Last news in Fakti

11 Октомври, 2022 10:15 15 585 67

Откриха гробище с почти нови ел. коли

  • great wall-
  • ora-
  • iq-
  • електромобили-
  • гробище

Електромобилите са били част от услуга за споделяне

Десетки изоставени електрически коли бяха открити на своеобразно гробище в Китай, съобщава потребител на китайската мрежа Weibo. Колите са от марката Ora iQ, собственост на познатата и у нас компания Great Wall. Електромобилите са част от платформа за споделяне на електромобили, която стартира през 2018 година, но само три години по-късно обявява, че спира работата си.

През 2020 година компанията може да се похвали с над 2.5 милиона регистрирани потребители, но поради прекратяване на субсидиите за електромобили през август месец 2021 година, проектът спира, а колите биват изоставени почти нови. Не е ясно защо колите не се разпродават, а се изоставят, но вероятно и за това има логичен отговор свързан със субсидиите и автомобилите.

Ora iQ се задвижва от един електромотор с мощност от 163 конски сили и разполага с батерия с капацитет от 47кВч. Тя е достатъчна за пробег от около 400 километра, казват от Great Wall Motors.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Българина

    50 12 Отговор
    всеки който се връзва на глобалистите за споделяне на кола и ядене на скакалци разбира че е това е лъжа

    Коментиран от #3

  • 2 Тумба

    47 7 Отговор
    И после конвеционалните автомобили били замърсявали околна та среда!?
  • 3 Точно на обратното е

    25 27 Отговор

    До коментар #1 от "Българина":

    Всеки който се връзва на субсидиите, обикновено завършва така. На практика важни са били субсидиите и това е била печалбата.

    По-важната новина обаче е, че са прекратени субсидиите за електромобили и всичко оттук нататък става на напълно пазарен принцип и електромобилите се продават все повече именно защото са по-добри в някакво отношение от ДВГ, а не заради субсидиите.

    Коментиран от #4, #9

  • 4 Отдел Маркетинг

    26 8 Отговор

    До коментар #3 от "Точно на обратното е":

    "Субсидия" - марка сирене за капани за мишки!

    Коментиран от #6

  • 5 сектант

    17 2 Отговор
    пазят природата
  • 6 Точно обратното е

    22 4 Отговор

    До коментар #4 от "Отдел Маркетинг":

    Субсидията в случая е усвоена от котката, а мишките са платили цената без да получат нищо насреща.
  • 7 Бонев

    17 7 Отговор
    Всички политики на новите комунисти водят до тези резултати.

    Коментиран от #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Пловдив 1912

    29 9 Отговор

    До коментар #3 от "Точно на обратното е":

    Пълни глупости...
    Никооога Ел боклуците няма и да доближат , нормалните коли...
    Ти само почайкай като започнат яко да ги бракуват тия с батерията...
  • 10 Срещу тях да тичаме

    15 8 Отговор

    До коментар #7 от "Бонев":

    Не можем да ги стигнем китайците. А техните политики доведоха до това, че благодарение на субсидиите вече произвеждат електромобили които много бързо да завземат пазарния дял на ДВГ без нужда от субсидии.

    Откакто спряха субсидиите, продажбите на електромобили започнаха да се увеличават още повече, което е сигурен знак, че субсидиите са си свършили работата и от тук нататък преминаването към електромобили е необратимо, освен ако не започнат да отпускат субсидии за ДВГ, което би било абсурд.

    Ако продължават в същия дух, само след една-две години, продажбите на хибриди и електромобили в китай ще са повече отколкото на автомобили с ДВГ и обикновени хибриди на абсолютно пазарен принцип без субсидии.

    Дали няма да залеят и европейските пазари с евтини електромобили които са на много по-високо технологично ниво от европейските? Нали това чакахте - навлизането на електромобилите на пазарен принцип?
  • 11 стария моряк

    9 3 Отговор
    На снимката не се вижда никакво гробище за автомобили , а един обикновен терминал на автомобилобози!
  • 12 Турбо

    18 8 Отговор
    Така ще изглежда една автоморга в бъдеще,пълна с "екологични" електромобили с бракувани батерии.

    Коментиран от #13

  • 13 Ще ти се!

