8 Юли, 2011 10:48 24 279 158

Отказаха на Audi да патентова марката "TDI"

  • audi-
  • volkswagen-
  • vag-
  • tdi

Европейският съд отхвърли заявлението на Audi за запазване на съкращението TDI като търговска марка. Според съдиите в Люксембург "абревиатурата TDI служи за обозначаване на технически характеристики на двигател, а не е собствено име на отделен мотор на компанията".

Представители на инстанцията са добавили също така, че комбинацията от букви не указва еднозначно конкретен агрегат, а потребителите от своя страна не можели да разпознаят двигателя на автомобил по три букви. Audi ще трабвя да заплати разноските по съдопроизводството.

Абревиатурата TDI означава Turbo Diesel Injection или Turbo Direct Injection. Според правилата в Европейския съюз информация, която просто описва свойствата на дадена стока, не може да се запазва като марка. Въпреки това в много държави от VAG са си издействали патент върху прочутатата абревиатура.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 господина

    46 39 Отговор
    според мен TDI означава "Turbo Diesel Intercooler", а не "Turbo diesel Injection"! хаха ТОВА Е МОЕ МНЕНИЕ :D
  • 2 Миро

    32 12 Отговор
    Според теб може да е така,но според завода не е.Точно инжекцион ,а не интеркулер си е.

    Коментиран от #13, #18

  • 3 господина

    25 9 Отговор
    интересно ми е като е "injection" какво представлява, защото аз знам само един начин за впръскване на нафтата в цилиндрите и то е през дюзи които са си своеобразен инжекцион за дизела!!!
  • 4 anti vag

    47 24 Отговор
    VAG ot vsikade gi naritvat
  • 5 Дошо

    71 17 Отговор
    Ахахаха кеф, кеф, кеф
  • 6 TDS

    32 18 Отговор
    Ако е за сефте да ги наритат да, ама то постоянно да те ритат, и пак да лаеш че си много добра компания хахахахаха ..
  • 7 wikipedia-ta

    24 4 Отговор
    http://bg.wikipedia.org/wiki/Turbocharged_Direct_Injection

    Някои хора смятат, че означението TDI означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно. За съответното се използва абревиатурата TDi.

    Коментиран от #16

  • 8 audi quattro THE BEST

    4 17 Отговор
    awe triq bukluci kvo iskat ot audi kvo kat go pi6e ot zad na si4ki koli po pi6e da im eba maikata te ne 4e mn 6te se trognat audi
  • 9 Жоро

    26 9 Отговор
    А TDI не е ли на VW
  • 10 xx

    20 17 Отговор
    Joro VW darji audi,skoda,seat i o6te mnogo dr marki i to vse golemi ;]

    Коментиран от #11

  • 11 Дошо

    101 19 Отговор

    До коментар #10 от "xx":

    Количеството не значи задължително качество
  • 12 BMW

    28 16 Отговор
    Сега и да им забранят да правят коли и всичко си идва на място.
  • 13 TEXAS

    18 7 Отговор

    До коментар #2 от "Миро":

    Мирооо, миро, кой завод бе бате. Когато имаше TDI още не знаеха че ще измислят инжекцион за дизела БЕ моето момче
  • 14 комплексар

    8 4 Отговор
    добре че никой не те пита
  • 15 bobb

    8 4 Отговор
    Вместо да гадаете - прочетете малко по темата :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharged_Direct_Injection
  • 16 TEXAS

    19 0 Отговор

    До коментар #7 от "wikipedia-ta":

    Бате виж и ти коментар №13. На теб също ще ти е полезно да почетеш повече по въпроса за TDI с РАЗЛИЧНИ ЦВЕТОВЕ НА БУКВИТЕ. После отиди при някой механк ( ВИЖДАМ ЧЕ САМ ЩЕ ТИ Е НЕВЪЗМОЖНО ДА СЕ СПРАВИШ ) да ти обясниза за впръскването на горивото в различните двигатели, да ти покаже какво е дюза , бренер , горивна камера, бутало, ГНП. И когато се подготвиш заповядай да си изкажеш мнението
  • 17 TEXAS

    10 4 Отговор
    Ти пък виж коментар №16 И ПРЕДАЙ НА ТАТЪК,ЧЕ НЕ МОГА ДА УЧА ВСИЧКИ.
  • 18 ?

    11 5 Отговор

    До коментар #2 от "Миро":

    male male kolko neuki hora ima
  • 19 D4D

    21 8 Отговор
    abe to smotora na audi 2.5 TDI tia ot vag se zakopaha.po dobre da zamalchat che motorite im sa otvrat
  • 20 Дизел-маниак

    35 5 Отговор
    Една марка дето откри топлата вода (комън рейл) 2007година не ми я хвали и това е технология, която се слага в Алфа Ромео от 97г. TDI да си го запазят като патент за двигатели с течове на масло, изядени разпр. валове, скъсани ремъци и пукнати глави - боклуци.

    Коментиран от #22

  • 21 Das Auto

    7 27 Отговор
    Карайте си жабарските бракми!

    Коментиран от #23

  • 22 anti vag

    30 9 Отговор

    До коментар #20 от "Дизел-маниак":

    mnogo si prav TDI e bokluk
  • 23 big

    23 11 Отговор

    До коментар #21 от "Das Auto":

    a pa VAG poneje praviat strashni koli.kachestvoto na tiahnata produkcia e mnogo zle.
  • 24 Душегуба (2.5 TDI - 150 коня)

    28 6 Отговор
    Време е за нови разпределителни валове, (чтрак-чтрак-чтрак-чтрак) абе не ви ли мирише на нафта? Ужас... Нещо тече нафтовата помпа, абе пуши черно, защо така...
    VAG-.на лежи на стара слава - супер трошливи, но за сметка на това скъпи :) :) :)

    Коментиран от #26

  • 25 THUNDERBID

    4 9 Отговор
    Моля ви се кажете ми кое е лошото на VAG, и сега не ми обяснявайте ,че са трошки и ,че се правят от некачествени материали.Опровергайте се защо те са така пратете ми видео да видя.
    П.С.Не защитавам VAG аз съм тийнейджър разбирам от коли но не до такава степен като вас.Не чета информация от интернет за марките и техните параметри просто искам отговор. Защо VAG не струват.

