Първото ни впечатление от този нов, върхов продукт на германската марка бе, че това е голям SUV, който обаче не изглежда тромав, като своите предшественици. Автомобилът е с динамична и компактно изглеждаща визия, но пък в салона получавате комфорт и изобилие от пространство. По-интересното е, че това е най-мощното серийно VW правено някога. Ето и впечатленията ни от него.
Вече в своето четвърто поколение, колата е максимално изчистена от т.нар. "детски болести" на предшествениците си, макар и при този модел да има леки съмнения в привлекателността. Става въпрос за външен вид, но както добре знаем възприятията на всички са различни. Но независимо как ви изглежда едно е сигурно - най-новият Touareg е по-удобен от всякога, с достатъчно технологии, за да може да се конкурира с премиум аналози, като Mercedes-Benz GLE или BMW X5. Естествено всичко това си има цена. Тя e по-ниска от тази на премиум конкуренцията, но все пак е петцифрена.
Volkswagen Touareg R 3.0 TSI eHybrid е пълното название на тази кола. Екземплярът, който карахме през изминалата седмица, крие под капака си трилитров PHEV задвижващ агрегат. Това означава, че би следвало да е хем мощен, хем икономичен, но дали е така? Задаваме си още един въпрос, на който търсим отговор. Докато акцентът на линията „R“ върху производителността определено работи за "горещ" хечбек, като Golf, то необходимо ли е наистина това за голям SUV като този?
Екстериор
На пръв поглед предницата е акцента, където стилистичните промени на Touareg R са най-очевидни. Кокетна характерна светлинна лента минава по цялата дължина на решетката, докато по-големите черни въздухозаборници придават на SUV-то доста по-внушителен вид от преди. Впечатляващите 38 432 микро светодиода във фаровете работят отлично, "наводнявайки" пътя пред вас с обилни количества светлина.
Именно новите предни светлини добавят нужната на модела визуална модерна технологичност. А "раздувките" в предните калници помагат на колата да изглежда по-широка и по-ниска на пътя, което е хитър трик, тъй като в действителност водачът и пасажерите са доста високо над него.
Същата илюзия работи с голям ефект и отзад, като там колата впечатлява с преработена ярко червена светлинна лента, простираща се през вратата на багажника. Тя работи брилянтно през сивите зимни дни и през нощта. А осветената емблема с логото на VW придава допълнителен блясък.
Като цяло външните промени изглеждат сравнително скромни, но както вече споменахме, визията на Touareg никога не е имала за цел да впечатлява. А "R" версията не е изключение. Но пък не може да се отрече, че моделът е направен със страхотно внимание към детайла,.
Интериор
Вътре положението е сходно - качествени материали и прецизна германска сглобка с "R" лога, извезани върху панелите на вратите и седалките. Оформлението изглежда добре обмислено, което не е изненадващо, като се има предвид, че Touareg съществува от няколко десетилетия.
Тази последна генерация е освен стилна и изключително удобна, както отпред, така и отзад. Излишно е да казваме, че багажното пространство също е значително. Уредите са основно дигитални, информативни са, а седалките са ергономични и комфортни. С други думи в салона има всичко, което бихте очаквали от такъв автомобил.
Двигател и ходови характеристики
Едно от първите неща, които откриваме при Touareg R, е, че макар да е хибрид, разходът не е нисък. Данните на бордкомпютъра сочат девет литра на сто километра, но впоследствие установихме, че това се дължи на градско шофиране с включен ДВГ. На извънградско разходът е значително по-нисък, в рамките на 6 - 7 литро но 100, а в града колата спокойно може да изминава 50-ина километра (реални) само на ток.
Това е мястото, където въпросният PHEV има повече смисъл. Ако можете да го зареждате с ток у дома, то ще се движите из града "за без пари". При това колата в града на ток не е никак маломощна, тъй като електромоторът е с мощ от 136 к.с. и се справя отлично.
