Докато чакаме да разберем дали Tesla ще има нов изпълнителен директор през следващите месеци, нещата във фабриката в Германия изглежда не вървят и дори служителите там описват положението като „тотален хаос“. Тези думи бяха изречени от служител на завода в Берлин пред изданието Wired след интервю по повод случващото се във фабриката.
Анонимният работник разказва, че някои от служителите в компанията са прекарали повече време в болничен, отколкото на работа, като са били на работа едва няколко седмици през последните шест месеца. Заедно с това има слухове за това, че Tesla не успява да наеме достатъчно хора и от планираните 12 хиляди работни места, към момента са запълнени едва 7 хиляди.
Сведенията за това се потвърждават от това, че към момента Tesla прави по около 2 хиляди бройки от Model Y, вместо първоначално планираните 5 хиляди броя. Според други източници, служителите на Tesla получават около 20 процента по-малко от конкурентни предприятия в същия регион, което не може да привлече нови служители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 И там има измекяри явно
Сега остава отворен въпросът дали това е измекярство на дребно или е организиран добре обмислен удар под кръста за Тесла?
А после ще реват, че роботите им взели работните места?
Коментиран от #3
13:05 10.12.2022
2 А после
13:26 10.12.2022
3 Работник
До коментар #1 от "И там има измекяри явно":
"служителите на Tesla получават около 20 процента по-малко от конкурентни предприятия в същия регион"Ето това дава отговор на въпроса ти - всеки си гледа интереса включително и ти. Те да дават с 20% по-големи заплати а дали тогава ще има "организиран добре обмислен удар под кръста за Тесла?" - как мислиш.
Само че не се става милиардер като раздаваш високи заплати.
Коментиран от #7
13:47 10.12.2022
4 Гост
Коментиран от #8
14:01 10.12.2022
5 Гост
Коментиран от #6, #12
14:01 10.12.2022
6 Мисито от Банкя
До коментар #5 от "Гост":
Те затова са милиардери!Как мислиш се става милиардер? Като прецакваш всички и всичко!
14:37 10.12.2022
7 И какво има общо едното с другото
До коментар #3 от "Работник":
Това означава ли че след като си постъпил веднъж на работа, трябва да лъжеш работодателя, че си болен и за половин година да идеш само за две седмици на работа? Дали пък не се знаели каква е заплатата преди да постъпят?14:39 10.12.2022
8 Прав си
До коментар #4 от "Гост":
Добре че е аматьор и към момента произвежда само 100 000 електромобила годишно само в Германия, защото, ако германците бяха професионалисти като китайците, можеше да са достигнали 1,2 милиона производствен капацитет като във фабриката в Китай и не ми се мисли за последствията върху европейската автомобилна промишленост.Но не забравяй, че ноевият ковчег е построен от аматьор, а Титаник от най-добрите професионалисти за времето си! Последствията ги знаеш. Ако не знаеш за какво говоря можеш да го google-неш, че съм почти сигурен, че не знаеш за какво ти говоря.
Коментиран от #9, #13, #14
14:45 10.12.2022
9 Гост
До коментар #8 от "Прав си":
Ноевия ковчег съществува само в Библията,тлупи.Титаник потъва заради глупостта на капитана, движейки се сред айсберги с максимална скорост.
Коментиран от #10
15:16 10.12.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Цецо
17:15 10.12.2022
12 Турбо
До коментар #5 от "Гост":
Всички милиардери плащат малко, защото в противен случай ще са само милионери.17:52 10.12.2022
13 Турбо
До коментар #8 от "Прав си":
Да не си завършил богословие,тесльо?Даваш странни примери от Библията,нямащи нищо общо с действителността.Коментиран от #15
17:53 10.12.2022
14 Турбо
До коментар #8 от "Прав си":
Каква е прогнозата на врачока тесльо,ще има ли ръст от 50% ?Коментиран от #16, #17
17:58 10.12.2022
15 То като си специалист
До коментар #13 от "Турбо":
Обясни на нас аматьорите с Гост дали ще му стигне батерията на камиона да изкачи прохода Шипка, защото той спори, че не може.Аз смятам, че ще може да го изкачи с едно зареждане, дори и наклона да е 10% само изкачване за цялата дължина от 30км на прохода, въпреки че това е наклона само на няколко завойчета, както самия ти отбеляза!
Как мислиш, ще го качи ли с едно зареждане или няма да може? 30 км с постоянен 10% наклон? 40 тонен камион?
Коментиран от #19, #22, #24
18:09 10.12.2022
16 Ще има
До коментар #14 от "Турбо":
За последните две години от 2020 година насам средният годишен ръст ще е по-голям от 50%. Гарантирано!18:12 10.12.2022
17 Да ти припомня плана
До коментар #14 от "Турбо":
Ето оригиналния план от 2015 година за 50% ръст годишно, който не спазват съвсем гладко2015 50 000
2016 75 000
2017 112 500
2018 168 750
2019 253 125
2020 379 688
2021 569 531
2022 854 297
2023 1 281 445
2024 1 922 168
2025 2 883 252
2026 4 324 878
2027 6 487 317
2028 9 730 975
2029 14 596 463
2030 21 894 695
Вече 763 път ти задавам въпроса през коя година смяташ че планът ще забуксува, но ти само се смееш на този план но никога не си казал кога според тебе ще стане невъзможен за изпълнение? Пак те питам и съм 100% сигурен че няма да отговориш както си правил и досега.
Кажи де, коя година ще произведе по-малко от предвиденото? Догодина? 2025? Кога?
Коментиран от #20, #23, #42
18:22 10.12.2022
18 МЪСК
В "тоталния хаос" правим най-добрите коли!
За 10 часа всяка.
При реда у Фауве, едно I.D. го мъчат 30 часа бe!
19:06 10.12.2022
19 Тираджия с грамота
До коментар #15 от "То като си специалист":
Няма да може защото Шипка е затворен за тирове от над 3 години ха ха19:07 10.12.2022
20 ТУЗАРА 🇺🇸
До коментар #17 от "Да ти припомня плана":
Аз ще ти кажа, остави го!29.06 2010 - Тесла акция: 1.28$
01.11.2021 - Тесла акция: 407.36$
Да ти кажа какво карам и на колко етажа живея. Хохохохооо! Меери Кристмаас!
:DDDD
Коментиран от #21
19:10 10.12.2022
21 Турбо
До коментар #20 от "ТУЗАРА 🇺🇸":
10.12.2022 г акции на Тесла 179 долараЧестито!
19:37 10.12.2022
22 Турбо
До коментар #15 от "То като си специалист":
Може да се направи експеримент.Осигуряваш Семи и правим пробно преминаване на Шипка.Коментиран от #32
19:39 10.12.2022
23 Турбо
До коментар #17 от "Да ти припомня плана":
Не съм врачок,не обичам да гадая.Ще поживеем,ще видим.Всеки учил математика на ниво средно образование ще ти каже,че в един момент ще бъде невъзможно да се поддържа 50% растеж в една геометрична прогресия.Виж как е при Тойота.След като са достигнали 10 милиона автомобила годишно,си поддържат бройката с години,с малки отклонения разбира се.
Коментиран от #26
19:44 10.12.2022
24 Турбо
До коментар #15 от "То като си специалист":
Най после вдяна,че Турбо и Гост са различни хора.Може и с пресмятане да се разбере дали Семи ще премине прохода Шипка с едно зареждане.Дал съм ти формулите,смятай.
Коментиран от #25
19:46 10.12.2022
25 Сметни де!
До коментар #24 от "Турбо":
Аз вече сметнах и ще минеЗа да не си губиш времето, ще ти припомня че с твоята баничарка и два тона с 30 км в час при 10% наклон мощността ти беше около 15 kw. Камионът просто е 20 пъти по-тежък при същите условия. Сметката е елементарна и излиза. Просто трябва да кажеш на опонента ми какъв е резултата.
Колко енергия ще е необходима до гумите за преодоляване на наклона за тези 30 км?
Коментиран от #27, #31, #33
19:59 10.12.2022
26 И аз съм чувал нещо за математиката
До коментар #23 от "Турбо":
Затова залагам на 2026 година, когато ще има забавяне на геометричната прогресия. Но ти хем казваш, че няма как да стане, хем не казваш до кога е възможно, нито като срок, нито като бройки.Тоест по добре познатата схема с плюсчетата и минусчетата, много добре знаеш, че съм прав, но просто не ти харесва казаното.
20:31 10.12.2022
27 Турбо
До коментар #25 от "Сметни де!":
Вярвам ти,щом си смятал може и така да е.Май киловатите бяха повече от 15,не ми се смята сега да проверявам.Уморен съм,утре пътувам.Коментиран от #28
20:44 10.12.2022
28 Толкова бяха
До коментар #27 от "Турбо":
Добре си спомням че при 30% наклон ги беше докарал до 45 киловата, така че за 10% бяха около 15. И няма много за смятане, ако имаш някакво понятие от физика.За изкачване на 20 пъти по-голям от тегло ще ти е необходима 20 пъти по-голяма мощност - 300 киловата. А 30 километра с 30 км в час се изминават за един час и ще са необходими 300 киловатачаса. Тоест ще може да качи почти два такива баира с едно зареждане на батерията.
Тоест не съществува проход който да не може да изкачи с едно зареждане, а всяко нещо което се качих трябва да слезе и голяма част от тази енергия ще се върне обратно в батерията. Както виждаш дори формули не са необходими, ако знаеш какво смяташ и да направиш груба проверка нечии твърдения.
21:16 10.12.2022
29 Смех
01:00 11.12.2022
30 Хайл
01:05 11.12.2022
31 Хайл
До коментар #25 от "Сметни де!":
Ганюф,къде е ПРОИЗВЕДЕНИЯ КАМИОН ПРЕЗ ДЕКЕМВРИ??? ПОЧТИ ГО ПРЕПОЛОВИ ДЕКЕМВРИ-КАМИОН ЙОК???🤣🤣🤣01:07 11.12.2022
32 Хайл
До коментар #22 от "Турбо":
От къде да ти го осигури като и тая година няма да е...не го базикай за Шипка,че ще хукне да събаря паметника...Аз го питах преди време за Монт Блан за колко дни ще го качва,той хукна по камъните,30 КМ ДЕНИВЕЛАЦИЯ ИЗКАРА...ТРАГЕДИЯ ГОЛЯМА01:12 11.12.2022
33 Гост
До коментар #25 от "Сметни де!":
С 15 квт разход ще изкачиш Шипка с мотопед.Пак ли си донагаждаш опорките.Турбо ти отчете разход от 15/100 дизел за изкачване на Шипка.До гумите са достигнали само 15 квт и двигателя е работил с 10% кпд като парна машина.В най лошия случай модерния комън рейл дизел на Турбо е работил с 30% кпд и до гумите са достигнали около 45 квт.С 20 пъти по голямо тегло Семи ще изразходи 20 пъти повече ,около 900 квт,с 30 км в час са 900 квтч.Тесла Семи остана без ток точно преди връх Шипка,ако е бил с напълно заредена батерия в началото на прохода.
Коментиран от #34, #35
03:32 11.12.2022
34 И отново и отново
До коментар #33 от "Гост":
Всеки път като заговориш колко са добри ДВГ, все ги изкарваш перпето mobile. Хайде да видим сега Турбо дали е разбрал предния път защо беше изкарал перпето мобиле и дали ще има смелостта да те поправи и да ти каже че грешиш, като сте в един отбор.Аз само ще те попитам, след като 45 киловата стигат до колелата и това е само мощността за преодоляване на наклона, приблизително с каква мощност е работил двигателя за да преодолее и загубите в трансмисията между колелата и двигателя, както и въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне на колелата? Не се ли усещаш, че двигателя трябва да е работил с по-голяма мощност от 90-те коня с които разполага?
10:41 11.12.2022
35 По твоята логика
До коментар #33 от "Гост":
"С 20 пъти по голямо тегло Семи ще изразходи 20 пъти повече ,около 900 квт,с 30 км в час са 900 квтч.Тесла Семи остана без ток точно преди връх Шипка,ако е бил с напълно заредена батерия в началото на прохода."Ами то по тази логика, ако Турбо има 15 литра в резервоара - пълен му е на една четвърт, то няма да успее да качи Шипка. Като гледам ще му е доста икономично - 50 лв! А той все я хвали колко е икономична!
10:47 11.12.2022
36 Пак ли Таково животно нема?
Подценяваш парите машини. Както ти казах преди един век са били много по удобни за шофиране и дори по икономични и екологични. Единственият им недостатък е бил, че са скъпи.