    Коментиран от #27

  • 26 Дошо

    14 6 Отговор

    До коментар #24 от "Душегуба (2.5 TDI - 150 коня)":

    Те целите им коли са душегуби не само двигателите.
  • 27 Дошо

    13 4 Отговор

    До коментар #25 от "THUNDERBID":

    Ами ако това , че са трошки за теб не е довод то незнам какво може да ти се обясни.Ако не искаш да приемеш, че мотор, скоростна кутия, дебитомер,турбини, хидравлична с-ма, в някои модели и спирачната с-ма са трошляци то тогава незнам какво искаш да ти се отговори.

    Коментиран от #29

  • 28 красио

    12 10 Отговор
    Абе струват, ама да ги нямаше ХОНДА ,МАЗДА и НИСАН.
  • 29 THUNDERBID

    4 14 Отговор

    До коментар #27 от "Дошо":

    Баща ми има VW passat та откакто сме го купили е сменил само амортисьори 2 задни лагера а от купуването са му минали 10 години.(също пасата е бензин не е дизел ама аз мисля че говорим за всичките им коли )

    Коментиран от #31

  • 30 Brigo

    16 6 Отговор
    Gospoda az ne sum fen na audi nito na VW,SEAT ili SKODA,no tuk 6te spodelq edna informaciq ot "Уикипедия"
    TDI е съкращение от turbocharged direct injection. Това съкращение се използва от концерна Фолксваген за означаване на турбодизеловите двигатели с директно впръскване на автомобилите от марките Volkswagen, Audi, Škoda и SEAT.Някои хора смятат, че означението TDI означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно. За съответното се използва абревиатурата TDi.
    I kato 4ovek ,koito ot 20 godini se interesuva ot avtomobilniq svqt a 10 sobstvenik na avtoserviz 6te spodelq i 4ast ot moite znaniq po temata.
    Turbocharged Direct Injection (TDI)e marketingov termin otnasq6t se za turbodizelovite dvigateli s direktno vpruskvane proizvedeni ot Volkswagen group,Kato purviqt takuv dvigatel v sveta be6e postaven v "AUDI 100" prez 1989 godina. Az li4no imah udovolstvieto da pritejavam takuv predi 15 godini i smelo moga da zaqvq 4e na putq ni6to ne moje6e da me bie po uskorenie,poddurjane na maksimalna skorost i konsumaciq na gorivo.
    Tai kato Audi ili Volkswagen group sa razrabotili purviqt turbodiselov dvigatel s direktno vpruskvane i te sa go krustili taka to te imat pulnoto pravo da polu4at patent vurhu nego i kakto naprimer prostotiqta nare4ena twin spark ne se izpolzva ot nikoi drug proizvoditel i si e zapazena marka na Alfa Romeo taka i Audi ima pravo na zapazena marka vurhu edna zna4ima za avtomobilnata industriq v svetoven ma6tab razrabotka kato TDI-to,za6toto vsi4ki marki avtomobili dori i Alfata sa kopirali tehnite turbodiseli ot tozi na Audi. Tehnologiqta e izmislena edin put i ottuk natatuk samo se podobrqva.

    Коментиран от #137

  • 31 Душегуба (2.5 TDI - 150 коня)

    17 5 Отговор

    До коментар #29 от "THUNDERBID":

    Ти говориш за СТАРИТЕ. Те са добри, но остаряха.
    Аз казвам (и се доказва на практика, сред моите колеги и приятели, ежедневно), че новите след 98-ма да кажем са боклуци, постояно, ама постоянно нещо се разваля и за всеки ремонт се плаща скъпо и прескъпо. За това казвам, че на новите VAG-ини им остана само старата слава (но скоро и това ще спре).
    Разбирам да бяха качествени като старите, но те се чупят като за световно и постоянно грешки на екрана и сервизен режим, модули на вратите, носачи и не знам си какво си.

    Коментиран от #32, #35

  • 32 THUNDERBID

    15 0 Отговор

    До коментар #31 от "Душегуба (2.5 TDI - 150 коня)":

    Еми сега за новите незнам но мерси ,че ми го каза като нормален човек без да ме псуваш и да ми се нахвърляш.

    Коментиран от #58

  • 33 hienata - До коментар [#27] от THUNDERBID

    9 3 Отговор
    Не си ги слагай на сърцето маабетите на някои от каръците.Кола и жена (особено втора употреба :)) си е до късмет,котка в чувал така да се каже.Дошо е хванал черната,а имам познати с Пасати набори на неговото Ауди които само карат,ама карат здраво и нямат сериозни проблеми (ремонти и диагностики под 100лв)
    Поправете ме ако бъркам,но VW не патентоваха ли GTI абревиатурата. Спомням си,че имаше опити и за това ,но какво стана не зная. Остава Рено да патентова Cdi и какво ще стане с останалите???Абе луда работа е това.

    Коментиран от #34

  • 34 THUNDERBID

    11 2 Отговор

    До коментар #33 от "hienata - До коментар [#27] от THUNDERBID":

    Да човек прав си зависи каква уцелиш.Имам познати които карат аудита и пасати и то от 1999-2002 и не са пипнали нищо а има такиа дето плащат за сяка дупка. Е то си е до усета на човека и късмета му.
  • 35 Brigo

    16 6 Отговор

    До коментар #31 от "Душегуба (2.5 TDI - 150 коня)":

    A na Alfadjiqta ot komentar nomer 20 moga da mu kaja,4e neznam toi dali e vijdal te4ove na maslo izqdeni razpredelitelni valove skusani remuci i pro4ie v audi,no az sum smenql s4upen kolqnov i razpredelitelni valove v Alfa Romeo JTD bez da e gubila maslo i da e bila izmu4vana po kakuvto i da e na4in za6toto sobstvenika i e na 55 godini i q kara po-bavno ot baba mi,osven tova sum smenql 3 pati skorostna kutiq na Alfa 156 2,0 twin spark zaradi prusnat deferencial s dupka v korpusa na skorostnata kutiq,koeto nikoga nqma da vidi6 v Audi ili VW kakvito i izrot6tini da pravi6 s tqh.
    I osven tova 6te obqsnq 4e te4ovete na maslo pri koito i da e dvigatel se otstranqvat na vreme za6toto te sa pri4inata za izqdenite valove kogato namalee nivoto na masloto,spukanite glavi puk se polu4avat ot pregrqvane a za skusanite remuci - ami da kusat se kato ne se smenqt na vreme.
    A na kolegata ot 31-vi komentar - ami kato si kupuvame koli po na 350 - 400000km ot bg djambazi koito im vru6tat kilometrajite taka 6te e toi jivota na kolata ve4e otdavna si e oti6ul.
    Estestveno 4e sled 98 godina kolite se pravqt taka 4e da se 4upqt sled opredeleni km za da mogat da te nakarat da si kupuva6 4asti ili da si kupi6 nova kola,no tova ne se otnasq samo za avtomobilite ot VW Group a tova e svetovna politika v dne6no vreme,nikoi nqma izgoda ot tova ta napravi ve4nata kola za6toto posle 6te trqbva da falirat i da zatvorqt fabriki za miliqrdi q prebroi kolko marki avtomobili ima v sveta koito bulvata koli vseki den ako vseki si kupi kola koqto ne se 4upi???

