Last news in Fakti

27 Март, 2023 17:23 3 016 43

Германия и ЕС се договориха за запазване на ДВГ, но с някои условия

  • германия-
  • ес-
  • европейски съюз-
  • двг-
  • двигатели с вътрешно горене

Новите коли с вътрешно горене ще имат нулеви вредни емисии

Германия и ЕС се договориха за запазване на ДВГ, но с някои условия - 1
Снимка:Shutterstock

Германия и европейските власти достигнаха до договорка по повод забраната на коли с двигатели с вътрешно горене, която трябва да влезе в сила през 2035 година. За радост на голяма част от автомобилните фенове, двигатели с вътрешно горене ще има и след 2035 година, но при някои условия. Едно от тях е нулеви вредни емисии.

Това ще може да бъде постигнато с така наречените “e-Fuels”, познати още и като синтетични горива. Новината за това, че споразумението е постигнато бе съобщена лично от Франс Тимерманс, който ръководи политиката на Европейския съюз по отношение на климата. „Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на неутрални горива (e-Fuels) в автомобилите“.

След като двете страни се съгласиха на това споразумение, европейските власти няма да променят текста, който бе договорен още през миналата година. Най-общо в него се казва, че през 2035 година ще се продават автомобили с нулеви нива на вредни емисии. Ако синтетичните горива, които са сериозна сфера на разработка и инвестиции за германските автомобилни компании, покрият това изискване, то няма да има проблем да се продават нови автомобили с тях. Финалното гласуване трябва да бъде проведено този вторник, като се очаква този път решението да бъде прието.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    8 7 Отговор
    Карайте Велосипед 🚲
  • 3 ПКП

    12 4 Отговор
    Оди пеш бе!
  • 4 ха ха

    17 3 Отговор
    От българска страна кой ще продаде жизненото равнище на данъкоплатците?
  • 5 Зевс

    24 2 Отговор
    Още през ВСВ Хитлер е правил синтетични горива, по-скъпи са, за екологични не съм чувал

    Коментиран от #9

  • 6 Така е

    21 4 Отговор
    Сега оплаквача на Тойота, дето си задава въпрос и сам си отговаря колко върховно творение е Тесла, да не изпадне в амок. Тойота са готови с ДВГ на водород. Даже по пистите го тестват. Ама те не можели да си стегнат колелата. Ццц...
  • 7 Случаен

    24 1 Отговор
    Цената на тези горива с нулеви емисии вероятно ще е доста висока и така масовия потребител неизбежно ще бъде прее...
  • 8 Макробиолог

    21 1 Отговор
    Нулеви емисии--смех.Ако става дума за емисии на СО2 тва нема как да стане и теоретично...да минават всички на електрички,да изровим планетата за литий,мед,платина,паладий,родината ит.н.и да мирясаме.
  • 9 гост

    6 12 Отговор

    До коментар #5 от "Зевс":

    Хитлер е правил бензин и керосин от въглища , което като екология е същото , като да рафинираш петрол , защото поне не е мъкнал въглища от другия край на света със съответните емисии за това , а отпадъците от процеса са същите като на някой тец ! А иначе да , сега под "синтетични горива " се има предвид метан и метанол , произведени с ток от ВЕИ и газове от атмосферата !! Което е в ПЪТИ , ама много пъти по-скъпо от това да заредиш ток направо в батерия и остава НЕИЗЛЕЧИМИЯ недостатък от 30-40 % кпд на двг !! Което значи , че такъв автомобил ВИНАГИ ще има разход В ПЪТИ по-голям от електромобил и като цена и като разход на енергия !! Тоест ще отпаднат по икономически причини и освен това няма да бъдат допускани в градовете , щото общите им емисии можа да са нулеви , ама пушещия под носа ти ауспух , който дишат околните хора няма нищо нулево !!

