Съвсем скоро марката Audi ще започне да оборудва моделите си с нов, свръхикономичен дизелов двигател. От компанията заявиха, че първоначално новия дизелов агрегат ще се интегрира в 11 от моделите. Още до средата на тази година с иновационния мотор ще се сдобият моделите A4, A5 и A6. Вариантите, които ще разполагат с икономичния дизелов двигател ще се обозначават с приставката Ultra.
Новият мотор ще е достъпен в три мощностни варианта - със 136, 163 и 190 конски сили. Пиковият въртящ момент е в диапазона от 320 до 400 Нм. Работният обем е два литра, а точното обозначение на агрегата е 2.0 TDI ultra. В зависимост от модела, разходът на гориво ще варира в границите от 3.9 до 4.6 литра нафта на 100 километра пробег, което предвид динамичните характеристики е едно доста добро постижение.
Най-икономичната модификация ще е Audi A4 2.0 TDI ultra седан, която ще харчи 3.9 л/100 км, а ускорението от 0 до 100 ще става за 9.3 секунди. От версиите Ultra най-бързо ще ускорява Audi A5 Coupe, което ще извършва упражнението от 0 до 100 за 8.3 секунди, но ще харчи по 4.2 литра на 100 километра пробег. Вариантът A5 Sportback 2.0 TDI ultra пък ще изразходва на най-много нафта - 4.3 литра на 100 километра.
Изхвърлянето на вредни емисии в атмосферата CO2 ще варира от 104 до 119 грама на километър, като това също ще зависи от модела, оборудван с новия свръхикономичен дизел. Иновационният мотор ще може да работи съвместно, както с шестстепенната механична скоростна кутия на марката, така и с модернизираната седемстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя S tronic. При последната е намалено вътрешното триене и е усъвършенствана системата за смазване. Тази трансмисия обаче ще се предлага само за вариантите седан и универсал A6 ultra.
Всички автомобили, които ще се оборудват с мотора Ultra ще разполагат само с предни задвижващи колела. Освен това при версиите седан и комби на A4 допълнително е намален клиренса, с цел да се постигне още по-голяма икономия на гориво. Най-евтиното свръхикономично Audi ще е седана А4, който ще се продава в Германия с базова цена от 32 600 евро. Комбито А6 пък ще се предлага за сумата от 42 200 евро.
Audi A5 Coupe и Sportback ultra
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
Както и моя потенциална покупка.
Коментиран от #7
11:52 05.02.2014
2 I'm back
Коментиран от #5
12:24 05.02.2014
3 Монго
12:38 05.02.2014
4 Shmeker
13:26 05.02.2014
5 Shmeker
До коментар #2 от "I'm back":
Е чак пък най-ненадеждни не е така. Просто някои мотори на VAG имат по-скъпа поддръжка. Особено V-образните с агренажни ремъци. Тва е.Първите 2.0 ТДИ пукаха глави в една серия, но всичко е заменено от заводската гаранция и трудно ще се намери такава кола втора ръка.
След това за Б8 пуснаха изцяло нов 2.0 ТДИ.
13:38 05.02.2014
6 I'm back
По-зле бяха само MG ама те нали фалираха.
Коментиран от #10
13:44 05.02.2014
7 Виктор Христов
До коментар #1 от "Shmeker":
Хехе ти си баровец с този Пасат Б5 дизел, щом тези Аудита са "потенциалната ти покупка" направо не знам какво чакаш. Купи 3 да имаш да ги сменяш ....Коментиран от #12
14:26 05.02.2014
8 M_SUX
Колкото до Аудито ами нищо особено може да видите новия ГЛК
- Ускорение 0–100 km/h (секунди)– (8.3)
- Разход на гориво, извънградски режим (l/100km)– (3,9)
Това е от сайта на Мерцедес - България.
Джипка която ускорява за 8.3 до 100 и има извънградски разход 3.9. Ауди са далече назад както винаги.