Хибридният силов тракт включва и V6-турбодвигател, интегрирана в пода на багажното отделение литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 14.3 кВтч, а предаването на тягата се осъществява през осемстепенна автоматична трансмисия с функция за ръчна смяна на предавките Tiptronic. За идеалната връзка между автомобила и пътя се грижи системата за предаване на момента и към четирите колела 4MOTION. С помощта на 4MOTION Active Control пък водачът може бързо и лесно да избира между отделни профили на работа на задвижващата система.
Благодарение на комбинацията от въпросния електромотор и двигателят с вътрешно горене, големият SUV притежава динамика на всякакви пътища и настилки. Има и режими на шофиране, които да отговарят на всеки сценарий, от Eco, Comfort, Normal и Sport в по-ежедневния край на спектъра до Offroad и Snow, когато сте извън пътя. Но където и да сте 460-те "коня" ви карат да се чувствате уверен.
Като алтернатива можете да конфигурирате и индивидуален режим, за да отговаря на конкретните ви нужди. Заслужава си да се потопите и в настройките му за офроуд, които се правят от кръгъл диск на централната конзола. Естествено тук не говорим за тежки пересечени местности, о проходимостта на този мощен SUV е доста по-добра от тази на повечето преки конкуренти.
Touareg R eHybrid обаче се чувства най-добре на магистралата, където може да преодолее почти всяко предизвикателство, когато се наложи. Ако искате спокойна "езда", то можете да изминете дълъг преход, без да усетите никаква умора. Но когато ви се наложи или прииска да "дръпнете юздите", ще открие, че Touareg R е всъщност доста динамичен, с много въртящ момент при това в голям оборотен диапазон.
Технологии
Touareg R идва с целия технически арсенал на VW, но голяма част от него изисква малко време, за да се запознаете напълно. Изцяло новият Innovision Cockpit е доминиран от централно монтиран 15-инчов сензорен екран, подсилен от по-малък екран и набор от цифрови инструменти пред волана.
Спомняйки си, че това е голям и обемист SUV, може да откриете (както направихме ние), че системата Park Assist Pro е полезна, особено при по-малко светлите часове, които получаваме в началото на годината. Автоматизираната система работи както, когато сте в колата, така и когато сте извън нея, чрез приложение.
Друг бонус, ако сте от теглещото братство, е режимът Trailer Assist. Това наистина помага, ако сте новак в паркирането на ремарке или каравана. Отново, системата ще свърши голяма част от работата работа вместо вас и може да се справи с всички изчисления, необходими по отношение на завъртането на волана в правилната посока, което не е толкова лесно, колкото си мислите.
Заключение и цена
Ако сте достатъчно дисциплинирани, за да го зареждате всеки ден, когато се приберете у дома, стойността на градските ви ежедневни пътувания ще ви се стори незначителна. От гледна точка обаче, това определено е най-добрата версия до момента, а допълнителните „R“ характеристики и функции дават мощен тласък (в пряк и в преносен смисъл) на големия и обемист Volkswagen. Получавате пространство, комфорт и доста динамика, идваща от 462-те конски сили системна мощност на хибридния агрегат.
Ако се използва както трябва, Volkswagen Touareg R 3.0 TSI eHybrid ще е едновременно и икономичен, и динамичен. Ще ви предложи комфорт, интериорен стил и много технологични новости, а качеството на сглобката е безкомпромисно. Всичко това обаче е малко скъпо удоволствие. Най-мощният сериен Volkswagen се предлага с начална цена от 176 059 лева с ДДС. С допълнителното оболудване лесно може да достигне 200 000 лв.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
Коментиран от #3, #6, #15
12:08 28.01.2024
2 СпасЪ
12:26 28.01.2024
3 Гост
До коментар #1 от "Факт":
Ами кво, бе Бачи? Сподели, вдъхнови ни!12:28 28.01.2024
4 И пак
12:34 28.01.2024
5 карчи
Ако, ще е безлична кола за придвижване има мн. по-евтини и симпатични предложения, но като се дават толкова, пари нека поне е нещо, което да носи емоция, онзи Х фактор, който те кара да се подсмихваш, когато караш😉
Коментиран от #7
12:39 28.01.2024
6 Ама
До коментар #1 от "Факт":
Ти и 200000 не си виждал12:50 28.01.2024
7 Друго си е
До коментар #5 от "карчи":
Звездата ,викаш ,а че между туарег ,Q 7 и Бейтага има разлика само в опаковката едва ли го знаеш12:53 28.01.2024
8 стоян
Коментиран от #9, #10
13:18 28.01.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Мхм
До коментар #8 от "стоян":
Не знам какво значи факта е че е бук лук обаче13:40 28.01.2024
11 Смех
13:47 28.01.2024
12 Русо _гнусо 🐽
13:47 28.01.2024
13 СпасЪ
15:39 28.01.2024
14 страхотен
Коментиран от #18, #20
15:49 28.01.2024
15 и същото
До коментар #1 от "Факт":
казала лисицата за гроздето понеже ги нямала парите....Коментиран от #16
15:52 28.01.2024
16 мхм
До коментар #15 от "и същото":
Така е в света има трильони и нищо за мене дейвъ късметъ15:55 28.01.2024
17 Народна кола
16:11 28.01.2024
18 стоян
До коментар #14 от "страхотен":
До 14 ком - грешиш - това е кола за хора с пари - цената е 180 000 лв16:43 28.01.2024
19 Факт
Коментиран от #21
16:52 28.01.2024
20 Балъкваген
До коментар #14 от "страхотен":
Кола за балъци с пари,в България е пълно с такива За тези пари може да се вземе наистина спортен джип от производител със славна история от автомобилните спортове а не нещо наречено народен автомобил.18:48 28.01.2024
21 Фактологически
До коментар #19 от "Факт":
вземете и си я нав рете тая теслЪ Щъ - в гъ Зъ…Коментиран от #22
18:51 28.01.2024
22 Факт
До коментар #21 от "Фактологически":
А ма си съгласен с мен че за тия пари мое се еземе Тесла и вместо да се преклониш към бъдещето защитаваш някакъв вагънски търалястниКоментиран от #34
20:44 28.01.2024
23 Георги
21:36 28.01.2024
24 4978
22:26 28.01.2024
25 Бате Иво
Ха ха ха ха ха ха ха ха
Това Дмитро или Петро го е писал
Аман от тая украйна
23:14 28.01.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Двеста хиляди лева ли!?
Коментиран от #28
23:54 28.01.2024
28 Мхм
До коментар #27 от "Двеста хиляди лева ли!?":
Ти знаеш ли колко лесно всъщност се тргли джъмбо ти да не мислиш че трякторите понлетищата са кой знае какви.05:57 29.01.2024
29 Ще има
06:16 29.01.2024
30 Безплатно е град на ток?
Коментиран от #31
07:45 29.01.2024
31 Мхм
До коментар #30 от "Безплатно е град на ток?":
Къде видя дизел тука бр кривоглед?!08:36 29.01.2024
32 мнение
08:53 29.01.2024
33 Да Тук НАЙСТИНА трябе
Много Добре но нещо спряха VW Atlas версия 3.6 бензинов
Двигател 7 места 4х4 последно го пробвах по бай 60 градуса много бях щастлив че го преодоля както е в рекламата за тези коли. Може два да спим от зад много удобно е леглото. Пък да носиш Стока нема грешка.
VW ID е лектрическия ВАРИЯНТ. Хибрид карах Тойота примус толкова икономична бях учуден. Но като завали включва на бензин. Успех на всички който искат да си купят германски коли VW AUDI.
08:55 29.01.2024
34 Не и не ме
До коментар #22 от "Факт":
интересува какво можеш или не да си вземеш... ти се кланяш на фалшиви идоли... още по-малко на джипове ВАГ....а реално ти е трудно да пресечеш безопасно улицата, какво остава кола да караш...Коментиран от #35
16:01 29.01.2024
35 Факт
До коментар #34 от "Не и не ме":
И кое му е интересното на Ваг че да им се кланям.Клозетна маркаКоментиран от #37
20:15 29.01.2024
36 Кълъмбъс Хотела
10:13 30.01.2024
37 Не са
До коментар #35 от "Факт":
по-измислена марка от трЕска…23:26 30.01.2024