14 24325

Какъв е оптималният пробег за продажба на употребяван автомобил

  • автомобилът на старо-
  • пробег
Какъв е оптималният пробег за продажба на употребяван автомобил - 1

Добре известен факт е, че една част от автомобилите, които се продават на вторичния пазар у нас, са с неверни показания на километражите си. В Германия обаче подобно деяние е криминализирано и се прави далеч по-рядко.

Освен това, тези манипулации обаче все по-често могат да се проверят, тъй като при новите електронни километражи, много от показанията се съхраняват не само в уреда, отговарящ за дисплея пред водача, а и в други електронни модули.

Независимо дали километрите са реални или не, е факт, че показанията на таблото имат огромно влияние върху купувачите. Знаете ли обаче колко трябва да показва километражът на един употребяван автомобил преди той да бъде продаден? Отговор на този въпрос ни дава едно германско проучване.

Според него колите трябва да се продават след като изминат разстояние в интервала 150 000 - 200 000 километра. Изследването е направено след допитване до 77 000 германски водачи на пътни превозни средства. 51% от анкетираните заявяват, че сменят колата си на всеки 3 до 4 години.

Що се отнася до пазара на употребявани автомобили в Германия, то проучването показва, че най-ликвидни са именно тригодишни автомобили, които са с пробег от 140 000 километра, което в Германия се смята за нормално каране (50 000 километра на годишна база).


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 27 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Читател

    99 4 Отговор
    Хахахахх.... 3 годишна база - 140 000 км :)
    По нашите автоборси, само 15-20 годишни коли са с такъв пробег :) Но това е - нашите търговци са сериозни професионалисти. С голяма грижа те подбират некарани автомобили. Не купуват кво да е! И така - ние се радваме на 10 годишни коли с пробег 60-70 000 км. само. Имаме и 20 годишни - със среде пробег едва 116 000 км! Тъкмо разработени...
  • 3 Лъжат

    55 6 Отговор
    Е как бе, нали там колите ги караха все баби, които ходеха само до супера и то веднъж месечно. Не мое да бъде. Всичките са по на не повече от 120 000 км. ТамЪн разработени.
  • 4 афа

    49 1 Отговор
    то в бг кола над 200 х км няма всичките са обявени под таз цижра

  • 5 хших

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "Жоро":

    да предимно рено

    Коментиран от #7

  • 6 гжпхшжпх

    55 3 Отговор
    Средният пробег на немски автомобил е 15-20 000 км на година. Справка TUV reliabillity ratings . Отделен е въпросът , че автомобилите с такъв пробег разбираемо по-малко се продават за разлика от тези с голям пробег. Със здраве.
  • 7 Buick

    10 10 Отговор

    До коментар #5 от "хших":

    Да, Рено е в пъти по-лоша кола откъдето и да го погледнеш.
  • 8 Пилот на Ферари

    39 3 Отговор
    След като ги сменят на 3-4 години , от къде се появяват автомобилите "нов внос " на по 13-15 години ?

    От друга страна по статистика , най често сменят автомобилите Японците На всеки 3-5 години.
  • 9 САМО КАЗВАМ!

    11 19 Отговор
    Най големия майтап е, че за мойте вече 50 години никога до сега не съм имал кола за повече от 3-4 години ! Всеки път казвам - тази ще си я карам много години и след втората, третата й намирам кусури и я продавам! хаха Е, мойте автомобили са втора употреба между 10 - 30 хиляди лева и до 10 годишни
  • 10 Ю.Кортес

    50 1 Отговор
    Три годишните коли в Германия ,далеч не всички са по 100-150 х.км.
    В Германия,много семейства имат по две коли и втората съвсем не се кара толкова много.Също и при пенсионерите,те са 20 милиона, много от тях имат коли и не ги карат всеки ден по 50 километра.Проблем е,че докато видиш обява на читав автомобил и идеш,той е продаден.

    Коментиран от #13

  • 11 Пилот на Ферари

    29 7 Отговор
    Освен всичко новите алуминиеви двигатели с титаниево или друго покритие , тъкмо тогава почват да свършват курса. Всичко вече е еднодневка за много пари.
  • 12 Джуган

    38 2 Отговор
    Нормалното каране на частен автомобил в Германия е около 20 хиляди км на година, само служебните навъртат по 50-60 хиляди на година, после ги купува някой гастарбайтер, кара ги 4-5 години без никаква подръжка и накрая идват на Горубляне ноФ Фнос, където от 400-500 хиляди, бай Джамбаз е превъртял километража на 140 хиляди и е “забравил” бастун в багажника.
  • 13 Гост

    26 3 Отговор

    До коментар #10 от "Ю.Кортес":

    Отделно го има и това, че пробегът в първите 5 години често е много по-голям от пробега в следващите години. През 2015 си купих Мерцедес Е320 CDI (W211) точно на 10 години и 300 хиляди реални тогава. Като му погледнахме историята в Мерцедес - първите 5 години при първия собственик по 50 хиляди на година, следващите 5 години при втория собственик по 10 на година.
  • 14 А.така

    17 2 Отговор
    730000км. Не е страшно.
    Ремонт глава 1000лв и карай смело.

  • 15 ТРОПЧО

    7 4 Отговор
    ТОЯ ДРАСКАЧ ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ СЕ УБЕЖДАВАМ ЧЕ НЕ Е МНОГО ДОБРЕ ТОВА ЗА КОЕТО ГОВОРИ Е ПЪЛНА ГЛУПОСТ ЖИВЕЕ 30 ГОДИНИ СЛЕД СЪБИТИЯТА ЖАЛ МЕ Е ЗА ТАКИВА КАТО НЕГО ТОВА Е ПЛАТЕНАТА ЖУРНАЛИСТИКА У НАС ТЕ ПРОСТО 7А ДРАСКАЧИ И БОИКО ЗА ТОВА ГИ НАРЕЧЕ МИСИРКИ
  • 16 Мури

    29 1 Отговор
    4-годишна кола не е ясно, дали е на 50 хил. или 200 хил. км. Но на 15-годишна си личи, дали е на 140 хил.
  • 17 КажиНемеж

    20 6 Отговор
    сменят колите си на 3-4 години, а 16 години не можаха да сменят една баба ... кажи им немци и не ги обиждай )
  • 18 Вктор

    25 2 Отговор
    Дунев в едно предаване обясняваше , че на месечна база минават по 1500 автомобила през неговите сервизи за проверка при покупка и едва 1 от тях не е с въртян километраж.Но по-интересното е , не че продавачите въртят , а че купувачите вярват!

    Коментиран от #21

  • 19 Ал Тъпоне

    12 2 Отговор
    От скромните ми наблюдения западняците не карат по-малко от 15-тина хиляди на година. Не казвам, че няма изключения разбира се, но те са изключително малко и няма как да има такова внушително количество таралясници по на 20 -тина години, внесени от Запад в България, които са по на 150-тиха хиляди километра. Ако тази грозна измама не е трагична щеше а бъде много смешен виц!
  • 20 Коко

    23 2 Отговор
    В Австрия съм виждал 4 годишен Мерцедес S класа на 520000 км.Салона изглеждаше,като нов,външно имаше леко ожулване на задната броня.Разговарях със шофьора на този автомобил,който е служебен фирмен автомобил и се кара от двама служители шофьори,които разкарват шеф на някакъв холдинг със този Мерцедес.Учудващото от разказа на шофьора е че не го искат да бъде върнат в представителството на Мерцедес за да бъде оценен и да се върне за препросажба,като употребяван автомобил със проследима история и да вземат Нов Мерцедес.Обяснението на представителството е че този автомобил е на прекалено Голям пробег въпреки че е на 4 години,защото просто никой няма да прояви интерес за покупка поради големия пробег.Но някой Български Търгаш веднага ще прояви интерес към тази кола,просто ще врътне.....нали се сещате какво и Хайде на Горублене като чисто НОВ....
  • 21 osemshest

    6 2 Отговор

    До коментар #18 от "Вктор":

    Много ясно-дърпа километража преди да се регистрира в България. Много рядко се превърта автомобил вече регистриран в Бг. Ако се направи, то ще е за година назад, не може да превърти повече от показанията на талона на ГТП. А за да му е изгодно, това значи колата да е навъртяла поне едно 50хил за година. Единици са такива коли...

    Коментиран от #23

  • 22 Ганьо

    9 2 Отговор
    Много зависи от марката. Например от БМВ е най-удачно да се отърве човек след 50 000 км, или 3 години, че после почват яко проблеми- я задиране в цилиндрите, я разтегната верига, за ходова част и датчици по 500 лв. да не говорим, че постоянно почват да дават фира. Почва да гълта пари, колкото 2-3 либовници, взети заедно! Затова, ако си гзар БМВ- само ново!
  • 23 Гената

    4 3 Отговор

    До коментар #21 от "osemshest":

    Прав си, българските водачи си остават келеши до стари години. Та такива пуберски изцепки битуват и като шофьорски "мъдрости" - на запад, видите ли, всеки един водач навърта минимум 20 хиляди км месечно ?! Може, ако няма друга работа и някой му плаща масрафите. Но, знайно е, ча на Запад се бачка и то много яко ! Къде ти време, сили и мерак да се ветрееш по претоварените магистрали...за кеф ?!
  • 24 незнайко

    2 4 Отговор
    50 000 на година !!! Те кога работят ??? При пробег 100 км. за час това са 500 часа или 21 дена в годината !!!

  • 25 касапина

    2 0 Отговор
    В Германия на една бензиностанция през 2006 г видях да се продава пасат четворка 1.9tdi беше на 4 години 760000 и въобще не му личаха