10 Декември, 2022 13:02 13 243 135

„Тотален хаос“ във фабриката на Tesla в Германия

  • берлин-
  • завод-
  • фабрика-
  • tesla-
  • мъск

Служител в Берлин разказва какво се случва отвътре

„Тотален хаос“ във фабриката на Tesla в Германия - 1

Докато чакаме да разберем дали Tesla ще има нов изпълнителен директор през следващите месеци, нещата във фабриката в Германия изглежда не вървят и дори служителите там описват положението като „тотален хаос“. Тези думи бяха изречени от служител на завода в Берлин пред изданието Wired след интервю по повод случващото се във фабриката.

„Тотален хаос“ във фабриката на Tesla в Германия

Анонимният работник разказва, че някои от служителите в компанията са прекарали повече време в болничен, отколкото на работа, като са били на работа едва няколко седмици през последните шест месеца. Заедно с това има слухове за това, че Tesla не успява да наеме достатъчно хора и от планираните 12 хиляди работни места, към момента са запълнени едва 7 хиляди.

„Тотален хаос“ във фабриката на Tesla в Германия

Сведенията за това се потвърждават от това, че към момента Tesla прави по около 2 хиляди бройки от Model Y, вместо първоначално планираните 5 хиляди броя. Според други източници, служителите на Tesla получават около 20 процента по-малко от конкурентни предприятия в същия регион, което не може да привлече нови служители.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 И там има измекяри явно

    31 16 Отговор
    "Анонимният работник разказва, че някои от служителите в компанията са прекарали повече време в болничен, отколкото на работа, като са били на работа едва няколко седмици през последните шест месеца."


    Сега остава отворен въпросът дали това е измекярство на дребно или е организиран добре обмислен удар под кръста за Тесла?

    А после ще реват, че роботите им взели работните места?

    Коментиран от #3

  • 2 А после

    18 23 Отговор
    След като Тесла ги изхвърли, същите тези работници ще реват по медиите и социалните мрежи как са уволнени неправомерно и колко гаден на работодател е Тесла!
  • 3 Работник

    42 12 Отговор

    До коментар #1 от "И там има измекяри явно":

    "служителите на Tesla получават около 20 процента по-малко от конкурентни предприятия в същия регион"

    Ето това дава отговор на въпроса ти - всеки си гледа интереса включително и ти. Те да дават с 20% по-големи заплати а дали тогава ще има "организиран добре обмислен удар под кръста за Тесла?" - как мислиш.

    Само че не се става милиардер като раздаваш високи заплати.

    Коментиран от #7

  • 4 Гост

    44 9 Отговор
    Когато аматьор се захване да произвежда нещо от което не разбира, резултата е хаос.А многониковия тесльо бълнува за 20 млн. Тесли 2030 година.

    Коментиран от #8

  • 5 Гост

    33 7 Отговор
    Защо всички милиардери плащат ниски заплати.

    Коментиран от #6, #12

  • 6 Мисито от Банкя

    28 10 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Те затова са милиардери!
    Как мислиш се става милиардер? Като прецакваш всички и всичко!
  • 7 И какво има общо едното с другото

    14 9 Отговор

    До коментар #3 от "Работник":

    Това означава ли че след като си постъпил веднъж на работа, трябва да лъжеш работодателя, че си болен и за половин година да идеш само за две седмици на работа? Дали пък не се знаели каква е заплатата преди да постъпят?
  • 8 Прав си

    14 13 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Добре че е аматьор и към момента произвежда само 100 000 електромобила годишно само в Германия, защото, ако германците бяха професионалисти като китайците, можеше да са достигнали 1,2 милиона производствен капацитет като във фабриката в Китай и не ми се мисли за последствията върху европейската автомобилна промишленост.

    Но не забравяй, че ноевият ковчег е построен от аматьор, а Титаник от най-добрите професионалисти за времето си! Последствията ги знаеш. Ако не знаеш за какво говоря можеш да го google-неш, че съм почти сигурен, че не знаеш за какво ти говоря.

    Коментиран от #9, #13, #14

  • 9 Гост

    19 14 Отговор

    До коментар #8 от "Прав си":

    Ноевия ковчег съществува само в Библията,тлупи.
    Титаник потъва заради глупостта на капитана, движейки се сред айсберги с максимална скорост.

    Коментиран от #10

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Цецо

    13 11 Отговор
    Пробивът в Европа ще отнеме малко време, но всичко ще си дойде на място
  • 12 Турбо

    23 5 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Всички милиардери плащат малко, защото в противен случай ще са само милионери.
  • 13 Турбо

    15 9 Отговор

    До коментар #8 от "Прав си":

    Да не си завършил богословие,тесльо?Даваш странни примери от Библията,нямащи нищо общо с действителността.

    Коментиран от #15

  • 14 Турбо

    14 5 Отговор

    До коментар #8 от "Прав си":

    Каква е прогнозата на врачока тесльо,ще има ли ръст от 50% ?

    Коментиран от #16, #17

  • 15 То като си специалист

    3 7 Отговор

    До коментар #13 от "Турбо":

    Обясни на нас аматьорите с Гост дали ще му стигне батерията на камиона да изкачи прохода Шипка, защото той спори, че не може.

    Аз смятам, че ще може да го изкачи с едно зареждане, дори и наклона да е 10% само изкачване за цялата дължина от 30км на прохода, въпреки че това е наклона само на няколко завойчета, както самия ти отбеляза!

    Как мислиш, ще го качи ли с едно зареждане или няма да може? 30 км с постоянен 10% наклон? 40 тонен камион?

    Коментиран от #19, #22, #24

  • 16 Ще има

    6 7 Отговор

    До коментар #14 от "Турбо":

    За последните две години от 2020 година насам средният годишен ръст ще е по-голям от 50%. Гарантирано!
  • 17 Да ти припомня плана

    7 8 Отговор

    До коментар #14 от "Турбо":

    Ето оригиналния план от 2015 година за 50% ръст годишно, който не спазват съвсем гладко



    2015 50 000
    2016 75 000
    2017 112 500
    2018 168 750
    2019 253 125
    2020 379 688
    2021 569 531
    2022 854 297
    2023 1 281 445
    2024 1 922 168
    2025 2 883 252
    2026 4 324 878
    2027 6 487 317
    2028 9 730 975
    2029 14 596 463
    2030 21 894 695



    Вече 763 път ти задавам въпроса през коя година смяташ че планът ще забуксува, но ти само се смееш на този план но никога не си казал кога според тебе ще стане невъзможен за изпълнение? Пак те питам и съм 100% сигурен че няма да отговориш както си правил и досега.

    Кажи де, коя година ще произведе по-малко от предвиденото? Догодина? 2025? Кога?

