След разработването на електрически модели, много компании се обърнаха към водородни автомобили, като някои от тях дори пуснаха и серийни модификации. Въпреки това, обаче, една от най-големите автомобилни марки – Volkswagen, не смята да тръгва в тази посока. Това стана ясно от скорошен разговор на изпълнителния директор на марката и AutoBild.
Той заяви, че според него водородът не е за Volkswagen и той има някои главни недостатъци в сравнение с електрическите батерии. “ Не е конкурентен, особено за леките автомобили, резервоарите заемат място от интериора. Може би за търговски превозни средства, но не и в леките автомобили. Така че, не виждам това да се случи през това десетилетие. Не и във Volkswagen. ”
В същото време Toyota и BMW са две от най-големите компании, които упорито инвестират в производството и разработването на коли на водород. Японците показаха вече няколко концепта, както и второ поколение на Mirai, докато германците наскоро започнаха производство на BMW X5 на водород.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДОКО
11:36 24.01.2023
2 ДОКО
Коментиран от #7
11:38 24.01.2023
3 Споменаването на водороден двигател
11:42 24.01.2023
4 Поживëм увидим
Видяхме ги колко познаха преди 15 години, предполагам точно толкова ще познаят днес за следващите 15 години. И ако тогава е било лесно да се манипулира общественото мнение с платени стати, сега вече живеем в информационната ера и всеки ютубър с телефон може да каже истината, която е точно обратната на това което твърди toyota и целия свят да го види и провери.
11:47 24.01.2023
5 Така е
Коментиран от #6
11:54 24.01.2023
6 Ти да видиш!
До коментар #5 от "Така е":
А ще ми кажеш ли от 100 киловатчаса енергия, ако се превърне във водород и се изгори в ДВГ колко километра могат да се минат? Защото на теория излиза около 100 км, но това ще е само ако се движиш с постоянна идеална скорост и не си попаднал в задръстване, иначе може и 50 да не минеш.Със същата енергия, един електромобил изминава над 500 600 км при голям диапазон от скорости, че и повече, ако не пуска отоплението и се движи в града в задръстванията.
Тоест ако света премине на водород, само за производството на електрическа енергия ще замърсява над пет пъти повече, отколкото ако премине на ток.
Даже не броим въглеродния отпечатък, времето и инвестициите в изграждане на инфраструктура за производство, съхранение, транспорт и дистрибуция на водород.
Тоест само от тук идваме и на 500% по-скъпо на километър, ако някой напълно безплатно произвежда водорода и си плащаш само тока за него. Ти вярваш ли, че дядо коледа и мармотите ще изградят инфраструктура за трилиони и няма да печелят от нея и да ти извиват ръцете?
13:03 24.01.2023
7 турбо дизел
До коментар #2 от "ДОКО":
Ще ти платят и ще им разясниш технологията.20:22 24.01.2023