13 Юни, 2011 11:41 8 870 31

Нов рекорд от 0 до 100 км/ч на ток

  • електромобил-
  • рекорд-
  • vw-
  • black current iii

Вече осма година братята Сав и Оли Янг работят над проекта си за ултрабърз електромобил. За база използват Volkswagen Beetle от първата генерация. Най-сетне братята Янг успяха да подобрят рекорда за ускорение от 0 до 100 км/ч.

Преди година, по време на надпреварата за екологично чисти автомобили на британското трасе Santa Pod, електромобилът на Оли и Янг Black Current III зае първо място и постави нов рекорд в класа XS, изминавайки четвърт миля за 11.24 секунди.

Тогава той победи всепризната Tesla, а ускорението му до 100 беше равно на три секунди. Братята обаче продължиха да осъвременяват техническата част на колата, като в крайна сметка се стига до монтиране на два електромотора, захранвани от 60 12-волтови акумулатора.

И резултатът от тяхната работа не закъсня. Black Current III постави нов рекорд за ускорение от 0 до 100 км/ч с постижение 1.6 секунди, с каквото не могат да се мерят нито спортни електромобили, нито резачки с двигатели с вътрешно горене.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ел.кола

    31 8 Отговор
    ВЕЛИКО!!!!!!!!!!!!!!!!
    Дошо къде отиде?
    Скри се срам го е че някаква електричка победи нисана му.
  • 2 Дошо

    10 37 Отговор
    А прави ли от 0-300 за 7сек като НисанГТР да ми дават на мене един НисанГТР и да докажа на света защо викат на тази немска кошница "костенурка"

    Коментиран от #4, #8, #15

  • 3 ???

    16 4 Отговор
    nekav "Indesit" Do6o naaka tvoq ... kvo be6e ... Nissan GT-R.
    Molq te dai o6te 1 komentar. Taka vdiga6 duha na horata sutrin.
  • 4 rumpi

    24 5 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    ЕХ- ДОШО-ДОШО чети статията от 0-100км само за 1.6сек. явно неможеш да смяташ това е ДВОЙНО ПО БЪРЗО ОТ "ТВОЯ" GTR
  • 5 Beetle

    21 6 Отговор
    Дошенце, тая кошница ще завре нисана ти в миша дупка като гледам...0-100 1,5с сигурно ще ГТ-Р ще изглежда като спрял до нея:D
  • 6 Fairing decal of the Japanese character 隼, pe

    16 1 Отговор
    За база използват Volkswagen Beetle от първата генерация.
    Хахахаха

    Коментиран от #7

  • 7 Fairing decal of the Japanese character 隼, pe

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Fairing decal of the Japanese character 隼, pe":

    100 % са педераси
  • 8 Дошо

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    Да ми дават на мене ГТР да ти мина през кухата кратуна да види света, че е празна.Само майка ти ще плаче за тебе.

    Коментиран от #10

  • 9 михаил

    7 11 Отговор
    Доше продължавай да мачкаш с годзилата тези завиждачи :)
  • 10 Дошо

    10 17 Отговор

    До коментар #8 от "Дошо":

    Браво имитаторе ставаш все по-добър в това да ме копираш.Пред света няма какво да се доказва, умните хора отдавна знаят кои са най-хубавите коли.Японските естествено, начело с Нисан

    Коментиран от #11, #12

  • 11 lexus

    6 12 Отговор

    До коментар #10 от "Дошо":

    dosho kucheto si lae kervana si varvi neka si karam az iaponskata mashinka a tia s darveniata na vag da visia po servizite.
  • 12 Дошо

    6 8 Отговор

    До коментар #10 от "Дошо":

    Ахахахахаа никога не съм казвал, че Нисан е най-добрата японска марка.Смешен си. Прояви малко творчество.Все едно и също пишеш.Това естествено начело с Нисан е като писаниците на Юзъра за японските автомобили.То бива, бива нищо ново да не ти ражда ама това е достойно за съжаление вече.

    Коментиран от #21

  • 13 Anonymous.

    0 2 Отговор
    ebem makqvi turski poklonnici, izrodi mrusni
  • 14 111

    7 25 Отговор
    Бъдещето било в електричарки... Екологично чисти...Сега и най-спортни. Абе не си ли е да вкараш стрелката на оборотомера в лютеницата, след това да си привключиш на втора и пак в лютеницата, да чуваш звука от мотора не ми го хвали това женско бъдеще. До последно ще си карам ДВГ-то и това е
  • 15 Боби

    4 8 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    Абе , вземи се прегледай !:)) 0-300 за 7сек :))) Това и драгстерите с по 4000 к.с. не го могат :)))

    Коментиран от #16

  • 16 Дошо

    7 4 Отговор

    До коментар #15 от "Боби":

    Абе виж сега, то момчето, че е за преглед е ясно на всички ама ще ти издам една тайна.Драгстерите по 4000к.с го могат 0-300за 7сек даже няма да се очудя ако ги правят и за по-малко.