    9 8 Отговор

    До коментар #12 от "Турбо":

    А на мен още повече. Знаеш ли от кога ги чакам тези бракувани батерии на електромобили дето щели да ми дават пари да ги взема? Чакам, ама няма!

    Единствените които намирам са разпачатосани модули по 5 киловат часа от батерии на тесла на цена над 2000 лв за модул в ebay.

    Егати бракът! Една бракувана 100 киловатчаса батерия от тесла я продават за 40 000 лв, тоест повече отколкото е струвала твоята баничарка като нова. Кой казваш щял да ги хвърли на полето?

    Къде е това поле да ида да си набера малко батерии?

    А да си чул, че от тази година рециклиращите предприятия за батерии започнаха да изпреварват капацитета на излизащите от употреба батерии и вече има недостиг на суровини за тяхната работа?

    Предвид полуделите цени и недостигът на суровини за нови батерии, дали рециклиращите предприятия няма да дават луди пари за напълно бракувани батерии, които за нищо не стават?

    Коментиран от #14, #15, #16, #18, #19

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Турбо

    8 2 Отговор

    До коментар #13 от "Ще ти се!":

    Какво чакаш още,купи си.
  • 17 Турбо

    9 2 Отговор
    Тесла разбрахме,че няма да си купиш.Поне батерии си купи.

    Коментиран от #20

  • 18 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #13 от "Ще ти се!":

    Да ти подаря батерията от стария си телефон.Не държи ток и минута.

    Коментиран от #22

  • 19 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #13 от "Ще ти се!":

    Ако бракуваните батерии от електрокари ставаха за нещо,нямаше да се мъчат да ги рециклират.

    Коментиран от #21

  • 20 Дела трябват, а не думи

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Турбо":

    Аз никога не съм твърдял че скоро ще си купувам тесла, но ти постоянно твърдиш че не се заяждаш с мен.

    Как класифицираш своето мнение, ако не е чисто заяждане?

    Аз някога да съм ти се подигравал, че караш баничарка, въпреки че имам пълното право? Обаче първите седем години не ми позволяват, за разлика от тебе.

    Не че ми пречи, ама поне не ми обяснявай, че не се заяждаш на дребно без основание!

    Коментиран от #23

  • 21 Ами очевидно стават

    6 4 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Ето ти например в един контейнер събрани 4 мегаватчаса батерия с мощност 2,7 мегаватта, захранвана с 1 мегават фотоволтаици.

    Батериите са от nissan leaf - най-скапаните батерии на пазара. Щом те стават за повторна употреба след сваляне от електромобилите, значи всички стават.

    Коментиран от #24

  • 22 За 78 път

    3 3 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Остават ти още 158 пъти да ти повторя, за да запомниш, че една батерия се води приключила живота си, когато падне на 70% или 80% от капацитета си.

    Тоест, ако като нов телефонът ти е изкарвал 24 часа с едно зареждане, то трябва да ми дадеш батерията като бракувана, когато държи само 17-19 часа.

    Това обикновено става след около 1000 зареждания за телефон, ако не го чакаш да пада на 20% и не го зареждаш по цяла нощ да стои на 100%. Тоест поне три години.

    На колко години е тази батерия, която въобще не държи ток и какво си и причинил, за да стигне до това положение?
  • 23 Турбо

    6 2 Отговор

    До коментар #20 от "Дела трябват, а не думи":

    Щом си позволяваш да даваш акъл на другите да си купят Тесла и да спестяват от зареждане,а ти не си купуваш Тесла значи си заслужаваш гъбаркането. Рекламираш своя "умна" идея без да си я изпитал на практика.
    Аз смених три баничаркии,купени като нови.Можеш да ми се подиграваш колкото искаш,местя го.

    Коментиран от #25, #28, #29, #30, #31, #32, #33, #34

  • 24 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Ами очевидно стават":

    Купувай си батерии тогава,какво чакаш още.

    Коментиран от #26

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Чакам да излезе сметката

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "Турбо":

    Аз поне залагам на сметки, а не на емоции и не правя скъпи емоционални покупки.

    Засега нямам стимул за батерии. Като изхвърлят и битовите потребители на борсата, тогава. Засега на 14/25 стотинки ми е добре, та да изпускам питомното за да гоня дивото.

