Last news in Fakti

21 Януари, 2024 13:30 7 236 77

Класация за пробега на електромобилите. Tesla заема едва шесто място

  • електромобили-
  • пробег-
  • класация

Първата позиция е за американския Lucid Motors

Класация за пробега на електромобилите. Tesla заема едва шесто място - 1

Американски анализатори проследиха обстойно всички тестове и извадиха показатели за пробега на електрическите автомобили, като въз основа на обобщените данни направиха интересна класация на най-добрите.

Проучването на Министерството на енергетиката на САЩ включва електрически превозни средства, произведени в различни страни по света, независимо от тяхното тегло, габаритни размери и количествени показатели за продажби. Основният критерий за оценка е пробегът с едно зареждане.

Топ 20 на този рейтинг включваха модели, способни да изминат над 500 километра с едно зареждане на батерията. Polestar 2 и Ford F-150 Lightning са на дъното на тази класация, като имат най-нисък обхват. Те разполагат с почти еднакъв пробег от 514,9 километра, като лекото разминаване между тях започва след втория десетичен знак.

А челната позиция е заета от американския производител на луксозни електрически спортни автомобили Lucid Motors. Неговият електрически автомобил Lucid Air Grand Touring има пробег от 516 мили или 830.4 километра с едно зареждане. Този показател беше официално регистриран от експерти на Министерството на енергетиката на САЩ.

Според резултатите от изследванията, Tesla дори не заема нито второ, нито трето място. В допълнение. Tesla Model S с пробег от 651.7 километра заема едва шесто място. Тази позиция обаче може да се изплъзне от ръцете ѝ, защото с разлика от само осем километра, е Rivian R1S Dual-Motor Max Pack, който има пробег от 643.7 километра и вече диша във врата на Tesla. Ето и цялата класация.

Класация за пробега на електромобилите. Tesla заема едва шесто място


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тесла не се състезава

    23 11 Отговор
    Съвсем случайно се намира в тази класация. Вероятно скоро ще има и други които да я заминат.

    Още преди две години Тесла официално се отказа да произвежда електромобили с по-голяма батерия, защото няма смисъл да разнасяш ежедневно по-голямото и тегло, защото можело да ти се наложи някога евентуално.

    Решиха че ще наблегнат на скоростта на зареждане, защото при налична зарядна инфраструктура, Това е по-важният параметър за изминаване на дълги разстояния, а не пробегът с едно зареждане.

    Класацията за скорост на зареждане им е много по-важна. Не съм сигурен дали и там са на първо място, но се стараят и не е лошо всички да се състезават по този параметър, а не кой колко тона батерии може да набута в един автомобил.

    Коментиран от #2, #14

  • 2 Пилотът Гошу

    18 5 Отговор

    До коментар #1 от "Тесла не се състезава":

    Може и да си прав по отношение на логиката им, но дистанцията е основният минус, поради което хората на запад избягват електромобилите. Всички тесли в нашата фирма останаха в гаража и в момента се карат от разни секретарки из града. За градско елмобила е перфектен, няма спор. Но повечето от нас често правят отсечки по 600-1000 км и на никой не му се живее по магистралите.

    Коментиран от #3, #61

  • 3 Е колко пък да бързаш

    9 20 Отговор

    До коментар #2 от "Пилотът Гошу":

    Тук съм си копирал описанието на едно пътуване на 1000 километра с Тесла. Ще ми кажеш ли за колко по-бързо бе го минал с бензинов автомобил? Наистина ли за 9 часа нямаше да спреш дори до тоалетна? За хапване? Цигарка? Кафенце? Ти си бил перфектният работник който не се нуждае от обедна почивка дори за девет часовия си работен ден от 8 до 17

    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%.

    Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин.

    На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин.

    На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин.

    Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд.

    Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч

    Коментиран от #5, #6, #7, #10, #15, #55, #65

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Вермаве ти,

    13 7 Отговор

    До коментар #3 от "Е колко пък да бързаш":

    Ама много ти верваме.
  • 6 Пилотът Гошу

    19 5 Отговор

    До коментар #3 от "Е колко пък да бързаш":

    Ми толкова:
    Мюнхен - Берлин под 5 часа редовно. 4:20 за сега най-бързо. Нямам време да се мотая с твоите зареждания. Стандартно са 1500км на седмица, ако е натоварен графика стига до 3000. Твоите разходки нямат място в работното ми време. С един резервоар трябва да са възможни 800-900 км при 150-160. Кара се с ограниченията, повече където е позволено, а то е доста. Следващият проект ако позволява, тогава ще се мотаем по улиците.

    Коментиран от #28, #30, #31

  • 7 Пилотът Гошу

    27 7 Отговор

    До коментар #3 от "Е колко пък да бързаш":

    Между другото от 9 до 17 евентуално се мотаеш ти, личи, че времето ти е бол. Аз нямам време за губене и ми се плаща, не се мандахерцам да тече времето. Твоите сметчици са с по 100-110км/ч и се носиш като народна песен. 99% от теслите са с под 120 по магистралата, иначе ще видиш 543км пробег през крив макарон. Колегите с модел 3 я зарязаха, защото за 700км от Мюнхен до Хайнсберг зареждат минимум 2 пъти. Тея “описания” на разни “блогърчета” ги пробвай в работно време с множество срещи и ела ни кажи как е от личен опит.
  • 8 нико

    7 9 Отговор
    В първите 12 само 2 не са американски-признание на технологията на САЩ.
  • 9 Абе

    18 6 Отговор
    Тислътъ днес на минус десет може ли стигна до Шипка от София или на втория завой ша угасне?
  • 10 Пилотът Гошу

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "Е колко пък да бързаш":

    Между другото гледах видеото. За тест със скорост 120км/ч да обяснява как средната скорост била 116 примерно , е доста смешно, хем даже със зареждането. Пробвай и ще разбереш защо. Бавни пред теб, изчаквания, времето за излизане и влизане обратно на магистралата и тн, и тн …. Няма такава вселена, в която е карал със 120 и средната скорост е била 116 на отсечка от 200-300км. Резултатите са баят напаснати. Ето ти пример - 590км - 4:43 - 125км/ч средна скорост. Жокер - не стават с каране със 130км/ч.

    Коментиран от #12, #21

  • 11 Факт

    6 3 Отговор
    Тия Люсид немат стигани космически корап
  • 12 Пилотът Гошу

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "Пилотът Гошу":

    Пояснение - това е от врата до врата, не като в Ютуб пътешествието … първите 10 и последните 50-60 км са в града.

    Коментиран от #13

  • 13 Точно заради такива като тебе

    5 14 Отговор

    До коментар #12 от "Пилотът Гошу":

    Направиха преди три-четири години 2800 км за 24 часа с тесла модел 3 в Германия, при това на по-бавни зарядни станции. Средна скорост с включено зареждане 116 км в час. Там къде е била измамата?

    Сега биха ги направили за много по-бързо време, но на никой не му се занимава.

    Между другото къде видя че се карали с максимална скорост 120 км в час? Няма начин при положение че първата отсечка с включено зареждане беше измината за 119 километра в час средна скорост.

    Коментиран от #37

  • 14 Ауди

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Тесла не се състезава":

    Аудио зареждат по- бързо.
  • 15 Идеални условия

    7 3 Отговор

    До коментар #3 от "Е колко пък да бързаш":

    Ти като Илончи гледаш идеалните условия. Е да ама те почти винаги не се получават.
  • 16 Ето ти и зимата

    7 8 Отговор

    До коментар #4 от "ГОЛЯМ СМЯХ":

    Същият автомобил и същия 1000 километра маршрут, но при отрицателни температури. 8 часа и 55 минути през лятото и само 10 минути повече през зимата.

    Разход през лятото 220 kWh, зимата 248kWh - 12% повече.

  • 17 Е колко да е бързо

    6 2 Отговор
    Колко по-бързо да зареждат audi-тата? Бъркаш скорост на зареждане която се измерва в километри в час с мощност на зареждане в киловати.

    Аудитата зареждат с по-голяма мощност, но това не им осигурява по-голяма скорост на зареждане, защото харчат като лами и със същата заредена енергия минават по-малко километри

    Ако погледнеш таблицата на 20-та минута в клипа, audi изминава същия маршрут от 1000 километра за 40 минути повече време с 256 киловатчаса енергия. Повече отколкото теслата харчи през зимата.

    Коментиран от #20

  • 18 Иво

    8 6 Отговор

    До коментар #4 от "ГОЛЯМ СМЯХ":

    преди няколко дни минах 1100 км, спирах 3 пъти да зареждам. Веднъж за 45 мин, +300км пробег, за около 6 долара.
    2 спирка, +350км, бавна станция, час и 50 мин, около 5 долара. И последна спирка / разходка в музей, 2 долара до макс пробег, поне 5-6 часа бях там. Температурата беше около -5 до -7 и реален макс пробег беше около 400км
    вкъщи зареждам за около 1$ на 100км.

    Това ми беше първото пътуване с Тесла, от над 300км, защото имаме други автомобили за дълъг път.
    Но, с най-икономичния ни излиза по окло 7$ на 100км, а със стар луксозен автомобил, с 5.5л двигател, около 15$ на 100км.

    А сега минах 1100 за около 17$, 13 на зарядни станции + тока вкъщи.
  • 19 Бавно, че да те видят

    10 4 Отговор
    Гоше, теслАта е за бачкачите, а тЕсла е за г,зарите ; )
  • 20 Антилогика

    0 6 Отговор

    До коментар #17 от "Е колко да е бързо":

    Ти изби рибата. Какво общо има скорост на зареждане с изминат пробег? Това Мъск ли ти го каз?

    Коментиран от #22

  • 21 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "Пилотът Гошу":

    Това А класа ли е? С кой двигател? И не забравяй, че според пътната обстановка и трафика, кола поддържаща 130 километра може сериозно да се доближи до твоята, която ти си постигнал с каране със 170 на моменти! Ахам…

    Коментиран от #33, #43

  • 22 Мерни единици

    1 4 Отговор

    До коментар #20 от "Антилогика":

    Мерната единица на скорост на зареждане е километри в час.

    Мерната единица за мощност на зареждане е киловати.


    "Какво общо има скорост на зареждане с изминат пробег?"

    Къде въобще видя пробег в цялото мнение?

    Става въпрос за разход на енергия. Audi-то има голям разход.

    Коментиран от #23, #24

  • 23 Антилогика

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "Мерни единици":

    Какво общо има разхода на енергия със скоростта на зареждане? А км/ч е мерна еденица за скорост да, ама за друга скорост не на зареждане явно не си ходил на училище.

    Коментиран от #32

  • 24 ЗОМБИ

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "Мерни единици":

    По голяма глупост не бях чел. Достойно за Електрика.
  • 25 Азазаз

    4 0 Отговор
    Да се включа и аз София - Варна 5 часа с почивка и зареждане в Търново. Колата е Волво шестак бензин би турбо 4х4 резервоара замина. Бензина си е бензин

    Коментиран от #39

  • 26 ДЕМЕК

    1 2 Отговор
    Най-много от колите в мобилето и най-добрата кола в историята на Вселената т.е. в последните 14 милиарда години нищо по-добро от това не е правено.

  • 27 ГОЛЯМ...

    4 7 Отговор

    До коментар #4 от "ГОЛЯМ СМЯХ":

    Шубето е голям страх. Седим си на топло в колите (100 кВтч стигат за една седмица), пускаме си подгрева през телефона и не стържем лед, а 4х4-то е нереално.
  • 28 Петър Тузаров

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "Пилотът Гошу":

    Важните хора с проекти на голяма дистанция се качват в чартър. Всичко друго е хамалогия.

    Коментиран от #36

  • 29 Гост

    4 0 Отговор
    Пробега с едно зареждане с каква скорост е направен,с 45км/ч?
  • 30 Мхм

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Пилотът Гошу":

    С влак го правя за 2 часа.

