ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Вариант е също покупко-продажбата да не минава през нотариуси а да има предрегистрационна проверка в единна система на КАТ , примерно. Варианти има , но воля явно не.
Държава-България,политици-изедници,управляващи-рекетьори,журналисти... Алооо. Това е кола бре,да не е недвижимо имущество?Нотариус,КАТ,данъчно,община... В Германия който държи документите и ключовете,негова е колата.
и какъв е варианта да не стане жертва на такава измама?! От всичко написано става ясно, че на него му дреме единствено той /нотариусът / колко ще прибере- колкото по-голяма е сумата на колата, толкова повече. Затова иска да се декларира действителната цена...Тарикати, тарикати, няма оправия в тая скапана държава:(((
Статията е за запор, не за собственост. Иначе си прав, там е много по-лесно, ама и който прави измами го шибат...
Иначе тук ако ти продадат запорирана кола знаеш как ще ти помогне държавата, нали- с оня, най-големия пръст в онова място, дето слънце не огрява...
До „нотариуса” на снимката : От многото приказки които каза така и не стана ясно как РЕАЛНО можем да се предпазим. Разбрахме само че трябва да ти платим по голяма комисионна. Всички в Бг-то знаем как работи съдебната система и колко „бързо” можеш да осъдиш някого....??!!! Напълно ми е ясно защо нищо не казваш...........Защото трябва да ти се заплати хонорар за адвокатска консултация.
Един съвет до всички колеги. Ако искате да проверите колата за тежести намерете човек или някоя от онези фирми които помагат за регистрацията на нов автомобил и им дайте някой лев за да влязат в КАТ и да ви проверят колата.Те ги познават и работят всеки ден с тях така че няма да има проблеми.
Другия вариянт е да купите нововнос НЕ регистриран , защото тогава я купувате от автокъща с фактура.И тогава трябва да я проверите за тежести,макар че ако автокъщата е от "големите" е много малко вероятно да имате проблеми.Те хората продават коли за стотици хиляди левове а освен това предлагат коли на лизинг така че там е ПОЧТИ сигурно че няма да имате проблеми.
Ами ако и той ме излъже? Него ли да бия или продавача, на който съм казал "аз ще си я проверя"? Истината е, че тази информация трябва да е достъпна и то през интернет. Пък ако ще да е чрез нотариус, с електронен подпис или с каквито там щат други ограничения, за да не изтичали лични данни...
Според мен това трябва да е основната задача на нотариусите, както при покупка на имот проверяват за тежести, така и при покупка на автомобил трябва да проверяват за запориране. Ама както казва нотариус Тютюнджиев, ченгетата не им дават.
Защо пък трябва да ти запорират колата? Това е все едно да ти запорират часовника или телевизора. Да се запорира само недвижимото имущество. Може жена ти да те е оставила само по гащи и тях ли ще запорират. Е.ати и скапаната държава.
Дрън - дрън ! " Оти да го праим лесно като мое и трудно " - рекъл Вуте ! Като е под запор - просто му прибират големия талон и до издължаването на сумата остава в кат . Какво толкова сложно има ???? Ейййй безмозъчни хора ейййййй
Ето тук колега грам не си прав. А ако нямаш недвижимо имущество и дължиш пари? А що се отнася до гащите- не, няма да ти ги запорират. Долно бельо (два ката ) е в обхвата на несеквестируемото имущество. Ама третия ще ти го запорират, барабар с космите и всичките телесни течности по него... Кой знае, може пък да го продадат скъпо
Ей пак искат да си напълнят гушите тези нотариуси. Ми нека се въведе системата и всеки гражданин да влиза и да вижда дали е запориран даден автомобил. Що пък да пишем реалната цена на колата и да прибирате по 100-200 лв. за да ми напишете договора. А? Хубаво имаше предложение да стават сделки без нотариус.
странно е как се въртим около темата, но ни убягва решението, вкл. на специалисти като уважавания от мен нотариус Стилиян Тютюнджиев. Неразбираемо е защо се създава умишлена и несъстоятелна психоза сред хората, без да се дава решението на проблема.
Камарата на ЧСИ срещу такса от 12 лв. за 24 ч. издава удостоверение на всяко лице, за това дали към негово имущество има наложени запори. Най-лесното решение е всеки купувач да изиска такова удостоверение от продавача.
Много станаха мошениците на дребно и затова е добре човек да проверява всичко пък дори и да му струва стотина лева.Ако купуваш скъпо возило това ще бъде най - малкия разход който ще бъде направен.Иначе колкото и да плюем скапаната система в БГ-то те чиновниците ще си помислят че дъжд вали.
От КАТ не че не дават информация а те принуждават да намериш правилният човек на който да платиш за да я получиш. От всеки пари не вземат, опасно е. С една дума поредната корупционна схема. И нагло обясняват че са длъжни да пазят информация.
Чиновниците си милслят че държавата работи за тях , но не е така!Съвсем скоро ще ги стегне обръча защото заплатите им ги плащаме ние и имаме право да изизскваме от тях.Като за начало трябва да се съкрати поне половината от щата на тези поклатуйковци и да се оставят само най съвестните и трудолюбивите.А след това ако някой от тях си мисли,че още е Живковото време и той , ще си ходи!
Добър вечер:)))) статията е много добра,но имам един въпрос близък по значение на този.Ще поясна случка с един запориран автомобил неправомерно от един частен съдебен изпълнител който е в София.
Първия собственик които е бил на автомобила е продал колата още 2010г, на втория собственик. Първия собственик не отива с копие от договора си до общината да си отпише колата,а втория собственик не отива в КАТ да си пререгистрира колата,като смени талоните на колата.Сделката между двама им се вписва в агенцията по вписване,се пак там нотариусите се отчитат пред държавата, юридически автомобила е сменил собствеността си. Втората собственичка 2013г. решава в един момент да го продаде и го прехвърля на мен, като отиваме при нотариуса и изповядваме сделка за продажба на автомобила,като го правим договор върху договор,за което няма нищо нередно.Стискаме си ръцете и отивайки в КАТ ми беше съобщено,че автомобила е запориран през 2013г. по две дела,като запора е направен върху името на първия собственик на автомобила които се води по талон в КАТ. Отивайки до частния съдебен изпълнител да искам обяснение как имат право да запорират автомобил ,които дори юридически е сменил собственика си още преди 3 години още през 2010г, за което им показах договор между първия собственик и втория собственик. И те ми обясняват,че били проверили в КАТ и там бил като собственик още първия и в общината се водел също той.Въпроса ми е такъв, кои им дава правото на тези частни съдебни изпълните
Много просто!
Регистрираш ЕООД.
Прехвърляш колата на него.
После прехвърляш ЕООД-то на когото си искаш.
ЕООД-то се проверява за 5 минути. Не влачиш жена си при нотариуси и т.н.
ЗАЩО ДА СЕ ПАЗЯ?!АКО АЗ ЛИЧНО ПОПАДНА В ТОВА ПОЛОЖЕНИЯ ЩЕ НАПЪЛНЯ КОЛАТА С ГОРИВО,ЩЕ ИЗВИКАМ ЗАПОРИТЕЛЯ-ЧСИ И ЩЕ МУ ПОЖЕЛАЯ ПРИЯТЕН ПЪТ...НАГОРЕ ГРЪМВАМ Я БАРАКАТА С НАГЛОТО К...ЛЕ БЕЗ ДА МИ ПУКА!!!АЗ ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ НЕ СЪМ СОБСТВЕНИК!ДА МУ МИСЛИ И НЕДОБРОСЪВЕСТНИЯТ ПРОДАВАЧ!МДАА ЩЕ СИ ГИ ГРЪМНА КАТО СТОЙ ТА ГЛЕДАЙ ТАКА ЩЕ СЕ СВЕТНАТ ВСИЧКИ ОТВОРКОВЦИ!!!
" нотариалните кантори нямат връзка с регистъра на КАТ, а само там се вписват запорите върху определена кола, за момента от КАТ не дават достъп до регистъра си нито на нотариусите, нито пък на обикновените граждани решили да проверят дали има запор върху определен автомобил"
Егати безочливата мърлявщина и гавра с народа. КАТ и нотариусите нямат връзка помежду си ?! КАТ крие информация като ЦРУ ? По тези и други причини 2 милиона души приключиха със тази тъпа държава.
