Last news in Fakti

6 Декември, 2022 18:28 4 283 29

Това е най-проходимият електрически 4х4 всъдеход в света

  • munro-
  • джип-
  • всъдеход-
  • mk_1-
  • 4x4-
  • офроуд

Munro представи МК_1

Това е най-проходимият електрически 4х4 всъдеход в света  - 1

Шотландската компания Munro Vehicles бе създадена през 2019 година, а само три години по-късно показа и първия си сериен офроудър. Това е моделът Мк_1, който от компанията гордо отличават като „най-способният изцяло електрически 4х4 в света“. Машината се произвежда на ръка, а цената ѝ започва от 58 200 евро.

Конструкцията е направена върху отделно шаси, а благодарение на преден, заден и централен диференциал със заключване, както и „бавни“ скорости, всъдеходът обещава да покаже сериозни способности извън пътя. Клиренсът на „джипа“ е 480 милиметра и може да нагази във вода до 80см.

Клиентите могат да избират между опция с 295 конски сили или 375 конски сили, осигурени от два електромотора, както и батерия с капацитет от 61кВч или 82кВч, осигуряваща до 306 километра с едно зареждане или до 16 часа при офроуд трасе. Зареждането е 100кВ и осигурява заряд от 15 до 80 процента в рамките на 36 минути.

Въртящият момент достига 700 нютон метра до 80км/ч, а всъдеходът няма да се затрудни да изтегли до 3.5 тона или да пренесе до 1 тон товар. Максималната скорост е 129км/ч, а ускорението до 100км/ч отнема 4.9 секунди.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 не е зле

    9 3 Отговор
    Колите станаха като хаповете. Мнозина ги произвеждат, но малцина се излекуват.

    Коментиран от #2

  • 2 Ами така е

    11 8 Отговор

    До коментар #1 от "не е зле":

    Най-големият проблем на тези машини са съединителите и скоростните кутии които се чупят заради огромния въртящ момент. При електромобилите не са необходими и всичко е много по-евтино и лесно дори за гаражните майстори.

    Дори 40 тонен камион може да се движи само с един от трите двигатели на тесла модел s, а гаранцията му и първото обслужване да е след 1,6 милиона километра.

    Коментиран от #6

  • 3 Гаглей

    8 4 Отговор
    Много дълга база.

    Коментиран от #5

  • 4 Патето Яки

    8 4 Отговор
    Зареждането е 100кВ..... ще трябва да си купя кварталния трансформатор
  • 5 Патето Яки

    15 3 Отговор

    До коментар #3 от "Гаглей":

    с тази дълга боза ще заседне на баира по корем
  • 6 безпартиен

    9 5 Отговор

    До коментар #2 от "Ами така е":

    Може,но зимата при -10 колко ще изкара?

    Коментиран от #9

  • 7 Гоуст

    10 4 Отговор
    А за теглото нищо не се споменава, а за офф роуд то е от най-голямо значение. Като го гледам с тези данни ще е много близко до 3000кг. Тоест негодно за офф роуд.
  • 8 ТАКА СТАВА КОГАТО ГИ НЯМА УПРАВЛЯВАЩИТЕ

    8 4 Отговор
    ТЪПАЦИ И КРАДЦИ БОКО И КИРО В НЯКОЯ ДЪРЖАВА !
  • 9 Още един турбо инженер

    6 3 Отговор

    До коментар #6 от "безпартиен":

    А колко искаш да изкара офроуд при минус 10 градуса? Колко километра най-много си минавал офроуд? 100? 200? 300?

    Коментиран от #12

  • 10 Радо

    6 5 Отговор
    От Лада Нива няма начин да е по-проходим тоя кютук.

    Коментиран от #11

  • 11 Гоуст

    7 0 Отговор

    До коментар #10 от "Радо":

    Лада Нива има един огромен недостатък(пречещ му да стане уникален офф роуд автомобил), който всички знаят , но не знам защо Руснаците не го решават. Катастрофален недостиг на мощност и въртящ момент от двигателя.
  • 12 Гоуст

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Още един турбо инженер":

    Честно казано няма как да издържи 16 часа офф роуд. За 6 часа бих се съгласил, като и там има доста условности. А за заряда в батериите при -20 фрадуса Целзий има специална статия във Факти. Нито един електромобил не запазва над 50% от батерията си при пренощуване навън. Даже някой имат спад от над 60%.

    Коментиран от #16

  • 13 тоя тигър

    1 1 Отговор
    ако закъса у балкано от коя бука ще му подадеме електрика мани мани убавец
  • 14 Аз един

    2 2 Отговор
    джип имам на бензин. Къса база. Горе долу ми е ясно)).. Това нещо не го виждам да излезе здраво след истински офроуд. Хеле па зимата,,хеле па 16часа. Всички сме си играли с радиоуправляеми електрически джипки. Знаем им възможностите. Но тук нямаш опцията да сменяш батерия когато ти скимне.

