За никого не е тайна, че BMW работи върху електрически автомобил с означението М и четири електромотора. Компанията вече публикува снимки на прототип, базиран на i4 M50, а заедно с това и немалко фотошпиони засякоха колата с камуфлаж по време на тестове. Немската луксозна марка заяви, че ще пусне първия си М автомобил с чисто електрическо задвижване през втората половина на десетилетието, като ръководителят на отдела за развойна дейност на BMW Франк Вебер заяви пред Car Sales, че се планира това да бъде електрическо М3.
Бъдещият M3 и потенциалният X3 M без двигател с вътрешно горене обаче може да не разполагат непременно с чудовищна четиримоторна установка със задвижване на всички колела. В разговор с Ars Technica главният изпълнителен директор на M Франк ван Меел заяви, че BMW обмисля и конфигурация със задвижване на задните колела с два електромотора. Въпреки че електрическият М автомобил, оборудван с xDrive, несъмнено ще бъде по-бърз, наличието на само два електромотора ще направи автомобилите по-леки и вероятно по-забавни за шофиране.
Франк ван Меел изтъкна, че докато обемистите и мощни електродвигатели се използват във влаковете от повече от 100 години, тези електродвигатели трябва да бъдат малки, но мощни за високопроизводителните приложения на електромобилите. Ръководителят на подразделението M също така посочи, че инженерите трябва да измислят оптимално решение за охлаждане, за да могат тези двигатели да осигуряват постоянна производителност. Освен това има и батерия, която не трябва да се прегрява, докато двигателите работят на пълни обороти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Всички минават на ел
Коментиран от #4, #5
19:27 11.10.2023
2 Винкело
19:31 11.10.2023
3 тез пък
19:34 11.10.2023
4 Те щото
До коментар #1 от "Всички минават на ел":
всички инженери, маркетингови анализатори, инвеститори са много по прости от нашите ДВГ фенове, заради това такива глупави решения вземат. Трябва да назначат за СЕО на всички тея компании наши форумни БМВ и Ваг фенове:)Нищо, че даже и ОАЕ си ивестира печалбите вече не в нови кладенци, а в огромни соларни и вятърни паркове. Но комент.19:49 11.10.2023
5 тъй шъй
До коментар #1 от "Всички минават на ел":
Днес изгоря огромен паркинг. Може да е от електромобил, но сигурно ще скрият информацията. Не може да не се знае причината. Та Актроси, Семита и подобни електрически бомби биха могли да направят такива фойерверки в тунели и паркинги, че апокалипсис ще е нищо. Логична стъпка е забрана на елпревозни средства до постигане на пожаробезопасност.19:49 11.10.2023
6 Само искам да провериш статистиката
Коментиран от #8
20:31 11.10.2023
7 така е
20:41 11.10.2023
8 тъй шъй
До коментар #6 от "Само искам да провериш статистиката":
В статистиката не вярвам да казват на колко години е изгорялата ДВГ барака в БГ. Подпалват се обикновено над 10-15 годишни зле поддържани. Гасят се по-лесно. Статистиката и очевидците ще кажат, че в свободния, цивилизован свят на колективния запад, няма много коли над 15 години. Хем са нови, хем старите са много по-поддържани. Та там в богатия запад, ще се почувства доста "ярко" проблема със самозапалващи се 1-2-3 годишни нови и скъпи елкари.Коментиран от #9, #10, #12
21:10 11.10.2023
9 освен това
До коментар #8 от "тъй шъй":
се палят основно автомобили с накадърно поставени газови уредби.21:19 11.10.2023
10 Айде сега вода от десет реки
До коментар #8 от "тъй шъй":
Ама, това, ама онова. Добре, мажи колко от Нисан лийфовете или Приусите, ама от най-старите са изгорели?Коментиран от #11
21:20 11.10.2023
11 тъй шъй
До коментар #10 от "Айде сега вода от десет реки":
Кви Приуси да горят, като от 98г до преди 2-3г. са с негорими батерии -nic-met-hyd.10:26 12.10.2023
12 Мъск
До коментар #8 от "тъй шъй":
Добре, колега. Не си купувай.3 лв литъра, пластмасов резервоар под задните седалки и всичко е 6
11:31 12.10.2023