През март тази година шефът на пресцентъра на АвтоВАЗ Александър Шмигов каза в интервю за Автостат, че се планира амбициозна инвазия на пазарите в европейските страни с бюджетния седан Lada Granta. Сега, четири месеца по-късно стартира експорта на Granta за страните от Европейския съюз.
До този момент руснаците изнасяха за Казахстан, Украйна, Беларус, Азербайджан, Армения и Молдова. Първата партида вече пътува към Германия, като веднага след немците с нискобюджетната Lada ще се сдобият и представителствата на марката в Чехия. Поетапно ще се захранват и останалите страни от ЕС.
Плановете на АвтоВАЗ са след Чехия, доставки да бъдат направени последователно във Франция, Сърбия и България. Продажбите в Германия все още не са стартирали, но по предварителна информация цената на Granta с еконорма Euro 5 ще е 8 000 евро.
За сравнение ще кажем, че немците могат да си купят Dacia Sandero за сума от 6 990 евро. У нас цените на новите Sandero и Logan стартират от 12 990 лв с ДДС, докато първото поколение на Lada Kalina се предлага в България за 16 660 лв с ДДС. Така че отговорът на въпроса дали новите коли с марка Lada ще успеят да се наложат в нискобюджетния сегмент, остава доста спорен.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 galaxy
13:32 06.08.2013
2 йордан иванов
14:33 06.08.2013
3 Дрон
Отделен е въпроса за вносителите, че лада у нас няма никъкъв пазар, нито реклама... разчитат само на държавни поръчки за Нива. Цената на Гранта реално е по-ниска от Дачия, обаче митото я оскъпява.
Лично бих избрал ладата, но това при положение, че човек може да си позволи да кара нова кола.
п.с. нядявам се няма да се появят коментари кат раи'раш ли за тия пари се взима гоуф 6 втора ръка ;)
Коментиран от #8
14:35 06.08.2013
4 кара Лада
В топ нивото Ладата има климатик с регулиране на температурата, има и автоматик, уви при Дачия все още няма такова нещо.
И не на последно място, цената на поддръжка е значително по ниска, спокойно може да се кара Лада извън гаранция, докато Дачията мине ли и гаранцията по-добре я продай...
Коментиран от #9
15:06 06.08.2013
5 Свилен Ангелов
15:41 06.08.2013
6 Rci Studiou
16:51 06.08.2013
7 Ярослав Станчев
Коментиран от #31
17:30 06.08.2013
8 Stanislav Lilov
До коментар #3 от "Дрон":
А според теб кое е по-добре ?Аз бих си купил Гоуфа и запрашил към Перник с 200 + :))))Едно време Лада 7-ица не изглеждаше толко зле на фона на Аскона , Кадет,Джета и прочие ''старици'' дето се внасяха , ама сега Дачия и Лада по мое скромно мнение са направо самоделки в сравнение дори с най евтините Ситроен , Опел и Рено .......
17:36 06.08.2013
9 Stanislav Lilov
До коментар #4 от "кара Лада":
Виж Лада автоматик бих тествал , от чисто любопитсво що за животно е това :)17:39 06.08.2013
10 Branco
21:30 06.08.2013
11 Toko
23:37 06.08.2013
12 D0kT0pA
02:14 07.08.2013
13 Симеон Тасев
11:12 07.08.2013
14 Бай Иван
11:35 07.08.2013
15 Assen Serafimov
Коментиран от #33
16:49 07.08.2013
16 иван иванов
20:14 07.08.2013
17 борислав димов
Коментиран от #19
01:16 08.08.2013
18 Прокопи Ченалов
08:31 08.08.2013
19 The Bear
До коментар #17 от "борислав димов":
Да - за 8000 Евро или за 13000-16000 лева могат да се вземат наистина "добре изглеждащи" автомобили на старо от БГ-търговец, но те не са нито разкошни, нито на тази цена - първо километражът им е връщан най-малко на половина от истинските километри, а някой път и повече, второ - замазани са както се казва само с тиксо и плюнка докато се продадат да имат вид, а после почват едно по едно да излизат нещата, трето ремонтите и разходите които се правят по една кола втора употреба в първите 2-3 години от стопанисването и вече не са като преди 10 години. Всички коли след 1999-2000 година имат усложнена горивна система и катализатор (ако са бензинови), филтър за твърди частици (ако са дизел), съединител с демпферен маховик, нетрайни компоненти на климатичната система, усложнена електроника и т.н. Това в повечето случаи се разваля скоро и излиза общо взето доста солено - вяко по около 2000 лева (не говорим за оригинални части, а някои по-читави алтернативни). Та в 2-3 годишен план след покупката една 5-6 годишна кола си гълта поне още 6-7000 лева, без да допълваме парите за акумулатор, нови гуми които също стават все по-скъпи заради нарастващите размери на гуми и джанти на по-хубавите модели и за кола на старо от около 8000 евро в най-честия случай се налага да се купи поне един комплект гуми за около 600-700 лева. Отделно са регистрационни и еко такси след покупка, смяна на масла, филтри, ремъци ролки и т.н. Та една покупка на старо си влачи поне още 10000 лева за09:21 08.08.2013
20 wulkan
Коментиран от #21
09:42 08.08.2013
21 кара Лада
До коментар #20 от "wulkan":
