3 Март, 2024 10:24 32 447 23

Toyota изненада всички с цената на водородния Mirai

  • toyota-
  • mirai-
  • цена
Toyota изненада всички с цената на водородния Mirai - 1

Моделът Toyota Mirai изненадващо се премести от сегмента на премиум и скъпите автомобили в така наречените бюджетните класове. Компанията изненада всички с новата цена за този автомобил. Сайтът Carscoops съобщи подробности .

Добре известно е, че до този момент търсенето на модела не беше твърде голямо. В допълнение към характеристиките на дизайна и работата на необичаен автомобил, купувачите бяха отблъсквани и от цената.

Цената на Toyota Mirai бе 67 000 долара, но сега производителят въведе огромна отстъпка. Моделът веднага поевтиня с 40 000 долара и в момента Toyota Mirai струва само $27 000 - колкото и Toyota Corolla.

Освен това компанията предлага на купувачите безплатен ваучер за гориво в размер на $15 000, което прави автомобила още по-привлекателен. Както е известно Mirai трябва да се зарежда с водород.

В резултат на химическа реакция вътре в горивните клетки на този автомобил се произвежда електричество, с помощта на което седанът се движи. Тоест такава електрическа кола не се нуждае от контакт.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 107 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Страхотна новина

    25 35 Отговор
    Сега всички привърженици на водорода ще могат да си купят този страхотен автомобил на цена на 30-годишен премиум. Хайде да преброим празнословците? Ако на мен ми предложат чисто нова Тесла модел s за 12 000 колкото струва тази toyota, въобще няма да се замисля и ще купя два броя. По един за мен и жената.

    Да видим колко водородни автомобила ще бъдат купени в България след като имат толкова много привърженици, които вярват във водородното бъдеще? Ето ви чисто нов премиум автомобил за 20 000 лв. Тичайте докато не са свършили. 800 км с 5 мин безплатно зареждане. Какво повече може да се желае?

    Коментиран от #2

  • 2 Братвурст

    75 1 Отговор

    До коментар #1 от "Страхотна новина":

    Какво повече може да се желае? Да го предложат и в Европа...

    Коментиран от #3

  • 3 Ти попита ли?

    7 27 Отговор

    До коментар #2 от "Братвурст":

    Сигурен съм, че при желание ще ти го доставят и в България. Нали все пак се опитват да се отърват от тях. Въпросът е ти дали имаш желание? Имаш ли?

    Коментиран от #4

  • 4 Водород

    50 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ти попита ли?":

    Нали трябва да го заредиш някъде този водород в БГ. Сам ли да си го произвеждам?

    Коментиран от #5, #7, #18

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 тъй шъй

    19 6 Отговор
    Пак се е развихрил най-умният. Двете технологии засега са напълно неприложими.След време евентуално би могло батерийните коли да имат предимства, ако се направят екологични, евтини, несамозапалващи се батирии. Може и 20 години да не стигнат.
    Сега има два варианта- бензин чист(почти няма избор) или пълен хибрид-огромен избор, добри цени(относително).Крайно зле е положението с плъгин хибриди- безсмислени скъпи, усложнена технология.
    Трябва да се бяга далеч от мек хибрид-скъп и много сложен старт-стоп без никакъв смисъл и потенциално много скъпи смени на батерия и др.след скромната гаранция.

    Коментиран от #8, #12

  • 7 Совалката Чалънджър

    20 5 Отговор

    До коментар #4 от "Водород":

    Не е трудно да "произведеш" водород, но е доста опасно.
  • 8 Така е

    15 20 Отговор

    До коментар #6 от "тъй шъй":

    Прави са в статията и по света никъде няма нито водородни станции в изобилие нито контакти. Все пак контактите са безумно скъпи - 10 лв за усилен контакт, а тока е опасен, всеки ден има новини за пожари предизвикани от къси съединения и надали електричеството ще се наложи. Затова електромобилите и водородните автомобили са напълно неприложими. Няма къде да се зареждат. Токът е скъпо удоволствие само за богоизбрани. Бензиностанции има навсякъде и бензинът е евтин и достъпен и най-вече незапалим. Никой досега не е чул да се е запалил бензинов автомобил. Батериите за нищо не стават защото имат само 1000 цикъла живот и трябва да се сменят на всеки 300 хиляди километра заради деградация от 15%, защото пробегът им пада от 400 на 350 км. Но хибридните батерии имат минимум 300 000 цикъла живот и няма проблеми, че всеки ден им се правят по 100-200 цикъла. Те са бъдещето. Така е нали? Няма противоречие щом го казва toyota.

    Коментиран от #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 тъй шъй

    12 8 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    Не слушам много какво казва Тойота, защото никой не е откровен в казването си. Гледам и ползвам с радост, тоталната доминация на "нискотехнологичната" марка Тойота в технологиите на сегашното автомобилостроене и поне от 5-10 години насам. Също пълно доминиране на надеждност.
    Може утре някой да направи технология, която да е малко или много по-добра от Тойота. Нямам възможности за гледане в бъдещето.
    Ако направят изцяло нов вид батерия и цената на елкара стане наполовина, да това би било конкурентна технология. Сегашните елкари с батерии от GSM,са пълно недооразумение.Но кога ще стане и дали ще стане.