    Коментиран от #38

  • 27 Я кажи

    1 2 Отговор
    След толкова спорове с тебе кога точно съм те карал да си купуваш електромобил? Колко пъти ти повторих да си купиш дизел, защото е най-подходящ за твоя случай?

    Нещо не им хареса предишното дълго мнение, така че на части, да видим къде е бил проблема, да го коригирам

    Коментиран от #37

  • 28 Стар на 4г и нов на 8?

    0 4 Отговор

    До коментар #23 от "Турбо":

    А иначе мога да ти се подигравам до утре, като спра до твоята баничарка, но това ще е демонстриране на комплекси!
  • 29 Стар на 4г и нов на 8?

    1 3 Отговор

    До коментар #23 от "Турбо":

    В момента автомобила ми е по нов на години от твоята баничарка, за цена няма да говоря въобще. За клас автомобил също. А собствениците на такъв клас автомобили ги сменят веднага, след като излезе новия модел и гледат да се отърват най-бързо от стария независимо на каква цена. За съжаление точно електромобилите не попадат в тази категория, въпреки очевидно високата си цена.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Няма нов и стар, има подходящ за целта

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "Турбо":

    А служебния е на над 10г. , но въобще не ми пука да си обикалям с него и дори нарочно го избирам в зависимост от хората с които ще се срещам. Нещо, което вероятно няма да разбереш, превид перченето ти с "новата" ти баничарка на 8 години. Въпрос на манталитет!
  • 32 Прагматично

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Турбо":

    Все някой трябва да купува и чисто нови автомобили, за да поеме най-голямата амортизация преди нас. Цената вече е паднала в момента в който излезе от магазина.

    Коментиран от #36

  • 33 За всеки влак си има пътници

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Турбо":

    Вие залагате на емоцията с найлоните по седалките, а ние на прагматичността. Очевидно и двамата сме доволни от избора си, така че лошо няма и едните не могат без другите.
  • 34 Стар на 4г и нов на 8?

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "Турбо":

    Дори втория автомобил в семейството е по-нов от твоята баничарка. Ти си ги купувай чисто нови на изплащане.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Прагматично":

    Партнера е купен за 30 х.лв декември 2015,ще стане на 7 г след 2 месеца.В момента цената му е около 20 х.лв,може да провериш в Пежо върнати от лизинг.Голяма обезценка нали?В момента изплащам за 5 г втория автомобил,който съм дал на големия син.Ще сменя баничарката 2025,след като изплатя другата кола.Малкия син преди месец също изкара книжка.

    Коментиран от #41, #52

  • 37 Колкото маймуна

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Я кажи":

    помниш хахахаха първо ме убеждаваше да си купя Тесла,после бус,после да ползвам спедиторски услуги.След като ти описах начина си на работа,стоката ми е от много места пръснати из цяла България и 3 кубика товар са ми напълно достатъчни,ти се съгласи,че дизелова баничарка е най добрия избор.Мисля да си купя една нова 2025,после пак една нова 2035 преди забраната и да карам дизел докато съм жив.Може да си взема една електричка за семейна кола,но за сега са много скъпи.

    Коментиран от #39

  • 38 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Чакам да излезе сметката":

    Чакаш да ти излезе сметката?Обаче продължаваш да агитираш хората да си купят Тесла и да си сложат фотоволтаични панели нищо,че сметката ти не излиза.

    Коментиран от #40

  • 39 Я пак, я пак?

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Колкото маймуна":

    Дали пък не ти обяснявах аз как си транспортирам стоките из страната и защо никога не съм притежавал баничарка, а съм предпочитал микробуси? Хайде спомни си как ти казах че предния ден съм платил 50 лв за палет с тежка машина, за която трябваше да си изгубя деня и да платя поне стотина лева на старите цени за гориво, а ти ми обясняваш, че такова животно нема и че под 300 лв не могат да ми докарат такъв товар?

    Много ясно, че ще ти задам уточняващи въпроси, ако трябва да препоръчам конкретно решение. Баничарката продължава да е перфектния избор за тебе и много лош за мен, моя начин на шофиране и на мислене. Никой не може да ме накара да карам по магистралата с 90 средна скорост дори да ми опре пистолет на главата. Нито пък да обикалям за един багажник стока из цялата страна. Но това по никакъв начин не е упрек към тебе. Държа да го отбележа, защото ти не приемаш различно от твоето мислене и си мислиш че всички трябва да мислят точно като тебе и ако някой изрази различно мнение го приемаш за лична обида и си длъжен да обидиш събеседника.

