11 Февруари, 2023 10:30 2 711 18

Ford продаде акциите си в Rivian

  • ford-
  • rivian-
  • акции-
  • дял

Компанията е запазила дял от само 1.15%

Ford продаде акциите си в Rivian - 1

Ford официално обяви, че компанията е продала част от акциите си в Rivian като част от плана си да намали своите инвестиции в електрическия бранд. Американската компания вече притежава 1.15% от Rivian, след като през 2021 година от „синия овал“ закупиха 11.4%. Очаква се съвсем скоро сделката да бъде финализирана и монетизирана.

По данни на Reuters, акциите на Rivian са намалили цената си с 3.4% след обявяването на новината. Това е втория път в който това се случва по вина на Ford, след като миналата година отново се появи новината, че от Ford са на път да вземат подобно решение. Проблемите за Rivian продължават, както във финансов, така и в производствен план и според вътрешна информация, компанията планира да уволни около 6% от своите служители.

Ford продаде акциите си в Rivian

Компанията не успя да изпълни плана си за производство през 2022 година, поради проблеми свързани с доставките на компоненти. От Rivian са успели да произведат 25 051 автомобила от които 20 332 са доставени на клиенти. Добрите новини от по-ранните седмици на този месец са, че компанията увеличава своя производствен капацитет, за да покрие листа на чакащите, който в момента надвишава 100 хиляди човека.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 5 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    15 3 Отговор
    Ей така се унищожава конкурент под прикритие ! Правиш се на инвеститор , купуваш достатъчно акции за да получиш достъп до технологиите и разработките , които после да вкараш в собствената си продукция и после почваш да обявяваш публично , че продаваш когато компанията има най-голяма нужда от подкрепа , за да излезе от криза !! Мерцедес пробваха същото с Тесла , обаче просто Мъск имаше достатъчно собствени и други капитали да ги замести , когато без никаква нужда изведнъж обявиха , че продават дела си !! И не им се уреди тънкия план !!

    Коментиран от #2, #3, #4, #6

  • 2 гост

    4 11 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    А Ривиан и в момента и преди е десет пъти по-перспективен производител от останалия в 19 век Форд , дето си въобразява , че още сто години ще продава пикапи с кюмбета и ще разчита на стари лаври !! Обаче големия срив ще дойде съвсем скоро , Сайбъртрък е на старта и след него още няколко , а Ф-150 още изглежда както изглеждаше и в миналия век !

    Коментиран от #5

  • 3 Въпрос

    14 6 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Какви собствени капитали има олигархът Св. Илон? Тоя харчи или държавни пари или тия на лапнишараните купили от акциите му. Ако не лобираха за електричките му и насила да спират ДВГ, щеше да си е на ниво градска кола за еко активисти дето не са в час как се произвежда една литиева батерия с такъв капацитет като за кола и дето не са наясно каква химическа бомба имат под капака на колата.

    Коментиран от #9

  • 4 Оле

    13 2 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Ще падна от смях. Ти електромотор, батерия, регулатор и пет релета наричаш технология? Тези неща се сглобяват в час по трудово.
  • 5 Смех 😆🤡🤣

    11 1 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Само дето имаш електрически ф150 електрически рам и силверадо та сайбертрека не го виждам нещо

    Коментиран от #8

  • 6 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Инвеститорите влагат пари в акции и си чакат дивидента.Инвеститорите няма достъп до технологиите при производството.Големи глупости си надрън дрън кал.
  • 7 Гост

    7 1 Отговор
    По скоро си спасяват парите в кухата инвестиция.
  • 8 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #5 от "Смех 😆🤡🤣":

    Верно е смех , електрическия Ф 150 е точно Ривиан с друга емблема и скопени показатели , за да не "застрашава" кюмбето с двг на същия , а от Форд сами си признаха , че нямат никакъв шанс да изкарват повече от 5-10 000 бройки годишно в следващите 4-5 години , защото нито имат къде да го сглобяват , нито осигурени части и особено батерии за повече !! За другите е още по-голям смех , щото не само са смешка в сравнение със Сайбъртрък , ами и всичките накуп нямат и една десета от поръчките му , както и никакъв шанс да тръгнат в големи серии преди него , тоест трай коньо за зелена трева !!

    Коментиран от #10, #11, #12

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Смех 😆🤡🤣

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ми попринцип хората каращиТръкове в Сащ са работници земеделци в агро строителния и добивният сектор там електеичките не са много приложими.Тва не е някоя фльорца да кара бмв и3 до супера и да се черви по светофарите.

    Коментиран от #14

  • 11 кумчо Вълчо

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Сравняваш 5-10 000 бройки годишно на Форд срещу поръчките на сайбъркашона,които не се знае коя година ще бъдат изпълнени.

    Коментиран от #13, #15

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #11 от "кумчо Вълчо":

    Алпаката китайско производство за Сайбъргрозника нещо ръждясвала и ще се позабави,докато ги боядисат.
  • 14 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "Смех 😆🤡🤣":

    Ми по принцип точно работниците не минават повече от 100 км дневно и то в двете посоки , щото все пак трябва и да работят и то по 8-10 часа обикновено , така че нямат по 3-4 часа да се "возят" нито пък желание да го правят освен другото !! А точно електрическия пикап им осигурява освен транспорт и захранване за цял ден за цяла бригада без да мъкнат и да се разправят с допълнителни генератори , "горива" и т.н. ! Ако щеш дори им осигурява липса на допълнителен шум от генератори , освен че не им дишат боклуците ! Явно ще си много учуден , ама много от заявките за Сайбъртрък са именно от такива фирми , както заявките за Семи , дето никой нямаше да го ще , нали , ама се оказа , че го поръчват точно фирмите , дето имат най-голямата логистика в света !

    Коментиран от #16

  • 15 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "кумчо Вълчо":

    А ти си мислиш , че в момента Форд прави по толкова електрически Ф 150 ?? Хахахаххахаха !! Ще има да почакаш !!
  • 16 кумчо Вълчо

    2 5 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Сайбъркашона ще захрани цял ден една бригада само,ако има дизелов генератор.Още на отиване батерията е капнала и в обратна посока може да го тикат.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "кумчо Вълчо":

    Да де , както Семи беше невъзможно да мине 800 км с пълен товар и средна скорост над 100 , нали ?? Хахахаххахах !!
  • 18 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "кумчо Вълчо":

    Само да те светна , че разхода на 100 км ще е около 30 квтч !! Тоест 30 часа работа на перфоратор , ъглошлайф , циркуляр , пистолет за пирони и какъвто се сетиш още ръчен инструмент !! Или 6 часа работа на 5 (ПЕТ) такива едновременно !!! Според теб колко човека е една бригада и с колко инструмента работят едновременно ??? Щото това е разхода за 100 км , а той ще има три пъти по толкова плюс колкото му трябват да мине поне 200 км освен това !!