2 Август, 2011 12:44 6 866 25

Mercedes-Benz лиши SL от V12

  • mercedes-benz-
  • sl-
  • 65 amg-
  • r230-
  • sls amg

Ръководството на Mercedes-Benz взе решение на спре производството и на най-бруталната модификация на SL, носеща обозначението 65 AMG. По-рано тази година немците свалиха от конвейера варианта SL 600, който също се оборудваше с V12 с работен обем 5.5 литра и мощност 517 к.с.

До този момент SL 65 AMG с каросерия R230 разполагаше с умопомрачаващо мощен V-образен дванайсетцилиндров двигател с 612 к.с., чийто въртящ момент бе електронно ограничен на 1 000 Нм.

В официалната версия на компанията се твърди, че V12 изчезва от гамата на сегашния SL заради подготовка на следващото поколение. Експертите в бранша обаче са на съвсем друго мнение. Според тях причините са две. Първата е, че наточеният вариант на SL е прекалено скъп за производство дори и за Mercedes-Benz.

По-интересна обаче е втората хипотеза, според която в ценово отношение SL 65 AMG се доближава опасно до появилия се неотдавна SLS AMG и това можело да се отрази зле на новия суперавтомобил на марката. На тази база изводите са, че и следващото поколение на SL ще бъде лишено от V12.

Двете теории на конспирацията се пропукват под контравъпроса как ще реагират богаташите от Китай, Близкия Изток и Русия, които са основните клиенти на тази продукция? Според мнозина маркетолозите на марката няма да надделеят и новата генерация SL отново ще се сдобие с култовия V12.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 maksito

    13 5 Отговор
    Не е нужно!!!
  • 2 Дошо

    15 23 Отговор
    Ще се осетят, че е супер безмислена тая комбинация най-накрая.

    Коментиран от #10

  • 3 дОШО

    9 15 Отговор
    БЕЗСМИСЛЕНА ДЕ
  • 4 rraptor

    15 7 Отговор
    spored men 6e napravqt nov v12 za sls black series i moje bi za bude6tiq sl
  • 5 Мони

    22 6 Отговор
    Умопомрачен съм от умопомрачителната новина!
  • 6 Ангел

    18 10 Отговор
    Жалко ще е "най-бруталната модификация" да изчезне от гамата на Мерцедес. (лично мнение)
  • 7 Maurice

    24 4 Отговор
    След излизането на пазара на Ламбо Ревантон,специалистите казаха,че това е камуфлаж на Мурсиелаго за 1,5 милиона!! След като има СЛР,СЛС за доста повече пари от СЛ,то защо да се дават излишно два пъти повече пари,за автомобил със същия двигател,скоростна кутия,окачване,............ в други ламарини.Според мен от Бенц се усетиха че си правят автоконкуренция.Все пак си купуваш СЛС за престиж,а става неловко,когато един СЛ те размине като спрял!!

    Коментиран от #8

  • 8 Дошо

    20 8 Отговор

    До коментар #7 от "Maurice":

    А аз като го разправях ме мислеха за шантав ама сега нали специалистите са казали очевидни неща вече е друго нещо.
    Незнам защо трябва, някой ,,специалист" да каже на някои, че А4 и Патас(промерно) са една и съща кола, та този някой да си отвори очите.Също както и вчера бяха написали е...ати сензацията - Кайен, Туарег и Q7 на една платформа - голяма изненада ама за някои хора само.

    Коментиран от #12, #21

  • 9 Гошо

    10 5 Отговор
    Мисля, че това е защото скоро излиза нов модел на SL .R230 е от 2002 година.Надявам се да има завръщане,поне минимално, към R129
  • 10 КУРТИ

    7 11 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    "усетят"

    Коментиран от #11

  • 11 Дошо

    9 7 Отговор

    До коментар #10 от "КУРТИ":

    Оф добре бе усет бързам и ...какво да направя ееее
  • 12 user

    8 15 Отговор

    До коментар #8 от "Дошо":

    Абе дошко - статията е за Мерцедес - какво ми пишеш само за Пасати и Аудита - само това ти е в главата, явно трудно приемаш фактите - ДА, има немски автомобили, ДА по-скъпи са, ДА- с повече продажби са в Европа ! Коментирай нещо конкретно по статията - стига с тези ВАГ-ове! Колкото до Мерцедеса - спират го, защото просто не се купува - стари форми, стари технологии - нищо ново. Последният истински SL си беше R129 - всичко след него е пластмаса и помпозност ! Жалко ...
  • 13 No Name

    5 6 Отговор
    Хубаво са направили! :)
  • 14 niki

    9 3 Отговор
    to i bez towa na6ta planetka si zagiwa
  • 15 4ipi

    4 7 Отговор
    Искам само да кажа че с 210 като му се смачка газта ESP-то светва :).

