14 Април, 2024 12:00, обновена 14 Април, 2024 18:33 80 960 18

Една от южнокорейските автомобилни марки прекратява съществуването си

  • samsung motors-
  • корейски автомобили-
  • renault
Една от южнокорейските автомобилни марки прекратява съществуването си - 1

Марката Samsung скоро ще престане да съществува като автомобилна такава. Производството на автомобили в завода в Южна Корея ще продължи, но автомобилите вече ще се правят под марката Renault. Това съобщава сайтът Econovill .

Ребрандирането на Samsung Motors продължава от няколко години. През 2022 година компанията беше преименувана на Renault Korea Motors, а от април 2024-а вече се казва само Renault Korea.

Следователно Samsung XM3 се превръща в Renault Arkana. В същото време Samsung QM6 беше преименуван на Renault QM6. Това е версия на кросоувъра Koleos, който вече е спрян от производство в Европа.

Флагманът Samsung SM6 (брат близнак на Renault Talisman) все още се произвежда под корейската марка, но скоро и той ще получи и логото на Renault. А през лятото трябва да дебютира изцяло нов модел, създаден съвместно с Geely (китайският концерн придоби дял в Renault Korea).

Така ще бъде сложен край на автомобилната марка Samsung. Автомобилното подразделение на Samsung се появи през 1995 година. Първоначално южнокорейската корпорация си сътрудничи с Nissan и произвеждаше седаните Nissan Maxima и Almera под марката Samsung.

След кризата от 1998 година Samsung реши да се откаже от производството на автомобили и две години по-късно продаде компанията на Renault Group. Французите решиха да запазят марката Samsung, но всички нейни модели всъщност бяха версии на Renault. През 2023 г. са продадени 104 000 автомобила Samsung.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 58 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Така

    59 29 Отговор
    То обединението на Нисан с Рено нанесе много щети в различни посоки. Какво ще прави Рено в този район на света при условие, че наоколо има десетки по-добри марки-японски и корейски. Това да не е южна Америка. Да се оправят, няма надежда за Рено в Корея.

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    48 15 Отговор

    До коментар #1 от "Така":

    Карам точно Аркана, азиатско качество на сглобката и европейски дизайн… От както превърнаха завода в колокация на Renault и Geely, скоро освен модели на французите ще произвеждат и Волво. Дакато Нисан се самоубиват със 100% електрическата си стратегия, Рено и Гели подготвят ново поколение хибриди

    Коментиран от #3

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Факт

    12 33 Отговор
    Това е много добре, каквато им е електрониката такива са им и автомобилите.Сега остава и китайците да спрат да бълват боклуци и всичко ще си дойде на мястото и възможността да си купиш някой боклук значително ще намалее.

    Коментиран от #5

  • 5 Дфен

    32 7 Отговор

    До коментар #4 от "Факт":

    Тя немската електроника създава проблеми във френските коли

    Коментиран от #11

  • 6 Тираджия

    57 2 Отговор
    Абе радославчо като има БЪЛГАРСКИ думи защо си кълчиш езика ве? Кажи си,, смяна на името " , ,, преименуване " какво е това ,,ребрандиране" еий съсихахте, държава , култура, език всичко не ви е срам чуждопоклоници !!!
  • 7 Аз и ти

    19 28 Отговор
    Рено винаги са били пълен боклук и от към сглобка и от към качество

    Коментиран от #12

  • 8 Време е!

    8 24 Отговор
    Очакваме и КИА и ХЮНДАЙ скоро да закрият производството!

    Коментиран от #10

  • 9 ГНУСМАС

    8 9 Отговор
    да си държат телефоните, мониторите и другите пластмасарки. Това с колите не е за всеки!
  • 10 123

    22 6 Отговор

    До коментар #8 от "Време е!":

    Мечтай си! Киа и Хюндай се много по напред от европейските боклуци!

    Коментиран от #13

  • 11 Потвърждавам,

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "Дфен":

    точно проблема едно време когато взех една 19 -ка ми прави проблема Бошовата система.
  • 12 След 2 нови Рена

    11 3 Отговор

    До коментар #7 от "Аз и ти":

    първото на 270 хиляди,а другото на 140 хиляди,преди тях едно Булгар Рено 8 на 180 хиляди и една 19-ка с мой пробег 150 хиляди не бих потвърдил твоите доводи основани на кръчмарски пияндурнически сказки.

    Коментиран от #14

  • 13 Вярно е особено

    6 5 Отговор

    До коментар #10 от "123":

    пред немския коптор струващ космически финикийски знаци.
  • 14 Малко, като виц

    1 5 Отговор

    До коментар #12 от "След 2 нови Рена":

    Две нови рена, ама едното на 270 Хил. , другото на 140 хил. Тези са поне- трета, четвърта употреба...
  • 15 Крайно време е

    3 5 Отговор
    Скапаните френски таралясници да фалират. Бълват само боклуци.
  • 16 Хемус

    2 0 Отговор
    Карал съм 19-ка,Лагуна 1 и 2 всичките бензин газ и смея да твърдя,че са страшно здрави автомобили и икономични двигатели!И понеже карам камион и работим с авточасти ,всичките големи автомобилни компании,играят на коопериран принцип
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.