    Коментиран от #37

  • 36 :)

    7 16 Отговор
    Tezi koito govorqt sreshtu VAG i TDI , qvno ne sa gledali 24 chasa na Lio Man.(sorry za latinicata)
  • 37 TDI

    11 7 Отговор

    До коментар #35 от "Brigo":

    Поздравления,един от малкото добри коментари тук.Иначе мн добре им го каза на разбирачите, автоджамбазите ги взимат на по 300 000 и отгоре врътват ги на 150 000 и аиде даваи тука на българина да си мисли ,че кара кола.Една кола стане ли на 300 -400 хиляди какво може да се очаква освен проблеми,а на колегата с алфата мога да му кажа да погледне колко струва една алфа и колко струва един Фолксваген от една и съща година сам да си прави изводите

    Коментиран от #40

  • 38 Димитър

    13 2 Отговор
    Знам, че тук има много хора които разбират от коли и с риск ще кажа, че винаги съм си мислел, че TDI означава "турбо дизел интерколер" ...
  • 39 Ra22b

    10 0 Отговор
    Аре направо Субару да направят модел BoxeDiesel, Хонда- VTE-C, както каза колегата по-долу Рено да патентоват Cdi икакво излиза, никоя друга компатния да не прави боксеров дизелак или пък да ползва валове като на Хонда и т.н.
  • 40 200 kompressor

    10 8 Отговор

    До коментар #37 от "TDI":

    mi az pak imam nabliudenia za A6 kopuvano novo prez dalechnata 2000g 2.5 tdi i na 80000km stroshi kubilici.v serviza kazaha che tdi e bokluk i sam sklonen da viarvam che e taka zashtoto kato go prodadoh momcheto sled oshte 30000km demek kolata e stanala 110000km momcheto smeni debitomer i turbo.a i se oplakvashe che skorostite ne vkliuchvat korektno.kolata e avtomatik tip tronik.veche 5 godini karam mercedes benz E 200 kompressor i kolata e na 168000km i niamam iadove.VAG sa mnogo zle.za nishto ne stavat

    Коментиран от #41

  • 41 TDI

    15 4 Отговор

    До коментар #40 от "200 kompressor":

    Syglasen sym 4e 2.5 litroviq nee spolu4liv ,tova vseki go znae tezi audita kato biv6eto ti varvqt po 6-7 bona koeto za tozi klas kola e naistina sme6no oba4e 1.9 TDI e ne6to razli4no i dokazalo se prez godinite ,mn dobra dinamika i strahotni niski razhodi.

    Коментиран от #53

  • 42 Независим

    20 5 Отговор
    Точно защото ВАГ групата са много зле затова са най-масовите автомобили.И като че ли Мерцедес нямат "проблемни двигатели"-Примерно 220ЦДИ нямат проблем с електрониката или БМВ-с турбото или Пежо с загряването или и други и други...Нормално е такива "милионерчета" да имат куп проблеми.Иди купи nowa от магазина и тогава коментирай кое е буклук и кое не!!!

    Коментиран от #54, #63

  • 43 THUNDERBID

    10 2 Отговор
    Аз си мисля че всичко идва от цилиндрите на 2,5 V6 TDI 4цилиндровия с 1,9 литра двигател няма проблеми. Поне не такива.
  • 44 deutsche autos

    13 8 Отговор
    Нормално е да има проблеми с всички коли, като карате 20-годишни. Японските коли се карали много пък немските не. Ами естествено, като японските са по 30-40-50 хиляди лева, а немските по 100-200, нормално е японските да са по- карани. Аз лично съм привърженик на немските коли.
  • 45 G777

    7 6 Отговор
    1.9 TDI DA IMA TURBO I E DIESEL I IMA DOPULNITELNO OXLAJDANE,SI E MN PRILICHEN AGREGAT PRIMERNO NA CUPRA E 160 KONQ DAVA RAZXOD OKOLO 5-6 I DO 200 000 KM NQMA SERIOZNI PROBLEMI PRI 90% OT BROIKITE,EVTIN ZA PODRUJKA I DOSTUPEN NZ KAKVO NE STE DOVOLNI
  • 46 Ra22b

    16 16 Отговор
    Аз пък смея да твърдя, че японските са много по-надеждни от немските, дори и 20 годишните. От немските признавам само БМВ, хората наистина си заслужават името. Но японките винаги са пред всичко :) . Особено когато става дума за здравина на двигател, твърдо заставам зад концерна Субару ...
    А за френските щайги - Je n'ai pas des mots ... По-добре да карам GreatWall произведен в БГ и дръжката за вратата да ми остава в ръката отколкото да карам френска кошница !

    Коментиран от #48, #50, #59

  • 47 GWM

    7 4 Отговор
    Ако караш GWM няма да ти остава дръжката и няма да скърца колкото френските коли
  • 48 Петър

    9 8 Отговор

    До коментар #46 от "Ra22b":

    Приятелю, карай си GreatWall произведен в България, само че като влезнеш след това във френска 'кошница' да не стане, че не искаш да излезнеш. Не знам кога си се возил във френска кола, но новите са далеч от 'кошници'. С този над теб- GWM си се радвайте на нескърцащите китайски коли, аз ще си карам френската да ми скърца. Пък и нали знаеш какво значи 'Направо скърца!' ;)
  • 49 keopss

    6 8 Отговор
    TDI...vsa6tnost e na FIAT maystore..kakto i COMON R,e izmislen ot ALFA posle kupen ot BOSCH
  • 50 niki

    2 2 Отговор

    До коментар #46 от "Ra22b":

    ti si bil mnogo umen of4ar wsi4ki ako byaha kato s twoya akal na karu4kite kolelata o6te 6tyaha da badat kwadrtni of4arin
  • 51 анти ваг

    13 6 Отговор
    Имал съм сеат и VW 7 години разлика в датата на производство, и все същите дефекти ..
  • 52 C5 HDI

    15 10 Отговор
    TDI означава Турбо Дойч Излагейшън...

