Американското сп. Consumer Reports публикува традиционната си класация на най-трошливите автомобили на тамошния пазар. Повече от половината участници в негативния списък са щатско производство, а пет от 10-те най-ненадеждни модели са Ford.
Рейтингът е съставен въз основа на данни, предоставени от читатели на списанието. Статистиката отчита повредите през последните три години, но ако автомобилът е претърпял модернизация, се взема под внимание само последната година от експлоатацията. От 2001-ва насам редакторите на Consumer Reports са събрали информация за 1.1 млн. коли.
Антикласацията отразява уязвимостта на даден модел към 17 най-разпространени повреди. Сред тях са проблеми с двигателя, трансмисията, запалването, спирачките, електрическата инсталация, електронните системи и климатика. "Лидер" сред най-трошливите автомобили е хибридът Ford C-Max Energi.
Топ 10 на най-проблемните модели
Място | Модел |
---|---|
1 | Ford C-Max Energi |
2 | Ford Escape (с 1.6-литров двигател EcoBoost) |
3 | MINI Cooper Countryman |
4 | Ford C-Max Hybrid |
5 | Nissan Pathfinder |
6 | Volkswagen Beetle |
7 | Cadillac XTS |
8 | Ford Explorer (с двигател V6) |
9 | Hyundai Genesis Coupe |
10 | Ford Taurus (с турбомотор) |
От Consumer Reports уточняват, че съвсем не е задължително модели с добри ходови качества, високо равнище на комфорта и други положителни черти да се окажат надеждни. Това обяснява защо автомобили, получили висока оценка в тестовете на списанието, попадат в антикласацията заради експлоатационни проблеми.
Американското издание съставя и списък на отличниците. Седем от тях са "японци". В челната десетка попадат две европейски марки - Volvo и Audi, а единственият американски производител в рейтинга на най-надеждните автомобили е GMC.
Топ 10 на най-надеждните марки
Място | Марка |
---|---|
1 | Lexus |
2 | Toyota |
3 | Acura |
4 | Audi |
5 | Mazda |
6 | Infiniti |
7 | Volvo |
8 | Honda |
9 | GMC |
10 | Subaru |
В класацията от миналата година също доминираха японски компании. Тогава Scion, Toyota, Lexus, Mazda и Subaru заеха челната петица.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
Ауди и Волво са интересните марки в тази класация и до някъде някои лексуси. Ама лично аз си харесвам Ауди и Волво - все пак наистина мъжки автомобили.
Коментиран от #3, #8
10:26 31.10.2013
2 '''''VIP VAG'''''
Коментиран от #4
10:27 31.10.2013
3 Bojidar Banchev
До коментар #1 от "Shmeker":
spore tebe mercedes ne e li mujka kola :DКоментиран от #5, #6
11:35 31.10.2013
4 Bojidar Banchev
До коментар #2 от "'''''VIP VAG'''''":
MERCEDES BENZ11:36 31.10.2013
5 Shmeker
До коментар #3 от "Bojidar Banchev":
Аве мерцедес 123, 124, 210, 202 - да може да минат за мъжки.Другите ги няма в тия класации от 12 години насам.
12:56 31.10.2013
6 Shmeker
До коментар #3 от "Bojidar Banchev":
Аве мерцедес 123, 124, 210, 202 - да може да минат за мъжки.Другите ги няма в тия класации от 12 години насам.
12:56 31.10.2013
7 Iaroslav Stanchev
Да се анулира класацията и да се направи "реална" такава.Как може такова безобразие от страна на Ауди.Я веднага да занижат качеството.
14:29 31.10.2013
8 Iaroslav Stanchev
До коментар #1 от "Shmeker":
Нали майка им е една,на пасатора и на а 4-та.14:31 31.10.2013
9 Ts@r
15:04 31.10.2013
10 Nickname
Коментиран от #11
16:28 31.10.2013
11 Iaroslav Stanchev
До коментар #10 от "Nickname":
Как не можа да я намериш,точно тази статия.Ето я: most reliable new carsЧовек когато не иска да види,и с бинокъл да гледа,все тая.
Коментиран от #12, #13
17:15 31.10.2013
12 Nickname
До коментар #11 от "Iaroslav Stanchev":
Тая страница съм я видял - КЛАСАЦИЯ не виждам в нея!Човек когато не иска да гледа като чете и с бинокъл да гледа,все тая.
