Илон Мъск и неговата компания Tesla ще трябва да изплати 70 хиляди евро на собственик на Model 3 след като съдът в Германия взе под внимание оплакванията му, че колата се държи като „пиян нов шофьор“ при навлизане и напускане на магистрала. Става въпрос за автономните функции на Tesla, които според собственика на колата, а очевидно и според съда, не работят по начина по който са рекламирани. Собственикът се оплаква още от това, че колата не разпознава светофари и знаци, а също така функцията за автоматично изпреварване на работи.
Това не е първият път в който американската компания се озовава в съда поради оплаквания свързани с автопилота ѝ, след като през 2020 година съдът в Мюнхен реши, че Tesla е подвела клиентите си като е рекламирала функции на автопилота, които колата всъщност не може да изпълнява.
Сега отново съдът е решил в полза на ищеца и Tesla трябва да заплати пълната цена на споменатият Model 3, заедно с допълнителното оборудване, което се равнява на около 70 хиляди евро. Според германския сайт на Tesla, автономният пакет функции при Model 3 включва Smart Summon за автоматично изкарване на колата от гараж, автоматично паркиране, автоматична смяна на лентите и навигация според автопилота. Цената на този пакет е 3800 евро. Според изданието Spiegel, в документите към делото са описани функциите на Full-Self Driving пакета, който предоставя автономните възможности, които са ни познати от многобройните видеа в интернет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Преводачка
Коментиран от #6
12:05 31.03.2022
2 меркантилност
12:13 31.03.2022
3 Знайко
А съда какво е казал за автомобила? Германеца трябва ли да върне купения автомобил. След като е недоволен и след като ще му върнат цяла платена сума. Според мен е редно съда да постанови също така в следващите 5-10 години, този германец да няма право да си купува друг автомобил произведен от Тесла.
Коментиран от #4, #5
12:32 31.03.2022
4 Октопус
До коментар #3 от "Знайко":
Точно така да си кара гоуфо12:33 31.03.2022
5 Алфа Сектант😏
До коментар #3 от "Знайко":
Нищо няма да връща, това да е за назидание за тесларите да се научат да правят коли. И това май е само началото, още много искове ще има.Коментиран от #8
12:36 31.03.2022
6 факт
До коментар #1 от "Преводачка":
Млад и нов не са синоними.13:10 31.03.2022
7 Мотив?
Също като онази китайка, която на изложението в Китай скачаше по покривите на експонатите Тесла с тениска спирачките не работят и искаше чисто нова Тесла, защото нейната била катастрофирала понеже спирачките не работят. Но не искаше да даде автомобила дори на външен сервиз на който Тесла да плати за да направи преглед на спирачките, не искаше да върне стария автомобил за да получи нов, а просто искаше още един чисто нов автомобил Тесла защото първият не и харесвал?
Все едно да не харесва мъжа си защото я бие, но да иска втори мъж същия като първия, ама да си запази и първия.
Коментиран от #9
13:43 31.03.2022
8 3-фазния
До коментар #5 от "Алфа Сектант😏":
Тоя па! Чул, недочул - да се изкаже.Швабата не си е купил Full self driving; и той не знае за кво претендира, цирк да има.
Много им бъркат в джигера 5-те милиарда инвестиция в ГИГА БЕРЛИН - най-голямата автомобилна инвестиция в новата история на Германия. Ще има искове даа - празни опити да се спре потопа.
Вчера пристигнаха първите германски Model Y в Дания. В салона влизат едни хора и викат: абе мотаят ни с Ауди Q5 eTron и последно ни казаха, че ще тр да чакаме още една година.. При вас кога ще ни дойде колата?
- След 3 месеца, хер!
- С карта мое ли да платиме :D
13:43 31.03.2022
9 ХиХииии
До коментар #7 от "Мотив?":
Китайския случай беше, че Сун Мин станала като катедра и нежели познат й казал: Абе знаеш ли, че Модел 3 има най-здравия таван и при тестовете, счупил хидравличната преса. Стъклото е специални пластове и може да издържи 2 женски зрели слона.... и я изгледал в ханша с лека усмивка.Оная кат подпалила! Газ към изложението и почва да скача отгоре
- Два женски слона лии? Ся ше видите вийй един ко праи!
13:48 31.03.2022
10 Пак немска бюрокрация
Tesla се опита да подслади сделката, като добави някои други функции към пакета за пълно самоуправление, които също са свързани с автопилот, като навигация на автопилот, автоматична смяна на лентата, автопарк и призоваване. В ЕВРОПА НЕЩАТА СА ПО-СЛОЖНИ, тъй като някои от тези функции са понижавани ПОРАДИ МЕСТНИТЕ РАЗПОРЕДБИ.