    Коментиран от #57

  • 53 200 kompressor

    1 3 Отговор

    До коментар #41 от "TDI":

    veroiatno si prav az komentiram avtomobila koito sam ima l motora beshe ujasen.vse pak benza si e benz i az nebih go zamenil za kola ot vag
  • 54 nemskoto si e nemsko

    4 2 Отговор

    До коментар #42 от "Независим":

    i kakvi problemi ima 220cdi i dizela na bmw che nie imame edna e klasa toia motor i edno bme 525d i veche sa na po 250000km na bavareca sme smenili dva tampona na motora i razni drebolii po ukachvaneto a po benza niakolko uplatnitelia na diuzite i tolkoz.
  • 55 s55

    8 2 Отговор
    abe benzina si e istinata.golemiat benzinov motor e zdrav i pargav.dizelite varviat ama ako se stroshat ti kasat djoba.a i zvuka i mirizmata na dizela me drazni.opitah da svikna s dizel i nemi pasna i sled godina go zamenih za benzin i choveka s koito napravih bartera beshe uchuden ama az si haresvam benzinovi motoretki.
  • 56 anti vag

    8 7 Отговор
    VAG e palen kenef
  • 57 PEUGEOT 607

    9 8 Отговор

    До коментар #52 от "C5 HDI":

    kolega HDI e v pati po dobar motor ot TDI.po bezproblemen i po tih.
  • 58 W203

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "THUNDERBID":

    e kolega koi te psuva .az nesam vidial neshto takova.prosto se komentira i niakoi se paliat malko poveche
  • 59 user

    8 9 Отговор

    До коментар #46 от "Ra22b":

    Ха ха - не забравяй да посетиш сервиза с японското си "надеждно" МПС - над 30 млн. дефектни МПС-та изтеглени за 2 години, стотици жертви по пътищата заради тези дефекти, стотици милиони глоби заради немарливостта им и все пак се намират индивиди, които да твърдят, че били "надеждни" !

    Коментиран от #61, #77

  • 60 пепи

    10 2 Отговор
    абе аре стига с тия простотии тди било боклук кое е боклук 1,9 в всичките му разновидности ли 2,7 ли,3,0 ли,4,2 ли 2,5редовия 5цилиндров има два проблемни 2,5в6 и 2,0 същата работа работа и с окачването понеже в периода 1995-2001 беше гола вода и значи всичко преди и след този период е боклук,за бензиновите мотори въобще няма да говорим и там имаше едни дебитомери в определен момент и това е, сега само ви моля не почвайте да ми отговаряте ама карах това и ми се счупи това,за производствени дефекти може да се говори когато от 200коли 150дадат еднакъф дефект
  • 61 Ra22b

    8 5 Отговор

    До коментар #59 от "user":

    Искаш да кажеш, че катастрофите стават само с японски автомобили, така ли ? Умните хора карат японски, защото японците са се доказали в производството си с качество и здравина ! Не знам дали си притежавал някога японски явтомобил колега, но това което мислиш за тях е грешно.

    Коментиран от #66

  • 62 BMW и MB

    5 13 Отговор
    Кожи ми ако обичаш за проблемите на MERCEDES и BMW, че аз и приятелите ми караме само тези две марки пък не сме чули за проблеми. Карам тука едни BMW-та, късам ви шортите на вас независимите с разни АУДИТА където и да ви хвана и тези баварски "боклуци" нещат да се трошат. Кожи та и ние да се посмеем малко. Само не пиши за японските карикатури че не се занимавам с отпадъци, за тях си има "НАДИН". И не се пиши НЕЗАВИСИМ, защото явно си много ЗАВИСИМ, от финансова гледна точка.

    Коментиран от #76

  • 63 BMW и MB

    5 10 Отговор

    До коментар #42 от "Независим":

    Кожи ми ако обичаш за проблемите на MERCEDES и BMW, че аз и приятелите ми караме само тези две марки пък не сме чули за проблеми. Карам тука едни BMW-та, късам ви шортите на вас независимите с разни АУДИТА където и да ви хвана и тези баварски "боклуци" нещат да се трошат. Кожи та и ние да се посмеем малко. Само не пиши за японските карикатури че не се занимавам с отпадъци, за тях си има "НАДИН". И не се пиши НЕЗАВИСИМ, защото явно си много ЗАВИСИМ, от финансова гледна точка.
  • 64 До Brigo

    8 3 Отговор
    Сещам се за поне два модела , съответно-два двигателя , предхождащи хронологично TDI на VW/AUDI - FIAT CROMA 1.9TD(турбодизел с ДИРЕКТНО впръскване и интеркулер) , и ROVER MONTEGO - с дизел PERKINS (a това е версията на недолюбваното MAESTRO , но седан/комби)- двете излязиха с няколко месеца разлика през далечната 1988.Но тъй като и тогава , и сега финансовата мощ на VW/AUDI превъзхожда с много и двете фирми , то просто VW хвърли много повече пари в популяризирането на турбодизелите с директно впръскване и интеркулер.Затова сега на всеки в главата му е , че първите такива двигатели са от VW/AUDI.Давам аналогичен пример от друг бранш-сега всеки свързва Whirlpool със Sixt sense.А сеща ли се сега някой за рекламите на PHILIPS преди почти 20 години(те тогава правеха и перални...)-точно те патентоваха тази технология , но после си продадоха производството на бяла техника именно на Whirlpool.
    Кой помни сега откривателя на технологията?
    Когато VW/AUDI гръмко оповестяваха как видите ли пускали мотори с помпи-дюзи ЗА ПЪРВИ ПЪТ В СВЕТА , LAND ROVER вече продаваше джипове със TD5 мотор , също с помпи дюзи.И последна анлогия-това , че Procter&gamble трошат най-много пари за реклама , не означава , че техните прахове и препарати са най-добрите.Те са просто най-рекламираните...
    Иначе нищо против продуктите и технологиите на всяка изброена по-горе фирма-аз също ги ползвам.
  • 65 Спас

    12 3 Отговор
    Неслучайно първите помпи-дюзи 2,0TDI вървят по-евтино от по-стария 1,9TDI, просто са много големи боклуци. А че сложиха комънрейли 100години след всички, това не е новина аз съм виждал лагер, който се слага на VW/AUDI от 78 до 94година, повече няма какво да говорим за прогрес . .
  • 66 ЗАТОВА

    5 3 Отговор

    До коментар #61 от "Ra22b":

    Сега ще ти кажа защо циганите карат AUDI, BMW и MB:
    Карат защото имат повече пари от теб и другите умници с еднодневките.
    Ще ти кажа и защо ти караш японска имитация на автомобил:
    Ти караш боклук защото нямаш пари за истинска кола.
    Ако нещо друго не ти е ясно ПИТАЙ !

