BMW са прекратили производството на двигатели с вътрешно горене (ДВГ) в завода си в Мюнхен, Германия, става ясно от публикация на Carscoops. Според информацията, компанията възнамерява да превърне завода в новия дом за производството на електромобили.
Не можем да кажем, че това е изненада, тъй като BMW вече обяви през ноември 2020 г., че ще премести производството на своите осем и дванадесетцилиндрови двигатели от Мюнхен в Хамс Хол във Великобритания, а по-малките двигатели ще се произвеждат в Щайер, Австрия.
Според германското издание BR24 последният двигател с вътрешно горене (ДВГ), произведен в завода в Мюнхен, е V8, който е слязъл от поточната линия на 10 ноември. 1200-те служители в завода ще преминат през преквалификация и ще бъдат назначени на други длъжности или в други предприятия на BMW. От октомври 2021 г. заводът в Мюнхен се занимава с производството на електрическия i4 и ще бъде дом и на бъдещите електромобили на базата на Neue Klasse.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
НЕОТГОВАРЯЩО
на истината и дори на написаното в самата статия ‼️‼️‼️‼️‼️
Коментиран от #3, #64
10:03 15.11.2023
2 Айде
10:06 15.11.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Някой
Коментиран от #5, #7, #60
10:10 15.11.2023
5 Мхм
До коментар #4 от "Някой":
И сега Германия внася от Сащ газ.Осве Русия газ има и в Катар Сащ Норвегия Канада и тн.Коментиран от #6, #45
10:11 15.11.2023
6 соломон напасания
До коментар #5 от "Мхм":
И на Марс има или ти от там "падаш"!!!Въпроса е не къде има а колко струва бе будала !Днес вече излезе статия за поскъпването с 36% в БГ или по това време беше на Марс !?
Коментиран от #9
10:20 15.11.2023
7 Колко да е сигурно да ти спрат газа
До коментар #4 от "Някой":
Докато никой не може да спре вятъра и слънцето. Може да не са постоянни, но са сигурни. Просто трябва да се научим да ги съхраняваме и когато е възможно да ги ползваме когато са налични. Тогава са най-евтини до безплатни - нещо което никога няма да бъде допуснато с газа или което и да е изкопаемо гориво, което ти продават ден за ден и не знаеш утре колко ще струва.Фотоволтаика го купуваш на каквато цена ти каже китаеца днес, но след като приключи сделката, знаеш че през следващите 30 години ползваш сигурен безплатен ток и сметката вече е платена и никой не може да ти промени цената за 30 години.
Коментиран от #14, #62
10:28 15.11.2023
8 ТИР
всичко зависи от развоя на украинския конфликт,,,руснаците още имат локомотиви на въглища и дърва в резерва си,,,
10:31 15.11.2023
9 Мхм
До коментар #6 от "соломон напасания":
А ми кой ти е кязал че Германия няма да субсидира доставките10:31 15.11.2023
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "Мхм":
Истината е пред очите ти, трябва само да осмисляш видяното 😉Защото това нито е последния бензинов двигател на БМВ❗
Нито е последния бензинов двигател в Германия❗
Последния бензинов двигател
НА БМВ
в Германия , не е последния бензинов двигател
ВЪВ ГЕРМАНИЯ‼️
Дано папукът ти е влязъл мозАк😉😉
10:35 15.11.2023
11 мдаа
Коментиран от #61
10:38 15.11.2023
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "Мхм":
BMW произведе последнияСИ
бензинов двигател в Германия❗
Дано схванеш разликата, Галине❗
Коментиран от #13
10:38 15.11.2023
13 Мхм
До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Не е необходимо.Ако има запетайка след произведе може да кажеш че наистина не е последният двг за цяла Германия.Но без запетайка може да се разбере и като че това е последният им двг в Гермяния коетомотговяря на истината.Ама научете го тоя език най послеКоментиран от #16
10:47 15.11.2023
14 Някой
До коментар #7 от "Колко да е сигурно да ти спрат газа":
Думите "непостоянни" и "сигурни" не са синоними, а даже обратното. Как може нещо да е непостоянно, но пък за сметка на това - сигурно?Коментиран от #17
10:47 15.11.2023
15 Преименуване
10:57 15.11.2023
16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #13 от "Мхм":
Ние го учим, учи го и ти ❗- Кой произведе ПОСЛЕДНИЯ бензинов двигател в Германия ❓
- BMW произведе последния бензинов двигател в Германия❗
- Какво произведе BMW❓
- BMW произведе последния бензинов двигател в Германия❗
Хубав ден , от мен ❗
Коментиран от #18
10:59 15.11.2023
17 Елементарно е
До коментар #14 от "Някой":
Не е постоянно защото слънцето със сигурност не пече през нощта, но е сигурно защото слънцето със сигурност изгрява всяка сутрин.Не е постоянно, защото през лятото в 18:00 пече силно и може да се произвежда електрическа енергия А довечера в 18:00 слънцето отдавна ще е залязло. Но е абсолютно сигурно и предвидимо точно в колко часа ще изгрее и залезе за всеки календарен ден през следващите 1 милион години.