Палел се е с копче, изключително тих е дори по съвременните стандарти, не отделя пушеци, а само пара, а над 80-90% от енергията в горивото се превръща в топлина и изгарянето е толкова добро, че покрива поне евро 4. А парния двигател предоставя толкова огромен въртящ момент, че не е нужна скоростна кутия точно като при електромобилите. Толкова голям въртящ момент, че ако не се лъжа точно този модел е първият автомобил, който е преминал границата от 200 км в час независимо от задвижването.
Първият който е преминал границата от 100 км в час е електромобил.
И както виждаш, този 100-годишен парен автомобил може да се кара дори днес както в трафика така и на магистралата, представи си каква извънземна технология е бил преди 100 години на фона на бензиновите автомобили по онова време, че е то палене е отнемало повече време и то с въртене на манивела, която е убила не един и двама несръчни шофьори, като се завърти след запалване на двигателя.
11:13 11.12.2022
37 Нека сметнем
Коментиран от #40, #41, #43, #52
15:40 11.12.2022
38 По други
15:58 11.12.2022
39 гост
19:19 11.12.2022
40 Какво знаеш ти!
До коментар #37 от "Нека сметнем":
Според нашите специалисти, прохода Шипка има наклон за изкачване 30% и откъм двете страни!А баничарката на турбо е перпето мобиле, защото харчи само 15 на 100 при 30 км в час, докато двигателя работи на пълна мощност с около 60 kw. Затова им е трудно да повярват, че електрически камион може да качи проходът Шипка без да му се наложи да зарежда по средата и то, ако тръгне отдолу с напълно заредена батерия.
Е как да не са антиелектрици, след като ВЯРВАТ в такива неща и всичките им твърдения се обосновават само и единствено на сляпа ВЯРА и сектанство към ДВГ и не признаване на никакви физични закони и математически изчисления.
21:56 11.12.2022
41 Гост
До коментар #37 от "Нека сметнем":
100% кпд,а не беше ли 105% като прибавим рекуперацията.Тесларско перпетум мобиле, левитиращо над пътя,направо лети.Коментиран от #51
07:37 12.12.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Гост
До коментар #37 от "Нека сметнем":
С грешни формули и грешни числа,винаги ще получиш грешен резултат.С донагаждане може да изкараш баничарката с двигател на косачка.Коментиран от #44, #45, #46, #49
07:39 12.12.2022
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Е нали за това го поправям човека
До коментар #43 от "Гост":
Нали затова го карам да смята 30 км с наклон 30% за да излязат вашите сметки! Това са правилните данни за наклона на Шипка .Нали точно с тези правилни данни доказахте заедно с турбо съществуването на поредното перпето мобиле - неговата баничарка, която с общо тегло два тона катери баира с 30 км в час на максимална мощност 60 kw при положение, че входящата мощност от горивото е 45kw.
08:10 12.12.2022
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Е нали за това го поправям човека
08:14 12.12.2022
49 Е нали за това го поправям човека
До коментар #43 от "Гост":
Просто нямаше как да не приема съществуването на поредното перпето мобиле, защото както началните данни така и последващите сметки с тях бяха абсолютно неопровержими.Само се чудя дали подадохте вече документи за получаване на Нобеловата награда? Кога да очакваме церемонията?
08:16 12.12.2022
50 Защо е тази цен зура
Oт ре кa
Написана слято, за да изтривате абсолютно цялото мнение автоматично, ако тя фигурира в него?
08:20 12.12.2022
51 Човекът поне е направил сметки
До коментар #41 от "Гост":
Къде са твоите? Неговите дори без да смятам изглеждат приемливи и много близки до реалността. Не са като вашите перпето mobile които смятате с турбо инженера и инженер Радев, нито пък движението на баничарката и камиона по наклони за вертикално излитане 30%.08:55 12.12.2022
52 Турбо
До коментар #37 от "Нека сметнем":
Не искам да се намесвам в спора Ви,но след такава грешка на човек с претенции за знания по физика не мога да се въздържа.Общата енергия е Е=Ек+Ер.При изкачване на наклони автомобила изразходва кинетичната енергията
Ек=m.v.v/2 и натрупва потенциална енергия Е=m.g.h
При спускане потенциалната енергия се изразходва за движение по инерция.
При изкачване енергията не се смята по тази формула,защото обезсмисляш фактора скорост.При по висока скорост изразходваш повече енергия.
Ти може да си пенсионер по болест и да не работиш,но аз не съм и ми се налага да работя.Приятен ден, тесльо.
Коментиран от #53, #54, #56
09:41 12.12.2022
53 Е нали тебе чакаме да потвърдиш
До коментар #52 от "Турбо":
Кажи каква грешка допуснал човека?Защо смяташ че скоростта има някакво отношение към необходимата енергия за преодоляване на наклон? Тя се смята отделно от съпротивление при търкаляне на гумите и въздушното съпротивление и е една и съща независимо от скоростта.
С каквото и мощност да катериш баира, енергията за изкачването на този наклон ще е винаги една и съща. Нали точно затова се обзаложих, че енергията за преминаване на шипченския проход с 30 км в час с баничарката и два тона, изразена в литри дизел ще е по-малко отколкото за изминаването на същото разстояние по магистралата дори с празна баничарка но със скорост 140-150 км в час.
При увеличаване на скоростта се увеличава енергията за преодоляване на въздушното съпротивление, но не и енергията за преодоляване на наклона.
И за разлика от твоята баничарка, при камиона разликата ще е още по-голяма, защото при спускане на баира с независимо каква скорост, по-голямата част от енергията необходима за преодоляване на наклона ще се върне обратно в батерията.
10:18 12.12.2022
54 И между другото
До коментар #52 от "Турбо":
Коментар 37 не е мой.Но пък с нетърпение те очаквах да кажеш на гост дали потвърждаваш думите му, че баничарката ти е перпето мобиле и при 45 kw на входа на двигателя на изхода изкарва 50-60 kw както твърди той и до гумите отново стигат 45 киловата?
Хайде да те видим сега как ще постъпиш? Ще защитиш думите на съмишленик антиелектрик както правиш обикновено или този път ще проявиш здрав разум и ще се погрижиш за репутацията си, като му кажеш, че греши и от 45 киловата на входа на двигателя, до колелата стигат 15-20 kw при качване на шипка дори с измисленият 10% наклон?
