42 235 39

И автомобил на годината в България е...

  • coty-
  • кола на годината-
  • 2022-
  • българия
И автомобил на годината в България е... - 1

Новото поколение на Skoda Fabia спечели най-престижната автомобилна награда у нас "Кола на годината 2022". Това се случи късно снощи по време на официална церемония, провела се в "Капитал Форт" в София.

Марката Skoda печели приза за втори пореден път, след като в миналата той беше присъден на модела Octavia. Тази година, освен Fabia до финала достигнаха Range Rover, Skoda Eniaq, Nissan Qashqai и BMW iX. На събитието, организирано от Прес Авто Клуб България, станаха известни и победителите в подкатегориите: лек автомобил, кросоувър, високопроходим автомобил, градски автомобил, електромобил и премиум автомобил.

В категорията "Лек автомобил" наградата беше присъдена на Skoda Fabia, спечелила в оспорвана битка с BMW i4, Hyundai i20, Mercedes C-Klasse, Peugeot 308.

Skoda Fabia

И автомобил на годината в България е...

При кросоувърите отличието отиде при Nissan Qashqai, който надделя над DS4 Crossback, Opel Mokka, Renault Arkana, Volkswagen Taigo.

Nissan Qashqai

И автомобил на годината в България е...

В категорията "Градски автомобил" най-много гласове събра отново Skoda Fabia, изпреварила Dacia Spring, Fiat 500 Electric, Honda e и Hyundai i20.

И автомобил на годината в България е...

При високопроходимите автомобили наградата спечели новият Range Rover, изпреварвайки Ford Explorer, Jeep New Compass, RAM 1500 и Subaru Outback.

Range Rover

И автомобил на годината в България е...

В категорията "Електромобил", наградите бе присъдена на друг модел на Skoda - Enyaq. Тя спечели в конкуренция с BMW iX, Dacia Spring, Hyundai Ioniq 5, Volkswagen ID.4.

Skoda Eniaq

И автомобил на годината в България е...

При най-луксозните или т.нар. "Премиум автомобили", първото място спечели електрическият кросоувър BMW iX, който се пребори сред финалистите Audi Q4 e-tron, BMW M3/M4, Mercedes EQS и Range Rover.

BMW ix

И автомобил на годината в България е...

В конкурса участваха всички автомобили, появили се на нашия пазар през изминалата 2021 година, които са над 60 на брой, като до финалния кръг достигнаха по пет автомобила от всяка категория.

Кандидатите бяха оценени от журито на "ПАК България", сред които сме и ние, по няколко групи от критерии, всеки от които има различна тежест във формирането на крайната оценка - дизайн (външен и вътрешен), задвижване (двигатели, трансмисии), функционалност, удобство, пътно поведение/динамика, безопасност и цена/предлагане.

След прецизна пресявка до финала достигнаха по пет автомобила във всяка от категориите, а победителите от тези категории си оспорваха голямата награда "Кола на годината 2022". Основен партньор на конкурса “Кола на годината 2022”, организиран от Прес Авто Клуб България, беше “Уникредит". А ето и класирането в отделните категории и точките, които събраха финалистите след гласуването:

Лек автомобил

Skoda Fabia - 104
Peugeot 308 - 98.5
BMW i4 - 85
Mercedes-Benz C-Class - 41
Hyundai i20 - 41

Кросоувър

Nissan Qashqai - 99.5
Renault Arkana - 83.5
Volkswagen Taigo - 78
Opel Mokka - 77
DS4 Sportback - 52

Високопроходим автомобил

Range Rover - 111.5
Ford Explorer - 94
Subaru Outback - 81.5
Jeep New Compass - 59
RAM 1500 - 40

Градски автомобил

Skoda Fabia - 108
Dacia Spring - 97.5
Honda e - 73
Hyundai i20 - 58
Fiat 500 Electric - 53.5

Електромобил

Skoda Enyaq - 101.5
Volkswagen ID.4 - 82.5
BMW iX - 81
Hyundai Ioniq 5 -65.5
Dacia Spring - 59.5

Премиум-автомобил

BMW iX - 89.5
Range Rover - 88
Mercedes-Benz EQS - 85.5
BMW M3/M$ - 72.5
Audi Q4 e-tron - 54.5


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 37 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Име

    18 21 Отговор
    Невзрачна количка подходяща за невзрачна нация като българската

    Коментиран от #4, #37, #38

  • 3 мечо

    29 25 Отговор
    шкодата е хубава кола но много пари убикновенния човек може да си купи кола на дваисе години за три хилки убикновенния човек нияма пари за припитание
  • 4 Абсолютно

    12 19 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Правилно. Но поне не е Лада!

  • 5 сектант

    7 6 Отговор
    само за бмв-то съм съгласен и на шкода енияка може би
  • 6 Вижте

    71 4 Отговор
    МАСОВО хората какви автомобили карат и тогава правете отрепани класациии...ЗА ПОРЕДНА ГОДИНА, от 35 години насам автомобил на годината е, 20+годишен таралясник. Просто това можем да си позволим
  • 7 jap

    69 11 Отговор
    Доказаната комбинация TSI-DSG гарантира дългия престой в сервиза.