    Коментиран от #17

  • 15 Тон

    0 0 Отговор
    Електрокар!
  • 16 Я пак, я пак?

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гоуст":

    "Нито един електромобил не запазва над 50% от батерията си при пренощуване навън. Даже някой имат спад от над 60%."

    Капацитета ли спада или пробега? Я помисли пък да не е заряда в батерията? Защото това са три различни термина, които ти слагаш под общ знаменател.

    Коментиран от #19

  • 17 И ти ли 16 часа?

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Аз един":

    Вярно ли караш 16 часа офроуд нон стоп? Ти да видиш много заклети офроудъри имало тук. И къде ходиш? От софия до морето по билото на балкана и обратно за едно денонощие?

    Коментиран от #20

  • 18 Даа

    1 3 Отговор
    Само не мога да разбера, като влезе в реката какво ще стане.
  • 19 Гоуст

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Я пак, я пак?":

    Реално теста е на пробега. А за "умници" като теб ще кажа-ТОВА Е НАЙ-ВАЖНИЯТ ПОКАЗАТЕЛ ЗА ЕЛЕКТРОКАРИТЕ.Другото са старчески изменения. Боли ме за капацитета и заряда когато електрокара спре на средата на нищото, защото некой умник като теб не е разбрал какво му пада.
  • 20 Гоуст

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "И ти ли 16 часа?":

    Явно даже и за риба и на пикник не си ходил.Извън пътя километрите се минават мноооого бавно и мнооооого трудно.Ако смятаме разхода на километър тежък офф роуд сравнен с асфалтов път то при ДВГ разходът се утроява. При екстриим офф роуд, там няма горна граница на разхода. Лично съм пътувал 70км. за 9 часа. ПО АСФАЛТИРАН път, зимата при температура от -6 до-14 по целзий. Сумарно пътят беше 170км. пропътувани за 11 часа. Като сметнем лошото представяне на елекричките при ниски температури, катосметнем, фарове, чистачки, ОТОПЛЕНИЕ и не знам до къде ще стигна с ОБЯВЕНИ 300км.( реални са по-малко)

    Коментиран от #21

  • 21 Това малко ли е?

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Гоуст":

    150 километра офроуд 6 часа без никакви ограничения и притеснения.

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Гоуст

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Това малко ли е?":

    Явно не четеш внимателно. Написах пробега пада от 3 пъти и нагоре т.е 100км. в идеалният случай (без парно, фарове,чистачки и др.) А все пак трябва и да стигнеш до там. Колите с ДВГ обикновенно си карат туби с гориво, защото почти винаги на офф роуд не им стига. А и в статията пише 16 часа офф роуд.

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Гоуст

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Това малко ли е?":

    Клипа който си дал е хубав, НО СИ Е ПИКНИК РАЗХОДКА, НЕ ОФФ РОУД.
  • 24 Аз чета внимателно

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гоуст":

    Но ти вземи да научиш английски или ако все пак го знаеш вземи изгледай клипа и кажи какво си научил като информация?

    Колко денивелация е изкачил на разходката за пикник и колко батерия му е коствало? За какво изкачване би му стигнала батерията и колко часа може да кара офроуд с едно зареждане?

    Казано е в клипа. А както виждаш дори ползва котлон на ток за да си готви с помощта на батерията.
  • 25 Забравих най-важното

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гоуст":

    Основният въпрос е колко енергия е изразходвал за да стигне до най-високата точка от маршрута и колко енергия е използвал за да се върне обратно?

    Коментиран от #26

  • 26 Гоуст

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Забравих най-важното":

    Спри да вярвашна рекламни клипчета. Свържи се с някой офф роуд клуб, или приятел който ходи на офф роуд, отиди два три пъти на офф роуд разходка с тях ( в БГ има доста добри такива, а и сега е много добро време за това) и ще разбереш че този туч с тези показатели не става за ОФФ РОУД.

    Коментиран от #27, #28

  • 27 Последно?

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Гоуст":

    Офроуд възможностите или възможностите на батерията коментираме? Защото едното няма нищо общо с другото.
  • 28 И между другото

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Гоуст":

    На онази разходка в парка, този горе-долу е изкачил връх Мусала с около 2000 метра денивелация като най-високата достигната точка е 500 метра по-високо от Мусала. Тоест в България няма къде да му бутнеш батерията на изкачване.

    Ще изхаби повече енергия по равното да стигне до подножието, отколкото за изкачване.

    Коментиран от #29

  • 29 Гоуст

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "И между другото":

    Давам ти пример с нещо което предполагам си чуавал. Пайкс Пийк. 4302м. надморска височина. До този връх има асфалтов път ,който може да се качи с кола, колело, бетонобъркачка, валяк и т.н. В статията говорят за офф роуд автомобил. Това, че хора като теб не знаят какво означава това е друг въпрос.( по - скоро приемате офф роуд автомобилите като повдигнати автомобили за пред кафето).