Last news in Fakti

17 Ноември, 2001 00:00 3 577 2

Nissan Almera

  • nissan-
  • nissan almera

Покупката на Nissan винаги се е аргументирала от разума, а не от емоциите. Дизайнът и нетрадиционните технически решения далеч не са най-силната страна на тези японски автомобили. За сметка на то­ва надеждността и безпроблемната конструкция отдавна са им извоювали безброй почитатели. В продължение на повече от 10 години марката бе представена в най-популярния в Ев­ропа компактен клас от Sunny. Сред познавачите този модел бързо си спечели прозвището "Японски Golf", конкурирайки успешно другия отличник от Страната на изгряващото слънце Toyota Co­rolla. Двете поколения на "слън­чевия" модел завзеха определена ниша на пазара, но та­ка и не застрашиха европейските бестселъри. С цел да поразклатят господството им, в Nissan решиха да предприемат коренно но­ва стратегия. През 1995 г. Sunny отстъпи мястото си на Almera, която според концепцията си беше "японски автомобил, създаден специално за Европа". В действителност радикалният на пръв поглед ход се оказа по-скоро маркетингов лупинг. Новият модел използваше голяма част от механиката на предшественика си, в което всъщност нямаше нищо лошо. На пазара бе лансиран свеж модел с доказано качество и надеждност, но и доста нови придобивки. Този път азиатците очевидно не бяха оставили дизайна на последно място в развойния процес, а серийното оборудване блестеше с два еърбега и ABS (след май 1997 г.).

След представянето на втората генерация Almera във Франкфурт тази година първото поколение е по-актуално отвсякога на пазара-втора ръка. Разбира се, доколкото "актуален" е подходящото прилагателно за случая. Подобно на Sunny моделът съвсем не е най-търсения по автоборсите. Причината за това не е съвсем ясна, но със сигурност не се дължи на липсата на качества. Статистиките недвусмислено нареждат Almera сред лидерите по надеждност в компактния клас. За слабото търсене известна вина вероятно носят сравнително високите цени на употребяваните екземпляри, както и традиционно скъпите япон­ски резервни части.

Макар да си личи старанието на японските и европейски конструктори, взели дейно участие в проектирането на външността, Alme­ra си остава Nissan. Дизай­нът на модела е доста по-разчупен от предшествениците, но трудно дели мегдан с европейските аналози. Предлагат се хечбек и седан, като най-оригинален безспорно е вариантът с пет врати. Качеството на изработка е изключително високо, макар да не липсват дребни дефекти. Така например механизмите на бравите във версиите с три врати могат да заяждат, а при движение по лоша настилка страничните огледала нерядко вибрират. Уплътненията на прозорците понякога не са закрепени достатъчно прецизно и при леко свалени стъкла се носят неприятни звуци. Случва се също ключалката на багажника да корозира. Ръжда тормози също задното гърне на ауспуха, макар това да е по-скоро обичайно явление при коли, експлоатирани пре­димно в града.

Салонът е типичен пример за японска лаконичност и не може да смае с нетрадиционни решения. Сглобката не търпи критики освен по адрес на незначителни детайли. Тапицерията има склонност към избледняване, след определен пробег е възможна появата на скърцане от арматурното табло в областта на кормилната колонка и полицата над багажника в хечбека, а от нивото на обезшумяване има какво да се желае. Ако се изключат тези дреболии, салонът само радва с ненатрапчивата си функционалност и голям полезен обем. Багажникът на Almera е по-малък от този на Opel Astra, но печели пред Golf. Потенциалният собственик мо­же също да разчита на доста богато серийно оборудване. Освен споменатите еърбегове (след модернизацията от 1998-а и странични) и антиблокираща система, моделът радва с хидравлика на волана, тонирани стъкла и стерео. В зависимост от версията не е изключено да ги допълват централно заключване, елекрически стък­ла и климатик.

Изборът от двигатели, с които се комплектова Nissan Almera, не е особено широк. На въоръжение са познати от миналото агрегати, които са се доказали с времето и трудно ще изненадат с неприятности. Най-популярен е 1.4-литровият бензинов мотор с мощност 75 к.с., който отстъпва по динамични показатели на 1 600-кубиковия си събрат с 90 коня, но изкушава с добро съотношение между разход на гориво и пъргавина. По-големият двигател също има скромен апетит, но кой знае защо се среща по-рядко. Вър­хът в бензиновата гама е двулитровият змей със 143 ко­ня, който едва ли ще е по-джоба на всеки. Само за куриоза си заслужава да се споменат някои версии на модела с мощност над 200 к.с., продавани единствено в Япония. Almera се оборудва и с дизелов мотор със 75 к.с., осигуряващи нелоши за "печка" динамични характеристики. Слабото място на този агрегат е газоразпределителният механизъм. За разлика от бензиновите двигатели, в които той се задвижва от верига (!), при дизела се използва гумен ремък. При някои от по-ранните екземпляри (1996-1997 г.) е предразположен към по-бързо износване, а скъсването му може да доведе до катастрофални последствия. Производителят бързо реагира на потенциалния риск и започва монтирането на нов, по-дебел ремък, изработен от различни материали.

По отношение на управляемостта Almera се доближава до еталоните в класа. Окачването е малко по-твърдо от обичайното, макар комфортът да не страда особено от това. Поведението на пътя е уверено и създава чувство за сигурност. Ходовата част е много здрава и обичайно се отплаща с дълъг срок на служба, стига от време на време да се следи състоянието на гумените елементи. Слабият тропащ звук от предното окачване е конструктивен недостатък, преодолян в колите след 1996 г. Същото важи за някои по-ранни екземпляри, които износват гумите нереално бързо.

Проблеми по електрическата система са практически изключени. Отбелязани са само единични случаи на прекъсване на фабрично инсталираните задни тонколони. Също толкова сериозни са и повечето недостатъци на модела. Огромната част от механиците признават, че не са се срещали със собственици на Almera. Компактният Nissan не­съмнено е практичен избор, който няма да разочарова купувача си. Остава висящ обаче въпросът с евентуалната препродажба на японеца, който не е особено тър­сен на тукашния пазар.

Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 a.k.nankov

    2 0 Отговор
    nisana e nai qkata kola
  • 2 Роман Ценов

    0 2 Отговор
    таралясник,много гният.