3 Ноември, 2023 11:15 5 772 22

Световната доминация на Tesla при електромобилите е напът да приключи

  • tesla-
  • byd-
  • продажби-
  • електромобили

BYD отчете само 3 456 продажби по-малко от Tesla

Световната доминация на Tesla при електромобилите е напът да приключи - 1

Изглежда, че доминацията на Tesla на световния пазар на електрически автомобили е към своя край. Статистиката показва, че през третото тримесечие на тази година китайската BYD е продала почти същия брой автомобили като компанията на Илон Мъск. И това въпреки факта, че през последното тримесечие Tesla предаде рекордните 435 059 електрически автомобила на клиенти.

Но поради модернизацията на фабриките темпът на растеж на производството и продажбите е само 27%. Това позволи на BYD да настигне неизменния лидер в сегмента. Китайската компания отчете 431 603 продадени електрически превозни средства, само с 3 456 по-малко от Tesla.

С други думи, китайската компания реализира 99.2% от продажбите на конкурента, без да се вземат предвид търговските електрически автомобили и plug-in хибридите. Ако Tesla не успее да увеличи продажбите си, през четвъртото тримесечие на 2023 г. ни очаква смяна на лидерството.

След двата гиганта при електромобилите, третата позиция е за концерна Volkswagen, който успява да продаде 209 394 електрически автомобила през третото тримесечие, с 41% повече от същите три месеца на 2022 г. Общо от началото на годината германската група е продала над 500 000 "акумулаторни" коли.

За сравнение, продажбите на Tesla за същите три тримесечия - 1 324 074 броя. Компанията е продала същото количество за цялата 2022 г. Ръстът до момента е 46%. BYD обаче продава 1 048 413 единици от януари до септември, което е с 80% повече в сравнение със същия период на 2022 година.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Прочутата планова икономика

    14 13 Отговор
    за тези бройки, които гният регистрирани и изоставени на полето в Китай ли става въпрос? Или те чакат да бъдат продадени на великия руски пазар за стотици хиляди рубли

    Коментиран от #18

  • 2 Фен

    15 8 Отговор
    Тесла глътна вода,ама яко.
  • 3 Зелен Екоталибан

    23 14 Отговор
    Тая простотия с електричките е крайно време да приключи, защото вдигна цената на редкоземните елементи до небето, няма абсолютно нищо зелено в добива им и в изработването на самите електрички. А вече батериите на първите поколения приключват експлоатационния си живот и стигаме до новия проблем за решаване - как да рециклираме всичкия тоя литий?
    Отделно, че с тези батерии това са опасни автомобили - една тротинетка изгори 2 апартамента. Я си представете 10 запалени коли в паркинг на мол? И не се гасят с конвенционални средства.
    Отделно, че токът за тях в момента е най-вече от ТЕЦ-овете, дето искаме да ги спрем.
    Зелено, та дрънка.

    Коментиран от #6

  • 4 Чукчи

    12 11 Отговор
    Доминацията на Тесла приключи,театралните изпълнения на Мъск също.Китайското автомобилостроене не се развива,то космически лети изпозвайки най-съвременните технологии.Европейските компании също не изглеждат в най-динамичното си развитие,но добавят към цялата структура на автомобила по нещо ново.Докато Тесла замръзна поне от 5 години.Опитват нещо с камионите,но не им се получава.А Кибертръка ще е най-голямото разочарование за купувачите.
  • 5 така е

    9 5 Отговор
    Проучване на Фолксваген показва, че собствениците на електрички изминават годишно значително по-малко километри от тези с ДВГ.

    Коментиран от #10, #13

  • 6 Мхм

    12 7 Отговор

    До коментар #3 от "Зелен Екоталибан":

    А в използвянето на паладйи и платина в катализаторите на дизеловите барутници има смисъл викаш

    Коментиран от #7

  • 7 Зелен Екоталибан

    8 6 Отговор

    До коментар #6 от "Мхм":

    Ще сравним ли количествата на едното и другото? Колко грама е катализатора и колко килограма е литиевата батерия на електричката?

    Коментиран от #9, #11, #12

  • 8 Паралелна реалност

    14 8 Отговор
    Като чета коментарите, ми се струва че никой от вас не е прочел статията и живеете в паралелна реалност.

    Един приказва че е Тесла глътнала вода, друг че доминацията на Тесла приключила, защото купувачите не били доволни от пикапа на Тесла, въпреки че в нашата реалност няма нито една продажба.

    Друг път обяснява как след като затворим въглищните централи батериите ще ли да се зареждат с мръсен ток..

    А В статията Чисто и просто пише че Тесла не е постигнала 50%, ръст който планира, а само 46% ръст.