    Коментиран от #35

  • 31 Гоше

    3 8 Отговор

    До коментар #6 от "Пилотът Гошу":

    Ти явно си мазохист. На такива разстояния по работа аз лично пътувам със самолета. Много по удобно, бързо, а и мога да изпия едно питие докато прелетя. Виж ако съм тръгнал на почивка, тогава може и с колата, въпреки , че на такова разстояние пак бих предпочел самолета. Но кой съм аз да те спирам, живота си е твой, времето също.

    Коментиран от #34

  • 32 Мерни единици

    2 4 Отговор

    До коментар #23 от "Антилогика":

    Щом това не са мерните единици за мощност на зареждане и скорост на зареждане, кажи В какви мерни единици се измерва според тебе мощността на зареждане В какви скоростта на зареждане?

    А това колко километра ще заредиш за един час зареждане пряко зависи от разхода на енергия на автомобила за 100 км.

    Ако два автомобила зареждат с една и съща мощност от 250 kW, но audi-то харчи 25,6 kWh/100km, а Тесла модел 3 харчи 18,6 kWh/100km, то скоростта на зареждане на аудито е 977км/ч, а скоростта на зареждане на теслата е 1344км/ч

    Точно от тази скорост зависи по колко време ще висиш на зарядните станции на дълги пътувания, а не от мощността на зареждане точно затова аудито зарежда с по-ниска скорост от Тесла, въпреки че зарежда с по-голяма мощност.

    Точно затова, времето за зареждане до 80% или до 100% няма пряко отношение към времето на висене по зарядните станции при дълги пътувания.

    Коментиран от #38, #45

  • 33 Пилотът Гошу

    9 0 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Ще ги направиш със 130 на куково лято. Както ти казах, това е врата до врата, има над час градско включено. Твоите тестчета на ютубъри само на магистрала не отговарят на реалността.

    Коментиран от #41

  • 34 Пилотът Гошу

    9 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гоше":

    Самолетът излиза същото време, не върши работа, защото не пътувам само с едно куфарче.
  • 35 Пилотът Гошу

    9 0 Отговор

    До коментар #30 от "Мхм":

    Правиш в сънищата си. Пътувай разстоянието с влака и ела да ни кажеш. Чел си, че ICE дига 300, ма се возиш с 300 15 минути.... Останалото време е със 120-140, отчасти с 200. Длъжен е да се движи според допустимото на трасето. В Япония или Китай може и да е иначе, но в този случай няма такава вероятност.
  • 36 Пилотът Гошу

    6 0 Отговор

    До коментар #28 от "Петър Тузаров":

    От кога 600км са голяма дистанция? Да не говорим, че не ти е ясно какво е чартър... Самолетът не върши работа в случая, нито пести време.
  • 37 Пилотът Гошу

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "Точно заради такива като тебе":

    Не ми обяснявай дали има начин, нали те го твърдят (видеото не е в Германия). Подскачаш, а изразяваш моето мнение.
    Тестовете на ютубърчетата на магистрала от паркинг до паркинг не са реален показател. Какво ни казваш? Че 3/4 зареждания с дизел на 2800км изискват повече време от Х-зареждания с ток? Смятате само времето за зареждане, но към него вървят излизането от магистралата, бавното каране по паркинга, после излизането на магистралата. С бързото ви зареждане излиза, че над десет пъти ще излезете да заредите. Само от това следват вече няколко часа разлика, по 15 минути на зареждане с всичко.
  • 38 Антилогика

    5 2 Отговор

    До коментар #32 от "Мерни единици":

    Това са някакви твои натакмистики. Няма такова измерване. Скорост на зареждане си е свързано със скоростта на зареждане. Колко км ще минеш е божа работа за ел колите.

