Шотландската компания Munro Vehicles бе създадена през 2019 година, а само три години по-късно показа и първия си сериен офроудър. Това е моделът Мк_1, който от компанията гордо отличават като „най-способният изцяло електрически 4х4 в света“. Машината се произвежда на ръка, а цената ѝ започва от 58 200 евро.
Конструкцията е направена върху отделно шаси, а благодарение на преден, заден и централен диференциал със заключване, както и „бавни“ скорости, всъдеходът обещава да покаже сериозни способности извън пътя. Клиренсът на „джипа“ е 480 милиметра и може да нагази във вода до 80см.
Клиентите могат да избират между опция с 295 конски сили или 375 конски сили, осигурени от два електромотора, както и батерия с капацитет от 61кВч или 82кВч, осигуряваща до 306 километра с едно зареждане или до 16 часа при офроуд трасе. Зареждането е 100кВ и осигурява заряд от 15 до 80 процента в рамките на 36 минути.
Въртящият момент достига 700 нютон метра до 80км/ч, а всъдеходът няма да се затрудни да изтегли до 3.5 тона или да пренесе до 1 тон товар. Максималната скорост е 129км/ч, а ускорението до 100км/ч отнема 4.9 секунди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 не е зле
Коментиран от #2
18:54 06.12.2022
2 Ами така е
До коментар #1 от "не е зле":
Най-големият проблем на тези машини са съединителите и скоростните кутии които се чупят заради огромния въртящ момент. При електромобилите не са необходими и всичко е много по-евтино и лесно дори за гаражните майстори.Дори 40 тонен камион може да се движи само с един от трите двигатели на тесла модел s, а гаранцията му и първото обслужване да е след 1,6 милиона километра.
Коментиран от #6
18:59 06.12.2022
3 Гаглей
Коментиран от #5
19:29 06.12.2022
4 Патето Яки
20:02 06.12.2022
5 Патето Яки
До коментар #3 от "Гаглей":
с тази дълга боза ще заседне на баира по корем20:04 06.12.2022
6 безпартиен
До коментар #2 от "Ами така е":
Може,но зимата при -10 колко ще изкара?Коментиран от #9
20:48 06.12.2022
7 Гоуст
22:27 06.12.2022
8 ТАКА СТАВА КОГАТО ГИ НЯМА УПРАВЛЯВАЩИТЕ
22:56 06.12.2022
9 Още един турбо инженер
До коментар #6 от "безпартиен":
А колко искаш да изкара офроуд при минус 10 градуса? Колко километра най-много си минавал офроуд? 100? 200? 300?Коментиран от #12
23:31 06.12.2022
10 Радо
Коментиран от #11
23:44 06.12.2022
11 Гоуст
До коментар #10 от "Радо":
Лада Нива има един огромен недостатък(пречещ му да стане уникален офф роуд автомобил), който всички знаят , но не знам защо Руснаците не го решават. Катастрофален недостиг на мощност и въртящ момент от двигателя.12:09 07.12.2022
12 Гоуст
До коментар #9 от "Още един турбо инженер":
Честно казано няма как да издържи 16 часа офф роуд. За 6 часа бих се съгласил, като и там има доста условности. А за заряда в батериите при -20 фрадуса Целзий има специална статия във Факти. Нито един електромобил не запазва над 50% от батерията си при пренощуване навън. Даже някой имат спад от над 60%.Коментиран от #16
12:16 07.12.2022
13 тоя тигър
12:23 07.12.2022
14 Аз един
Коментиран от #17
13:30 07.12.2022
15 Тон
17:53 07.12.2022
16 Я пак, я пак?
До коментар #12 от "Гоуст":
"Нито един електромобил не запазва над 50% от батерията си при пренощуване навън. Даже някой имат спад от над 60%."Капацитета ли спада или пробега? Я помисли пък да не е заряда в батерията? Защото това са три различни термина, които ти слагаш под общ знаменател.
Коментиран от #19
19:25 07.12.2022
17 И ти ли 16 часа?
