Last news in Fakti

29 Август, 2013 10:28 18 650 9

Тест на VW Golf GTI (230 hp)

  • volkswagen-
  • golf-
  • gti-
  • тест

Моделът Golf открай време е символ на т.нар. "народна кола". Естествено у нас преобладават екземпляри от предишните генерации на Golf, но въпреки това и в България Golf е един от най-масовите автомобили. Шестото поколение се превърна в истински бестселър в Европа, а появилата се преди година седма генерация продължава успешната пазарна кариера. И докато различните модификации на Golf са предпочитани заради качества като здравина, практичност и приемлива цена, има една, която е предназначена за строго определена група. Става дума за версията GTI, отдавна превърнала се в икона за феновете на марката. Седмото поколение на Golf също се сдоби с вариант GTI, а екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест драйв на най-маниашката версия на Golf. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Дизайнерите от VW ни уверяват, че седмата генерация на Golf е направена от нулата. Това наистина е така, но погледне ли човек автомобила, веднага открива прилики с предходните генерации. Този факт важи с пълна сила и за GTI. Основният отличаващ го елемент - червената линия в предната броня - присъства и тук. Този път тя е вдигната нагоре, като в двата си края е интегрирана в долната част на фаровете. Така агресията е подсилена осезателно, а предните светлини на GTI приличат на кървясали очи, гледащи злобно. Червените спирачни апарати, различната предна броня с огромни въздухозаборници и двата ауспуха отзад са останалите елементи отличаващи GTI от стандартния Golf. Тези детайли обаче съвсем не се забелязват от всеки и точно поради тази причина GTI си остава "вълк в овча кожа", като единствено червената линия отпред подсказва, че пред теб се намира едно малко чудовище. Още няколко отличителни белега за екстериорната визия на GTI са ефектните фирмени лети джанти, нископрофилните гуми и фактът, че клиренса на колата е намален с 15 мм спрямо обикновения хечбек.

Интериор

Още с отварянето на вратата особено впечатление на маниаците ще направят седалките на автомобила. Те са спортни, твърди, със силно изразена странична поддръжка, но най-впечатляваща е тапицерията. Тя е решена в традиционното червено-сиво каре, познато още от първата генерация на наточения Golf. "Срязан" в долната част волан, обшит с червен декоративен шев и хромирано лого GTI са другите елементи, които се забелязват от пръв поглед. Иначе основните прибори са аналогични с тези на стандартната "седмица". Интерес представляват червените светещи ленти, които са интегрирани във вратите. Тези детайли са семпли, но изключително ефектни на тъмно. Зад волана са монтирани задължителните за расови резачки "пера", които дават възможност за ръчно превключване на скоростите, без да се налага пускане на кормилото. Още от особеностите на салона са огромният мултимедиен екран, разположен във вертикалната част на централната конзола и алуминиевите педали и стъпенки. Като цяло материалите са качествени, а сглобката е на познатото прецизно немско ниво.

Двигател и ходови характеристики

Под предния капак на GTI се монтира 2.0-литров TSI двигател с мощност 220 к.с. с опция за още 10 коня със спортен пакет срещу допълнително заплащане. Предоставеният ни за тест автомобил разполагаше именно с максималните 230 коня. Интересно е да се отбележи още, че въртящият момент отчита сериозен скок от цели 70 Нм в сравнение с предишното поколение и вече достига 350 Нм. Въпреки това разходът на гориво е намален с 1.3 л и вече е средно 6.6 л/100 км. Едва ли обаче някой от почитателите на GTI се интересува от разход на гориво. Много по-важни са динамичните характеристики и звука. Той е уникален, особено на режим "sport". Автомобилът има възможност за настройване на няколко основни режима - sport, normal и comfort. Последните два доста успокояват зверчето под предния капак и определено не представляват интерес за истинските ценители на т.нар. хот-хеч. Освен звук, режимът "sport" променя работата на уникалната DSG трансмисия, като прави предавките по-дълги, а смяната им, дори и в автоматичен режим, е мигновена. Що се отнася до возия, при GTI тя е определено некомфортна и твърда. За сметка на това стабилността в завои е умопомрачаваща. GTI стои като залепен за асфалта и атакува завоите изключително смело. При спортния режим воланът е доста "тежък" и информативен, а двигателят работи на високи обороти. Силно чувствителни са и настройките на двата педала - за газта и този на спирачките. С други думи усещането се доближава до това на спортен автомобил.

Цена

Ако сте фен на марката и по-скоро на версията GTI, значи сте човек с доста бензин в кръвта. Такива хора дават мило и драго да се сдобият с Golf в изпълнение GTI. Парите определено не са малко, но ако ги имате, то не се колебайте. Седмото поколение на GTI няма да ви разочарова. Grand Turismo Injection определено не е масов автомобил, каквито са останалите версии на модела Golf. А колко струва? За някои е безценен, за други неоправдано скъп - всеки преценява сам за себе си. Конкретните стойности вижте в актуална ценова листа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    4 4 Отговор
    У Н И К А Л Е Н !!!!!!!!!!!!!
  • 2 Борис Георгиев

    4 3 Отговор
    Добър е.
  • 3 Обикновен българин

    0 5 Отговор
    Да бъдем честни - грозен, посредствен и безличен, а вътре е като изтърбушен каскет с това каренце, ма нема нищо - у Перник ша му турят буланка
  • 4 Симеон Тасев

    0 2 Отговор
  • 5 Славчо Димитров

    2 0 Отговор
    Този автомобил слага в малкия си джоб всички негови преки конкуренти, като Форд Фокус СТ, Мазда МПС, Опел Астра ГТС и Рено Меган Спорт. Страхотно излъчване и страхотна динамика. Парите също са прилични за подобен автомоил.

    Коментиран от #6

  • 6 Пилотирам Багер

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Славчо Димитров":

    С TSI двигателя, едва ли. Като дизайн...повик към ретрото.
    Отвън е шок и ужас, отвътре - ретро шок и ретро ужас. Таблото все едно е свалено от 3-ка и леко освежено. Карето по седалките ....

    Всичко е добре, когато погледите ни спрат в червената линия преминаваща под емблемата. Оттам насетне...не. Съчетаването на скучен външен вид с агресивни до вулгарни тЮнинг елементи, създава усещането за сееелски кич.

    А 220-те коня, съвсем не са революционни. Цената също не е "народна". Ако търся хот-хеч, то Голф 7 ГТИ ще е последният ми избор. Не е хот, нито като възможности, нито като вид. Не хот, а ретро-скука с карирани седалки и смешни за този автомобил джанти.
    При предходната генерация, изключително хубаво впечатление ми направи Поло. Може би е по-добре от ФВ да обърнат повече внимание на този модел, при развитието на концепцията за хот-хеч градските возила. С него имат реален шанс да се борят с Рено, Опел, Форд. С Голф, макар и в "голфовия клас" не им се получава вече.
  • 7 Иво Йотов

    0 0 Отговор
    Няма как да не се яви някой,който да каже,че не струва..Нали е па Голф, а ако беше БМВ всички щеха да ви текат лигите.. Тук кой от кой по-голям разбирач и инженер..
  • 8 Валката

    0 0 Отговор
    еее голями експерти станахте .с хонда сивик от 91 година и ауди 80 ,ама почнахте много да разбирате браво ........
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.