    Коментиран от #13, #14, #15, #16

  • 10 Смех 😆🤡🤣

    16 4 Отговор
    Не знам дали осъзнавате каква глопуст означава двг и нулеви емисии

    Коментиран от #11

  • 11 Тесльо и смехоранчо

    8 5 Отговор

    До коментар #10 от "Смех 😆🤡🤣":

    са един и същ тип “същество”….. и се активизираха….отново и отново безплодни и безпочвени твърдения…. увредени хора….

    Коментиран от #12

  • 12 Смех 😆🤡🤣

    2 4 Отговор

    До коментар #11 от "Тесльо и смехоранчо":

    Докажи го

    Коментиран от #19

  • 13 Теслиии

    10 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    А какво става със семи-то???
    Как вървят пробите? Колко още поръчани и доставени има???
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Смех 😆🤡🤣

    4 3 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Мда от лигнитният немски прах много гориво ше напрайш ша знайш байнольо 🤣

    Коментиран от #17

  • 17 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Смех 😆🤡🤣":

    Всъщност в Германия освен лигнитни си има и съвсем сносни каменни въглища и именно те са били водещи по времето на Хитлер , освен това е ползвал и полски и чешки ! И не знам за какво спорим , като имаш чичко гугъл , питай го какви и от какво горива е правил Хитлер ! Само да не си много разочарован !

    Коментиран от #18

  • 18 Смех 😆🤡🤣

    4 5 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Естествено че е ползвал полски немските крадци ако не краднат от други могат ли изобщо да съществуват
  • 19 Вижда

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Смех 😆🤡🤣":

    се по писанията ви, сами се показвате….

    Коментиран от #23, #25

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Пловдив 1912

    6 1 Отговор
    ЕС се бил договорил с Германия, а шефа със статуята на Свободата какво казва ...те Китай и Индия са кажи речи половината свят и като гледам ще си бачкат още дълги , дълги години...

    Коментиран от #32

  • 22 Илчо Мустакат

    4 3 Отговор
    Докога ще толерираме производство на дизелови танкове? Незабавно и с грижа за околната среда, да се произвеждат танкове само на ел.батерии.

    Коментиран от #24

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Смех 😆🤡🤣

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "Илчо Мустакат":

    Има газотурбинни танкове всъщност повечето дори са такива

    Коментиран от #26, #27

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Илчо Мустакат

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "Смех 😆🤡🤣":

    Е и газотурбинните са с гориво вредно за околната среда и следователно също незабавно подлежат на замяна с ел.батерийни.
  • 27 Илчо Мустакат

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Смех 😆🤡🤣":

    Будните младежи в детската градина отсреща вече експериментират с танкове на ел.батерии.

    Коментиран от #28

  • 28 Факт4585

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Илчо Мустакат":

    Да експериментират самите американци показаха наскоро хибридна версия на ейбрамса
  • 29 Макробиолог

    5 1 Отговор
    при съвременните равнища на технологиите електричките са пълна глупост...фактите са следните--кпд на ел двигателя е 90+% но какво от това като първо--добива на редкоземни метали за батериите е в пъти по енергоемък и замърсяващ от този за железо и второ ел енергията дори от перки и солари не е еко/соларите се правят от песък,що не струват стотинки?щот кристалите ги израстват в специални инсталации разходващи много енергия,/и дори по цялото земно кълбо да се ползват само такива измишльотини ,ще са необховими още толкова базови мощности--АЕЦ,ТЕЦ,газови централи и т.н.които да стоят на стен бай за безветрените и облачни пагоди........човеко първо да изобрети евтини и ефикасни начини за съхранение на ел енергия и водород па тогава да бие тъпана щот пустините могат да произведат цялата необходима енергия от слънце и вятър,въпроса е как да се съхрани и достави.

    Коментиран от #31

  • 30 Христо

    4 2 Отговор
    Както се и очакваше, взеха да въртят палачинката пак около двг и нулевите емисии... Все още двг няма и скоро няма и да има алтернатива.
  • 31 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #29 от "Макробиолог":

    Вярно е кпд на електродвигателя е 90%. Но електромобила не е само електродвигател.Имаш загуби при преноса на електроенергията в мрежата.Имаш загуби при зареждане на батерията АС се трансформира в ФС.Имаш загуби при трансформация на ДС в АС между батерията и електромотора.Батерията си има собствен саморазряд във времето.Батерията губи половината от капацитета си при студ.