Коментиран от #14
17:50 31.10.2013
13 Nickname
До коментар #11 от "Iaroslav Stanchev":
Освен това класацията на Consumer Reports е - Най-надеждните нови автомобили (Most reliable new cars)а тук пише -"Consumer Reports публикува традиционната си класация на най-трошливите автомобили"
17:57 31.10.2013
14 Iaroslav Stanchev
До коментар #12 от "Nickname":
Гледам,разбираш го тоз английския.Я прочети какво пише тук:Preview: To see full article and/or Ratings, Subscribe Now!Този надпис е точно над статията и означава горе-долу следното-За да видите цялата статия и класацията са абонитайте,СЕГА!!!А абонамента струва пари!!!Като ти пиша,че гледаш,ама не виждаш,не е напразно.Очила има за целта.
Коментиран от #16, #21
19:05 31.10.2013
15 Христо Шуманов
19:52 31.10.2013
16 Nickname
До коментар #14 от "Iaroslav Stanchev":
Ей момче не пълни коментарите със спам. Когато схванеш за какво говоря тогава се прави на уменКоментиран от #17
19:53 31.10.2013
17 Iaroslav Stanchev
До коментар #16 от "Nickname":
Май ти не схващаш,че статията е една,а класациите са две.То си пише,човече.Ако си платиш 30 долара за годишен абонамент ще четеш каквото и колкото искаш.Иначе без пари,само увода и малко частична статистика от Факти.От това повече не мога да ти помогна,дадох ти линк към статията,обясних ти какво е нужно да се направи,за да видиш пълната информация,а после за благодарност,спам било.Ако беше прочел само увода,щеше да разбереш,че японските марки доминират в класацията за най-здрави автомобили,но в последните 2-3 години се пропукват и занижават качеството си.А други марки,като Ауди и Волво имат възход.Нищо фатално не е станало от това,че Хонда е на 8-мо,а Ауди на 4-то място.Спокойно,има време,ще се поправят.
20:22 31.10.2013
18 Easy ryder
Ако погледнем и английската класация нещата не са много различни.С тази разлика че Ауди е дадено като най проблемно а Мерцедес Е клас е доста надежден.
http://www.reliabilityindex.com/top-100
http://www.reliabilityindex.com/ratings/best/Executive
А по двигатели най здрави са Хонда следвани от Тойота и Мерцедес.На дъното са продуктите на БМВ и Ауди.
20:22 31.10.2013
19 Easy ryder
21:07 31.10.2013
20 EMSKI
21:07 31.10.2013
21 Easy ryder
До коментар #14 от "Iaroslav Stanchev":
За разбиращите английски ето един линк да видят колко е надеждно Ауди:http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html
Коментиран от #24
21:12 31.10.2013
22 masacre
21:34 31.10.2013
23 триста итридесети
Коментиран от #25
08:21 01.11.2013
24 Iaroslav Stanchev
До коментар #21 от "Easy ryder":
Добре,съгласен съм,сигурно е така.Само мир да има на земята.Щом някой ,някъде напише,че немските кошове са на кантар с японските,вадите от 9 кладенеца вода,само и само да докажете,че не е така.Няма проблем,съгласявам се.Карайте си със здраве супер,мега,ултра,неземно яките японски коли,а аз и още няколко,по-простички ще се "наказваме" с немските боклуци.
Коментиран от #26
18:57 01.11.2013
25 Easy ryder
До коментар #23 от "триста итридесети":
Абе ти въобще не си в час.Ако някой може да брои 100 000 евро за Лексус щял да си брои стотинките в сервиза.И на всяко БМВ има аналогичен Лексус само дето БМВ няма аналог на LF-A.
Вземи малко се образовай преди да пишеш тия ултра простотии.
22:03 01.11.2013
26 Easy ryder
До коментар #24 от "Iaroslav Stanchev":
Къде пише че са на кантар?Аз видях че премиум брандовете Лексъс и Акура са преди Ауди не че са на кантар с Ауди.А вие си карайте германски коли нали и майсторите в сервизите семейства хранят трябва да има кой да бута пари и там.
Коментиран от #27, #28, #29
22:07 01.11.2013
27 Симеон Тасев
До коментар #26 от "Easy ryder":
23:45 01.11.2013
28 Симеон Тасев
До коментар #26 от "Easy ryder":
то дати кажа колежке тея дето карат немски коли надали им пука особено все пак са европейци за разлика от тебКоментиран от #31
23:46 01.11.2013
29 Iaroslav Stanchev
До коментар #26 от "Easy ryder":
Нали се съгласих,че си прав.Те щото са супер яки,японските дробове,затуй от 2011 до 2012 година тойота връща ,близо 10 милиона коли за доизкусуряване в завода.щото не се знае кога ще пламнат или кога ще им откажат я спирачки,я нещо друго.
