Last news in Fakti

31 Октомври, 2013 10:11 12 979 43

Японските марки и Audi били най-надеждни

  • consumer reports-
  • класация-
  • рейтинг-
  • надеждност

Американското сп. Consumer Reports публикува традиционната си класация на най-трошливите автомобили на тамошния пазар. Повече от половината участници в негативния списък са щатско производство, а пет от 10-те най-ненадеждни модели са Ford.

Рейтингът е съставен въз основа на данни, предоставени от читатели на списанието. Статистиката отчита повредите през последните три години, но ако автомобилът е претърпял модернизация, се взема под внимание само последната година от експлоатацията. От 2001-ва насам редакторите на Consumer Reports са събрали информация за 1.1 млн. коли.

Антикласацията отразява уязвимостта на даден модел към 17 най-разпространени повреди. Сред тях са проблеми с двигателя, трансмисията, запалването, спирачките, електрическата инсталация, електронните системи и климатика. "Лидер" сред най-трошливите автомобили е хибридът Ford C-Max Energi.

Топ 10 на най-проблемните модели

Място Модел
1 Ford C-Max Energi
2 Ford Escape (с 1.6-литров двигател EcoBoost)
3 MINI Cooper Countryman
4 Ford C-Max Hybrid
5 Nissan Pathfinder
6 Volkswagen Beetle
7 Cadillac XTS
8 Ford Explorer (с двигател V6)
9 Hyundai Genesis Coupe
10 Ford Taurus (с турбомотор)

От Consumer Reports уточняват, че съвсем не е задължително модели с добри ходови качества, високо равнище на комфорта и други положителни черти да се окажат надеждни. Това обяснява защо автомобили, получили висока оценка в тестовете на списанието, попадат в антикласацията заради експлоатационни проблеми.

Американското издание съставя и списък на отличниците. Седем от тях са "японци". В челната десетка попадат две европейски марки - Volvo и Audi, а единственият американски производител в рейтинга на най-надеждните автомобили е GMC.

Топ 10 на най-надеждните марки

Място Марка
1 Lexus
2 Toyota
3 Acura
4 Audi
5 Mazda
6 Infiniti
7 Volvo
8 Honda
9 GMC
10 Subaru

В класацията от миналата година също доминираха японски компании. Тогава Scion, Toyota, Lexus, Mazda и Subaru заеха челната петица.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    5 7 Отговор
    Еми то щом ауди е там, начи и пасатите ще са ОК :D

    Ауди и Волво са интересните марки в тази класация и до някъде някои лексуси. Ама лично аз си харесвам Ауди и Волво - все пак наистина мъжки автомобили.

    Коментиран от #3, #8

  • 2 '''''VIP VAG'''''

    1 3 Отговор
    Koi sega eee nomer ednooo ?

    Коментиран от #4

  • 3 Bojidar Banchev

    1 5 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    spore tebe mercedes ne e li mujka kola :D

    Коментиран от #5, #6

  • 4 Bojidar Banchev

    1 6 Отговор

    До коментар #2 от "'''''VIP VAG'''''":

    MERCEDES BENZ
  • 5 Shmeker

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Bojidar Banchev":

    Аве мерцедес 123, 124, 210, 202 - да може да минат за мъжки.

    Другите ги няма в тия класации от 12 години насам.
  • 6 Shmeker

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Bojidar Banchev":

    Аве мерцедес 123, 124, 210, 202 - да може да минат за мъжки.

    Другите ги няма в тия класации от 12 години насам.
  • 7 Iaroslav Stanchev

    5 2 Отговор
    А така,ко стана сега?Според тъпите американци "чупливите" Ауди-та са по-яки от "супер коравите" коли на Хонда.
    Да се анулира класацията и да се направи "реална" такава.Как може такова безобразие от страна на Ауди.Я веднага да занижат качеството.
  • 8 Iaroslav Stanchev

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Нали майка им е една,на пасатора и на а 4-та.
  • 9 Ts@r

    0 3 Отговор
    Периодично всяка такава компания изкарва проучване с абсолютно различни. От къде да знаем кои са верните, кои не са подкупени и съответно кои са. А съм чувал и че информацията на някои компании е брана от кол и въже. Общо взето не е коректно да публикуват такива резултати в такъв популярен сайт без дори да са наясно с качеството на самото проучване.
  • 10 Nickname

    1 3 Отговор
    Не знам тази класация не можах да я намеря на сайта на Consumer Reports, малко съмнително ми се вижда. Но там видях данни за отзоваванията на проблемни модели и като гледам всеки втори модел с проблем е Тойота, БМВ и Ауди

    Коментиран от #11

  • 11 Iaroslav Stanchev

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Nickname":

    Как не можа да я намериш,точно тази статия.Ето я: most reliable new cars
    Човек когато не иска да види,и с бинокъл да гледа,все тая.

