24 Юли, 2023 10:00 32 147 54

Недоволството от новите коли расте

  • нови автомобили-
  • удовлетвореност

Потребителите все по-малко харесват това, което произвеждат автомобилните производители

Недоволството от новите коли расте - 1
Снимки: Shutterstock

За първи път средната удовлетвореност на клиентите в индустрията от закупените нови леки коли е толкова ниска. И това явно се превръща в тенденция, защото за втора поредна година въпросната удовлетвореност намалява. Данните са на експертите от JD Power, като според тях е крайно време автомобилните производители да се замислят какво правят грешно.

За първи път в своята 28-годишна история, класацията, съставена след проучването на JD Power Automotive Performance се понижава за втора поредна година. Средният резултат за индустрията е 845 от 1000, което е с два пункта по-малко от 2022 година и с три пункта по-малко от 2021-а.

„Спадът най-вероятно ще продължи и това е индикация, че има някои сериозни проблеми“, казва Франк Ханли, директор за сравнителен анализ на превозни средства в JD Power. „Тази низходяща линия на удовлетворение трябва да бъде предупреждение за производителите, че е време да разберат какво наистина искат купувачите на нови автомобили.“

Недоволството от новите коли расте

Проучването, наречено APEAL се фокусира върху 10 фактора, които показват колко привлекателни са марките и автомобилите за потребителите. През 2023 г. средният резултат за индустрията спада в девет категории. Икономията на гориво е единствената област, в която средният резултат се увеличава (с 15 точки), докато екстериорният дизайн отбеляза най-голям спад, намалявайки с шест точки.

Недоволни от колите са както масовите, така и премиум купувачите - средните резултати намаляват и в двете категории: средният резултат за премиум колите намалява само с една точка, а за масовите марки – с четири точки, което води до увеличаване на разликата в удовлетвореността между премиум и масовите коли до 34 точки.

Недоволството от новите коли расте

Jaguar е лидер сред премиум марките (887 точки), а лидер в масовия сегмент е Dodge (също 887 точки). Освен Jaguar в челната петица в премиум сегмента влизат Land Rover (883 точки), Porsche (883 точки), BMW (878 точки) и Genesis (877 точки).

Лидерите в сегмента на масовия пазар, в допълнение към Dodge, са Ram (873 точки), GMC (858 точки), Mini (856 точки) и Kia (851 точки). Аутсайдери са премиум марката на Honda - Acura (853) сред премиум марките и Chrysler сред масовите модели (810 точки).


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сандо

    163 39 Отговор
    След сриването на социалистическата система отпадна необходимостта Капитализмът да се маскира с човешко лице.Сега вече сме свидетели на неговата истинска същност и падането на качеството на произведените продукти е едно от проявленията му.Свиквайте.

    Коментиран от #3, #26, #30

  • 2 Гого

    71 13 Отговор
    Колко общо имат колите на американския пазар с тези на пазара в Европа?
  • 3 Капитализма си е много добре

    32 85 Отговор

    До коментар #1 от "Сандо":

    Би ли си купил масов автомобил от порядъка на 160 000 лева? Или търсиш евтинкото, ама да е с премиум оборудване? Търсенето диктува предлагането и в това никъде няма място капитализма или любимия ти комунизъм..

    Коментиран от #5, #9, #38

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    97 1 Отговор
    Марките отдавна са само емблеми ❗
    🤔Китайско НЕМСКО БМВ🤔
    🤔Турска ЯПОНСКА ТОЙОТА🤔
    🤔Мариканско румънско РЕНО🤔
    🤔Дори Мерцедес влагата двигатели от Дания🤔

    Коментиран от #7

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    72 5 Отговор

    До коментар #3 от "Капитализма си е много добре":

    НЕ
    " Търсенето диктува предлагането..."
    Вече ти казват какво да търсиш защото ДРУГО НЯМА ❗
    Колко се търсят
    косачка 3×330 с купе на Пасат ❓❓❓

    Коментиран от #10

  • 6 омъскаряване

    82 5 Отговор
    Ми как да си доволен от една тесла напр., чувал пари и трябва да взимаш халицюгени да си представяш, че е качествена, че изобщо това е кола😅
  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    53 2 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Извинете ❗
    Мароканско РЕНО
    /моя гр./
    Мерцедес е свидетел от Дачия
    /авткор/

    Коментиран от #53

  • 8 Антиатлантик

    112 3 Отговор
    До 2000г колите се правеха от инженери.
    След това от счетоводители.