Само форд е бил тойота по "качество",през 1996 връщат за ремонт 8 млн коли.
Е как да са на кантар с германците ми кажи тогава.Швабите за 100 и кусур години производство на коли,нямат и половината мащаб по отзоваване,на японците.После джапанките били върха,така е,ама по оригами и икебана.
Коментиран от #32
15:40 02.11.2013
30 Rossi Bezhanska
20:29 03.11.2013
31 Easy ryder
До коментар #28 от "Симеон Тасев":
Ако си си сменил пола Тасев кажи да знаем как да се обръщаме към теб.А между другото ти си живото доказателство какви "европейци" са тези,които карат БМВ.Направо трябва да те изложат в зоологическата градина.Разумен човек няма как да повярва на простотиите с които са те облъчили.09:14 04.11.2013
32 Easy ryder
До коментар #29 от "Iaroslav Stanchev":
Айде не ми говори за връщане защото Мерцедес през 2004-та направи най голямата сервизна кампания в Германия по връщане на коли заради отказ на спирачки.БМВ всяка година връща коли заради гръмнали двигатели,спирачки и какви ли не проблеми.Дори скоро имаха кампания нали точно ти обясняваше как било едно и също спирането със серво и без.И при това говорим за скъпи коли.Едно е да се издъни кола за 30 000 лева друго е за 150 000 дето уж била премиум.
И фактите говорвят 1 на 344 двигателя на Хонда има проблем.При Ауди 1 на 27. Тоест повече от 10 пъти по зле са Ауди от Хонда.Това са фактите пък ти си карай напудрения Фолксваген и се надявай да не си един от "печелившите" с германски дръгел дето бил върха на технологията.
Коментиран от #33, #34
09:22 04.11.2013
33 Iaroslav Stanchev
До коментар #32 от "Easy ryder":
Един път 1,7 млн.Текст към връзкатаВтори път 7,5 млн.Текст към връзката
Общо 9,2 млн коли от всички модели,включително лексус и големите пикапи за Америка,не само ежтинджоса за по 30 бона.
Айде моля ти се посочи кога и къде немските каски са връщали за ремонт толкова коли и то в период от 2,5 години.Дори и фауве,които продават колкото Тойота нямат такива о......я.
МБ направили най-голямата кампания в Германия,а прехвалената ти Тойота прави най-голямата кампания ама в света.Има малка разлика,нали.
Коментиран от #35
11:01 04.11.2013
34 Iaroslav Stanchev
До коментар #32 от "Easy ryder":
"Кампанията нанася поредния удар върху репутацията на Toyota след скандалната поредица от отзовавания през 2009 г. заради недомислени стелки, които блокираха педала на газта и предизвикаха няколко смъртоносни инцидента."Направо съм поразен от некадърността на японците.От стелки да убиеш хора,само тойота го може това.
То даже и трабант са нямали такива фрапиращи изпълнения.
Заради недомислени СТЕЛКИ,пич,не заради серво,не заради мотор,а заради СТЕЛКИ, Тойота са убили хора.После пак лай,че японците са върха.
11:11 04.11.2013
35 Easy ryder
До коментар #33 от "Iaroslav Stanchev":
Къде прочете,че заради стелки Тойота са убили хора?Цитираш милиони...Който е произвел и продал милиони и е открил някъде пропуск връща милиони за корекция.А Мерцедес или БМВ са продали хиляди и връщат хиляди.Накрая след големите връщания виждаш отново класацията. Тойота отново е пред боклуците на ВАГ по надеждност.
Айде сега продължавай да лаеш колко били върнали японците а пък немците били върха.
Коментиран от #42
22:56 04.11.2013
36 Easy ryder
А сега да кажеш как Ламборгини и Бентли да върнат милиони като въобще не са могли да произведат толкова.
А ето и Мерцедес връщат всичко което са продали за корекция
"Във връзка с проблема SBC в сервизите бяха призовани 680 000 автомобила по целия свят.
Колко от тях вече минаха през процедурата?
Mercedes: В Германия 80 % от общо 225 000 клиенти с отношение по случая"
Коментиран от #43
23:14 04.11.2013
37 Easy ryder
В рамките на тази акция принадлежащият на Хендрик Ш. от германския град Пирна Е200 също е минал през сервиза и е получил обновена версия на софтуера. Очевидно без особена полза, защото през юли 2004 г, при скорост на движение 150 км/ч по магистралата, електрониката на спирачната система SBC внезапно отказва и системата автоматично преминава в авариен хидравличен режим на работа. В този режим спирачният педал може да бъде натиснат почти до пода, а спирачното усилие (без хидравличен усилвател и ABS!) се прилага само върху колелата на предния мост.