    Коментиран от #12, #13

  • 12 Nickname

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "Iaroslav Stanchev":

    Тая страница съм я видял - КЛАСАЦИЯ не виждам в нея!

    Човек когато не иска да гледа като чете и с бинокъл да гледа,все тая.

    Коментиран от #14

  • 13 Nickname

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Iaroslav Stanchev":

    Освен това класацията на Consumer Reports е - Най-надеждните нови автомобили (Most reliable new cars)

    а тук пише -"Consumer Reports публикува традиционната си класация на най-трошливите автомобили"
  • 14 Iaroslav Stanchev

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "Nickname":

    Гледам,разбираш го тоз английския.Я прочети какво пише тук:Preview: To see full article and/or Ratings, Subscribe Now!Този надпис е точно над статията и означава горе-долу следното-За да видите цялата статия и класацията са абонитайте,СЕГА!!!А абонамента струва пари!!!
    Като ти пиша,че гледаш,ама не виждаш,не е напразно.Очила има за целта.

    Коментиран от #16, #21

  • 15 Христо Шуманов

    3 3 Отговор
    От утре искам всички да яхате аудитата и да ни оставите тихичко да ви завиждаме с Мерцедесите си.
  • 16 Nickname

    2 3 Отговор

    До коментар #14 от "Iaroslav Stanchev":

    Ей момче не пълни коментарите със спам. Когато схванеш за какво говоря тогава се прави на умен

    Коментиран от #17

  • 17 Iaroslav Stanchev

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Nickname":

    Май ти не схващаш,че статията е една,а класациите са две.То си пише,човече.Ако си платиш 30 долара за годишен абонамент ще четеш каквото и колкото искаш.Иначе без пари,само увода и малко частична статистика от Факти.
    От това повече не мога да ти помогна,дадох ти линк към статията,обясних ти какво е нужно да се направи,за да видиш пълната информация,а после за благодарност,спам било.Ако беше прочел само увода,щеше да разбереш,че японските марки доминират в класацията за най-здрави автомобили,но в последните 2-3 години се пропукват и занижават качеството си.А други марки,като Ауди и Волво имат възход.Нищо фатално не е станало от това,че Хонда е на 8-мо,а Ауди на 4-то място.Спокойно,има време,ще се поправят.
  • 18 Easy ryder

    2 3 Отговор
    Нищо ново под слънцето.И при новите и при употребяваните коли японците доминират по надеждност.
    Ако погледнем и английската класация нещата не са много различни.С тази разлика че Ауди е дадено като най проблемно а Мерцедес Е клас е доста надежден.

    http://www.reliabilityindex.com/top-100

    http://www.reliabilityindex.com/ratings/best/Executive

    А по двигатели най здрави са Хонда следвани от Тойота и Мерцедес.На дъното са продуктите на БМВ и Ауди.
  • 19 Easy ryder

    1 3 Отговор
    И малко напомняне понеже някои фенове на Ауди забравят че Акура е луксозна Хонда както и Ауди е напудрен Фолксваген с кръгчета на решетката.Така че Хонда като продукт пак е позиционирана по добре от Фолксваген с дериватите му в класацията.
  • 20 EMSKI

    3 1 Отговор
    Има отзиви и класация на марки ,които най-много се продават....къде са РЕНО,СИТРОЕН,ПЕЖО,ФИАТ.......щях да пиша и за СААБ....ама то май вече го няма,или стана китайски? Поддържайте си колите и те ще ви служат вярно поне 10 години...после....ВЕКТРИТЕ на м.....лите!!!:)
  • 21 Easy ryder

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Iaroslav Stanchev":

    За разбиращите английски ето един линк да видят колко е надеждно Ауди:

    http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html

    Коментиран от #24

  • 22 masacre

    1 5 Отговор
    Форд и коза не боледуват направо умират!
  • 23 триста итридесети

