Last news in Fakti

2 Октомври, 2022 12:01 8 331 73

Електрическа Kia захранва къща за 8 дни след урагана в САЩ

  • kia-
  • ev6-
  • електромобил-
  • захранване-
  • ураган

Семейството споделя, че по това време е използвало различни уреди

Собственик на Kia EV6 разбра от първо лице един от най-големите плюсове на модерните електромобили и така нареченото двупосочно зареждане. Историята, която ще ви разкажем днес бе публикувана в социалната мрежа Reddit, след като семейство използва електромобила като източник на захранване за цели седем дни след като ураганът Фиона засегнал електричеството и в техния дом.

Синята Kia е поръчана в най-високото ниво на изпълнение с четири по четири и по-голямата 77.4кВч батерия, която поддържа функцията за двупосочно зареждане. Именно то помага на семейството за повече от седмица, като използват електромобила, за да захранват хладилник, фризер, електрическа кана, микровълнова печка и да зареждат телефоните си.

Семейството казва, че освен фризера, хладилника и зарядните, всички други електроуреди са използвани за по няколко минути, а консумацията на всичко е равна на около 10% от батерията на автомобила за 24 часа. Собственикът споделя, че на няколко пъти е включвал бензинов генератор, който има, но използването на електромобила било много по-евтино и тихо от това на генератора.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ти да видиш!

    21 16 Отговор
    А ако имаше и фотоволтаици на покрива, можеше да си захранва къщата за много по-дълго време.

    А сега си представете, че всяка къща има фотоволтаици на покрива и една две стари батерии от електромобили, които да се зареждат през деня, а след това освен за захранване на дома, съхранената в тях енергия да се използва и за зареждане на електромобила, а излишната енергия да се продава.

    При този излишък на енергия, каква ли ще е цената на тока след години в сравнение с цената при настоящия недостиг на всякаква енергия включително от изкопаеми горива?

    Коментиран от #4, #5, #52

  • 2 Патурко

    35 16 Отговор
    Разбира се че е имал бензинов генератор! Всичкчо друго е реклама от рода на: аз се прецаках, сега нека и други го направят!

    Коментиран от #3

  • 3 Дрън-дрън

    22 6 Отговор

    До коментар #2 от "Патурко":

    Само си представи колко литра бензин щеше да изгори този генератор ако беше работил седем денонощия, 168 часа при разход дори само литър на час, за да му работи хладилника и фризера?

    Разбира се че ще си пуска генератора само когато ползва мощен консуматор, като например бойлера или готварската печка.

    Коментиран от #6, #12

  • 4 Турбо

    10 9 Отговор

    До коментар #1 от "Ти да видиш!":

    Използвал е електрически уреди с минимална консумация,не си включвал бойлера и отоплението. Имал и бензинов генератор да си зарежда електромобила хахахаха време е тесльо да си купиш Тесла.
  • 5 Турбо

    37 3 Отговор

    До коментар #1 от "Ти да видиш!":

    Фотоволтаиците ще излетят заедно с покрива от урагана.
  • 6 Турбо

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "Дрън-дрън":

    Тока да не би да е евтин.А когато го няма след ураган?
  • 7 Иво

    23 12 Отговор
    Това показва,че тези автомобили консумират доста електричество и разходите по тях изобщо не са ниски както много Мъск-ари се заблуждават.

    Коментиран от #9

  • 8 поне някаква полза

    6 10 Отговор
    от тия таратайки

    Коментиран от #10

  • 9 Така е!

    10 11 Отговор

    До коментар #7 от "Иво":

    Доста електричество консумират! За дневен пробег от 50 км, консумират колкото за загряването на 100 литра вода в бойлера. А средностатистическия шофьор изминава по 36 км на ден.

    Тоест един електромобил харчи на ден по-малко от бойлера.

    Е колко да ти се вдигне сметката за тока, като си купиш електромобил?

    Колко пъти да ти смятам, че за 13 000 км годишно, при днешните цени на тока, сметката ти ще се вдигне с 364 лв ? Непосилно ли ти се вижда? По колко плащаш за бензин или дизел?

    Коментиран от #13, #28

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 разколебан

    15 5 Отговор
    Не ми стана ясно - генератор ли да си купя, за аварийни ситуации или електрическа кола...?

    Коментиран от #15

  • 12 Гост

    13 5 Отговор

    До коментар #3 от "Дрън-дрън":

    В САЩ бензина е по евтин и се продава на галон.Пресметнато в литри е долар за литър.Може да ти излезе по евтино от тока.

