Решението на Tesla да съкрати 10% от настоящия си персонал изглежда ще има някои последици за марката, след като именно тези съкратени служители се присъединяват към някои от най-водещите конкурентни компании на пазара. Според проучване на Punks & Pinstripes, което анализира 457 бивши работници от Tesla през последните 90 дни, те не са останали дълго време без работа и дори са получили предложения за работа веднага.
Данните показват, че през последните три месеца, 56 от уволнените служители на Мъск са се присъединили към Rivian, докато 34 от тях са се присъединили към Lucid. Двете компании са изправени в директна битка срещу Tesla, предлагайки подобни продукти със сходни характеристики. Във Ford и GM са се присъединили само 8 човека.
Освен автомобилни компании, служителите са намерили и ново поприще в компании като Apple (51 човека), Amazon (51 човека), Google (29 човека), Meta (25 човека) и Microsoft (23 човека). За никого не е тайна, че Apple работи над проект за собствен електрически автомобил, така че този наплив от служители, които са работили заедно на предишен етап със сигурност ще повлияе положително на компанията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 ИНТЕРЕСА КЛАТИ ФЕСА
17:30 08.07.2022
3 Мъск
17:31 08.07.2022
4 Им бе цилус
Коментиран от #5, #8
18:17 08.07.2022
5 Гост
До коментар #4 от "Им бе цилус":
Глупости. Сега ще наизскачат тесларите да ти обяснят, как това е поредният успех на Мъск.Коментиран от #7
19:00 08.07.2022
6 хо ха
Коментиран от #9
22:46 08.07.2022
7 Абе врачок
До коментар #5 от "Гост":
Кога очакваш Тесла да фалира? Това според твоите прогнози не трябваше ли да се случи още през 2017, а после още няколко пъти?23:28 08.07.2022
8 Пирамиди, фараони и...
До коментар #4 от "Им бе цилус":
Тази така наречена от тебе пирамида, в момента е най-големия производител на електромобили в света.Пазарната капитализация на тази пирамида е равна на следващите 10 автомобилни компании взети заедно.
Тази пирамида няма никакви дългове и има 17 милиарда свободен кеш в банката който си стои така от години и не го пипат, защото имат най-голямата брутна печалба в автомобилната индустрия - над 30% брутен марж на печалбата - пет милиарда печалба от 17 милиарда оборот за първото тримесечие.
Ако Тесла при тези показатели е пирамида според тебе, какво е Volkswagen group, който с всички свои марки
Audi (D)
Lamborghini (I)
SEAT (E)
Volkswagen (D)
Bentley (GB)
Škoda (CZ)
Bugatti (F)
Scania (SE)
Има пазарна капитализация 80 милиарда - 10 пъти по-малко от Тесла и дългове за 200 милиарда при 13 милиарда печалба за 2020 година?
Е как пък точно за Тесла взехте да се грижите, че ще фалира?
Коментиран от #14
23:38 08.07.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Дрън-дрън
Пълни глупости. Lucid и Rivian не предлагат подобни продукти със сходни характеристики, а много по-добри продукти от Tesla. Доказано по-добри. Това обаче не ги прави конкуренти, защото Тесла затвори фабриката си в Шанхай, за да и увеличи производствения капацитет на 20 хиляди автомобила седмично, а двете марки конкуренти на Тесла Не са успели да направят 20 000 автомобила заедно от началото на годината досега.
Тесла никога не се е славела с производството на качествени автомобили, но е лидер, защото може да мащабира бързо производството си. По-бързо дори от Volkswagen, които имат болните амбиции да я задминат по производство на електромобили до две години. Само че са пропуснали, че Тесла след две години няма да има днешните продажби и няма да стои да ги чака да я стигат.
23:49 08.07.2022
11 12345
07:02 09.07.2022
12 От небето ли падаш
Е каква е новината тогава?
Тесла се отървава от баласта от време на време и наема по-качествени служители. Точно затова върви толкова бързо напред и не желае да влиза в синдикати, които да пречат на този процес.
