Last news in Fakti

25 Юни, 2022 13:00 8 029 63

Мъск: Фабриките на Tesla губят милиарди долари

  • tesla-
  • мъск-
  • илон мъск-
  • фабрика-
  • берлин-
  • тексас-
  • остин

Собственикът на компанията разкри някои данни за заводите в Тексас и Берлин

Мъск: Фабриките на Tesla губят милиарди долари - 1

В скорошно изявление пред клуба Tesla Owners Silicon Valley, Илон Мъск заяви, че фабриките на компанията в Тексас и Берлин губят милиарди долари. „Двете фабрики в Берлин и Остин са огромни пещи за пари в момента. Ясно? Това е като силен ръмжащ звук, звукът на парите, които изгарят.“, заяви Мъск в типично свой стил.

Мъск: Фабриките на Tesla губят милиарди долари

Той добави още, че фабриката в Тексас към момента произвежда съвсем малка бройка от автомобилите, които трябва поради проблеми свързани с увеличаването на производството на батериите 4680. Проблеми има и с друг вид от батериите, тези от типа 2170, инструментите за направата на които се бавят на китайско пристанище.

Мъск: Фабриките на Tesla губят милиарди долари

„Това ще бъде поправено много бързо, но изисква много внимание и ще отнеме повече сили да направим тази фабрика високопроизводителна, отколкото отне да я построим. Изминалите две години бяха абсолютен кошмар на прекъсвания на доставки, нещата идваха едно след друго и все още не са свършили. Нашата главна грижа е това да запазим фабриките отворени, за да можем да плащаме на хората и да не банкрутираме. Затварянията на фабриките в Китай бяха, много, много трудни.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ха-ха-ха

    42 7 Отговор
    Защо ли е така???
  • 2 Някой

    27 5 Отговор
    Тази статия не я ли публикувахте вече?
  • 3 Дааа

    35 4 Отговор
    Д..а колко ми е жал за мъск
  • 4 местещ коня

    32 5 Отговор
    местя коня
  • 5 Къпан пор

    33 6 Отговор
    Закривайте цирка!
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 После пак питайте

    29 5 Отговор
    Защо още не е построил фабриката за пикапа и камиона?

    Той няма батерии и чипове за настоящите модели и губи пари, защото трябва да плаща на работниците които е наел, защото те не са виновни, че не може да им осигури работа.

    Ако на този етап построи още по една фабрика за пикапа и камиона, те също ще губят пари.

    Коментиран от #19

  • 9 БСП КОМУНЯГИТЕ В ШОК......

    1 6 Отговор
    ТИЯ СА ИЗВЪНЗЕМНИ.....
  • 10 БСП МИЛИАРДЕРИТЕ...КАПИТАЛИСТИ

    5 6 Отговор
    И ние искаме фабрика на Тесла в бг....белким са нагушим....
  • 11 ПУТИН В ШОК

    0 12 Отговор
    Кога ще ги стигнем...Хамериканците

    Коментиран от #12

  • 12 ПУТИН В ШОК

    0 7 Отговор

    До коментар #11 от "ПУТИН В ШОК":

    Шеги задминем...Кога????
  • 13 БСП ВИЦЕТО

    1 5 Отговор
    Техните фабрики са като ....аптеки.....
  • 14 ЛАДА НИВА

    6 5 Отговор
    Ние правим евтинджос коли....само с двигател и колела...според руските възможности
  • 15 Акио Тойода

    13 0 Отговор
    Ето че и Тесла изпитват проблеми с липсата на батерии, а се смеете на нас, че не можем да направим своя първи електромобил с батерии от един доставчик.
  • 16 Антон

    23 3 Отговор
    Само че тозо господок не споменава, че значителна част от суровините за батерии , идват от Русия. А пък нали западния свят им наложи санкции, и сега всички от двете страни на барикадата страдат
  • 17 Къпан пор

    14 3 Отговор
    На калпав космонавт,космоса му бил крив.

    Коментиран от #23

  • 18 дада

    5 3 Отговор
    ;мънск не знае нека норвежаца му разясни малко тези печалби на тесла.
  • 19 Грета Тунберг

    10 2 Отговор

    До коментар #8 от "После пак питайте":

    Скъпи,кога ще ме повозиш на пикапа на Тесла?
  • 20 Японеца

    7 0 Отговор
    Поредните факти новини!
  • 21 Не е проблем

    5 12 Отговор
    Другото тримесечие ще наваксат. И все още водят останалите с няколко обиколки.

