9 Септември, 2002 00:00 3 057 1

2005 - годината на Mercedes?

  • mercedes-
  • а-кlasse-
  • cst-
  • clk cabrio-
  • clk 200 compressor-
  • clk 500 cabriolet

Първото поколение A-Klasse донесе твърде много главоболия на специалистите от Щутгарт, които иначе създават най-качествените лимузини в света. При “мъника” обаче прусаците не успяха веднага да налучкат верния път, като първоначално се лутаха между проблемите с качеството, избора на скъпи или по-обикновени материали. Последвалият бърз фейслифт на дребосъка също се оказа преждевременен, а версията с дълга база пък се оказа позакъсняла. В крайна сметка се потвърди правилото, че Mercedes остават по-добрите автомобили и германците успяха да предложат на потребилите на компактни четириколесни това, което те все пак очакват от подобна елитарна марка. Дори нещо повече. Вече можем да ви предложим първите снимки на А-Кlasse - 2005.

Компактният автомобил с емблемата с трите лъча ще се продава в три варианта на каросерията - купе, лимузина и CST (Compact Sport Tourer).

CST ще предлага повече пространство и комфорт

При разработването на прототипите германците заявяват, че ще се съобразяват основно с три изисквания. Постигането на по-голямо междуосие, разширяване на пространството във вътрешността и постигането на още по-голяма практичност в оборудването на интериора. При това щутгарци ще използват вече доказалите качествата си технологични решения, познати от сегашните комби-версии, както дори и от актуалната в момента... М-Klasse. Освен това прусаците обещават, че при новата А-Klasse CST със сигурност отново ще се използва удачният San­dwich­koncept, който позволява “извисяването” на пътниците в дребния Mer­cedes с почти двадесет сантиметра над останалите участници в движението. Явно конструкторите са отчели грешката при актуалната сега версия на модела, където иначе доста разумната концепция е намерила само частично приложение.

При двигателите естествено има голямо разнообразие

Новото е, че всички бензинови агрегати, предвидени като опция за оборудване на новака, ще разполагат със система за директно впръскване на горивото. Четирицилиндровите мотори ще осигуряват мощност от 90 до 184 конски сили. В момента се разработва и нов двулитров двигател с турбокомпресор, който ще осигурява по предварителни данни между 220 и 250 конски сили.

Естествено щутгарци не са забравили в никакъв случай и хората, обичащи мириса на нафта. За тях в моделната гама на двигателите са предвидени три агрегата с работен обем, съответно 1.5, 1.7 и 2.0 литра. Дизеларките предлагат мощност 90, 109 и 136 конски сили. Конструкторите предвиждат да призоват на помощ и дизелов агрегат AMG, който ще зарадва бъдещите клиенти на новата A-Klasse с мощност от 250 конски сили.

Между другото през изминалата седмица се появиха и първите снимки на серийното CLK Cabrio, което триумфира като концепт по време на автомобилното изложение в Женева през тази година. Второто поколение кабрио не се разминава съществено в серийното си производство от това, което представляваше като студия. За баровците отново е предвиден твърд сгъваем покрив, който се прибира в багажника за по-малко от половин минута. Цените пък са направо умерени за подобен автомобил. За CLK 200 Compressor ще трябва да се бръкнете само 40 000 евро, а най-наточената версия - CLK 500 Cabriolet ще ви накара да олекнете с доста приличната сума от 65 000 евро. Това, което ще ви изненада много приятно при новото CLK, е фактът, че пасажерите отзад вече ще пътуват наистина доста комфортно, като това важи и за лица над 14 години...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пеиъ 190е

    1 0 Отговор
    Няма значенйе от годината Мерцедес никога не остарява.Остава си най престижната марка.....просто вечни автомобили.Аз имам 2-ве 190-ки 83-84-та година нон стоп каране без никакви дефекти не си знаят километрите и се убеждавам че Звездата си заслужава покупката.