    Коментиран от #20, #23, #42

  • 18 МЪСК

    9 9 Отговор
    Немците немотивирани.
    В "тоталния хаос" правим най-добрите коли!
    За 10 часа всяка.
    При реда у Фауве, едно I.D. го мъчат 30 часа бe!
  • 19 Тираджия с грамота

    15 3 Отговор

    До коментар #15 от "То като си специалист":

    Няма да може защото Шипка е затворен за тирове от над 3 години ха ха
  • 20 ТУЗАРА 🇺🇸

    5 11 Отговор

    До коментар #17 от "Да ти припомня плана":

    Аз ще ти кажа, остави го!
    29.06 2010 - Тесла акция: 1.28$
    01.11.2021 - Тесла акция: 407.36$

    Да ти кажа какво карам и на колко етажа живея. Хохохохооо! Меери Кристмаас!
    :DDDD

    Коментиран от #21

  • 21 Турбо

    14 4 Отговор

    До коментар #20 от "ТУЗАРА 🇺🇸":

    10.12.2022 г акции на Тесла 179 долара
    Честито!
  • 22 Турбо

    9 0 Отговор

    До коментар #15 от "То като си специалист":

    Може да се направи експеримент.Осигуряваш Семи и правим пробно преминаване на Шипка.

    Коментиран от #32

  • 23 Турбо

    7 4 Отговор

    До коментар #17 от "Да ти припомня плана":

    Не съм врачок,не обичам да гадая.Ще поживеем,ще видим.Всеки учил математика на ниво средно образование ще ти каже,че в един момент ще бъде невъзможно да се поддържа 50% растеж в една геометрична прогресия.
    Виж как е при Тойота.След като са достигнали 10 милиона автомобила годишно,си поддържат бройката с години,с малки отклонения разбира се.

    Коментиран от #26

  • 24 Турбо

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "То като си специалист":

    Най после вдяна,че Турбо и Гост са различни хора.
    Може и с пресмятане да се разбере дали Семи ще премине прохода Шипка с едно зареждане.Дал съм ти формулите,смятай.

    Коментиран от #25

  • 25 Сметни де!

    1 6 Отговор

    До коментар #24 от "Турбо":

    Аз вече сметнах и ще мине

    За да не си губиш времето, ще ти припомня че с твоята баничарка и два тона с 30 км в час при 10% наклон мощността ти беше около 15 kw. Камионът просто е 20 пъти по-тежък при същите условия. Сметката е елементарна и излиза. Просто трябва да кажеш на опонента ми какъв е резултата.

    Колко енергия ще е необходима до гумите за преодоляване на наклона за тези 30 км?

    Коментиран от #27, #31, #33

  • 26 И аз съм чувал нещо за математиката

    2 5 Отговор

    До коментар #23 от "Турбо":

    Затова залагам на 2026 година, когато ще има забавяне на геометричната прогресия. Но ти хем казваш, че няма как да стане, хем не казваш до кога е възможно, нито като срок, нито като бройки.

    Тоест по добре познатата схема с плюсчетата и минусчетата, много добре знаеш, че съм прав, но просто не ти харесва казаното.
  • 27 Турбо

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Сметни де!":

    Вярвам ти,щом си смятал може и така да е.Май киловатите бяха повече от 15,не ми се смята сега да проверявам.Уморен съм,утре пътувам.

    Коментиран от #28

  • 28 Толкова бяха

    2 6 Отговор

    До коментар #27 от "Турбо":

    Добре си спомням че при 30% наклон ги беше докарал до 45 киловата, така че за 10% бяха около 15. И няма много за смятане, ако имаш някакво понятие от физика.

    За изкачване на 20 пъти по-голям от тегло ще ти е необходима 20 пъти по-голяма мощност - 300 киловата. А 30 километра с 30 км в час се изминават за един час и ще са необходими 300 киловатачаса. Тоест ще може да качи почти два такива баира с едно зареждане на батерията.

    Тоест не съществува проход който да не може да изкачи с едно зареждане, а всяко нещо което се качих трябва да слезе и голяма част от тази енергия ще се върне обратно в батерията. Както виждаш дори формули не са необходими, ако знаеш какво смяташ и да направиш груба проверка нечии твърдения.
  • 29 Смех

    8 4 Отговор
    Трябва да си сериозно увреден да твърдиш че ще продаваш 20млн автомобила при положение че сега продаваш мизерните 1млн автомобила а едно Рено с Дачия продават по над 3млн.Каква геометрична прогресия бе смешници на 20 като таковаш по 5 на седмица на 60 като станеш по 10 на седмица ли ше оправяш.Светът е пълен с олита там е проблема
  • 30 Хайл

    7 3 Отговор
    Ганюф,какъв хаос е станал в тая фабричка,голяма колкото 00 на портала на Фолксваген? Нужниковата хартия ли е свършила???...тесларски нещастия 🤣🤣🤣
  • 31 Хайл

    6 3 Отговор

    До коментар #25 от "Сметни де!":

    Ганюф,къде е ПРОИЗВЕДЕНИЯ КАМИОН ПРЕЗ ДЕКЕМВРИ??? ПОЧТИ ГО ПРЕПОЛОВИ ДЕКЕМВРИ-КАМИОН ЙОК???🤣🤣🤣
  • 32 Хайл

    7 0 Отговор

    До коментар #22 от "Турбо":

    От къде да ти го осигури като и тая година няма да е...не го базикай за Шипка,че ще хукне да събаря паметника...Аз го питах преди време за Монт Блан за колко дни ще го качва,той хукна по камъните,30 КМ ДЕНИВЕЛАЦИЯ ИЗКАРА...ТРАГЕДИЯ ГОЛЯМА
  • 33 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Сметни де!":

    С 15 квт разход ще изкачиш Шипка с мотопед.Пак ли си донагаждаш опорките.Турбо ти отчете разход от 15/100 дизел за изкачване на Шипка.До гумите са достигнали само 15 квт и двигателя е работил с 10% кпд като парна машина.В най лошия случай модерния комън рейл дизел на Турбо е работил с 30% кпд и до гумите са достигнали около 45 квт.
    С 20 пъти по голямо тегло Семи ще изразходи 20 пъти повече ,около 900 квт,с 30 км в час са 900 квтч.Тесла Семи остана без ток точно преди връх Шипка,ако е бил с напълно заредена батерия в началото на прохода.

    Коментиран от #34, #35

  • 34 И отново и отново

    1 4 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Всеки път като заговориш колко са добри ДВГ, все ги изкарваш перпето mobile. Хайде да видим сега Турбо дали е разбрал предния път защо беше изкарал перпето мобиле и дали ще има смелостта да те поправи и да ти каже че грешиш, като сте в един отбор.


    Аз само ще те попитам, след като 45 киловата стигат до колелата и това е само мощността за преодоляване на наклона, приблизително с каква мощност е работил двигателя за да преодолее и загубите в трансмисията между колелата и двигателя, както и въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне на колелата? Не се ли усещаш, че двигателя трябва да е работил с по-голяма мощност от 90-те коня с които разполага?
  • 35 По твоята логика

    0 3 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    "С 20 пъти по голямо тегло Семи ще изразходи 20 пъти повече ,около 900 квт,с 30 км в час са 900 квтч.Тесла Семи остана без ток точно преди връх Шипка,ако е бил с напълно заредена батерия в началото на прохода."

    Ами то по тази логика, ако Турбо има 15 литра в резервоара - пълен му е на една четвърт, то няма да успее да качи Шипка. Като гледам ще му е доста икономично - 50 лв! А той все я хвали колко е икономична!
  • 36 Пак ли Таково животно нема?

    1 1 Отговор
    "До гумите са достигнали само 15 квт и двигателя е работил с 10% кпд като парна машина."


    Подценяваш парите машини. Както ти казах преди един век са били много по удобни за шофиране и дори по икономични и екологични. Единственият им недостатък е бил, че са скъпи.

    Палел се е с копче, изключително тих е дори по съвременните стандарти, не отделя пушеци, а само пара, а над 80-90% от енергията в горивото се превръща в топлина и изгарянето е толкова добро, че покрива поне евро 4. А парния двигател предоставя толкова огромен въртящ момент, че не е нужна скоростна кутия точно като при електромобилите. Толкова голям въртящ момент, че ако не се лъжа точно този модел е първият автомобил, който е преминал границата от 200 км в час независимо от задвижването.

    Първият който е преминал границата от 100 км в час е електромобил.

    И както виждаш, този 100-годишен парен автомобил може да се кара дори днес както в трафика така и на магистралата, представи си каква извънземна технология е бил преди 100 години на фона на бензиновите автомобили по онова време, че е то палене е отнемало повече време и то с въртене на манивела, която е убила не един и двама несръчни шофьори, като се завърти след запалване на двигателя.

  • 37 Нека сметнем

    2 2 Отговор
    Енергията необходима за издигане на тяло с маса m на височина h е: E=mgh. 40 тона са 40 000кг и по 9,8 (приблизително 10) е 400 000. 30км при 10% наклон са 10/100 от 30 000м или 3000м. Умножени са 1200 000 000 Джаула или 1200 МДж. един кВтч са 3 600 000Дж или 3,6 МДж. В кВтч това е 333кВтч при КПД от 100% и пренебрегване на съпротивлението при търкаляне на гумите и въздушното съпротивление, загубите в батерията, елмотора, в преобразователната електроника, светлини. Всъщност в България, а може би и по света няма такъв път с денивелация от 3000м за 30км. Денивелацията откъм Габрово е 731м. а до края на прохода е надолнище което ще зареди батерията чрез рекуперация. Откъм Казанлък имаме 614м денивелация. Камионът ще успее и от двете посоки, мисля, че батерията му е 800кВтч.

    Коментиран от #40, #41, #43, #52

  • 38 По други

    2 1 Отговор
    мои сметки (отчитайки съпротивлението на гумите и това на въздуха) мощността на двигателя ще е между 400- 500кВт при скорост 30км/ч. Ще стигне и за 3000м изкачване с тази скорост (за 1 час) стига да има такъв път.
  • 39 гост

    1 6 Отговор
    Тръгнал Ганчо да учи най-големият предприемач на нашето време. Ако не бе той никой нямаше да прави електрички, всички правиха като ГМ, ФВ, само прототипи, но нищо масово. В САЩ работниците на Тесла взимат 20% повече от другите работници, защото не са в профсъюз и от тях се иска да работят, а не да мързелуват. В Германия е различно, ако сравните в немския сайт за оценки на работодателя то мехатрониците взимат повече от тези на БМВ, но при инженерите например е по-ниско, вероятно защото развойната им дейност не е там. Дайте им възможмост да заработят на пълни обороти, тагава ще могат да плащат и по-високи заплати, всичко опира до това какво изкарват от фабриката, а то като продукт е най-доброто на пазара. Вие какво направихте с живота си, та учите човека, който революционизира ракетите, електричките, електронните плащания и още много други неща.
  • 40 Какво знаеш ти!

    2 4 Отговор

    До коментар #37 от "Нека сметнем":

    Според нашите специалисти, прохода Шипка има наклон за изкачване 30% и откъм двете страни!

    А баничарката на турбо е перпето мобиле, защото харчи само 15 на 100 при 30 км в час, докато двигателя работи на пълна мощност с около 60 kw. Затова им е трудно да повярват, че електрически камион може да качи проходът Шипка без да му се наложи да зарежда по средата и то, ако тръгне отдолу с напълно заредена батерия.

    Е как да не са антиелектрици, след като ВЯРВАТ в такива неща и всичките им твърдения се обосновават само и единствено на сляпа ВЯРА и сектанство към ДВГ и не признаване на никакви физични закони и математически изчисления.
  • 41 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Нека сметнем":

    100% кпд,а не беше ли 105% като прибавим рекуперацията.Тесларско перпетум мобиле, левитиращо над пътя,направо лети.

    Коментиран от #51

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #37 от "Нека сметнем":

    С грешни формули и грешни числа,винаги ще получиш грешен резултат.С донагаждане може да изкараш баничарката с двигател на косачка.

    Коментиран от #44, #45, #46, #49

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Е нали за това го поправям човека

    0 2 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Нали затова го карам да смята 30 км с наклон 30% за да излязат вашите сметки! Това са правилните данни за наклона на Шипка .


    Нали точно с тези правилни данни доказахте заедно с турбо съществуването на поредното перпето мобиле - неговата баничарка, която с общо тегло два тона катери баира с 30 км в час на максимална мощност 60 kw при положение, че входящата мощност от горивото е 45kw.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Е нали за това го поправям човека

    0 2 Отговор
    Бяхте сметнали всичко абсолютно прецизно, а Турбо даже беше мерил както разстоянието, така и надморската височина с наигация Гармин.
  • 49 Е нали за това го поправям човека

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Просто нямаше как да не приема съществуването на поредното перпето мобиле, защото както началните данни така и последващите сметки с тях бяха абсолютно неопровержими.

    Само се чудя дали подадохте вече документи за получаване на Нобеловата награда? Кога да очакваме церемонията?
  • 50 Защо е тази цен зура

    0 1 Отговор
    Какво толкова неприемливо има в думичката

    Oт ре кa

    Написана слято, за да изтривате абсолютно цялото мнение автоматично, ако тя фигурира в него?
  • 51 Човекът поне е направил сметки

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Къде са твоите? Неговите дори без да смятам изглеждат приемливи и много близки до реалността. Не са като вашите перпето mobile които смятате с турбо инженера и инженер Радев, нито пък движението на баничарката и камиона по наклони за вертикално излитане 30%.
  • 52 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "Нека сметнем":

    Не искам да се намесвам в спора Ви,но след такава грешка на човек с претенции за знания по физика не мога да се въздържа.
    Общата енергия е Е=Ек+Ер.При изкачване на наклони автомобила изразходва кинетичната енергията
    Ек=m.v.v/2 и натрупва потенциална енергия Е=m.g.h
    При спускане потенциалната енергия се изразходва за движение по инерция.
    При изкачване енергията не се смята по тази формула,защото обезсмисляш фактора скорост.При по висока скорост изразходваш повече енергия.
    Ти може да си пенсионер по болест и да не работиш,но аз не съм и ми се налага да работя.Приятен ден, тесльо.

