Last news in Fakti

12 Октомври, 2009 12:42 3 913 0

Toyota FT-86 Concept

  • toyota ft-86 concept-
  • франция-
  • дизайн-
  • дрифтинг

Купе версията на петата генерация Corolla с право се смята за един от най-култовите автомобили в историята на Toyota. Моделът с вътрешнозаводски индекс AE86 и до днес определя стандартите в дрифтинга. Благодарение на максимално олекотената си конструкция с тегло 950-970 кг, разположения отпред двигател с почти безграничен потенциал за форсиране и класическото задно предаване, дебютиралата през 1983 г. “Хачи-року” (“8-6” на японски) си остава една от най-безкомпрозмисните улични бегачки. Последният екземпляр слиза от конвейерите преди цели 22 години, но двете имена, под които се продава - Corolla Levin и Sprinter Trueno - и досега предизвикват сърцебиене у почитателите на стрийт рейсинга и дрифта навсякъде по света.

Намеренията на Toyota да се върне към онези славни години с ново компактно купе със задно отдавна не са тайна. Разработеният в сътрудничество със Subaru автомобил основателно се превърна в една от най-очакваните и коментирани премиери, която ще се състои вече официално на салона в Токио. Дори и най-хроничните оптимисти обаче не предполагаха, че японците ще го нарочат за духовен наследник на “Хачи-року” по толкова директен начин, като вкарат в името му цифрите 8 и 6.

Основната информация за Toyota FT-86 Concept вече се знае. Прототипът просто показва окончателната външност на колата и разкрива някои конкретни параметри. Новото купе ще бъде дълго 4 160, широко 1 760 и високо 1 260 мм при междуосие от 2.57 м. Потвърждават се първоначалните данни за двулитровия боксер, който ще доставя Subaru, макар че вървят усилени слухове за модификация с мощност до 250 к.с. освен базовата версия със 160. Скоростната кутия ще бъде механична, с шест предавки.

Дизайнът на FT-86 Concept е разработен в европейския център на Toyota във Франция ЕD2. Шеф-конструкторът на проекта Тецуя Тада обяснява крещящия цвят на прототипа по крайно любопитен начин: “Спортната кола трябва да бъде червена, но ние търсехме нов нюанс. Избрахме т.нар. “шуджюхи” червено, традиционната окраска на задните части на японските маймуни”. Други интересни стилови решения в интериора са циповете по осветеното в червен неон арматурно табло, които намекват за минимализма на спортен автомобил и изместват акцента върху водещата роля на шофьора.

Според Тада серийната версия на новата “осем-шестица” трябва да се вмести в ценовия таван до $20 000, защото иначе няма да се купува.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА