Възможно е автомобилите на Tesla да не могат да влязат в Швеция, тъй като трудовият спор с работниците от сервизите на компанията се задълбочава. Блокадата, която ще започне на 7 ноември, ще бъде най-сериозната мярка, предприемана досега срещу американския производител на електрически превозни средства в Европа.
Акцията се ръководи от шведския профсъюз на транспортните работници IF Metall, който представлява 57 000 души. В това число влизат както докерите, които скоро ще откажат да разтоварват автомобилите Tesla, така и работещите в сервизите на Tesla, откъдето започна тази борба.
По-голямата част от шведските работници са представени от профсъюзи и колективните трудови договори са норма, съобщава Wired. Tesla и нейният главен изпълнителен директор Илон Мъск обаче са твърдо против профсъюзите и компанията е отказала да подпише колективен договор с работниците в ремонтните си работилници.
"Бихме искали нашите членове, работещи в Tesla, да имат същите придобивки като всички останали на шведския пазар на труда", заяви говорител на IF Metall. "Не виждаме никаква причина, поради която Tesla да играе по различни правила."
От 2018 г. насам IF Metall се опитва да накара Tesla да подпише колективен трудов договор, който да осигури на работниците от работилниците пенсия и други придобивки. Миналата година обаче компанията реши да се откаже от преговорите.
Това в крайна сметка накара работниците да започнат стачка миналия петък. Акцията обаче беше критикувана като неефективна, а собствениците на Tesla съобщиха, че автомобилите им все още се ремонтират.
Въпреки това, след като докерите заплашиха да блокират доставката на автомобили Tesla, компанията се върна на масата за преговори. През първите три тримесечия на 2023 г. Tesla е доставила повече от 16 000 нови автомобила в Швеция, което я прави петия по големина пазар за автомобилния производител в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 И Tesla си отива
Коментиран от #3
19:52 03.11.2023
2 омъскаряване
20:09 03.11.2023
3 Кой ли си отива
До коментар #1 от "И Tesla си отива":
"Без могъщ базов ресурс"Тесла има свободен финансов ресурс 26 милиарда в банката които си стоят неизползвани вече трета година и се увеличават, въпреки че Тесла строи нови заводи, хвърля милиарди в разработки и увеличава зарядната инфраструктура до степен да е най-голямата в света.
От друга страна volkswagen и toyota имат по над 250 милиарда дългове които се увеличават всяка година, докато затварят заводи и уволняват работници точно както правят повечето стари автомобилни компании.
За Тесла мечтата за 50% годишен ръст на продажбите е реалност вече десета година.
Коментиран от #4, #6
20:59 03.11.2023
4 Мхм
До коментар #3 от "Кой ли си отива":
Тя и Япония има огромен дълг ама не етръгнала да фалираКоментиран от #9, #10
21:47 03.11.2023
5 От Скандинавия
Коментиран от #11
21:59 03.11.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Филипов
22:06 03.11.2023
8 МИСТЪР МЪСКУЛ 💪🏻
Империя не се прави с права и свободи. Вижте си прогнилата Европа как поддава като втори Рим. Нямате мъже, а жените ви не раждат деца. Заредени сте с милиони чуждоземци, дето чакат сигнал да ви изринат.
Чича ви Мъск ви е най-белия кахър!
01:37 04.11.2023
9 гост
До коментар #4 от "Мхм":
Япония не е фалирала , но е спряла да расте и то от далечната 1995 г , когато е имала икономика за 5,54 трилиона !! Сега почти 30 години по-късно има 4,9 трилиона , което преизчислено през инфлацията за 30 години е не повече от 2,5-3 трилиона , тоест е загубила половината си икономика !! Тази година Германия ще я изпревари по бвп , което не е било никога ! Та същото е и с любимите ти стогодишни , те НЕ СЕ развиват , тъпчат на едно място от 20 години и даже отстъпват от предишните си резултати !! А в бизнеса ако не се развиваш , загиваш !! Никой не е казал , че утре ще фалират и изчезнат , просто от водещи производители ще станат едни от масовката , най-вероятно ще сменят собствениците си , ще свият производството , което вече става и т.н. Фолксваген вече губи в Европа , мястото което считаше за напълно превзето , Голф отиде на 8-10 място по продажби , Рено и Пежо продават повече от него , какво повече искаш да видиш ???08:37 04.11.2023
10 гост
До коментар #4 от "Мхм":
Тесла в момента има по-големи приходи от продажби от БМВ и Мерцедес , ако не броим товарните !! От Ауди и Порше в ПЪТИ !!! А тепърва ще пуска модели в нови класове , които най-малко ще удвоят приходите и , да не кажа утроят !! Отделно само приходите от зарядната мрежа до 2 години ще са повече също от тези примерно на Мерцедес от автомобили !! Отделно ВСИЧКИ банки и инвестиционни фондове се избиват да я финансират , а милиони само чакат да пусне нови акции в продажба , за да си ги купят !! В същия момент Фолксваген и Тойота едвам покриват вноските си по дълговете , няколко пъти по-големи от капитализацията им на борсата !! Розово бъдеще , а , хахахах !!08:47 04.11.2023
11 гост
До коментар #5 от "От Скандинавия":
Лидъл и Тесла да сравняваш е все едно да сравняваш мотика със трактор - робот !! Едното без човек е ненужно парче дърво и метал практически без стойност , а другото замества десетки , да не кажа стотици хора и не само няма никаква нужда от тях , но и върши работата много по-добре и най- важното ВИНАГИ , без стачки , безкрайни претенциии за заплати и условия на труд и каквото им скимне на "синдикалистите" !! Без Лидъл има десетки други вериги за търговия и реално погледнато почти няма разлика между тях !!! Без Тесла държавата остава в 19 век и никой в близко бъдеще не може да я замести !! Дори китайците го разбраха и и дадоха условия които на НИКОЙ ДРУГ от стогодишните не са давали и няма да дадат , само и само да дойде да произвежда в Китай !!! Всъщност такива като Лидъл след 10- 15 години ще са почти изчезнали , заменени именно от такива като Тесла , щото робо-таксита ще доставят всичко , което се продава в Лидъл и всички като него направо пред вратата ти в поръчан от теб час , ако ще в 3 през нощта и то на много по-добри цени , щото няма да има разходи нито за магазини , по 6-7 милиона единия , нито за текущите им разходи , включително персонал , които са още толкова на година , че и повече ! А роботите ще имат един склад на община примерно , обслужван също от роботи и ще доставят на 30-40 км наоколо , тоест горе долу колкото една област в България !!! Та мисълта ми беше , Швеция и всички останали без Лидъл и подобни ще мине и то без проблеми , амаКоментиран от #12, #13, #14, #15
11:52 04.11.2023
12 Грета Тунберг
До коментар #11 от "гост":
Скъпи споко,защо се пенявиш?14:36 04.11.2023
13 Продавач на боклуци
До коментар #11 от "гост":
Къде ги чете тия работи.Дай линк, интересно ми е.16:47 04.11.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Маниак
До коментар #11 от "гост":
Без Тесла света никога не е съществувал и след Тесла света свършва:)). Иначе дори в България имаме колективни трудови договори в големите заводи какво остава в Швеция. Тоя Мъск май съвсем се е взел за бог.08:48 05.11.2023