Last news in Fakti

25 Август, 2001 00:00 1 531 0

Оцеляването на Chevrolet Camaro под въпрос

  • chevrolet-
  • chevrolet camaro-
  • renault-
  • nissan

Американската General Motors определено не при­тежава нюх за авто­мо­бил­ните марки и тяхното зна­чение на пазара. Най-добър пример са тът­ре­щите се от години на опашката в кон­церна престижни Cadil­lac и Saab. Oldsmobile, най-ста­рата марка на GM, бе по­гребана междувременно, Buick със своя пенсионерски имидж заплашва да посивее.

В момента на карта е по­ставена съдбата на друг култов автомобил на GM - Chevrolet Camaro. Той и неговият близнак Pontiac Fi­rebird за последно бяха основно модернизирани през 1993 г. Оттогава аме­рикан­ци­те се за­до­во­ляват само с ле­ко обновяване на дизайна. С това си без­различие ком­панията поощри спа­да­щи­те про­дажби и от­стъп­ва­нето на най-големия кон­курент на US-пазара Ford Mus­tang. През ми­на­лата година в САЩ бяха про­дадени едва 42 131 Camaro и 31 013 Firebird, докато Mustang достигна 173 676 бройки.

Както винаги, когато даден модел или марка не вър­вят добре, ръковод­ст­вото на GM раз­миш­лява за отказване от него. Като начало на края на спортния автомобил се предвижда пускането на юбилеен модел през 2002 г., който да озна­менува 35-тата го­дишнина от неговия дебют.

Надежда за съхранението му обаче все още има, пос­лед­ната дума не е казана. Все пак заднозадвижваните Ca­maro и Firebird вече 34 години са неразделна част от аме­риканската ис­­тория, както кетчупа към хам­бур­гера - такъв мо­дел не може просто да бъде спрян заради вът­решни неуредици. Но как да се постъпи за в бъдеще?

В Chevrolet и Pontiac са разделени на два лагера. Едните държат на ясно оп­ределена ретролиния, такава как­вато Ford има с Forty-Nine и напоследък с Thunderbird. Другата фра­к­ция вижда бъдещето на двете спортни коли само с ви­со­коте­х­нологичен дизайн.

Собствениците и фено­ве­те на двата модела, това пок­аз­ват проучванията, искат преди всичко повече мощ и по-добро пътно по­ве­дение. И двете биха могли да се осъ­ществят при за­пазване на задното зад­вижване и както с ретро- така и с модерна каросе­ри­я.

За да се оцени правилно вкусът на публиката на шоуто в Детройт през следващата година GM смята да покаже два прототипа и след това да ре­ши коя линия да избере, ако изобщо се стигне до раз­ра­бот­ване на на­следник. Сле­до­вателно нов Ca­maro/Fire­bird не мо­же да се оча­ква преди 2004 г.

Ford ще об­нови кул­товия си Mu­s­tang, въпреки добрите продажби, още през есента на 2003 г. Раз­ра­бот­ва­ни­ят под кодово име S 197 нов модел, който пак ще е във версии купе или кабрио, ще получи за първи път от 1979 г. изцяло нова плат­форма.

Тя се базира на така на­ре­че­ната DEW-ходова част, която ве­че из­ползват Jaguar S-Type, Lincoln LS и Ford Thu­n­derbird, но за интег­ри­ра­не­то си в Mus­tang ще бъде ма­лко оле­ко­тена и на­ре­че­на DEW-Lite.

Шеф-ди­зайн­е­рът на Ford Дж. Мейс предпочита ретролиниите за Mustang, въ­преки че има предложен и мо­дерен ва­ри­ант. Новият Mu­stang тряб­ва да ин­тер­п­ре­ти­ра по съв­ре­ме­нен начин кла­сиките от 1967 и 1969 г. Двигателите на заднозадвижвания модел ще бъдат 3.8-литров V6 с мощност 190 к. с., 4.6-литров V8 с 260 (SOHC) или 320 (DOHC) к. с., както и топверсия с 5.4-литров V8 или 4.6-литров турбо V8.

Renault спира еднолитровия двигател

Заради санирането на японската Nissan и сла­ба­та автомобилна ко­нюн­к­тура напоследък при Re­nault се взимат драс­тични мерки за намаляване на разходите. Икономиите трябва да подобрят ба­лан­са и да ограничат съкращенията на слу­жители, но и да оси­гурят жи­зне­но­не­о­бходими за бъ­дещето инвестиции.

Най-новата жертва на тази политика е проектът за създаване на еднолитров четирицилиндров двигател с мощност 60 к. с. Кон­стру­ирането на по-лек и по-икономичен мотор ще трябва да изчака до 2003 г., когато ще се появи новото Clio.

Renault продължава да се бори и с недостатъците в качеството на своите автомобили. Забавеният вече много (една година) дебют на Avantime се отлага с още два месеца заради проблеми със седалковия механи­зъм. При Laguna пък има сериозни трудности с четеца на замислената вместо ключ чипкарта.

Петър Иванов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА