Вече осма година братята Сав и Оли Янг работят над проекта си за ултрабърз електромобил. За база използват Volkswagen Beetle от първата генерация. Най-сетне братята Янг успяха да подобрят рекорда за ускорение от 0 до 100 км/ч.
Преди година, по време на надпреварата за екологично чисти автомобили на британското трасе Santa Pod, електромобилът на Оли и Янг Black Current III зае първо място и постави нов рекорд в класа XS, изминавайки четвърт миля за 11.24 секунди.
Тогава той победи всепризната Tesla, а ускорението му до 100 беше равно на три секунди. Братята обаче продължиха да осъвременяват техническата част на колата, като в крайна сметка се стига до монтиране на два електромотора, захранвани от 60 12-волтови акумулатора.
И резултатът от тяхната работа не закъсня. Black Current III постави нов рекорд за ускорение от 0 до 100 км/ч с постижение 1.6 секунди, с каквото не могат да се мерят нито спортни електромобили, нито резачки с двигатели с вътрешно горене.
13 Юни, 2011 11:41 8 870 31
Нов рекорд от 0 до 100 км/ч на ток
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ел.кола
Дошо къде отиде?
Скри се срам го е че някаква електричка победи нисана му.
16:02 08.09.2011
2 Дошо
Коментиран от #4, #8, #15
16:02 08.09.2011
3 ???
Molq te dai o6te 1 komentar. Taka vdiga6 duha na horata sutrin.
16:02 08.09.2011
4 rumpi
До коментар #2 от "Дошо":
ЕХ- ДОШО-ДОШО чети статията от 0-100км само за 1.6сек. явно неможеш да смяташ това е ДВОЙНО ПО БЪРЗО ОТ "ТВОЯ" GTR16:02 08.09.2011
5 Beetle
16:02 08.09.2011
6 Fairing decal of the Japanese character 隼, pe
Хахахаха
Коментиран от #7
16:02 08.09.2011
7 Fairing decal of the Japanese character 隼, pe
До коментар #6 от "Fairing decal of the Japanese character 隼, pe":
100 % са педераси16:02 08.09.2011
8 Дошо
До коментар #2 от "Дошо":
Да ми дават на мене ГТР да ти мина през кухата кратуна да види света, че е празна.Само майка ти ще плаче за тебе.Коментиран от #10
16:02 08.09.2011
9 михаил
16:02 08.09.2011
10 Дошо
До коментар #8 от "Дошо":
Браво имитаторе ставаш все по-добър в това да ме копираш.Пред света няма какво да се доказва, умните хора отдавна знаят кои са най-хубавите коли.Японските естествено, начело с НисанКоментиран от #11, #12
16:02 08.09.2011
11 lexus
До коментар #10 от "Дошо":
dosho kucheto si lae kervana si varvi neka si karam az iaponskata mashinka a tia s darveniata na vag da visia po servizite.16:02 08.09.2011
12 Дошо
До коментар #10 от "Дошо":
Ахахахахаа никога не съм казвал, че Нисан е най-добрата японска марка.Смешен си. Прояви малко творчество.Все едно и също пишеш.Това естествено начело с Нисан е като писаниците на Юзъра за японските автомобили.То бива, бива нищо ново да не ти ражда ама това е достойно за съжаление вече.Коментиран от #21
