2 Юни, 2024 10:41 33 445 23

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

  • ford-
  • transit-
  • e-transit-
  • тест

Ford E-Transit Custom е директно насочен към средния и малък бизнес в големите градове

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа - 1

Франкфурт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

В своята електрическа версия големият Ford E-Transit бързо бе припознат от големи компании, като Amazon, и вече безпроблемно прави доставки без въглероден отпечатък. сега на ход е Ford E-Transit Custom, който е еквивалент на класическия E-Transit, но този път - предназначен за малкия и среден бизнес.

Ford Transit Custom е средният ван в гамата на Синия овал, а тази нова изцяло електрическа версия е повече от просто предложение с нулеви емисии. Не след дълго това много вероятно ще бъде не само най-продаваният електрически ван на Ford, но и през следващите години неговият най-продаван модел, заменяйки същия Transit Custom, но оборудван с дизелов двигател, който се превърна в любим работен инструмент за всички европейци - от водопроводчици и строители до огромни мултинационални компании.

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

Залогът, който от Ford правят с E-Transit Custom е огромен и поради тази причина новата генерация е от решаващо значение за малката. Това е въпрос не само на поддържане на пазарно господство, но и на своеобразно "издухване" на конкурентите с една нова ера на практични и технологични електрически ванове.

Екипът ни имаше възможността да изпробва възможностите на тази иновация, като първоначалните ни впечатления са, че електрическият Transit Custom е наистина толкова добре обмислен, колкото твърдят от "Синия овал". Сред основните му положителни качества са: отлично управление, много добра возия и разнообразна гама от каросерии.

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

Естествено, като всеки друг автомобил и този си има недостатъци. Тези, които открихме ние са свързани с по-високи нива на аеродинамичен шум в кабината, нужда от повече физически контроли и една идея по-малък пробег в реални условия. Ето и по-конкретно какво ни доведе до тези заключения.

Ford E-Transit Custom L1H1 е електромобил с синхронен двигател и йон-литиева батерия, енергията от която се предава на задния мост. Мощността на тестваният от нас модел бе 134 конски сили, които се оказаха напълно достатъчни за сравнително лекия (за електрически бус) E-Transit, който има маса от 2 225 килограма.

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

Батерията е с капацитет (използваем) от 64kWh, които осигуряват пробег от 325 километра. В реални условия и прилично натоварен Ford E-Transit Custom може да измине 250 километра, които на пръв поглед не са много, но пък са достатъчни за работата на повечето малки и средни фирми, опериращи в големите градове.

Екстериор

Бусът е изграден на чисто нова платформа, която е пригодена, както за двата дизелови варианта, така и за хибридната и изцяло електрическата версии. E-Transit Custom разполага с главозамайващ набор от типове каросерии и комбинации. Бусът се предлага със стандартен товарен отсек, с двойна кабина и в пътническа версия, наречена Tourneo.

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

Има и нива на оборудване за (почти) всички бюджети, като нашата препоръка е да пропуснете базовото ниво Base и да започнете да избирате ван от гамата със системата за безопасност Trend, която включва помощ за поддържане на лентата, адаптивен круиз контрол и камера за заден ход. Акцентите на Limited оборудването включват електрически отопляеми седалки и LED светлини, докато спортно ориентираните ванове, какъвто тествахме и виждате на снимките, могат да се разпознаят до голяма степен с открояващите се ивици на предния капак.

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

Има и още по-спортна версия, обозначена, като MS-RT, която ще привлече най-много погледи със своите разделящи цветови опции и аеро стилизиращ пакет. При обикновените микробуси обновеният имидж е смекчен, но визията отново се откроява с тънките фарове и с по-футуристичен дизайн на радиаторната решетка.

Интериор

В кабината има ярък, ясен 13-инчов екран за контролиране на по-голямата част от настройките, но похвално от наша гледна точка има и редица физически бутони за най-често използваните функции, даващи по-бърз достъп до контролите.

Инструменталното табло също така получава 8-инчов цифров екран за предаване на изключително важните данни за електрическото задвижване, докато благодарение на вградения 5G модем, мениджърите на автопаркове могат да имат достъп до всичко - от състоянието на зареждане на превозното средство до сигнали за сигурност с помощта на непрекъснато развиващите се системи на Ford Ford Pro свързани услуги.

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

„Що се отнася до комфорта, то трябва да кажем, че седалките са твърди, но ергономични и удобни. Товарното пространство пък впечатлява не толкова с размери, колкото с функционални и големи отвори, както на отзад, така и от страничната врата.

Двигатели и ходови характеристики

Необичайно за средно голям ван на Ford, но мощността на електрическата версия, която тествахме, отива към задните колела. За да се увеличи пътният просвет, без да се повишава височината на товарния праг, моторът, наличен в мощности от 134 к.с., 214 к.с. или 281 к.с., и неговите високоволтови компоненти са преконфигурирани. Принципно при такъв вид автомобили контролните блокове обикновено стоят подредени върху двигателя, но сега те са разположени зад него, което прави модула по-компактен и подходящ за този размер ван.