    Коментиран от #17

  • 17 Боби

    6 2 Отговор

    До коментар #16 от "Дошо":

    Може и да си прав , но те са пригодени единствено и само за това , а нисана .... добър е , но чак пък драгстер :)))))

    Коментиран от #20

  • 18 Боби

    5 1 Отговор
    Вероятно са използвали "костенурка" заради ниското и челмо съпротивление , 0.20 доколкото си спомням . ....а и постоянен максимален въртящ момент още от самото натискане на педала

    Коментиран от #22

  • 19 TDI

    19 5 Отговор
    Neveroqtno postijenie,opredeleno byde6teto e v toka
  • 20 Дошо

    4 5 Отговор

    До коментар #17 от "Боби":

    Абе тук има някакво хлапе дето ми пише с ника затова стават такива недоразумения
  • 21 user

    4 17 Отговор

    До коментар #12 от "Дошо":

    Че аз за японските МПС-та нищо добро не съм писал - защото не го заслужават, ако се случи да направят нещо собствено и качествено, без да крадат и копират от Европейските оригинали - пръв ще ги поздравя, но засега това не се е случвало. Това е истината според мен - и мога да я защитя с факти - защото според мен производители, които изтеглят 30 млн. МПС-та заради дефектни части и заради които убиват стотици хора по света не заслужават добри думи. Не знам - според теб може би заслужават добри думи - явно и за теб живота на хората не значи нищо пред ниската покупна цена ? Е тук се различаваме - вместо да убеждавам, че японските са по-евтини и по-качествени !?! - аз просто работя повече, за да карам истинска Европейска кола - не знам за теб, но живея в Европа и ме интересува Европейската икономика, не японската, която уби океана и замърси околната среда за стотици години напред заради алчната си икономическа некадърност ! Дали не стана прекалено сложно и дълго за жълтите фенове ... А този с твоят ник просто ти се подиграва - защото преди да се появи той ти беше този, който пишеше хвалби за щайгата на нисан ! Затова накратко - поклон пред Европеските автопроизводители, които движат автомобилният прогрес, презрение към жълтите некадърници, които са се лепнали като паразити към Европейските оригинали и не дават нищо смислено на автомобилният свят !

    Коментиран от #23, #29

  • 22 TESLA

    9 2 Отговор

    До коментар #18 от "Боби":

    Чак пък 0,2 съпротивление.Айде увеличи малко.А при скорост до 100 километра съпротивлението не е от голямо значение.
    Просто са избрали костенурката защото е евтина и като изхвърлиш всичко става доста лека.От костенурката естествено е останала само корубата всичко друго са изхвърлили.Иначе добре показват какво могат електродвигателите.Все пак електродвигателя дава най голяма мощност от единица тегло така че с подходящи батерии може да засрами всяко ДВГ.
  • 23 някой

    14 1 Отговор

    До коментар #21 от "user":

    Ей не ти ли омръзна да пишеш глупости в този форум.Къде прочете за стотиците загинали кажи и ние да прочетем.

    И понеже явно не си чел ето ти един жокер :

    VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) is a valvetrain system developed by Honda to improve the volumetric efficiency of a four-stroke internal combustion engine. This system uses two camshaft profiles and electronically selects between the profiles. It was invented by Honda R&D engineer Ikuo Kajitani[1], and was the first system of its kind.

    Променливите фази на газоразпределение са ги въвели японците.И какво ще кажеш сега че германците са крали от тях така ли?Има и други неща но седни и си прочети сам .

    И между другото германските фирми са върнали доста повече коли от Хонда.Не знам как става така сигурно ти с твоя велик ум ще ни обясниш.

    И в статия за електромотори не знам какво търсиш.
  • 24 maksito

    3 1 Отговор
    Nqma spor b1rza e...
  • 25 МОТОВИЛКОВ

    6 1 Отговор
    Датсунче на ток. Ниски 10-ки на 400м. Бие Скайлайн в края на видеото. Шофьорът на GTR-a, който падна, разправя: "Тая кола отлепи страшно бързо! И майтапът е че не чуваш нищо! 10 секундна кола, дето ОТВЯВА ТОЛКОВА ЛОШО МОЯ Skyline, обикновенно не е тиха...Като бормашина на стероиди! ;("

    Коментиран от #28

  • 26 3

    6 2 Отговор
    Стига с тея японски, японско -фпеснки и т.н.
    Истината е в електромобилите! Лошо че тия дето много фалиме , независимо от европа , азия или щатите, държат всички патенти за акумулаторните батерии и май скоро това няма да се промени.
    1.6 сек 0-100 - сигурно скоро Ф1 че слагат тиранти и че стават електрички :)
  • 27 jore

    3 7 Отговор
    ee tva sig har4i 100lv tok na 4as
  • 28 Петър

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "МОТОВИЛКОВ":

    Пфф, остави, ми ако онова пишещо с чужд ник (Дошо) види видеото ще изпадне в кома :X
  • 29 dido

    7 0 Отговор

    До коментар #21 от "user":

    mnogo zle ti e misleneto a i mnogo lajesh.neshtastiata s katastrofite sa s apsoliutno vsichki marki avtomobili.nesam sreshtnal statistika v koiato da e opisano che iaponskite vozila ubivat hora zaradi defekti.no sam sreshtnal statistiki i mnogo temi za defektirashtite koshnici na VAG.az sashto karam nemska kola no razbirase ne ot VAG koncerna koito balva ednodnevki no shte ti kaja che sam smenil i niakolko iaponski i sam bil dosta dovolen.ti podoziram che niamash sobstven avtomobil.

    Коментиран от #30

  • 30 user

    0 4 Отговор

    До коментар #29 от "dido":

    Имам...тате каза, че като стана на 30 ще ми подари голфа
  • 31 Alek

    1 1 Отговор
    E to i moito kolelo 3000w uskorqva za 3 sekundi do 100 ama e mnogo opasno i nqma kola v BG koqto da me durpa na 100 metra