Има начинда се провери.Тегав е, но е начин! Отивате с продавача в КАТ, при началника.Той изисква лична карта на собственика по документ, иначе не дават такава информация. В момента на проверката влизате двамата и купувача си отваря очите и ушите. После директно при нотариуса и обратно на канала! Правил съм го лично и изглежда това е най-сигурния начин. Ако МПС е в друг град е по-сложно, но принципът е същия, просто канала остава, за първия възможен момент. Сърбал съм тази попара! Забавих се с прехвърлянето при нотариус (имах генерално пълномощно) с месец два и междувременно се сдобих с изненада в КАТ. "ЗАПОР" Дано съм бил полезен.Успех
Намираш се в чужбина. Взимаш кола на изплащане,прибираш се в България.
Въпрос 1) Можеш ли да я продадеш докато е на изплащане колата или единствения вариянт остава да я раздробиш на части?
Въпрос 2) Какви ще са последиците за теб,ако направиш това което се пише във главния Въпрос?
Въпрос 3) Нямаш нищо на твое име,могат ли да вземат нещо или да дърпат родителите ти за това?
Бившия ми съпруг с който нямам развод заложи колата ни която е на мое име и сега я кара друг човек с моите документи, на мое име, без да иска да я прехвърлим! какво да правя? помогнете!
Относно до нотариусите, това си е направо законен рекет. А що се отнася за информацията от Кат, това трябва да става по Интернет, и веднага давам пример, от личен опит. В Испания съм закупил 4 автомобила за 10 г. Плащаш13 Евро абонамент за една година и влизаш в портала на Кат. Търсиш информация за автомобили посредством регистрационен номер и получаваш цялата информация за автомобила на кой адрес, собственост, има ли запор, всичко което те интересува, и след това си решаваш, купуваш или не, и ако няма опашка в КАТ за 15 минути ставаш собственик на автомобила
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Симеон Тасев
Коментиран от #2
12:15 10.01.2014
2 alex xela
До коментар #1 от "Симеон Тасев":
12:26 10.01.2014
3 Илия Киров
12:58 10.01.2014
4 човек
Коментиран от #6, #25
13:24 10.01.2014
5 Костадин Ризов
13:38 10.01.2014
6 Петър Кимонов
До коментар #4 от "човек":
Статията е за запор, не за собственост. Иначе си прав, там е много по-лесно, ама и който прави измами го шибат...Иначе тук ако ти продадат запорирана кола знаеш как ще ти помогне държавата, нали- с оня, най-големия пръст в онова място, дето слънце не огрява...
13:39 10.01.2014
7 Петър Митов
Коментиран от #10
13:42 10.01.2014
8 Qazwsx Asddasdd
14:00 10.01.2014
9 Stone Kold
15:00 10.01.2014
10 Петър Кимонов
До коментар #7 от "Петър Митов":
Значи е спец...! Правилният човек!Ти ако искаш инфо за някое маце попадията или кварталната к..ва ще питаш?
15:02 10.01.2014
11 Споок Армин
Един съвет до всички колеги. Ако искате да проверите колата за тежести намерете човек или някоя от онези фирми които помагат за регистрацията на нов автомобил и им дайте някой лев за да влязат в КАТ и да ви проверят колата.Те ги познават и работят всеки ден с тях така че няма да има проблеми.
Коментиран от #13
15:07 10.01.2014
12 Споок Армин
15:11 10.01.2014
13 Петър Кимонов
До коментар #11 от "Споок Армин":
Ами ако и той ме излъже? Него ли да бия или продавача, на който съм казал "аз ще си я проверя"? Истината е, че тази информация трябва да е достъпна и то през интернет. Пък ако ще да е чрез нотариус, с електронен подпис или с каквито там щат други ограничения, за да не изтичали лични данни...15:22 10.01.2014
14 skier
16:06 10.01.2014
15 сабата
Коментиран от #17
16:17 10.01.2014
16 Румен Янев
16:48 10.01.2014
17 Петър Кимонов
До коментар #15 от "сабата":
Ето тук колега грам не си прав. А ако нямаш недвижимо имущество и дължиш пари? А що се отнася до гащите- не, няма да ти ги запорират. Долно бельо (два ката ) е в обхвата на несеквестируемото имущество. Ама третия ще ти го запорират, барабар с космите и всичките телесни течности по него... Кой знае, може пък да го продадат скъпо16:48 10.01.2014
18 Димитър Рупанов
17:24 10.01.2014
19 Борислав Тодоров
странно е как се въртим около темата, но ни убягва решението, вкл. на специалисти като уважавания от мен нотариус Стилиян Тютюнджиев. Неразбираемо е защо се създава умишлена и несъстоятелна психоза сред хората, без да се дава решението на проблема.