На практика Тесла увеличава броя на служителите си въпреки 10-те процента предвидени съкращения, които после намалиха на 3%
11:58 09.07.2022
13 Предишния коментар беше за тебе
главният изпълнителен директор на Lucid , Питър Роулинсън , преди това е бил вицепрезидент по инженерството в Tesla?
През 2020 г. Tesla съди Rivian за предполагаема кражба на частна информация, както и за бракониерство на служители?
Тоест, в първия случай очевидно качествен служител се разделя с Тесла, за да направи много по-добър автомобил, но на по-висока цена и с много по-нисък обем на производство, в което няма нищо лошо, но просто не влиза в плановете и стратегията на Тесла.
Дори един от основателите на Tesla се отдели, за да направи собствена компания за рециклиране на литиево-йонни батерии.
Но по-показателен е вторият случай, в който се приемат бивши служители на Тесла не защото са ценни като служители, а заради кражбата на интелектуална собственост, след което вероятно ще ги изхвърлят и оттам. Също така се вербуват и настоящи служители на Tesla по същата причина.
12:10 09.07.2022
14 вседрфтгъхуй
До коментар #8 от "Пирамиди, фараони и...":
Бегом марш да ми покажеш финансовите отчети на ТеслЪ за последните 10 години... После ще смяташ годишните резултати и ми докладваш общата цифра... Само пий 3 валидола, че като видиш 12-цифрена сума (започваща поне с 4) в графа ЗАГУБИ може да ти прилошее и да поискаш да скочиш от терасата...Относно "капитализацията" много скоро нещастните глупаци като теб ще разберат квой туй нящо, яде ли съ, пий ли съ... Просто казано:
- Имаш ДМА на стойност 5 млрд.
- Имаш годишен оборот от 20 млрд.
- Имаш поръчки за 5г. напред
- Имаш печалба годишно от 7 млрд.
- Вече 10 години реализираш печалби
Тоест в следващите 10г. се очаква да изкараш още 70 млрд. печалба- значи включително и "доброто име" фирмата не заслужава над 100 млрд. капитализация. Чакам сега да ми обясниш ЗАЩО ТеслЪ-тЪ следва да е с капитализация НАД 1 трилион при положение, че над 10 години записваха ОГРОМНИ ЗАГУБИ и едва "оня ден" взеха да печелят по някой и друг милиард? И то ги "печелят" счетоводно- разликата с "реално" друг да ти я обясни...
Коментиран от #15
14:50 09.07.2022
15 Отговорът е прост
До коментар #14 от "вседрфтгъхуй":
От написаното от тебе излиза, че тази фирма за 20 години няма и няма да има никакво развитие.А оборота както и печалбите на Тесла се очаква да се покачват с 50% годишно. Както виждаш само за първото тримесечие имат 17 милиарда оборот и 5 милиарда брутна печалба от 300 хиляди продажби.
Тоест грубо за годината ако се запази това производство ще имат 70 милиарда оборот и 20 милиарда брутна печалба - сложи ги 14 милиарда чиста печалба. Тоест ще изкарат онези 70 милиарда само за 5 години и то ако не се развиват повече.
Но ако си запазят инерцията ще ги изкарат само за три години. Разбра ли защо струват толкова? Заради ръста и потенциала. Ако го изгубят, пазарната капитализация ще падне.
Другото важно което пропускаш е че Тесла не е автомобилна компания, а производството на автомобили е част от дейността на компанията и се очаква в бъдеще енергийния и бизнес да задмине автомобилния!
Забравяш че Тесла не сглобява автомобили с произведени от външни фирми части, а крайната цел е от единия край на фабриката да влизат материал
и, а от другата да излизат готови автомобили, като повечето от частите се произвеждат в самия завод, включително двигателите, контролерите и батериите.
Коментиран от #16
15:28 09.07.2022
16 хо ха
До коментар #15 от "Отговорът е прост":
я сега пък акцийте на тесла спаднали с 25% и отогоре на това Мънск трябва да плати и 1 милярд.. Я норвежец опровергай това.Коментиран от #17
18:55 09.07.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.