    Коментиран от #13

  • 11 Така е

    9 13 Отговор
    Да видим дали правилно съм те разбрал. В момента Тесла модел 3 без субсидии струва 80 хиляди, изкарва 300 хиляди километра с 12% деградация на батерията, зарежда със скорост 1500 км в час и струва много по-евтино от еквивалентен като мощност и екстри mercedes c клас или BMW 3.

    Ти обаче смяташ, че за да се продава повече трябва да струва само 40 000 лв за да стане по-евтин от toyota corolla hybrid която за тебе е върха на технологиите

    Посочи ми какви по добри параметри очакваш за батериите освен цената? Да не се онези батерии с 1500 км пробег и 10 минутно зареждане, които имат 10 000 цикъла живот защото ако една батерия изкарва под 15 милиона километра не те устройва? Кой ли щеше да я произвежда тази велика батерия през 2028? Ще споделиш ли какви очаквания имаш за батериите?

    Коментиран от #15

  • 12 Кажи честно

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "тъй шъй":

    И LFP и натриевите батерии са евтини и не се палят. Нещо друго да изтъкнеш
  • 13 Браво

    3 17 Отговор

    До коментар #10 от "тъй шъй":

    Щом ширпотребата Тойота ти харесва работата е ясна. Нали знаеш девиза на марката: Car as home appliance!

    Коментиран от #17

  • 14 Някой май не знае какво е премиум

    11 1 Отговор
    Мирай беше в класът на луксозните. Никога не е бил премиум
  • 15 Пилотът Гошу

    11 2 Отговор

    До коментар #11 от "Така е":

    Ъхм, само да ти припомня, че точно твоите идоли в Тесла точно такива батерии рекламираха, естествено, преди да излязат... Рекламата беше петкратно увеличаване на рейнджа и всички вече смятаха, как от 300км ще станат 1500. Да, ама не ...

    Коментиран от #16

  • 16 Баба меца

    5 4 Отговор

    До коментар #15 от "Пилотът Гошу":

    Ти всичко може да си смятал, но Тесла никога не е обещавала такова нещо. Кажи дословно какво са обещали? Защото всички още при представянето сметнаха, че батерията 4680 ако има 5 пъти повече капацитет, то енергийната плътност е стъпка назад, защото има повече от 5 пъти по-голям обем и на практика заема повече място и евентуално тегло за същия обем. Предимствата никога не са били в това, А в много по-ниската цена за производство и 10 000 цикъла живот. Това последното ако не е спазено ще е голям проблем, защото на практика батериите не могат да се разглобяват като останалите и не може да се сменят клетки.
  • 17 тъй шъй

    11 1 Отговор

    До коментар #13 от "Браво":

    Винаги трябва да се изписва цялата марка- Тойота-Лексъс, а може и Сенчъри. Тога първосигнални връзки с думата ширпотреба няма да могат да изникват в главите.
  • 18 Тойота

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Водород":

    В София има станция ...ако си от Варна Или Бургас...отиваш до там и си зареждаш нали ще е безплатно...няма ли станций из цяла България нищо не става...

    Коментиран от #19, #20, #21

  • 19 има си станция

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Тойота":

    България вече може да се похвали със своята първа водородна зарядна станция, която е част от комплекса на Българска академия на науките (БАН), известен като Полева лаборатория „Интегрирани енергийни системи“ – част от проекта на Центъра за компетентност „Хитмобил“
  • 20 Дядо Стою

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "Тойота":

    Извинявам де, ама Станций де пише с главна буква, защото е име на римски император от III-II век пр.Хр.

    Коментиран от #22

  • 21 Велика идея

    2 4 Отговор

    До коментар #18 от "Тойота":

    И аз ти сложих един плюс като всички за да се почувствам умен като тях, за да не съм черната овца.

    Наистина е прекалено умно да си купиш водороден автомобил и да ходиш да го зареждаш от Варна в София защото е безплатно. Всеки гениален привърженик на toyota ще го потвърди.

    Точно както е гениално изказването, че за електромобилите няма зарядни станции. Защо ти трябва да си оставиш електромобила за една нощ на зарядната станция в квартала във Варна, за да се набутваш да зареждаш на цели 35 стотинки за киловатчас - цели 30 лв за 500 км, след като можеш да отскочиш до София и да не си губиш времето на зарядната станция и да заредиш само за 5 минути напълно безплатно за 600 км.

    Сега и аз се чувствам гениален като вас и очаквам само плюсове, защото подкрепям идеята!
  • 22 Диалект

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Дядо Стою":

    Дядо Стою, незнам кой те излъга за този римски император, но може да е император от махалата ти, тоест ромски. А частицата ДЕ е на селско-ромски диалект.
  • 23 Не че нещо... АМА...

    4 0 Отговор
    Пешо и Гошо спират в Германия на бензиностанция и казват:
    - Пълни догоре...с вода!
    Слагат едно хапче в резервоара, палят и тръгват.
    На другия ден пак същото.
    На третия към тях се приближил господин с костюм и се представя:
    - Здравейте, аз съм зам. изпълнителен директор на Ауди, упълномощен съм да ви предложа 1 000 000 евро за хапчетата!
    Пешо:
    - 3 милиона и са Ваши!
    Плаща господина и щастлив си заминава с кутийката с хапчета.
    Гошо:
    - А бе Пешо, как ще караме сега?
    - Ами на газ, както досега...