Т.е. купувате кола за сума Х и не барате по нея нищо докато не се разпадне тотално, после друга. И винаги не си сигурен дали ще стигнеш от точка А до Б без проблем, не си сигурен дали утре няма да се наложи критичен ремонт за голяма сума на "луксозния" ви автомобил втора ръка за собствена сметка... новите коли все пак имат гаранция. А не мерси, аз направих отдавна своя избор нова кола дори и от бюджетния клас и не съжалявам изобщо. Даже понякога ми е смешно мои познати как се оплакват от "хубавите" си коли лукс втора ръка, дори някой за същите пари като нова Лада... и в повечето случаи те карат коли в режим полуразпаднали се. А моята е винаги готова навсякъде и по всяко време да мине ГТП по всички показатели които има... и да не забравим каталзиатора ми не е изтърбушен.Коментиран от #23
12:15 08.08.2013
22 wulkan
Не, поддържам си я в чудесна форма. Аз таралястници не трая. Както казах заповядайте да ги разгледаме, да видим коя как вози, как върви и прочие. А съм я купил не на цената на нова бюджетна, а на смешна цена, която и с ремонтите няма да стигне половината цена на Вашата бюджетна, която след определена възраст също започва да генерира само разходи. Отдавна и аз съм си направил сметката. Значи купувам за пет години на изплащане една бюджетна нова за 12 -14 хиляди (и то най-ниското оборудване) и след пет години тя започва да си иска нейното. Не мерси. И след 10 години може вече и да е вън от играта. А аз за 10 години съм сменил 3 автомобила. Бюджетна! Особено пък Лада и Дачия. Да онзи ден си смених накладките за 70лв. с труда. Досега това ми е разхода по колата. Колата е невероятна, за удобството да си седиш в нея като в домашния фотьойл дума да няма. Знам, че колегите с Мерцедес, БМВ, АУДИ са готови да викнат в един глас, "а Ситроен", но аз преди да си купя кола проверявам и чета доста за части, ремонти, отзиви и т.н. Лимузини от премиум тройката, които биха ми дръпнали доста и като цена при евентуален ремонт и като стойност на резервните части, не вземам просто. Затова карам С5-та и нямам един миг, за който да съжалявам, че съм го купил. Ангренажният комплект на 2литровия дизел на Пежо струва 145лв.!!! Гумите около 100лв. Някой да каже нещо. Е като изуча каката може да помисля и за нещо по-така. То ще си покаже. Но евтини бюдж
16:20 08.08.2013
23 wulkan
До коментар #21 от "кара Лада":
Това за катализатора не го бях прочел. И моят не е изтърбушен. Елате да Ви сложа зад успуха на колата ми. Ако помиришете нещо черпя. Понеже съм дизел, имам и филтър за твърди частици. На бюджетната няма ли да се запуши катализатора и какво му е качеството не се знае. Така че този проблем всеки си го решава сам. Това е моето решение.Коментиран от #24
16:27 08.08.2013
24 кара Лада
До коментар #23 от "wulkan":
Това къде ли съм го чел/слушал вече. Това ми беше и една от мислите, 70лв. накладки с труда, значи от евтинките за C5. Я кажи в АМК колко пари са оригиналните. А писаното явно сега си я купил и още се радваш, айде след 3г. ще си смениш мнението(надявам се да си си купил нов фап, а не да си го избушил дотогава), надявам се да не е драматично в посока плюене на Ситроен... затуй че сме карали стар кош от тая марка.И последно дано като си дизел да не е 1.6hdi
Коментиран от #25
17:08 08.08.2013
25 wulkan
До коментар #24 от "кара Лада":
Виж сега, карай си ладата! Нещо взе да се заяждаш с мене ли!? Гледам, че и се правиш на специалист. Обемът съм ти го писал, но ти чети до края и виж какво ти говорят хората. А, ще прощаваш, ама каквото и да кажеш не можеш си изби комплекса, че караш руски бюджетник. Това е другата особеност на бюджетника - вечния комплекс.Коментиран от #26
17:25 08.08.2013
26 кара Лада
До коментар #25 от "wulkan":
Оу, за коплекси става въпрос... все си мисля че хората купили си Лада,Дачия, ако искаш Great Wall и подобни са вече оперирани от комплекси... Не е като да не сме карали и ние стари коли нов внос, все пак колите вече не се карат доживот и има избор. А бюджетника като се раздрънка отива на вилици или кой колко даде поне да има за нови гуми на следващия.Коментиран от #27
07:22 09.08.2013
27 wulkan
До коментар #26 от "кара Лада":
И какъв модел лада караш, ако не е тайна. Така като чета и тя не е купена май нова. Хахаха, Сашееее.....айде виж пак статията. Хората пишат за нови. Ти недей еши марките, ще рече човек вчера си купил новичка лада. Май в мечтите си само.16:01 09.08.2013
28 Ярослав Станчев
16:37 09.08.2013
29 Владислав Димитров
Марка/модель Продажи (шт.) за июль / январь-июль 2013
Lada Granta 14 542 / 98 783
Hyundai Solaris 9 484 / 66 493
Kia Rio 7 651 / 51 887
Renault Duster 7 348 / 48 058
Volkswagen Polo 7 000 / 41 720
Lada Kalina 3 789 / 40 870
Ford Focus 5 749 / 39 913
Lada Priora 4 882 / 36 767
Chevrolet Cruze 6 644 / 31 296
Renault Logan 4 289 / 30 180
Читать полностью: http://news.drom.ru/24561.html
20:28 08.09.2013
30 Владислав Димитров
09:33 13.09.2013
31 Г-н Славков
До коментар #7 от "Ярослав Станчев":
Такива са и шофьорите моя логан е на 10г и освен масла ремъци накладки не съм правил нищо така че колата зависи от задкормилното устройство00:50 09.01.2018
32 Тони
11:35 21.01.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Red star
08:10 07.07.2018
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.