    Коментиран от #16, #34, #73

  • 13 Гост

    8 6 Отговор

    До коментар #9 от "Така е!":

    Много удобно си гласиш опорките с цените на ток в България.Я сметни по Европейски цени колко е изгодно.

    Коментиран от #17, #19

  • 14 Гост

    17 6 Отговор
    Тоя големи консуматори включил електрическа кана и хладилник.Що не е пуснал бойлера,печката и климатиците?Страх го е да не се подпалят батериите?Тази Киа кара ли я,или я ползва за трафопост?
  • 15 Гост

    10 8 Отговор

    До коментар #11 от "разколебан":

    Генератор е по евтин.Електокара е таралеж в гащите.
  • 16 Ти прочете ли статията?

    3 5 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    "Собственикът споделя, че на няколко пъти е включвал бензинов генератор, който има, но използването на електромобила било много по-евтино и тихо от това на генератора."


    Дали собственикът знае или ти?

    Сметни колко струват 168 литра бензин? Дори на супер charger да е заредил ще му излезе по-евтино с тока.

    А доколкото знам тока в щатите е около 15 цента за киловатчас, което е около 12 долара за зареждане на цялата батерия.
  • 17 Европа де, Европа

    7 7 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    България е в Европа, за всеки който е завършил детска градина.

    За тези завършили гимназия е ясно, че България участва на европейския либерализиран пазар и цените на електроенергийната борса са приблизително същите, като в цяла Европа.

    Коментиран от #20

  • 18 Така е

    8 5 Отговор
    Сега виждам какво предимство е да имаш елкар.Чакаш да те връхлети торнадо, за да ти завиждат комшиите.
  • 19 Нагледен пример

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Ето ти цените за днес на борсата:

    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 272.08 лв. за MWh с ден за доставка 2 октомври 2022 г. и обем от 54 823.30 MWh, сочат данните от търговията.

    Най-ниската стойност е отчетена за 15 часа – 121.05 лв. за MWh (2306.9 MWh съответно).

    Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната за 20 часа – 880.12 лв. за MWh при количество от 1936.1 MWh.

    Тоест се случва точно това което ти говоря, още преди да навлязат масово фотоволтаиците.

    При слънчево и ветровито време има излишък на енергия и цената пада на 12 стотинки за киловатчас през деня, а вечерно време само 5 часа по-късно става 88 стотинки за киловатчас.

    Тоест електромобила може да зареди батерията си докрай през деня на 12 стотинки , като зареди 80 киловатчаса за 10 лв, а после да продаде 50 киловатчаса на 88 стотинки пет часа по-късно за 45 лв, като си изкарал за деня 35 лв без да си мръднеш пръста и си заредил за 150 км напълно безплатно.

    Тоест караш за без пари и отделно изкарваш по 1000 лв на месец.

    Както виждаш България Европа, днешна дата и никакви интерпретации. Не съм се метнал само комисиона на доставчика на ток, който беше по-малко от 10%.

    Но той се компенсира от тока, който ще ползваш от автомобила, докато е на 88 стотинки на киловатчас без ддс и такси пренос, което е крайна цена около 1,20 лв за киловатч

    Коментиран от #21, #22, #23, #24, #25, #27, #35, #51

  • 20 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "Европа де, Европа":

    Смяташ по цени за битов потребител,там цените са фиксирани до края на годината.Смятай по цени за промишлен ток ден напред.Няма да ти е вържат сметките за хлупен.
  • 21 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Нагледен пример":

    Събота и неделя цените са най ниски.Пак се правиш на умен.

    Коментиран от #58

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #19 от "Нагледен пример":

    Купувай си електрокар и продавай ток на комшиите в кофи.Нвма да го направиш,само си дрън дрън каш, гроздето било кисело.
  • 25 Георги

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Нагледен пример":

    На кого ще продаваш ти да не си ЕРП.

    Коментиран от #30

  • 26 В.Г.З.

    7 7 Отговор
    "хладилник, фризер, електрическа кана, микровълнова печка" -
    В Кравария електроуредите на 12V постоянен ток ли работят?!?

    Коментиран от #32

  • 27 Турбо

    7 3 Отговор

    До коментар #19 от "Нагледен пример":

    Имаш ли представа колко струва Киа ЕВ6,над 120 х.лв. Виждал ли си толкова пари на куп?Дори и да намериш будали да ти купуват тока и изкарваш по 1000 лв на месец,ще ти трябват поне 10 години да си избиеш инвестицията за електромобила.Батерията ще ти е за смяна още преди да си избил цената на електромобила.Вътре си с двата крака.Тая кола няма ли да я караш?

    Коментиран от #42

  • 28 Турбо

    8 1 Отговор

    До коментар #9 от "Така е!":

    Я сметни по цени за Тексас в кризата с ВЕИ по миналата зима.Перките замръзнаха и ако не бяха газовите и въглищни централи тексасците щяха замръзнат.

    Коментиран от #31, #72

  • 29 оня с коня

    5 4 Отговор
    След като в статията се говори за Двупосочно зареждане/Кола- Къща и Къща - Кола/,следва че Токът минава 2 Пъти през Електромера
  • 30 Влез в час

    2 3 Отговор

    До коментар #25 от "Георги":

    ЕРП не купуват и не продават ток, а отговарят за пренос и разпределение на тока. То като се купува и продава от търговците на енергия с които се подписва договор, когато излезеш на либерализирания пазар. Ето за това говорите за кофи и глупости.

    Сам си избираш дали да купуваш и продаваш на предварително договорени твърди цени които въобще не са ниски или по борсови цени за съответния час плюс процент комисион за търговеца.

    Тук и сега днес в България Европа. Почти във всяка европейска държава е същото.
  • 31 Дрън дрън

    0 6 Отговор

    До коментар #28 от "Турбо":

    Престани да повтаряш тази опорка. Ако не бяха замръзнали въглищните централи един блок от атомната на централа и газовите трасета, нямаше да има криза в тексас заради две замръзнали перки

    Коментиран от #33, #46

  • 32 техник

    6 3 Отговор

    До коментар #26 от "В.Г.З.":

    Не, не са на 12 волта и гледам на снимката някакъм мижав инвертор, с който преко сили може да си зареди телефона и да си свети, но за кана /2000вата/ и микровълнова /1000вата/ - може само да си мечтае.
  • 33 Турбо

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Дрън дрън":

    Въглищата горят дори замръзнали.Атомните и газови централи какво да им замръзне?Колкото и да отричаш,това е истината.

    Коментиран от #36, #38

  • 34 ВикиЛексъсВарна

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    В момента е ужасяващите и невищдани за САЩ 6 долара за галон/3.8л./ или около 1.15 долара за литър - 2.30 лева лева литъра при днешния курс 2.01https://fakti.bg/avto/717540-elektricheska-kia-zahranva-kashta-za-8-dni-sled-uragana-v-sasht лв. за щ.долар.
  • 35 Бакшиша

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Нагледен пример":

    Дали ще намериш клиенти да ти платят по 88 Ст на квтч.Аз редовно купувам гориво на черно от камионите на половин цена.

    Коментиран от #37

  • 36 ТУЗАРА

    3 4 Отговор

    До коментар #33 от "Турбо":

    Споко бате, ще си купиш и ти кола на ток. Като нямаш, е нормално дрънкаш глупости. (почти)Всички са така

    Коментиран от #39, #47, #49

  • 37 Какви клиенти?

    1 5 Отговор

    До коментар #35 от "Бакшиша":

    За всеки час цената на тока на борсата е на различна цена, която се знае 24 часа напред. Цитирал съм ти цените за днес. Само от тебе зависи дали ще си купиш тока на 12 ст в 15:00 и ще го продадеш на 88 стотинки в 20:00 часа или ще направиш обратното.

    Както виждаш в 15 часа тока не е наполовина по-евтин спрямо 20:00, а 7-8 пъти по-евтин. Има ли откъде да намериш седем-осем пъти по-евтина нафта която да можеш да продадеш след пет часа с 700% 800% надценка, като това е 100% сигурно, че ще стане и зависи само от това колко туби имаш?

    Коментиран от #41

  • 38 Пак ли проблем с паметта

    0 4 Отговор

    До коментар #33 от "Турбо":

    Колко пъти трябва да ги цитирам причините за кризата в Тексас? Пак ли се опитваш да отричаш съществуването на три животни едновременно? Хайде този път си потърси сам причините и ги цитирай ти!

    Коментиран от #40, #45

  • 39 Какво

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "ТУЗАРА":

    какво си си купил???🤣🤣🤣
  • 40 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Пак ли проблем с паметта":

    Перките на ВЕИ замръзнаха тлу пи,в Тексас разчитат на ВЕИ под натиск на зелените.Газовите централи и тези на въглища работят на денонощен режим,какво да им замръзне за хлупен.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #27 от "Турбо":

    Тази идея на многониковия е стара.Учудва ме само защо не я реализира сам,а я натрапва на другите.Е не ще и не ще да си купи електрокар и да печели по 1000 лева на месец.Има си фотоволтаици на покрива и ще зарежда безплатно когато пече слънце.Този само дрън дрън ка и няма пари за електрокар.

    Коментиран от #44

  • 43 Хайл

    5 0 Отговор
    Ганюф пак глупости от теб,вземи напиши нещо реално🐀 такъв
  • 44 Хайл

    7 0 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Самата електричка е евтина,но батерията е СКЪПА,камо ли фотоволтаици да сложи на панелката,че и те скъпи...на кауфланд тока да заредят е вече 48 ст киловата,за 100 кв отидоха 48 лв и ще мине 247 км с тях... ама ганюф тока няма да може да плати

    Коментиран от #48

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "Дрън дрън":

    Тиии на психиатър да си ходил скоро???? Май не подлежиш на лечение...как ЩЕ ЗАМРЪЗНЕ РАБОТЕЩА ЦЕНТРАЛА БИЛО ТЯ НА ВЪГЛИЩА,АЕЦ,ВЕЦ????? МЪСК ЛИ ГИ РАЗЛЕДИ???? МАЙ САМО ТОК И КАСТРАЦИЯ ТИ Е ЛЕЧЕНИЕТО...ГАНЮФ
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #44 от "Хайл":

    Тази Киа EV 6 на снимката по цени за България е над 120 к.лв,проверил съм.Ако ти се струват малко 120 к.лв?

    Коментиран от #50

  • 49 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "ТУЗАРА":

    Ти купи ли си кола на ток?Тузара с Голф трета употреба.
  • 50 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    По принцип купуването на нещо което веднага след изхода на магазина поевтинява не си заслужава тази голяма цифра,при положение че ще си возиш само задника в него.Ако ти изкарва пари и имаш полза от него съм съгласен и 200 к да дам,ако е електричка ще я подмина освен ако не е на релси за да носи полезен товар...лека кола електричка не бих си купил
  • 51 К.К.

    7 0 Отговор

    До коментар #19 от "Нагледен пример":

    И като направиш 500 цикъла зареждане 0-100% капацитета на батерията отива на80%, още 500 такива зареждания и си готов за нова батерия. Тука му казваме танту за кукуригу.

    Коментиран от #56

  • 52 Съдията Дред

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ти да видиш!":

    Реалността няма нищо общо с розовите сънища. Старите батерии, след като са свалени от електрокара, значи или са заминали, или са с минимален капацитет. А по въпроса как ще продаваш скъпо ,това което си купил евтино, провери как може да се присъединиш към публичната мрежа като доставчик. Освен безумното ходене по мъките, има и технически изисквания, които да гарантират, че доставяш количество, което произвеждаш в момента.
  • 53 Пак ли Таково животно нема?

    0 3 Отговор
    А това са отминали и неопровержими факти!

    Заглавие на статия:

    Защо стана енергийната криза в Тексас

    С две думи: всичко се срина или се представи по-зле от очакваното.В резюме. Но в действителност това е комплексен проблем и е силно свързан със зле подготвената енергийна система и заради недостатъците на традиционните енергийни източници.

    Имаше много предварителни сигнали, много неща сочеха към ветропарковете в Тексас и имаше някои вятърни турбини, които замръзнаха и излязоха извън строя.

    Но енергийният регулатор на щата не разчита особено на ветроенергията в този сезон, през зимата. А и други енергоизточници от всички типове бяха компрометирани: видяхме замръзнали инструменти, причина за спирането на газоподаването.

    И въглищните централи.

    Преносът на газ, разбира се, беше почти намален до нула и бе пренасочен към домакинствата. Дори ядрена централа в южен Тексас излезе от строя заради замръзването на водата.

    Така че в целия сектор енергийните централи, захранващи щата, не се успяха да подадат очакваната енергия.
  • 54 Пак не разбрал?

    0 3 Отговор
    За да престанеш с това енерго прочети условията на частен доставчик на електрическа енергия:


    ТОКИ предлага три варианта за изкупуване на енергия при гарантирани и прозрачни условия:
    Стандартен
    План, разработен за производителите, които търсят предвидимост на приходите от покупко-продажбата на електроенергията, която произвеждат. С този план получавате сигурно изкупуване на фиксирана цена за периода на договора и фиксиран разход за балансиране.

    Борсов
    Този план е подходящ за производители, които предпочитат пазарния риск. Произведената електроенергия се изкупува на цена, индексирана към цените на Българската независима енергийна борса.