Не е постоянно защото дори след изгрев може да е облачно, но е абсолютно сигурно че на територията на България за последните 1000 години а вероятно и за следващите 1000, всяка година слънчевата енергия доставена всеки квадратен метър от 1200 до 1400 kwh еквивалентни на 140 литра гориво . 140 милиона литра от квадратен километър. Защо да ги внасяме, като падат от небето безплатно?
Коментиран от #19, #20, #22, #26
11:10 15.11.2023
18 Мхм
До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Налагаш си мнението което не е правилно.Пак ти казвам научи какво е запетайка и кога се използва.Коментиран от #23, #50
11:12 15.11.2023
19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "Елементарно е":
Сигурно е и какво се случва с перките на ветрогенераторите🤔🤔❗Коментиран от #24
11:15 15.11.2023
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "Елементарно е":
Перките НЕЩА вечни, а НЕ се рециклират❗"Десетки хиляди стари остриета слизат от стоманени кули по света и повечето няма къде да отидат, освен за сметищата. Само в САЩ около 8 000 броя перки ще бъдат премахвани през всяка в следващите четири години. Европа, която се занимава с проблема по-дълго, има около 3800 перки, които годишно трябва да се извеждат от експлоатация поне до 2022 г., сочат данните на BloombergNEF."
И ще става все по-зле❗
Коментиран от #21
11:21 15.11.2023
21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
НЕ СА/ авт.гр./
11:21 15.11.2023
22 Някой
До коментар #17 от "Елементарно е":
Първо, имаме ли технологията, с която да уловим всяка частица енергия от слънцето? Или поне 50%? За сега, май не. Второ, дори и да има такава технология, тя без пари ли е? Май не.Нека осигурим такава технология на поносима цена, и ще съм първият, който ще я приветства.
Коментиран от #28
11:28 15.11.2023
23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Мхм":
За това ,КАК ЕДНА ЗАПЕТАЙКА МОЖЕ ДА УБИЕ ИЛИ СПАСИ ЧОВЕК,
ни даваше примери учителят ни по Български изик в пети клас ❗❗❗
Тук обаче случаят не е такъв ❗
Но щом, дори след ТРИ примера,
не искаш да схванеш,
а може би не можеш, това не е мой проблем❗
Коментиран от #25, #29
11:28 15.11.2023
24 Нали си лингвист
До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Кой и къде е говорил за перки? Май все гледаш в паницата на другия? Кой какво е сбъркал но не виждаш собствените си грешки.Хайде да ти направя кефа да ми направиш забележка че съм изпуснал запетайката пред но, за да ти осмисля деня, да видиш че и аз съм човек!
11:34 15.11.2023
25 Въпреки шегата
До коментар #23 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
За заглавието си прав. Правилното еBMW произведе последния СИ бензинов двигател в Германия
Не виждам никакъв смисъл след произведе да има запетайка, което даже ще е грешно.
BMW произведе, последния бензинов двигател в Германия
Коментиран от #27
11:40 15.11.2023
26 Гъбарко
До коментар #17 от "Елементарно е":
Нз как се съхранява вятър, ама могат да ТИ го осигурят вервай! Колкото до слънчевото греене, не се надай, чичко били, вече затъмняване цели държави с разни прахоляци.Коментиран от #31, #33, #51
11:40 15.11.2023
27 Мхм
До коментар #25 от "Въпреки шегата":
А ми НЕ е прав.Германия произведе Последният бензинов двг.Сиреч край на производството напълно вярно е и е в унисон със обективната истина.11:42 15.11.2023
28 Има технология
До коментар #22 от "Някой":
Нарича се фотоволтаици за които говорех. Не ловят всяка частица, даже и половината не успяват, а само 20%. Което означава, че за да произведат еквивалента на 140 литра гориво, ще трябва да се инсталират 5м2 фотоволтаици.Дали са евтини зависи от гледната точка. За производството на еквивалента на енергията на 140 литра гориво годишно е необходима около 1000 лв инвестиция във фотоволтаична централа, която през живота си ще произведе поне енергия колкото 3000 l гориво. Тоест 33 стотинки на литър гориво първична енергия. Дали някой ще се съгласи да ни продаде по-евтино? Било то руснаците или арабите? С гаранция за цената 30 г. Без изменение
Коментиран от #30
11:51 15.11.2023
29 Мхм
До коментар #23 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А ми не си прав.Бмв произведе последният двг в Германия.Не пише Германия произведе последният двг или в Германия бе произведен последният двг или Бмв произведе последният двг в Сащ.Ясно е че Бмв е произвел последният двг в Германия собствено производство.Едва ли Бмв произвежда двг на Ауди или Мерседес.Като видя че не си прав и веднага бегаш по търлици айде чао вика я ела тука да се научишКоментиран от #48, #54
11:55 15.11.2023
30 Някой
До коментар #28 от "Има технология":
Фотоволтаиците са ясни. Не ми е ясно как тази енергия ще бъде съхранявана. Батерии, ПАВЕЦ? Нещо невиждано до сега?Коментиран от #32
12:04 15.11.2023
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Мхм
До коментар #30 от "Някой":
Чрез водород а водорода ще обезсмисли батериите и дизела ей там ги бърка в задното отверстие Теслърасти и германциКоментиран от #34, #63
12:11 15.11.2023
33 Елементарно е
До коментар #26 от "Гъбарко":
Отваряш сайта на eso точка bg кликаш върху оперативни данни и виждаш, че в момента в днешния мъглив есенен и кратък ден фотоволтаиците доставят 1100 MW мощност, които се равняват на 110 000 литра гориво на час - спестени 300 000 лв за гориво.Това на теория.