Коментиран от #55, #57
10:24 12.12.2022
55 Гост
До коментар #54 от "И между другото":
Много ясно,затова пишеш без ник.Така ще кажеш, този коментар не е мой, когато се усети каква глупост си написал. Потенциална енергия е при спускане по баир, следствие гравитацията.Току ще въведе ново понятие енергия от антигравитация.Коментиран от #60
11:52 12.12.2022
56 Гост
До коментар #52 от "Турбо":
Затова ли многониковия си стои в къщи.Пенсионер по болести не работи.Уредил си е ТЕЛК и си живурка пред компютъра.11:57 12.12.2022
57 Гост
До коментар #54 от "И между другото":
Пак ли си донагаждаш.Къде в пост 33 видя да споменавам 50-60 kw.Коментиран от #61, #62
11:59 12.12.2022
58 Българин
В същото време зелените закриват ТЕЦ и АЕЦ мощности, което прави енергийните системи на цели държави нестабилни. Батериите в момента се правят с редкоземни елементи, чийто добив вреди на природата и ги оскъпява. При това литиевите батерии са опасни - влезе ли лития в съприкосновение с въздух и вода не се гаси с конвенционални средства и замърсяването е опасно за живота. Представете си само какво би станало при пожар на паркинг на мол пълен с електрички.
Не съм против електричките, против съм да отнемат алтернативата, доказала се през годините. Електричките имат още път да извървят преди да изместят петрола. И това бързане просто ще ни вкара в поредната безумна криза.
Коментиран от #59
12:08 12.12.2022
59 Българин
До коментар #58 от "Българин":
Да допълня, че в новите коли влиза неприятната тенденция от софтуерния свят да не можеш да си купиш продукта, а да плащаш абонамент, за да го ползваш. Вече доста "екстри" в колите стават такива, законови регулации влизат в сила и колите почват да ограничават възможностите на шофьора.12:24 12.12.2022
60 Къде видя
До коментар #55 от "Гост":
Да не съм съгласен с човека? Даже донякъде съм му ядосан, че ми разкри козовете, но така или иначе вие не разбрахте какво ви каза, за да се усетите колко физични закони нарушавате с твърденията си.12:49 12.12.2022
61 Няма нужда да го споменавам
До коментар #57 от "Гост":
При 45 киловата на гумите, колко киловата трябва да достави двигателя, за да преодолее механичните загуби на трансмисията? Към тях трябва да добавиш и съпротивлението при търкаляне и въздушното съпротивление, защото баничарката поне засега не сте казали да сте я научили да левитира.Коментиран от #63, #64
12:52 12.12.2022
62 Виж в учебника по перпетууммобиле
До коментар #57 от "Гост":
Какво е определението за перпетум мобиле? От първи вид е тази машина която има 100% кпд, а тези с над 100% вече са от втори вид. Засега напълно си потвърдил перпето мобиле от първи вид защото твърдиш че при 45 киловата на входа от енергията на горивото на изхода пак излизат 45 kw до гумитеЦитирам мнение 33. Призовавам турбо да се включи и да потвърди или да отрече моето или твоето твърдение:
"С 15 квт разход ще изкачиш Шипка с мотопед.Пак ли си донагаждаш опорките.Турбо ти отчете разход от 15/100 дизел за изкачване на Шипка.До гумите са достигнали само 15 квт и двигателя е работил с 10% кпд като парна машина.В най лошия случай модерния комън рейл дизел на Турбо е работил с 30% кпд и до гумите са достигнали около 45 квт."
13:00 12.12.2022
63 Колко
До коментар #61 от "Няма нужда да го споменавам":
да са тези м.з. в п.к. на автомобил с предно???Коментиран от #65
13:53 12.12.2022
64 Не повече
До коментар #61 от "Няма нужда да го споменавам":
от 55 kW и то сметнато със завишени 20% загуби в трансмисията, което за предно предаване няма как да стане....Коментиран от #66
14:41 12.12.2022
65 Със сигурност
До коментар #63 от "Колко":
Повече от 1%. Тоест преминаваме към висшата степен на перпето мобиле от втори вид с поне 101% КПД. От там нататък дали ще са 105 110 115 или 300% КПД не чак от толкова голямо значение. Още със 100 или 101% отбора на антиелектриците Гост, Турбо, Дизела и инженер Радев ще получат нобеловата награда за физика за приноса си към науката, а аз публично ще се извиня пред световните медии, как не съм им вярвал докато им връчват наградата.И ще цитирам един от тези личности:
Писането с много никове не те прави много умен.
А едно глупаво предположение от мен:
Хората по ника посрещат, а пък акъла изпращат.
14:44 12.12.2022
66 Тоест се съгласяваш с тях
До коментар #64 от "Не повече":
Че от 45 киловата на входа на двигателя, на изхода е възможно да достави 55 kw. Като си тръгнал да смяташ проценти колко процента е КПД в случая?И още за един процент ще питам - колко процента средният наклон при изкачване на прохода Шипка? Близо ли е до техните 30% които смятат?
Коментиран от #67, #68, #70
14:47 12.12.2022
67 Тоест
До коментар #66 от "Тоест се съгласяваш с тях":
ти казвам в прав, не-тесларски текст - загубите в тази трансмисия ще бъдат не повече от 10-15%!!!Коментиран от #69, #71
14:54 12.12.2022
68 Първо за прохода
До коментар #66 от "Тоест се съгласяваш с тях":
Шипка. Откъм Габрово до върха са 14,9км, а откъм с.Шипка са 14,1км. Средният наклон откъм Габрово е 4,9%, а от другата страна е 4,35%. Който изкачи върха може само по инерция да измине надолнището. Лично аз съм го правил от връх Шипка почти до разклона за Етъра с Москвич408 с зацепил двигател. Спирачките му са механични и издържаха без проблем. Така, че изкачването на прохода е 14-15км, а не 30км, другото е по инерция особено за електромобил. На места наистина има 10% налон, хо има и почти равни участъци. Изкарва се почти на 3-та скорост с лек автомобил и само на големите завои се кара на 2-ра скорост. Целият проход за 48 минути се взема.15:15 12.12.2022
69 Кой е прав?