    Оборот трябва да има. Как така само две коли в живота?

    Коментиран от #12, #14

  • 9 Тоя па

    83 2 Отговор

    До коментар #3 от "Капитализма си е много добре":

    Що за масов автомобил трябва да е на посочената от теб цена ?! Сандо каза истината , а ти говориш глупости! Навремето , автомобили като Опел и ФВ , бяха наистина евтини ! А сега не четеш ли , че и клиентите на премиумите реват , а ФВ отдавна не е евтин !

    Коментиран от #11, #40

  • 10 Като няма друго,

    19 46 Отговор

    До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    купи си Москвич.

    Коментиран от #16

  • 11 хахахахаха

    19 3 Отговор

    До коментар #9 от "Тоя па":

    Научи се да четеш с разбиране.
  • 12 Така е

    12 28 Отговор

    До коментар #8 от "Антиатлантик":

    И до 2000 година нямаше всяко семейство по 2-3 коли, м?

    Коментиран от #15

  • 13 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    77 20 Отговор
    Ще узреете .....защо ли аз подържам машенка на 35г.......и ми върши същата работа ,като вашите пластмасови "куклички".Преди малко повече от 2 седмици и смених преди път Гладък ремък....точно пред скъсване.....с ключ 17 и 19 и нещо като щанга.дори видях и колко резервни имам...оказаха се 3,а сега са 2....Та мисълта ми бе,кой от вас на новата си кола ще си смени този ремък сам.....ремъка на машенка е не повече от40см,а вашите са сигурно по 1,5метра и отговарят за няколко неща.......на мен ми коства 20минути на вас ще ви коства 200лева......

    Коментиран от #34

  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    62 1 Отговор

    До коментар #8 от "Антиатлантик":

    Така е !
    Пининфарина и Джуджаро вече са само спомен❗
    Сега всичко е задание на комп. и вече всичко е лаптоп с колела ❗
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    57 3 Отговор

    До коментар #10 от "Като няма друго,":

    Ами то да си купиш Москвич сега е по-трудно отколкото
    Гоуф на 500 000
    с 99 999 на километража ❓❗

    Коментиран от #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Антиатлантик

    56 17 Отговор
    Единствената екстра, която признавам, че вече е задължителна е климатикът.
    Иначе, ако има производство на резервни части, бих си карал и сега първата Кола- Москвич 412.

    Коментиран от #25

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Лошо

    11 12 Отговор

    До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Що така с тези Москвичи?

    Коментиран от #23

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Осъзнато прецакване

    63 0 Отговор
    ... заради първенющина и мега-комплексарщина хрантутим производители и дилъри ... важно е комшията да е след нас ...
  • 23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    36 4 Отговор

    До коментар #20 от "Лошо":

    Ти и под статия за тухли четворки пак ще си пишеш за политика като
    ЛОШО изучения скеч "Краставицата"❗❗❗
    Що така 🤔
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    29 42 Отговор

    До коментар #18 от "Антиатлантик":

    климатикът е вреден не само за тялото ,но и за автомобилът!Бабати и майка ти са стояли само на климатик....Тогава е имало и по-големи горещини.Сега са горещници!За една кола е важно да има парно....от топло не се умира,но от студ и простуди се умира!

