Ford официално обяви, че компанията е продала част от акциите си в Rivian като част от плана си да намали своите инвестиции в електрическия бранд. Американската компания вече притежава 1.15% от Rivian, след като през 2021 година от „синия овал“ закупиха 11.4%. Очаква се съвсем скоро сделката да бъде финализирана и монетизирана.
По данни на Reuters, акциите на Rivian са намалили цената си с 3.4% след обявяването на новината. Това е втория път в който това се случва по вина на Ford, след като миналата година отново се появи новината, че от Ford са на път да вземат подобно решение. Проблемите за Rivian продължават, както във финансов, така и в производствен план и според вътрешна информация, компанията планира да уволни около 6% от своите служители.
Компанията не успя да изпълни плана си за производство през 2022 година, поради проблеми свързани с доставките на компоненти. От Rivian са успели да произведат 25 051 автомобила от които 20 332 са доставени на клиенти. Добрите новини от по-ранните седмици на този месец са, че компанията увеличава своя производствен капацитет, за да покрие листа на чакащите, който в момента надвишава 100 хиляди човека.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2, #3, #4, #6
10:59 11.02.2023
2 гост
До коментар #1 от "гост":
А Ривиан и в момента и преди е десет пъти по-перспективен производител от останалия в 19 век Форд , дето си въобразява , че още сто години ще продава пикапи с кюмбета и ще разчита на стари лаври !! Обаче големия срив ще дойде съвсем скоро , Сайбъртрък е на старта и след него още няколко , а Ф-150 още изглежда както изглеждаше и в миналия век !Коментиран от #5
11:05 11.02.2023
3 Въпрос
До коментар #1 от "гост":
Какви собствени капитали има олигархът Св. Илон? Тоя харчи или държавни пари или тия на лапнишараните купили от акциите му. Ако не лобираха за електричките му и насила да спират ДВГ, щеше да си е на ниво градска кола за еко активисти дето не са в час как се произвежда една литиева батерия с такъв капацитет като за кола и дето не са наясно каква химическа бомба имат под капака на колата.Коментиран от #9
11:26 11.02.2023
4 Оле
До коментар #1 от "гост":
Ще падна от смях. Ти електромотор, батерия, регулатор и пет релета наричаш технология? Тези неща се сглобяват в час по трудово.11:49 11.02.2023
5 Смех 😆🤡🤣
До коментар #2 от "гост":
Само дето имаш електрически ф150 електрически рам и силверадо та сайбертрека не го виждам нещоКоментиран от #8
11:55 11.02.2023
6 Гост
До коментар #1 от "гост":
Инвеститорите влагат пари в акции и си чакат дивидента.Инвеститорите няма достъп до технологиите при производството.Големи глупости си надрън дрън кал.12:25 11.02.2023
7 Гост
12:26 11.02.2023
8 гост
До коментар #5 от "Смех 😆🤡🤣":
Верно е смех , електрическия Ф 150 е точно Ривиан с друга емблема и скопени показатели , за да не "застрашава" кюмбето с двг на същия , а от Форд сами си признаха , че нямат никакъв шанс да изкарват повече от 5-10 000 бройки годишно в следващите 4-5 години , защото нито имат къде да го сглобяват , нито осигурени части и особено батерии за повече !! За другите е още по-голям смех , щото не само са смешка в сравнение със Сайбъртрък , ами и всичките накуп нямат и една десета от поръчките му , както и никакъв шанс да тръгнат в големи серии преди него , тоест трай коньо за зелена трева !!Коментиран от #10, #11, #12
13:40 11.02.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Смех 😆🤡🤣
До коментар #8 от "гост":
Ми попринцип хората каращиТръкове в Сащ са работници земеделци в агро строителния и добивният сектор там електеичките не са много приложими.Тва не е някоя фльорца да кара бмв и3 до супера и да се черви по светофарите.Коментиран от #14
16:37 11.02.2023
11 кумчо Вълчо
До коментар #8 от "гост":
Сравняваш 5-10 000 бройки годишно на Форд срещу поръчките на сайбъркашона,които не се знае коя година ще бъдат изпълнени.Коментиран от #13, #15
16:45 11.02.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Гост
До коментар #11 от "кумчо Вълчо":
Алпаката китайско производство за Сайбъргрозника нещо ръждясвала и ще се позабави,докато ги боядисат.17:48 11.02.2023
14 гост
До коментар #10 от "Смех 😆🤡🤣":
Ми по принцип точно работниците не минават повече от 100 км дневно и то в двете посоки , щото все пак трябва и да работят и то по 8-10 часа обикновено , така че нямат по 3-4 часа да се "возят" нито пък желание да го правят освен другото !! А точно електрическия пикап им осигурява освен транспорт и захранване за цял ден за цяла бригада без да мъкнат и да се разправят с допълнителни генератори , "горива" и т.н. ! Ако щеш дори им осигурява липса на допълнителен шум от генератори , освен че не им дишат боклуците ! Явно ще си много учуден , ама много от заявките за Сайбъртрък са именно от такива фирми , както заявките за Семи , дето никой нямаше да го ще , нали , ама се оказа , че го поръчват точно фирмите , дето имат най-голямата логистика в света !Коментиран от #16
19:03 11.02.2023
15 гост
До коментар #11 от "кумчо Вълчо":
А ти си мислиш , че в момента Форд прави по толкова електрически Ф 150 ?? Хахахаххахаха !! Ще има да почакаш !!19:06 11.02.2023
16 кумчо Вълчо
До коментар #14 от "гост":
Сайбъркашона ще захрани цял ден една бригада само,ако има дизелов генератор.Още на отиване батерията е капнала и в обратна посока може да го тикат.Коментиран от #17, #18
22:34 11.02.2023
17 гост
До коментар #16 от "кумчо Вълчо":
Да де , както Семи беше невъзможно да мине 800 км с пълен товар и средна скорост над 100 , нали ?? Хахахаххахах !!01:03 12.02.2023
18 гост
До коментар #16 от "кумчо Вълчо":
Само да те светна , че разхода на 100 км ще е около 30 квтч !! Тоест 30 часа работа на перфоратор , ъглошлайф , циркуляр , пистолет за пирони и какъвто се сетиш още ръчен инструмент !! Или 6 часа работа на 5 (ПЕТ) такива едновременно !!! Според теб колко човека е една бригада и с колко инструмента работят едновременно ??? Щото това е разхода за 100 км , а той ще има три пъти по толкова плюс колкото му трябват да мине поне 200 км освен това !!01:10 12.02.2023