28 Януари, 2024 12:00 44 769 37

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята

  • volkswagen-
  • touareg-
  • тест

Ревю на Volkswagen Touareg R eHybrid

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята - 1

Първото ни впечатление от този нов, върхов продукт на германската марка бе, че това е голям SUV, който обаче не изглежда тромав, като своите предшественици. Автомобилът е с динамична и компактно изглеждаща визия, но пък в салона получавате комфорт и изобилие от пространство. По-интересното е, че това е най-мощното серийно VW правено някога. Ето и впечатленията ни от него.

Вече в своето четвърто поколение, колата е максимално изчистена от т.нар. "детски болести" на предшествениците си, макар и при този модел да има леки съмнения в привлекателността. Става въпрос за външен вид, но както добре знаем възприятията на всички са различни. Но независимо как ви изглежда едно е сигурно - най-новият Touareg е по-удобен от всякога, с достатъчно технологии, за да може да се конкурира с премиум аналози, като Mercedes-Benz GLE или BMW X5. Естествено всичко това си има цена. Тя e по-ниска от тази на премиум конкуренцията, но все пак е петцифрена.

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята

Volkswagen Touareg R 3.0 TSI eHybrid е пълното название на тази кола. Екземплярът, който карахме през изминалата седмица, крие под капака си трилитров PHEV задвижващ агрегат. Това означава, че би следвало да е хем мощен, хем икономичен, но дали е така? Задаваме си още един въпрос, на който търсим отговор. Докато акцентът на линията „R“ върху производителността определено работи за "горещ" хечбек, като Golf, то необходимо ли е наистина това за голям SUV като този?

Екстериор

На пръв поглед предницата е акцента, където стилистичните промени на Touareg R са най-очевидни. Кокетна характерна светлинна лента минава по цялата дължина на решетката, докато по-големите черни въздухозаборници придават на SUV-то доста по-внушителен вид от преди. Впечатляващите 38 432 микро светодиода във фаровете работят отлично, "наводнявайки" пътя пред вас с обилни количества светлина.

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята

Именно новите предни светлини добавят нужната на модела визуална модерна технологичност. А "раздувките" в предните калници помагат на колата да изглежда по-широка и по-ниска на пътя, което е хитър трик, тъй като в действителност водачът и пасажерите са доста високо над него.

Същата илюзия работи с голям ефект и отзад, като там колата впечатлява с преработена ярко червена светлинна лента, простираща се през вратата на багажника. Тя работи брилянтно през сивите зимни дни и през нощта. А осветената емблема с логото на VW придава допълнителен блясък.

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята

Като цяло външните промени изглеждат сравнително скромни, но както вече споменахме, визията на Touareg никога не е имала за цел да впечатлява. А "R" версията не е изключение. Но пък не може да се отрече, че моделът е направен със страхотно внимание към детайла,.

Интериор

Вътре положението е сходно - качествени материали и прецизна германска сглобка с "R" лога, извезани върху панелите на вратите и седалките. Оформлението изглежда добре обмислено, което не е изненадващо, като се има предвид, че Touareg съществува от няколко десетилетия.

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята

Тази последна генерация е освен стилна и изключително удобна, както отпред, така и отзад. Излишно е да казваме, че багажното пространство също е значително. Уредите са основно дигитални, информативни са, а седалките са ергономични и комфортни. С други думи в салона има всичко, което бихте очаквали от такъв автомобил.

Двигател и ходови характеристики

Едно от първите неща, които откриваме при Touareg R, е, че макар да е хибрид, разходът не е нисък. Данните на бордкомпютъра сочат девет литра на сто километра, но впоследствие установихме, че това се дължи на градско шофиране с включен ДВГ. На извънградско разходът е значително по-нисък, в рамките на 6 - 7 литро но 100, а в града колата спокойно може да изминава 50-ина километра (реални) само на ток.

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята

Това е мястото, където въпросният PHEV има повече смисъл. Ако можете да го зареждате с ток у дома, то ще се движите из града "за без пари". При това колата в града на ток не е никак маломощна, тъй като електромоторът е с мощ от 136 к.с. и се справя отлично.

Хибридният силов тракт включва и V6-турбодвигател, интегрирана в пода на багажното отделение литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 14.3 кВтч, а предаването на тягата се осъществява през осемстепенна автоматична трансмисия с функция за ръчна смяна на предавките Tiptronic. За идеалната връзка между автомобила и пътя се грижи системата за предаване на момента и към четирите колела 4MOTION. С помощта на 4MOTION Active Control пък водачът може бързо и лесно да избира между отделни профили на работа на задвижващата система.

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята

Благодарение на комбинацията от въпросния електромотор и двигателят с вътрешно горене, големият SUV притежава динамика на всякакви пътища и настилки. Има и режими на шофиране, които да отговарят на всеки сценарий, от Eco, Comfort, Normal и Sport в по-ежедневния край на спектъра до Offroad и Snow, когато сте извън пътя. Но където и да сте 460-те "коня" ви карат да се чувствате уверен.

