Last news in Fakti

23 Ноември, 2021 10:08 4 608 9

Това кабрио от 70-те с шест гуми може да развие 320км/ч

  • кабрио-
  • panther-
  • panther 6-
  • кабриолет

Panther 6 е един от най-необичайните автомобили на своето време

Често автомобилните производители показват различни концепти с нетипичен дизайн, огромни колела или пък други смели идеи, които поради различни причини, най-вече инженерни, така и не достигат до серийно производство. През 1977 година британската компания Panther също представя доста странен проект, но с ясното намерение той да влезе в серийно производство.

Това кабрио от 70-те с шест гуми може да развие 320км/ч

Става въпрос за Panther 6, необичаен кабриолет с две предни оси, способен да развива 320км/ч. Зад седалките е разположен 8.2-литров бензинов V8 от Cadillac с две турбини, който генерира 600 конски сили. Трансмисията е автоматична, а задвижващите гуми са задните.

Това кабрио от 70-те с шест гуми може да развие 320км/ч

По време на представянето на Panther 6 в Лондон, собственикът на компанията се хвали, че е приел 8 поръчки, но за съжаление само две от тях биват изпълнени преди фирмата да фалира. Цената на кабриото се равнява на около 300 хиляди евро в наши дни. Екземплярът, който виждате на снимките е продаден на търг от Bohams auction преди около 10 години за скромната сума от 43 хиляди евро.

Това кабрио от 70-те с шест гуми може да развие 320км/ч


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Минчо

    16 10 Отговор
    Само какъв парадокс. Това е уникат и наистина изглежда различно и струва 43 бона, а някакви 124-ки на мерцедес, дето са под път и над път, абсолютно серийна кола, но в направен вид може да стане и по няколко стотин хиляди еврака. Егати му дарака честно

    Коментиран от #5

  • 2 Хаджи Генчо

    20 9 Отговор
    Каква е необходимостта от двойни оси отпред? Само за да компенсира тежестта на огромния двигател изнесен много назад ли? Абсурдна идея за сериен автомобил.

    Коментиран от #6

  • 3 1234

    3 0 Отговор
    V8 ще е ! Какъв да е , може би големия 1.2 турбо ?
  • 4 Komapak

    0 5 Отговор
    Какви 300км/ч?! Абсолютни самоубийци.
  • 5 БутикЕдно

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "Минчо":

    пропагандна машина, която ти промива мозъка, че стария мерцедес струва много.... цената се определя от това, което е готов клиента да плати - просто при по-силна пропаганда, имаш по-убедени хора да купуват уж бутикови неща.
  • 6 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хаджи Генчо":

    Според мен е свързано с устойчивостта на гумите при високи скорости. Технологиите през 70те не са на ниво, че една гума да издържи скорост от над 30км/ч. Спукана предна гума при такава скорост означава сигурна смърт.
  • 7 Соцагент007

    5 0 Отговор
    Уникален за времето си автомобил.Истински представител на кича на 70-те.Заявените характеристики едва ли някой е пробвал да ги достигне.Експеримента с две оси отпред е опит за подобряване на стабилноста в завои-имате четири гуми,спирането-трикръгова спирачна система,сигурноста-отново имате четири гуми и да се спука някоя е по-добре да има три малки,отколкото една голяма.Всичко това е преди АБС,ЕСП,АСР системите.Идеен наследник на тази "бубулечка" е Ковини Ц6.Но и той не постигна някакъв успех.Прекалено радикални за масовият вкус.А имат и недостатъци-по-тежки,по-сложни за изпълнение и подръжка.Съвремените системи за сигурност елиминират предимствата на тази схема.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Гост 1

    6 0 Отговор
    Навремето тази кола я имаше в дъвките