    Коментиран от #68

  • 67 tir

    17 6 Отговор
    vw-grup dizel 1.9vechnia motor
  • 68 Night Rider

    2 1 Отговор

    До коментар #66 от "ЗАТОВА":

    То пък щото много пари ти трябват да караш дърта ЦЕ-класа, Е36 или А4, така че драги ми циганино притежаващ една от 3-те коруби, не си мисли, че които кара нискобюджетен кош от преди 20 години на МБ, БМВ или АУДИ е особенно богат... ;) А сега драги ми циганино пали 316-ката на газ и отлитай, че да не те правим на сапун ;)
  • 69 Injector

    6 10 Отговор
    Джурналистчето, което е струпало статийката би трябвало да знае, че I в TDI не е за injection, а за intercooler.

    Най-се нервим Незнайко да ни учи!

    Коментиран от #70

  • 70 !!!!!

    2 4 Отговор

    До коментар #69 от "Injector":

    Преди да обиждаш и да пишеш глупости виж това: http://bg.wikipedia.org/wiki/Turbocharged_Direct_Injection

    Някои хора смятат, че означението TDI означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно. За съответното се използва абревиатурата TDi

    Така че незнайкото май си ти))))
    Без лоши чувства и по-спокойно

    Коментиран от #71

  • 71 Anonymous.

    2 2 Отговор

    До коментар #70 от "!!!!!":

    Хайде сега и ти бягай да четеш коментар №16 и като се подготвиш заповядай пак.
  • 72 veli

    25 2 Отговор
    Здравейте на всички !Не претендирам за страхотни познания в абриавитурите,но искам да ви уточня някои неща.
    ВСЕКИ ДИЗЕЛОВ ДВГ Е ИНЖЕКЦИОН!ЩО Е ТО ИНЖЕКЦИОН?-ТОВА Е ПРИНУДИТЕЛНО ВКАРВАНЕ НА ГОРИВОТО В СМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР ИЛИ ГОРИВНАТА КАМЕРА НА ДВГ.КОГАТО ГОРИВОТО ПОСТЪПВА ЧРЕЗ ЗАСМУКВАНЕ ЧРЕЗ ПОСТЪПВАЩИЯ ВЪЗДУХ,МОЖЕМ ДА ГОВОРИМ ЗА КАРБУРАТОРИ(ОСН.ПРИНЦИП).
    СЪВРЕМЕННИЯ ДИЗЕЛОВ ДВГ СЕ ИЗПОЛЗВАТ ДВА ВИДА НА ГОРИВНОТО ВПРЪСКВАНЕ
    1ПРЕДКАМЕРНО ВПРЪСКВАНЕ(НАЧАЛОТО НА ГОРЕНЕТО СЕ ИЗПЪЛНЯВА В ЦИЛИНДРОВАТА ГЛАВА,КЪДЕТО ПРЕГРАДА КЪМ ГЛАВНАТА ГОРИВНА КАМЕРА Е Т.Н БРЕНЕР
    2 ДИРЕКТНО ВПР.,КЪДЕТО РОЛЯТА НА ПРЕДКАМЕРА ИЗПЪЛНЯВА СЛОЖЕН ГЕОМЕТРИЧЕН ОТВОР В БУТАЛОТО.
    ПО КЛАСИФИКАЦИЯ НА ГОРИВНАТА СИСТЕМА
    1ГНП С НАПЪЛНО МЕХАНИЧНО УПРАВЛЕНИЕ
    2ГНП С ЧАСТИЧНО ЕЛ. УПРАВЛЕНИЕ (АВАНС ДА РЕЧЕМ)
    3ГНП С ПЪЛНО ЕЛ УПР.(АВАНС,ЦИКЛОВА ПОРЦИЯ ГОРИВО,ПР.ХОД,ПРИНУДИТЕЛЕН ПР.ХОД И Т.Н)
    4КОМЪН РЕЙЛ-ДА НЕ ВПУСКАМ В ОБЯСНЕНИЯ НА ЦЯЛАТА СИСТЕМА,НО ЗА ТЕЗИ КОИТО ЗНАЯТ КАК РАБОТИ БЕНЗ.ИНЖ.СИС.,К.Р. Е АНАЛОГИЧНА + ПОМПА ЗА ВИСОКО НАЛЯГАНЕ.
    5ПОМПА ДюЗА-АНАЛОГ НА К.Р. С ТАЗИ РАЗЛИКА ЧЕ НЯМА ОБЩА ПОМПА ЗА ВИСОКО НАЛЯГАНЕ ,А ВСЯКА ДюЗА СЕ ЯВЯВА ПОМПА ,КОЯТО ПОЛУЧАВА СВОЕТО ДВИЖЕНИЕ(ВЪЗВРАТНО ПОСТЪПАТЕЛНО)ОТ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ.
    НАДЯВАМ СЕ ЧЕ СЪМ ВИ БИЛ ПОЛЕЗЕН,МАКАР ЧЕ ВРЕМЕТО МИ Е СИЛНО ОГРАНИЧЕНО В МОМЕНТА!

    Коментиран от #73, #91

  • 73 пепи

    5 0 Отговор

    До коментар #72 от "veli":

    евала бе пич
  • 74 dankata

    5 3 Отговор
    Някой може ли да ми каже за какво служи бутона AUTO H на скоростната кутия на бмв 5 серия ф10?Мерси предварително!
  • 75 520 zender

    3 8 Отговор
    Карайте си тди-тата и не забравяйте че са комай по надеждни от комън-реила.Аз като продам всичко от моето 520 пак това ще си купя на първо време но няма да е тди..
  • 76 W203

    4 5 Отговор

    До коментар #62 от "BMW и MB":

    mnogo si prav
  • 77 anti vag

    11 12 Отговор

    До коментар #59 от "user":

    audi e nai golemiat bokluk
  • 78 520 zender

    14 1 Отговор
    ха ха -не важно каква кола караш-ами дали ти стиска да я караш-тоест можеш ли да й поемеш разходите...
  • 79 Бони