Като алтернатива можете да конфигурирате и индивидуален режим, за да отговаря на конкретните ви нужди. Заслужава си да се потопите и в настройките му за офроуд, които се правят от кръгъл диск на централната конзола. Естествено тук не говорим за тежки пересечени местности, о проходимостта на този мощен SUV е доста по-добра от тази на повечето преки конкуренти.

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята

Touareg R eHybrid обаче се чувства най-добре на магистралата, където може да преодолее почти всяко предизвикателство, когато се наложи. Ако искате спокойна "езда", то можете да изминете дълъг преход, без да усетите никаква умора. Но когато ви се наложи или прииска да "дръпнете юздите", ще открие, че Touareg R е всъщност доста динамичен, с много въртящ момент при това в голям оборотен диапазон.

Технологии

Touareg R идва с целия технически арсенал на VW, но голяма част от него изисква малко време, за да се запознаете напълно. Изцяло новият Innovision Cockpit е доминиран от централно монтиран 15-инчов сензорен екран, подсилен от по-малък екран и набор от цифрови инструменти пред волана.

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята

Спомняйки си, че това е голям и обемист SUV, може да откриете (както направихме ние), че системата Park Assist Pro е полезна, особено при по-малко светлите часове, които получаваме в началото на годината. Автоматизираната система работи както, когато сте в колата, така и когато сте извън нея, чрез приложение.

Друг бонус, ако сте от теглещото братство, е режимът Trailer Assist. Това наистина помага, ако сте новак в паркирането на ремарке или каравана. Отново, системата ще свърши голяма част от работата работа вместо вас и може да се справи с всички изчисления, необходими по отношение на завъртането на волана в правилната посока, което не е толкова лесно, колкото си мислите.

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята

Заключение и цена

Ако сте достатъчно дисциплинирани, за да го зареждате всеки ден, когато се приберете у дома, стойността на градските ви ежедневни пътувания ще ви се стори незначителна. От гледна точка обаче, това определено е най-добрата версия до момента, а допълнителните „R“ характеристики и функции дават мощен тласък (в пряк и в преносен смисъл) на големия и обемист Volkswagen. Получавате пространство, комфорт и доста динамика, идваща от 462-те конски сили системна мощност на хибридния агрегат.

Ако се използва както трябва, Volkswagen Touareg R 3.0 TSI eHybrid ще е едновременно и икономичен, и динамичен. Ще ви предложи комфорт, интериорен стил и много технологични новости, а качеството на сглобката е безкомпромисно. Всичко това обаче е малко скъпо удоволствие. Най-мощният сериен Volkswagen се предлага с начална цена от 176 059 лева с ДДС. С допълнителното оболудване лесно може да достигне 200 000 лв.

Тествахме най-мощния Volkswagen в историята


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    82 30 Отговор
    Хаха за тия пари няма и да погледна тоя кло зет

    Коментиран от #3, #6, #15

  • 2 СпасЪ

    76 12 Отговор
    Виждал съм и по-грозни джанти, но рядко.
  • 3 Гост

    25 7 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Ами кво, бе Бачи? Сподели, вдъхнови ни!
  • 4 И пак

    39 28 Отговор
    много грозен. Като знамето на Укровермахта.
  • 5 карчи

    47 9 Отговор
    Не ме докосна, ама ич!
    Ако, ще е безлична кола за придвижване има мн. по-евтини и симпатични предложения, но като се дават толкова, пари нека поне е нещо, което да носи емоция, онзи Х фактор, който те кара да се подсмихваш, когато караш😉

    Коментиран от #7

  • 6 Ама

    24 12 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Ти и 200000 не си виждал
  • 7 Друго си е

    29 6 Отговор

    До коментар #5 от "карчи":

    Звездата ,викаш ,а че между туарег ,Q 7 и Бейтага има разлика само в опаковката едва ли го знаеш
  • 8 стоян

    45 4 Отговор
    волцваген - на немски преведено значи народна кола наречена от Хитлер -па тя стана една - че то от тях по скъпи има ли

    Коментиран от #9, #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Мхм

    20 15 Отговор

    До коментар #8 от "стоян":

    Не знам какво значи факта е че е бук лук обаче
  • 11 Смех

    23 8 Отговор
    Багажникът е смехотоворен
  • 12 Русо _гнусо 🐽

    17 16 Отговор
    Искам УАЗ ка,
  • 13 СпасЪ

    42 3 Отговор
    Как може само задната емблема да свети, а предната не?! В малата ще бъде отчетено като грешка.
  • 14 страхотен

    13 28 Отговор
    кола за разбирачи и естети

    Коментиран от #18, #20

  • 15 и същото

    16 23 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    казала лисицата за гроздето понеже ги нямала парите....