    Коментиран от #13, #20

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Мхм

    44 0 Отговор
    бая солена е тая чехска калинка
  • 10 Горублянския

    27 1 Отговор
    Реално от всички обявени в различните категории коли на годината в България - най-често нови виждам джипките Кашкай....нямам представа колко са читави и колко струват, ама това е реалността.
  • 11 Шоп0

    14 1 Отговор
    Радо, ти за коя талига гласува?
  • 12 АБЕ

    31 2 Отговор
    Мн са хубави,ама като чуя звука на 3 цил сенокосачка...
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Иво

    54 3 Отговор
    Райндж Ровър - пословични боклуци, по всички класации на дъното по надеждност. Кашкай е горе - долу същата история. Шкода Фабия от години е най-калпавата Шкода. Класацията ми прилича малко на конкурсите за мис , които се провеждат в България. Винаги печелят "ва.пирите"

  • 15 2020-2022

    31 6 Отговор
    Синята кола, с която караха Боко в затвора, това е автомобилът на годината и на следващите от 20 до 30 години.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 СтанаТя

    19 3 Отговор
    Стана тя като при Соца, "най-хубавите" автомобили задължително трябва да са произвеждат на евро-територията, иначе няма да са "най-хубави" :) Това пише в статията, ама нормално като евро-производителите затварят заводи: трябва да продадат поне залежалите ламарини, една класация може да им помогне за целта.

    Коментиран от #19

  • 18 Б А Й Х @ Й ‼️

    24 0 Отговор
    За последните 20 години , колко победители в Евровизия станаха хит, поне за една година ‼️ Същото е ‼️
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Джапанка

    14 6 Отговор

    До коментар #7 от "jap":

    Jap-чом я кажи сега колко нови Шкоди с комбинация TSI-DSG си карал, до какви километри, с какви проблеми и колко "дълъг" престок в сервиза??? Ама разказ от 1-во лице е.ч., не преразказ от "Разкази под Шипковия храст"!!!
    И аз веднага мога да ти докажа с 2 лични коли от 0 до около 200 000 км в БГ, какво е правено в Еура Тек по двигател-скорости=нищо!!! Освен регулярните обслужвания!!!

    Коментиран от #21, #27, #31, #32

  • 21 jap

    14 7 Отговор

    До коментар #20 от "Джапанка":

    Мой приятел си купи чисто нова Фабия 1.6TDI-DSG през 2015-та.Още първата година започна да потегля със закъснение и да придърпва при смяна на предавките.В сервиза смениха маслото на кутията и препрограмираха управляващия модул но разлика почти не се усети.Продаде колата точно преди да изтече удължената и гаранция и се зарадва,че се отърва.В момента кара Нисан Кашкай и вече близо 4г не е дал нито един дефект.

    Коментиран от #22

  • 22 Джапанка

    8 5 Отговор

    До коментар #21 от "jap":

    Т.е. нищо конкрерно, освен слухове от типа ЕШК...
    Ела да ти дам да покараш ремапната Октавия 2.0 ТДИ с 6-степнно ДСГ на 170 000 км и да кажеш придърпва ли, тресе ли...колко е седяла в сервиз...
    Да не говориме колко бързо и за какви добри пари се продава такава кола с история....

    Коментиран от #24

  • 23 Разбирач Разбирачев

    6 5 Отговор
    Боже тия не разбират бъкел от автомобили. Определили са го според цената спрямо качеството. Гранде дебило решения

    Коментиран от #25

  • 24 jap

    12 2 Отговор

    До коментар #22 от "Джапанка":

    Возил съм се много пъти на колата за която пиша и твърдението ми не се основава на слухове.Спомних си даже,че по едно време колата губеше антифриз а в сервиза не откриха причината и препоръчаха просто да се долива.Добре,че един от монтьорите се зае по обстойно с проблема и откри теч в близост до ЕGR клапана та благодарение на него смениха поне тази част по гаранция.

    Коментиран от #26


  • 25 Прав си

    15 1 Отговор

    До коментар #23 от "Разбирач Разбирачев":

    но парадокса е,че цената е твърде висока за ниското качество.
  • 26 Джапанка

    6 11 Отговор

    До коментар #24 от "jap":

    Аха и вече си вещ по всички въпроси свързани с ВАГ групата... и хипотетичния проблем, който колата е имала за колко време я е оставил в сервиза, оправен ли е по гаранция???
    Нещо да кажеш за разхода на масло при последното поколение на Сивик с 1.5 турбо-бензинов мотор?
    Как пък при мене на душманско магистрално каране не ми "пипна" масло, антифриз??? И то на 3 дизелови Октавии от различни генерации???
  • 27 123

    8 5 Отговор

    До коментар #20 от "Джапанка":

    Точно това щях да му пиша. То се видя от следващите мнения. Качвал се на една Шкода на някой пълен кърък. Защото, има и такива. Иначе, дествително до 2013 имаше някои проблеми с тази комбинация - двигател и скоростна кутия. После ги оправиха. Добра е Фабията. И някой съвсем праввилно пишеше, че са оценявали съотношението цена - качество. Ами да, и съвсем правилно. Има и по-добри модели и марки, ама като дори със средна заплата не можеш да си позволиш месечната вноска за лизинга не е за покупка. Затова улиците са пълни със Шкоди - най-доброто качество за тази цена.
  • 28 голф 2 най надежден и