    Коментиран от #53, #54, #56

  • 53 Е нали тебе чакаме да потвърдиш

    0 2 Отговор

    До коментар #52 от "Турбо":

    Кажи каква грешка допуснал човека?

    Защо смяташ че скоростта има някакво отношение към необходимата енергия за преодоляване на наклон? Тя се смята отделно от съпротивление при търкаляне на гумите и въздушното съпротивление и е една и съща независимо от скоростта.


    С каквото и мощност да катериш баира, енергията за изкачването на този наклон ще е винаги една и съща. Нали точно затова се обзаложих, че енергията за преминаване на шипченския проход с 30 км в час с баничарката и два тона, изразена в литри дизел ще е по-малко отколкото за изминаването на същото разстояние по магистралата дори с празна баничарка но със скорост 140-150 км в час.

    При увеличаване на скоростта се увеличава енергията за преодоляване на въздушното съпротивление, но не и енергията за преодоляване на наклона.

    И за разлика от твоята баничарка, при камиона разликата ще е още по-голяма, защото при спускане на баира с независимо каква скорост, по-голямата част от енергията необходима за преодоляване на наклона ще се върне обратно в батерията.
  • 54 И между другото

    0 1 Отговор

    До коментар #52 от "Турбо":

    Коментар 37 не е мой.

    Но пък с нетърпение те очаквах да кажеш на гост дали потвърждаваш думите му, че баничарката ти е перпето мобиле и при 45 kw на входа на двигателя на изхода изкарва 50-60 kw както твърди той и до гумите отново стигат 45 киловата?

    Хайде да те видим сега как ще постъпиш? Ще защитиш думите на съмишленик антиелектрик както правиш обикновено или този път ще проявиш здрав разум и ще се погрижиш за репутацията си, като му кажеш, че греши и от 45 киловата на входа на двигателя, до колелата стигат 15-20 kw при качване на шипка дори с измисленият 10% наклон?

    Коментиран от #55, #57

  • 55 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "И между другото":

    Много ясно,затова пишеш без ник.Така ще кажеш, този коментар не е мой, когато се усети каква глупост си написал. Потенциална енергия е при спускане по баир, следствие гравитацията.Току ще въведе ново понятие енергия от антигравитация.

    Коментиран от #60

  • 56 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "Турбо":

    Затова ли многониковия си стои в къщи.Пенсионер по болести не работи.Уредил си е ТЕЛК и си живурка пред компютъра.
  • 57 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "И между другото":

    Пак ли си донагаждаш.Къде в пост 33 видя да споменавам 50-60 kw.

    Коментиран от #61, #62

  • 58 Българин

    3 0 Отговор
    Никак не вървят на добре нещата в автомобилния бранш с това насилствено натрапване на електричките. Уж сме пазарна икономика, ама навсякъде зелените реват за емисии, квоти, санкции и насилствено спиране на цели отрасли. Не знам някой да е забранил навремето файтоните и дилижансите. Електромобилите исторически предхождат ДВГ. Това, което и тогава и сега ги спира е батерията. А при масов електрически транспорт цялата енергийна система трябва да се адаптира.
    В същото време зелените закриват ТЕЦ и АЕЦ мощности, което прави енергийните системи на цели държави нестабилни. Батериите в момента се правят с редкоземни елементи, чийто добив вреди на природата и ги оскъпява. При това литиевите батерии са опасни - влезе ли лития в съприкосновение с въздух и вода не се гаси с конвенционални средства и замърсяването е опасно за живота. Представете си само какво би станало при пожар на паркинг на мол пълен с електрички.
    Не съм против електричките, против съм да отнемат алтернативата, доказала се през годините. Електричките имат още път да извървят преди да изместят петрола. И това бързане просто ще ни вкара в поредната безумна криза.

    Коментиран от #59

  • 59 Българин

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "Българин":

    Да допълня, че в новите коли влиза неприятната тенденция от софтуерния свят да не можеш да си купиш продукта, а да плащаш абонамент, за да го ползваш. Вече доста "екстри" в колите стават такива, законови регулации влизат в сила и колите почват да ограничават възможностите на шофьора.
  • 60 Къде видя

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Да не съм съгласен с човека? Даже донякъде съм му ядосан, че ми разкри козовете, но така или иначе вие не разбрахте какво ви каза, за да се усетите колко физични закони нарушавате с твърденията си.
  • 61 Няма нужда да го споменавам

    0 2 Отговор

    До коментар #57 от "Гост":

    При 45 киловата на гумите, колко киловата трябва да достави двигателя, за да преодолее механичните загуби на трансмисията? Към тях трябва да добавиш и съпротивлението при търкаляне и въздушното съпротивление, защото баничарката поне засега не сте казали да сте я научили да левитира.

    Коментиран от #63, #64

  • 62 Виж в учебника по перпетууммобиле

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "Гост":

    Какво е определението за перпетум мобиле? От първи вид е тази машина която има 100% кпд, а тези с над 100% вече са от втори вид. Засега напълно си потвърдил перпето мобиле от първи вид защото твърдиш че при 45 киловата на входа от енергията на горивото на изхода пак излизат 45 kw до гумите

    Цитирам мнение 33. Призовавам турбо да се включи и да потвърди или да отрече моето или твоето твърдение:


    "С 15 квт разход ще изкачиш Шипка с мотопед.Пак ли си донагаждаш опорките.Турбо ти отчете разход от 15/100 дизел за изкачване на Шипка.До гумите са достигнали само 15 квт и двигателя е работил с 10% кпд като парна машина.В най лошия случай модерния комън рейл дизел на Турбо е работил с 30% кпд и до гумите са достигнали около 45 квт."
  • 63 Колко

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Няма нужда да го споменавам":

    да са тези м.з. в п.к. на автомобил с предно???

    Коментиран от #65

  • 64 Не повече

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Няма нужда да го споменавам":

    от 55 kW и то сметнато със завишени 20% загуби в трансмисията, което за предно предаване няма как да стане....

    Коментиран от #66

  • 65 Със сигурност

    1 2 Отговор

    До коментар #63 от "Колко":

    Повече от 1%. Тоест преминаваме към висшата степен на перпето мобиле от втори вид с поне 101% КПД. От там нататък дали ще са 105 110 115 или 300% КПД не чак от толкова голямо значение. Още със 100 или 101% отбора на антиелектриците Гост, Турбо, Дизела и инженер Радев ще получат нобеловата награда за физика за приноса си към науката, а аз публично ще се извиня пред световните медии, как не съм им вярвал докато им връчват наградата.

    И ще цитирам един от тези личности:

    Писането с много никове не те прави много умен.