На практика ако бъде заредено в електромобили, ще спести над 1 милион литра гориво за около 3 милиона лв само за час.
Ако тази електрическа енергия бъде използвана за отопление вместо горене на газ, 1100 MWh електрическа енергия могат да заместят над 4000 MWh внос на природен газ.
Това е заради високата ефективност при използване на ток вместо ниската ефективност при използване на изкопаеми горива.
Въпрос на време е.
Коментиран от #35
12:12 15.11.2023
34 Елементарно е
До коментар #32 от "Мхм":
Ако направим същата сметка за водорода, ако 1100 мегаватчаса са еквивалентни на 110 хиляди литра, то с тях могат да бъдат изминати 1,4 милиона километра с дизелов автомобил, 5,5 милиона километра са с електрически автомобил и около 1 милион километра с водороден автомобил.1100MWh електричество произведено за час в момента могат да осигурят над 4000MWh топлинна енергия, ако бъдат съхранени във водород ще осигурят 700 MWh топлинна енергия, а закупени 1100MWh вносен газ доставят 1100MWh топлинна енергия. Защо да не бъдат спестени 6 пъти повече внос на енергия като директно акумулираш топлината в стените на жилището когато пече слънце? При добра изолация тази енергия ще бъде запазена за дни.
Коментиран от #36, #49
12:30 15.11.2023
35 Поддръжка
До коментар #33 от "Елементарно е":
В този мъглив ден, 6mw инсталация, разположена върху 36 декара покриви произвежда 700kw. Тия ще да имат мнооого земя или четеш ала-бала данни от сайта им.12:36 15.11.2023
36 Мхм
До коментар #34 от "Елементарно е":
Кой си ти да правиш сметка бе папук като си некадърен.В 1кг водород имаш 33квтч енергия в един литър дизел който е приблизително същото тегло имаш само 10квтч енергия а в един кг литиева батерия имаш 0.1квтч енергия.Айде бегай сега.12:40 15.11.2023
37 Елементарно е
Коментиран от #39, #52
12:51 15.11.2023
38 Елементарно е
Никой не мери енергията на кантара!
Енергията се измерва в нещо което пак започва с кило ама завършва на ват, а не на грам.
Коментиран от #40
12:56 15.11.2023
39 Поддръжка
До коментар #37 от "Елементарно е":
Покрива.. И не е хубаво да го включваш, щото не връща в мрежата. И да, лъжат.13:00 15.11.2023
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Миусука Мадото
13:30 15.11.2023
42 Елементарно е
До коментар #40 от "Мхм":
"В 1кг водород имаш 33квтч енергия в един литър дизел който е приблизително същото тегло имаш само 10квтч енергия а в един кг литиева батерия имаш 0.1квтч енергия.Айде бегай сега."Дали не говориш за килограм енергия от различни източници? Хайде като си тръгнал да мериш на кило, да кажеш колко тежи бутилката за килограм водород? Че доколкото съм чувал тежи 50 пъти повече от водорода, ама може и да греша, а ти си непогрешим доколкото виждам и поправяш всички наред.