    7 1 Отговор
    най дълготраен
  • 29 Бай Благой

    3 5 Отговор
    Нщо ново под небето.
    VW Group , Едно беЕмВе и едно японче за цвят...
  • 30 hahaha

    7 0 Отговор
    квато държавата такъв и автомобил на годината си имат.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 хахахахахахахаххахахахахаха

    14 6 Отговор

    До коментар #20 от "Джапанка":

    така за 8 месеца 12 чисто нови, ама чисто нови шкодички се предадоха в мойте ръце . невероятни боклуци. когато ти си купиш чисто нова кола ама не на лизинг кеш брой на ръка ела и пиши .

    Коментиран от #33, #35

  • 33 А сега де

    4 4 Отговор

    До коментар #32 от "хахахахахахахаххахахахахаха":

    Най-вероятно става въпрос за неправилно шофиране колега. Октавия 4, за година и три месеца 51000 км. Два пъти в Еуратек - за масла и филтри. Така, че - говори ми. Ако я караш в червеното, не осем, осемдесет ще строшиш. Не са важни конете под капака, задкормилното..

    Коментиран от #34

  • 34 Феномен Д

    2 6 Отговор

    До коментар #33 от "А сега де":

    Нищо не става от Ваг-фолк групата дай номер да ти пратя рено на 270 000 с орг окачване няма амортисьори няма шарнири.

    Коментиран от #36

  • 35 Стига вицове….

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "хахахахахахахаххахахахахаха":

    На блъскащи колички ли сте си играли или сте се събрали страшните специалисти???
    Аз съм скромна фирма…мога да ти докажа сервизните истории на 3 лични Октавии от ЕТ и още 10-на служебни Октавии 2,3 и 4 от 2012-та насам….и да ми покажеш, кога 1 от тях е била със сериозен технически проблем извън планово и в сервиз??? За двигател (2.0 TDI CR всичките) и скорости ( и ръчни и ДСГ) НИТО 1 не е била за какъвто и да е проблем!!!
    Ти с какво ще отговориш и какви проблеми си имал???
  • 36 Д Фен

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Феномен Д":

    Да, да знаеме го теоето такси….то няма окачване, то левитира….
    Още имам горчив спомен от горивната помпа на едно Канго 1.5 dCi купувано ново от тук!
    Преди години от пуст фанатизъм - 21 1.7 моно-инжекция….най-безпроблемно от към механика, като купе пълен провал…изяде го кафявата чума и след това Сафран 2.2 12V….много елетроника и екстри, дори регулируемо окачване, но нищо работещо….и накрая биела през блока…ай мерси!!!!

    Коментиран от #39

  • 37 Йо Несбьо

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    В Чехия се карат много. Познавам шефове на отдели, които изкараха десетилетия наред с една и съща Фабка. Старите Фелиция още се карат и масово се продават за над 1500 лева и то въпреки високият разход от 8,5 л/100.

    Не мога да кажа, че колата е луксозна или комфортна, защото не е, но за базовите потребности върши чудесна работа.

    Мнозинството чехи дори не шофира луксозни или нови автомобили. Те са по-скоро за фирмени нужди, но все пак е нормално автомобилът да е 5-8-годишен.

    А в България сме без пари и въпреки това се опитваме да показваме стандарт. Не е логично да се изхвърляме с автомобили, които не можем да поддържаме, но го правим.
  • 38 Йо Несбьо

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Исках да кажа това - нацията ни е невзрачна, защото няма как да заблестим - ниски доходи, стари коли, несанирани сгради, лоша инфраструктура, болен и неспортуващ народ... И голяма част от това се дължи на неправилни решения. Не може да имаш 2000 лева спестявания и да ги хвърлиш за кола, че и да изтеглиш кредит за целта. Не може да купиш автомобил, който не можеш да поддържаш или ползваш пълноценно и да стои пред блока. Не може купеният автомобил да е през ден в сервиза... А такава е реалността!

    За мен колата трябва да се приеме като инвестиция, която да ти помага да достигнеш по-високи доходи и чрез тях да се изплати. Т.е. купил си кола за 500 лева, обслужил си я за 200, планирал си да я ползваш 3 години, предвиждаш обслужване за 400 лева през този период, значи след 36 месеца благодарение на колата трябва да имаш поне 1100 лева обратно, за да не си на минус. Застраховките и горивото не ги смятам, индивидуални са.

    А в България човекът си бачка за 710 лева бруто, има спестени 2000 лева, изтегли и кредит, купи "ноФ Фнос" и накрая колата през месец в сервиза, а има и вноски по кредита, има ремонти, висене пред блока... Поне е тема за разговор на маса...
  • 39 Феномен Д

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Д Фен":

    Може и така да е с кангото но моята е купувана нова и това което пиша е истина. Ти ми говориш за канго сигурно нов внос. Аз имам колеги с коли производство Германия и са проблемни.