    А едно глупаво предположение от мен:

    Хората по ника посрещат, а пък акъла изпращат.
  • 66 Тоест се съгласяваш с тях

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "Не повече":

    Че от 45 киловата на входа на двигателя, на изхода е възможно да достави 55 kw. Като си тръгнал да смяташ проценти колко процента е КПД в случая?


    И още за един процент ще питам - колко процента средният наклон при изкачване на прохода Шипка? Близо ли е до техните 30% които смятат?

    Коментиран от #67, #68, #70

  • 67 Тоест

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "Тоест се съгласяваш с тях":

    ти казвам в прав, не-тесларски текст - загубите в тази трансмисия ще бъдат не повече от 10-15%!!!

    Коментиран от #69, #71

  • 68 Първо за прохода

    0 1 Отговор

    До коментар #66 от "Тоест се съгласяваш с тях":

    Шипка. Откъм Габрово до върха са 14,9км, а откъм с.Шипка са 14,1км. Средният наклон откъм Габрово е 4,9%, а от другата страна е 4,35%. Който изкачи върха може само по инерция да измине надолнището. Лично аз съм го правил от връх Шипка почти до разклона за Етъра с Москвич408 с зацепил двигател. Спирачките му са механични и издържаха без проблем. Така, че изкачването на прохода е 14-15км, а не 30км, другото е по инерция особено за електромобил. На места наистина има 10% налон, хо има и почти равни участъци. Изкарва се почти на 3-та скорост с лек автомобил и само на големите завои се кара на 2-ра скорост. Целият проход за 48 минути се взема.
  • 69 Кой е прав?

    0 1 Отговор

    До коментар #67 от "Тоест":

    И за какво, че не успях да разбера?

    Този който твърди че от 45 киловата мощност на входа на двигателя, няма как на изхода да са повече от 45, тоест да си съгласен с мен

    Или си съгласен с Гост, който твърди, че съществува перпето мобиле?
  • 70 За мощността

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "Тоест се съгласяваш с тях":

    Ако баничарката тежи 2000кг и се движи по наклон от 5% със скорост 30км/ч ще са необходими около 12,5кВт мощност на гумите или около 40кВт входяща при 30% КПД. Но през прохода не може да се кара само с 30км/ч, някъде не може с повече от 15км/ч, а другаде може и с 50км/ч. Така, че мощността на колелата варира между 10-20кВт или 40-60кВт входящи. Нека средно са 50кВт и за половин час това са 25кВтч или 2,5 литра дизеляк. Разходът на 100км се получава около 16,7л/100км.

    Коментиран от #72

  • 71 Но ми е още по-любопитно

    0 1 Отговор

    До коментар #67 от "Тоест":

    Какво мисли турбо по този казус и дали ще му свърши работата и почивките на спа до нова година или няма да се весне в коментарите?

    Да видим дали ще защити себе си или ще помогне на приятел и ще се съгласи че съществува перпето мобиле.

    Коментиран от #77

  • 72 Избери си средна скорост

    1 0 Отговор

    До коментар #70 от "За мощността":

    Или пък постоянна скорост, защото иначе нищо не смяташ. Няма как да смяташ мощността за една скорост и един наклон, енергията за друг наклон и друга скорост и накрая разхода на гориво за трети скорост и наклон.

    Коментиран от #73

  • 73 За прав участък

    1 2 Отговор

    До коментар #72 от "Избери си средна скорост":

    с наклон 5% съм го сметнал 12,5кВт на гумите, 42кВт входящи или 21кВтч което отговаря на 2,1л дизел. Остава някой да направи прохода Шипка с прав участък от 15км и 5% наклон. Винаги се закръгля в повече защото има спирачки дори по нагорнището, смяна на скорости, различен наклон.

    Коментиран от #75

  • 74 Хайл

    3 0 Отговор
    Ганюф виж авторитетни издания какво пишат за теслата на мъск "Според Брайън, „годините на настървено изследване и развитие … оставиха Tesla с оскъден и застаряващ автопарк, който постоянно се нарежда близо до дъното по качество и надеждност.“ Последните класации на Consumer Reports потвърждават това."
  • 75 Благодаря!

    1 2 Отговор

    До коментар #73 от "За прав участък":

    Това беше достатъчно.

    Тоест за два тона трябват два литра дори с плачевното КПД на баничарката на Турбо са необходими 21 киловата часа -10 киловатчаса на тон.

    За 40 т камион 400 киловатчаса и то от резервоара а не на гумите.

    А на гумите 20 пъти повече по 12,5, което е 250 kw, а не както твърдеше Гост около 1 000, и батерията нямало да стигне защото един час нямало да му стигне да изкачи баира с тази мощност.

    Коментиран от #76

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #71 от "Но ми е още по-любопитно":

    В пост 52 Турбо ти е отговорил.Не желае да спори с теб,то кой ли иска да спори с човек,страдащ от раздвоение на личността.

    Коментиран от #78

  • 78 Още повече

    2 0 Отговор

    До коментар #77 от "Гост":

    че е скатавка тотална и само тук знае да философства….на практика никъде го няма!!!!
    И когато не му изнася, пише дрън-дрън, прави се на луд и накрая пита на какво не е отговорил….
    Ако наистина е така, както някой по-напред писа-пенсионер по болест и скучае….разбираемо е….
    Сега чакаме Щатите, а после и Европа да “почернее” от тесла-семи……🤣🤣🤣

    Коментиран от #79

  • 79 Не е пенсионер

    0 2 Отговор

    До коментар #78 от "Още повече":

    Бизнесмен е с баничарка. И не се е скатал, а е по бизнес дела.

    Обикновено като има неудобни въпроси за Перпетум мобиле или каквато и да е елементарна сметка или въпрос на който се отговаря с да или не, бизнеса го зове и не се скатава цяла седмица, а е затрупан с работа и пътуване с баничарката на минимум 1000км пътуване без дори да спре до тоалетна, кафе или да хапне - не човек, а желязо!

    За сметка на това всеки уикенд е на СПА на екзотични дестинации, на които няма Интернет и не може да пише и от там.

    Но пък за сметка на това, през това време един рояк странни никове ме подпитват по въпроса, за да има той ясен отговор "като му свърши работа или почивката или и двете заедно.

    Обаче всеки път като се запали някоя Тесла, си взима отпуск поне две седмици и денонощно е тук и пише ли пише да злорадства. Така, че не се притеснявай, ще се появи скоро при следващата негативна новина.

    Коментиран от #80, #81, #83

  • 80 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Не е пенсионер":

    Защо не искам да споря с аматьор ли?
    Защото си нагласяваш сам данните.Засякох 15/100 разход за маршрут от 7 км,там където започва стръмното изкачване на Шипка.
    Защото не смяташ,а гледаш по звездите.Сам си избираш колко да е КПД,10% или 30% колкото ти кажат звездите.Кпд може да се изчисли,но ти не знаеш как и гадаеш.
    Резултатите ти са винаги перпетум мобиле.
    Ето за това не ми се спори с неук човек,само да си губя времето.Тук съм във форума,но само като читател на творенията ти.