    За първото тримесечие на тази година произведоха 310 000 броя. Почти никоя автомобилна компания от 100-годишните няма да може да произведе толкова за цялата година.

    Toyota смята да произведе само 10 хиляди електромобила тази година и срещна трудност с набавянето на батериите от един доставчик, затова ще произвежда единствения си модел с батерии от два отделни доставчика.

    А Тесла в момента увеличава производството само на китайския си завод на 21 хиляди броя седмично. Другите три фабрики отделно!

    Дали печалбите от работещите фабрики няма да компенсират загубите от другите?

    Зарядните станции също ще добавят допълнителни приходи, защото и техния брой нарасна на 35 000, като И клиентите им ще нараснат, защото отварят станциите за зареждане и на други марки.

    Коментиран от #24, #39

  • 22 Но мъск

    8 2 Отговор
    Колко човека от четящите вярват на думите на мъск, да се преброят като напишат коментар "айфон"
  • 23 Айкю 1

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Къпан пор":

    Слънцето му пречил
  • 24 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #21 от "Не е проблем":

    Китайския завод са в локдаун.Тази година Тесла май ще произведе по малко електрокари от миналата.

    Коментиран от #25, #27

  • 25 Дежавю

    5 4 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Точно така говорихте в края на 2020 година, помниш ли?

    Тогава спорехте, че е невъзможно да произведат планирания още през 2015 половин милион броя и дори ще произведат по-малко от 370 хиляди от 2019 година, заради световния локдаун. Ръста бил приключил и това ниво на продажби щяло да се задържи.

    Колкото познахте тогава, толкова ще познаете и сега. Ако с два завода за първите три месеца са произведени 310 хиляди, по колко ли ще произвеждат с 4 завода?

    А след месец ще затворят доброволно завода в Китай за няколко седмици, за да му увеличат производствения му капацитет.
  • 26 Къпан пор

    4 6 Отговор
    Не прочете ли, в стаята се говори за фабриките в Тексас и Берлин които произвеждат много малко бройки.В Китай са затворени заради короната втори месец.Откъде ще дойде ръста на производството,като работи само един завод?

    Коментиран от #28

  • 27 Малко цифри

    5 5 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    "Barclays избра да намали оценката си за данните за второто тримесечие на Tesla от 315 000 превозни средства до по-консервативните 251 000, според Barrons . Това е малко по-малко от оценките на анализатори, анкетирани от FactSet, които в момента очакват Tesla да изведе доставки от 289 000 през второто тримесечие. Barclays също намали оценката си за печалбата на Tesla на акция до $2,08."


    Да обобщим. Дори ако Тесла вместо да увеличава производството, всяко тримесечие произвежда само по 250 хиляди до края на годината, на края на годината ще са произвели милион и 60 хиляди автомобила, което е 200 хиляди автомобила повече от миналата година.

    Също така анализаторите говорят за намалена печалба, а не загуби, въпреки очевидното горене на милиарди долари в новите фабрики.

    Тоест Тесла вече е изградила напълно устойчив бизнес, който е печеливш дори по време на кризи. Представи си, когато всичко се нормализира!

    Все пак останалите се опитват да започнат да произвеждат електромобили на печалба, въпреки че продават на по-високи цени от Тесла, а Тесла продава на по-ниски цени от тях и въпреки това има над 30% брутен марж на печалбата, което е неосъществима мечта дори за производство на автомобили с ДВГ.

    Коментиран от #29

  • 28 Прочетох

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "Къпан пор":

    А ти прочете ли, че ще увеличават производствения капацитет? Ето ти и на тебе малко цифри, дано да можеш да ги осмислиш :

    "...надстройката ще започне през юли и ще продължи до началото на август, а надстройката има за цел да доведе общото производство до над 21 000 превозни средства на седмица:

    Работата по модернизацията във фабриката на юг от Шанхай се очаква да бъде завършена около 7 август, като производството на SUV Model Y след това се увеличи до 14 000 бройки седмично от около 11 000 преди пандемията и производството на седана Model 3 на 7 700 единици на седмица от 5500 преди, казаха хората.

    Това би довело производствения капацитет на Tesla в Шанхай до над 1 милион електрически превозни средства годишно."

    Край на цитата. Само да ти напомня, че производствения капацитет в края на 2021 на всички фабрики на Тесла беше 1,2 милиона, а от август само тази в Шанхай ще има 1 милион производствен капацитет.

    Малък ли ти се вижда ръста?
  • 29 Къпан пор

    4 3 Отговор

    До коментар #27 от "Малко цифри":

    Губят милиарди, пише го в статията.Да не четеш по вентилатор ара система.

