Last news in Fakti

5 Февруари, 2022 12:00 4 855 113

84% от продадените коли в Норвегия през януари са електрически

  • audi-
  • skoda-
  • норвегия-
  • ioniq-
  • електрически коли

Едва 387 автомобила от новите коли там работят само на бензин или дизел

84% от продадените коли в Норвегия през януари са електрически - 1

Норвегия е страната, която най-бързо преминава към електрически автомобили и това не е тайна за никого. Скандинавците за пореден път показаха, че предпочитат колите на ток, след като през изминалия месец януари, 84% от продадените нови коли са именно електрически.

84% от продадените коли в Норвегия през януари са електрически

Данни на Норвежката пътна федерация разкриват, че в първия месец на 2022 година са закупени точно 7959 автомобила. Точно 6659 от тях се задвижват единствено на ток, докато 913 са хибриди с бензинов двигател. По този начин колите, които работят единствено на бензин или дизел отбелязват едва 387 продажби.

84% от продадените коли в Норвегия през януари са електрически

Най-продаваната кола през изминалия месец в страната е Audi Q4 e-tron с 643 осъществени сделки, следвана от Ioniq 5 с 477 екземпляра и BMW с 444 продажби. След тях се нареждат Skoda Enyaq, VW ID.4, Ford Mustang Mach-E, Kia EV6 и Audi e-tron.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Котис

    84 21 Отговор
    Лицемерите в Норвегия да престанат да продават петрол и метан на други страни, и тогава да се правят на екоактивсти!

    Коментиран от #10, #17, #25, #85

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Сега по света

    13 31 Отговор
    Скоро и у нас.
  • 4 Някой

    58 11 Отговор
    Така е, но държавата им дава яки субсидии за закупуване на нов електромобил. Това изкривява пазара.

    А, иначе, продължават да точат и продават петрол

    Коментиран от #16, #23

  • 5 Що в кучия студ там

    17 35 Отговор
    през януари са продадени толкова ел. автомобили, значи бъдещето е ясно. Няма връщане назад.
  • 6 хаха

    45 16 Отговор
    ама като хване студа, 250 километра и си на контакта... нема такъв кеф за фирмите с репатраците, пък ако се набиеш в задръстване на магистралата и трябва да прекараш няколко часа на място при минусови температури...
  • 7 Джо

    27 6 Отговор
    При текущите цени на тока а и на новите електрически автомобили и патите в България......и 20 годишен дизел не мога да си купя!
  • 8 Айдееее

    16 6 Отговор
    Вече сравняват България с Норвегия... голям напредък!
  • 9 Голем празъ

    15 15 Отговор
    Норвежкият пазар е с големината на Пакистанският.

    Коментиран от #20

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ха ха

    20 10 Отговор
    А, колко е субсидията за електрокарите? Яко дране с данъците върху дохода, яко дране с данъците върху горивата, яко дране с еко данъците и субсидия за скъпите електрокари. С думи прости, одираме кожата на бедните за да можем да субсидираме електричката на тези, които не са чак толкова бедни. Това само Норвегия, Кувейт и още някой малонаселен производител на енергия може да си позволи. Иначе, всеки луд с номера си - едни си опукват парите за оръжие, за олигарсите или за шейха, а други за безумни субсидии за населението. Имаш пари - профукваш.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Антон

    41 9 Отговор
    За сметка на това, норвежците добиват яко нефт и газ, който изнасят в огромни количества за Европа. Парите от тези продажби постъпват в специален норвежки фонд, от който се плашат пенсии, социални услуги,ч и т.н. В резултат на това имат много съществен проблем - масово демотивирани млади хора, които няма желание за развитие и пробивност , именно поради наличието на този финансов ресурсмот от нефт и газ.
    Ако ги питаш , обаче, те са еколози и защотници на зелената внвргия. Типично лицемерие по европейски.
    Нещо като в басейн, в единия ъгъл на който са уринирите в басейна, а в другия край са тези които не се освобождават. Последните твърдят че при тях вода с бъбречен продукт не стига. Кой разбрал , разбрал.
    Ползвам такива думи защото ме цензурират

    Коментиран от #18, #21

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Turbo

    26 8 Отговор
    Тесльо твърдеше,че Тесла е най продаваната кола в Норвегия.Защо Тесла липсва в класацията?