    Коментиран от #89

  • 81 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "Не е пенсионер":

    Коментар 78 е за теб тесльо или дрън дрън,не се ли усещаш.Останалата част от коментар 79 ще пропусна, защото си е чисто заяждане.Местя го....
    Преди когато видя,че някой колега те е захапал яко и аз се включвах..Обвини ме,че пиша с няколко ника за подкрепа.Започнах умишлено да не пиша,когато с теб спори някой от антиелектриците.Пак ме обвини,че се крия зад друг ник.Стана като зайо защо си без шапка,зайо защо си с шапка.
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "Не е пенсионер":

    Аз се гордея с малкият си бизнес.Напуснах работа като конструктор инженер заради мизерната заплата.Започнал съм от нулата с две чанти стока на консигнация.Сега съм в собствен магазин,пълен със стока.Купих втори апартамент с гараж.Големият син също напусна работа и дойде да работи с мен.Той не харесваше колата,която му бях дал и си поръча нов Хюндай.Чакаме го за Коледа.
    Малко ли ти се струва?На мен ми стига и съм доволен,че ще оставя работещ бизнес на децата.

    Коментиран от #85

  • 84 Какъв диабет

    0 1 Отговор

    До коментар #82 от "Турбо":

    Даже не знам за какво говориш? Дори в автомобилния раздел не следя всички теми.

    Коментиран от #86

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #84 от "Какъв диабет":

    За диабета ми беше интересно,как човека е успял само с диета и гимнастика.Аз също съм диабетик и можеше да обменим опит.Не се подигравам.
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #85 от "Радвам се за тебе":

    Съгласен съм с теб прав си.Ако съм прекалил, извинявам се.От септември до декември ми е натоварено.Смятай ти,аз ще направя проверка.

    Коментиран от #92

  • 89 По-ясно и конкретно няма накъде

    0 2 Отговор

    До коментар #80 от "Турбо":

    Ясен и конкретен въпрос на който съм сигурен, че знаеш отговора но няма да отговориш. Кажи на Гост колко киловата мощност ти трябва за да преодолееш 10% наклон с 30 км в час и два тона. Говорим само за мощността за преодоляване на клона без мощността за преодоляване на въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне на гумите.

    Втори много по-лесен, ясен и конкретен въпрос, на който се отговаря с да или не.

    Той смята, че мощността е 45 kw, защото при 15 л на 100 разход, входящата мощност е 150 kw, а при около 30% КПД до гумите стигали 45 kw.

    Въпросът е прав ли е? Да или не?

    Можеш ли поне веднъж да застанеш като мъж и да отговориш сериозно, без значение дали ти харесва отговора? Защо винаги мълчиш, когато ти зададат въпрос на който не ти харесва отговора?
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Аз вече съм сметнал

    0 2 Отговор

    До коментар #88 от "Турбо":

    Сметката беше прекалено лесна, след като вече беше направена за твоята баничарка и два тона тегло.

    След като за нея са необходими 15 kw, за камион с 20 пъти по-голям от тегло са необходими 300 киловата. Даже няма нужда от калкулатор и се смята на ум за части от секундата. Тоест проверката е направена и 30 км баир ще се изкачи само с половината батерия и камиона няма да има никакъв проблем да изкачи Шипка или който и да е баир с едно зареждане, а на спускане ще си върне по-голямата част от тази енергия обратно в батерията. Елементарна физика която би трябвало да обясниш на устаналите антиелектрици, защото за разлика от тебе, те не могат да си направят сметката.
  • 93 Турбо

    2 0 Отговор
    Само от наклона 16,8 квт.

    Коментиран от #94, #95, #96

  • 94 Така да бъде

    0 2 Отговор

    До коментар #93 от "Турбо":

    Значи не са били 45, а са били около 50 киловата за изкачване на 30% наклон.

    Е смяташ ли тогава, че Гост е прав, че при 15 литра на 100 и 30 км в час, от 45 kw входяща мощност до гумите могат да стигнат 50 kw и това било 30% КПД?

    Коментиран от #98

  • 95 А за камиона

    0 2 Отговор

    До коментар #93 от "Турбо":

    Става 16,8 по 20 = 336 kw за наклона. Тоест при 30 км в час ще качи наклона за час и ще изразходи 336 киловатчаса.

    Сложи още 30 киловатачаса за въздушно съпротивление и съпротивление при търкаляне на гумите и стават общо 366 киловатчаса.

    Тоест ще може да качи поне два такива баира с едно зареждане дори батерията да е само 800 киловатачаса. Което автоматично означава, че няма баир на света, който да не може да изкачи с едно зареждане.

    Съгласен ли си със сметките и изводите до тук, защото на база на тези сметки могат да се направят още много изводи?
  • 96 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #93 от "Турбо":

    И ти ли Бруте.Развали ми гаргарата с Мун4о,остави го да се гърчи.Аз неволно развалих гаргарата на Дизела с Мун4о,в спора му за времето за шофиране.

    Коментиран от #97

  • 97 Какво да се гърча?

    0 3 Отговор

    До коментар #96 от "Гост":

    Да се забавлявам и да забавлявам четящите коментарите с качествата и свойствата на поредното перпето мобиле ? Вярно се гърча от смях и нямам нищо против.

    Не е лошо да вземеш да правиш разлика между смешен и забавен! А ти не си забавен, а другото!

    Лично аз се забавлявам в процеса. Даже се кефя като почнеш с плезенето, викането ти си лапе, ти си бебе и подобни хлапашки аргументи в спора, когато няма какво друго да кажеш. Особено "знаеш ли ме кой съм и какви дипломи имам", без да знаеш с кого разговаряш и той какво образование има!

    Но в крайна сметка смехът е здраве, така че продължавай да ни разсмиваш. А ние ще се забавляваме.
  • 98 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #94 от "Така да бъде":

    Гост най вероятно е искал да напише 45 квт изходяща мощност.Гледам коментар 33 го е писал в 3:32 часа.

    Коментиран от #100

  • 99 Турбо

    2 0 Отговор
    За преодоляване на въздушно съпротивление на баничарката е около 2 квт и 2 квт за съпротивлението от търкаляне.
    За камиона имаш 20.2=40 квт от търкаляне.
    За въздушното съпротивление във формулата участва напречното сечение на камиона, което е по голямо от това на баничарката.Не намерих колко е напречното сечение на Семи,приемам 5 пъти повече от баничарката.Не знам и колко е коефициента на въздушно съпротивление на Семи.
    5.2=10 квт от въздушното съпротивление.
    Общо 336+40+10=386 квт
    Ако намериш колко е ширината и височината на Тесла Семи с ремаркето,може да си сметнеш точно.

    Коментиран от #101, #107

  • 100 Гъбъркаш се, нали?