    Коментиран от #32

  • 30 Къпан пор

    2 2 Отговор
    Вентилатор ара система.
  • 31 Къпан пор

    2 1 Отговор
    Вентилаторната система.Коректора.
  • 32 Чета статията

    4 4 Отговор

    До коментар #29 от "Къпан пор":

    Но доколкото виждам ти си се ограничил в четенето на заглавието и вече коментираш.

    Тези двата завода в Тексас и Берлин започнаха производство още през 2021 година и през първото тримесечие също бяха на загуба, защото не продадоха нито една бройка от произведеното. Но въпреки това Тесла имаше пет милиарда брутна печалба от 17 милиарда приходи, което е над 30% печалба.

    Сега приходите ще са по-малко, но това все още не означава, че ще са на загуба, а че печалбата ще е по-малка от 5 милиарда.

    Коментиран от #33, #36, #40, #42

  • 33 Къпан пор

    4 4 Отговор

    До коментар #32 от "Чета статията":

    Ядец не позна.Започнаха края на март.
  • 34 Къпан пор

    4 3 Отговор
    Тази година,не 2021.
  • 35 Гост

    4 5 Отговор
    Откриването беше на 22 март 2022 и първите 30 Тесла Y са предадени на клиентите.

    Коментиран от #45

  • 36 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #32 от "Чета статията":

    През 2021 завода в Берлин беше още в строеж.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Гост

    3 4 Отговор
    Производството не е за начинаещи ентусиасти.
  • 39 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #21 от "Не е проблем":

    Ето го пак типичният теслофил. Мъск му казва директно, че нещата не вървят, а той влиза тук и пише, че всичко било цветя и рози.

    Коментиран от #41, #47

  • 40 Грета Тунберг

    7 2 Отговор

    До коментар #32 от "Чета статията":

    Скъпи,да не фалира Тесла?
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #32 от "Чета статията":

    Аз се чудя защо Тесла произведени в Берлин имат парчета хоросан,тухли и бетон в купето,а те били сглобени по време на строежа.

    Коментиран от #46

  • 43 Грета Тунберг

    7 1 Отговор
    Падал е на главата си,докато майка му го е къпала.Пак добре като не се е удавил.

    Коментиран от #54

  • 44 Погледни датата на статията

    2 5 Отговор
    Tesla вече произвежда първите тестови коли в Грюнхайде

    30.11.2021

    Американският автомобилен производител Tesla вече е произвел няколко електрически автомобила на тестова база в завода си в Грюнхайде близо до Берлин. Според Tesla обхватът на ранните одобрения за отделни строителни стъпки включва и производството на ограничен брой тестови автомобила. Те са предназначени за тестови цели в Грюнхайде или във външни системи. Произведените по този начин части и коли няма да се допускат за продажба. Официалната тестова дейност в автомобилния завод все още не е започнала, предава германската агенция DPA.
  • 45 Това да не ти е хляб?

    4 3 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    След като 30 автомобила са предадени на клиентите на 22 март, кога смяташ че са ги произвели? На 22 март сутринта и директно са ги предали на клиентите?

    Знаеш ли колко тестове трябва да се направят на произведените в този завод автомобили, за да ги одобрят за продажба? Както виждаш от статията, производството започна ноември месец 2021 година, след това беше поискано разрешение за производство на още 2000 тестови автомобила през 2022 година, а чак след това получиха разрешение за производство на автомобили, които могат да продават на клиенти!

    Коментиран от #48

  • 46 Объркал си се нещо

    3 4 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Той за вода беше построен и както виждаш започна производство през ноември месец 2021 година, много по-рано отколкото немските бюрократи успяха да му изкарат окончателното екологично разрешително, което е един от задължителните документи за издаване на окончателно разрешително за строеж, което получиха няколко месеца по-късно в началото на март 2022 година.

    Тоест познах, че чак след започване на производството, ще си получат екологичното одобрение, за което подадоха документи в края на 2019 година и очакваха да им бъде издадено в началото на 2020 година, за да почнат да секат дърветата да разчистят терена за завода.

    Германска му работа? А даже и се гордеят, че издали разрешителното много бързо по германските критерии.
  • 47 Какви цветя, какви рози?

    4 3 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Милиардите загуби, са си милиарди загуби. Да не твърдиш, че ако старите заводи са спечелили 4 милиарда за второто тримесечие, а новите губят по милиард и половина, Това не е проблем защото в крайна сметка Тесла била на печалба един милиард?

