Автомобилостроенето в никакъв случай не може да се нарече най-крупният сектор в икономиката на Монако. В малкото княжество обаче се правят коли, най-известните сред които сякаш са бутиковите продукти на Venturi.
Montecarlo Automobile не може да се похвали дори с тяхната "популярност". Според шефа на компанията Фулвио Мария Балабио обаче тя е най-старата в Монако. Бившият състезател от IndyCar я основава през 1983 г. с намерението да произвежда уникални суперавтомобили.
Първият сертифициран модел на Montecarlo Automobile действително няма аналог по простата причина, че през 1990 г. въглеродните нишки са прекалено авангарден материал за цивилното автомобилостроене, а GTB Centenaire е направен изцяло от него. През 1993-а колата с V12 от Lamborghini дори печели състезанието за издръжливост във Валелунга в своя клас.
През 2005-а Montecarlo Automobile започва да експериментира с алтернативни горива като метан, етанол и втечнен газ, а миналата година дори подписва договор с един от световните лидери в областта на газовите уредби BRC и участва в състезания за издръжливост редом с бензинови конкуренти като Ferrari 458, Lamborghini, Porsche, Chevrolet Corvette.
Тази година Montecarlo Automobile празнува 30-годишнина от основаването си и отбелязва юбилея с нов суперкар, работещ на обогатен с водород втечнен газ. Rascasse е кръстен на прочутия завой на пистата в Монте Карло и ще бъде произведен в 15 бройки с цена €500 000 всеки.
Надлъжно пред задния мост е монтиран 5.4-литров V12 от BMW, с какъвто в края на 90-те баварците оборудваха първия модел след придобиването на Rolls Royce - Silver Seraph. За нуждите на Rascasse обаче мощността му е увеличена от 326 на 500 к.с. не без помощта на BRC.
Според италианската агенция ANSA инженерите на Montecarlo Automobile планират и по-мощна версия на суперколата. Тя ще бъде снабдена с хибридна силова установка и двойно предаване.
Иначе дизайнът Rascasse не блести с особена оригиналност. Автомобилът прилича на комбинация от Ferrari F50 (отпред), Lamborghini Aventador (отстрани) и луксозен италиански катер с изобилни декорации от дървесина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Еминем Фен
Коментиран от #2
13:31 25.06.2013
2 Руснака Руския
До коментар #1 от "Еминем Фен":
с V12 и 500 коня, разхода ще е 30/100Коментиран от #9
13:51 25.06.2013
3 Симеон Тасев
14:48 25.06.2013
4 маляка
15:17 25.06.2013
5 georgi genchev
17:39 25.06.2013
6 Zari
20:49 25.06.2013
7 Красимир_0
21:09 25.06.2013
8 ярослав станчев
16:07 26.06.2013
9 ярослав станчев
До коментар #2 от "Руснака Руския":
Хехе 30 ама газ.16:08 26.06.2013