Last news in Fakti

20 Ноември, 2013 13:08 7 627 18

VW Twin Up! харчи 1.1 литра на 100 км

  • volkswagen-
  • twin up!-
  • xl1-
  • токио 2013

Volkswagen избра салона в Токио за премиерата на свръхикономична версия на най-малкия си модел. Това надали щеше да направи кой знае какво впечатление, ако Twin Up! не бе оборудван с технологиите на двуместния XL1 с цена €110 000.



За да приюти хибридната силова установка, комбинираща 800-кубиков двуцилиндров дизел и 35-киловатов електромотор, седемстепенната трансмисия DSG и управляващата електроника, двигателният отсек на Up! е трябвало да бъде разширен леко. Резултатът е удължен с 3 см преден надвес.



Освободеното пространство е позволило на немците да монтират по-вместителен резервоар и акумулатор с по-голям капацитет. XL1 има едва 10-литров резервоар и 5.5-киловатчасова батерия, докато Twin Up! разполага с цели 32 литра нафта и 8.6-киловатчасов акумулатор.



Дизеловото двигателче развива 48 к.с. и 119 Нм, към които електромоторът добавя още 47. Комбинацията гарантира системна мощност от 75 к.с. и 214 Нм, които са достатъчни за максимална скорост 140 км/ч и ускорение до 100 за 15.7 секунди.



Скромните динамични характеристики се компенсират с лихвите от впечатляващия разход от 1.1 л/100 км и възможността на Twin Up! да измине 50 км само на ток. От Volkswagen засега не споменават нищо за серийно производство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    4 11 Отговор
    Това само показва японците колко са назад.

    Коментиран от #3, #4, #8

  • 2 Shmeker

    3 8 Отговор
    Кво праскате минуси????
    Фактите са си факти. А и VW и Пийх не случайно показват колата точно в Токио.
  • 3 Благовест Стефанов

    4 5 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Това показва ти колко си назад. Стига си ги делил на Японски, Немски и Френски, че се излагаш вече. Чети си "Аудибилд" и си вярвай, че VW е върхът, а другите са светлинни години назад!
  • 4 Shmeker

    3 5 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    1.1 разход. На това вярвам. Ауто билд не ме интересува от 15 години насам.

    Коментиран от #5

  • 5 Стефан Никодимов

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Shmeker":

    Наистина. Нека сложим технологията от автомобил за над 100,000 евра в най-малкия си автомобил, да не го пуснем в продажба никога и да кажем, че гори 1.1. Умният човек не вярва на всичко, което чете ;)
  • 6 Shmeker

    5 5 Отговор
    Автомобилът от 100 000 евра струва толкова защото разработката е скъпа а серията е малка. Нали трябва да се изплати??

    Ако се пусне в голяма серия себестойността ще падне многократно.
    Надявам се че можеш да направиш една проста сметка

    Коментиран от #7

  • 7 Стефан Никодимов

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "Shmeker":

    Надявам се, че разпознаваш разликата между технология за 100,000 евра и технология от автомобил за 100,000 евра. Коренно различни са.
  • 8 Енцо Енцо

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Факти !? Разбираш ли смисъла на понятието и къде тръгна точно със vw, тръгна да бориш японците?

    Коментиран от #12

  • 9 kabin40

    1 4 Отговор
    Със 100 000 евра ще си карам 124 ката цял живот, а не това елктростолче.
  • 10 бати батев

    3 5 Отговор
    Чиста проба пунта мара от фолксваген.За каква икономия говорим,за какъв смешен пробег и цена 100 000 това са постижения от каменната ера.Тесла направиха кола красавец,която ускорява за 4,4сек.с пробег 480км на ток и струва 50 000долара.От ваг или не разполагат с тези технологии или все още мислят клиентите си за балъци
  • 11 Shmeker

    3 3 Отговор
    Никой не е казал цената на този автомобил. Просто пуснаха малка серия от модела XL1 на 100 000 евро. Нали за това говорим: малка серия - висока цена. Голяма серия - ниска цена.
  • 12 Shmeker

    2 5 Отговор

    До коментар #8 от "Енцо Енцо":

    Е какво му е на VW?? Щом Пасат ТДИ 2000-та година може да ти даде 4.5 разход извънградско, а на аналогичните япончета и в моемнта им е трудно?
    Нали се сещате, че нещата при VW са доста голяма доза инженеринг?
  • 13 Благовест Стефанов

    2 2 Отговор
    VW Twin Up! Japanese cars killer
  • 14 Geizer Prostak

    2 3 Отговор
    spored men e gotin ikonomi4en no neopravdano skup

    Коментиран от #15

  • 15 Shmeker

    1 4 Отговор

    До коментар #14 от "Geizer Prostak":

    Ако излезе на бял свят няма да е 100 000 евро споко.
  • 16 Ивайло Каназирски

    2 2 Отговор
    VW много често лъжат за разхода на гориво на колите си. Този ми се вижда постижим при смесено или извънградско. Но 100 000 лв са страшно много пари точно за този вид автомобил. Има електромобили къде къде по просторни и мощни за приблизително същите а и за по малко пари. Тук скъпото идва от скоростната кутия с двоен съединител и големия зор да се набута цялата тази технология в консервена кутия.
    По долу до колегата с 4.5 литра 1.9 тди: Абе ти на 5та с 70 80 ли караш тази кола за този разход. Това го говори на хора които не са карали 1.9 тди. Тази кола извънградско скорост между 100 и 130 дава около 5.5
  • 17 Panayot Tiholov

    0 1 Отговор
    Абе вие четете ли изобщо... никой ли не разбра че технологията е взаимствана от друг кола "двуместния XL1" който струва 110000 евро. А, не малкия Up. К'ви пасати, к'ви японски коли ви гонят.
  • 18 Panayot Tiholov

    0 0 Отговор
    http://www.autoblog.com/2013/11/20/vw-twin-up-hyper-efficient-xl1-powertrain-in-a-four-seater/