    Коментиран от #19

  • 16 Мхм

    15 2 Отговор

    До коментар #4 от "Някой":

    Е то тоя петрол ще свърши все пак го точат от 60-те години все пак можеш да точиш само у свои териториални води а не в международни или в чужди.
  • 17 Хайл

    8 6 Отговор

    До коментар #1 от "Котис":

    Ти не видя ли кой е автора? Ганюв "живееше в норвегия и имаше тесла" ти да не очакваше друго да пише,че не е и потвърдено
  • 18 Жълт ариец негър

    11 4 Отговор

    До коментар #13 от "Антон":

    По твоето описание разбирам че норежците аа просто по-светли саудитци.Е тохава защо се притесняват като арабите им обарвят жените
  • 19 Хихи

    13 18 Отговор

    До коментар #15 от "Turbo":

    Тесла е най-продаваната кола в Норвегия за миналата година! И за тази ще е! Защо я няма ли? Защото няма доставка, това не го ли научи след толкова години!

    Коментиран от #72

  • 20 Хихи

    10 8 Отговор

    До коментар #9 от "Голем празъ":

    Сериозно? Колкото пакистанския? Я виж колко нови коли са продали за януари и виж дали са продадени толкова за няколко години в България!
  • 21 Мхм

    26 8 Отговор

    До коментар #13 от "Антон":

    Ти да не се прибра от Норвегия вчера? Много ги знаеш нещата! Ама аз повече от българските деца, немотивирани не съм виждал! Спорт в България - никакъв, децата с наднормено тегло от 8 годишни, момичетата освен със разголени снимки и инфлуенсъри, с друго не се занимават! Раждаемостта е трагично положение, даже и ромите не могат да оправят нещата! Обаче виж, за норвежците мноу ги знайм нещата!

    Коментиран от #24, #67, #68, #99

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Така ли

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Някой":

    И какви са субсидиите? Знаеш ли?
  • 24 Аха

    8 4 Отговор

    До коментар #21 от "Мхм":

    Що на Норвегия колко е раждаемостта 5млн са на 4 пъти по-голяма територия от Българскатя

    Коментиран от #26

  • 25 Ииииии

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Котис":

    Що да не продават, като ти искаш да го ползваш? Те изнасят и много ток, зален! Защо трябва да ползват нефта, а да не си ползват тока?

    Коментиран от #111

  • 26 Мхм

    8 6 Отговор

    До коментар #24 от "Аха":

    И какво общо има територията, колко е голяма? Това са северни държави! Тя и руската територия е по-голяма от китайската, а са 5 пъти по-малко! Означава, че само джендьовци живеят в Русия ли?

    Коментиран от #28, #29

  • 27 Явно са балъци...

    9 5 Отговор
    Щом не разбират манталитета на дизеловата държава ?! Ама добре, че не ни взеха децата, че нямаше да има татуирани лумпени, със стари бе ем вета и полуграмотни патреотари за родители.
  • 28 Просто е

    2 6 Отговор

    До коментар #26 от "Мхм":

    Ми има по-голяма територия по-голямо жизнено пространство
  • 29 Аха

    6 2 Отговор

    До коментар #26 от "Мхм":

    Китайската теритоеия е трета след Канада не е малко
  • 30 😂😂😂

    8 2 Отговор
    Само че забравиха да ви напишат и другата истина! За януари са регистрирани повече Порше Тайкан, от колкото всички ДВГ коли! И тук все още не са регистрирани Тесла които идват този или другия месец!

    Коментиран от #33

  • 31 Студ майка

    7 7 Отговор
    Електромобилите са за южни и топли страни за градско шофиране като Норвегия, България е много по-голяма и е много по-студено и тук не може да се карат електрически автомобили, защото пробегът им пада 4 пъти от студеното.
  • 32 mi6osp

    9 3 Отговор
    Нищо чудно. Преди 7-8 години имаше новина " Всеки норвежец е вече милионер". Сега чакаме новината "Всеки милионер - и с електроавтомобил"
  • 33 Мхм

    3 2 Отговор

    До коментар #30 от "😂😂😂":

    Тайкана не е мерило а е нишова кола.

