15 Юни, 2024 10:30 5 976 28

Mercedes предлага новата E-Klasse с 1.5-литров двигател

  • mercedes-
  • e-klasse-
  • турция

Версията е налична само в Турция

Mercedes предлага новата E-Klasse с 1.5-литров двигател - 1

Купувачите на луксозни автомобили в Турция се сблъскват с конфузна ситуация благодарение на данъчната система на страната. Поради тежките данъци върху по-големите двигатели, производители като Mercedes-Benz са принудени да продават своите премиум седани с изненадващо малки двигатели.

Например Mercedes E-Klasse в Турция се предлага с едва 1,5-литров двигател, който е далеч от по-мощните варианти, предлагани в световен мащаб. Въпреки този компактен двигател, цената започва от внушителните 59 300 евро (около 4 468 700 турски лири)

Виновникът е специалният данък на Турция върху новите автомобили с двигатели под 1,6 литра. Този данък започва от 45% и може да достигне зашеметяващите 80% за автомобили, които надвишават определен ценови праг. За да избегнат този по-висок данък, производителите на автомобили като Mercedes прибягват до намаляване на размерите на двигателите за турския пазар.

Привидно по-ниската начална цена обаче е измамна. Данъкът от 80% върху стойността на автомобила повишава крайната цена до 128 300 евро (около 9 682 000 турски лири) - значително повече от E 200 в Германия. В крайна сметка купувачите плащат по-висока цена за автомобил с по-малък и по-слаб двигател.

Ситуацията става още по-интересна за купувачите на луксозни автомобили в Турция, които желаят по-голям двигател. Данъците на Турция за двигатели с обем над 2,0 литра е още по-жестоко. Специалният данък (ÖTV) може да скочи до 220% от първоначалната начална цена.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Малолитражка комби

    54 3 Отговор
    Отваряш капака и виждаш асфалта отдолу.
  • 2 сино тека

    18 2 Отговор
    буа ха хахахахаха

    Коментиран от #9

  • 3 Зазка

    42 5 Отговор
    Икономията е майка на мизерията.
  • 4 Пич

    41 3 Отговор
    Тази новина не успя дори да ме разсмее !!! Ако правилно съм разбрал, продават ти Мерцедес, който въобще не е Мерцедес, но искат да го платиш по скъпо от Мерцедес !!! И после - олеле майко, германското автомобилостроене загива.....

    Коментиран от #7, #24

  • 5 Един

    39 2 Отговор
    Скоро ще пуснат и BMW 716
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 БайБоцимир

    22 4 Отговор

    До коментар #4 от "Пич":

    Турският пазар не е малък. Нормално е да предложат продукт съгласно търсенето.
  • 8 Преди да

    23 4 Отговор
    критикувате, двигателят е оптимизиран за модела - все пак е 184 коня. Турбиниран бензин. Най-слабия дизел е на 160 к.с., а базовия за Европа бензин е 2 литра, 197 к.с. Масовката за модела варира около 200 коня. Така че - хората са го натъманили!

    Коментиран от #10, #23

  • 9 Ти да видиш

    17 7 Отговор

    До коментар #2 от "сино тека":

    1,5 dci на Рено =на 128 300 евраци за тоа таралясник???!!!🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #12

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Ти да видиш

    7 1 Отговор
    Е.....ти котора!!!
  • 12 Колаборацията

    14 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ти да видиш":

    се разтрогна преди 3 години. Двигателят е щутгартски турбо бензин.

    Коментиран от #13

  • 13 Ти да видиш

    21 1 Отговор

    До коментар #12 от "Колаборацията":

    Турбиниран,вентилиран не знам още кво си колата със тоа двигател става само за служжжебна! Не се заяждам ама ти би ли броил толкова пари за тоа така наречен Мерцедес? Ама честно!

    Коментиран от #16

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Скоро

    13 2 Отговор
    може и като на Фред Флинтстоун колата, с крачно задвижване. 1.5 литра е смехотворно
  • 16 Ами честно...

    16 1 Отговор

    До коментар #13 от "Ти да видиш":

    у таз талига нали се сещаш, че само матряла на салона+ кожените диван и фотьойли са на цената на две с 1.5 dci. Като добавим инфотеймънт за блондинки, масаж на седалищни части... По принцип място за мисъл относно техническа част, душата на автомобила, удоволствие от шофиране няма: хората вече ги не занимава удоволствието да щурмуваш планината с мощен атмосферен бензин с ръчка... Те не знаят, не ги интересува такъв адреналин. Важното е германски премиум+американска слушалка+световни аутфит брандове!
  • 17 Идея- да го направят и

    9 3 Отговор
    В България така, който е гъзар да си плаща
  • 18 Кога и в БГ

    12 14 Отговор
    подобни данъци? Пълна забрана за внос на автомобили над 7 години, задължителна регистрация на “новия внос” до 10 дни от минаване на границата

    Коментиран от #19

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Гост

    7 5 Отговор
    Според сайта в Турция, 170 коня, 250 н.метра торк и 8,9 до 100! Ха ха, Голфа на жена ми е по бърз...., че и 2 пъти по евтин....
  • 21 Курци

    12 2 Отговор
    Така и трябва, в Турция се произвеждат огромен брой автомобили от различни марки,те са на нормални цени но желаещите да притежават вносен автомобил трябва да си платят удоволствието
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Ония с Фордо

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "Преди да":

    Еднодневка която няма шанс да стигне дизеловата W 124 , 2,5 петак с. 90 коня без турбо от 1984 г с 1милион километра пробег без основен ремонт на двигателя @
  • 24 спекулираш, инсинуираш, злоупотребяваш

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Пич":

    Няма общо тука германското автомобилостроене, защото турците си имат свое такова. Няма нищо интересно в новината - хората си защитават пазара с високи данъци понеже ЕС-то се Ибава с тях и...ще купят евтиното от правилното място, в национални валути (БРИКС в случая където скоро Тюркие-то ще влезе).

    Коментиран от #25

  • 25 Ханко Брат

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "спекулираш, инсинуираш, злоупотребяваш":

    И какво автомобилостроене имат турците че не разбрах? Могат ли да направят резба на 1 болт без да се консултират от западни спецове? Турците сглобяват автомобили със западни компоненти , ако не е запада турция ще използва камили и коне за транспорт днес.
  • 26 селтак

    2 0 Отговор
    Да беха му сложили 3-и цилиндров мотор та да е по ЕКО! Джендърията съсипа и тая марка!
  • 27 Реалност

    0 3 Отговор
    Кой го интересува този пенсионерски автомобил Мерцедес?
  • 28 Жалко за МБ

    1 0 Отговор
    Жал ме е да гледам как една уважавана от мен автомобила компания се самоубива бавно.