Last news in Fakti

5 Февруари, 2014 11:21 26 891 32

Свръхикономичен дизел за 11 Audi-та

  • audi-
  • 2.0 tdi-
  • ultra-
  • дизел
Свръхикономичен дизел за 11 Audi-та - 1
Audi A4 2.0 TDI ultra
Съвсем скоро марката Audi ще започне да оборудва моделите си с нов, свръхикономичен дизелов двигател. От компанията заявиха, че първоначално новия дизелов агрегат ще се интегрира в 11 от моделите. Още до средата на тази година с иновационния мотор ще се сдобият моделите A4, A5 и A6. Вариантите, които ще разполагат с икономичния дизелов двигател ще се обозначават с приставката Ultra.
 
Новият мотор ще е достъпен в три мощностни варианта - със 136, 163 и 190 конски сили. Пиковият въртящ момент е в диапазона от 320 до 400 Нм. Работният обем е два литра, а точното обозначение на агрегата е 2.0 TDI ultra. В зависимост от модела, разходът на гориво ще варира в границите от 3.9 до 4.6 литра нафта на 100 километра пробег, което предвид динамичните характеристики е едно доста добро постижение.
 
Най-икономичната модификация ще е Audi A4 2.0 TDI ultra седан, която ще харчи 3.9 л/100 км, а ускорението от 0 до 100 ще става за 9.3 секунди. От версиите Ultra най-бързо ще ускорява Audi A5 Coupe, което ще извършва упражнението от 0 до 100 за 8.3 секунди, но ще харчи по 4.2 литра на 100 километра пробег. Вариантът A5 Sportback 2.0 TDI ultra пък ще изразходва на най-много нафта - 4.3 литра на 100 километра.
 
Изхвърлянето на вредни емисии в атмосферата CO2 ще варира от 104 до 119 грама на километър, като това също ще зависи от модела, оборудван с новия свръхикономичен дизел. Иновационният мотор ще може да работи съвместно, както с шестстепенната механична скоростна кутия на марката, така и с модернизираната седемстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя S tronic. При последната е намалено вътрешното триене и е усъвършенствана системата за смазване. Тази трансмисия обаче ще се предлага само за вариантите седан и универсал A6 ultra.
 
Всички автомобили, които ще се оборудват с мотора Ultra ще разполагат само с предни задвижващи колела. Освен това при версиите седан и комби на A4 допълнително е намален клиренса, с цел да се постигне още по-голяма икономия на гориво. Най-евтиното свръхикономично Audi ще е седана А4, който ще се продава в Германия с базова цена от 32 600 евро. Комбито А6 пък ще се предлага за сумата от 42 200 евро.
Audi A5 Coupe и Sportback ultra


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    4 2 Отговор
    Ето тази модификация ще е новият бест-селър на Ауди/VAG.
    Както и моя потенциална покупка.

    Коментиран от #7

  • 2 I'm back

    6 5 Отговор
    В никой случай няма да харчи толкова.По-скоро с 2л нагоре.А дори да е толкова икономично колкото казват Алдито ще вземе спестените пари от гориво под формата на резервни части и скъпи ремонти обичайни за производителя на най-ненадеждните ДВГ в света.

    Коментиран от #5

  • 3 Монго

    7 3 Отговор
    Нямам дизел, нито "Ауди" /що ли са бъркам тогава/. Но гледам последните години какво правят дизеловите коли на "Ауди" на състезанието-"24 часа Льо Ман"...
  • 4 Shmeker

    1 2 Отговор
    Еми аз съм имал няколко аудита, все бензинки, сега си взех Пасат Б5 дизел.. който пак си е общо-взето ауди.. 1.9 ТДИ ПД и към момента ми дава среден разход около 5.3, като го карам със скъпа нафта.Повечето ми е извънградско, но и градско имам. И аз не вярвах, че може да дава такива разходи но сега съм се убедил. Колкото до тия Аудита - може и да не дадат реално толкова, но ще е по-ниско от пасата най-вероятно.
  • 5 Shmeker

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "I'm back":

    Е чак пък най-ненадеждни не е така. Просто някои мотори на VAG имат по-скъпа поддръжка. Особено V-образните с агренажни ремъци. Тва е.