    Коментиран от #34

  • 34 😂😂😂

    9 2 Отговор

    До коментар #33 от "Мхм":

    Да де! Нишова електричка продава повече от всички ДВГ!

    Коментиран от #36, #44

  • 35 Mitkaloto

    3 3 Отговор
    "Точно 6659 от тях се задвижват единствено на ток" , човек като сметне сбора от първенците във статията и се чуди как така бройката скочи до над 6600бр. Нещо математиката не излиза май
  • 36 Мхм

    5 4 Отговор

    До коментар #34 от "😂😂😂":

    Имат пари имат и нефт товя ще секне тоест нефтя и ще се върнат тям където попринцип са си били на нивото на Португалия.

    Коментиран от #37

  • 37 😂😂😂

    8 1 Отговор

    До коментар #36 от "Мхм":

    Имат ток, газ, риба, минерали и т. н.! И имат най-големия нефтен фонд от който печелят повече от колкото от производството на нефт!

    Коментиран от #40

  • 38 Къпан пор

    7 2 Отговор
    Нещо не ги купуват норвежците Теслите,не вървят продажбите през януари.Да нямат режим на тока?

    Коментиран от #39

  • 39 Хихи

    4 6 Отговор

    До коментар #38 от "Къпан пор":

    Тесли има много продадени януари! Няма доставени! Другия месец ще четете-Тесла с най-много регистрации и най-продавана за първите 3 месеца!
  • 40 Мхм

    5 6 Отговор

    До коментар #37 от "😂😂😂":

    И какво като имат фонд.Смисъла на парите е да ги инвестираш не да стоят на едно място.Риба имат и турците и какво от това.

    Коментиран от #42

  • 41 Мхм

    6 3 Отговор
    За справка за един месец в съседна Швеция се продават по 20,000 коли.

    Коментиран от #43

  • 42 😂😂😂

    10 3 Отговор

    До коментар #40 от "Мхм":

    Ами фонда нали е инвестиция бе! Къде ви намират! Фонда на година регистрира печалби по-големи от добива на нефт! А от риба Норвегия печели милиарди евро! И все пак да ти спомена, че населението на Норвегия е половината на Истанбул, понеже го сравняваш с Турция!

    Коментиран от #45

  • 43 😂😂😂

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "Мхм":

    В същото време в други държави се продават и много повече коли! Колко е населението на Швеция?

    Коментиран от #46

  • 44 😂😂😂

    7 2 Отговор

    До коментар #34 от "😂😂😂":

    Всъщност ще се поправя! Порше са продали за януари повече от всички бензинови коли! Порше - 181 бройки, срещу 175 бензинови коли!
  • 45 😏😏😏

    7 4 Отговор

    До коментар #42 от "😂😂😂":

    Ще разбереш колко се печели от риболов като видиш стандарта на живот преди и след петролната ера в Норвегия преди са на нивото на Португалия.щ с риболова им.Аманто операцията сравнение ти е трудна май.Попринцип хората които се хилят не блестят с интелект.

    Коментиран от #47

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 😂😂😂

    6 4 Отговор

    До коментар #45 от "😏😏😏":

    Риболова им не е бил толкова развит! В момента продават хиляди тонове! Да си чувал за фермите за сьомга?

    Коментиран от #50

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 😏😏😏

    5 4 Отговор

    До коментар #47 от "😂😂😂":

    А да си чувал че ферми има не само в Норвегия.Колко е принадената стойност на рибни продукти почти никаква.

    Коментиран от #52

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 😂😂😂

    4 3 Отговор

    До коментар #50 от "😏😏😏":

    Фермите не са от 60-те години, за да сравняваш с доходите от тогава!

    Коментиран от #54

  • 53 😏😏😏

    2 2 Отговор

    До коментар #51 от "😂😂😂":

    И какво от това с нищо не променя големината и значението на пазара.

    Коментиран от #56

  • 54 😏😏😏

    5 5 Отговор

    До коментар #52 от "😂😂😂":

    Процентно риболова е нищожна част от формирането на бвп на Норвегия с ферми и без тях край на темата.
  • 55 Тихо тихо

    3 2 Отговор

    До коментар #51 от "😂😂😂":

    Тихо уе тъ пак Швейцария е колко Норвегия и се продават коли колко у Швеция.

    Коментиран от #57

  • 56 😂😂😂

    5 2 Отговор

    До коментар #53 от "😏😏😏":

    Никой не е казал, че пазара е голям! Все пак са само 5 млн.! Написах, че за държава от 5 млн продават доста коли!

    Коментиран от #59

  • 57 😂😂😂

    4 3 Отговор

    До коментар #55 от "Тихо тихо":

    Норвегия - 5,2 млн население! Швейцария - 8,6 млн население! Същото е, да!

    Коментиран от #58

  • 58 Тихо тихо

    3 2 Отговор

    До коментар #57 от "😂😂😂":

    Е колко да е 3 млн разлика е и?

    Коментиран от #61

  • 59 😏😏😏

    2 4 Отговор

    До коментар #56 от "😂😂😂":

    Финландия е със същото население и със същият брой продадени коли а е доста по-бедна най бедната скандинавска държава товя което твърдя е че пазара е жалък на общият фон за да се превъзнася толкова.

    Коментиран от #60

  • 60 😂😂😂

    2 3 Отговор

    До коментар #59 от "😏😏😏":

    Кой го превъзнася, държавата е 5 млн! Той не се превъзнася за бройката, а за процента електрически коли в продажбите! 84 процента електрически коли! Не е важна толкова бройката!

    Коментиран от #62

  • 61 😂😂😂

    5 0 Отговор

    До коментар #58 от "Тихо тихо":

    Е, колко да е! Само 70 процента повече! Няма много разлика, нали? До колкото помня в Норвегия бяха регистрирани 116 хиляди коли миналата година! В България мисля бяха към 24 хиляди!

    Коментиран от #63

  • 62 😏😏😏

    1 3 Отговор

    До коментар #60 от "😂😂😂":

    Само в Калифорния се продават повече електеички от в Норвегия

    Коментиран от #64

  • 63 Тихо тихо

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "😂😂😂":

    Е кво от тва в Люксембург пеи под 700к население имат 3к+ продадени коли
  • 64 😂😂😂

    3 2 Отговор

    До коментар #62 от "😏😏😏":

    Повече ли е в съотношение електрически - ДВГ?

    Коментиран от #65

  • 65 😏😏😏

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "😂😂😂":

    Това не интересува производителите на автомобили

    Коментиран от #66

  • 66 😂😂😂

    3 2 Отговор

    До коментар #65 от "😏😏😏":

    Това е ясно! Но продажбите на електрички започват да скачат навсякъде! Ей това вече ги интересува!
  • 67 Антон

    7 2 Отговор

    До коментар #21 от "Мхм":

    Това не са мои заключения. Пиша го навсякъде в специализирана литература и сайтове от значително по-умни хора от тебе, занимаващи се с демография, статистика, анализи. А знаеш ли защо си последна дупка на кавала, и защо ще караш бракуван нов внос и ще ревеш какво било еди къде си, докато си жив. Защото не уважаваш собствената си държава, граждани, български деца. Защото въпреки масовата мизерия, имаме отлични резултати в олимпиди по математика, физика, ай ти, златните момичетаби други спортисти постигнали от нишо нещо. И знаеш ли , ще си останеш и душевно и материално беден, защото аз ти говоря за лицемерието на норвежците и основния и недостстък в държавата, а именно огромна зависимосъ от нефта, ти започваш да плюеш по българската младеж. Да, има и такива каквито споменаваш, ама то е защото въпросните деца са попаднали на родители като тебе.

    Коментиран от #70

  • 68 Антон

    8 4 Отговор

    До коментар #21 от "Мхм":

    И понеже правиш сравнение с България, да ти кажа че в бленуванати ти Норвегия, има с около 30-35% повече самоубийства на 100 хил. човека спрямо България. Та освен зависимист от изкопаеми горива , биват и ментално нестабилни. Толкова за ония.