    4 3 Отговор
    Много по-вярно ще бъде да се наблюдава експлоатацията на два автомобила в един клас, още от тук става трудно, щото няма такъв лексус който да е на нивото на БМВ, имам предвид: задвижване, маса, комфорт, цена. И как я направиха класацията, по процент ли, по какво ли, щото паралията си взима БМВ и на всеки 3 месеца колата е в сервиза за преглед и принудителна смяна на тампони да речем - само и само да го оскубят - но собственика го боли фара щото е въшлив, виждал съм подобни случай, а тоя с тойотата си брои стотинките и кара с разхлопана предница до откат.

    Коментиран от #25

  • 24 Iaroslav Stanchev

    2 3 Отговор

    До коментар #21 от "Easy ryder":

    Добре,съгласен съм,сигурно е така.Само мир да има на земята.Щом някой ,някъде напише,че немските кошове са на кантар с японските,вадите от 9 кладенеца вода,само и само да докажете,че не е така.Няма проблем,съгласявам се.
    Карайте си със здраве супер,мега,ултра,неземно яките японски коли,а аз и още няколко,по-простички ще се "наказваме" с немските боклуци.

    Коментиран от #26

  • 25 Easy ryder

    1 4 Отговор

    До коментар #23 от "триста итридесети":

    Абе ти въобще не си в час.Ако някой може да брои 100 000 евро за Лексус щял да си брои стотинките в сервиза.
    И на всяко БМВ има аналогичен Лексус само дето БМВ няма аналог на LF-A.
    Вземи малко се образовай преди да пишеш тия ултра простотии.
  • 26 Easy ryder

    1 3 Отговор

    До коментар #24 от "Iaroslav Stanchev":

    Къде пише че са на кантар?Аз видях че премиум брандовете Лексъс и Акура са преди Ауди не че са на кантар с Ауди.
    А вие си карайте германски коли нали и майсторите в сервизите семейства хранят трябва да има кой да бута пари и там.

    Коментиран от #27, #28, #29

  • 27 Симеон Тасев

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Easy ryder":

  • 28 Симеон Тасев

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Easy ryder":

    то дати кажа колежке тея дето карат немски коли надали им пука особено все пак са европейци за разлика от теб

    Коментиран от #31

  • 29 Iaroslav Stanchev

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "Easy ryder":

    Нали се съгласих,че си прав.
    Те щото са супер яки,японските дробове,затуй от 2011 до 2012 година тойота връща ,близо 10 милиона коли за доизкусуряване в завода.щото не се знае кога ще пламнат или кога ще им откажат я спирачки,я нещо друго.
    Само форд е бил тойота по "качество",през 1996 връщат за ремонт 8 млн коли.
    Е как да са на кантар с германците ми кажи тогава.Швабите за 100 и кусур години производство на коли,нямат и половината мащаб по отзоваване,на японците.После джапанките били върха,така е,ама по оригами и икебана.

    Коментиран от #32

  • 30 Rossi Bezhanska

    1 1 Отговор
    A we vie si karaite stro6enite bmw-a i frenski , a za nas ve4nata ikebana!!!Qponiq e edna ot nai-razvitite dyrjavi, be!!!Aide Honda forever!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 31 Easy ryder

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Симеон Тасев":

    Ако си си сменил пола Тасев кажи да знаем как да се обръщаме към теб.А между другото ти си живото доказателство какви "европейци" са тези,които карат БМВ.Направо трябва да те изложат в зоологическата градина.Разумен човек няма как да повярва на простотиите с които са те облъчили.
  • 32 Easy ryder

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "Iaroslav Stanchev":

    Айде не ми говори за връщане защото Мерцедес през 2004-та направи най голямата сервизна кампания в Германия по връщане на коли заради отказ на спирачки.БМВ всяка година връща коли заради гръмнали двигатели,спирачки и какви ли не проблеми.Дори скоро имаха кампания нали точно ти обясняваше как било едно и също спирането със серво и без.
    И при това говорим за скъпи коли.Едно е да се издъни кола за 30 000 лева друго е за 150 000 дето уж била премиум.
    И фактите говорвят 1 на 344 двигателя на Хонда има проблем.При Ауди 1 на 27. Тоест повече от 10 пъти по зле са Ауди от Хонда.Това са фактите пък ти си карай напудрения Фолксваген и се надявай да не си един от "печелившите" с германски дръгел дето бил върха на технологията.