    Първите 2.0 ТДИ пукаха глави в една серия, но всичко е заменено от заводската гаранция и трудно ще се намери такава кола втора ръка.
    След това за Б8 пуснаха изцяло нов 2.0 ТДИ.
  • 6 I'm back

    2 0 Отговор
    Потърси класация за надеждност на двигатели от миналата година независимо американска или английска.Най-проблемните ДВГ са на Алди.Един дефектен на всеки 27 произведени двигателя.
    По-зле бяха само MG ама те нали фалираха.

    Коментиран от #10

  • 7 Виктор Христов

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Хехе ти си баровец с този Пасат Б5 дизел, щом тези Аудита са "потенциалната ти покупка" направо не знам какво чакаш. Купи 3 да имаш да ги сменяш ....

    Коментиран от #12

  • 8 M_SUX

    2 3 Отговор
    Значи най-мразя когато някой разбирач почне да дава акъл за разхода. През годините чета едни и същи коментари "ама с 2 литра отгоре и не знам си какво". ДА не би да е толкова уникално при положение, че 20 годишните ни талиги дават разход 5 или 4.5. Ама нали трябва да си кажете наизустената глупост...
    Колкото до Аудито ами нищо особено може да видите новия ГЛК
    - Ускорение 0–100 km/h (секунди)– (8.3)
    - Разход на гориво, извънградски режим (l/100km)– (3,9)
    Това е от сайта на Мерцедес - България.
    Джипка която ускорява за 8.3 до 100 и има извънградски разход 3.9. Ауди са далече назад както винаги.

    Коментиран от #9

  • 9 M_SUX

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "M_SUX":

    GLA исках да кажа
  • 10 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "I'm back":

    Тука говорим за 2.0 ТДИ. 4 цилиндровите мотори са катъри, общо взето повечето от тия данни по класациите са за големите мотори.
  • 11 Кобрата

    1 2 Отговор
    Немското си е немско
  • 12 Shmeker

    0 3 Отговор

    До коментар #7 от "Виктор Христов":

    Да ве. То аз и сега имам 3 коли и един бус. Може да ги направя 7 общо според теб кво
  • 13 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 0 Отговор
    Да,да много ще икономиса докато стои в СЕРВИЗА !
  • 14 Shmeker

    0 1 Отговор
    Ще я взема на старо вече сервизирана ;)
  • 15 Тодор Тодоров

    4 0 Отговор
    Мерцедес, както и БМВ, може да декларират каквото си искат и докато няма кой да ги накаже за това, хуморът ще продължава. Другояче казано, СУВ, който тежи 1800 килограма и ускорява от 0-100 за 8.3 секунди, няма как да харчи по 3.9/100. Със същия успех може да напишат, че ускорява за 3.9 и харчи 8.3/100...опаааа, ма то и това вече е правено и...не е истина! ;)
    Факт неоспорим е, че от от тези автомобили може да се очаква разход около 4/100 при 80 км/ч и...дотам. Всяко натискане на педала на газта, всяко повишаване на килограмите или добавяне на двойно предаване, праща разхода(при 80-100 км/ч) в графата "пет и повече преди десетичната запетая). Туй то, а вие се джавакайте колкото душа сака. :)

    Коментиран от #16

  • 16 M_SUX

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Тодор Тодоров":

    джипката е иновативна и тежи 1550кг. :) дрънкай си и си мисли, че знаеш повече от всички.

    Коментиран от #17, #18, #19

  • 17 Георги Григоров

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "M_SUX":

    Абе, виж сега едно Ауди А4 1,9ТДИ -2000г. харчи 5/100 нафта и струва 3000 лв! Нали? Аиде сега смятай численца и умувай!
  • 18 Тодор Тодоров

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "M_SUX":

    Расход топлива на шоссе (AT) 5,5 л/100 км
    Расход топлива Смешанный цикл (AT) 6 л/100 км
    Снаряженная масса автомобиля (AT) 1845 кг

    Не знам пич...така пишат, така ти го казвам и аз. Папата искаш да дойде и да ти каже, че си яко заблуден... И по-лошото, че ускорява от 0 до 100, за.....10.8 секунди. Ко речи?
  • 19 Xterminatorable .

