16 Ноември, 2022 10:25 6 053 25

Toyota представи новия Prius с промени във всички аспекти

  • toyota-
  • prius-
  • plug-in-
  • plug-in хибрид-
  • хибрид

Петото поколение на модела дебютира в Япония

Toyota представи новия Prius с промени във всички аспекти - 1

Toyota представи петото поколение на един от най-мразените и едновременно най-обичаните си модели – Prius. Екологичният модел дебютира в Япония, а съвсем скоро се очаква да видим и глобалната версия на plug-in хибрида, която ще се продава в САЩ и Европа. Новият Prius е променен в абсолютно всички аспекти, включително дизайна, технологиите и мястото в интериора.

Toyota представи новия Prius с промени във всички аспекти

Обновеният модел разчита на второто поколение TNGA платформа на Toyota с „макферсон“ отпред и окачване с двойни накрайници в задната част. От Toyota казват, че по този начин са постигнали по-добър контрол над колата, както и по-добра стабилност при шофиране в права линия.

Toyota представи новия Prius с промени във всички аспекти

Задвижването в Япония е поверено на две конфигурации, първата комбинира 2.0-литров четирицилиндов двигател, електромотор и батерия, която доставя 220 конски сили. От Toyota казват, че тази конфигурация дава до 50% повече пробег само на ток, но без да споменават точни цифри. Вторият вариант комбинира 1.8-литров или 2.0-литров бензинов мотор с хибридната Toyota Series Parallel System, генерирайки 193 конски сили. Тук може да бъде поръчана и система за задвижване на четирите колела.

Toyota представи новия Prius с промени във всички аспекти

Новият дизайн е заимстван от електрическите модели на марката с тънки светлини в предната част и изваян профил. Задницата също залага на тънки LED ивици за стоповете, също със стилни елементи, част от които в пиано лак.

Интериорът също е подобен на този в електрическите модели на марката с малък изнесен дисплей пред водача и по-голям 12.3-инчов екран в средната част на таблото. Под него са изнесени бързи контроли за климатичната система, а под тях виждаме и сравнително стандартен превключвател за скоростите.

Toyota представи новия Prius с промени във всички аспекти

Новият Prius разполага и със соларна система за зареждане, която според Toyota може да добави до 1250 километра всяка година. Енергията се генерира, когато автомобилът е паркиран и може да бъде използвана за зареждане на батерията или за други функции на автомобила.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Браво!

    24 5 Отговор
    Страхотно изглежда, доста мощна е и 100 километра само на ток са напълно достатъчни за средностатистическия шофьор, защото са рядкост шофьорите които минават по повече от 100 км на ден в ежедневието.

    Но пак си остава въпроса, къде ще ги зареждат тези 100 км и колко време ще отнеме.
  • 2 Японеца

    12 0 Отговор
    Самозарежда се, ако не е plug in hybrid!

    Коментиран от #4

  • 3 Скраб

    2 55 Отговор
    Поредна безлична кола на тойота - пълен провал!

    Коментиран от #5, #7

  • 4 И каква е разликата

    3 22 Отговор

    До коментар #2 от "Японеца":

    Като е плъгин хибрид, защо не се самозарежда?

    А тези които се само зареждат, някакъв вид перпетуум мобиле ли са? Не виждате ли абсолютното безсмислие на тези рекламни лозунги за самозареждане? Зареждането вместо от контакта става с бензиновия двигател. Тоест двигателя вместо директно да задвижва колелата без загуби, първо зарежда батерията с някакви загуби а след това тази енергия с други загуби стига до колелата.

    И това на цената на една твърде скъпа и сложна технология, която наистина е инженерно чудо, което обаче не я прави по-малко безсмислена, при положение че можеше да тръгнат всички от този инженерен труд и инвестиции в разработката на чисти електромобили.

    Коментиран от #8

  • 5 ...