Коментиран от #9
15:06 05.02.2014
9 M_SUX
До коментар #8 от "M_SUX":
GLA исках да кажа15:07 05.02.2014
10 Shmeker
До коментар #6 от "I'm back":
Тука говорим за 2.0 ТДИ. 4 цилиндровите мотори са катъри, общо взето повечето от тия данни по класациите са за големите мотори.15:52 05.02.2014
11 Кобрата
16:15 05.02.2014
12 Shmeker
До коментар #7 от "Виктор Христов":
Да ве. То аз и сега имам 3 коли и един бус. Може да ги направя 7 общо според теб кво16:16 05.02.2014
13 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
18:15 05.02.2014
14 Shmeker
20:17 05.02.2014
15 Тодор Тодоров
Факт неоспорим е, че от от тези автомобили може да се очаква разход около 4/100 при 80 км/ч и...дотам. Всяко натискане на педала на газта, всяко повишаване на килограмите или добавяне на двойно предаване, праща разхода(при 80-100 км/ч) в графата "пет и повече преди десетичната запетая). Туй то, а вие се джавакайте колкото душа сака. :)
Коментиран от #16
23:23 05.02.2014
16 M_SUX
До коментар #15 от "Тодор Тодоров":
джипката е иновативна и тежи 1550кг. :) дрънкай си и си мисли, че знаеш повече от всички.Коментиран от #17, #18, #19
23:26 05.02.2014
17 Георги Григоров
До коментар #16 от "M_SUX":
Абе, виж сега едно Ауди А4 1,9ТДИ -2000г. харчи 5/100 нафта и струва 3000 лв! Нали? Аиде сега смятай численца и умувай!23:33 05.02.2014
18 Тодор Тодоров
До коментар #16 от "M_SUX":
Расход топлива на шоссе (AT) 5,5 л/100 кмРасход топлива Смешанный цикл (AT) 6 л/100 км
Снаряженная масса автомобиля (AT) 1845 кг
Не знам пич...така пишат, така ти го казвам и аз. Папата искаш да дойде и да ти каже, че си яко заблуден... И по-лошото, че ускорява от 0 до 100, за.....10.8 секунди. Ко речи?
23:51 05.02.2014
19 Xterminatorable .
До коментар #16 от "M_SUX":
Ти пък къде го набута тва квазимодо при колите?! Това дори не е Мерцедес. Аман от такива тесногръди и ограничени пубери като теб, които гледат праволинейно и една единствена марка е живота им.00:51 06.02.2014
20 Shmeker
Градския не знам как го смятат, не знам как смятат и смесения разход - предполагам по някаква формула изчисляват между градски и извънградски разход.
И да- старите А4/Пасат Б5 са по 1350 кила комби с 1.9 ТДИ, а новите са около 1500 и т. Това е заради нарасналите размери но и заради подсилената конструкция за да мине новите краш-тестове. VAG, както и другите производители се опитват да намалят теглото постоянно. Още 1994-а Ауди ползват ASF, където A8 е с 200 кила по-лека от седмица или S-klasse. Но по-лесно им е да вкарат и нови технологии в моторите и трансмисията за да подобрят ефективността, защото олекотяването налага ползване на скъпи материали, а това влияе силно на цената.
08:51 06.02.2014
21 Димитър Зилямов
Коментиран от #23
13:06 06.02.2014
22 PROFESIONALISTA
15:26 06.02.2014
23 Shmeker
До коментар #21 от "Димитър Зилямов":
Това е знаменития мотор AEL !Със шест скорости, а в комбинация с QUATTRO е една от най-добрите коли, които са излизали последните 20 години. Хем икономична, хем мощна, хем проходима и стабилна. Моторът е чук, ГНП–то ако направи проблем се поправя евтино. Турбината е обикновена. Моторът е 5 цилиндъра редови.
Много исках да си взема такава, дето се вика да си я имам, но от доста време на пазара няма запазени вече. А хората, които притежават запазени такива трудно се разделят с тях и си ги гледат....
16:05 06.02.2014
24 скар фейс
Коментиран от #25
20:41 06.02.2014
25 Shmeker
До коментар #24 от "скар фейс":
Audi винаги са имали визия и салон. Като излязоха яйцата едно време ги гледахме като извънземни.. 86-та година само форд сиера беше с подобни форми.А за качеството на салона - ако видиш такова ауди от 86-та година ще забележиш, че таблото още не е изгоряло от слънцето или напукано....
Коментиран от #26
21:00 06.02.2014
26 скар фейс
До коментар #25 от "Shmeker":
Да, така е. Таблото на 80-ката и Б4-ката са еднакви, с качествена и мека пластмаса, за разлика от тогавашните 190 или 124-ка (която е изключителен автомобил), която в повечето случаи е напукана.Коментиран от #30
21:05 06.02.2014
27 Ianica Iovcheva
Коментиран от #28, #29, #32
21:11 06.02.2014
28 скар фейс
До коментар #27 от "Ianica Iovcheva":
Това, което имаш е ауди 100 фейслифт, на чийто капак пише А6. Да, те са добри.21:20 06.02.2014
29 maratoneca .
До коментар #27 от "Ianica Iovcheva":
Колко гори изрода?21:25 06.02.2014
30 Shmeker
До коментар #26 от "скар фейс":
Кожа е, не е пластмаса.Коментиран от #31
00:38 07.02.2014
31 I'm back
До коментар #30 от "Shmeker":
Кожа е да - изкуствена09:05 07.02.2014
32 I'm back
До коментар #27 от "Ianica Iovcheva":
Като я продадеш си купи следващия модел с 2.5TDI V609:14 07.02.2014