    Ами проблем си е и то огромен! За тебе може 3 милиарда загуби да са пари за семки, но за Илон Мъск, понеже няма финансовите ти възможности, са си сериозна сума пари, за която да се притеснява.

    Коментиран от #50

  • 48 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "Това да не ти е хляб?":

    Колко автомобила произвежда на ден Тесла в Берлин?За колко минути ще се произведат 30 автомобила?Плана е за 1000 седмично,200 дневно като начало.Та колко минути трябват за 30 Тесли.

    Коментиран от #49

  • 49 Как си представяш

    5 3 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    За един ден да направят всички краш тестове, да извършват хомологация на произведените в завода автомобили и да ги доставят в същото денонощие на клиентите?

    Нещо да кажеш за произведените през ноември месец 2021 автомобили и получаването на екологично разрешително през март месец 2022 година?

    Те едно екологично разрешително проточиха от 2019, 2020, 2021, та го дадоха през 2022 година 4 календарни години, а ти ми говориш че ще направят тестовете и ще им издадат необходимите документи в един работен ден?

    И един мармот завива шоколада в станиол!

    Тестовото производство започна няколко месеца преди продажбите. Факт. Ти си приказвай колкото си искаш, че продажбите били започнали в деня на производството на първия автомобил на поточната линия.

    Коментиран от #51

  • 50 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #47 от "Какви цветя, какви рози?":

    Пак ли се направи, че не си разбрал? И пак ли пишеш с моето име?

    Коментиран от #53

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Смешен си

    5 4 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Това ли успя да измислиш? Другия път просто не се изказвай неподготвен!

    Хайде сега като си ти, кажи кога Тесла получи екологичното си разрешително? Нали спореше, че ако го няма, не може да започне да строи без него, защото не се издава разрешително за започване на строеж без ОВОС?

    Или последните три години някой пишеше с твоя Ник?

    Коментиран от #59

  • 53 Я направо кажи кое си писал ти?

    4 3 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    Тесла повече или по-малко автомобили ще произведе тази година в сравнение с предишната?

    Това тримесечие на печалба ли ще е или ще фалира?

    Или продължаваме по същата схема - "не съм врачок, за да кажа какво ще стане, но със сигурност няма да стане каквото и да е казал теслю"

    Коментиран от #60, #63

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Симо

    3 1 Отговор
    Тия двете губят пари ама другите две печелят важен е крайният резултат дали е печалба или загуба другото са подробности

    Коментиран от #56

  • 56 Семо

    2 1 Отговор

    До коментар #55 от "Симо":

    Две фабрики не печелят,другата в Китай затворена заради ковид,с една работеща в Калифорния как да излязат на печалба.

    Коментиран от #57

  • 57 Грешна ти е информацията

    0 2 Отговор

    До коментар #56 от "Семо":

    Тази в Китай БЕШЕ затворена за няколко седмици, а тук говорим за общата печалба на Тесла от цяло тримесечие.

    Пропускаш и факта, че Тесла не е (само) автомобилна компания и има и други приходи. Очаква се съвсем скоро енергийния и бизнес да задмине по печалби автомобилния. Ама не си мъчи мозъка. Опорната ти точка ще се срути още до края на седмицата, когато свършва тримесечието.

    Коментиран от #58, #61

  • 58 Семо

    2 1 Отговор

    До коментар #57 от "Грешна ти е информацията":

    Затова ли три месеца не можах да се прибера от Шанхай?

    Коментиран от #62

  • 59 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "Смешен си":

    Ако пък има дори един коментар в който съм спорил нещо за овос на Тесла, значи си бил ти с моето име.
  • 60 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "Я направо кажи кое си писал ти?":

    Вярно е, че не съм врачок и не казвам какво ще стане. Само се смея на това, което журналистите вече поднасят като факти, докато ти продължаваш да го отричаш, дори когато е под носа ти. И не откланяй въпроса - Тесла е на зор - ФАКТ. Прочети пак фактите и ридай.
  • 61 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "Грешна ти е информацията":

    До края на месеца Германия смята да върне въглищните електроцентрали. Тесла занимава ли се с въглища? Усещаш ли чия опорна точка се клати?
  • 62 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #58 от "Семо":

    Колега, ти нищо не разбираш. Нашето гуру тук знае повечко за теб, отколкото ти знаеш за себе си. Той е всезнаещ, всеможещ и вечно прав, дори когато греши.
  • 63 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "Я направо кажи кое си писал ти?":

    Чети днешната статия за спрените доставки на коли от Тесла към клиентите й. Там пише отговорът, който търсиш, но който ще се направиш, че не си видял.