    15 1 Отговор

    До коментар #3 от "Скраб":

    карай си твоят "смислен" автомобил и като видиш, че някъде не ти е мястото просто подмини
  • 6 РЕАЛИСТА

    24 0 Отговор
    Тойота си е Тойота.За това са номер едно.Тойота Приус е пионер в хибридите.С удоволствие бих си я купил.
  • 7 Пич

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "Скраб":

    Хаха ти нещо шегуваш ли се?
  • 8 Пич

    11 0 Отговор

    До коментар #4 от "И каква е разликата":

    Ти наистина ама изобщо не си наясно за какво говориш!!! Вземи седни прочети и тогава пиши. Какъв двигател зарежда батерия, ти си напълно технически неграмотен лаик! Изключително безпросветен!

    Коментиран от #10

  • 9 авто фен

    1 12 Отговор
    Имам няколко забележки към иначе хубавия Приус. Първо е доста тумбест,особено задницата и отстрани и не е достатъчно нисък като за аеродинамична хибридна кола. Другата забележка ми е към обикновения скоростен лост !!! при положение,че дори не се сменят скорости, все пак сме 2022г.,а не 1998-ма за да монтират стандартен скоростен лост вместо джойстик или плъзгач за автоматика както беше в предишните Приуси, които интериорите им изглеждаха по-модерно от този. Какви са тия копчета по таблото като в стара жигула вместо да сложат тъч контроли без бутони, все пак това е модерен автомобил,а не Шкода Фабия! Също така този екран ,който стърчи над таблото в най-лошите традиции на Тойота, толкова ли вече 10 години няма дизайнер,който да интегрира тия безумни екрани във таблото,а не над него.

    Коментиран от #16, #17

  • 10 Ето го още един

    0 12 Отговор

    До коментар #8 от "Пич":

    Дето вярва в дядо коледа мармотите и това че toyota не се зарежда от двигателя, а от свободната енергия от етера във въздуха.

    Или пък вярва че от регенерираната енергия от едно спиране след това може да ускори и да измине един километър и не осъзнава, че с енергията от едно спиране от 100 км в час после няма да успее да ускори дори до 50м и единственото място откъдето може да бъде заредена батерията е от двигателя.

    Коментиран от #11, #12, #23

  • 11 Пич

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ето го още един":

    Никой инженер в света, камо ли всички - японски, германски, американски - няма да създаде хибрид,който зарежда батериите само чрез двигател,защото това е безсмислено и разходът ще е по-висок. Всяко намаляване на скоростта,което става стотици пъти при шофиране генерира тази излишна енергия в електричество в батериите, както и всяко спиране , разбира се. Двигателят може да зарежда батериите само в определени режими,когато това е ефективно и обосновано.
  • 12 бай Даньо

    15 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ето го още един":

    Ето го пак великия теслар, най разбиращ ! Силно мрази Тойота и силно люби Мъски! Аланко резултат от "безсмисления" приус е че е 2 пъти по ефективен от Камри и 3 пъти по евтин от Тесла . Зацепваш ли кое е безсмислено !?

    Коментиран от #13, #18

  • 13 Сигурен ли си?

    1 6 Отговор

    До коментар #12 от "бай Даньо":

    Хайде да се обложим? Осигури ми едно Камри, тръгваш след мен с Приуса и ако не успееш да постигнеш два пъти по-нисък разход си тръгвам с Камрито или Приуса? Хайде стига с тези реклами на перпетууммобиле!

    Максимално можеш да бъдеш 10-20% по ефективен.

    А че новият prius ще струва 33 000 лв ще го пропусна въобще, защото виждам накъде отиват работите!
  • 14 34523

    6 0 Отговор
    Яка!
  • 15 Така е

    7 0 Отговор
    Много жалко, че дрън-дрън объркания еллюбител пак се намесва в тема за хибриди.Отново показва пълно незнание за хибридите, но обяснява и обяснява. Сигурно толкова са му знанията за елколите -нулеви.
    Тойота имат някои отлични дизайни на модели(не много) но този, поне от първите видеа и снимки изглежда голям удар за марката и спрямо безумните форми при конкуренцията.Чудесен баланс, липса на безмислени елементи.Различен оригинален интериор, като за такъв извънземен автомобил и за млади хора.