    Коментиран от #35

  • 32 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #21 от "Пловдив 1912":

    За твоя огромна изненада и ужас Китай и Индия дори смятат да ИЗПРЕВАРЯТ САЩ и Европа в прехода към електромобили !! В Китай още тази година електромобилите са ЗАДЪЛЖИТЕЛНО минимум 20 % от предлаганите от ВСИЧКИ производители , докато в ЕС са не повече от 8-10 % и то незадължително !! В Индия имаше закон до 2030 година да се забрани продажба на коли с двг , но го отложиха за 2035 не за друго , а защото местните монополисти Тата и Махиндра няма да успеят и ще загубят огромни дялове от вносните брандове !! Но така или иначе няма въобще да се забавят спрямо Европа !

    Коментиран от #33, #34

  • 33 кумчо Вълчо

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Индия е на екватора.Ще има фойерверки от запалени електромобили.
  • 34 Къпан пор

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Марш тогава в Индия норвежецо.Вземи и Гретка с теб.Много е бледа,да хване малко тен.
  • 35 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Не ти ли омръзна със тия лъжи и кой си мислиш . че ти връзва ?? Първо кпд на електромотора не е 90 % , а 95-96 % !! 90 % е ОБЩИЯ кпд на електромобил , защото и трансмисията е в пъти по-опростена , съответно със загуби от 2-3 % в сравнение с 8-10 при огромните сложни трансмисии на кюмбетата ! И загубите при зареждане също са под 2% , тоест общия кпд е 90% !! И какво те греят тебе тия загуби , след като в крайна сметка електромобил в България при зареждане от обикновен контакт ти дава разход 2 до 4 ЛЕВА на 100 км !!!! Което е малко повече от литър дизел без да смятаме всички останали разходи на дизела !!

    Коментиран от #37, #39

  • 36 Така е

    4 0 Отговор
    Хайде със закъснение се развихри анонимния дрън-дрън елекролюбител. Сигурно се бореше на други фронтове. 2-4 лева, контакти, щепсели. Розово небе над елколите. Отново старите опорки. И само забрави падащите колела. Индия и електрификация- и да го видя няма да повярвам. Те карат и досега най-екологичните-Сузуки Марути.
  • 37 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Загубите 50% от капацитета на батерията?

    Коментиран от #38

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Премислици

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Гост пак си измисляш разни цифри. КПДто може да е 95 процента но при номинални обороти. Ел автомобила няма СК и двигателят не работи при тях. Плюс това големи загуби има при инвертира. За цената да не говорим защото това е стъкмистика.Аз ако карам колата си в Катар може и горивото да е без пари.

    Коментиран от #40, #42

  • 40 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "Премислици":

    Ти ако караше кола в Катар нямаше да плещиш глупости тука ! За твое съжаление "стъкмистиката" е НЕИЗБЕЖНОТО ти ежедневие , както и на цяла Европа и дори на любимата ти Раша , щото там дори съотношението ток - изкопаеми боклуци е дори по-зле и от Европа !! И това само ще се УВЕЛИЧАВА !! Само след година две горивата ще влязат в системата за кредити с емисии и ще поскъпнат с нови 25-30 % , ако ще петрола да падне двойно и тройно !! А тока ще продължи да поевтинява , защото само в България само за тази година има заявени над 35 000 (ТРИДЕСЕТ И ПЕТ ХИЛЯДИ ) МЕГАВАТА нови солари !!!! Колкото 35 ядрени блока без стотинка от държавата , които ще продават само на борсата !! И още толкова чакат , щото няма как да бъдат присъединени в момента !! Пък ти си мечтай за Катар , ама само с мечти ще си останеш !! И за твое сведение най-евтините боклуци са във Венецуела , почвай да мечтаеш за там , хахахаххаха !!

    Коментиран от #41

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.