Преглед на европейския пазар за компактна строителна техника

Публикувана: 13 Октомври, 2009 12:36
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2224
ШРИФТ ПЕЧАТ
Както отбелязва източника “International Construction”, основни видове компактна строителна техника се явяват мини багерите с екплотационна маса до 5 т., товарачите със задно разтоварване на коша с маса до 4 т. и товароподемност около 1,3 т., а също така колесните товарачи с мощност на двигателя до 60 кВт и кош с обем до 1 куб. м.; с цел повишаване тяхната маневреност те често имат шарнирно свързана рама

Освен това, към посочените машини понастоящем се отнасят техните модификации с гъсенично прiдвижване. Ежегодните продажби на компактна строителна техника в САЩ, Япония и европейските страни съставляват около 200 000 бр. На световния пазар за строително оборудване физическия израз на дeла на компактната техника достига около 45%, а  паричнo изражение – едва 25-30 %.

През последните 10-15 години производството на компактна техника се явява особено динамичен сектор на строителното машиностроене. Ако в началото на миналото десетилетие с доставка на такава техника са се занимавали основно специализирани компании, то сега тяхната разработка е важна сфера в дейността на водещите в света производители на пътно-строително оборудване. Първа в света  доставка на мини багери започнала компанията “Case”, която впоследствие усвоила производството на компактни колесни товарачи и товарачи със задно разтоварване на коша.

Голямата популярност на компактните строителни машини се дължи на техните широки функционални възможности. Тези машини могат да се използват както в строителството , така и в други отрасли.

Най-голямо е търсенето на компактна строителна техника в промишлено развитите страни (от страна на строителните фирми и фирмите отдаващи техника под наем). В същотото време на пазара в развиващите се страни мащабите на използване на тази техника са много незначителни. Компактните строителни мащини са предназначени за замяна на ръчния труд в промишлено развитите страни, където заплащането на труда е на доста високо ниво. Необходимостта от изграждане на обектите в най-кратки срокове също стимулира внедряването на компактна техниката. Такава потребност, обаче липсва в страните с огромни ресурси от евтина работна ръка.

През текущото десетилетие на пазара в редица страни с бързо развиваща се икономика се наблюдава нарастване на интереса към компактната строителна техника. Например ако в Китай в началото на десетилетието не са се предлагали мини багер, то сега годишните продажби в страната превишават 10 000 бр. (оценката е на “Off-Highway Research”).

На развиващите се пазари компактната строителна техника се използва с по-голяма интензивност отколкото в промишлено развитите страни. По оценка на компанията “Volvo”, почасовата натовареност на тази техника на развиващите се пазари, надвишава с близо 40% съответстващия показател в САЩ и Япония (2.5 хиляди към 1,5 хиляди часа на година; продължителността на работната седмица се равнява на 48 и 30 часа).

В европейските страни търсенето на мини багери със задна права кофа и съкратен радиус на завъртане превъзхожда значително търсенето на традиционното оборудване. През 2007 г. почти всички пуснати на пазара мини багери са от този тип.

Пласментът на мини багери на японските компании “Hitachi” и “Kobelco” в европейските страни се осъществява от “John Deere” и “CNH”, а “Komatsu” представя своята продукция под собствена търговска марка. “Hitachi” включват моделите “ZX10U-2”, “ZX17U-2” и “ZX22U-2” (с маса 1,1, 1,7 и 2,3 т. съответствено) с умалена задна част. Използването на противотежести им осигурява по-голяма устойчивост; кабината на оператора е по-просторна, има по-добра видимост и е снабдена с климатик. В САЩ мини багерите “ZX17U-2” се доставят под марката “Deere 17D”.

Доставките на мини багери “E18 SR” на фирмата “Kobelko”  (с маса 1,6 т., търговска марка “SK”) в азиатските страни се осъществява от компания “New Holland”. Дължината на шасито на този модел мини багери със съкратен радиус на завъртане може да се променя (от 0,99 до 1,3 м), което им дава възможност за работа в тясно пространство.

Компанията “Ammann-Yammar” (смесено предприятие на японската “Yammar”  и на швейцарската “Amman”) е разработила три нови багера “ViO17”, “ViO45” I “ViO55” ( с маса съответно – 1,68, 4,64 и 5,21 т.), които са оборудвани с по-големи булдозерни ножове и бързодействащо захващане. Компанията “Ihimer” (смесено предприятие на японската “IHI”и италиaнската “Imer”) пусна на пазара мини багерите “50VX” и “55VX” (с маса съответно – 4.8 и 5.3 т).

Компанията “Hanix Europe” (филиал на “Nagano”) е разработила мини-екскаваторът “H55DR” с маса 5,5 т. По-комфортната кабина на оператора осигурява значително подобрена видимост и изолация от външен шум и вбрации.

Световните ежегодни продажби на товарачи със задно разтоварване на коша съставляват около 70 000 бр, като повече от 75% от продажбите се падат на САЩ. Тези машини масово се употребяват както в строителството, така и в селското стопанство.

Компанията “Bobcat” пусна на пазара компактният товарач “S100” със задно разтоварване на коша, чиято маса е 1,8 т, с товароподемност – 435 кг и размери 2,26 и 1,18 м, което му дава възможност за работа в ограничено пространство. Товарачът може да бъде оборудван с 30 различни приспособления.

Компанията “JCB” пусна на пазара осем нови товарача със задно разтоварване на коша от серията “Robot”. Товароподемността на петте колесни машини е от 600 до 1100 кг, а на трите модела с гъсенична ходова част –съответно  820, 900 0 1020 кг. Тези товарачи са предназначени предимно за подмяна на остарелите машини, а колесния модел ”Robot 180” се явява първият за “JCB” товарач с товароподемност 800 кг.

Към производсвото на гъсенични товарачи със задно разтоварване на коша световните производители пристъпват едва в началото на текущото десетилетие. Тяхното главно преимущество е в значително по-малкото относително налягане върху терена, което им позволява да работят в блата или по-меки повърхности (торф). И така, при новия гъсеничен товарач “440CT”на компанията “Case”със задно разтоварване на коша дължината на гъсениците е 1,44 м, а налягането върху почвата – 34,5 кПа.

Водещи позиции на пазара за компактни колесни товарачи заемат европейските и японските компании. Световен лидер по продажби на тази техника е Япония; в Европа този показател достига 12 000( в т.ч. във Германия – 5500-6 000).

Компанията “Kramer” (филиал на “Neuson Group”) попълни серията “50” на компактните колесни товарачи с моделите “250” и “350”. Тези машини, с обем на коша 0,25 и 0,35 куб. м. имат твърда рама и пълно задвижване на всички колела; тяхната ширина е само 1,2 м.

Разработка на компанията “Case” са компактните колесни товарачи “21Е”, “121Е”, “221Е” и “321Е” с обем на коша от 2,53 до 2,65 куб. м. При новите модели “AX70”, “AX85” и “AX100” на компанията “Ahlmann” обемът на коша е съответно 0,70, 0,85 и 1 куб. м. Машините от посочения вид са снабдени с моноблокова предна стрела.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Константин Тренчев
Лидерът на КТ "Подкрепа" коментира скандала с досиетата на митрополитите от Светия синод и как Българската православна църква да се изправи от този тежък удар:
Истината е единственият шанс да се оздрави тази вековна и безкрайно необходима на хората институция."

Още бисери