на 20 години няма никакво значение: пример, Тойота Ланд Крузер на 20 години е в пъти по-здрава и надеждна от Мерцедес МЛ или БМВ Х5 на 10 години! И второ, пак ще го кажа, с 1600 лева заплата, Тесла ли да карам или Ланд Крузер...за един прЕател питам!?
  • 203 Владимир Кънчев

    3 2 Отговор
    Метнал съм се на един тридесет когишен кенеф ( съгласно харесваната от някои терминология) и не мисля да слизам.Гори по 25 на сто, минава от всякъде - все пак е оргинален Jeep, очукан е като трудовашка манерка. Всички се пазят от него. И Хиляда лева да му направят данъка, пак ще развалям настроенито на електричките! На електрокар няма да се кача! Познайте ако до моят кенеф спре една нова тесла, коя от двете коли ще откраднат! Моята е отключена и всички се срамуват да ги видят в нея. Не е само това - тя не знае пътя към сервиз - карам си я още с оргиналната немска кал с която я купих по интернет преди десет години - просто така за кеф! Единствената електроника при това развалена в нея е радиото. Замлъкна отдавна. Конкуренция на нейните потребителски качества и правят само руските машини - карал съм всички от тях и пак ще си намеря някое Москве 412 - такова ме направи домашен механник - винаги се прибирам когато дръгна с кола при това без чужда помощ. Замърсяването на въздуха - тема. Преди бяха печките с твърдо - сега всички софета са роби на топлофикацията фалираща всяка година по веднъж. Ами тока от какво се прави бе разбирачите - от вятър. Е аз мога да карам на вятър - в морето - на Вас да са ви яки дупетата. Няма тока - скачай на скейтборда! Зелените ще ви докарат да се храните само с трева - грях е да се убиват животни за храна. В края ви чака Мъск - по един чип в главата и готово - няма нужда от кола - обикаляш виртуално света - ставаш постхуманоид.
  • 204 верно ли

    4 0 Отговор
    Асоциацията на автомобилните производители в България

    НАП и икономическа милиция, спите ли бе? някой някъде произвежда в бг коли и си има асоциация !!!! тия калинки данъци плащат ли?

    аман от всякаква бюрокрация в тая малка държава! аман

    от утре и асоциация на самолетните производители да направите, нищо че и самолети нямаме буклуцииииии
  • 205 Васил

    3 2 Отговор
    Новите автомобили са по големи боклуци от коли произведени през 2000-2004 като ти светне някоя лапма по таблото и си до там само в оторизиран сервиз и много кинти
  • 206 СТАРТ

    2 2 Отговор

    До коментар #199 от "СТОП":

    Защо да спират вноса ?
    Достатъчно е годишния технически преглед да е реален. Ако трябва да го направят само в държавни сервизи, да е по-малко злоупотребата.
    Тогава и 30 годишна да е колата, като е здрава няма проблем.
  • 207 Никата

    1 2 Отговор
    75% над 15г.? Спешни мерки? Ми да върнем тогава комунизма? ще чакаме по 20г за кола, само че не щото коли няма, а щото пари ще събираме; Да забраним вноса, да пуснем само нови коли, за да може да карат макс 5г, и да задължим всеки да киха по 30К за кола, (лизинг с 60% ГПР, ъфкорс) и тва е? Други мерки аз не виждам какви може да има - айде примерно нормални заплати, ама нали тва е много имагинерно да стане, опазил бог... ша ва в... на две места бачкам, не ме мързи, ама грам - и няма как да си я зема нова :)
  • 208 някой

    3 0 Отговор
    ВСИЧКО ЗАВИСИ ОТ ДОХОДИТЕ
  • 209 Васил

    1 0 Отговор
    В Англия се карат доста ретро коли на 50-60 никой не ги спира от движение просто им слагат катализатори. Там на прегледа не се гледа какво евро е колата а дали е в нормата за емисии и отговаря на показателите.
  • 210 сър Чобан

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Шофьор":

    Нали трябва се лапат пари.
  • 211 Бай Шиле

    1 1 Отговор
    Благодаря от сърце на всички умници,които ме отвориха каква кола трябва да карам и как трябва да живея.Аз глупакът харесвах BMW, макар и 20 годишно,без да знам,че новата Дачия е правилният автомобил.Благодаря ви практични мишоци.

    Коментиран от #212

  • 212 Газ

    1 0 Отговор

    До коментар #211 от "Бай Шиле":

    Няма правилен автомобил за всички, за някой това е нова Дачия, за друг 20 годишно БМВ. И няма лошо в дъртичката кола, стига да не трови въздуха с разни подобрения и икономии от подръжката.

    Коментиран от #215

  • 213 Бесен

    0 0 Отговор
    Колата според джоба ,сами си вадете заключение какво му е дереджето на средно статистическият работещ българин
  • 214 Цоко

    0 1 Отговор
    Ами това е естествения резултат от благоденствието на българите през 10-те години мутренски погром на шайката на тлъстия сикаджия.
  • 215 Бай Шиле

    1 0 Отговор

    До коментар #212 от "Газ":

    Наблягаш все пак на "зелената" тема.Кажи ми тогава кое замърсява повече "старата" бензинка 2 литра или 5-годишен дизелов джип с 3-4 литров двигател.Ако и двете са по на 350х. км?
  • 216 Дфен

    0 0 Отговор

    До коментар #170 от "Сппкойно":

    Колата е във фирмата която работя панимаеш
  • 217 LOW

    0 0 Отговор

    До коментар #193 от "Реално":

    Тука много бъркаш. Моята нова кола е с цена за подръжка за целия период на гаранцията от 1500 лв.(ЗА 7 ГОДИНИ ГОВОРИМ). ПРИ ПОЛЗВАНЕ ОТ 3 ГОДИНИ ГУБИШ АКО Я ПРОДАДЕШ НО ПРИ 10+ ГОДИНИ ПОЛЗВАНЕ ОБЕЗЦЕНЯВАНЕТО НЕЕ ФАКТОР , ЗАЩОТО НИКОЙ СТАР ДРЪНГЕЛ НЯМА ДА МИНЕ 60000 км НА ГОДИНА
  • 218 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 219 Този коментар е премахнат от модератор.