16:02 08.09.2011
13 Anonymous.
16:02 08.09.2011
14 111
16:02 08.09.2011
15 Боби
До коментар #2 от "Дошо":
Абе , вземи се прегледай !:)) 0-300 за 7сек :))) Това и драгстерите с по 4000 к.с. не го могат :)))Коментиран от #16
16:02 08.09.2011
16 Дошо
До коментар #15 от "Боби":
Абе виж сега, то момчето, че е за преглед е ясно на всички ама ще ти издам една тайна.Драгстерите по 4000к.с го могат 0-300за 7сек даже няма да се очудя ако ги правят и за по-малко.Коментиран от #17
16:02 08.09.2011
17 Боби
До коментар #16 от "Дошо":
Може и да си прав , но те са пригодени единствено и само за това , а нисана .... добър е , но чак пък драгстер :)))))Коментиран от #20
16:02 08.09.2011
18 Боби
Коментиран от #22
16:02 08.09.2011
19 TDI
16:02 08.09.2011
20 Дошо
До коментар #17 от "Боби":
Абе тук има някакво хлапе дето ми пише с ника затова стават такива недоразумения16:02 08.09.2011
21 user
До коментар #12 от "Дошо":
Че аз за японските МПС-та нищо добро не съм писал - защото не го заслужават, ако се случи да направят нещо собствено и качествено, без да крадат и копират от Европейските оригинали - пръв ще ги поздравя, но засега това не се е случвало. Това е истината според мен - и мога да я защитя с факти - защото според мен производители, които изтеглят 30 млн. МПС-та заради дефектни части и заради които убиват стотици хора по света не заслужават добри думи. Не знам - според теб може би заслужават добри думи - явно и за теб живота на хората не значи нищо пред ниската покупна цена ? Е тук се различаваме - вместо да убеждавам, че японските са по-евтини и по-качествени !?! - аз просто работя повече, за да карам истинска Европейска кола - не знам за теб, но живея в Европа и ме интересува Европейската икономика, не японската, която уби океана и замърси околната среда за стотици години напред заради алчната си икономическа некадърност ! Дали не стана прекалено сложно и дълго за жълтите фенове ... А този с твоят ник просто ти се подиграва - защото преди да се появи той ти беше този, който пишеше хвалби за щайгата на нисан ! Затова накратко - поклон пред Европеските автопроизводители, които движат автомобилният прогрес, презрение към жълтите некадърници, които са се лепнали като паразити към Европейските оригинали и не дават нищо смислено на автомобилният свят !Коментиран от #23, #29
16:02 08.09.2011
22 TESLA
До коментар #18 от "Боби":
Чак пък 0,2 съпротивление.Айде увеличи малко.А при скорост до 100 километра съпротивлението не е от голямо значение.Просто са избрали костенурката защото е евтина и като изхвърлиш всичко става доста лека.От костенурката естествено е останала само корубата всичко друго са изхвърлили.Иначе добре показват какво могат електродвигателите.Все пак електродвигателя дава най голяма мощност от единица тегло така че с подходящи батерии може да засрами всяко ДВГ.
16:02 08.09.2011
23 някой
До коментар #21 от "user":
Ей не ти ли омръзна да пишеш глупости в този форум.Къде прочете за стотиците загинали кажи и ние да прочетем.И понеже явно не си чел ето ти един жокер :
VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) is a valvetrain system developed by Honda to improve the volumetric efficiency of a four-stroke internal combustion engine. This system uses two camshaft profiles and electronically selects between the profiles. It was invented by Honda R&D engineer Ikuo Kajitani[1], and was the first system of its kind.
Променливите фази на газоразпределение са ги въвели японците.И какво ще кажеш сега че германците са крали от тях така ли?Има и други неща но седни и си прочети сам .
И между другото германските фирми са върнали доста повече коли от Хонда.Не знам как става така сигурно ти с твоя велик ум ще ни обясниш.
И в статия за електромотори не знам какво търсиш.
16:02 08.09.2011
24 maksito
16:02 08.09.2011
25 МОТОВИЛКОВ
Коментиран от #28
16:02 08.09.2011
26 3
Истината е в електромобилите! Лошо че тия дето много фалиме , независимо от европа , азия или щатите, държат всички патенти за акумулаторните батерии и май скоро това няма да се промени.
1.6 сек 0-100 - сигурно скоро Ф1 че слагат тиранти и че стават електрички :)
16:02 08.09.2011
27 jore
16:02 08.09.2011
28 Петър
До коментар #25 от "МОТОВИЛКОВ":
Пфф, остави, ми ако онова пишещо с чужд ник (Дошо) види видеото ще изпадне в кома :X16:02 08.09.2011
29 dido
До коментар #21 от "user":
mnogo zle ti e misleneto a i mnogo lajesh.neshtastiata s katastrofite sa s apsoliutno vsichki marki avtomobili.nesam sreshtnal statistika v koiato da e opisano che iaponskite vozila ubivat hora zaradi defekti.no sam sreshtnal statistiki i mnogo temi za defektirashtite koshnici na VAG.az sashto karam nemska kola no razbirase ne ot VAG koncerna koito balva ednodnevki no shte ti kaja che sam smenil i niakolko iaponski i sam bil dosta dovolen.ti podoziram che niamash sobstven avtomobil.Коментиран от #30
16:02 08.09.2011
30 user
До коментар #29 от "dido":
Имам...тате каза, че като стана на 30 ще ми подари голфа16:02 08.09.2011
31 Alek
16:02 08.09.2011