    0 2 Отговор

    До коментар #98 от "Турбо":

    Като ми повтаряш думите. Разбира се че е казал 45 kw изходяща мощност. Нали точно затова е перпето мобиле защото е равна на входящата и е перпето мобиле от първи вид - 45 киловата входяща мощност от 15 на 100 разход на гориво.

    И да ти кажа че не е културно да се присмиваш на някой зад гърба. Редно е да му обясниш грешката, за да не му се смеят останалите.

    Коментиран от #104

  • 101 Прекалено навлизаш подробности

    0 2 Отговор

    До коментар #99 от "Турбо":

    Въпросът беше дали си съгласен с изводите, които съм направил. Дали са 366 или 386 киловатчаса няма никакво практическо значение, предвид това че батерията е 800 до 1000 киловатчаса и камиона е способен да измине два пъти по дълъг баир.

    Съгласен ли си че няма баир в световен мащаб който да не може да бъде изкачен от камиона с едно зареждане, дори с максималната скорост, която може да му позволи ограничението в мощността от 1000 коня за съответния наклон?

    Например този същия баир може да бъде качен с почти два пъти по-висока скорост, около 50 км в час без да смятам, докато дори по твоите сметки средно статистическия дизелов тир не може да го качи дори с 30 км в час.

    Не изпадай в подробности, говорим за прав път с наклон 10% без завои. Засега. Завоите ще ги включим по-късно, след като се съгласиш с досегашните изводи.

    Коментиран от #102, #103

  • 102 Не съм турбо,

    0 2 Отговор

    До коментар #101 от "Прекалено навлизаш подробности":

    просто сметнах за 50км/ч. При тази скорост на 40т. камион и 10% наклон е необходима 670кВт мощност. При батерия от 800кВтч, тя ще се изтощи за 1ч.и 12м. като камионът ще измине почти 60км. Сигурен съм, че такъв път няма в света с 6000м денивелация и 60км. прав участък.
  • 103 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #101 от "Прекалено навлизаш подробности":

    Така е,но с едно условие.В началото на изкачването трябва да разполагаш с поне 400 квтч в батерията.В противен случай трябва да спреш преди прохода и да си заредиш батерията.
    Колкото повече увеличаваш скоростта, толкова ще ти се увеличава и въздушното съпротивление.Дизелов Тир и моята баничарка пъплят с 30-40 км/ч заради острите завои,а не поради липсата на мощност.На прав път не ми е проблем да се движа и с 90км/ч по голям наклон на 4 или 5 скорост.
    Има ли топки Турбо или няма?

    Коментиран от #106

  • 104 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #100 от "Гъбъркаш се, нали?":

    Сериозен съм.Предполагам,че Гост се е объркал и е написал изходяща,вместо входяща мощност.Писал е в 3:32 часа нощес коментара.Питай него.

    Коментиран от #105

  • 105 Ами питай го ти

    0 2 Отговор

    До коментар #104 от "Турбо":

    Аз чета по смисъл и не обръщам много внимание на запетайките и подробностите при които всеки може да обърка.

    А ти недей вади думите от контекста а прочети цялото мнение и смисъла който е вложил в него.

    Прочети няколко пъти първото изречение и след като го осмислиш можеш да прецениш дали се е объркал с 45 kw или не!

    Цитирам буквално без да променям нищо:

    "С 15 квт разход ще изкачиш Шипка с мотопед.Пак ли си донагаждаш опорките.Турбо ти отчете разход от 15/100 дизел за изкачване на Шипка.До гумите са достигнали само 15 квт и двигателя е работил с 10% кпд като парна машина.В най лошия случай модерния комън рейл дизел на Турбо е работил с 30% кпд и до гумите са достигнали около 45 квт."

    Ако все още не вярваш, сметни колко са 10% от 150 киловата от 15 литра дизел, който е 10kW на литър по таблицата от Ремикс. Какво са тези 10 киловата на литър само вие си знаете, защото такова понятие няма, но вие го четете от някакви учебници.

    Коментиран от #110

  • 106 Още по-важно уточнение

    0 2 Отговор

    До коментар #103 от "Турбо":

    "
    В началото на изкачването трябва да разполагаш с поне 400 квтч в батерията.

    В противен случай трябва да спреш преди прохода и да си заредиш батерията.
    Колкото повече увеличаваш скоростта, толкова ще ти се увеличава и въздушното съпротивление."

    Първо енергията за изкачване на баира не зависи от скоростта нито от мощността с която го качваш, а енергията за преодоляване на въздушното съпротивление си е същата независимо дали качваш или спускаш баира или се движиш по-равно.

    Но най-важния въпрос. За кой проход говориш?

    Коментиран от #109

  • 107 Ей така на грубо

    1 2 Отговор

    До коментар #99 от "Турбо":

    "За камиона имаш 20.2=40 квт от търкаляне.
    За въздушното съпротивление във формулата участва напречното сечение на камиона, което е по голямо от това на баничарката.Не намерих колко е напречното сечение на Семи,приемам 5 пъти повече от баничарката.Не знам и колко е коефициента на въздушно съпротивление на Семи.
    5.2=10 квт от въздушното съпротивление.
    Общо 336+40+10=386 квт"

    Без много да се задълбочаваш, щом това са ти сметките за 30 км в час, горе-долу колко ще станат за 90 км в час?

    Коментиран от #108

  • 108 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #107 от "Ей така на грубо":

    Продължаваш да питаш и питаш.Сигурен съм,че можеш да си сметнеш сам,но се правиш на умряла лисица.Не ти било приоритет да знаеш,не ти било това целта в живота и т.н. ми бля бля.На грубо са 1150 квт с 90 км/ч,около три пъти повече.

    Коментиран от #112

  • 109 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #106 от "Още по-важно уточнение":

    Не ти говоря за енергията,а за мощността.При изчисляване на въздушното съпротивление скоростта е на квадрат.Fb=r.c.A.V.V/2.
    Мощността се получава M=Fb.V
    Скоростта участва три пъти.При увеличаване на скоростта,се увеличава и мощността необходима за преодоляване на въздушното съпротивление.
    За енергия не съм споменавал изобщо.

    Коментиран от #113

  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Аз не искам да споря

    0 2 Отговор

    До коментар #110 от "Турбо":

    Искам само ти да му кажеш при движение с 30 км в час на 10% наклон колко е входящата и изходящата мощност на баничарката с два тона тегло.

    За изходящата съм объркал и му казах 15, вместо 16,8, но входящата със сигурност е 45 kw. Само това искам да му потвърдиш.

    Коментиран от #115

  • 112 Извинявам се!

    1 1 Отговор

    До коментар #108 от "Турбо":

    Имах предвид само мощността за въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне при задаване на въпроса, но сега като го прочетох съм се изразил неясно.

    Очевидно е, че хиляда коня не достигат за изкачване на 10% наклон с 90 км в час.