Сега някои собственици на Tesla отиват в съда, за да им бъдат възстановени разходите за пакета, след като той не оправда очакванията. Автомобилният производител току-що загуби дело в окръжния съд в Дармщат, който нареди на Tesla да изкупи обратно модела 3 на ищеца.
Spiegel съобщава за случая:
В резултат на това асистиращите функции като автоматично изпреварване на по-бавни превозни средства по магистралата НЕ РАБОТЯТ. Поведението на кормилното управление на входове и изходи или магистрални възли е гъбесто и наподобява това на „пиян начинаещ шофьор“. Светофарите и стоп знаците не се разпознават.
Tesla каза, че НЯМА ДЕФЕКТ В КОЛАТА и настоява, че функциите ще бъдат доставени в бъдеще чрез актуализации на софтуера, но не може да каже кога:
По отношение на процеса американската група заявява, че не е запозната с НИКАКВИ софтуерни или хардуерни НЕИЗПРАВНОСТИ на превозното средство, които не биха могли да бъдат отстранени чрез ремонт. Според Tesla необходимото надграждане до най-новия хардуер би било безплатно. Системите и функциите РАБОТЕХА ПО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ и в съответствие с ДЕЙСТВАЩИТЕ РАЗПОРЕДБИ за
Коментиран от #16
14:30 31.03.2022
11 Пак немска бюрокрация
Автомобилният производител обжалва присъдата на съда.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск наскоро каза, че вярва, че FSD Beta на Tesla ЩЕ СТАРТИРА В ЕВРОПА ПО-КЪСНО тази година, но това ЗАВИСИ ОТ ОДОБРЕНИЕТО НА РЕГУЛАТОРА.
Край на цитата. Тоест са глобили Тесла, защото регулатора още не е одобрил тези функции на Тесла и клиентите не могат да ги ползват по германските пътища! Звучи ли ви познато? Също като Тесла не може да започне ОФИЦИАЛНО производството в Германия, защото получи разрешителното ти си за строеж половин година след като завода ВЕЧЕ беше построен. ПОЗНАТАТА НЕМСКА БЮРОКРАЦИЯ.
14:31 31.03.2022
12 омъскаряване
Коментиран от #13
14:47 31.03.2022
13 Дрън-дрън
До коментар #12 от "омъскаряване":
Точно пък за автономното управление дори най-големите фенове на Тесла не вярват че скоро ще бъде напълно функционално. Няма привърженик на Тесла, който да го вярва.А иначе дори и противниците на Тесла не могат да отрекат, че автопилота на Тесла има най-голям напредък към момента и няма по-добър от него, колкото и работа да остава до пълно завършване.
Но дори когато е "завършен", няма да бъде перфектен. То няма перфектен човек шофьор, да не говорим за някакъв софтуер. Нима нямаш познати загинали в катастрофа?
15:14 31.03.2022
14 някой
Коментиран от #15
17:08 31.03.2022
15 Ти пък какво не разбра
До коментар #14 от "някой":
Как да ти се обясни, че няма притежател на Тесла и дори техен фен, който да не е раздразнен от постоянното отлагане на автопилота? Има хора платили по 10 хиляди долара за него и не могат да го ползват.Има хора, които предварително са платили автопилота за да подпомогнат развитието му, въпреки, че са наясно, че няма да стане скоро
Обаче само глупак би платил предварително за нещо, за което никой не му казва кога ще стане готово. Този очевидно е от вторите. Кой мислиш, че му е виновен?
17:35 31.03.2022
16 Turbo
До коментар #10 от "Пак немска бюрокрация":
Пак ли оправдания,тесльо.Нова кола да се ремонтира,това го има само при Тесла хахахаха.Коментиран от #17
08:43 01.04.2022
17 Така е!
До коментар #16 от "Turbo":
Само Тесла може да ремонтира автомобилите си докато собственикът спи, а на сутринта като си извади колата от гаража, тя да е по-мощна с няколко коня и да спира по-бързо, а освен това да се е научила да се паркира самостоятелно.Като тези "ремонти" стават напълно безплатно и без да ходиш в сервиз или където и да било.
Ако разбираше написаното, щеше да разбереш че и в Германия може да се направи такъв "ремонт" но бюрокрацията все още се мота и не са го разрешили, а клиентът вместо да осъди бюрокрацията, че не позволява на Тесла да използва тези функции в Германия все още, съди Тесла.
Последно, като заговорихме за бюрокрация, разбра ли на коя дата Тесла получи окончателното си разрешително за строеж или и това ще схванеш след още две години?
09:46 01.04.2022
18 TSLA®
- Никога не се занимавай с глупаци. Глупаците са най-неприятните крадци. Освен че ти крадат от времето, ти крадат и от настроението." - Musk - най-богатият човек във Вселената, собственик на най-големия конгломерат от фирми. Нула време за глупости.
14:44 01.04.2022
19 гост
15:26 01.04.2022