    Коментиран от #69

  • 69 Мхм

    5 3 Отговор

    До коментар #68 от "Антон":

    Саудитска Арабия също добива ама не се самоубиват тоест не е само от горивата

    Коментиран от #87

  • 70 Мхм

    2 4 Отговор

    До коментар #67 от "Антон":

    И с какво отличниците ни реално допринасят за развитието нандържавата решават до болка познати задачи.Нямаме ни Нобелови шауреати ни носители на медал Филдс а бе нищо.Безсмислено биене в гърдите нищо фундаментално освен мен разбира се но аз и не се числим към тея
  • 71 Алексей

    6 4 Отговор
    Всичко щеше да е ок, ако не финансираха дотациите за EV с парите от въглеводородните горива. А това е лицемерие, двуличие, арогантна алчност, егоизъм и т.н.
  • 72 Хайл

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "Хихи":

    Иска ти се ганеф да е най продавана ама друг път...а и тока вече на зарядните е 0.79 € за киловат...та кое му е ефтиното щом ток особено ЗИМАТА СЕ ДОБИВА ОТ ГАЗ И ВЪГЛИЩА
  • 73 GTE

    6 5 Отговор
    Ако дойдете в Норвегия и сте късметлия и си намерите работите за 12000 евро, от които ще взимате чисто 6500 евро и ще се числите към златната среда на средната класа, ще установите, че тази класа има стандарт, който не и позволява да има собствено МПС, докато живее под наем, в нещо което е 20-30 квадрата. След като спрете да плащате наем, може да заделите за месечна вноска за МПС, плюс всички останали разходи свързани с притежаването на автомобил. Само месечните разходи за паркиране може да надвиши лизинговата вноска. Задължителната застраховка също е сериозна сума и се разсрочва масово на 12 вноски. Подръжката е също много скъпа и няма начин да се прави в някой селски гараж.

    Коментиран от #74

  • 74 Антон

    8 3 Отговор

    До коментар #73 от "GTE":

    Обаче много хора смятат, че отивайки да бачкат някъде из цивилизацията, са си оправило живота и всички ексри, зравеопазване, материлани блага са им достъпни. За съжаление не и много хора остават излъгани. Основната грешка на повечето е че приравняват техните заплати, на нашите цени и вече правят сметка какво могат да си купят с толкова пари.
  • 75 Гост

    11 4 Отговор
    Норвегия е най-големият производител на суров петрол в северна Европа. Като ще се правят на зелени, да спрат с помпането на нефт, пък да видим колко ще им изтрае зеленото лицемерие.

    Коментиран от #76, #104

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Антон

    8 3 Отговор

    До коментар #76 от "И за какво им е да го правят":

    Никой нв говори да се прави сечено, дори масово хората са почитатели на двг. Става дума за типичното капиталистическо лицемерие, примера с Норвегия и нефта, както и: - няма да имате южен поток, но ние ще си направим северен 2. Няма да имате белене, ама всички около нас това правят, ще санкционираме руски журналисти, защото служат на Путин, ама ше им купуваме газта, хората около Путин са олигарси, но ние ще им дадем възможност да харчат стотици милиони за имоти в нашите дуржави, ние ще им даден банкови услуги, да си държат милиардите, обаче те са лоши хора, краварите: вие нямате думата по казуса с македония, ние ще ви кажем как да го разрешите, същевременно всяка държава трябва сама да взима решенкя, в случая украйна дали да е в нато или не, отново краварите, корупцията е бич, ама ние подкрепяме боко, защото ни играе по свирката, и т.н и т.н.,
    Ето за това става дума,

    Коментиран от #79, #84

  • 78 И.А.

    1 0 Отговор
    Еми то вижте колко е литер дизел там имат пари хората.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Антон

    4 1 Отговор

    До коментар #79 от "Ами застани като мъж":

    Ти си функционално неграмотен! Къде пиша че съм еко и почитател на зелени фантасмагории, за разлика от зелените норвежци.
    Къде пиша че ми пречи нато, Путин, или дебелите кравари?
    Просто давам примери за капиталистическа пропаганда, лицемерие и директни лъжи, задоволяваши нуждите на определеки слоеве от общестово.
    И пак те питам: функционално неграмотен ли си?