    Смесен
    (50:50 фиксирана и борсова цена)
    Този план е подходящ за производители, които предпочитат балансиран подход към пазарния риск. Половината произведената електроенергия се изкупува по фиксирана цена, и половината - по цена, индексирана към цените на Българската независима енергийна борса. Пропорцията е една и съща за всеки час, в който сте произвели енергия.

    Както виждаш имаш ИЗБОР и предварително знаеш кога на каква цена ще купиш и продадеш енергията за следващия ден.

    Коментиран от #59

  • 55 500 цикъла?

    0 4 Отговор
    Джеф Дън, професор от Университета Далхоузи в Канада, доктор по химия, който тества нови 4 680 батерии в лабораторията си по искане на Tesla, сподели резултатите от тригодишните си изследвания. И те са меко казано впечатляващи.

    И така, Дан симулира цикли на зареждане и разреждане от 0 до 80%, което се равнява на около 350 километра пробег в съвременните електромобили Tesla. След 10 хиляди цикъла батериите все още са в изправност с приемливо ниво на влошаване на качеството на заряда.

    Това е еквивалентно на 3.5 милиона километра за автомобил. Освен това Дан потвърди добре известния факт, че батериите се влошават най-вече, когато са напълно заредени и напълно разредени. В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава.
  • 56 Ти по колко километра минаваш годишно

    1 3 Отговор

    До коментар #51 от "К.К.":

    За колко години ще ти стигнат тези 10-15 000 цикъла и 3,5 милиона километра? Няма ли да ти остане и някой цикъл за връщане в мрежата?
  • 57 Без много зор

    1 4 Отговор
    "Само" по 2 цикъла на батерията на ден по 50%, за да не я амортизираме и да изпълним:

    "15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава."

    Означава 80kWh на ден и 600 000 киловатчаса без деградация. Хайде разликата между покупната и продажната цена да не е 76ст/квтч като днес, а да е само 20 стотинки, сумата ще е 120 000лв.

    Дали ще стигне за нова батерия? А дали ще ти е нужна, щом няма деградация?

    Ако въобще по някакъв начин успяваш да заредиш и изтощиш цялата батерия всяко денонощие без изключение 7500 пъти, то това ще ти отнеме 20 години без деградация.

    Е ти какво повече очакваш от една батерия?

    Коментиран от #62

  • 58 Е така де!

    0 3 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    "Събота и неделя цените са най ниски.Пак се правиш на умен."

    Прав си! Цените на тока за днес са със 77% по-високи в сравнение с вчера.

    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 483.03 лв. за MWh с ден за доставка 3 октомври 2022 г. и обем от 58 149.00 MWh, сочат данните от търговията. Това е повишение със 77.5 % спрямо стойността при затваряне на предишната търговия.


    Най-ниската стойност е отчетена за 04 часа – 193.61 лв. за MWh (2350.9 MWh съответно).

    Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната за 20 часа – 1066.12 лв. за MWh при количество от 2082.6 MWh.

    Само където с покачване на цената се е покачила и разликата между най-високата и най-ниската цена.

    Днес вместо да заредиш на 12 ст и да продадеш на 88 стотинки с разлика 76 стотинки, ще купиш на 19 стотинки и ще продадеш на 1,06 лв и разликата вече става 87 стотинки.

    А процесите тепърва започват и разликата ще става все по-голяма. Особено когато предприятията, фирмите и гражданите, вместо да плащат по левче за киловатчас, решат че ще си произвеждат сами енергията поне когато пече слънце или духа вятър, а въгличните централи бъдат затворени по една или друга причина и има недостиг на енергия всеки път, когато се скрие слънцето по една или друга причина.

    А продажните политици ще затворят въгличните централи така или иначе, за да вземем десетина мил
  • 59 Турбо

    4 1 Отговор

    До коментар #54 от "Пак не разбрал?":

    С нетърпение очаквам да публикуваш снимки с новия ти електрически автомобил и първата фактура за продадена електроенергия за 1000 лв.Желая ти успех.

    Коментиран от #61

  • 60 Турбо

    4 0 Отговор
    Понеже се съмняваш да не те лъжа.Направил съм снимки на баничарката в гаража с картонена табела Турбо,но нещо не се справих с публикуването във факти.
  • 61 Не дай Боже

    1 2 Отговор

    До коментар #59 от "Турбо":

    По-добре да не е скоро. Това би означавало, че всички сме излезли на свободния пазар и плащаме тока по левче за киловатчас!