    9 6 Отговор
    1.9 110к.с. AFN.. това е мотора.
  • 80 тир

    0 0 Отговор
    които карат ауди са луди
  • 81 tir

    1 6 Отговор
    koito karat japanka sa skranzi kolata e kato jenata iska da ia obgrijvash da i kupuvash razni raboti
  • 82 520 zender

    2 2 Отговор
    Бони-моляяяя,моляяяя-110кс е върхът -да бе повярвах ти-а за по голяма мощност и въртящ момент чувал ли си

    Коментиран от #83

  • 83 the mask

    5 0 Отговор

    До коментар #82 от "520 zender":

    А ти чувал ли си, че има двигатели с по-голям обем от 2000 куб.см? Ако не бях чел 100-тина поста относно мощността на 520 Зендер и как лесно изпреварвал Дачия Дъстър бих си замълчал!
  • 84 520 zender

    5 2 Отговор
    the mask-нямам вече кола-в момента карам на мой приятел s класа -320кс -за продан е-8000лв w140-тоест имам предвид и по-големи кубатури но като събера пари ще говоря-не говоря без покритие- не съм на 16 18 20 или 25 години..
  • 85 фен

    8 4 Отговор
    До 77 anti vag.Колега не трябва да се бъзикаме с AUDI,повярвaи ми има защо.Аз карам с 140км/h,FORD FUSION CDTI ,а Q7 TDI се движи с 240км/h.Нека да уважим големите MERCEDES,BMW и AUDI,а с какъв двигател са те това няма никакво значение за нас!
  • 86 opel

    6 1 Отговор
    tdi golemi bokluci
  • 87 НЕН4О

    6 0 Отговор
    аудито са наи проблемните автомобили,преди месец се отарвах от моето а6 2001 г,е тази кола бе6е тди 2,5 в6 ,е такув боклук нчма нчма не6то което да не е сменено по него,много проблемен мотор е 2,5 да знаета
  • 88 520 zender

    5 2 Отговор
    АУДИ не е БМВ -двигателите не са толкова надеждни..the mask-аз коли със много кубици съм карал макар да не са ми на сметка ами ти..

    Коментиран от #141

  • 89 TEXAS

    4 1 Отговор
    Недей да скромничиш, познанията ти за механиката на дизеловият двигател са на едно доста високо ниво за ЗЪБОЛЕКАР.Сега ако ги съчетаеш с познания за електрониката и историята за много кратко време ще си готов на 100% пълноценно да се включиш в темата.
    ПОДСКАЗВАНЕ: ДЮЗА и ИНЖЕКТОР са различни неща. Намери разликата във функцията и устройство им.
    А минуса е от мен. КЪСМЕТ.

    Коментиран от #100

  • 90 TEXAS

    6 1 Отговор
    Недей да скромничиш, познанията ти за механиката на дизеловият двигател са на едно доста високо ниво за ЗЪБОЛЕКАР.Сега ако наблегнеш на електрониката и историята за много кратко време ще си готов на 100% пълноценно да се включиш в темата.
    ПОДСКАЗВАНЕ: ДЮЗА и ИНЖЕКТОР са различни неща. Намери разликата във функцията и устройство им.
    А минуса е от мен. КЪСМЕТ.

    Коментиран от #134

  • 91 TEXAS

    4 1 Отговор

    До коментар #72 от "veli":

    ТЕЗИ ДВАТА КОМЕНТАРА ОТ ДОЛУ СА ЗА ТЕБ.
  • 92 520 zender

    5 1 Отговор
    TEXAS-Какъв минус те гони и къде да го търся евентуално -даже не си струва-като имаш да кажеш нещо-ми кажи го мен....

    Коментиран от #94

  • 93 TDI

    7 0 Отговор
    Мислех да патентовам HDI, но и на мен ми отказаха. :):):):) Даги ...от Audi...папагали големи.
  • 94 TEXAS

    0 2 Отговор

    До коментар #92 от "520 zender":

    Къде надигаш глава пък ти бе? Я си седи долу в тинята, виж колко ти е хубаво там.
  • 95 520 zender

    2 0 Отговор
    TEXAS-В тиняга ми е супер-изплувал съм и пак ще го направя-като си отворен възможно ли е да се срещнем -там ще се види кой кум кой сват и кой на булката брат...
  • 96 anti vag

    2 2 Отговор
    eh kak mi haresva audi, a niamam pari za nego. tolkova me e iad za tova i za tova go pluia i psuvam kato hamalin. kakto vijdate pisha s dosta nikove, ama ne mi obrushtaite mnogo vnimanie.

    Коментиран от #99

  • 97 SEAT

    8 3 Отговор
    Здравейте,
    няма да се правя на професорче като повечето, няма да взимам и страна на никой ! Просто ще дам 1 съвет на всички момчета тук, за мен истината е БЕНЗИН, аз лично имам сеат 115 коня GT 2.0 и мога да кажа че съм доста доволен. Има дооооста повече + -ове от дизелчетата ( нямам нищо против тях ) , но които се самоуважава като мъж бензинче си е истината. Моито двигателче немога, ама немога да се оплача от него доооста е бърз зависи от тежеста на кракът ми ( шегичка ), но действително е бързичък вади добър звук доста също и разхода е добър зависи от карането и така ... Съветът ми е взимаите си бензинов двигател защотото повечето са здравички доста и не правят проблеми , пъргавички са и всичко просто е наред .. Това е от мен ..
  • 98 520 zender

    7 2 Отговор
    TEXAS-Карам ес класа която не е моя-сребриста с двуцевка-ще те чакам на орлов мост утре мужду 8 и10 часа-хайде ела-чудно ми е да видя какво се крие зад TEXAS-Можеби някой тиинеиджър.....

    Коментиран от #101, #139

  • 99 anti vag

    3 9 Отговор

    До коментар #96 от "anti vag":

    pich kato polzvash nukat mi za keleshki nomera mi zatvardiavash mnenieto za fenovete na VAG.a otnosno vaprosniat neshtasten koncern shte ti kaja che sam mnogo shtastliv ot fakta che se otarvah ot edna A4ka koiato se trosheshe kato luda.vag nikoga poveche a ti kato si barovec si kupi kola a ne troshliak ot vag.probvai s benz ili bmw a moje i lexus tova sa marki ane aydi nai trosheshtiat se kenef

    Коментиран от #102

  • 100 ?