13:32 15.11.2023
43 Джонката
Коментиран от #46, #53
14:27 15.11.2023
44 Генчо
14:38 15.11.2023
45 1001
До коментар #5 от "Мхм":
На каква цена?14:39 15.11.2023
46 Дейли фреш
До коментар #43 от "Джонката":
Ама минало през склада, джонка.14:47 15.11.2023
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #29 от "Мхм":
Не съм избягал, но не виждам смисъл да споря с радиоточка❗Значи всеки ще произвежда последен бензинов двигател в Германия - веднъж БМВ, друг път Ауди, трети път ФВ, четвърти Порше, пети Мерцедес и така до безкрай ❗
Не коментира с какво въпросите или уточнението "СИ" , са грешни ❗
Явно схвана , но търсиш под вола теле ‼️
Кое не ти е ясно ❓ Вярно ли е:
-Кой произведе последния бензинов двигател в Германия ❓
-"BMW произведе последния бензинов двигател в Германия"
ЯВНО НЕ ‼️
14:55 15.11.2023
49 Ракета Пейтриът 📡
До коментар #34 от "Елементарно е":
Не само това, приятелю.Германия има ВЕИ мощности в Етиопия и внася танкери с водород.
- Който има малък, битов добив на ток, може да съхранява и балансира с Powerwall. Както и да си захранва дома с дни при кола с 60-100 кВтч.
- С големи мощности за съхранение като MegaPack могат да се захранват градове.
Виждаме ги в действие при зарядните хъбове на
Gridserve/EnBW Hyperhub/Ecotricity и други - поемат едновременно зареждане на 20-50 коли с 350 кВт
- При навлизане масово на двупосочното зареждане, един милион закачени коли са ти един АЕЦ и операторът само пренасочва и поема пиковете. Колко струва един АЕЦ и за колко години се строи?
- Далновидната държава има интерес да субсидира ВЕИ, съхранение местна ел.енергия и коли на ток. Вместо чужди централи с чуждо гориво и вносен пeтрол.
Въпросът е, че пoлитиците са назначени от чужди компании и работят за тях. Тогава парите на народа се изнасят навън, а се внася СМОГ за здраве.
ЕС внася петрол за 55 милиарда евро всеки месец.. Умножи по 12 и направи сметка за какви пари става въпрос. С тия пари си нямате идея какво може да се направи.
Да, ама така лaпaчката ще свърши.
17:10 15.11.2023
50 Къпан пор
До коментар #18 от "Мхм":
Има една книга "Фаталната запетая",която ти не си чел.18:50 15.11.2023
51 Гост
До коментар #26 от "Гъбарко":
Вятъра се съхранява в тесларски чували.Коментиран от #56
18:52 15.11.2023
52 Гост
До коментар #37 от "Елементарно е":
В момента е 0%.Коментиран от #55
18:55 15.11.2023
53 Хм...
До коментар #43 от "Джонката":
А да беше прочел статията? Четене на текст с разбиране?19:00 15.11.2023
54 Гост
До коментар #29 от "Мхм":
Теслю,то го пише.БМВ ще произвеждат ДВГ в Австрия и Великобритания.19:04 15.11.2023
55 Елементарно е
До коментар #52 от "Гост":
При 5,5 милиона заредени километра на час през деня, на кой му пука че през нощта няма слънце?Има инвестиционни намерения за изграждане на 40 GW фотоволтаични мощности, които са 20 пъти повече от днешните инсталирани 2GW.
Тогава за всеки час ще има 20 пъти по 5,5 милиона километра - 110 милиона километра. Достатъчни за зареждането на всичките 2 милиона автомобила в България за ден и половина. Ако през зимата пече слънце по 4 часа на седмица, ще е напълно достатъчно.
Коментиран от #59
20:56 15.11.2023
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Сашо
21:49 15.11.2023
58 Един камионджия
22:09 15.11.2023
59 Гост
До коментар #55 от "Елементарно е":
Приготви си бидони и пълни.Електрокар си нямаш да го заредиш.22:13 15.11.2023
60 фашистки рашастан в изолация
До коментар #4 от "Някой":
Европа вече забрави,че руските миджети са имали нещо общо с гиганта.Русия е в тотален колапс,а скоро следва разпад и фалит.По-интересно е тогава какво ще правите вие русофилските българофоби след като отново сте от грешната страна и сте булката в ситуацията ?! С една газчица за продан не може да си фактор на тоя свят.16:57 16.11.2023
61 Трифонов
До коментар #11 от "мдаа":
Естония както и България само географски са в Европа.18:47 17.11.2023
62 Ти колега
До коментар #7 от "Колко да е сигурно да ти спрат газа":
кога за последно си ползвал китайски фотоволтаци 30г?15:52 18.11.2023
63 Много наивно
До коментар #32 от "Мхм":
Живеем в материален свят. колега. Фантазиите са хубаво нещо но в реалния живот повечето неща се измерват с ефективност и пари. По икономически причини да произвеждаш водород от електричество с идея да го съхраниш и използваш като енергия /електроенергия/ е неефективно. Има технологии които се надяват да съхранят водорода в свързан с други съединения вид при атмосферно налягане и температура, но за сега са само разработки и нищо внедрено за масова употреба и приемлива цена.17:03 18.11.2023
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.