    Коментиран от #63, #64

  • 62 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #57 от "Без много зор":

    Гладна ко кошка просо сънува.Нашия многониковия си купи електрокар и започна да продава ток. Мечтииии тесларски.
  • 63 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #61 от "Не дай Боже":

    Не щеш и не щеш да печелиш по 1000 лв на месец. Лисицата и киселото грозде в съвременен вариант.
  • 64 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #61 от "Не дай Боже":

    Излизането на битовите потребители на свободния пазар е предвидено от 1 януари 2023,липсва само да се гласува решението в народното събрание.

    Коментиран от #65

  • 65 Най-накрая

    1 2 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    Някакви проблясъци. Най-накрая си прочел нещо, вместо да лъжеш най-безочливо. От 2023 до 2025 трябва да преминем към либерализирания пазар и то само АКО парламентът го гласува. Тоест най-малкото от популизъм най-ранната дата ще е първи януари 2026

    Коментиран от #68

  • 66 Разбира се че искам

    0 3 Отговор
    Кой бяга от 1000 лв на месец без да си мръдне пръста? Нали точно затова едно от неотменимите ми изисквания за да си купя електромобил е точно двупосочното зареждане и то с поне 22 киловата, което означава 22 лв на час по прогнозни разлики в цената на тока от левче между цените в рамките на едно денонощие след няколко години.

    3,5 kw връщане в мрежата въобще не ми вършат работа. Компромисът е 11 kw.

    Както виждаш имам съвсем ясни критерии кога ще си купя електромобил и най-вече защо. Никога не бих си го купил заради мнението на хората, особено пък такива като тебе.

    Коментиран от #67

  • 67 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #66 от "Разбира се че искам":

    Защо лицемерно натрапваш умните си идеи на хора,щом сам ги определяш като неприложими?

    Коментиран от #70

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Гост

    3 0 Отговор
    Бъди сигурен нашите ду петати ще го гласуват още на първото заседание.Ангажимента е приет и подписан от правителството на тиквата.
  • 70 Пак обърка времената?

    1 2 Отговор

    До коментар #67 от "Гост":

    Време е да ме питаш тази година Тесла ще продаде ли 20 милиона автомобила?

    Скоро не си питал дали електромобилите се продават вече повече от двг и дали забраниха последните?

    Вероятно януари месец вече ще разправяш как си излязъл на либерализирания пазар защото 2023-26 за тебе е едно и също.

    Очевидно трудно схващаш, че времената за които ти говоря са за свръх излишък на възобновяема енергия, което ще предизвика затварянето на въгличните централи и огромна разлика в цените на тока през деня и вечерта.

    А сега живеем в точно обратните времена - недостиг на енергия от всякакъв вид.

    Очевидно не можеш да схванеш логическия ред и съответно хронологията на събитията.

    Ама дали е за учудване, предвид че ти говоря за много години напред, а ти две години след кризата в тексас все още не си разбрал какво е станало там и какви са били причините за кризата, въпреки стотиците публикувани анализи и изводи.

    В момента просто колекционирам бисери, как реагирате на технологиите на бъдещето.
  • 71 Тенденцията се запазва

    0 4 Отговор
    Нали цените само през събота и неделя били ниски? Ами да така е, но колкото е по-висока цената на тока, толкова разликата между най-високата и най-ниската цена през денонощието става по-голяма.

    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 616.97 лв. за MWh с ден за доставка 4 октомври 2022 г. и обем от 55 380.80 MWh, сочат данните от търговията. Това е скок от 27.7 % спрямо стойността при затваряне на предишната търговия.

    Най-ниската стойност е отчетена за 03 часа – 300.94 лв. за MWh (2200.7 MWh съответно).

    Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната за 20 часа – 1331.02 лв. за MWh при количество от 2237.2 MWh.


    Зареждаш през нощта на 30 стотинки, караш цял ден, а като се прибереш от работа, свързваш електромобила със зарядната станция за да се източи останалата енергия към мрежата, а през нощта зареждаш наново евтина енергия.


    Ако и на работата имаш зарядна станция, още сутринта продаваш енергията скъпо в пиковите цени, по обяд отново зареждаш евтино и вечерта продаваш скъпо. Това е всеки божи ден, а не е някакво изключение.
  • 72 г-н Мъск

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Турбо":

    В Тексас ВЕЧЕ работи TESLA MEGAPACK централа. И в целия останал свят
  • 73 Анджело

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Пълни глупости