    3 1 Отговор

    До коментар #89 от "TEXAS":

    kakvo se duesh be p...a
  • 101 E500 W124

    3 10 Отговор

    До коментар #98 от "520 zender":

    vzel si makar i ne tvoia mai dobra kolica
  • 102 W203

    10 2 Отговор

    До коментар #99 от "anti vag":

    niamam audi vse oshte.haresvah mnogo benz i bmw osobenno 740D i W203 ama ot takiva kato teb,koito pishat postoianno s ralichni nikove i obijdat horata tuk,napravo da mu otshte na chovek ot tiah.a vij lexus ti e drgia nik ot mnogoto.vseki put kudeo se poiaviat niakoi ot tezi nikove,zapochvat obidi,posle se obsipvat s minusi i nakraia se iztrivat,susvsem zaslujeno razbira se.

    Коментиран от #103, #104, #107

  • 103 anti vag

    1 2 Отговор

    До коментар #102 от "W203":

    ti priatelio shto nesi go fuknesh otzad.ebati geia toi pishe s chujdi nikove a govori na men.limonada

    Коментиран от #109

  • 104 anti vag

    1 4 Отговор

    До коментар #102 от "W203":

    tova che nasiram nai skapanata marka aldi produkt na nai neshtasniat koncern VAG te kara dase chuvstvash zle i te izbiva na ludost.lekuvai se
  • 105 anti vag

    5 5 Отговор
    vag =zaz
  • 106 W203

    1 2 Отговор
    еи що ползваш никът ми бе сопол
  • 107 ?

    1 2 Отговор

    До коментар #102 от "W203":

    ei pradnia
  • 108 nema

    1 3 Отговор
    СМЪРТ ЗА ВАГ-ИНИТЕ

    Коментиран от #110

  • 109 anti vag

    10 4 Отговор

    До коментар #103 от "anti vag":

    Ех "priatelio" пишеш със 100 ника, псуваш като чобанин,оплюваш всичко и всички...тръгнал да ми говори за елитни марки.Това с начу..нето е характерно за теб.

    Коментиран от #111, #113

  • 110 anti vag

    4 8 Отговор

    До коментар #108 от "nema":

    mnogo pravilno
  • 111 anti vag

    3 10 Отговор

    До коментар #109 от "anti vag":

    znaesh li kakvo pravia sega?

    Коментиран от #112

  • 112 anti vag

    1 3 Отговор

    До коментар #111 от "anti vag":

    4ukash maika si bukluk

    Коментиран от #114, #115

  • 113 PEUGEOT 607

    5 7 Отговор

    До коментар #109 от "anti vag":

    abe kolega a ti kakvo karash che taka hvalish tia ot vag
  • 114 anti vag

    1 3 Отговор

    До коментар #112 от "anti vag":

    sera ti v ustata pomia
  • 115 taraleja

    1 3 Отговор

    До коментар #112 от "anti vag":

    abe smeshnik kakvo osirash temata i pishesh s bezbroi nikove.anti vag nokoga ne e pisal neshta koito da obijdat drugite osven vag koito si zaslujavat pliueneto zashtoto kolite im sa kenefi.vidimo pian si begai v legloto che moje dasi ogreesh boiat

    Коментиран от #116

  • 116 anti vag

    1 2 Отговор

    До коментар #115 от "taraleja":

    taralej mi e ot nivite nikove.kak da ne sum smeshnik.

    Коментиран от #118, #120

  • 117 D4D

    3 10 Отговор
    abe tuka ima koiato pishe s nikove koito sa na dosta korektni potrebiteli na foruma.da stane s registracia. a otnosno tdi kakvo da kaja shtom e ot vag nishto dobro nese ochakva
  • 118 taraleja

    1 3 Отговор

    До коментар #116 от "anti vag":

    hahaha toia pak skapaniak i moiat nik li e polzvan ot niakoi.ti si za doktor be govedo
  • 119 taraleja

    3 1 Отговор
    ne moga da go izgonia toia be.s kolko nika pisah ama ne se hvashta
  • 120 anti vag

    2 1 Отговор

    До коментар #116 от "anti vag":

    abe shto ne hodish da osvobodish naprejenieto v kenefa tam te chaka bashtati i shte te trese ciala vecher i za final shte ti se izprazni v mirizlivata bezzaba usta eblio xaxaxa ebati mizernika s kola kenef,maika kurva i bashta pedal

    Коментиран от #123, #126

  • 121 GSI

    5 0 Отговор
    vijdam che user pak se e razvihril
  • 122 taraleja

    3 1 Отговор
    taraleja,anti vag,740D,W203,D4D,?...e s kolko nika da pisha,che dami poviarvate.imam i drugi ama tiah po-kusno.

    Коментиран от #124, #127

  • 123 anti vag

    2 3 Отговор

    До коментар #120 от "anti vag":

    prostak sum i za tva narejdam.maika e na rabota na okolovrustnoto a tatiu chuka ciganki.evala na taia
  • 124 anti vag

    3 3 Отговор

    До коментар #122 от "taraleja":

    abe kaput zashto si tolkova mizeren s aldi 80 xaxaxa kompleksar
  • 125 user

    1 2 Отговор
    da mi iadete makarite be nasrahte sve.pomiiiii mizerni bez pari za koli a stari kftori.neshtasnici smazani s maiki kurviiii davi eba maikata
  • 126 bmx

    12 1 Отговор

    До коментар #120 от "anti vag":

    Ох пак ли ти бе таралеж. А бе на теб колко пъти трябва да ти се обяснява, че това не е пиянска сбирка на селската автогара. И с тази латиница тръгнал да обижда...Като гледам как обиждаш другите, че чак и кръвно............. Оле майко.

    Коментиран от #128, #129, #130, #135

  • 127 D4D

    3 2 Отговор

    До коментар #122 от "taraleja":

    abe dupe kakvo i men nameshvash vav vashte selianii.ako imash neshto da kazvash po temata kazvai ako ne si trai
  • 128 anti vag

    1 2 Отговор

    До коментар #126 от "bmx":

    o tili si bil be maina a az te vzeh za drug lainar.pomiata s velosipeda
  • 129 taraleja

    1 3 Отговор

    До коментар #126 от "bmx":

    garga pitich si edno kam edno
  • 130 anti vag

    1 3 Отговор

    До коментар #126 от "bmx":

    are ebisi maikata

    Коментиран от #131

  • 131 bmx

    3 1 Отговор

    До коментар #130 от "anti vag":

    А бе боклук с боклук, акво намесваш майка ми бе боклук. Твоята по всяка вероятност е трагедия. Знам, че имаш много
    "приятели" и не знаеш кой от всичките е. Явно само на това те е научила, да псуваш и хулиш, защото за дуго не ставаш. Ама псувайу си, покажи какъв си нещатник, при това пълен. Тръгнал да обижда келеша...
  • 132 1

    2 1 Отговор
    Както всяка неделя вечер и тази всички правени в гъз на проститутки се развихрят и убиват всякакви съмнения, че не са плод на кръвосмешение

    Коментиран от #133

  • 133 bmx

    7 1 Отговор

    До коментар #132 от "1":

    Не е за разправяне колега.
  • 134 Stoyan

    5 2 Отговор

    До коментар #90 от "TEXAS":

    Всеки инжектор има и дюза.
    Дюза ще рече разпръсквач.
    Не знам защо на български така се нарича и целият горивен дизелов инжектор...