Камарата на ЧСИ срещу такса от 12 лв. за 24 ч. издава удостоверение на всяко лице, за това дали към негово имущество има наложени запори. Най-лесното решение е всеки купувач да изиска такова удостоверение от продавача.
Коментиран от #24
18:05 10.01.2014
20 Споок Армин
Коментиран от #22
19:18 10.01.2014
21 ВАСИЛ ДИМЧЕВ
Коментиран от #26
19:53 10.01.2014
22 Бай Иван
До коментар #20 от "Споок Армин":
Чиновниците си милслят че държавата работи за тях , но не е така!Съвсем скоро ще ги стегне обръча защото заплатите им ги плащаме ние и имаме право да изизскваме от тях.Като за начало трябва да се съкрати поне половината от щата на тези поклатуйковци и да се оставят само най съвестните и трудолюбивите.А след това ако някой от тях си мисли,че още е Живковото време и той , ще си ходи!20:07 10.01.2014
23 Nikolai Aleksov
Първия собственик които е бил на автомобила е продал колата още 2010г, на втория собственик. Първия собственик не отива с копие от договора си до общината да си отпише колата,а втория собственик не отива в КАТ да си пререгистрира колата,като смени талоните на колата.Сделката между двама им се вписва в агенцията по вписване,се пак там нотариусите се отчитат пред държавата, юридически автомобила е сменил собствеността си. Втората собственичка 2013г. решава в един момент да го продаде и го прехвърля на мен, като отиваме при нотариуса и изповядваме сделка за продажба на автомобила,като го правим договор върху договор,за което няма нищо нередно.Стискаме си ръцете и отивайки в КАТ ми беше съобщено,че автомобила е запориран през 2013г. по две дела,като запора е направен върху името на първия собственик на автомобила които се води по талон в КАТ. Отивайки до частния съдебен изпълнител да искам обяснение как имат право да запорират автомобил ,които дори юридически е сменил собственика си още преди 3 години още през 2010г, за което им показах договор между първия собственик и втория собственик. И те ми обясняват,че били проверили в КАТ и там бил като собственик още първия и в общината се водел също той.Въпроса ми е такъв, кои им дава правото на тези частни съдебни изпълните
21:10 10.01.2014
24 Георги Григоров
До коментар #19 от "Борислав Тодоров":
Много просто!Регистрираш ЕООД.
Прехвърляш колата на него.
После прехвърляш ЕООД-то на когото си искаш.
ЕООД-то се проверява за 5 минути. Не влачиш жена си при нотариуси и т.н.
01:46 11.01.2014
25 comment
До коментар #4 от "човек":
И в ЮК също, а вероятно и в други държави за бели хора. От мен имаш 1 +.08:09 11.01.2014
26 ВИП АМГ
До коментар #21 от "ВАСИЛ ДИМЧЕВ":
10:29 12.01.2014
27 TODOR STOYANOV
11:13 12.01.2014
28 Гавра и немарливост навсякъде
Егати безочливата мърлявщина и гавра с народа. КАТ и нотариусите нямат връзка помежду си ?! КАТ крие информация като ЦРУ ? По тези и други причини 2 милиона души приключиха със тази тъпа държава.
12:25 28.10.2014
29 little
13:16 26.02.2015
30 Чакъров
20:21 27.04.2015
31 Гост
Намираш се в чужбина. Взимаш кола на изплащане,прибираш се в България.
Въпрос 1) Можеш ли да я продадеш докато е на изплащане колата или единствения вариянт остава да я раздробиш на части?
Въпрос 2) Какви ще са последиците за теб,ако направиш това което се пише във главния Въпрос?
Въпрос 3) Нямаш нищо на твое име,могат ли да вземат нещо или да дърпат родителите ти за това?
Благодаря предварително! :)
23:43 06.02.2017
32 гост
00:45 12.02.2017
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Васил
10:36 25.02.2018