7 Септември, 2001 00:00 13 376 2

Японският Scenic

  • nissan-
  • almera nissan-
  • tino

Годината бе 1998. Вторият по-големина автомобилен производител в Япония изпадна в особено тежка финансова криза. Спасението дойде, с известно закъснение, от другия край на земното кълбо - френската фирма Renault се нагърби с операцията по спасяването на Nissan.

Три години по-късно Nis­san вече търпи значително по-малки загуби. Печалбите на Renault също са по-малки, но изграждането на съвместната дейност поглъща капитали, няма как. Именно в резултат на тази съвместна дейност японците могат най-сетне да се конкурират в един от най-бързо растящите сегменти напоследък - този на компактните ванове.

Факт е, че Nissan отдавна имат присъствие тук с Prairie. Моделът обаче бе толкова остарял, че промяната трябваше да дойде скоро.

След доста успешния дебют на компактния модел Almera Nissan си позволи да създаде на неговата база семеен ван, наречен Almera Tino. Появата му на пазара бе малко забавена, но в крайна сметка в средата на 2000-та година, няколко месеца по-късно и у нас, Tino бе предложен на клиентите.
Всъщност от Almera е взета само техническата база. На външен вид двата модела се различават в доста голяма степен. Tino повече наподобява своя първообраз и фактически популяризатор на този вид возила Renault Scenic.

От него е заимствана и почти цялата концепция за оформление на вътрешното пространство. Почти, защото Almera Tino разполага с някои идеи в повече. Тук например ще видите чекмеджета не само под краката на пасажерите, но и под задните седалки. Когато са демонтирани, те могат да се окажат полезни при търсенето на места за дребните товари.

Като цяло броят на скритите и явни паркинги за дреболии е огромен. Общо над двайсет, най-добре е те да бъдат надписани, за да не се загуби нещо - например “Количките на Кирчо”, “Фибите на Петя”, “Презервативите на батко” и т.н.

Седалките могат да се регулират по всякакъв начин и поотделно да се демонтират. Общо според Nissan съществуват 24 въз­можности. При Tino обаче е по-различна концепцията по разполагането им. Този модел е един от малкото ванове, в който няма да получите усещането, че седите зад волана на Т.И.Р. Позицията на водача и спътника му е като в конвенционален лек автомобил. Освен това седлата са комфортно подплатени и имат добра странична опора.

Инженерите на Nissan са посмислили не само за комфорта, а и за безопасността на пасажерите. Наред с обичайните в днешно време триточкови колани за всички места, Tino предлага и четири еърбега, като страничните трябва да предпазват и главата. Най-високото признание в тази насока обаче дойде наскоро от Euro NCAP, след като Tino бе подложен на краш-тестове с няколко свои конкуренти. Японският Scenic бе определен за най-сигурния в своя клас за момента.

Освен това Tino задължително се оборудва с антиблокираща система (ABS) с електронно разпределение на спирачната сила (EBD) и спирачен асистент (NBA). Резултатът е къси спирачни пътища - по-голяма сигурност.

Пространството в купето е сравнително добро. Единствените неудобства могат да възникнат за по-високи пасажери на задните седалки, където колизия с тавана понякога би била неизбежна. За сметка на това багажното отделение с право може да претендира за лидер в своя сегмент. Дори когато всички пет седла са по местата си Almera Tino предлага 440-литрово пространство. Различни по вид и големина мрежички държат палавите товари на място.

Возията на компактния ван напълно отговаря на очакванията за семеен автомобил. Всички неравности се поглъщат отлично, при това без стабилността да страда осезаемо. Управлението е леко и не особено директно, превключването на предавките е твърде меко за японски модел.

Моторизирането на Tino е само в два варианта. Бензиновият двигател е с 1.8 литра обем, но не предлага особено голяма мощ. Най-вече слабият въртящ момент, макар и достиган рано, е причина за сравнително дългото ускорение и доускорение. Общо взето динамиката напълно спомага безопасността, но понякога това може да изнерви малките досадници отзад.

Всяко зло е за добро, както казват хората. Tino изразходва по-малко гориво от своите конкуренти. Не толкова на дълъг път, колкото в града се усеща чувствителна разлика. Освен това двигателят работи равномерно и най-вече тихо.

Наред с комфорта обаче семейният автомобил трябва едновременно да е симпатичен за бюджета. По традиция моделите на Nissan предлагат едно от най-добрите съотношения цена/оборудване на нашия пазар. В случая с Tino обаче нещата са леко изпуснати. Ванът не печели особени финансови предимства, по-скоро е на едно ниво с алтернативите си. Явно ценовото позициониране срещу Scenic не допада на Renault.

Условията за разсрочено плащане са сравнително добри, макар да се влошават с удължаването на срока. Ако това ви изглежда като сериозен недоста­тък, обърнете внимание на гаранционните условия - те при всички случаи са сериозно предимство.

Другите основни предимства на Tino са функционалността и обусловеното от концепцията широко пространство. Комфор­тът и икономичността също не бива да бъдат пренебрегвани при обмислянето на покупката.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 nikola

    6 5 Отговор
    gn.Gavazov napravete komentar za dizela na almera tino
  • 2 koki

    0 0 Отговор
    dam kajete za dizelite na nissan naprimer za modela na primera 2002 dizel