Моделът Toyota Mirai изненадващо се премести от сегмента на премиум и скъпите автомобили в така наречените бюджетните класове. Компанията изненада всички с новата цена за този автомобил. Сайтът Carscoops съобщи подробности .
Добре известно е, че до този момент търсенето на модела не беше твърде голямо. В допълнение към характеристиките на дизайна и работата на необичаен автомобил, купувачите бяха отблъсквани и от цената.
Цената на Toyota Mirai бе 67 000 долара, но сега производителят въведе огромна отстъпка. Моделът веднага поевтиня с 40 000 долара и в момента Toyota Mirai струва само $27 000 - колкото и Toyota Corolla.
Освен това компанията предлага на купувачите безплатен ваучер за гориво в размер на $15 000, което прави автомобила още по-привлекателен. Както е известно Mirai трябва да се зарежда с водород.
В резултат на химическа реакция вътре в горивните клетки на този автомобил се произвежда електричество, с помощта на което седанът се движи. Тоест такава електрическа кола не се нуждае от контакт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Страхотна новина
Да видим колко водородни автомобила ще бъдат купени в България след като имат толкова много привърженици, които вярват във водородното бъдеще? Ето ви чисто нов премиум автомобил за 20 000 лв. Тичайте докато не са свършили. 800 км с 5 мин безплатно зареждане. Какво повече може да се желае?
Коментиран от #2
10:41 03.03.2024
2 Братвурст
До коментар #1 от "Страхотна новина":
Какво повече може да се желае? Да го предложат и в Европа...Коментиран от #3
11:02 03.03.2024
3 Ти попита ли?
До коментар #2 от "Братвурст":
Сигурен съм, че при желание ще ти го доставят и в България. Нали все пак се опитват да се отърват от тях. Въпросът е ти дали имаш желание? Имаш ли?Коментиран от #4
11:18 03.03.2024
4 Водород
До коментар #3 от "Ти попита ли?":
Нали трябва да го заредиш някъде този водород в БГ. Сам ли да си го произвеждам?Коментиран от #5, #7, #18
11:24 03.03.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 тъй шъй
Сега има два варианта- бензин чист(почти няма избор) или пълен хибрид-огромен избор, добри цени(относително).Крайно зле е положението с плъгин хибриди- безсмислени скъпи, усложнена технология.
Трябва да се бяга далеч от мек хибрид-скъп и много сложен старт-стоп без никакъв смисъл и потенциално много скъпи смени на батерия и др.след скромната гаранция.
Коментиран от #8, #12
12:32 03.03.2024
7 Совалката Чалънджър
До коментар #4 от "Водород":
Не е трудно да "произведеш" водород, но е доста опасно.13:02 03.03.2024
8 Така е
До коментар #6 от "тъй шъй":
Прави са в статията и по света никъде няма нито водородни станции в изобилие нито контакти. Все пак контактите са безумно скъпи - 10 лв за усилен контакт, а тока е опасен, всеки ден има новини за пожари предизвикани от къси съединения и надали електричеството ще се наложи. Затова електромобилите и водородните автомобили са напълно неприложими. Няма къде да се зареждат. Токът е скъпо удоволствие само за богоизбрани. Бензиностанции има навсякъде и бензинът е евтин и достъпен и най-вече незапалим. Никой досега не е чул да се е запалил бензинов автомобил. Батериите за нищо не стават защото имат само 1000 цикъла живот и трябва да се сменят на всеки 300 хиляди километра заради деградация от 15%, защото пробегът им пада от 400 на 350 км. Но хибридните батерии имат минимум 300 000 цикъла живот и няма проблеми, че всеки ден им се правят по 100-200 цикъла. Те са бъдещето. Така е нали? Няма противоречие щом го казва toyota.Коментиран от #10
13:14 03.03.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 тъй шъй
До коментар #8 от "Така е":
Не слушам много какво казва Тойота, защото никой не е откровен в казването си. Гледам и ползвам с радост, тоталната доминация на "нискотехнологичната" марка Тойота в технологиите на сегашното автомобилостроене и поне от 5-10 години насам. Също пълно доминиране на надеждност.Може утре някой да направи технология, която да е малко или много по-добра от Тойота. Нямам възможности за гледане в бъдещето.
Ако направят изцяло нов вид батерия и цената на елкара стане наполовина, да това би било конкурентна технология. Сегашните елкари с батерии от GSM,са пълно недооразумение.Но кога ще стане и дали ще стане.