    Коментиран от #32, #35

  • 26 Горски

    36 31 Отговор

    До коментар #1 от "Сандо":

    Що не си купиш една нова ладица. Още ги правят. Ама така сте всички, хулите западното, ама дори и часовниците ви не са руски.
  • 27 Бай ой

    46 2 Отговор
    Как да са доволни, като новите коли малцина могат да си ги позволят, а вътре хвърлили един, два таблата за табло и за разкой воняща пластмаса трета употреба.
  • 28 Бай ой

    34 1 Отговор
    Как да са доволни, като новите коли малцина могат да си ги позволят, а вътре хвърлили един, два таблета за табло и за разкош интериор воняща пластмаса трета употреба.
  • 29 Балкански Европчанин

    85 5 Отговор
    Брюкселските евронорми им разказаха играта ! След Евро 6 , вече всичко е тежка пластмаса няма избор от двигатели, всичко е 1.2 1.3 миксер, някой са даже и "мек" хибрид, айде едни 15-20 к лева отгоре за малката батериика и стартер генератора в кутията дето го играе електромотор. Харчат си пак едни 6-7 кила бензин, нищо че уж трябвало да харчат 5 по WLTP ! Вътре пълно с таблети, от вънка дистроници и камери... Аз на къщата нямам камери а те на колата сложили ! А цената ... под 50К сносна кола няма ! Е как да са доволни хората ...

    Коментиран от #41

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Професоре

    40 6 Отговор

    До коментар #25 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Я кажи как по точно е вреден климатика за тялото ми и за автомобила ми. Защото аз знам че високите температури са по опасни за човека и съм чул за много загинали в случай на топлинен удар, но не съм чул за премръзнал и загинал от климатик. За автомобила колко и кое е вредно даже и не ме интересува. Важното е аз да съм добре, пък като се счупи ще го оправим. Въпреки че от ползването на климатика най много да се развали климатика. Ама той пък нали е вреден......:)
  • 33 Тон и половина пластмаса

    51 1 Отговор
    с ичекнати форми и ненужна електроника, за минимум 60 000 лв., клатят ни яко
  • 34 Петър

    7 44 Отговор

    До коментар #13 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Много поздрави имаш, ма твоята машинка на 35г дето сам и сменяш ремък няма даже климатик, и замърсява и гори като за зил. Рева от новата ми кола, която ше сменя след 5г та ако оцелее до 30 може да я чакаш
  • 35 Българка

    8 17 Отговор

    До коментар #25 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Дааа, мислех, че тия като тебе смятат за свое задължение да се возят в метрото и да обгазяват всички с миризма на пот. Много съм в грешка, то имало и "такива" с коли.
  • 36 Абе

    56 1 Отговор
    Едно време имах шкода 120. Не съм оставал на пътя или да ме теглят, щото можех да я оправя с клещи и тел. Та думата ми е , че на хората май вече им е писнало от безсмислени екстри, които само качват цената. И ако нещо стане ти трябва пътна помощ. Така де по добре по проста кола, ама по сигурна.

    Коментиран от #37

  • 37 защо

    25 0 Отговор

    До коментар #36 от "Абе":

    Първата година и изпадна тампона на торсионната щанга на път. Отрязах едно парче от вътрешна гума, намотах го, стегнах с ТЕЛ и след 28години я предадох за скраб. Не ме е теглилки някой, никога :)
  • 38 МММ да

    29 2 Отговор

    До коментар #3 от "Капитализма си е много добре":

    За съжаление баце самите шваби вече поставят автомобили, като Хюндай и Кия пред собствените си премиум марки(Мерцедес, БМВ, Порше, Ауди).

    Коментиран от #46

  • 39 паси

    24 1 Отговор
    Тези алчни и ненаситни колонизатори не ги е грижа качеството на автомобили единствено за тях е важно печалбата. Останалото е без значение .
  • 40 Георги

    34 1 Отговор

    До коментар #9 от "Тоя па":

    Съвсем вярно, как може един Пасат и Артеон да струва над 70 бона....изтрещяха тея .
    А днеска гледах БМВ на ток 300 бона....пълни куковци.
  • 41 бай Даньо

    4 26 Отговор

    До коментар #29 от "Балкански Европчанин":

    Няма как да си по-далеч от истината за камерите. Тая за задно виждане например предотвратяват маса инциденти където родител прегазва собственото си дете .... нямаш си престава колко сте далече от истината в първобитния сват на ладите и москвичите! За коланите кво ще кажеш късаме и фъргаме ... ха-ха-ха!