    Просто ми се стори, че 50 киловата за движение по равен път са прекалено много за движение само с 30 км в час и вероятно имаш грешка.

    С ръка на сърцето си признавам, че не съм правил тези сметки, но няма как да излязат за да тръгна да те проверявам. Трябва да са много по-малко.
  • 113 Всъщност друго питах

    0 2 Отговор

    До коментар #109 от "Турбо":

    400 киловатчаса в батерията за кой проход ще са необходими, независимо с каква скорост за преминаване? За Шипка?

    Коментиран от #114

  • 114 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #113 от "Всъщност друго питах":

    Смятаме за виртуален проход с дължина 30 км.За Шипка ще стигнат и 250 квтч.Планински проходи да искаш.Доспатския е 50 км,Каракорумския е 1280 км.През Алпите също не е малко разстоянието.Там как ще минеш?

    Коментиран от #116

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Там ти е грешката

    0 2 Отговор

    До коментар #114 от "Турбо":

    За шипка ще ти трябват половината от това което си сметнал, а за останалите още по-малко. Не случайно те питах колко е мощността за преодоляване на въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне при 30 км в час за да ги добавим към енергията за изкачване на проходите.

    Коментиран от #117

  • 117 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #116 от "Там ти е грешката":

    При голям наклон и нискс скорост,най голямо е съпротивлението от наклона.За съпротивлението от търкаляне е около 2 квт.За въздушното дори е по малко при 30км/ч.Нали каза да смятам по груби сметки.

    Коментиран от #120, #121

  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Е грубо де

    0 2 Отговор

    До коментар #117 от "Турбо":

    Ама нещо което да излезе вярно и да я приемемливо.

    Както виждаш нямам никакви претенции дали са 15 или 16,8 kw, но не мога да се съглася, че са 45.


    Точно както не мога да се съглася че съпротивлението при търкаляне при 30 км в час е 40 kw, защото не може да е повече отколкото при 90 км в час.


    А както вече няколко пъти повторих, когато говориш за мощност можеш да умножаваш и делиш по две по три и да екстраполираш, но не можеш да го правиш за енергия.

    Тоест няма как да станат повече от 125 киловат часа за изкачване на шипка и няма проход в света, който да не може да бъде качен с една батерия без нужда от зареждане.

    Това са изводите от всички тези сметки! Защото цифрите съм от себе си нищо не говорят, ако не си направим изводите.

    Коментиран от #122, #123

  • 121 Ето ти нещо на грубо от мен

    0 2 Отговор

    До коментар #117 от "Турбо":

    Съпротивлението при търкаляне и въздушното съпротивление общо няма как да са повече от 25 kw при 30 км в час, за да не нарушават законите на физиката.
  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #120 от "Е грубо де":

    Чакам сметки за преминаване на Каракорумския проход с дължина 1284 км.Да не забравиш да включиш денивелацията.
    Мога да ти извадят данни и за други проходи.Успех !!!

    Коментиран от #124

  • 124 Кой проход?

    0 2 Отговор

    До коментар #123 от "Турбо":

    Магистралата Каракорум е най-високият асфалтиран международен път в света и свързва Пакистан и Китай – от град Хасан Абдал в пакистанската провинция Пенджаб през ПРОХОДА Хунджераб на границата с Китай до град Кашгар в китайската автономна провинция Синдзян. Официално е известен като национален път N-35 в Пакистан и национален път G314 в Китай, също така и като Пътя на пакистанско-китайската дружба, а определението „магистрала” в популярното му название е по-скоро знак на почит към изключителната важност на шосето, но не означава, че той наистина е магистрала. Пътят е част от Азиатският коридор AH4 и, разбира се, минава по един от маршрутите на древния Път на коприната.

    Коментиран от #126, #128, #130

  • 125 Гост

    2 1 Отговор
    Тоя не е у ред с гла вата,ще се извърта като сап на лопата, важното да е на неговата.Готов е да обяви проход за партизанска пътека.Защо ми развали гаргата с Мун4о.Уважавам те,но не се меси в чужди спорове.

    Коментиран от #127, #129

  • 126 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #124 от "Кой проход?":

    Високопланински път на височина над 4 к.метра и минаващ покрай 8 хилядници,какво да бъде освен планински проход.
  • 127 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 128 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #124 от "Кой проход?":

    Пак ли фурнаджийски похвати,тесльо?Удавника и за сламка се хваща.Смятай тогава за магистралата Каракорум.Може да ти посоча и проход в Алпите.

    Коментиран от #132

  • 129 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #125 от "Гост":

    Ок,колега.Извинявам се.

    Коментиран от #131

  • 130 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #124 от "Кой проход?":

    По памет цитирам любимата ти Уикипедия.
    Планински проход е мястото през което се преминава,път през планински терен.
  • 131 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #129 от "Турбо":

    Но проблем.
  • 132 Ами хубаво да смятаме

    0 2 Отговор

    До коментар #128 от "Турбо":

    От коя страна ще го качваме колко километра е и от каква надморска височина тръгваме за да стигнем до най-високия проход на земята от 4800 м?

    Може пък да греша въпреки вашето удавничество.


    Защото електрическият камион няма никакви проблеми дали се движи по равно на 100 метра надморска височина или на 5100 м. Всъщност по редкия въздух му дава дори предимство защото съпротивлението на въздуха е по-малко и ще измине повече километри.

    Тесните пътища и ниската скорост също увеличават пробега, защото 800 км ги минава с магистрална скорост.

    Давайте цифрите и да смятаме? Въпреки че ще кипи безполезен труд, при положение че маршрута минава през градове чието население е повече отколкото населението на цяла България, а шофьора вероятно и там трябва да прави задължителни почивки на определено време шофиране.

    Коментиран от #134

  • 133 И още един въпрос

    0 2 Отговор
    Ако тръгнеш от софия до морето през подбалканския път, това кой проход е?

    Отдавника за сламка се хвана за сламката, че преминаването на Шипка били 700 метра завои с да не билация 30%, а останалото било равен път, а не 30 км проход, а сега започва да се хваща за съвсем друга сламка за точно обратната теза. Проход било равнинен път в планината на голяма надморска височина без почти никакви денивелации.

    Коментиран от #135

  • 134 Турбо

    0 0 Отговор

    До коментар #132 от "Ами хубаво да смятаме":

    Не виждам сметки.Може да си ги спестиш.Няма как с едно зареждане на Семи да изминеш 1284 километра проход с височина над 4000 метра.Единствения ти шанс е зарядна станция по пътя.
  • 135 Турбо

    0 0 Отговор

    До коментар #133 от "И още един въпрос":

    Заяждаш се.Подбалканският път преминава през два прохода,так където се събират Средна гора и Стара планина.Едното място е Долно Камарци Златица,другото е преди Сливен.Останалата част е равна затова е Подбалкански път,а не проход.
    За Шипка наклона е 10% само за измерения маршрут 7 километра, засечен по километража.За целия 14 км маршрут наклона е 5%.