Френският министър на финансите Бруно ле Майре смята, че субсидиите, които страните от Европейския съюз дават при покупката на електромобил трябва да важат единствено за колите, които се произвеждат на територията на ЕС. Информацията за това идва от Bloomberg, които цитират министъра и призива, който той отправя към другите държави членки в Европа.
“Може би дойде време да запазим бонусите за електрически превозни средства или за автомобили, произведени на европейска територия, или за превозни средства, които строго отговарят на новите екологични стандарти. Трябва да играем със същите правила, ако искаме да защитим нашите индустрии, работни места и технологии.”, каза ле Майре пред журналисти.
С това си изказване министърът засяга подобно решение, което американските власти приеха наскоро. Новият закон предвижда субсидията от 7500 долара да бъде давана в пълен размер единствено ако колите и важните за нея елементи, като например батериите да са местно производство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Адам Хилтън
Коментиран от #8
15:10 27.09.2022
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #14
15:14 27.09.2022
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
15:16 27.09.2022
4 Селянин
Мен по ме притеснява технологията на изработка на батериите, че никой в европата не се натиска да изработва самите елементи а правят гига фабрики само да ги сглобяват, и другото което ме притеснява, като умре батерията на електрокара на шестата година кой ще плати за рециклирането и. Че в момента всички производители се гласят да ги подаряват за да можели да се ползват в полза на обществото, като ефтин източник за съхранение на ток. Познавайки жаждата за печалба на тези компании ми е кристално ясно, че това е схема за избягване на директни загуби от това да рециклират самите батерии и опит да прехвърлят горещият картоф в чужд двор. И не на последно място тези батерии са супер пожароопасни когато остареят и затова все още никой не мисли.
Коментиран от #10
15:33 27.09.2022
5 свидетел
15:38 27.09.2022
6 Госあ
15:43 27.09.2022
7 Име
16:00 27.09.2022
8 Минувач
До коментар #1 от "Адам Хилтън":
Литий има и в Сърбия. Огромно находище, едно от най-големите в света, но сърбите се дърпат да се разработи, за да не замърси природата. А иначе за статията - Франция справо иска подобно решение, като не се отнася за батерии, а за цели автомобили, като явно дори не изключват произведените в Германия Тесли.18:41 27.09.2022
9 Трън
19:33 27.09.2022
10 С колело
До коментар #4 от "Селянин":
Екологията не изключва икономиката . Нищо не пречи освен да са екологични, да са произведени в Европа, да се стимулира местната икономика. Не съм привърженик на електричните само заради цената им. Изключвам подобните на Смарт мини електрически сравнително евтини коли.Електричка, еквивалент на Форд Мондео, като размери, първо като нова няма как да си я позволя, както и варианта с ДВГ не мога като да си позволя де.
Но десетина годишна с ДВГ не е непосилно и с внимателно подбираме и малко късмет, не ми струва кой знае колко поддръжката и още 5-10 години. А ако взема 10 годишна електричка, не знам кога ще трябва да я бракувам, когато всеки един момент може да се наложи да и се сменят батериите.
19:37 27.09.2022
11 ....
Коментиран от #12
11:31 28.09.2022
12 И това ще стане
До коментар #11 от "....":
В китай вече почти са спрели субсидиите, но въпреки това продажбите на електромобили и плъгин хибриди са се удвоили в сравнение с миналата година и вече имат 25% пазарен дял. Представяш ли си да се удвоят и следващата година? Все пак Китай е най-големият автомобилен пазар, който за разлика от другите дори се разраства.11:51 28.09.2022
13 Последния Софиянец
19:22 28.09.2022
14 СЗО
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Почти.04:12 30.09.2022