    Също така пише, за тази година се продали 1 324 074 броя, а втория е далеч след него 1 048 413 единици, което е почти 300 хиляди броя по-малко, а третия е някъде в далечината с 500 000 продадени за годината. Не разбрах кой щял да отнеме доминацията на Тесла? Подскажете ми?

    Коментиран от #20

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Мхм

    8 1 Отговор

    До коментар #5 от "така е":

    Що ти колко пътуваш на година двете седмицимотпуска ли те притесняват.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Сравни и цената?

    10 6 Отговор

    До коментар #7 от "Зелен Екоталибан":

    В най-големите батерии за електромобили Има 7-8 килограма литий, а един тон струва 50 000 долара. Тоест има литий за 350 долара.

    Въпреки това в момента има повече изградени заводи за рециклиране на батерии отколкото батерии отпадат за рециклиране като проблемът се задълбочава, защото се изграждат все повече заводи, но батериите на пук не искат да мрат толкова бързо за да осигурят достатъчно суровини за рециклиращите предприятия.
  • 13 Защо volkswagen?

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "така е":

    Дай нещо за собствениците на Тесла например? Къде да идат по-дълго от пробега на електрическите volkswagen, след като нямат изградена зарядна инфраструктура, а чуждата която ползват, им гарантира три до четири неуспешни опита на всеки 10 опита за да зареждане.

    Неслучайно всички са адски щастливи на всяка споделена от Тесла зарядна станция. Само собствениците на Тесла не са доволни от навлеците.

    Коментиран от #15

  • 14 МИСТЪР МЪСКУЛ 💪🏻

    7 5 Отговор
    Забравихте "в Китай" накрая на заглавието. Извън Китай, да биеш TESLA, треа да почнеш да правиш коли.
    Къде отиваш ти, може би.

  • 15 Реално

    7 3 Отговор

    До коментар #13 от "Защо volkswagen?":

    Да, щото
    - Supercharger мрежата е plugcharge - не се занимаваш с телефони, банкови карти, приложения, RFID карти, чипчета и куп глупости. Просто закачаш и пълниш
    - Най-добрата и кадърна зарядна мрежа от четвърто поколение (V4 Supercharger е 300+ kW) в Света.
    - Колонките с накрайниците са само терминали, докато всички останали видове DC-та са едни огромни 300-400 килограмови гардероби, от които излизат кабелаци, пльоснати да ти "светят" на мястото, където пълниш. "Недомислена работа" - двете думи, които не те оставят, щом се допреш до нещо НЕ-Тесла.
    - За 2022-ра Supercharger мрежата има 99.95% uptime (т.е. онлайн и в изправност) - най-високия процент в индустрията
    - Най-голямата и безпроблемна глобална мрежа, с която можеш да стигнеш от всяка точка до всяка точка на Европа и Америка (отчасти Азия) с всяка TESLA. Това може да се провери с примерен маршрут на abetterrouteplanner соm
    - Колата има в навигацията всички Supercharger-и на света в реално време. Ти само й казваш къде отиваш, тя се занимава с планиране, търсене, изчисления къде и за колко МИНУТИ да ДОпълниш, къде е свободно и т.н. Изчисленията й са такива (до 80% се пълни най-бързо и колата го знае), че като теглиш чертата си, стигнал по-бързо от всяка друга кола на ток и газ по света, а много често и от ДВГ-тата по магистралите, където се прибират огромни маси в посока Турция и 1/2 час на бензиностанцията ти е гарантиран.

    Това е продуктЪТ, който се самопродава. Всичко останало са кърпеж

    Коментиран от #17

  • 16 Като ,че ли

    2 3 Отговор
    Китайците си продават колите на вътрешния пазар,а може и нищо да не продават,само да се води стакмистика. Има много видео клипове с полета китайски електромобили които са изоставени. Оказало се,че колите се водят продадени,само и само да има статистика.😄😄😄
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Мечока

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Прочутата планова икономика":

    Хахаха, усещам гняв на безпомощност. Хамерика скоро ще има да губи още много.Няма да ги спасят и заграбените чужди ресурси.Скоро ще има нови държави в с. Америка.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Петров

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Паралелна реалност":

    Byd ще вземе короната за най продаван Ел. Автомобил. Това не го ли разбра?
  • 21 Дон Корлеоне

    0 0 Отговор
    Нищо чудно, китайците от BYD са изкопирали Тесла 1 към 1, само че я продават по евтино, но нека видим и качеството какво ще е?
  • 22 Имайте в предвид

    0 0 Отговор
    че преди две години Мъск каза, че бъдещето на Тесла не е в колите, а в хуманоидните роботи и че Тесла ще започне да пренасочва своите усилия основно в тази посока.
    В момента Теслабот е най-добрия хуманоиден робот, като отвя Бостъндинамикс...