    Коментиран от #21

  • 16 Знайко

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "авто фен":

    "Какви са тия копчета по таблото като в стара жигула вместо да сложат тъч контроли без бутони..."

    Смятам, че си прав за огромния дисплей в центъра, че е абсолютно излишен в днешно време. При тези евтини цени на дисплете, може да има два отделни диспелея за шофьора и пътника до него и още 1-2 дисплея отзад. Или пък информацията да се прожектира върху предното стъкло или дори върху пътя.
    Но не съм съгласен за бутоните, аз мразя тъчскрийна, тъчпада ... харесвам компютърната мишка с механичните бутони. И съм любител на копчета с лампички и врътки и смятам, че тъчскрийн копчета не тряба да има в автомобилите, ако искат нещо технологични нека направят гласови коланди. Но да има въможност за ръчен контрол на най-важните функции и за джойстик/мишка/ за ръчно управление на компютъра. В случй на повреда на гласовите команди. Във Формула 1 няма тъчскрий в самолетите има дисплеи, но няма тъчскрийн и за това си има основателна причина. Която е, че ако тъчскрийна не отчете първото или второто докосване това може да струва стотици животи. Защото тези няколко секунди при скорости над 120 км/ч=33м/с и над 800 км/ч=222 м/с се равняват на огромно разстояние.
    Относно скоростният лост и си прав, и не си. Лично аз карам 70%-80% градско и ми трябва често задна предавка, т.е. ергономичен и бърз скоростен лост. На магистрала не ми трябва задна, на магистрала ми трябват само 5-та и 6-та предавки, дори мога и само на 5-та или само на 6-та, но карам по-рядко магистрала. Искам

    Коментиран от #24

  • 17 Знайко

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "авто фен":

    Относно скоростният лост и си прав, и не си. Лично аз карам 70%-80% градско и ми трябва често задна предавка, т.е. ергономичен и бърз скоростен лост. На магистрала не ми трябва задна, на магистрала ми трябват само 5-та и 6-та предавки, дори мога и само на 5-та или само на 6-та, но карам по-рядко магистрала. Искам да има лост, с който да мога бързо и лесно да превключвам от движение напред на движение назад и да е комбиниран с ръчна спирачка. Или пък им пера на волана за напред назад, като в спортните автомобили. Или като във Формула 1 бутон на волана за бързо превключване напред-назад.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Кое

    1 7 Отговор
    Кое му е ефективното на Приуса, да сменяш маслото и филтрите всяка година за една шапка пари.
  • 20 Перник

    2 8 Отговор
    Писна ми от японски тролеи, дайте нещо за TDI

    Коментиран от #25

  • 21 Ами давай де

    0 3 Отговор

    До коментар #15 от "Така е":

    Обясни ми къде бъркам? Зарежда ли се батерията от двигателя както твърдя аз или не се зарежда, както твърди този с който споря?

    И ти ли смяташ, че се зарежда от само от енергията при спиране и след това можеш да я ползваш за нещо повече от ускорение?
  • 22 Така е

    1 0 Отговор
    Много бързате, без да видите всъщност как се сменя посоката на движение при този Приус.Не е лост от 98 година.Джойстик е с формата на класически лост и с много малък ход.
    При мен е лост с голям ход, като на Мерцедес от 68 година и е много удобен-хибрид 21 година.
  • 23 Куха схема си друго е да си го знаеш

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Ето го още един":

    Карай си немския CHLEN.😁
  • 24 Ти си не знайко

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Знайко":

    Дори не знаеш как се сипва спирачна течност и каква.😁 А копчетата са за да чудиш и да си отговориш ако има нещо в 🎃🎃🎃🎃🎃 Това е гатанка за първолак!😁😁😁😁😁 Защо има копчета?😁😁😁
  • 25 Пернишки ароматизатор

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Перник":

    подкова суджук на предното огледало.
    Топ Гъзар с голф TDI TURBO и анцуг адидас с две ленти.😁😁😁😁