    Коментиран от #16

  • 16 Maurice

    3 6 Отговор

    До коментар #15 от "4ipi":

    Добре че драгстерите нямат ESP,защото щях да ти кажа че дори на тях не им светва при 210км/ч.Виж да беше казал нещо от сорта на 100-120 да ти се върже някой!
  • 17 FORDAJIA

    15 4 Отговор
    a be tuk ne mojesh da se razminesh ot experti po mercedes. muka,muka,kolko muka ima po taia bulgaria - shefa na mercedes triabva momentalno da uvolni cialata firma i da nazna4i vsi4ki pisa4i v toia forum-taka mercedes shte stane neshto izvanzemno i nedostijimo ;:)
  • 18 4x4

    1 0 Отговор
    От МВ си знаят работата обаче жалко за SL! Най-наточената версия си беше и най-cool.
  • 19 име

    3 0 Отговор
    еее споко де има обяви такива дет се продават ше си земем
  • 20 Боби

    1 1 Отговор
    Разполагаше с 630, а не с 612 к.с. 612 бяха през 2009 г.
  • 21 Maurice

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Дошо":

    Дошо,все ми идва да те питам дали правиш разлика м/у еднакво шаси и еднаква кола.Шасито е една стоманена рама с определена дължина,ширина и височина.Самата рама е почти еднаква като форма при почти всички автомобили от един клас без значение дали е Панамера,7-ца,S-класа,А8... Я ми кажи на кое Порше или Фолксваген монтират 4,2FSI,или на кое Ауди слагат боксер двигател.Има сходност м/у двигателите на А4 и Пасат.Но то и на Опел Омега има монтиран двигател 2,5тдс от БМВ,нали??Порше няма нищо общо с ВАГ,освен притежание на акции.Почти същото е положението при Ауди.Различни заводи,различни дизайнери и инженери.И пак ти казвам да спреш да се излагаш с тези шасита,защото и Ферари и Ламбо излизат заводски с едни и същи гуми-Пирели,но едната кола няма нищо общо с другата.Само не ми казвай сега че и Ламбо са част от ВАГ и на Галярдо му слагат двигателя от Голф5..

    Коментиран от #22

  • 22 Дошо

    9 0 Отговор

    До коментар #21 от "Maurice":

    Е как А4 и Патас с подобни мотори?Не подобни а еднакви.4.2 ФСИ го монтират на Патас с означението W8 (много е рядък обаче) на Порше не, но за сметка на това дизеловите двигатели на Кайен и Панамера са си от ВАГ.Не почти същото е с Ауди ами пак ти казвам е същото Ауди и Фолксваген е една и съща кола, но с различни тенекии и фарове на различни цени.Патас от миналата година е Ауди Б7 с друг интериор.Сеат също правят Б7 само дето там и интериора си е на Ауди само са сменили фаровете.Ламбо както и да го гледаш и те са част от ВАГ а двигателите не са от Голф, но са на Ауди.Галардо е ИЗЦЯЛО проектирано от Ауди.ДВигателя му 5.0 V10 е на Ауди, но първо е вграждан в ламбото.В последствие в S8 след това в Ауди R8, което си е евтина версия на Галардото.Тоя двигател е турбиниран за RS6.

    Коментиран от #23

  • 23 4x4

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Дошо":

    Доше за всичко си прав с изключение на мотора V10. Той си е изцяло разработка на Lamborghini. ВАГ нямат опит в строителство на тези мотори и ползват knowhow от талянците. От ВАГ е доработен само турбинираният вариант за RS6. Очаквам същото да се случи и с новия V12 на Aventador-а. Очаквам го скоро в R8 и A8. Едва ли ще свърши в RS6 поради даунсайзинга на масовите лимозини.

    Maurice не е прав че марките на ВАГ нямат общо по между си. За ВАГ едва ли е важно в кой джоб влизат парите, особено ако се ползват еднакви взаимозаменяеми части. ВАГ има общо 61 завода в цял свят като половната произвеждат двигатели. Ето адреса с точната информация:

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories
  • 24 Bozo

    0 0 Отговор
    Дошо, за VAG че ползват едни и същи "платформи", забележи НЕ казвам "шасита" е вярно, НО само това. 4.2FSI няма НИЩО общо с W8 освен че е с 8 цилиндъра. Даже кубатурата на W8 e друга.
    Пасат от миналата година няма НИЩО общо с ауди B7 (да не бъркаш със Seat Exeo което е B7 с друга ламарина?) Нито като окачване нито като двигатели.
    За да разбереш по-точно кое е една и съща платформа респективно една и съща кола с друга ламарина и по-скъп интериор почни първо от разположението на двигателя - дали е надлъжно или напречно монтиран ;)
  • 25 Mercedes-BG

    0 0 Отговор
    black amg 670 konq !!!