    Коментиран от #16

  • 16 мхм

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "и същото":

    Така е в света има трильони и нищо за мене дейвъ късметъ
  • 17 Народна кола

    15 5 Отговор
    За тези пари, т.нар. "народна кола" най-добре да може да прави невероятна "мусака" (буквално и преносно!).
  • 18 стоян

    18 2 Отговор

    До коментар #14 от "страхотен":

    До 14 ком - грешиш - това е кола за хора с пари - цената е 180 000 лв
  • 19 Факт

    25 8 Отговор
    Толкова пари за тоя копт ор е лишено от всякакъв смисъл та това е колкото Тесла ес

    Коментиран от #21

  • 20 Балъкваген

    24 5 Отговор

    До коментар #14 от "страхотен":

    Кола за балъци с пари,в България е пълно с такива За тези пари може да се вземе наистина спортен джип от производител със славна история от автомобилните спортове а не нещо наречено народен автомобил.
  • 21 Фактологически

    10 8 Отговор

    До коментар #19 от "Факт":

    вземете и си я нав рете тая теслЪ Щъ - в гъ Зъ…

    Коментиран от #22

  • 22 Факт

    6 9 Отговор

    До коментар #21 от "Фактологически":

    А ма си съгласен с мен че за тия пари мое се еземе Тесла и вместо да се преклониш към бъдещето защитаваш някакъв вагънски търалястни

    Коментиран от #34

  • 23 Георги

    15 6 Отговор
    Немска електроника = боклук
  • 24 4978

    12 0 Отговор
    Гоуф
  • 25 Бате Иво

    12 1 Отговор
    6-7 литро на 100
    Ха ха ха ха ха ха ха ха
    Това Дмитро или Петро го е писал
    Аман от тая украйна
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Двеста хиляди лева ли!?

    10 2 Отговор
    200 000 лева? В mobile за само €20k се продава още по-мощен и култов Touareg R50 с чутовните 850Nm, който чупи рекорда теглейки 155 тона 747 Jumbo Jet.

    Коментиран от #28

  • 28 Мхм

    5 3 Отговор

    До коментар #27 от "Двеста хиляди лева ли!?":

    Ти знаеш ли колко лесно всъщност се тргли джъмбо ти да не мислиш че трякторите понлетищата са кой знае какви.
  • 29 Ще има

    5 1 Отговор
    Големо търсене тук.
  • 30 Безплатно е град на ток?

    7 1 Отговор
    136 кс са точно 100квт, а батерийката в 14.3квтч. знаещите ще напишат точно колко 20-25 км ще изминеш само на електричество. да някой ще кажат тези километри с достатъчни за едно пътуване, но този автомобил се води луксозен, т.е шефчето ще бръмчи по срещи постоянно и тока ще свърши и пак ще затрака добрия стар 6 цилиндров дизел с до 20/100 разход в задръстванията. надявам се да не съм прав

    Коментиран от #31

  • 31 Мхм

    5 3 Отговор

    До коментар #30 от "Безплатно е град на ток?":

    Къде видя дизел тука бр кривоглед?!
  • 32 мнение

    7 3 Отговор
    200 бона за хибрид, който изминава 50км със смешните 130 коня и на извънградско сваля разхода до нормален дизел.....ясно, и тази година Тесла ще чупи рекорди
  • 33 Да Тук НАЙСТИНА трябе

    1 6 Отговор
    Човек с опит. Тази не я знам но имам VW Atlas , VW Tiguan 4х4.
    Много Добре но нещо спряха VW Atlas версия 3.6 бензинов
    Двигател 7 места 4х4 последно го пробвах по бай 60 градуса много бях щастлив че го преодоля както е в рекламата за тези коли. Може два да спим от зад много удобно е леглото. Пък да носиш Стока нема грешка.
    VW ID е лектрическия ВАРИЯНТ. Хибрид карах Тойота примус толкова икономична бях учуден. Но като завали включва на бензин. Успех на всички който искат да си купят германски коли VW AUDI.
  • 34 Не и не ме

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Факт":

    интересува какво можеш или не да си вземеш... ти се кланяш на фалшиви идоли... още по-малко на джипове ВАГ....а реално ти е трудно да пресечеш безопасно улицата, какво остава кола да караш...

    Коментиран от #35

  • 35 Факт

    7 1 Отговор

    До коментар #34 от "Не и не ме":

    И кое му е интересното на Ваг че да им се кланям.Клозетна марка

    Коментиран от #37

  • 36 Кълъмбъс Хотела

    0 0 Отговор
    При ограничение 50-40 -30 в града и 60-80 извън града, не знам за какво ми е това.Освен ако искам да спонсорирам нон стоп КАТ.
  • 37 Не са

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Факт":

    по-измислена марка от трЕска…