До коментар #67 от "Тоест":
И за какво, че не успях да разбера?Този който твърди че от 45 киловата мощност на входа на двигателя, няма как на изхода да са повече от 45, тоест да си съгласен с мен
Или си съгласен с Гост, който твърди, че съществува перпето мобиле?
15:43 12.12.2022
70 За мощността
До коментар #66 от "Тоест се съгласяваш с тях":
Ако баничарката тежи 2000кг и се движи по наклон от 5% със скорост 30км/ч ще са необходими около 12,5кВт мощност на гумите или около 40кВт входяща при 30% КПД. Но през прохода не може да се кара само с 30км/ч, някъде не може с повече от 15км/ч, а другаде може и с 50км/ч. Така, че мощността на колелата варира между 10-20кВт или 40-60кВт входящи. Нека средно са 50кВт и за половин час това са 25кВтч или 2,5 литра дизеляк. Разходът на 100км се получава около 16,7л/100км.Коментиран от #72
15:47 12.12.2022
71 Но ми е още по-любопитно
До коментар #67 от "Тоест":
Какво мисли турбо по този казус и дали ще му свърши работата и почивките на спа до нова година или няма да се весне в коментарите?Да видим дали ще защити себе си или ще помогне на приятел и ще се съгласи че съществува перпето мобиле.
Коментиран от #77
15:47 12.12.2022
72 Избери си средна скорост
До коментар #70 от "За мощността":
Или пък постоянна скорост, защото иначе нищо не смяташ. Няма как да смяташ мощността за една скорост и един наклон, енергията за друг наклон и друга скорост и накрая разхода на гориво за трети скорост и наклон.Коментиран от #73
15:50 12.12.2022
73 За прав участък
До коментар #72 от "Избери си средна скорост":
с наклон 5% съм го сметнал 12,5кВт на гумите, 42кВт входящи или 21кВтч което отговаря на 2,1л дизел. Остава някой да направи прохода Шипка с прав участък от 15км и 5% наклон. Винаги се закръгля в повече защото има спирачки дори по нагорнището, смяна на скорости, различен наклон.Коментиран от #75
16:03 12.12.2022
74 Хайл
16:15 12.12.2022
75 Благодаря!
До коментар #73 от "За прав участък":
Това беше достатъчно.Тоест за два тона трябват два литра дори с плачевното КПД на баничарката на Турбо са необходими 21 киловата часа -10 киловатчаса на тон.
За 40 т камион 400 киловатчаса и то от резервоара а не на гумите.
А на гумите 20 пъти повече по 12,5, което е 250 kw, а не както твърдеше Гост около 1 000, и батерията нямало да стигне защото един час нямало да му стигне да изкачи баира с тази мощност.
Коментиран от #76
16:39 12.12.2022
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Гост
До коментар #71 от "Но ми е още по-любопитно":
В пост 52 Турбо ти е отговорил.Не желае да спори с теб,то кой ли иска да спори с човек,страдащ от раздвоение на личността.Коментиран от #78
21:10 12.12.2022
78 Още повече
До коментар #77 от "Гост":
че е скатавка тотална и само тук знае да философства….на практика никъде го няма!!!!И когато не му изнася, пише дрън-дрън, прави се на луд и накрая пита на какво не е отговорил….
Ако наистина е така, както някой по-напред писа-пенсионер по болест и скучае….разбираемо е….
Сега чакаме Щатите, а после и Европа да “почернее” от тесла-семи……🤣🤣🤣
Коментиран от #79
22:46 12.12.2022
79 Не е пенсионер
До коментар #78 от "Още повече":
Бизнесмен е с баничарка. И не се е скатал, а е по бизнес дела.Обикновено като има неудобни въпроси за Перпетум мобиле или каквато и да е елементарна сметка или въпрос на който се отговаря с да или не, бизнеса го зове и не се скатава цяла седмица, а е затрупан с работа и пътуване с баничарката на минимум 1000км пътуване без дори да спре до тоалетна, кафе или да хапне - не човек, а желязо!
За сметка на това всеки уикенд е на СПА на екзотични дестинации, на които няма Интернет и не може да пише и от там.
Но пък за сметка на това, през това време един рояк странни никове ме подпитват по въпроса, за да има той ясен отговор "като му свърши работа или почивката или и двете заедно.
Обаче всеки път като се запали някоя Тесла, си взима отпуск поне две седмици и денонощно е тук и пише ли пише да злорадства. Така, че не се притеснявай, ще се появи скоро при следващата негативна новина.
Коментиран от #80, #81, #83
06:11 13.12.2022
80 Турбо
До коментар #79 от "Не е пенсионер":
Защо не искам да споря с аматьор ли?Защото си нагласяваш сам данните.Засякох 15/100 разход за маршрут от 7 км,там където започва стръмното изкачване на Шипка.
Защото не смяташ,а гледаш по звездите.Сам си избираш колко да е КПД,10% или 30% колкото ти кажат звездите.Кпд може да се изчисли,но ти не знаеш как и гадаеш.
Резултатите ти са винаги перпетум мобиле.
Ето за това не ми се спори с неук човек,само да си губя времето.Тук съм във форума,но само като читател на творенията ти.
Коментиран от #89
07:23 13.12.2022
81 Турбо
До коментар #79 от "Не е пенсионер":
Коментар 78 е за теб тесльо или дрън дрън,не се ли усещаш.Останалата част от коментар 79 ще пропусна, защото си е чисто заяждане.Местя го....Преди когато видя,че някой колега те е захапал яко и аз се включвах..Обвини ме,че пиша с няколко ника за подкрепа.Започнах умишлено да не пиша,когато с теб спори някой от антиелектриците.Пак ме обвини,че се крия зад друг ник.Стана като зайо защо си без шапка,зайо защо си с шапка.
07:37 13.12.2022
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Турбо
До коментар #79 от "Не е пенсионер":
Аз се гордея с малкият си бизнес.Напуснах работа като конструктор инженер заради мизерната заплата.Започнал съм от нулата с две чанти стока на консигнация.Сега съм в собствен магазин,пълен със стока.Купих втори апартамент с гараж.Големият син също напусна работа и дойде да работи с мен.Той не харесваше колата,която му бях дал и си поръча нов Хюндай.Чакаме го за Коледа.Малко ли ти се струва?На мен ми стига и съм доволен,че ще оставя работещ бизнес на децата.
Коментиран от #85
07:56 13.12.2022
84 Какъв диабет
До коментар #82 от "Турбо":
Даже не знам за какво говориш? Дори в автомобилния раздел не следя всички теми.Коментиран от #86
08:13 13.12.2022
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Турбо
До коментар #84 от "Какъв диабет":
За диабета ми беше интересно,как човека е успял само с диета и гимнастика.Аз също съм диабетик и можеше да обменим опит.Не се подигравам.08:54 13.12.2022
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Турбо
До коментар #85 от "Радвам се за тебе":
Съгласен съм с теб прав си.Ако съм прекалил, извинявам се.От септември до декември ми е натоварено.Смятай ти,аз ще направя проверка.Коментиран от #92
08:57 13.12.2022
89 По-ясно и конкретно няма накъде
До коментар #80 от "Турбо":
Ясен и конкретен въпрос на който съм сигурен, че знаеш отговора но няма да отговориш. Кажи на Гост колко киловата мощност ти трябва за да преодолееш 10% наклон с 30 км в час и два тона. Говорим само за мощността за преодоляване на клона без мощността за преодоляване на въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне на гумите.Втори много по-лесен, ясен и конкретен въпрос, на който се отговаря с да или не.
Той смята, че мощността е 45 kw, защото при 15 л на 100 разход, входящата мощност е 150 kw, а при около 30% КПД до гумите стигали 45 kw.
Въпросът е прав ли е? Да или не?
Можеш ли поне веднъж да застанеш като мъж и да отговориш сериозно, без значение дали ти харесва отговора? Защо винаги мълчиш, когато ти зададат въпрос на който не ти харесва отговора?
09:03 13.12.2022
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Аз вече съм сметнал
До коментар #88 от "Турбо":
Сметката беше прекалено лесна, след като вече беше направена за твоята баничарка и два тона тегло.След като за нея са необходими 15 kw, за камион с 20 пъти по-голям от тегло са необходими 300 киловата. Даже няма нужда от калкулатор и се смята на ум за части от секундата. Тоест проверката е направена и 30 км баир ще се изкачи само с половината батерия и камиона няма да има никакъв проблем да изкачи Шипка или който и да е баир с едно зареждане, а на спускане ще си върне по-голямата част от тази енергия обратно в батерията. Елементарна физика която би трябвало да обясниш на устаналите антиелектрици, защото за разлика от тебе, те не могат да си направят сметката.
09:14 13.12.2022
93 Турбо
Коментиран от #94, #95, #96
09:45 13.12.2022
94 Така да бъде
До коментар #93 от "Турбо":
Значи не са били 45, а са били около 50 киловата за изкачване на 30% наклон.Е смяташ ли тогава, че Гост е прав, че при 15 литра на 100 и 30 км в час, от 45 kw входяща мощност до гумите могат да стигнат 50 kw и това било 30% КПД?
Коментиран от #98
10:06 13.12.2022
95 А за камиона
До коментар #93 от "Турбо":
Става 16,8 по 20 = 336 kw за наклона. Тоест при 30 км в час ще качи наклона за час и ще изразходи 336 киловатчаса.Сложи още 30 киловатачаса за въздушно съпротивление и съпротивление при търкаляне на гумите и стават общо 366 киловатчаса.
Тоест ще може да качи поне два такива баира с едно зареждане дори батерията да е само 800 киловатачаса. Което автоматично означава, че няма баир на света, който да не може да изкачи с едно зареждане.
Съгласен ли си със сметките и изводите до тук, защото на база на тези сметки могат да се направят още много изводи?
10:13 13.12.2022
96 Гост
До коментар #93 от "Турбо":
И ти ли Бруте.Развали ми гаргарата с Мун4о,остави го да се гърчи.Аз неволно развалих гаргарата на Дизела с Мун4о,в спора му за времето за шофиране.Коментиран от #97
10:31 13.12.2022
97 Какво да се гърча?
До коментар #96 от "Гост":
Да се забавлявам и да забавлявам четящите коментарите с качествата и свойствата на поредното перпето мобиле ? Вярно се гърча от смях и нямам нищо против.Не е лошо да вземеш да правиш разлика между смешен и забавен! А ти не си забавен, а другото!
Лично аз се забавлявам в процеса. Даже се кефя като почнеш с плезенето, викането ти си лапе, ти си бебе и подобни хлапашки аргументи в спора, когато няма какво друго да кажеш. Особено "знаеш ли ме кой съм и какви дипломи имам", без да знаеш с кого разговаряш и той какво образование има!
Но в крайна сметка смехът е здраве, така че продължавай да ни разсмиваш. А ние ще се забавляваме.
10:53 13.12.2022
98 Турбо
До коментар #94 от "Така да бъде":
Гост най вероятно е искал да напише 45 квт изходяща мощност.Гледам коментар 33 го е писал в 3:32 часа.Коментиран от #100
12:15 13.12.2022
99 Турбо
За камиона имаш 20.2=40 квт от търкаляне.
За въздушното съпротивление във формулата участва напречното сечение на камиона, което е по голямо от това на баничарката.Не намерих колко е напречното сечение на Семи,приемам 5 пъти повече от баничарката.Не знам и колко е коефициента на въздушно съпротивление на Семи.
5.2=10 квт от въздушното съпротивление.
Общо 336+40+10=386 квт
Ако намериш колко е ширината и височината на Тесла Семи с ремаркето,може да си сметнеш точно.
Коментиран от #101, #107
12:27 13.12.2022
100 Гъбъркаш се, нали?
До коментар #98 от "Турбо":
Като ми повтаряш думите. Разбира се че е казал 45 kw изходяща мощност. Нали точно затова е перпето мобиле защото е равна на входящата и е перпето мобиле от първи вид - 45 киловата входяща мощност от 15 на 100 разход на гориво.И да ти кажа че не е културно да се присмиваш на някой зад гърба. Редно е да му обясниш грешката, за да не му се смеят останалите.
Коментиран от #104
12:36 13.12.2022
101 Прекалено навлизаш подробности
До коментар #99 от "Турбо":
Въпросът беше дали си съгласен с изводите, които съм направил. Дали са 366 или 386 киловатчаса няма никакво практическо значение, предвид това че батерията е 800 до 1000 киловатчаса и камиона е способен да измине два пъти по дълъг баир.Съгласен ли си че няма баир в световен мащаб който да не може да бъде изкачен от камиона с едно зареждане, дори с максималната скорост, която може да му позволи ограничението в мощността от 1000 коня за съответния наклон?
Например този същия баир може да бъде качен с почти два пъти по-висока скорост, около 50 км в час без да смятам, докато дори по твоите сметки средно статистическия дизелов тир не може да го качи дори с 30 км в час.
Не изпадай в подробности, говорим за прав път с наклон 10% без завои. Засега. Завоите ще ги включим по-късно, след като се съгласиш с досегашните изводи.
Коментиран от #102, #103
12:46 13.12.2022
102 Не съм турбо,
До коментар #101 от "Прекалено навлизаш подробности":
просто сметнах за 50км/ч. При тази скорост на 40т. камион и 10% наклон е необходима 670кВт мощност. При батерия от 800кВтч, тя ще се изтощи за 1ч.и 12м. като камионът ще измине почти 60км. Сигурен съм, че такъв път няма в света с 6000м денивелация и 60км. прав участък.13:10 13.12.2022
103 Турбо
До коментар #101 от "Прекалено навлизаш подробности":
Така е,но с едно условие.В началото на изкачването трябва да разполагаш с поне 400 квтч в батерията.В противен случай трябва да спреш преди прохода и да си заредиш батерията.Колкото повече увеличаваш скоростта, толкова ще ти се увеличава и въздушното съпротивление.Дизелов Тир и моята баничарка пъплят с 30-40 км/ч заради острите завои,а не поради липсата на мощност.На прав път не ми е проблем да се движа и с 90км/ч по голям наклон на 4 или 5 скорост.
Има ли топки Турбо или няма?
Коментиран от #106
13:54 13.12.2022
104 Турбо
До коментар #100 от "Гъбъркаш се, нали?":
Сериозен съм.Предполагам,че Гост се е объркал и е написал изходяща,вместо входяща мощност.Писал е в 3:32 часа нощес коментара.Питай него.Коментиран от #105
13:58 13.12.2022
105 Ами питай го ти
До коментар #104 от "Турбо":
Аз чета по смисъл и не обръщам много внимание на запетайките и подробностите при които всеки може да обърка.А ти недей вади думите от контекста а прочети цялото мнение и смисъла който е вложил в него.
Прочети няколко пъти първото изречение и след като го осмислиш можеш да прецениш дали се е объркал с 45 kw или не!
Цитирам буквално без да променям нищо:
"С 15 квт разход ще изкачиш Шипка с мотопед.Пак ли си донагаждаш опорките.Турбо ти отчете разход от 15/100 дизел за изкачване на Шипка.До гумите са достигнали само 15 квт и двигателя е работил с 10% кпд като парна машина.В най лошия случай модерния комън рейл дизел на Турбо е работил с 30% кпд и до гумите са достигнали около 45 квт."
Ако все още не вярваш, сметни колко са 10% от 150 киловата от 15 литра дизел, който е 10kW на литър по таблицата от Ремикс. Какво са тези 10 киловата на литър само вие си знаете, защото такова понятие няма, но вие го четете от някакви учебници.
Коментиран от #110
14:25 13.12.2022
106 Още по-важно уточнение
До коментар #103 от "Турбо":
"В началото на изкачването трябва да разполагаш с поне 400 квтч в батерията.
В противен случай трябва да спреш преди прохода и да си заредиш батерията.
Колкото повече увеличаваш скоростта, толкова ще ти се увеличава и въздушното съпротивление."
Първо енергията за изкачване на баира не зависи от скоростта нито от мощността с която го качваш, а енергията за преодоляване на въздушното съпротивление си е същата независимо дали качваш или спускаш баира или се движиш по-равно.
Но най-важния въпрос. За кой проход говориш?
Коментиран от #109
14:28 13.12.2022
107 Ей така на грубо
До коментар #99 от "Турбо":
"За камиона имаш 20.2=40 квт от търкаляне.За въздушното съпротивление във формулата участва напречното сечение на камиона, което е по голямо от това на баничарката.Не намерих колко е напречното сечение на Семи,приемам 5 пъти повече от баничарката.Не знам и колко е коефициента на въздушно съпротивление на Семи.
5.2=10 квт от въздушното съпротивление.
Общо 336+40+10=386 квт"
Без много да се задълбочаваш, щом това са ти сметките за 30 км в час, горе-долу колко ще станат за 90 км в час?
Коментиран от #108
14:34 13.12.2022
108 Турбо
До коментар #107 от "Ей така на грубо":
Продължаваш да питаш и питаш.Сигурен съм,че можеш да си сметнеш сам,но се правиш на умряла лисица.Не ти било приоритет да знаеш,не ти било това целта в живота и т.н. ми бля бля.На грубо са 1150 квт с 90 км/ч,около три пъти повече.Коментиран от #112
18:34 13.12.2022
109 Турбо
До коментар #106 от "Още по-важно уточнение":
Не ти говоря за енергията,а за мощността.При изчисляване на въздушното съпротивление скоростта е на квадрат.Fb=r.c.A.V.V/2.Мощността се получава M=Fb.V
Скоростта участва три пъти.При увеличаване на скоростта,се увеличава и мощността необходима за преодоляване на въздушното съпротивление.
За енергия не съм споменавал изобщо.
Коментиран от #113
18:44 13.12.2022
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Аз не искам да споря
До коментар #110 от "Турбо":
Искам само ти да му кажеш при движение с 30 км в час на 10% наклон колко е входящата и изходящата мощност на баничарката с два тона тегло.За изходящата съм объркал и му казах 15, вместо 16,8, но входящата със сигурност е 45 kw. Само това искам да му потвърдиш.
Коментиран от #115
20:49 13.12.2022
112 Извинявам се!
До коментар #108 от "Турбо":
Имах предвид само мощността за въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне при задаване на въпроса, но сега като го прочетох съм се изразил неясно.Очевидно е, че хиляда коня не достигат за изкачване на 10% наклон с 90 км в час.
Просто ми се стори, че 50 киловата за движение по равен път са прекалено много за движение само с 30 км в час и вероятно имаш грешка.
С ръка на сърцето си признавам, че не съм правил тези сметки, но няма как да излязат за да тръгна да те проверявам. Трябва да са много по-малко.
21:34 13.12.2022
113 Всъщност друго питах
До коментар #109 от "Турбо":
400 киловатчаса в батерията за кой проход ще са необходими, независимо с каква скорост за преминаване? За Шипка?Коментиран от #114
21:37 13.12.2022
114 Турбо
До коментар #113 от "Всъщност друго питах":
Смятаме за виртуален проход с дължина 30 км.За Шипка ще стигнат и 250 квтч.Планински проходи да искаш.Доспатския е 50 км,Каракорумския е 1280 км.През Алпите също не е малко разстоянието.Там как ще минеш?Коментиран от #116
08:06 14.12.2022
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Там ти е грешката
До коментар #114 от "Турбо":
За шипка ще ти трябват половината от това което си сметнал, а за останалите още по-малко. Не случайно те питах колко е мощността за преодоляване на въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне при 30 км в час за да ги добавим към енергията за изкачване на проходите.Коментиран от #117
08:17 14.12.2022
117 Турбо
До коментар #116 от "Там ти е грешката":
При голям наклон и нискс скорост,най голямо е съпротивлението от наклона.За съпротивлението от търкаляне е около 2 квт.За въздушното дори е по малко при 30км/ч.Нали каза да смятам по груби сметки.Коментиран от #120, #121
08:21 14.12.2022
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Е грубо де
До коментар #117 от "Турбо":
Ама нещо което да излезе вярно и да я приемемливо.Както виждаш нямам никакви претенции дали са 15 или 16,8 kw, но не мога да се съглася, че са 45.
Точно както не мога да се съглася че съпротивлението при търкаляне при 30 км в час е 40 kw, защото не може да е повече отколкото при 90 км в час.
А както вече няколко пъти повторих, когато говориш за мощност можеш да умножаваш и делиш по две по три и да екстраполираш, но не можеш да го правиш за енергия.
Тоест няма как да станат повече от 125 киловат часа за изкачване на шипка и няма проход в света, който да не може да бъде качен с една батерия без нужда от зареждане.
Това са изводите от всички тези сметки! Защото цифрите съм от себе си нищо не говорят, ако не си направим изводите.
Коментиран от #122, #123
08:48 14.12.2022
121 Ето ти нещо на грубо от мен
До коментар #117 от "Турбо":
Съпротивлението при търкаляне и въздушното съпротивление общо няма как да са повече от 25 kw при 30 км в час, за да не нарушават законите на физиката.09:46 14.12.2022
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Турбо
До коментар #120 от "Е грубо де":
Чакам сметки за преминаване на Каракорумския проход с дължина 1284 км.Да не забравиш да включиш денивелацията.Мога да ти извадят данни и за други проходи.Успех !!!
Коментиран от #124
20:51 14.12.2022
124 Кой проход?
До коментар #123 от "Турбо":
Магистралата Каракорум е най-високият асфалтиран международен път в света и свързва Пакистан и Китай – от град Хасан Абдал в пакистанската провинция Пенджаб през ПРОХОДА Хунджераб на границата с Китай до град Кашгар в китайската автономна провинция Синдзян. Официално е известен като национален път N-35 в Пакистан и национален път G314 в Китай, също така и като Пътя на пакистанско-китайската дружба, а определението „магистрала” в популярното му название е по-скоро знак на почит към изключителната важност на шосето, но не означава, че той наистина е магистрала. Пътят е част от Азиатският коридор AH4 и, разбира се, минава по един от маршрутите на древния Път на коприната.Коментиран от #126, #128, #130
21:11 14.12.2022
125 Гост
Коментиран от #127, #129
08:39 15.12.2022
126 Гост
До коментар #124 от "Кой проход?":
Високопланински път на височина над 4 к.метра и минаващ покрай 8 хилядници,какво да бъде освен планински проход.08:43 15.12.2022
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Турбо
До коментар #124 от "Кой проход?":
Пак ли фурнаджийски похвати,тесльо?Удавника и за сламка се хваща.Смятай тогава за магистралата Каракорум.Може да ти посоча и проход в Алпите.Коментиран от #132
11:22 15.12.2022
129 Турбо
До коментар #125 от "Гост":
Ок,колега.Извинявам се.Коментиран от #131
11:23 15.12.2022
130 Гост
До коментар #124 от "Кой проход?":
По памет цитирам любимата ти Уикипедия.Планински проход е мястото през което се преминава,път през планински терен.
11:29 15.12.2022
131 Гост
До коментар #129 от "Турбо":
Но проблем.11:32 15.12.2022
132 Ами хубаво да смятаме
До коментар #128 от "Турбо":
От коя страна ще го качваме колко километра е и от каква надморска височина тръгваме за да стигнем до най-високия проход на земята от 4800 м?Може пък да греша въпреки вашето удавничество.
Защото електрическият камион няма никакви проблеми дали се движи по равно на 100 метра надморска височина или на 5100 м. Всъщност по редкия въздух му дава дори предимство защото съпротивлението на въздуха е по-малко и ще измине повече километри.
Тесните пътища и ниската скорост също увеличават пробега, защото 800 км ги минава с магистрална скорост.
Давайте цифрите и да смятаме? Въпреки че ще кипи безполезен труд, при положение че маршрута минава през градове чието население е повече отколкото населението на цяла България, а шофьора вероятно и там трябва да прави задължителни почивки на определено време шофиране.
Коментиран от #134
12:20 15.12.2022
133 И още един въпрос
Отдавника за сламка се хвана за сламката, че преминаването на Шипка били 700 метра завои с да не билация 30%, а останалото било равен път, а не 30 км проход, а сега започва да се хваща за съвсем друга сламка за точно обратната теза. Проход било равнинен път в планината на голяма надморска височина без почти никакви денивелации.
Коментиран от #135
12:24 15.12.2022
134 Турбо
До коментар #132 от "Ами хубаво да смятаме":
Не виждам сметки.Може да си ги спестиш.Няма как с едно зареждане на Семи да изминеш 1284 километра проход с височина над 4000 метра.Единствения ти шанс е зарядна станция по пътя.09:33 16.12.2022
135 Турбо
До коментар #133 от "И още един въпрос":
Заяждаш се.Подбалканският път преминава през два прохода,так където се събират Средна гора и Стара планина.Едното място е Долно Камарци Златица,другото е преди Сливен.Останалата част е равна затова е Подбалкански път,а не проход.За Шипка наклона е 10% само за измерения маршрут 7 километра, засечен по километража.За целия 14 км маршрут наклона е 5%.
09:43 16.12.2022