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Iaroslav Stanchev

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Easy ryder":

    Един път 1,7 млн.Текст към връзката
    Втори път 7,5 млн.Текст към връзката
    Общо 9,2 млн коли от всички модели,включително лексус и големите пикапи за Америка,не само ежтинджоса за по 30 бона.
    Айде моля ти се посочи кога и къде немските каски са връщали за ремонт толкова коли и то в период от 2,5 години.Дори и фауве,които продават колкото Тойота нямат такива о......я.
    МБ направили най-голямата кампания в Германия,а прехвалената ти Тойота прави най-голямата кампания ама в света.Има малка разлика,нали.

    Коментиран от #35

  • 34 Iaroslav Stanchev

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Easy ryder":

    "Кампанията нанася поредния удар върху репутацията на Toyota след скандалната поредица от отзовавания през 2009 г. заради недомислени стелки, които блокираха педала на газта и предизвикаха няколко смъртоносни инцидента."

    Направо съм поразен от некадърността на японците.От стелки да убиеш хора,само тойота го може това.
    То даже и трабант са нямали такива фрапиращи изпълнения.
    Заради недомислени СТЕЛКИ,пич,не заради серво,не заради мотор,а заради СТЕЛКИ, Тойота са убили хора.После пак лай,че японците са върха.
  • 35 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Iaroslav Stanchev":

    Къде прочете,че заради стелки Тойота са убили хора?Цитираш милиони...Който е произвел и продал милиони и е открил някъде пропуск връща милиони за корекция.А Мерцедес или БМВ са продали хиляди и връщат хиляди.
    Накрая след големите връщания виждаш отново класацията. Тойота отново е пред боклуците на ВАГ по надеждност.
    Айде сега продължавай да лаеш колко били върнали японците а пък немците били върха.

    Коментиран от #42

  • 36 Easy ryder

    0 0 Отговор
    http://fakti.bg/avto/80647-lamborghini-i-bentley-sashto-otzovavat-koli-zaradi-spirachki

    А сега да кажеш как Ламборгини и Бентли да върнат милиони като въобще не са могли да произведат толкова.

    А ето и Мерцедес връщат всичко което са продали за корекция

    "Във връзка с проблема SBC в сервизите бяха призовани 680 000 автомобила по целия свят.
    Колко от тях вече минаха през процедурата?
    Mercedes: В Германия 80 % от общо 225 000 клиенти с отношение по случая"

    Коментиран от #43

  • 37 Easy ryder

    0 0 Отговор
    Шокиращо преживяване на аутобана - SBC отказва независимо от подновения софтуер
    В рамките на тази акция принадлежащият на Хендрик Ш. от германския град Пирна Е200 също е минал през сервиза и е получил обновена версия на софтуера. Очевидно без особена полза, защото през юли 2004 г, при скорост на движение 150 км/ч по магистралата, електрониката на спирачната система SBC внезапно отказва и системата автоматично преминава в авариен хидравличен режим на работа. В този режим спирачният педал може да бъде натиснат почти до пода, а спирачното усилие (без хидравличен усилвател и ABS!) се прилага само върху колелата на предния мост.
    Ситуацията е наистина шокираща, но Хендрик Ш. все пак успява някак да доведе автомобила в състояние на покой. „Коленете ми трепереха и трябваше да се поразходя пет минути из полето, преди да се успокоя", споделя преживяното банковият служител. В този момент той вече има зад гърба си два отказа на системата SBC, настъпили още преди Mercedes да извика автомобила в сервиза. След третия път обаче потърпевшият отказва категорично да измине и един метър повече зад волана на служебния си Mercedes и след известно суетене щутгартската фирма приема да вземе обратно автомобила като рекламация и да върне парите.
    Този казус също не е изолиран. В редакцията на Auto Bild са известни още три случая на отказала електроника на системата SBC след преглед и модернизация на автомобила в рамките на сервизната акция! Дали тази мярка не е била само хвърляне на
  • 38 Easy ryder