    Коментиран от #81

  • 81 Такъв съм

    1 3 Отговор

    До коментар #80 от "Антон":

    Щом останах с впечатлението че не си доволен от всичко това и не ти харесва. Ама щом си съгласен и го подкрепяш, защо го изброи въобще.
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #77 от "Антон":

    Много си прав, колега. 77% от газта на Финландия е от Русия, а на Германия е 54%. Много я санкционират, но изцяло зависят от руските природни богатства.
  • 85 3-фазния

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Котис":

    Дишай, брат! Нито Мъск, нито еколозите те гонят, споко! Евтино, бързо, няма поддръжка, не се тресе на 3 цилиндъра и не мета сажди - по-просто от това няма как да ти го обясня.
  • 86 комбайнер

    5 0 Отговор
    А, 84% от продадените коли в България през 2021 са над 15 години.
  • 87 коч

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Мхм":

    е , там убиват.....жените си..
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 дада

    2 2 Отговор
    голем пазар големо нещо е това в норвегия при население малко над 5 милиона общо. Това ми звучи като в горно нанадолнище купили само дизелови коли. Що ли го няма в някоя статия.

    Коментиран от #97

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Пак замиташ следите

    1 5 Отговор

    До коментар #94 от "Turbo":

    А това с Ник турбо кой го писа в статията за пикапа на Тесла

    85 Turbo

    До коментар 83 от "Най-важната сметка е направена":

    Много я разбираш физиката хахахаха при изчисляване на въздушното съпротивление ,във формулата скоростта е на квадрат.За да изчислим мощността се умножава изчисленото въздушно съпротивление по скоростта.При увеличаване на скоростта два пъти, мощността всъщност се увеличава две на трета степен т.е. осем пъти.Голям физик си,няма що Теслющайн.Големи са само претенциите ти.
    Не ми давай за пример рекламни тестове с Тесла,как се движела с 3,63 квт.В ютуб е пълно с клипове на електромобили,движещи се 8 - 10 квт при 40 км/ч.
    Коментиран от 87

    Коментиран от #101

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 😂😂😂

    2 4 Отговор

    До коментар #93 от "дада":

    Дали не е голям? Само ще ти напиша, че даже в момента при масовото производство Тесла има почти 10 процента от продажбите си в Норвегия! Преди с производството главно на Модел С и Х, процента беше към 30-40 процента продажби в Норвегия от производството на Тесла! Така, че колко е голям, ти реши! Една от причините Тесла да съществува все още, са продажбите в Норвегия!

    Коментиран от #102

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 сега пък да видим бг работодателите как

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Мхм":

    мотивират бг работника да им работи за жълти стинки
  • 100 ами

    1 0 Отговор
    ми да си ги карат, после у бегето
  • 101 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #95 от "Пак замиташ следите":

    Пак ли рекламираш Тесла Плейд с двигател от косачка.Ставаш смешен вече.

    Коментиран от #103

  • 102 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #97 от "😂😂😂":

    Първи в продажбите в Норвегия за 2021г е Ауди е трон.Пак си измисляш.

    Коментиран от #106

  • 103 Нищо не рекламирам

    2 4 Отговор

    До коментар #101 от "Гост":

    Фактите са рекламата. Автомобил със 700 коня е изминал 1080 км с 98 киловатчаса за 27 часа, което прави средна скорост около 40 километра в час.

    Това е около 3,7 киловата мощност консумирана от батерията в продължение на 27 часа.

    Сега учудваш ли се защо хората искат да карат ефективни и мощни автомобили и преминават към електромобили? 3,7 кг са еквивалента на около 0,4 литра за час разход на бензин. Дори най-икономичния бензинов двигател харчи повече на място, отколкото 700 коня електромобил за движение с 40 километра в час.

    За 27 часа този електромобил е изхарчил еквивалента на десетина литра бензин. Твоя автомобил без да мръдне един километър за 27 часа ще изхарчи повече за работа на място.

    После пак обяснявай, как електромобилите замърсявали повече. Автомобилите с ДВГ стават ефективни само при високо натоварване на двигателя. При ниски натоварвания като това, КПД им е плачевно.

    Коментиран от #109

  • 104 Ttt

    5 1 Отговор

    До коментар #75 от "Гост":

    Именно, лицемерни норвежки гадове. 1 трилион фондове от нефт и газ имат...а ми се правят на зелени, купувайки ел коли. Великия капитализъм....един експлоатор в Ноевегия кара ел кола докато в Индия на един квартал 50 000 човека има 2 тоалетни.

