Наскоро Volvo пусна на пазара последния си автомобил с дизелов двигател, с което се отказа от тази технология. Въпреки това Toyota е на друго мнение, като твърди, че дизеловите двигатели все още имат значително бъдеще въпреки намаляващата си популярност. Шон Ханли, ръководител на продажбите и маркетинга на Toyota Австралия, твърди, че краят на дизеловите двигатели е преждевременен, като особено подчертава значението им в тежкотоварните автомобили като пикапи и големи SUV.
В интервю за австралийското списание Drive Ханли подчертава надеждността на дизела като източник на гориво, особено за приложения, изискващи значителна мощност. Въпреки това той признава, че е наложително дизеловите двигатели да се адаптират към все по-строгите стандарти за емисии, за да се гарантира тяхната дълготрайност. За тази цел Toyota представи мекохибриден вариант на 2,8-литровия турбодизелов двигател в Hilux, което е показателно за ангажимента на марката да усъвършенства дизеловата технология.
Ханли обсъжда и потенциала на синтетичния дизел като жизнеспособна алтернатива, отразяваща по-широките усилия на Toyota за поддържане на двигателите с вътрешно горене (ДВГ). Компанията проучва двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород, което е видно от тестването на прототипи като GR Yaris и GR Corolla на състезателна писта. Председателят на Toyota, Акио Тойода, обяви плановете си за ново поколение двигатели с вътрешно горене, подчертавайки намерението на компанията да продължи да предлага автомобили с конвенционално задвижване наред с електрическите алтернативи.
Въпреки това Toyota е изправена пред предизвикателства на пазари със строги регулации, особено в Европейския съюз, където много автомобилни производители постепенно премахнаха дизеловите двигатели от по-малките автомобили. Въпреки това дизеловите двигатели продължават да са популярни на развиващите се пазари и в сегмента на товарните автомобили, където регулаторните ограничения не са толкова строги. Въпреки че електрическите превозни средства (EV) набират популярност, особено в Европа, а хибридите и хибридите с възможност за включване към електрическата мрежа също се разпространяват все повече, пълното изместване на дизеловите двигатели изглежда малко вероятно в обозримо бъдеще.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 а не бе
12:04 03.04.2024
2 карчи
12:07 03.04.2024
3 Гост
12:11 03.04.2024
4 Механик
Друг е въпросът, че не всеки ще може да си го позволи.
Защото ако мислите, че електро-залитанията щото на някой му пука за екология или просто иска да ви подари "возене без пари" значи сте много заблудени. Идеята ИМ е, да ни накарат да ходим пеш, а по тоя начин да сме закрепостени около панелката в която живеем. И това само на първо време.
Коментиран от #6
12:24 03.04.2024
5 евала на Тойота
12:44 03.04.2024
6 селянина с колелото
До коментар #4 от "Механик":
Прав си. Все повече статии чета за "15 минутен град" - работиш, пазаруваш, спортуваш и всичко останалокоето правиш да бъде на 15 мин. пеша от мястото където живееш. И това се рекламира като "зеления рай на бъдещето" с чист планински въздух и ... Не знам дали е възможно и колко хора наистина ще са щастливи в такива градове.13:23 03.04.2024
7 Гост
20:53 03.04.2024
8 Саждата
16:02 04.04.2024
9 бен Ходжа
Коментиран от #12, #14
17:52 04.04.2024
10 фарс
Коментиран от #11, #13
17:54 04.04.2024
11 Гост
До коментар #10 от "фарс":
Ееее, ти кога посленно си видял японски дизел?Ама честно!
21:13 04.04.2024
12 сажда
До коментар #9 от "бен Ходжа":
Ходжа ти май подушваш избирателно!🤣🤣🤣🐽21:42 04.04.2024
13 Сериозно
До коментар #10 от "фарс":
ли пропреминали премиуми на по 15-16 години за теб са лъскави коли??? И какво общо има техническото отношение на собственика към кочлата с марката…!???
А при 15-16 годишните Мазди/Тойти и т.н. убити от каране как е, цветя и рози…??? Естественото феградиране как е???
07:39 05.04.2024
14 Запушена
До коментар #9 от "бен Ходжа":
ти е главата…100-120 коня асматици бяха актуални около 2000-та….сега са меко казано компромисни…Имам такъв 109 коня за работен кон от 2009-та…става, но до там!!!
С 3-та дизелова кола подминавам 200 хил км от нова в БГ и проблем с DPF нямам…
07:43 05.04.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.