    За разлика от тебе аз уважавам различното мислене и смятам че ако двама души особено партньори мислят еднакво, то единият е излишен. Знам, че няма да ме разбереш!
  • 40 Пак повтарям

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Турбо":

    Ясно и конкретно съм обяснил поне 100 пъти какви условия трябва да бъдат изпълнени за да излезе сметката. Надали си обърнал внимание обаче, като гледам какво написа в предишното мнение!

    100% съм сигурен че не знаеш дори едно от условията въпреки че ги повтарям четвърта година. Даже може да се обзаложа, защото съм сигурен че ще избягаш с 200 от облога! Не питай откъде знам.

    Коментиран от #48

  • 41 Забравих обезценката

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Турбо":

    Както ти казах всеки си има глава на раменете и си решава за себе си. Аз предпочетох да си купя преди две години две годишен автомобил, на който само обезценката му беше повече, отколкото ти струва баничарката и в момента карам четири годишен автомобил който мога да продам по-скъпо отколкото го купих, защото цените на автомобилите за последните две години се вдигнаха, така че по-полека със спекулациите за обезценката.

    Автомобилът не ти се е обезценил малко, парите са се обезценили много.

    Тоест аз не съм големият умник, дето си е купил евтино автомобил и може да го продаде по-скъпо отколкото го е купил след две години.

    Като смяташ обезценката 10 000 лв, можеш ли да си продадеш старата баничарка да добавиш 10 000 лв и да си купиш нова? Я да видим на кой сметките не излизат?

    Лошото е, че автомобилът ми доста остаря, а старите схеми вече трудно работят за да сменям по един два автомобила годишно, като всеки път ги продавам с печалба. Заради недостига, автомобилите втора ръка спряха да се обезценяват толкова бързо, а заради чакането, тези от които обикновено си купувам автомобилите изгодно, защото бързат да се отърват, за да си освободят гаража за новия модел, все по-рядко си сменят автомобилите и бързо си ги продават на добра цена.

    Та аз предпочитам да карам автомобил на възраст между две и пет години, който съм купил почти на половин цена (вече е от трудно до невъзможно...засега), отколкото да карам през 2025 година модел от 2015 и да се

    Коментиран от #42, #44

  • 42 Забравих обезценката

    0 1 Отговор

    До коментар #41 от "Забравих обезценката":

    Та аз предпочитам да карам автомобил на възраст между две и пет години, който съм купил почти на половин цена (вече е от трудно до невъзможно...засега), отколкото да карам през 2025 година модел от 2015 и да се хваля, че съм си го купил "чисто нов с найлоните по седалките и никой не е пърдял в него"

    Въпрос на манталитет, без да твърдя че моя или твоя начин е по-правилен. Единият няма как да съществува без другия. Също така някой трябва да купува и от мен автомобилите, така че е много полезно всички да мислим по различен начин и не виждам защо трябва да обиждаш всеки, който мисли различно от тебе и си прави някакви различни сметки?

    Защо гледаш да го вкараш в твоя калъп и го караш да върши същите неща?

    Коментиран от #43

  • 43 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "Забравих обезценката":

    Тук съм съгласен напълно с теб.Всеки купува според възможностите и нуждите си.Твоите схеми са удобни за теб и неприложими за мен.До десетата година колата е като нова,с малък разход за ремонт.Западняците не са прости да си сменят автомобилите на 10 години.
  • 44 Турбо

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Забравих обезценката":

    Да така е.Дават ми около 20 х.лв за Партнера,обезценка от 10 х.лв.Новия Рифтър е около 45 х.лв,Кади е около 50 х.лв.Остава ми удоволствието от новата кола,може да ме разбере само човек,който го е изпитал.

    Коментиран от #45

  • 45 Пак бъркаш

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Турбо":

    Колко ти е обезценката, ако за да си купиш същия автомобил, трябва да продадеш стария за 20 000 и да дадеш още 25 -30 000 лв за новия?

    Според мен обезценката е тези 25-30 000!

    Но си прав че кеф цена няма. Карай каквото ти е кеф, но недей да караш и нас да се кефим на същото. Остави всеки да сам да си избере кефа и не се заяждай с него, кое било кеф и кое не!