    Коментиран от #40

  • 39 Зависи от приоритетите

    2 8 Отговор

    До коментар #25 от "Азазаз":

    И електромобилите могат да стигнат за 5 часа от София до Варна с едно спиране за зареждане във Велико Търново. Въпросът е ти защо си спирал, след като караш бензинов автомобил? Те нали не спираха да зареждания?

    Ето че на тебе ти се е наложило да спреш да пълниш резервоар, което не е без пари. А на този пич от клипа дори не му се е налагало да спира за зареждане, но не е платил нито стотинка за да отиде от София до Варна и за да се върне.

  • 40 Не разбрах

    1 3 Отговор

    До коментар #38 от "Антилогика":

    В какви мерни единици се измерва скоростта на зареждане според тебе? Дай ми пример че вече трети път не мога да те разбера какво искаш да кажеш? Кажи колко е скоростта на зареждане на едно audi и една Тесла за да направим сравнението?

    Коментиран от #47, #52

  • 41 Големи сте професионалисти

    2 7 Отговор

    До коментар #33 от "Пилотът Гошу":

    Очевидно като тръгнете на тези 800 км курсове можете в момента на тръгване да изчислите с точност до секундата в колко часа ще пристигнете пред вратата на клиента и му го казвате направо да ви чака в 16часа 53 минути и 16 секунди

    Дори тогава не виждам проблем да му кажете че ще пристигнете 20 минути по-късно като ги калкулирате от момента на тръгването. Само че никой не е толкова добър да може да е изчисли предварително за колко време ще стигне.

    Винаги може да тръгнеш 20 минути по-рано за да предвидиш времето за зареждане което е по-малко от 20 минути. Всичко останало са оправдания

    Коментиран от #42

  • 42 Пилотът Гошу

    7 1 Отговор

    До коментар #41 от "Големи сте професионалисти":

    Поредният специалист... Курсове.... И ще пътуваме за курсове с кола? Аре върви спи, рано ти е..ю

    Коментиран от #44

  • 43 Пилотът Гошу

    7 0 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Между другото, по коя логика електромобил ще го направи със 130, но ДВГ трябва да кара със 170? По права линия ли летите, що ли ... Нали точно това е темата - теоретичните ти сметки и реалността. В нея също ще трябва да караш със 170, за да компенсираш строежи и тн. Демек батерията ти ще има по-малък пробег от визирания от теб. Пътят е еднакъв за всички, само където вие трябва да спирате по-често.

    Коментиран от #50

  • 44 Лъжеш на поразия

    2 7 Отговор

    До коментар #42 от "Пилотът Гошу":

    "Стандартно са 1500км на седмица, ако е натоварен графика стига до 3000. Твоите разходки нямат място в работното ми време. С един резервоар трябва да са възможни 800-900 км при 150-160. "


    Тоест твърдиш че един час зареждане на седмица е критичен за графикът на фирмата и услугите които извършвате? Два часа в натоварените седмици?

    Да не превозвате органи за трансплантация за да е толкова важна всяка секунда?

    И как 800 км маршрут се връзва с 1500 км на седмица! Изглежда че минаваш този маршрут по-малко от веднъж седмично?

    Не е като да не познах че си от онези шофьори които пътуват по два резервоара на ден и минават под 10 000 км годишно, като автомобилът им харчи четири на 100 но смятат рак с хода на електромобилите за движение с 200 км в час

    Хвърляш лъжите по-бързо и по-мощно от Кирчо.
  • 45 Уиски с чесън

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Мерни единици":

    Скорост на зареждане е като, измерване на дистанция в минути/справка листовките/ Умни мисли, на един умен НЕчовек.

    Коментиран от #46

  • 46 Любопитен

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Уиски с чесън":

    Какво пише в листовките?
  • 47 Закона на ОМа

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Не разбрах":

    Щом ти е интересно, разрови се, има си дял от физиката.

    Коментиран от #48

  • 48 Ето още един всезнайко

    0 3 Отговор

    До коментар #47 от "Закона на ОМа":

    Всички ме пращат да чета защото те не са прочели още и не могат да ми отговорят.

    Любимата дисциплина на българина - да обяснява на останалите колко са прости по теме от които нищо не разбират.

    Както и любимият им отговор - " А бе аз не знам как, е но съм абсолютно сигурен че не е така, както казваш ти!"

    Коментиран от #49

  • 49 Отбор знатоков

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Ето още един всезнайко":

    Чукча писател ентусиаст.
  • 50 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #43 от "Пилотът Гошу":

    Чети Гоше, ама с разбиране, моля! Не говоря за електричка, това първо! И второ, обяснявам ти ситуация, при която ти ме подминаваш със 150 на магистралата, но след 3 километра влизаш в трафик от изпреварващи със 120 коли, и аз леко се появявам след теб, карайки със 130…, и така за разстоянието се доближаваме … ще ти дам примера със зелената вълна на светофара, така е по лесно! Аз карам със 50, и всеки път минавам на зелено, ти със 70 всеки път чакаш на червено и после пак минаваме заедно…, изминал си разстоянието с 29 секунди по бързо, но времето ти заедно с престоя на червеното ти е еднакво с моето!
  • 51 Име

    3 4 Отговор
    Пробегът на автомобилите с батерии зависи от капацитета на батерията! Но на всички е ясно,че след първата година, капацитетът е под 80%, а след четвъртата е под 50%.

    Коментиран от #53

  • 52 Антилогика

    1 2 Отговор

    До коментар #40 от "Не разбрах":

    Е трон зарежда с 270 kW макс. Скоростта на зареждане не зависи от това дали ще караш колата зима, лете, с пътници с ремарке на баир в планината и т.н. По твоята логика една тротинетка би имала най-голяма скорост на зареждане. Измислици премислици.

    Коментиран от #54

  • 53 А дали е така?

    2 3 Отговор

    До коментар #51 от "Име":

    "Пробегът на автомобилите с батерии зависи от капацитета на батерията! Но на всички е ясно,че след първата година, капацитетът е под 80%, а след четвъртата е под 50%."

    Наистина ли си толкова заблуден или просто искаш да ни излъжеш и да заблудиш останалите?

    Тази Тесла е на 11 години струва 7800 долара и за 11 години и 433 000 км има 15% деградация на батерията, пробегът е паднал на 360 км с едно зареждане - реални при 420 км по каталожни данни, което се сещаш, че не е било възможно дори като нова в реални условия.

    Не е зле за 11-годишен електромобил с най-старата технология на Тесла, нали? Оттогава смениха четири поколения батерии и новите са много по-добри с много по-добри с много по-дълъг живот, автомобилите станаха по ефективни от тогава и със същия заряд биха минали повече километри.

  • 54 Само така си мислиш

    3 1 Отговор

    До коментар #52 от "Антилогика":

    Електромобилите зареждат стотина километра за 5 минути. Посочи ми тротинетка, която може да го направи?

    Това е скоростта на зареждане. Колко километра можеш да минеш с 10 минути зареждане. А не колко процента си вдигнал за 10 минути. С проценти не можеш да минеш километри.

    Неслучайно за 10-ти път те подканвам да дадеш практически пример за разлика между мощност на зареждане и скорост на зареждане?

    Безспорно audi-то зарежда с по-голяма мощност, но с по-ниска скорост на зареждане от Тесла.

    А колко минути ще висиш на зарядните станции за да изминеш примерно 3 000 км не зависи толкова от мощността на зареждане нито от пробега с едно зареждане, А зависи от скоростта на зареждане

    В статиите и каталозите я обявяват като примерно "за 5 минути се зареждат 150 км." Това на практика е скоростта на зареждане, казана по друг начин.

    Коментиран от #58, #59

  • 55 Тъй

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Е колко пък да бързаш":

    Ми що ги зарезаха по улиците в Чикаго на -17 . А и май са им трябвали по 2часа за зареждане щото батерията не може да вдигне необходимата температура. И ако си трети на кабела?
  • 56 Не чете ли

    1 4 Отговор
    Наскоро имаше статия за много по-ниски температури в Норвегия и никакви проблеми със зареждането, защото хората знаят как да зареждат.

    Знаят, че батерията тежи половин тон и за да ѝ се повиши температурата се нуждае от два часа загряване.

    Знаят, че батерията Не може да се зарежда бързо ако не е загряла.

    Кой от собствен опит, а по умните от чужд опит, знаят че няма смисъл да стоиш на студено два часа на зарядната станция за да чакаш да загрее батерията, а е много по-умно, да си я загрееш два часа преди да си тръгнал за станцията за да можеш да заредиш на нея за десетина минути и да продължаваш вместо там да изчакваш двата часа.

    Пък и още след първия път в който се включват подгрева на купето половин един час преди да влязат в автомобила, за да им се разтопи леда и снега по стъклата и да влязат в топъл салон и направо да дават газ, трябва да са абсолютно мазохисти за да не го правят всяка сутрин А да стържат ледове по стъклата, защото им се свиди да дадат допълнителни 15 стотинки на час работа на климатика.

    Коментиран от #57

  • 57 Всичко

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "Не чете ли":

    Що касае НОРВЕГИЯ, требе да се дели поне на 2. Истината, само истината или поне 30% от цялата истина, както казваше ххх! Бухаха!!! Бай дъ У/е/Й, там си имат гаражи ...
  • 58 И ний, сме дали нещо на Света

    1 2 Отговор

    До коментар #54 от "Само така си мислиш":

    Муци, нАпиши, си името, та дано кръстят единицата за "СКОРОСТ НА ЗАРЕЖДАНЕ" на теб.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Да ви кажа направо:

    6 4 Отговор
    Спорите за нищо.
    Статията още заглавието е тенденциозно насочена срещу Тесла.
    Всеки с предпочитанията си, но и на-върлите противници на електромобилите трябва да признаят, че не е далеч времето когато те, електричките ще превъзхождат по всички показатели ДВГ. Гадно ми е да го кажа, защото от 42 години дова е моята професия.
    Дразни ме това, че защитниците на ДВГ винаги захващат спора с някакви частни случай. Като например "пилотът гошу". Ама моля ви- никой не ви задължава да минавате на електричка щом работата и начина на живот на ви позволяват това. Карайте си автомобили с ДВГ. Пълно е с такива и мощни и комфортни. За себе си съм решил, че следващата ми ще е електричка. Мен май ми писна от двигатели, особенно от дизели. Даже да "вися" по зарядните станции по 20 минути докато жена ми заведе внучката да се изпишка. Пък който бърза прав му път.

    Коментиран от #62, #63, #64

  • 61 Пена

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Пилотът Гошу":

    Коя е вашата фирма?
    Искам да кандидатствам за секретарка там. Правя и хубави тромпетчета
  • 62 Милен

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "Да ви кажа направо:":

    Евала колега. Аз също бих минал на електричка поради ред причини, но за жалост нямам пари да си я купя. Дори и тези втора употреба държат цени
  • 63 умен

    5 2 Отговор

    До коментар #60 от "Да ви кажа направо:":

    Това, което описва пилота гошу не е частен случай а масова практика в Германия. За самолет е безмислено, 2 часа преди полета трябва да си на летището, отделно транспорта от и до летището. Ето германия е на 1-2 часа полет, но реално отнема 6+ часа. За влака е подобно като на самолета разпределението на времето.

    Коментиран от #72

  • 64 умен

    4 2 Отговор

    До коментар #60 от "Да ви кажа направо:":

    И още. Задължават ни да минем на електрички. Спирали производството на ДВГ от 2030 или 2035 май беше в ЕС. Постоянно покачват цената на квотите за въглероден диоксид.
  • 65 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Е колко пък да бързаш":

    Ей, разбира4! Гледам, че редовно на няколко пъти си предвидил разреждане на батерията до 9%, при това само за един ден. В реалният живот подобно изстискване ще ти коства смяна на батерията до дни. Стига си нагаждал числа, за да се изкараш прав - НЕ СИ!!!!

    Коментиран от #66

  • 66 Ко речи?

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    Всеки нормален собственик на електромобил зарежда когато батерията му падне на десетина процента, защото тогава зареждането е най-бързо. Тези които са сигурни че ще заредят и няма да имам проблеми със зарядната станция, оставят батерията да падне още повече. Няма никакъв проблем. Това е най-здравословно за зареждането на батерията. Иначе нямаше да позволяват толкова високи мощности - 250 kW, които падат наполовина когато заряда на батерията стане 50%. Ако беше полезно за батерията нямаше да намаляват мощността при покачване на заряда.

    Коментиран от #67

  • 67 Д-р. Гугуткова

    1 3 Отговор

    До коментар #66 от "Ко речи?":

    Има ли нормални собственици на елки, или просто, все още не са ги диагностицирали?! М???
  • 68 Д-р. Фон Дер Ел

    0 2 Отговор
    Наричат се, безсимптомно болни, колежке! Упс! колега!
  • 69 Чеченеца

    0 1 Отговор
    С моята модел s стидам от София до Бургас без да заредя
  • 70 Спас

    3 0 Отговор
    Наи продаваната кола в европа.Интересно зашто ли.Моля тия с дачиите да не коментират
  • 71 Иван

    2 0 Отговор
    Жизея в САЩ. Имам новата s класа мерцедес.Но откакто купих lucid жената не иска да слезе от нея.
  • 72 вервайте ми!

    0 1 Отговор

    До коментар #63 от "умен":

    "умен" е по-умен от Мъск, който построи завода си точно в Германия. А пък Мерцедес, BMW, VW и Volvo се надпреварват да правят нови модели! Не разбрах кой и по-важното ЗАЩО те задължава да минаваш на електрички? Ама явно си захлюпен конспиратор. Точно частен случай са такива като гошу. Масата работащи не само в Германия, се прибират в къщи максимум до 8 -9:00. Така наречените къмютъри. Докато вечерят и се наспят колата може да се зареди спокойно на бавен заряд с най-обикновен кабел шуко. А на сутринта с "пълен резервоар" имат кола готова да пропътува 500 км и следващата вечер пак да я зареди без да губи време и пари по бензинджийници. Това е масата, но ти от къде да знаеш, като за Германия и Америка си слушал и гледал само по телевизията?

    Коментиран от #73, #75

  • 73 СексПир Бензинджиев

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "вервайте ми!":

    Всяка вечер на контакта или веднъж, на две седмици на газстешън? Туй е въпроЗът!

    Коментиран от #74

  • 74 Отговарям на въпроЗА

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "СексПир Бензинджиев":

    може и на месец веднаж на гЪзсейшън ако на ден минаваш по 13.3333.... км! Това е отговора!

    Коментиран от #76, #77

  • 75 умен

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "вервайте ми!":

    Властта те принуждава, било тя местна, общинска или държавна. Ето ти пример за София- ограничават колите с ДВГ, които могат да влизат в центъра. Днес само от първа категория, утре от втора и така, докато остане само електричките. Явно не си бил в Германия и го караш само на теория. От понеделник до петък може би са къмютъри ама уикендите запрашват по планини, езера и паркове. Още от петък вечер някои даже и се връщат чак в неделя вечер. Тия аутобани не са направени случайно. Хората карат и то по много. С мой бивш шеф -германец сме ходили командировка след работно време за 5 часа от Франкфурт до Дюселдорф или Франкфурт-Кемниц, няколко пъти. На аутобана на места сме карали с 250км/ч. Возихме се с личната му кола. Това с електричка кога ще го направиш?
  • 76 Умник

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Отговарям на въпроЗА":

    А като я оставиш електричката да стои една седмица на студа колко от заряда на батерията ще остане? И като се разреди и не ще да се зареди какво правим? Щото не всеки има контакт на който да я държи постоянно включена прословутата екологична кола, която е сумнително до колко е екологична със сегашната си батерия.
  • 77 БенцИ

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Отговарям на въпроЗА":

    С едно зареждане 900+ км. На ток или на дизел? А, познай.