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "M_SUX":

    Ти пък къде го набута тва квазимодо при колите?! Това дори не е Мерцедес. Аман от такива тесногръди и ограничени пубери като теб, които гледат праволинейно и една единствена марка е живота им.
  • 20 Shmeker

    0 1 Отговор
    Е то този извънградския разход се дава при 90 км/ч колкото е прието да се кара. Понякога дават и при 120 км/ч.
    Градския не знам как го смятат, не знам как смятат и смесения разход - предполагам по някаква формула изчисляват между градски и извънградски разход.

    И да- старите А4/Пасат Б5 са по 1350 кила комби с 1.9 ТДИ, а новите са около 1500 и т. Това е заради нарасналите размери но и заради подсилената конструкция за да мине новите краш-тестове. VAG, както и другите производители се опитват да намалят теглото постоянно. Още 1994-а Ауди ползват ASF, където A8 е с 200 кила по-лека от седмица или S-klasse. Но по-лесно им е да вкарат и нови технологии в моторите и трансмисията за да подобрят ефективността, защото олекотяването налага ползване на скъпи материали, а това влияе силно на цената.
  • 21 Димитър Зилямов

    2 2 Отговор
    Склонен съм да им вярвам.Това лято с едно А6-С4 quatro,2.5 TDI,направих маршрута София,Белград,Сегет,Букурещ,Русе,София за 38 часа.Колата не е моя,а на приятел.Спазвал съм всички ограничения.Накрая като напълнихме резервоара пак,оказа се,че е дало 5,8/100 км.А това си стар мотор,и морално и физически.

    Коментиран от #23

  • 22 PROFESIONALISTA

    1 1 Отговор
    Забравили са да напишат-"С българска нафта стойностите се завишават с 50 %, а междуремонтният ресурс не подлежи на прогноза...."
  • 23 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Димитър Зилямов":

    Това е знаменития мотор AEL !
    Със шест скорости, а в комбинация с QUATTRO е една от най-добрите коли, които са излизали последните 20 години. Хем икономична, хем мощна, хем проходима и стабилна. Моторът е чук, ГНП–то ако направи проблем се поправя евтино. Турбината е обикновена. Моторът е 5 цилиндъра редови.

    Много исках да си взема такава, дето се вика да си я имам, но от доста време на пазара няма запазени вече. А хората, които притежават запазени такива трудно се разделят с тях и си ги гледат....
  • 24 скар фейс

    2 0 Отговор
    През последните години, ауди се изложиха яко според мен. Колкото до визията - страхотни. Който кара (примерно) А6 2.0 ТДИ 7-8 годишно, знае какво имам впредвид. Вътре салонът е много висококачествен.

    Коментиран от #25

  • 25 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "скар фейс":

    Audi винаги са имали визия и салон. Като излязоха яйцата едно време ги гледахме като извънземни.. 86-та година само форд сиера беше с подобни форми.

    А за качеството на салона - ако видиш такова ауди от 86-та година ще забележиш, че таблото още не е изгоряло от слънцето или напукано....

    Коментиран от #26

  • 26 скар фейс

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Shmeker":

    Да, така е. Таблото на 80-ката и Б4-ката са еднакви, с качествена и мека пластмаса, за разлика от тогавашните 190 или 124-ка (която е изключителен автомобил), която в повечето случаи е напукана.

    Коментиран от #30

  • 27 Ianica Iovcheva

    0 2 Отговор
    имам а6 петтака с 6 скорсти 143кс,дьрпам платформа постоянно до австрия,този изрод не усеща нищо,няма много голямо значение за горивото пьлен-празен,изльгах един австриец и го взех на 215000,смятам да му набуча още толкова и тогава чак,на пазара

    Коментиран от #28, #29, #32

  • 28 скар фейс

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Ianica Iovcheva":

    Това, което имаш е ауди 100 фейслифт, на чийто капак пише А6. Да, те са добри.
  • 29 maratoneca .

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Ianica Iovcheva":

    Колко гори изрода?
  • 30 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "скар фейс":

    Кожа е, не е пластмаса.

    Коментиран от #31

  • 31 I'm back

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Shmeker":

    Кожа е да - изкуствена
  • 32 I'm back

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Ianica Iovcheva":

    Като я продадеш си купи следващия модел с 2.5TDI V6