    0 0 Отговор
    Шокиращо преживяване на аутобана - SBC отказва независимо от подновения софтуер
    В рамките на тази акция принадлежащият на Хендрик Ш. от германския град Пирна Е200 също е минал през сервиза и е получил обновена версия на софтуера. Очевидно без особена полза, защото през юли 2004 г, при скорост на движение 150 км/ч по магистралата, електрониката на спирачната система SBC внезапно отказва и системата автоматично преминава в авариен хидравличен режим на работа. В този режим спирачният педал може да бъде натиснат почти до пода, а спирачното усилие (без хидравличен усилвател и ABS!) се прилага само върху колелата на предния мост.
    Ситуацията е наистина шокираща, но Хендрик Ш. все пак успява някак да доведе автомобила в състояние на покой. „Коленете ми трепереха и трябваше да се поразходя пет минути из полето, преди да се успокоя", споделя преживяното банковият служител. В този момент той вече има зад гърба си два отказа на системата SBC, настъпили още преди Mercedes да извика автомобила в сервиза. След третия път обаче потърпевшият отказва категорично да измине и един метър повече зад волана на служебния си Mercedes и след известно суетене щутгартската фирма приема да вземе обратно автомобила като рекламация и да върне парите.
    Този казус също не е изолиран. В редакцията на Auto Bild са известни още три случая на отказала електроника на системата SBC след преглед и модернизация на автомобила в рамките на сервизната акция! Дали тази мярка не е била само хвърляне на
  • 39 Easy ryder

    0 0 Отговор
    Дали тази мярка не е била само хвърляне на прах в очите на клиентите?
    Ако питате Юмит Иоздемир, това е точно така. Живеещият в Щутгарт собственик на Е270 CDI преживява своя филм на ужасите през септември 2004 г. В момента, в който на централния дисплей светва яркочервеният предупредителен символ за проблеми с SBC, спирачният педал вече е пропаднал. „Децата ми бяха на задната седалка, спомня си Иоздемир. Истинско щастие бе, че на никой от автомобилите отпред не му се наложи да спре рязко."
    След случилото се автомобилът е прибран в завода на Mercedes, където инженери от развойния отдел го изследват и поправят в продължение на почти три седмици. Никой не издава на Иоздемир писмен отчет за извършените сервизни работи и затова той и до днес не може да каже какво точно е било подменено. От Mercedes му казват само, че „сега всичко отново е наред"...
  • 40 Easy ryder

    0 0 Отговор
    А между другото тази случка е точно пример за разни "умници" които твърдят че и без серво на спирачките няма проблем и колата си спира нормално
  • 41 Easy ryder

    0 0 Отговор
    БМВ изтегля 150 000.Произведените между 2007 и 2010 г. автомобили имали дефектни бензинови помпи.Сходни проблеми, които може да доведат до отказ на двигателя, имали и около 20 000 високо проходими джипове Х5.Концернът БМВ ще изиска от собствениците им около 100 000 продадени по-рано автомобила,BMW Х5 чиито спирачни системи са показали дефекти и 38 700 "Мини"-та, чиято скоростна кутия не отговаря на стандартите за качество.БМВ изтегля за поправка всички свои дизелови автомобили, оборудвани с дефектна инжекционна система.БМВ обяви, че изтегля от пазара в целия свят около 46 000 автомобила. Причината са проблеми с амортисьорите.

    Моделите, за които става въпрос, са от сериите 5, 6 и 7, произведени между 9 януари и 18 април, съобщи говорител на компанията.
  • 42 Iaroslav Stanchev

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Easy ryder":

    Ето връзка за справка.И това е едно от многото писания по този случай.Ако се поразровиш в гугъл ще се увериш,че е точно така. Текст към връзката
    Къде видя,да съм писал,че без серво колата спира нормално.Писах,че аз съм нямал проблеми,когато ми се повреди сервото.Писах,че нормално минах преглед,без да се разбере,че серото е повредено.При скорост от 120-140 км/ч,колата спираше и без усилвател,но беше с нови накладки и дискове.Естествено,че без серво ще е по-трудно,но не е наложително да се пребиеш.
    За разлика от дефектните стелки на Тойота.
  • 43 Iaroslav Stanchev

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Easy ryder":

    Къде буташ умрелите японски дънери при Ламбо и Бентли,Изи.
    Имало съмнения,че болтовете можели да ръждясат. Егати катастрофалния проблем с фатални последици. Почти същото е,като да ти заяде педала на газта,заради стелките и да си затриеш семейството,нали.