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

Моделът с най-ниска мощност се чувства повече от достатъчно динамичен, но опцията с 214 к.с. в Limited или Sport е значителна стъпка напред. Издигайки нещата на следващото ниво е топ-версията MS-RT. Със своите 281 к.с. това е един абсурдно превъзходен, но приятен автомобил, способен да ускори неофициално 0-100 км/ч за само 7 секунди. Режимът на шофиране с един педал е опция в подменюто на трите режима на шофиране на микробуса: нормален, спортен и еко, но тук рекуперацията не е толкова добра и освен, че се усеща по-тежък, L-режимът няма други особени ползи.

Но най-добрият атрибут на Transit Custom винаги е бил управлението, а E-Transit Custom е подобрил рецептата. Допълнителното тегло на батерията държи микробуса неподвижен и вдъхва повече увереност във всеки аспект от неговото представяне и усещане. Управлението му без съмнение е най-доброто в света на бусовете, надграждайки своя дизелов брат, който вече се е превърнал в еталон.

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

Електрическият бус се усеща балансиран, независимо колко агресивен е водача и с волана, и с газта. Комфортът на возене също е впечатляващ, въпреки че не се различава забележимо от дизела. Минус е шумоизолирането на кабината, като може да се направи още за подобряване на нивата на шума, но това всъщност е единствената критика, която имаме към модела. Според инженерите от Ford това се дължи отчасти и на малко по-тънкото стъкло – функция за спестяване на тегло, въведена в новата гама.

Това, че E-Transit е работещ инструмент, не намалява безпокойството за пробега - в края на краищата не можете наистина да се включите в контакта на клиент, докато сте на работа. Въпреки това, 64kWh батерия осигурява WLTP обхват от 325 километра, докато скоростите на зареждане до 125kW означават, че батерията може да бъде заредена от 10 - 80% само за половин час - или за осем часа и половина с помощта на 7kW wallbox, който се предлага специално за модела.

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

Превключването на E-Transit Custom към задвижване на задните колела означава, че няма компромис по отношение нито на товарния обем, нито на пътния просвет – нещо, което трябва да имате предвид. Ванът е изключително практичен, дори повече от дизеловите версии. Със собствено тегло от 2 255 кг бусът оставя полезен товар от 970 кг, близо до капацитета от 1000 кг на най-очевидния му конкурент, Opel Vivaro Electric.

Вече споменахме за разнообразието от модификации, като те са разделени на такива с късо и дълго междуосие. Всичко това означава, че има Transit Custom за всеки. Дори онези, на които им се налага да теглят, не са пренебрегнати, благодарение на капацитета на теглене от 2300 кг. и вградения теглич, предлагащ се като опция.

Тествахме най-продавания бус в Европа, но в ново амплоа

Заключение и цени

Началните цени от 122 000 лева с ДДС правят E-Transit Custom скъпа опция, тъй като цената на дизеловия вариант започва от 73 000 лв с ДДС. В сравнение с конкурентите обаче, той не е толкова скъп. Средностатистическият ползвател на такива бусове ще бъде изненадан, може би, единствено от цената на топ модификацията MS-RT, която започва от 127 700 лева с ДДС, но за шофьорите, които искат да направят впечатление, това предложение със сигурност ще се хареса.

В заключение ще кажем, че E-Transit Custom е също толкова добре обмислен, мощен и приятен колкото е дизела. Като се има предвид променящата се реалност, особено в големите градове, то смятаме, че той има всички шансове в крайна сметка да бъде толкова успешен, колкото своя най-продаван дизелов събрат.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    20 12 Отговор
    Ми добро ревю на един наистина отличен бус. Бих взел и електрически, защото, както казва и автора, за в града е супер, но цената на дизела си остава все още далеч по примамлива.

    Коментиран от #9, #18

  • 2 Факт

    9 21 Отговор
    В САЩ никога НЕ е имало дизелови бусове всичко винаги е било на бензин.Евтин бензин за кво ти е дизел

    Коментиран от #6

  • 3 Име

    17 17 Отговор
    Този бус не е за САЩ. Той си е за Европа и за у нас. Идеален за малък и среден бизнес, много добре изглеждащ и на нормална цена. Е електричката е по-скъпа, но пък можеш да се движиш почти за без пари и да паркираш навсякъде в града. Отлично ревю на Радо - поздравления.
  • 4 Град Козлодуй

    8 10 Отговор
    Страхотно
  • 5 Коментатор

    47 5 Отговор
    Ей зомбираните автори, как разбрахте, че въпросният бус е без въглероден отпечатък????????
    Имате ли бегла представа колко земна маса се преработва само за 1 литиево-йонна батерия???
    А после зареждането на тая "еко" батерия, със сигурност ще включва ток от въглища, петрол или природен газ, понеже зарядните станции много рядко ползват фотоволтаици или др ВЕИ!

