Last news in Fakti

22 Декември, 2001 00:00 4 795 0

Кралската лимузина на Еторе Бугати

  • bugatti-
  • bugatti royale-
  • bugatti-41 royale-
  • bugatti type 41 royale kellner coach

Геният Еторе Бугати, основател на легендарната фирма, носеща неговото име, е създал през кариерата си много интересни модели. Има един проект, създаден през 20-те години на миналия век, на огромна, мощна и луксозна лимузина, предназначена само за свръхбогати клиенти, който се оказва провал в тогавашната дейност на Еторе и не оправдава надеждите на създателя си. Днес обаче този автомобил с моделен номер 41 и гръмко име Royale се счита за най-ценното творение на компанията от Молсхайм.

Идеята за тази луксозна лимузина съществува още от преди началото на Първата световна война. Първият автомобил с име Bugatti Royale се появява едва през 1926 и се превръща в прототип за по-нататъшното (условно казано) серийно производство. На дългия шест метра автомобил е монтиран редови, осемцилиндров агрегат с работен обем (забележете) 14 726 см3. Точната мощност на този двигател не е известна, но специалистите са на мнение, че тя в никакъв случай не е била по-малка от 230 к.с. Масата на този чудовищен мотор е 350 килограма, а за останалото съдете сами.

Когато моделът се появява на пазара през 1929 година, работният обем на двигателя е “намален” на 12 763 см3, а мощността е точно 200 к.с. Редовият осмак се комплектова с механична тристепенна скоростна кутия, която е разположена отзад, в блок със задния мост. Окачването отпред е на полуелиптични ресори, а отзад - на четвъртелиптични. И четирите колела са оборудвани с огромни барабанни спирачки. Така комплектован, огромният автомобил е в състояние да достигне до невероятната за това време скорост от 180 км/ч.

Серийното производство на “Кралския” автомобил се състои в изработката само на шест коли. Две от тях Еторе оставя за себе си, а останалите са обявени за продажба. На Лондонския автосалон през 1932 година е представено едно от шестте прекрасни возила с марка Bugatti-41 Royale. Автомобилът получава приз за най-скъпата кола на салона. Първоначалната є цена е 6 500 английски лири, която превишава почти два пъти тази на най-луксозния Rolls-Royce.Днес Bugatti Type 41 Royale Kellner Coach, произведен през 1930 година и принадлежал лично на Еторе Бугати, вече се продава в аукционната къща Bonhams & Brooks срещу нечувано висока първоначална сума от 7.9 милиона долара. Както вече стана ясно, това е една от шестте такива коли, с което Bugatti Type 41 Royale Kellner Coach влиза в категорията “уникати”.

Шасито на шестметровия автомобил, обявен на търг, е произведено във фабриката Bugatti в Молсхайм, Франция. Луксозната каросерия пък е създадена от известната по това време компания Kellner, откъдето произлиза и пълното име на модела.

В аукциона очакват окончателната сума, за която ще се продаде легендарният автомобил, да достигне около 10 милиона долара. Ако това се случи, Bugatti Type 41 Royale Kellner Coach ще стане най-скъп автомобил в света. Същото това возило беше продадено на търг през 1987 година за сумата от 5.5 милиона британски паунда (около 7.9 милиона щатски долара). С тази цена стартира и наддаването сега. Напълно възможно е новият собственик на Bugatti Type 41 Royale Kellner Coach да бъде концернът Volkswagen, който, както е известно притежава марката Bugatti. Ако обаче имате повечко пари в излишък, можете спокойно да станете притежател на най-скъпата кола в света - кралската лимузина Bugatti-41 Royale.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА