Audi се сбогува с R8 със специалната серия GT RWD, която е ограничена до 333 купета. Ако това специално издание не е достатъчно диво, ABT Sportsline е разработила наистина брутална версия на суперавтомобила. Запознайте се с XGT, който по същество е състезателен автомобил за пътя, тъй като на външен вид изглежда като R8 GT2. Той на практика удължава жизнения цикъл на машината с атмосферно пълнене, тъй като Audi доставя 99 допълнителни шасита на немската компания.
Подобно на R8 GT RWD, за който споменахме, ABT XGT също насочва мощността на V10 изключително към задните колела. Тя е по-силна, тъй като мощността на двигателя 5.2 FSI е увеличена до 630 к.с., докато Audi и нейния флагмански спортен автомобил имат "само" 612 к.с. Заличаването на Quattro и щедрото използване на въглеродни влакна е намалило теглото до забележително ниските 1400кг.
ABT обяснява, че е имала нужда от две години, за да разработи XGT, след като е чакала месеци, за да получи одобрение от висшестоящите. Цели 40 души е трябвало поотделно да дадат зелена светлина на дивия R8. Казват ниче това не е суперавтомобил, модифициран да прилича на състезателен автомобил, а истински състезателен автомобил с регистрационен номер. Той "се различава само незначително от Audi R8 LMS GT2" и всеки автомобил ще бъде уникален, като ще позволява на собствениците да го персонализират напълно.
Тъй като намерението е било да го превърне в легален автомобил за движение по пътищата, ABT е добавила централно заключване, камера за обратно виждане и ръчна спирачка, както и е инсталирала обикновено цифрово арматурно табло. По същата причина в модифицираното табло за управление вече има контролни уреди за климатика, мигачите и електрически регулируемите огледала.
Освен това са направени промени в термичния мениджмънт, софтуера, спирачната и горивната система, но без да се отдалечават от машината GT2. Разбира се, има и различна изпускателна система, която отговаря на необходимите норми за вредни емисии, за да бъде годна за движение по пътищата. Направени са допълнителни промени, за да се спазят изискванията за нивата на шума. Цената, както вероятно може да предположите не е ниска и започва от 598 хиляди евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ
17:45 23.11.2023
2 Трагедия
18:32 23.11.2023
3 И СТАНА ТАКА ЧЕ
Коментиран от #5
00:58 24.11.2023
4 тоз
10:05 24.11.2023
5 Мхм
До коментар #3 от "И СТАНА ТАКА ЧЕ":
Турбото е само на права и дори там пада от по сериозни неща а на писта е майка плаче10:19 24.11.2023