Коментиран от #13
14:16 03.03.2024
11 Така е
Ти обаче смяташ, че за да се продава повече трябва да струва само 40 000 лв за да стане по-евтин от toyota corolla hybrid която за тебе е върха на технологиите
Посочи ми какви по добри параметри очакваш за батериите освен цената? Да не се онези батерии с 1500 км пробег и 10 минутно зареждане, които имат 10 000 цикъла живот защото ако една батерия изкарва под 15 милиона километра не те устройва? Кой ли щеше да я произвежда тази велика батерия през 2028? Ще споделиш ли какви очаквания имаш за батериите?
Коментиран от #15
14:30 03.03.2024
12 Кажи честно
До коментар #6 от "тъй шъй":
И LFP и натриевите батерии са евтини и не се палят. Нещо друго да изтъкнеш17:34 03.03.2024
13 Браво
До коментар #10 от "тъй шъй":
Щом ширпотребата Тойота ти харесва работата е ясна. Нали знаеш девиза на марката: Car as home appliance!Коментиран от #17
17:36 03.03.2024
14 Някой май не знае какво е премиум
17:48 03.03.2024
15 Пилотът Гошу
До коментар #11 от "Така е":
Ъхм, само да ти припомня, че точно твоите идоли в Тесла точно такива батерии рекламираха, естествено, преди да излязат... Рекламата беше петкратно увеличаване на рейнджа и всички вече смятаха, как от 300км ще станат 1500. Да, ама не ...Коментиран от #16
17:50 03.03.2024
16 Баба меца
До коментар #15 от "Пилотът Гошу":
Ти всичко може да си смятал, но Тесла никога не е обещавала такова нещо. Кажи дословно какво са обещали? Защото всички още при представянето сметнаха, че батерията 4680 ако има 5 пъти повече капацитет, то енергийната плътност е стъпка назад, защото има повече от 5 пъти по-голям обем и на практика заема повече място и евентуално тегло за същия обем. Предимствата никога не са били в това, А в много по-ниската цена за производство и 10 000 цикъла живот. Това последното ако не е спазено ще е голям проблем, защото на практика батериите не могат да се разглобяват като останалите и не може да се сменят клетки.18:05 03.03.2024
17 тъй шъй
До коментар #13 от "Браво":
Винаги трябва да се изписва цялата марка- Тойота-Лексъс, а може и Сенчъри. Тога първосигнални връзки с думата ширпотреба няма да могат да изникват в главите.21:20 03.03.2024
18 Тойота
До коментар #4 от "Водород":
В София има станция ...ако си от Варна Или Бургас...отиваш до там и си зареждаш нали ще е безплатно...няма ли станций из цяла България нищо не става...Коментиран от #19, #20, #21
01:35 04.03.2024
19 има си станция
До коментар #18 от "Тойота":
България вече може да се похвали със своята първа водородна зарядна станция, която е част от комплекса на Българска академия на науките (БАН), известен като Полева лаборатория „Интегрирани енергийни системи“ – част от проекта на Центъра за компетентност „Хитмобил“09:32 04.03.2024
20 Дядо Стою
До коментар #18 от "Тойота":
Извинявам де, ама Станций де пише с главна буква, защото е име на римски император от III-II век пр.Хр.Коментиран от #22
09:44 04.03.2024
21 Велика идея
До коментар #18 от "Тойота":
И аз ти сложих един плюс като всички за да се почувствам умен като тях, за да не съм черната овца.Наистина е прекалено умно да си купиш водороден автомобил и да ходиш да го зареждаш от Варна в София защото е безплатно. Всеки гениален привърженик на toyota ще го потвърди.
Точно както е гениално изказването, че за електромобилите няма зарядни станции. Защо ти трябва да си оставиш електромобила за една нощ на зарядната станция в квартала във Варна, за да се набутваш да зареждаш на цели 35 стотинки за киловатчас - цели 30 лв за 500 км, след като можеш да отскочиш до София и да не си губиш времето на зарядната станция и да заредиш само за 5 минути напълно безплатно за 600 км.
Сега и аз се чувствам гениален като вас и очаквам само плюсове, защото подкрепям идеята!
10:06 04.03.2024
22 Диалект
До коментар #20 от "Дядо Стою":
Дядо Стою, незнам кой те излъга за този римски император, но може да е император от махалата ти, тоест ромски. А частицата ДЕ е на селско-ромски диалект.10:55 04.03.2024
23 Не че нещо... АМА...
- Пълни догоре...с вода!
Слагат едно хапче в резервоара, палят и тръгват.
На другия ден пак същото.
На третия към тях се приближил господин с костюм и се представя:
- Здравейте, аз съм зам. изпълнителен директор на Ауди, упълномощен съм да ви предложа 1 000 000 евро за хапчетата!
Пешо:
- 3 милиона и са Ваши!
Плаща господина и щастлив си заминава с кутийката с хапчета.
Гошо:
- А бе Пешо, как ще караме сега?
- Ами на газ, както досега...
13:24 22.03.2024