До коментар #14 от "Аз един":
Вярно ли караш 16 часа офроуд нон стоп? Ти да видиш много заклети офроудъри имало тук. И къде ходиш? От софия до морето по билото на балкана и обратно за едно денонощие?Коментиран от #20
19:28 07.12.2022
18 Даа
19:33 07.12.2022
19 Гоуст
До коментар #16 от "Я пак, я пак?":
Реално теста е на пробега. А за "умници" като теб ще кажа-ТОВА Е НАЙ-ВАЖНИЯТ ПОКАЗАТЕЛ ЗА ЕЛЕКТРОКАРИТЕ.Другото са старчески изменения. Боли ме за капацитета и заряда когато електрокара спре на средата на нищото, защото некой умник като теб не е разбрал какво му пада.23:37 07.12.2022
20 Гоуст
До коментар #17 от "И ти ли 16 часа?":
Явно даже и за риба и на пикник не си ходил.Извън пътя километрите се минават мноооого бавно и мнооооого трудно.Ако смятаме разхода на километър тежък офф роуд сравнен с асфалтов път то при ДВГ разходът се утроява. При екстриим офф роуд, там няма горна граница на разхода. Лично съм пътувал 70км. за 9 часа. ПО АСФАЛТИРАН път, зимата при температура от -6 до-14 по целзий. Сумарно пътят беше 170км. пропътувани за 11 часа. Като сметнем лошото представяне на елекричките при ниски температури, катосметнем, фарове, чистачки, ОТОПЛЕНИЕ и не знам до къде ще стигна с ОБЯВЕНИ 300км.( реални са по-малко)Коментиран от #21
23:50 07.12.2022
21 Това малко ли е?
До коментар #20 от "Гоуст":
150 километра офроуд 6 часа без никакви ограничения и притеснения.Коментиран от #22, #23
00:28 08.12.2022
22 Гоуст
До коментар #21 от "Това малко ли е?":
Явно не четеш внимателно. Написах пробега пада от 3 пъти и нагоре т.е 100км. в идеалният случай (без парно, фарове,чистачки и др.) А все пак трябва и да стигнеш до там. Колите с ДВГ обикновенно си карат туби с гориво, защото почти винаги на офф роуд не им стига. А и в статията пише 16 часа офф роуд.Коментиран от #24, #25
11:20 08.12.2022
23 Гоуст
До коментар #21 от "Това малко ли е?":
Клипа който си дал е хубав, НО СИ Е ПИКНИК РАЗХОДКА, НЕ ОФФ РОУД.11:38 08.12.2022
24 Аз чета внимателно
До коментар #22 от "Гоуст":
Но ти вземи да научиш английски или ако все пак го знаеш вземи изгледай клипа и кажи какво си научил като информация?Колко денивелация е изкачил на разходката за пикник и колко батерия му е коствало? За какво изкачване би му стигнала батерията и колко часа може да кара офроуд с едно зареждане?
Казано е в клипа. А както виждаш дори ползва котлон на ток за да си готви с помощта на батерията.
15:11 08.12.2022
25 Забравих най-важното
До коментар #22 от "Гоуст":
Основният въпрос е колко енергия е изразходвал за да стигне до най-високата точка от маршрута и колко енергия е използвал за да се върне обратно?Коментиран от #26
15:15 08.12.2022
26 Гоуст
До коментар #25 от "Забравих най-важното":
Спри да вярвашна рекламни клипчета. Свържи се с някой офф роуд клуб, или приятел който ходи на офф роуд, отиди два три пъти на офф роуд разходка с тях ( в БГ има доста добри такива, а и сега е много добро време за това) и ще разбереш че този туч с тези показатели не става за ОФФ РОУД.Коментиран от #27, #28
23:48 08.12.2022
27 Последно?
До коментар #26 от "Гоуст":
Офроуд възможностите или възможностите на батерията коментираме? Защото едното няма нищо общо с другото.07:14 09.12.2022
28 И между другото
До коментар #26 от "Гоуст":
На онази разходка в парка, този горе-долу е изкачил връх Мусала с около 2000 метра денивелация като най-високата достигната точка е 500 метра по-високо от Мусала. Тоест в България няма къде да му бутнеш батерията на изкачване.Ще изхаби повече енергия по равното да стигне до подножието, отколкото за изкачване.
Коментиран от #29
07:39 09.12.2022
29 Гоуст
До коментар #28 от "И между другото":
Давам ти пример с нещо което предполагам си чуавал. Пайкс Пийк. 4302м. надморска височина. До този връх има асфалтов път ,който може да се качи с кола, колело, бетонобъркачка, валяк и т.н. В статията говорят за офф роуд автомобил. Това, че хора като теб не знаят какво означава това е друг въпрос.( по - скоро приемате офф роуд автомобилите като повдигнати автомобили за пред кафето).11:47 10.12.2022