    Коментиран от #42, #50

  • 42 Изкуствен интелект

    21 1 Отговор

    До коментар #41 от "бай Даньо":

    Само IT специалист може да си прегази собственното дете на паркинг
    ама като гледаш какво става последните 10 г по пътищата
    може и да не е единичен случай.
  • 43 Ироничен

    19 0 Отговор
    Мръсниците продават чупливи подвижни таблети. Това важи преди всичко за луксозните марки.
  • 44 ПО - ГРОЗНИ И РАЗВАЛЕНИ КОЛИ НЕ СА

    15 2 Отговор
    ПРАВЕНИ НИКОГА , МОСКВИЧА КОЙТО ПРАВЕХМЕ В ЛОВЕЧ БЕШЕ ПО - ДОБЪР !
  • 45 Много се разглези потребителят

    9 5 Отговор
    Все кусури търси и не знае какво иска. Единствено чуждата кола му харесва.
  • 46 Швабите

    12 1 Отговор

    До коментар #38 от "МММ да":

    няма какво да ги съжаляваш, те са прагматични. Много ясно, че ще изберат качеството пред вече боклучивите техни марки. Това да не сме ние, дето да въздишаме по 30 годишни немски премиуми.

    Коментиран от #48

  • 47 Факт

    12 0 Отговор
    Когато "г@зарията" превземе функционалността - така се получава!
  • 48 Швабите ли?

    5 4 Отговор

    До коментар #46 от "Швабите":

    Първо само малка част от германците са шваби. Останалите не са.
    Второ освен че са практични имат реални мечти. Работникът кара нов Фолксваген, студентът кара ново Поло, лекарят кара нова Тойота, банкерът го возят на Мерцедес, бабата рентиерка кара Порше. Изключение са турците и източните емигранти, които се стремят и те да карат Мерцедес, ама най-често стар. Не че бащата на студента не може да му купи БМВ, не че лекарят няма пари за нов Мерцедес или че бабата рентиерка не може да си вземе новата джипка на Ауди.

    Коментиран от #49

  • 49 Хайде на масата

    7 0 Отговор

    До коментар #48 от "Швабите ли?":

    Колко струва леопард 2 21 година?
  • 50 Балкански Европчанин

    12 1 Отговор

    До коментар #41 от "бай Даньо":

    Прав си да, камерата е нужна ! След като всичко е SUV с заден прозорец по-малък и от прозорче на баня и вирнато в небето и нямаш грам видимост назад ! Не е лошо, създаваш изгъзен дизайн с функционален проблем, после решаваш проблема с камера за задно виждане и таблет + 4000 поне към цената. Даже не е лошо и всички бусове и баничарки да имат камери и таблети щото и там няма видимост, даже се чудя как куриерите до сега шофираха...

    Коментиран от #52

  • 51 !!!!!!

    5 2 Отговор
    съвсем нормлано! Ние сме нищожен пазар в сравнение с тези които се съобразяват производителите. За какво да мислят да е крайно надеждна като този който си я е купил до 3 години ще я смени и ще си купи нова? Ест това е за страни с по голяма покупателна способност. Въпреки че и в БГ ако някой взима да кажем 4-5 хиляди няма да си взме... да кажем чистонова Тойота Рав4 а ще си вземе премиум кола на 5-6 години. Също така се замислете колко мн екстри има в сравнение със старите коли 2000-10 на пример. А никой не слагага ифлацията като фактор към цената на новите. Всеки може да проучи колко е струвал модел Х на дадена премиум марка и съответния модел сега. Голяма е разликата ;) Но абсолютно свалиха качеството на колите.
  • 52 Балкански

    2 3 Отговор

    До коментар #50 от "Балкански Европчанин":

    сложно ти е пич, не се обясянвай и не се чуди кой-как е карал досега,как кара и ще кара без камера....
    Ти се замисли за себе си и започни да караш нещо, което можеш....в краен случай може и на градския транспорт да се качиш...
  • 53 сектант

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    тоо двигател съм виждал да прави 800 000 км - не са го избрали случайно от МЕРЦЕДЕС
  • 54 Георги

    1 0 Отговор
    Ауди също са пълни боклуци