Въпросите зададе Винсент Де Брабандере, специален пратеник на mobile.bg в Женева
- Г-н Делиц, тенденция през последните години е колите да се смаляват. Едно от предизвикателствата на автомобилните производители е да предложат комфорт, икономичност и динамика в компактен обем. С новата 3-серия GT BMW намеква ли "големите автомобили се завръщат"? Защо я направихте по-дълга и по-висока? Клиентите не се ли задоволяваха с предишната форма?
- Когато започнахме да разработваме модела, направихме сериозни проучвания сред различни групи от клиенти. Някои от тях искаха кола с по-големи размери и повече пространство. Поради тази причина Gran Turismo порасна. Изискванията на клиентите вече са различни. Длъжни сме да предложим специален автомобил според специалните желания на нашите клиенти.
- Предполагам, че стилът купе в дизайна на хечбек с пет врати цели да направи автомобила по-елегантен. Gran Turismo е образец за това дизайнерско решение. Бомбастичната задна част обаче не противоречи ли на тази дизайнерска стратегия?
- Формата на задницата има тясна връзка със задния спойлер. При високи скорости той увеличава притискането на колата към асфалта. Това обаче нямаше да стане при автомобил с много остър силует. Тук вече се налагат инженерните решения пред естетическите. Казвам това, без да смятам, че от това дизайнът губи.
- Зададох предишния въпрос на базата на доста дискусии по темата "задницата на Gran Turismo". Някои го сравняват с Pontiac Aztek, други Hyundai или Kia…
- Вие сте я видели. Аз съм наистина убеден, че това е най-доброто, което можехме да създадем и че резултатът е изключително позитивен. Действително, дизайнът е доста различен. Някои могат да кажат "аз пък харесвам повече Touring". Това е право на всеки. Има различни целеви групи клиенти за седан, Тouring и Gran Turismo. Мисля, че е специална оферта за специални хора.
- Какво 3GT предлага повече от стандартната 3-та серия?
- Мисля, че трябва да обърнем внимание на задния спойлер. Виждаме, че пропорциите са наистина уникални. Ако оставим обаче настрана забележителния дизайн и погледнем отвътре, ще останем очаровани. Голямата новина е в интериора. Пространството за краката е впечатляващо - почти колкото при 5-серия. Обем, комфорт, динамика и стил са отличителните черти на нашата нова кола.
- Преди време автомобилните производители предлагаха в портфолиото си три или четири модела. Сега всеки се старае да изкара на пазара оферта за всяка ниша. Не съществува ли опасност при вида на автомобил на BMW хората да разпознават марката, но да не могат да посочат модела?
- Струва ми се, че точно този модел не е заплашен от подобна угроза. Особено Gran Turismo. Лицето и силуетът са наистина много специфични. Сигурен съм, че веднъж видян автомобилът ще остане в паметта на хората.
- Лесно можем да разпознаем BMW 5-та серия GT в новата 3-серия Gran Turismo? В тази връзка целите ли да привлечете клиенти, които харесват 5-та серия, но нямат средствата да я притежават? Изобщо какви хора предполагате, че ще бъдат привлечени от BMW 3-та серия GT?
- Направихме широко допитване до наши клиенти и потенциални купувачи за техните изисквания и желания към нов концепт. Повечето от тях пожелаха различна возия. Това се превърна в една от главните цели, които постигнахме. Така че, ако имате шанса да покарате този автомобил, ще видите, че има тотално различна возия от 5-та серия. Това е едно от големите предимства на новата GT. Тук се крие и отговорът на въпроса.
- В каква ценова рамка позиционирате новата 3-серия GT на BMW?
- Започваме от 36 000 евро.
- Виждате ли съперник в лицето на Mercedes CLA?
- Не мисля, че двата автомобила се съревновават. Ние предлагаме много повече функционалност, повече пространство и се целим в тотално различна група клиенти.
Винсент Де Брабандере (вляво) и Мартин Делиц, ръководител на проекта BMW 3er GT
www.vdbphotos.be
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мишо Станков
Коментиран от #12
12:19 11.03.2013
2 Uro
12:36 11.03.2013
3 ....
12:41 11.03.2013
4 pfff
13:43 11.03.2013
5 Майстора
13:44 11.03.2013
6 Kiro
14:32 11.03.2013
7 БМВ Кошник
14:39 11.03.2013
8 BMW
Коментиран от #9
14:55 11.03.2013
9 аз
До коментар #8 от "BMW":
аз пък не съм фен, но тази кола определено радва.15:08 11.03.2013
10 Фен
16:37 11.03.2013
11 ККККО
19:04 11.03.2013
12 алабала
До коментар #1 от "Мишо Станков":
+1 дори и досегашното GT изневери на специфичния BMW стил.21:58 11.03.2013
13 Георги Иванов
00:00 12.03.2013
14 Анна Дънкан
Немците не се ли научат, да гледат дизайна на италианците и качеството на японците, няма да просъществуват.
Коментиран от #15
10:31 12.03.2013
15 Solidstate
До коментар #14 от "Анна Дънкан ":
Пълни глупости не следиш последните новини!!! БМВ засега се развива доста добре при тях не е имало криза няма и да има. Немците правят най добрите коли; БМВ.Ауди , Мерцедес, Порше, VW.Колкото до тази кола тя е по скоро семейна и според мен е страхотна.
19:27 12.03.2013
16 Димитър Стефанов
Аз съм склонен да да се съглася с тях. А и те с мен предполагам, все пак цял живот с автомобили се занимавам.
Коментиран от #18
20:45 12.03.2013
17 BMW318
13:13 13.03.2013
18 Solidstate
До коментар #16 от "Димитър Стефанов":
до Димитър Стефанов:под италианските коли с хубав дизайн аз разбирам Ферари и Ламборджини там говорим за доста скъпи коли ама ако имаш предвид Фиат, Алфа Ромео и тем подобни просто мисля , че не си прав. Да казваш ,че японските коли били най качествени пак е доста спорно.Коментиран от #19, #20
19:00 13.03.2013
19 Гунчо Ганчев
До коментар #18 от "Solidstate":
Не можеш да оспориш фактите, ако си вменяем и разумен човек. Японските марки сумарно, винаги са лидери по издръжливост. Когато някой друг вземе лидерството, той ще бъде обявен за производител на най- надеждни автомобили. Ясно и просто е. Приемето го, като факт, и престанете да твърдите абсурди от типа водата е суха и небето зелено.10:10 14.03.2013
20 Даскал Фарина
До коментар #18 от "Solidstate":
Това ретро автомобил ли трябва да е? Що за скучен човек трябва да си за да си купиш кола с дизайн от 80-те?10:41 14.03.2013