    Когато пропагандирате поредната си "еко" лъжа, знайте, че има хора които не ви се връзват на глупостите!

    Тия "еко" батерии очаквам да се настанят до континента от пластмаса в световния океан, понеже и за еднократните пластмаси ни обясняваха корпорациите колко екологични и 100% рециклируеми са докато не затлачиха планетата, а после обвиниха потребителите, а не трилионерите с печалбата?!
    Докато понятията трилионер и милиардер не бъдат премахнати от човечеството, шепа хора ще продължат да тероризират човечеството за собствена изгода!
  • 6 Евтиният

    26 14 Отговор

    До коментар #2 от "Факт":

    Бензин във фащ идва от "демократизирани" страни като тези опосканите в близкия изток!
    С други думи, ако не крадеш и тероризираш трети страни, няма как да имаш стандартът на фащ!
    Не случайно реалното им име е Фашистки Американски Щати!
  • 7 Бангеев

    11 10 Отговор
    Мечта. Това е модерен бус за малък градски бизнес - практичен и елегантен, но и никак не евтин. Дано бизнес климатът у нас да се подобри скоро и всеки малък бизнес да може да си позволи да има такива бусове - незамърсяващи градовете.

    Мужду другото, поздравления за материала - на малко места у нас се правят ревютна на т.нар. работни коли. Не всяко превозно средство е само за удоволствие.
  • 8 джо деменцията

    11 4 Отговор
    "но за шофьорите, които искат да направят впечатление, това предложение със сигурност ще се хареса." Радо да беше добавил -- " вижте ме аз имам Форд електрически " - за да привлече вниманието на хората.

    Коментиран от #12

  • 9 стоян

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    До 1 ком - нищо няма да вземеш като му видиш цената от 120 000 лв която явно не си видял от бързане да пишеш

    Коментиран от #13

  • 10 Ревнив

    5 1 Отговор
    Това в Париж не струва толкова 78
  • 11 Турбо

    19 1 Отговор
    Предпочитам дизеловия бус за половината от парите за електрическия.С 200 км пробег електрическия върши работа само в града.
  • 12 Знаещ

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "джо деменцията":

    Радо не кара конфекция, виждал съм го с един уникален paceman jcw
  • 13 Знайко

    15 2 Отговор

    До коментар #9 от "стоян":

    Цената е абсурдна след като таргета е малкия, средния и градския бизнес.
    Аз да питам какъв е тоя държен сандък, вързан с четири разноцветни колана, който разваля развния под и пречи да се товари нещо по-голямо?
    Да не е "протектор-охладител" за батерията , но която не са и намерили място под пода?

    Коментиран от #14, #19

  • 14 Гост

    11 1 Отговор

    До коментар #13 от "Знайко":

    Това е дизелов агрегат за ток.
  • 15 Те са на всякъде

    13 1 Отговор
    Този германец който е на снимката и снима видеото мяза на някой пакистански емигрант

    Коментиран от #16

  • 16 Радостина

    7 0 Отговор

    До коментар #15 от "Те са на всякъде":

    Това е нашият Радо бе, много ерудиран и харизматичен българин. Не го сравнявай с разни азиатски субекти.
  • 17 Майстора

    4 2 Отговор
    Дизела е с ангренаж BiO(Belt-in-oil)
    както казват у наше село "Честит Сбор"
  • 18 От Дания

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    И какво те кара да искаш да си го купиш, каква е причината? Това, че е ел и модерен или някаква друга причина?
  • 19 Пежо

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Знайко":

    Сандъкът е "товар", например 200-300 кг.Когато го натовариш с 1 тон, има да се моли човек да му стигне тока.Батерията е със смешен капацитет, теглото празен е високо...Може би смятат, че дребният бизнес ще си купи два броя - за в града на акумулатор, и за извънградско, дизел?Когато направят такъв, с пробег при минус 20 градуса поне 500 км, и с прилична цена, може би ще се получат нещата
  • 20 Димчи

    3 0 Отговор
    Какви са тия цени 🤦🏻‍♂️
  • 21 хъх

    3 0 Отговор
    Трябва да си много луд да дадеш 50 хиляди отгоре за електрическо недоразумение. Какъв е експлоатационния ресурс на батерията?
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Йо Несбьо

    0 0 Отговор
    8 месеца карах дизелова версия от 2021. Много е удобен, вратите на товарния отсек се отварят даже навън на 180°. Достатъчен въртящ момент, добър разход на гориво. Единственото лошо е, че при интензивна употреба всичко се износва и захабява ужасяващо бързо.

    Т.е. ако го товарите със стоки, които се движат дори с по 10-15 см по време на шофиране, цялата повърхност отвътре се надрасква.