Ситуацията е наистина шокираща, но Хендрик Ш. все пак успява някак да доведе автомобила в състояние на покой. „Коленете ми трепереха и трябваше да се поразходя пет минути из полето, преди да се успокоя", споделя преживяното банковият служител. В този момент той вече има зад гърба си два отказа на системата SBC, настъпили още преди Mercedes да извика автомобила в сервиза. След третия път обаче потърпевшият отказва категорично да измине и един метър повече зад волана на служебния си Mercedes и след известно суетене щутгартската фирма приема да вземе обратно автомобила като рекламация и да върне парите.
Този казус също не е изолиран. В редакцията на Auto Bild са известни още три случая на отказала електроника на системата SBC след преглед и модернизация на автомобила в рамките на сервизната акция! Дали тази мярка не е била само хвърляне на
23:16 04.11.2013
38 Easy ryder
В рамките на тази акция принадлежащият на Хендрик Ш. от германския град Пирна Е200 също е минал през сервиза и е получил обновена версия на софтуера. Очевидно без особена полза, защото през юли 2004 г, при скорост на движение 150 км/ч по магистралата, електрониката на спирачната система SBC внезапно отказва и системата автоматично преминава в авариен хидравличен режим на работа. В този режим спирачният педал може да бъде натиснат почти до пода, а спирачното усилие (без хидравличен усилвател и ABS!) се прилага само върху колелата на предния мост.
Ситуацията е наистина шокираща, но Хендрик Ш. все пак успява някак да доведе автомобила в състояние на покой. „Коленете ми трепереха и трябваше да се поразходя пет минути из полето, преди да се успокоя", споделя преживяното банковият служител. В този момент той вече има зад гърба си два отказа на системата SBC, настъпили още преди Mercedes да извика автомобила в сервиза. След третия път обаче потърпевшият отказва категорично да измине и един метър повече зад волана на служебния си Mercedes и след известно суетене щутгартската фирма приема да вземе обратно автомобила като рекламация и да върне парите.
Този казус също не е изолиран. В редакцията на Auto Bild са известни още три случая на отказала електроника на системата SBC след преглед и модернизация на автомобила в рамките на сервизната акция! Дали тази мярка не е била само хвърляне на
23:16 04.11.2013
39 Easy ryder
Ако питате Юмит Иоздемир, това е точно така. Живеещият в Щутгарт собственик на Е270 CDI преживява своя филм на ужасите през септември 2004 г. В момента, в който на централния дисплей светва яркочервеният предупредителен символ за проблеми с SBC, спирачният педал вече е пропаднал. „Децата ми бяха на задната седалка, спомня си Иоздемир. Истинско щастие бе, че на никой от автомобилите отпред не му се наложи да спре рязко."
След случилото се автомобилът е прибран в завода на Mercedes, където инженери от развойния отдел го изследват и поправят в продължение на почти три седмици. Никой не издава на Иоздемир писмен отчет за извършените сервизни работи и затова той и до днес не може да каже какво точно е било подменено. От Mercedes му казват само, че „сега всичко отново е наред"...
23:18 04.11.2013
40 Easy ryder
23:25 04.11.2013
41 Easy ryder
Моделите, за които става въпрос, са от сериите 5, 6 и 7, произведени между 9 януари и 18 април, съобщи говорител на компанията.
23:39 04.11.2013
42 Iaroslav Stanchev
До коментар #35 от "Easy ryder":
Ето връзка за справка.И това е едно от многото писания по този случай.Ако се поразровиш в гугъл ще се увериш,че е точно така. Текст към връзкатаКъде видя,да съм писал,че без серво колата спира нормално.Писах,че аз съм нямал проблеми,когато ми се повреди сервото.Писах,че нормално минах преглед,без да се разбере,че серото е повредено.При скорост от 120-140 км/ч,колата спираше и без усилвател,но беше с нови накладки и дискове.Естествено,че без серво ще е по-трудно,но не е наложително да се пребиеш.
За разлика от дефектните стелки на Тойота.
09:19 05.11.2013
43 Iaroslav Stanchev
До коментар #36 от "Easy ryder":
Къде буташ умрелите японски дънери при Ламбо и Бентли,Изи.Имало съмнения,че болтовете можели да ръждясат. Егати катастрофалния проблем с фатални последици. Почти същото е,като да ти заяде педала на газта,заради стелките и да си затриеш семейството,нали.
09:31 05.11.2013