    Коментиран от #107

  • 105 Не е ок

    3 2 Отговор
    Когато държавата субсидира народа купува - съответно се приоритизира производство и доставки. Пълен егоизъм,лицемерие и безкрупулен цинизъм. Ел. Колите са модерни , но определено не са еко и не трябва да получават субсидии, с които да изместват конвенционалните автомобили.
  • 106 😂😂😂

    1 1 Отговор

    До коментар #102 от "Гост":

    Първи в продажбите за 2021 година е Тесла Модел 3 с над 12 хиляди продажби и на второ място е Модел У с над 8 хиляди продажби! Двете общо имат над 20 хиляди продажби за 2021! Не е Ауди Е-трон! Незнам от къде си го чул това!
  • 107 Е и?

    3 3 Отговор

    До коментар #104 от "Ttt":

    Какво като имат фондове от нефт и газ?

    Нефт и газ ще се ползват стотици години след като спрат да се горя в автомобили и за производство на топлинна и електрическа енергия.

    Май забравяш, че освен за горене се използват като материал за производство на пластмаса, асфалт, смазочни вещества, изкуствени торове и още хиляди вещества в химичната промишленост.

    Дори голяма част от от електромобилите е произведена от нефтопродукти и се нуждаят от масло за смазване.

    Не знам къде го виждате това лицемерие? Над 95% от електроенергията в Норвегия е произведена от възобновяеми източници, а отоплението в тази северна страна става изключително на ток.
  • 108 Gen½o

    2 1 Отговор
    Глей жендърити кво правят, и деца отнемат от руси семейсва и аба жедъри атлантици ужас,а руснаците те са най мощните.
  • 109 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #103 от "Нищо не рекламирам":

    Да ми обясниш тогава защо Тесла слагат електромотори с мощност 700 коня,който могат да изтощят батерията за минути?Щом ти мислиш че са нужни само 3,7 квт колкото е мотора на косачка, защо е необходимо да слагат 700 коня електромотори.Всеки човек завършил техникум ще ти сметне триенето в гумите и съпротивлението от въздуха и ще ти докаже че грешиш.За автомобил с тегло 2,5 тона ти трябва повече мощност от 3,7 квт.В стария ми учебник пише за автомобил с тегло един тон са нужни около 4квт при 40км в час.Има и начертана графика,как се променят съпротивлението с увеличаване на скоростта.По малко от 4 квт на тон е реклама за сектантите на Мъск.

    Коментиран от #112

  • 110 Гост

    3 0 Отговор
    Абе защо всички любители на тока не спрат да карат на петрол? Нали много мразят петрола? Ето аз не харесвам петролната политика на Норвегия и не карам с норвежки петрол. Карам само с руски петрол, но не съм обелил дума против Русия.
  • 111 георги

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Ииииии":

    Защото пропагандират колко са зелени, а в същото време продават неекологичен продукт. Не е ли ясно?
    Иначе реално трябва да са луди, за да не си продават петрола.
    Но това е показателно, че "зелената" политика е отчасти или изцяло една измама.
  • 112 Отговор е много прост

    0 0 Отговор

    До коментар #109 от "Гост":

    Tesla слага 700 коня двигател, защото Илон Мъск е обещал да не произвежда скучни автомобили и да ги продава на такива като дизела и турбо които не вдигат повече от 80 км в час дори на магистралата.

    Тесла е проектирана за високи скорости, а не за шофиране с 40 км в час, а за преодоляване на челното съпротивление при удвояване на скоростта, мощността за преодоляване на челното съпротивление се увеличава 8 пъти.

    Елементарна физика за начинаещи.

    Коментиран от #113

  • 113 123

    0 0 Отговор

    До коментар #112 от "Отговор е много прост":

    Дали си виждал тесла на живо? Защото карах известно време след една на Хемус. Беше ми интересно как се движи. Лепна се зад един камион и с 90 км. ч. не посмя да го изпревари поне 10 км. Не издържах и ги изпреварих. Та, може и 1000 коня да му е двигателя, ако караш с повече от 90 км.ч. на пълен заряд може да стигнеш до Плевен, та дори и до Русе. Качиш ли скоростта над 120 по магистралата, някъде към Луковит ще финишираш, а там е пълно със зарядни станции. Тесла е маркетингов продукт и не става за каране. Ако си се качвал ще знаеш, че качеството на материалите е толкова ниско, че не може да се сравнява дори с новите Дачии.