    Коментиран от #46, #47, #49

  • 46 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Пак бъркаш":

    Ти грешиш,както винаги всичко при теб е наопаки. Обезценката е разликата между покупната цена на автомобила като нов и намаляващата цена на същия автомобил с времето.
  • 47 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Пак бъркаш":

    А ти доскоро не агитираше ли турбо да си купи Тесла и да зарежда безплатно.Даже изчисления му направи колко ще спести от ток.Стоте хиляди лева или евро за покупката на електрокар не ги слагаш в сметката.
  • 48 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Пак повтарям":

    Разбрахме вече,скоро електрокар няма да си купиш.Баснята лисицата и гроздето в нов вариант,тесльо няма пари за Тесла.
  • 49 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Пак бъркаш":

    Цена като нов 30 000 лв вадим цена 20 000 и обезценката е 10 000 лв.Обезценката е малка заради повишението на цените.Новата е 50 000 - 20 000 от старата остават 30 000 : 60 месеца е 500 лв вноска.

    Коментиран от #51

  • 50 Блажени са верующите

    0 2 Отговор
    Важното е да си вярваш! Другото няма значение.

    Тоест предната баничарка си я купил за 30 000 лв, сега ти я взимат и пак даваш 30 000 лв за следващата, въпреки че са ти взели старата и все още смяташ, че няма голяма обезценка? Вероятно така ще мислиш и за следващата, за която ще платиш 50 000 лв и ще ти вземат тази!

    Обезценката щеше да ти е 10 000 лв, ако ти вземат старата и доплатиш 10 000 лв за нова. Чиста математика.


    Първата си баничарка за колко пари я взе е за колко я продаде? В зората на демокрацията, струваха около 15 000 лв, а после политиците докараха българия до там че да слагаме по 3 нули и вероятно си я продал за поне 5 милиона лв.

    По сегашната ти логика си изкарал от продажбата пет милиона и баничарката е имала отрицателно обезценяване? Нищо, че за да купиш нова е трябвало да извадиш 150 милиона?

    Коментиран от #54, #60

  • 51 Лапсус

    0 1 Отговор

    До коментар #49 от "Турбо":

    Всъщност не 150, а 15 милиона. Не че има много значение де, цените са примерни, но съотношението е правилно.
  • 52 Не чакай!

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Турбо":

    "Ще сменя баничарката 2025, след като изплатя другата кола"

    Тогава вече ще е късно. Днес трябва да са приели евро 7, което е на практика ще е смърт на ДВГ за европейския пазар и ще влезе в сила през 2025, ако не се лъжа. Съветвам те да я смениш по-скоро.

    Коментиран от #53, #59, #62

  • 53 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Не чакай!":

    Забраната за ДВГ влиза 2035 година.
  • 54 Турбо

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Блажени са верующите":

    Предната баничарка я купих като върнах по предната.Тази ми е третата нова,преди това карах втора употреба.
    Влез утре в някой офис за продажба на нови автомобили и попитай как се смята обезценка на кола при обратно изкупуване.

    Коментиран от #55, #56

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Ти има кой да питаш още сега

    0 1 Отговор

    До коментар #54 от "Турбо":

    Не виждам причина за действията ви! Според думите на Турбо съпругата му наистина е счетоводител!


    Нали съпругата ти беше счетоводител. Попитай я колко ти е обезценката, като ти изчисли и инфлацията. Защото 30 000 лв днес, не са колкото бяха 30 000 лв през 2015 година.

    По твоите сметки, обезценяването е само 30%, но в същото време трябва да доплатиш още 150% повече от получените пари от старата баничарка, които да ползваш за първоначална вноска.

    Иначе казано, първоначалната ти вноска е само 40% от цената на новия автомобил, а ти трябва да платиш останалите 60%, колкото на практика е обезценяването.

    Пак чиста математика и икономика.

    Коментиран от #58, #63

  • 57 Змей БГ

    0 1 Отговор
    Фирмата се казва Грейт У.. (сами си ги продължете)
  • 58 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Ти има кой да питаш още сега":

    Пак ли се правиш на умен.Не ти трябва счетоводител. Обезценката показва колко от цената на автомобила се губи с течение на времето.
  • 59 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Не чакай!":

    Не бързай.Нека да видим дали ще го гласуват или ще отложат евро 7 за пореден път.
  • 60 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Блажени са верующите":

    Купи си електрокар,после може да го продадеш по скъпо.

    Коментиран от #61

  • 61 Аз вече съм го направил

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Прочети отново мнение 41, всичко е написано черно на бяло и аз поне мога да се цитирам за разлика от тебе който не можеш да цитираш нещата които твърдиш че съм казал.

    Цитат от мнение 41:


    "Аз предпочетох да си купя преди две години две годишен автомобил, на който само обезценката му беше повече, отколкото ти струва баничарката и в момента карам четири годишен автомобил който мога да продам ПО-СКЪПО ОТКОЛКОТО ГО КУПИХ, защото цените на автомобилите за последните две години СЕ ВДИГНАХА, така че по-полека със спекулациите за обезценката.

    Автомобилът не ти се е обезценил малко, ПАРИТЕ СА СЕ ОБЕЗЦЕНИЛИ много.

    Тоест аз не съм големият умник, дето си е купил евтино автомобил и може да го продаде по-скъпо отколкото го е купил след две години."
  • 62 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Не чакай!":

    Може и да си прав за Евро 7.Ще изчакам да видя какво точно ще приемат.Да се надяваме,че 2024 година няма да все още късно.След консултациите за тока за гаража,това е вторият повод ,за който заслужаваш да те черпя.
    Загледах се в Рено Експрес 1,5 дизел товарен за около 32 000 лв,заради цената.

    Коментиран от #65

  • 63 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Ти има кой да питаш още сега":

    Жената и големия син са завършили икономически ВУЗ.Другата дейност на семейната ни фирма е счетоводни услуги на външни фирми.Обезценяването се смята за един и същи автомобил.Това,което остава като цена на стария и го прехвърляш към новия е остатъчна стойност.

    Коментиран от #64

  • 64 Така е!

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Турбо":

    "Това,което остава като цена на стария и го прехвърляш към новия е остатъчна стойност."

    За това си прав, но аз не говоря за това. Остатъчната ти стойност е 20 000 лв, а аз ти говоря за разликата между остатъчната стойност и цената на новия автомобил която е 30 000 лв.

    Попитай сина и жена си какъв е термина за тези 30 000 лв?

    Защото ако аз в момента продам автомобила си "на печалба" за повече пари отколкото съм го купил преди две години, но на практика тази печалба няма да ми влезе в джоба, а ще трябва да изкарам доста пари от джоба си за да купя отново подобен двегодишен автомобил.

    Тоест всичко зависи от гледната точка и е въпрос на конкретни сметки. Затова се говори с проценти.

    Автомобилът ти се е обезценил с 60% спрямо цената за нов и точно толкова трябва да доплатиш за да го смениш.

    Коментиран от #66

  • 65 Помисли и от друга гледна точка

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "Турбо":

    Към момента има недостиг и ти дават много добра цена за обратно изкупуване. Цените на новите няма да паднат, а вероятно ще се вдигат, дори да оправят веригата за доставки, но цената на твоя автомобил само ще пада и разликата за доплащане ще става все по-голяма.

    Вярно че и парите се обезценяват, но помисли и от тази гледна точка.

    А Евро 7 преди 25-та година няма да влезе в сила.
  • 66 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "Така е!":

    Остатъка от 30 000 лева,който имаш да плащаш се нарича финансирана стойност при лизинг с нула остатъчна стойност.Плащаш 30 000:60=500 лева
    Може да заложиш на лизинг с остатъчна стойност 10%.Тогава 25 000:60=417 лв вноската пада,но се задължаваш след изтичане на лизинга да изплатиш остатъчната стойност от 5000 лв.При 20% остатъчна стойност вноската пада на 333 лв,но остатъчната стойност е 10 000 лева.
    Всичко се договаря.
  • 67 Турбо

    1 0 Отговор
    Знам,че от всяка нова кола губя от обезценката.Мен не ме бърка,защото с баничарката си върша работата. Трябва ми нова кола,евтина,икономична и издръжлива.Започнат ли скъпите ремонти и я сменям.Пробвах с баничарка втора употреба,не става.Все ремонти,едно сменя то друго се поврежда.