27 Септември, 2022 15:06 2 027 14

Франция иска субсидиите за електромобили да важат само за произведените в Европа коли

  • франция-
  • електромобили-
  • субсидия-
  • renault-
  • peugeot-
  • citroen

Съгласни ли сте на подобна мярка?

Франция иска субсидиите за електромобили да важат само за произведените в Европа коли - 1

Френският министър на финансите Бруно ле Майре смята, че субсидиите, които страните от Европейския съюз дават при покупката на електромобил трябва да важат единствено за колите, които се произвеждат на територията на ЕС. Информацията за това идва от Bloomberg, които цитират министъра и призива, който той отправя към другите държави членки в Европа.

Франция иска субсидиите за електромобили да важат само за произведените в Европа коли

“Може би дойде време да запазим бонусите за електрически превозни средства или за автомобили, произведени на европейска територия, или за превозни средства, които строго отговарят на новите екологични стандарти. Трябва да играем със същите правила, ако искаме да защитим нашите индустрии, работни места и технологии.”, каза ле Майре пред журналисти.

Франция иска субсидиите за електромобили да важат само за произведените в Европа коли

С това си изказване министърът засяга подобно решение, което американските власти приеха наскоро. Новият закон предвижда субсидията от 7500 долара да бъде давана в пълен размер единствено ако колите и важните за нея елементи, като например батериите да са местно производство.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Адам Хилтън

    19 1 Отговор
    Батериите от известните европейски държави - Япония и Китай. А лития от най-образцовият член на ЕС - Конго.

    Коментиран от #8

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 1 Отговор
    А Мароканската Дачия , Европейка ли е 😀😀

    Коментиран от #14

  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 0 Отговор
    теслА за тЕслите 😀😀
  • 4 Селянин

    16 2 Отговор
    Чакай сега. Нали уж беше заради екологията. Ако е заради екологията, тогава аджеба какво значение има кой е произвел електрокара, като ще се ползва у европата.
    Мен по ме притеснява технологията на изработка на батериите, че никой в европата не се натиска да изработва самите елементи а правят гига фабрики само да ги сглобяват, и другото което ме притеснява, като умре батерията на електрокара на шестата година кой ще плати за рециклирането и. Че в момента всички производители се гласят да ги подаряват за да можели да се ползват в полза на обществото, като ефтин източник за съхранение на ток. Познавайки жаждата за печалба на тези компании ми е кристално ясно, че това е схема за избягване на директни загуби от това да рециклират самите батерии и опит да прехвърлят горещият картоф в чужд двор. И не на последно място тези батерии са супер пожароопасни когато остареят и затова все още никой не мисли.

    Коментиран от #10

  • 5 свидетел

    8 2 Отговор
    ама , нали и европейските са с китайски части !? пък са и по-скъпи и калпави.
  • 6 Госあ

    5 2 Отговор
    Закривай !
  • 7 Име

    2 2 Отговор
    Да съгласен съм така се осигурявят работни места в Европа и континента богатее.Ако всяка секунда умира човек някъде то искам всяка секунда да умира някой друг на моето място.
  • 8 Минувач

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "Адам Хилтън":

    Литий има и в Сърбия. Огромно находище, едно от най-големите в света, но сърбите се дърпат да се разработи, за да не замърси природата. А иначе за статията - Франция справо иска подобно решение, като не се отнася за батерии, а за цели автомобили, като явно дори не изключват произведените в Германия Тесли.
  • 9 Трън

    2 2 Отговор
    Аз си помислих, че комунистическите методи си отидоха.
  • 10 С колело

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Селянин":

    Екологията не изключва икономиката . Нищо не пречи освен да са екологични, да са произведени в Европа, да се стимулира местната икономика. Не съм привърженик на електричните само заради цената им. Изключвам подобните на Смарт мини електрически сравнително евтини коли.
    Електричка, еквивалент на Форд Мондео, като размери, първо като нова няма как да си я позволя, както и варианта с ДВГ не мога като да си позволя де.
    Но десетина годишна с ДВГ не е непосилно и с внимателно подбираме и малко късмет, не ми струва кой знае колко поддръжката и още 5-10 години. А ако взема 10 годишна електричка, не знам кога ще трябва да я бракувам, когато всеки един момент може да се наложи да и се сменят батериите.
  • 11 ....

    0 1 Отговор
    йес, бе спрете субсидиите, давай "екология" на макс :) Коли няма да се научат да правят, то е ясно

    Коментиран от #12

  • 12 И това ще стане

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "....":

    В китай вече почти са спрели субсидиите, но въпреки това продажбите на електромобили и плъгин хибриди са се удвоили в сравнение с миналата година и вече имат 25% пазарен дял. Представяш ли си да се удвоят и следващата година? Все пак Китай е най-големият автомобилен пазар, който за разлика от другите дори се разраства.
  • 13 Последния Софиянец

    1 2 Отговор
    Всичко това е за доброто на Европа , а бензиностанцията с ракети ще гледа жално как Запада просперира , а тя затъва !
  • 14 СЗО

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Почти.