Last news in Fakti

21 Ноември, 2023 12:09 43 870 47

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

  • kia-
  • ev9-
  • тест

Моделът EV9 вече е наличен и на българския пазар

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia - 1

Сен Тропе, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Когато Kia пусна на пазара Stinger, стана ясно, че корейците вече сериозно се целят и в по-високите класове. И въпреки че този модел не можа да доближи продукцията на германското премиум трио и успехът в продажбите не се материализира, той беше огромна демонстрация на увереност и амбиция.

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

Когато Kia разкри EV9, стана пределно ясно, че корейците не са се отказали от амбицията си да се намесят сред най-добрите - този път с голям луксозен електромобил. И макар да имаше немалко упреци за дизайна на колата от много експерти, статистиките започнаха да показват, че Kia е на правилния път. Много хора в Европа и зад Океана започнаха да продават своите Land Rover, Audi Q7 и дори Porsche Cayenne - за да се сдобият с новата голяма електрическа кола, дори без да са я карали.

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

Ние обаче имахме възможността да изпробваме качествата на най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia, като впечатленията ни са основно положителни. Kia вече има своя А отбор, работещ върху EV9, и резултатът е изключително луксозно, издържливо SUV, коeто впечатлява и със своя дизайнерски стил Opposites United. И не трябва да се чака твърде дълго, тъй като доставките на EV9 в България вече започнаха.

Екстериор

Подобно на своя по-малък, двегодишен събрат, Kia EV6, който направи фурор в и в Европа, EV9 се прави на специфичната за електрическите автомобили глобална модулна платформа (E-GMP) на Hyundai Group и споделя много хардуер, включително напълно независимото му многораменно окачване и много компоненти на задвижването. EV9 предлага на купувачите избор от версии и със задно задвижване, и със система 4х4.

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

Благодарение на тази модулна платформа корейците имат възможността да експериментират и с външния вид на колата. А това, с което тя впечатлява е свежата и мигновена привлекателност на новия ѝ стил. Колата е със завладяващо модерен, но в същото време обикновен преден панел, технологично изглеждащи фарове, "ръбат" цялостен дизайн в стил G-Klasse и Land Rover, но същевременно е модерно изглеждаща.

EV9 е голяма, много голяма. Автомобилът е с 5 см по-дълъг дори от Discovery, а привидно изсечените ѝ черти не пречат на оптималния коефициент на въздушно съпротивление, който е 0.28 0 резултат, нареждащ голямата Kia в челните позиции в своя клас. А що се отнася до сегмента, то преките алтернативи са малко. Такъв голям седемместен SUV в момента се предлага единствено от Mercedes, но въпросният EQS SUV е много по-скъп.

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

Напоследък тестваме много електромобили, тествали сме и въпросния пряк конкурент на EV9 и според нас Kia-та разполага с един от най-забележителните екстериорни дизайни. Не е красива, но ви кара да се загледате в нея, а цялостният ѝ облик все още може да мине за концептуална кола. За колко други семейни SUV-та можете да кажете това?

Интериор

Една жизненоважна характеристика на този „семеен“ SUV е изключителната конфигурация на неговите седалки. Можете да закупите модел с шест или седем места (разликата е, че средният ред може да бъде или своеобразен диван за трима души, или две отделни седалки). При последния седалките могат да се завъртят, така че задната част на колата да се превърне в нещо като зала за срещи – и това е много повече от трик, защото за разлика от много други големи SUV-та, пространството е добре оползотворено.

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

Голямата задна част също е пълна с елементи на комфорт, типични за премиум сегмента: портове за свързване, контейнери за съхранение, вентилационни отвори и контроли, всички спретнато проектирани и разположени на точното място. Нито един пътник няма да почувства дискомфорт, защото всичките седем места са солидни. Единствено на третия ред мястото за краката, но не и за главата, е по-малко от това на останалите два реда.

Що се отнася до арматурното табло, то технологията и екраните (три дисплея, обединени в общ панел за водача и инфоразвлекателната система) са добре интегрирани, но и оптимални за използване от водача. Нивата на оборудване са пълни с много екстри и трябва да бъдат такива, за да може EV9 да издържи ценовия си етикет, тъй като колкото и добри да са оформлението и използваемостта, някои от материалите не се вписват добре в цената от 172 800 лв с ДДС, като се има предвид, че са познати от други модели на Kia. Но това е един от малкото недостатъци на голямата Kia.

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

Двигател и ходови характеристики

Базовите модели имат двигател с мощност 200 к.с., който изпраща въртящ момент от 350 Нм изключително към задната ос, осигурявайки ускорение от 0 до 100 км/ч за 9.4 секунди. Версията със задвижване на четирите колела има чифт двигатели с еднаква мощност (189 к.с. всеки), монтирани отпред и отзад, което означава, че колата разполага със системна мощност от 384 к.с. и може да ускори от 0 до 62 мили в час за 6.0 секунди.

Въртящият момент на 4х4 версията е още по-впечатляващ - 600 Нм, като това може да бъде увеличено до 700 Нм с допълнителна актуализация на софтуера по въздуха, която спестява още 0.7 секунди от времето за ускорение от 0 до 100.

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

EV9 е лесна за шофиране кола с много тих двигател и пробег от над 500 км във версията 4х4, която управлявахме. Това при идеални условия и 19.цолови гуми и джанти, но дори и в реална пътна обстановка пробегът не е никак малък - тоест с тази кола спокойно можете да стигнете до морето.

Движението се контролира от малък превключвател от дясната страна на кормилната колона и има обичайните спомагателни бутони на волана. Подобно на други електромобили на Hyundai и Kia, интензивността на регенеративното спиране може да се променя чрез лостчета на волана - едно функционално решение, което липсва при конкуренцията.

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

Спирачната система е мощна и предсказуема, кормилното управление е информативно при това то е такова и в нормален режим на шофиране (другите са Sport и Eco), а всички останали контроли притежават онзи стил на интуитивност, познат ни от премиум марките BMW и Porsche. Именно тези неща показват колко безмилостен е походът на Kia към величието.

Моделът със задвижване на четирите колела има отлично темпо в реалния свят и е толкова бърз и мощен, колкото бихте искали да бъде кола с такива размери и с тегло 2.6 тона!. Това е плавно и усъвършенствано задвижване, което не изостава много от водещото на пазара - това на BMW, като същевременно ни предложи реален пробег от над 400 км по нашия тестов маршрут, който включваше и магистрала, и обикновени междуградски пътища.

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

Още един от недостатъците на модела, който всъщност е присъщ за повечето такива големи и високи SUV-та, е т.нар. крен в завоите. При по-високи скорости накланянето на каросерията в завоите е осезаемо и лишава малко колата от финеса, с който се движи по магистрала. Останалата част от динамичния пакет е много по-добра: управлението е предвидимо, а воланът е много прецизен. Квадратните форми на каросерията пък правят колата много лесна за маневриране и паркиране въпреки размерите ѝ.

Заключение и цена

Накрая, но не последно по важност, трябва да обърнем внимание и на зареждането на автомобила. Той е снабден с 800 V технология за свръхбързо зареждане, като благодарение на него почти 100-киловатчасовата батерия може да се зареди за пробег от 250 км само за 15 мин. Всичките тези екстри обаче, както се досещате, си имат и съответната цена.

Тествахме най-голямата, най-луксозната и най-скъпа Kia

На фона на единствения пряк конкурент тя е ниска, но като цяло, такива луксозни автомобили все още са доста скъпи. У нас, към момента се предлага само най-наточената версия EV9 283 KW AWD 7-SEAT, която е на цена от 172 800 лв с ДДС. Хубавото е, че ако е на фирма, цената може да падне с 20%, а и от Kia дават, като бонус 9000 лв. за зареждане. За тези пари получавате най-голямата (5.15 м. дължина) и най-луксозната Kia.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    25 30 Отговор
    Ми от написаното от Радо СКлавчев, а и от снимките, мога да заключа, че това наистина е едно ниво нагоре. Изглежда брутално, е скъпичка е, но пък е много добра, а и като свалиш ДДС и 9 бона за заряд, то отиваш на към 130 000, което си е цената на повечето ел. коли, при това от по-нисък клас.

    Коментиран от #3

  • 2 СЕЛЯНИН

    53 20 Отговор
    € 90 К за KIA ?...апе ги главата

    Коментиран от #9

  • 3 Марио

    14 8 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    - Радо Славчев - извинявам се за правописната грешка. Уважавам този автор за безпристрастните му ревюта
  • 4 Име

    19 23 Отговор
    Ми много е хубава колата, има си и минуси, както пише в статията, а най-големия за нас е цената, но като цяло е ОК колата. Много ми харесва, бих карал едно такова модерно кубче. Даже започвам да се замислям.

    Коментиран от #5

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 КДтвнмч

    65 18 Отговор
    Тази КИА може да бъде сложена на снимка в речника до дефинициите на думите "мерзост" и "двуличие". 2,6 тона на 5м и 100кВч батерия? Обаче иначе сме много "еко", "био" и "веган"! Ха-ха, по-добре да добавим към списъка с думи още и "ирония" и "гротеска".
  • 7 Пепи

    46 27 Отговор
    БМВ седма серия с трилитров бензинов двигател 9 степенна скоростна кутия е 100 000 лева . И само я палиш и стигаш от София до Париж - не се замисляш къде да спираш и колко време да зареждаш .

    Коментиран от #8, #11, #28

  • 8 до Пепи

    16 20 Отговор

    До коментар #7 от "Пепи":

    Пепи, принципно си прав, но за съжаление вече новата пета серия се предлага само с двулитров дизел и той ще е до време. Светът отива към електрички, а дали е хубаво или не - времето ще покаже. Що се отнася до Киата, на мен ми харесва.
  • 9 Директора

    12 24 Отговор

    До коментар #2 от "СЕЛЯНИН":

    Що, ти колко искаш да е? А какво караш и за колко пари?
    Нека позная, някоя стара 124-ка... "като нова", нали?

    Коментиран от #41

  • 10 Поредният

    29 9 Отговор
    Грамбулник ! Това са коли за Америка или Австралия, не за Европа !
  • 11 Мхм

    15 4 Отговор

    До коментар #7 от "Пепи":

    Едва ли до Париж е над 2000км
  • 12 Момчил

    48 15 Отговор
    Грозновата е външно. Вътре пък лъха на евтинджос. Не си струва парите тая кола.

    Коментиран от #17

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Експерт

    22 16 Отговор
    180 бона за елка от Алито....хахахаха
    Skoda Eniaq RS с 50 бона по-малко е далеч по удачен избор !
    За нищо ги нямат тия пари....

    Коментиран от #16

  • 15 Дизел и Бензин!

    16 1 Отговор
    Идеален за зимата при голям трафик и задръствания, за това е оборудван с генератор в багажника!!!
    Но като цяло е по добър от електрокара!!!
  • 16 любител

    9 16 Отговор

    До коментар #14 от "Експерт":

    нямаш пари ти селянче а като седнеш в шкода е като да седнеш на пейка в парка на която обаче е по меко и удобно. хахаха

    Коментиран от #43

  • 17 любител

    6 9 Отговор

    До коментар #12 от "Момчил":

    купи си голфо тогава да се кефиш на село. хахаха.
  • 18 Бангеев

    14 13 Отговор
    Добро ревю, Поздравления. Между другото първата такава кола у нас е поръчана от президента Плевнелиев, а жена му кара EV6. Това само за информация
  • 19 Иво

    8 4 Отговор
    ПРЕКРАСЕН АВТОМОБИЛ ЗА ....СЕВЕРНА АМЕРИКА!ПРИБАВЕТЕ И ПОЛЕЗНИЯ ТОВАР И СТАВАТ НАД ..3 ТОНА!
  • 20 отново

    8 2 Отговор
    дискриминация за физическите лица
  • 21 Бай Благой

    12 6 Отговор
    Е няма такава грозотия.
  • 22 Мойсея Света Троица идеален център

    3 8 Отговор
    Който нее карал градндис мивек нищо незнае това е най бруталния вас мистубиши
  • 23 Бен

    18 6 Отговор
    Поредният джендърски автомобил! Аз се чудя, как и защо това може да се хареса на някой. Влезнали сме в дизайнерската ера на джендърите! Ужасно грозно!
  • 24 ххммм

    15 4 Отговор
    евтина пластмаса, но продавана СКЪПО!
  • 25 Кольо,

    15 2 Отговор
    Зет ми има последен модел КИА Оптима,ами не са лоши като качество но возят някък си дървено не ме кефи..
    Моята е с осем години по дърта но е с адаптивно окачване и возията и е изключително комфортна.
    С една дума не ми допадат тези корейки,въпрос на вкус нищо повече.
  • 26 Гуньо

    7 3 Отговор
    То няма такъв кютюк.
  • 27 Ван дам

    6 10 Отговор
    Уникална кола. Мтого ми харесва.
  • 28 Хаха бмв

    11 13 Отговор

    До коментар #7 от "Пепи":

    С бмв можеш да стигнеш само до най-близкият сервиз.
    Явно си много малък на възраст за да разбираш от автомобили и качество

    Коментиран от #30, #33

  • 29 И вън и вътре напомня на Возилото на

    14 3 Отговор
    семейство флинстоун
  • 30 Люлински разбирач

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "Хаха бмв":

    Така ли се говори със семките и бирата пред панелката с наборите ти?!
  • 31 Приятел,

    4 1 Отговор
    Имам фиксирано мислене и едва ли ще си я взема.
  • 32 Край

    4 2 Отговор
    ЕЕЕЕ НЕ. Това НЕ.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Николай

    4 1 Отговор
    Аз проблема с Киите и електричките го реших, купих си Корвет С7
  • 37 Буха ха

    14 2 Отговор
    Този гюм не може да влезе в повечето гаражи, а като излиза от мола, жената със сигурност ще го задере някъде. По тесните улички в центъра, завоите с 2-3 маневри, задната гума през бордюра
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Българин

    7 0 Отговор
    Такъв тип коли ме изпълват с противоречиви мисли.Първо , ужасно грозна е и отпред и отзад.Интериора няма да коментирам, явно е нормално изпълнение за такъв тип кола.Не се съмнявам във функционалността и, но струва ли си да хвърлиш толкова много пари за ел кола, която все пак има ограничен пробег. В този ред на мисли бих предпочел за тези пари модел на БМВ или Мерцедес с двг.
  • 40 Батко

    5 0 Отговор
    Въздушно съпротивление от 0.28 за EV е ужасно и с тая маса от 2,6 т за 4x4 версията малко ме съмнява да прави 500 км пробег... Освен ако не караш като бабичка, но тогава защо са ти тия 384 к.с. и 600 нм?!
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Експерт

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "любител":

    Не коментирайте неща които надвишават умственият ви капацитет и си пасете кравите вкъщи..напълни се с клоуни тази държава и за това сме на това дередже !
  • 44 Драгой

    1 0 Отговор
    Определено голяма крачка нагоре. Не ми харесва само цената и волана.
  • 45 ххх

    1 0 Отговор
    не ме кефи
  • 46 истина ти казвам

    1 0 Отговор
    Ква е таа грозотия бе? Тва нещо ше отнеме първенството за най грозна кола на мултипла!
  • 47 Ако някой на това му казва лукс

    0 0 Отговор
    Да се преглежда веднага