    Иначе темата е наводнена от некомпетентност.
    Колко лошо било TDI ...

    Немските дизели (май и не само те) се доминират най-вече от една фирма - Bosch.

    Гледам и писания за надеждните BMW дизел мотори, а пеперудките на място ли са все още 8-))

    Коментиран от #138

  • 135 anti vag

    4 1 Отговор

    До коментар #126 от "bmx":

    brato vijdam che si si spretnal kuponche bez moe prisastvie.samo nikat mi e bil tuk.nakefili se sam da si pishesh i otgovariash.shte ti kaja samo edno az ne obijdam a samo izkazvam mnenie za nai dolniat koncern VAG.a ti si karai koleloto do selskiat megdan i tiho tiho.
  • 136 benzina

    6 5 Отговор
    are mahaite tazi tema za tia pechki veche.
  • 137 MAZDA

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "Brigo":

    Fiat Croma е първата шосейна кола в света с дизелов двигател с инжекционно впръскване.

    The Fiat Croma was the first passenger car in the world to have a direct injection Diesel (Turbo D i.d.) engine in (1986)
  • 138 TEXAS

    5 0 Отговор

    До коментар #134 от "Stoyan":

    А пък в дюзата има разпръсквач.Но това не ги прави едно и същ нещо.
    Дюза, инжектор,разпръсквач - това са три розлични неща. И от там следва, че няма на как "дюза да рече разпръсквач".Те дори имат различни функций.
    А на BMW не сомо моторите са страхотни, пожелвам на всеки да има възможност да си позволи поне едно наистина хубаво BMW без да му се налага да се съобразява с цената за да може да отцени КАКВА КОЛА Е BMW. Същото се отнася и за MERCEDES
  • 139 TEXAS

    0 0 Отговор

    До коментар #98 от "520 zender":

    Има едни такива неща като социален статус и ниво на интелигентност, но ти няма откъде да знаеш за тях.
    А зад TEXAS стоят неосъществените ти мечти и настоящите и бъдещите ти кошмари.
    Коментар №94 е изтрит защотов него се казваше, че трябва да си седиш там долу в тинята и да не протягаш ръчички толкова на високо.
  • 140 Предложение към Модераторите

    3 2 Отговор
    Не може ли да се направи коментарите да са само от регистрирани потребители? Така ще се намали спама, обидите, както и няма може да се злепоставят потребители, когато някой друг пише от тяхно име.
  • 141 the mask

    1 0 Отговор

    До коментар #88 от "520 zender":

    Ти остай кубиците, ами пробвай някоя по-нова от 93-та! Най-тъпото е да имаш 20 годишна кола, горяща 20/100 и да се хвалиш с това! Разбирам да е 12-так, как да е...
  • 142 пепи

    5 1 Отговор
    абе що всички четете само заглавията,делото е за абревиатурата а не за технологията ако отидеж на скапаното Горубляне на всеки дизел викат тди разбирачите
  • 143 520 zender

    0 0 Отговор
    the mask-което харчи-то ми е на сърце-естествено да е шестак-и....смешно ми е като кажат че харчело много-еми то не е измислен шестак или осмак дето да харчи 3 на сто....

    Коментиран от #151

  • 144 320d

    0 0 Отговор
    айде да се обознача и аз: боли ме какви абреавитури ще патентоват
  • 145 BMW 530xd

    2 0 Отговор
    Като 2.5ТДИ не е хубав ,защо сяка 2 кола е с такъв бе пич ? Това ,че си уцелил боклук от някой умряла автокъща не значи ,че е гаден двигател.А това за скоростите е от стоп-машинката кутията влиза в авариен режим само на 3 та скорост и дига само обороти и не сменя.Отиди питаи някой майстор ако искаш.
  • 146 wtf

    6 1 Отговор
    TDI не значи ли Turbo Diesel Intercooler???
  • 147 INTERCOOLER

    4 1 Отговор
    TDI e Turbo Diesel Intercooler ;)
  • 148 INTERCOOLER

    1 0 Отговор
    fakt e i 4e semeinata kola na M.Shumaher e fiat croma
  • 149 nikito

    2 11 Отговор
    за "Turbo Diesel Injection или Turbo Direct Injection" не съм чул, на при AUDI, TDI означава Turbo Diesel Intercooler. И друго забелязах това TDI дет са го преснали на снимката мисля че е от GOLF щот на AUDI "TDI-то" буквата "I" e червена :))
  • 150 Оня дето клати бъсмата

    3 0 Отговор
    Абе ТДИ на vw audi и всички останали немски коли има чевено и и червени ди и червени ТДИ и трите и по това се познава какъв е мотора както следва с едно червено е 110кона, 131коня и 150коня. Неуки хора спрете да пишете като не знаете.
  • 151 Оня дето клати TDI

    0 1 Отговор

    До коментар #143 от "520 zender":

    То и ти харчиш повече от 3лева на ден!

    Коментиран от #152

  • 152 520 zender

    1 0 Отговор

    До коментар #151 от "Оня дето клати TDI":

    естествено че харча повече от 3 лева на ден-откри америка.когато почнеш да храниш семеиство тогава се обръщай към мен-за сега пиши на децата ..
  • 153 Atanas

    2 0 Отговор
    TDI ili Turbocharged Direct Injection e proizveden ot Volkswagen.Mislq 4e e kraino naglo ot strana na Audi da iskat patent...A i I-to ne znachi intercooler.Koito iska da se obrazova linka e otdolu.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharged_Direct_Injection
  • 154 audi

    0 0 Отговор
    bmw nai golemiat bokluk
  • 155 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 156 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 157 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 158 Този коментар е премахнат от модератор.